Uskovien kaste on kokonaan Jumalan armotyö.

xcvxcvxvx

Mietin tätä asiaa kun lapsikastelijat sanovat että kasteelle meneminen on muka itsensä pelastamista.... eipäs muuten ole.

Miettikää tätä skenaariota:

********

Olet panttivankina ja sinua osoitetaan aseella ja sanotaan: haluatko kuolla vai haluatko elää?

sanot: haluan elää.

Ja sinut säästetään ja pääset vapaaksi myöhemmin...

Niin, pelastitko itsesi kun sanoit: haluan elää???? ET!!

Kaappaajasi armeliaisuus sinut silti pelasti, EI OMA TAHTOSI.

Asia menee täysin yks yhteen "uudesti"kasteen kanssa, Siinä ihminen ei tee yhtään mitään oman pelastumisensa suhteen, kaikki on Jumalan Armoa, ihmisen omalla tahdolla ei ole tekemistä sen pelastusteon kanssa.

147

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se on, että uskonpuhdistuksen sanoma on tarpeen tänäänkin, niin UK kuin viidesläisille: "Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, Ilman lain töitä".

      Room.3:28 "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä."

      Joh.6:63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

      weha: "Niinpä niin uudesti kastaja, luonnollisen ihmisen lihasta, ei ole apua".

      • Johnny B

        Tämä wehan kommentti osoittaa juuri sen Lutherista lähtoisin olevan erehdyksen ja harhan, joka on johtanut nykyiseen nimikristilliseen uuspakanallisuuteen ja kirkkokuntiin, joissa Jumalan sana ei ole enää arvostettu.

        Paavalin nimeämien lain tekojen alle niputetaan aivan kaikki ihmisen aktiivisuus ja jopa ihmisen myönteinen vastaus Jumalan kutsuun.
        Paavali tarkoitti lain teoilla juutalaisuuden liittonomismin ehtoja (ympärileikkaus, sapatti ym) ja fariseustaustaisena varmaan myös heidän tekemiään lisäyksiä.
        Ja siinä kaikki.
        Luther erehdyi uudemman Paavali-tutkimuksen mukaan sen ymmärtämisessä, mitä Paavali lain teoilla tarkoiitti. Hän lähti omasta tilanteestaan, jossa hän oli erinäisellä hurskauden harjoittamisellaan yrittänyt saada Jumalan mielisuosiota osakseen ja rauhaa sisimpäänsä.
        Hän ikään kuin "luki" omaa elämäänsä sisään tulkintoihinsa.
        Ja meni pieleen.
        Ja sen jälkeen Paavalia on tulkittu väärin.

        Lain teoilla ei tarkoiteta esim. ihmisen myönteistä vastausta Jumalan kutsuun. Sillä ei tarkoiteta tunnustusta, eikä lain tekoihin vetoamalla voi kieltää tunnustuksen merkitystä pelastumiselle niin kuin on tehty, Lain teoksi ei voi leimata raamatullista uskovien kastetta. Kaste - nähtiin se uskon tunnustukseksi tai ei - kuuluu uskovan ottaa. Ja se, että se edellyttää ihmiseltä aktiivisuutta tai toimintaa ei tee siitä lain tekoa siinä mielessä kuin mitä Paavali lain teoilla selvästi tarkoitti Tämä on hyvin argmentoitu uudessa Paavali-teologiassa.

        Wehankin tähän hyvään aloitukseen kohdistamilta väitteiltä ja syytteiltä putoaa siis täysin pohja pois.

        Tuntuu, että tämä uusi Paavali-tutkimus (New Perspective on Paul) on yritetty sivuuttaa ja vaieta kuoliaaksi meidän luterilaisessa maassamme. Tiedän kuitenkin, että se on herättänyt huomiota ja uskon, että saamme kuulla siitä vielä. Uskon, että luterilaisuuden perustukset tulevat järkkymään entistä pahemmin. Maallistuminen on syönyt pohjaa kirkolta, uskovia on poistunut vapaisiin suuntiin ja pian kirkon teologia menettää uskottavuutensa.

        Kirkossa on annettu kaste, kirkon jäsenyys, ehtoollinen ja kristityn nimi lukemattomille, jotka eivät koskaan ole kristittyjä olleet.
        Kirkon johtoonkin on siksi päässyt henkilöitä, jotka eivät usko Raamatun perustotuuksiin.
        On rakennettu Baabelia.
        Monia on petetty ja tuuditettu väärään rauhaan väärällä opetuksella.

        Sen aika on loppua. Ja uskallan sanoa, että se aika lähestyy...


      • weha sanoi :
        weha: "Niinpä niin uudesti kastaja, luonnollisen ihmisen lihasta, ei ole apua".
        _______________
        Minä en muista lapsikasteestani yhtään mitään , mutta sen muistan ,kun minut
        kastettiin myöhemmällä iällä Jeesuksen Kristuksen nimeen ja en saanut ennen
        rauhaa ennenkuin olin käynyt kasteella.

        Jumala edellyttää valinnan tekemistä yleensäkin - synti tai sen hylkääminen,
        eikä tee mitään vastoin ihmisen tahtoa tuossakaan asiassa.


      • pertsalle
        pertsa2012 kirjoitti:

        weha sanoi :
        weha: "Niinpä niin uudesti kastaja, luonnollisen ihmisen lihasta, ei ole apua".
        _______________
        Minä en muista lapsikasteestani yhtään mitään , mutta sen muistan ,kun minut
        kastettiin myöhemmällä iällä Jeesuksen Kristuksen nimeen ja en saanut ennen
        rauhaa ennenkuin olin käynyt kasteella.

        Jumala edellyttää valinnan tekemistä yleensäkin - synti tai sen hylkääminen,
        eikä tee mitään vastoin ihmisen tahtoa tuossakaan asiassa.

        Ihminen ei tee mitään valintaa. Sen tekee Jumala.


      • pertsalle kirjoitti:

        Ihminen ei tee mitään valintaa. Sen tekee Jumala.

        Tuon valitsemisen tiedän kyllä omakohtaisesti sillä synnin hylkääminen oli
        itsestään selvää siinä UUDESTISYNTYMÄTAPAHTUMASSA.


        Jesaja:
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja VALITSEMAAN hyvän;

        56:4 Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja VALITSEVATsen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
        56:5 heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.


      • pertsalle
        pertsa2012 kirjoitti:

        Tuon valitsemisen tiedän kyllä omakohtaisesti sillä synnin hylkääminen oli
        itsestään selvää siinä UUDESTISYNTYMÄTAPAHTUMASSA.


        Jesaja:
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja VALITSEMAAN hyvän;

        56:4 Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja VALITSEVATsen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
        56:5 heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.

        Minä en ole mitään valinnut ja olen tukevasti uskossa. Herra on valinnut minut, minä en ole valinnut häntä. Jos luulet itse omilla kyvyilläsi valinneen Jumalan armon, niin et taida paljoa Raamatusta ymmärtää. Uudestisyntyminen on kasteessa tapahtuva Jumalan teko, se ei ole ihmisen valinta.


      • pertsalle kirjoitti:

        Minä en ole mitään valinnut ja olen tukevasti uskossa. Herra on valinnut minut, minä en ole valinnut häntä. Jos luulet itse omilla kyvyilläsi valinneen Jumalan armon, niin et taida paljoa Raamatusta ymmärtää. Uudestisyntyminen on kasteessa tapahtuva Jumalan teko, se ei ole ihmisen valinta.

        "Jos luulet itse omilla kyvyilläsi valinneen Jumalan armon, niin et taida paljoa Raamatusta ymmärtää."

        Sinulla on "vähän" tuollainen riitaisa asenne ja sellaista ei uskovilla saa olla.

        Uudestisyntyminen tapahtuu eri ihmisillä milloin mitenkin , mutta ensin Jumala
        vetää ihmistä Kristuksen luo :

        Johanneksen evankeliumi:
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä VEDÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        jos tuo on tapahtunut niin ihminen on syntynyt uudesti HENGESTÄ eli tehnyt
        kääntymyksen niin tässä yhteydessä ainakin itse vein jokaikisen syntini
        sinne ristin juurelle.

        Tämän jälkeen on syytä mennä kasteelle jolloinka sinut otetaan taivaallisen
        seurakunnan jäseneksi - noin minä asiat ymmärsin - siinä tapahtui se VEDESTÄ
        syntyminen.
        Minut kastettiin Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Johanneksen evankeliumi:
        3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        ______________________________________________________
        Ja kuten olen näyttänyt toteenkin ihminen tekee valinnat omalta kohdaltaan
        kuten Jesajakin kertoi.


    • Voi sinua omavanhurskas henki...Mutta, mutta, silloin Jumalalla olisi syy sinussa vanhurskauttaa sinut, mutta toista ei.... kuinka hengellisesti kuollut ihminen voisi tehdä hengellisen ratkaisun? Pelastus on armosta, silloin Synergismi on mahdotonta:

      Joh.6:63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

      "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." (1.Kor.2:14).

      • iuytre

        Kumman hengestä kirjoitat?
        Paavalilaisuuden henki haisee!


    • doordoor

      Niin, kaste on Jumalan armotyö olipa kyseessä lapsen tai aikuisen kaste. Ongelma on vaan siinä kun monet uudestikastajat pitävät kastettaan kuuliaisuustekona Jumalalle, jossa he näyttävät muille oman uskonsa eli eivät myönnä että kaste on Jumalan lahja, vaan haluavat itse saada kunnian siitä

      • ristin tie

        Doordoor kiertää samaa väärää kehäpäätelmäänsä.

        Ei kukaan uskova halua kunniaa siitä, että seuraa Jeesuksen antamaa esimerkkiä kaste-asiassa. Mitä kunniaaa siitä tulee??
        Päin vastoin. Siitähän saa häpeää kirkollisilta tahoilta.

        Jeesus sanoi: "Joka ei kiellä itseään, ota ristiänsä ja seuraa minua, ei ole minulle
        otollinen."

        Onko se kuuliaisuutta jos seuraa Jeesusta?


      • doordoor
        ristin tie kirjoitti:

        Doordoor kiertää samaa väärää kehäpäätelmäänsä.

        Ei kukaan uskova halua kunniaa siitä, että seuraa Jeesuksen antamaa esimerkkiä kaste-asiassa. Mitä kunniaaa siitä tulee??
        Päin vastoin. Siitähän saa häpeää kirkollisilta tahoilta.

        Jeesus sanoi: "Joka ei kiellä itseään, ota ristiänsä ja seuraa minua, ei ole minulle
        otollinen."

        Onko se kuuliaisuutta jos seuraa Jeesusta?

        Ettei vaan tämä "ristin tie" olisi vanha tuttu uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Sen verran katkeran oloista tekstiä sieltä tulee että ei taida olla muuta vaihtoehtoa :-)

        Uudestikastajat eivät seuraa Jeesuksen ohjetta, vaan kastattavat itsensä useita kertoja. Jeesus ei antanut meille mitään kaste-esimerkkiä, kun Herra ei uuden liiton kastetta koskaan saanut. Ja mikä vielä nolompaa, uudestikastajat eivät usko Raamattua siinä että kaste on Jumala työ, joka antaa synnit anteeksi ja synnyttää uudesti. Kaikki kristityt haluavat seurata Jeesusta, mutta sitä ei todellakaan ole uudestikastaminen ja Jumalan armon hylkääminen.


      • ristin tie
        doordoor kirjoitti:

        Ettei vaan tämä "ristin tie" olisi vanha tuttu uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Sen verran katkeran oloista tekstiä sieltä tulee että ei taida olla muuta vaihtoehtoa :-)

        Uudestikastajat eivät seuraa Jeesuksen ohjetta, vaan kastattavat itsensä useita kertoja. Jeesus ei antanut meille mitään kaste-esimerkkiä, kun Herra ei uuden liiton kastetta koskaan saanut. Ja mikä vielä nolompaa, uudestikastajat eivät usko Raamattua siinä että kaste on Jumala työ, joka antaa synnit anteeksi ja synnyttää uudesti. Kaikki kristityt haluavat seurata Jeesusta, mutta sitä ei todellakaan ole uudestikastaminen ja Jumalan armon hylkääminen.

        Kuten huomaatte, sellainen, joka "antaa kastaa itsensä" uskoon tultuaan, saa vain
        pilkkaa ja haukkuja fariseuksilta!

        Missä se "oma kunnia" on?


      • doordoor
        ristin tie kirjoitti:

        Kuten huomaatte, sellainen, joka "antaa kastaa itsensä" uskoon tultuaan, saa vain
        pilkkaa ja haukkuja fariseuksilta!

        Missä se "oma kunnia" on?

        Niin, sitä omaa kunnia te uudestikastajat haette... minä annan kunniasn vain ja ainoastaan Jumalalle.


    • sokeille klasit

      ovikauppias menee vaan nyt mustikoita näppimään ja jättää uskonasioiden selittelyt niille jotka ocvat asioissa sisällä.

      ikkuinoista kurkkijoiden on turha selttää sisätiloja.

      ..kaste jumalan armotyö.. haah on siinä selitystä kerrakseen "

      taotko sampoa iltaisin vaiko ihan keskipäivälläkin !

      • doordoor

        Tämä sokeille klasit ei kirjoita mitään asiaa vaan halventaa ja haukkuu muita kuten uudestikastajilla on tapana. Tätä se heidän hedelmänsä on.

        Jumalan Sana:
        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota EI OLE IHMISKÄSIN TEHTY"
        "HÄN pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. HÄN pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät"
        " MINÄ vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä"

        Uudestikastaja sokeille lasit: "..kaste jumalan armotyö.. haah on siinä selitystä kerrakseen ""

        Ehkä tästä käy jo ilmi uudestikastajien suhtautuminen Jumalan Sanaan?


    • "Mietin tätä asiaa kun lapsikastelijat sanovat että kasteelle meneminen on muka itsensä pelastamista"

      Tähän täytyy kommentoida, että ev.-lut. kirkon näkökulmasta näin ei ole asia. Ihminen ei pelasta itseään, vaan Jumala pelastaa ihmisen. Kasteessa Jumala kutsuu ihmisen nimeltä omakseen. Jumala siis on se, joka kasteessa toimii, ei ihminen.

      Vilppu H.
      pappi

      • Kuten otsikossa asian sanot, kaste on kokonaan Jumalan armotyö. Juuri näin.

        Vilppu H.
        pappi


      • bgftr5ew

        Vilppu H - papille:

        Jeesus todisti lasten olevan Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä ja peristynnittömiä sillä sellaisia syntejä ei Jumalan Valtakunnassa ole.:
        Markuksen evankeliumi:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Luukkaan evankeliumi:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Siis Jumalan Valtakunta on lastenkaltainen niin lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia.

        Joten

        Millä perustelet ihmisiä, lapsiakin tappaneen, tapattaneen ja jopa lapsiakin raiskanneen rikollisuudenne olin olevan JUMALAN KUTSUN?

        kirjoitit:
        "Kasteessa Jumala kutsuu ihmisen nimeltä omakseen. Jumala siis on se, joka kasteessa toimii, ei ihminen."
        JOS sinulla ei ole JUMALAN JA JEESUKSEN OMAN SANAN ILMOITUSTA SIITÄ, ETTÄ LAPSET PITÄÄ KASTAA LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUTEEN NIIN OLET TÖRKEÄ JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN PILKKAAJA!

        Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

        Jumalan Valtakunnassa ei puolustukseksi siitä uskontunnustuyksenne kaltaisuus tai edes pappislupauksenne herra epäjumalalle. Joten Luukas 20:47 on tärkeä ammavalehtelijoiden muistaa AINA!


      • Johnny B
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Kuten otsikossa asian sanot, kaste on kokonaan Jumalan armotyö. Juuri näin.

        Vilppu H.
        pappi

        Se on reilua, että te papit sanotte säännönmukaisesti: "ev.-lut. kirkon näkökulmasta" tai jotain vastaavaa.
        Siinä on viisautta, ettette pistä oppianne Raamatun sanomaksi.


      • Johnny the wise
        Johnny B kirjoitti:

        Se on reilua, että te papit sanotte säännönmukaisesti: "ev.-lut. kirkon näkökulmasta" tai jotain vastaavaa.
        Siinä on viisautta, ettette pistä oppianne Raamatun sanomaksi.

        Ev. lut.. kirkko nimenomaan sitoutuu Raamattuun, toisin kuin uudestikastajalahkot pistävät tunteet ja järjenpäätelmät Jumalan Sanan edelle.

        "ev.-lut. kirkon näkökulmasta" meinaa siis juuri Raamattua, ei muuta.


      • Johnny B
        Johnny the wise kirjoitti:

        Ev. lut.. kirkko nimenomaan sitoutuu Raamattuun, toisin kuin uudestikastajalahkot pistävät tunteet ja järjenpäätelmät Jumalan Sanan edelle.

        "ev.-lut. kirkon näkökulmasta" meinaa siis juuri Raamattua, ei muuta.

        Kyllä vahvasti uskon, että papeilla on ilmaisuidensa syynä juuri se, että he
        1) tietävät argumentointinsa heikkouden Raamatun valossa ja
        2) ovat kuitenkin sitoutuneet Tunnustuskirjoihin.


      • Johnny the wise
        Johnny B kirjoitti:

        Kyllä vahvasti uskon, että papeilla on ilmaisuidensa syynä juuri se, että he
        1) tietävät argumentointinsa heikkouden Raamatun valossa ja
        2) ovat kuitenkin sitoutuneet Tunnustuskirjoihin.

        Ev. lut. oppi on nimenomaan sitä raamatullista. Samaa ei voi sanoa uudestikastajien opeista jotka eivät eudts apostolista uskoa.


      • iuytre
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Kuten otsikossa asian sanot, kaste on kokonaan Jumalan armotyö. Juuri näin.

        Vilppu H.
        pappi

        "Kuten otsikossa asian sanot, kaste on kokonaan Jumalan armotyö. Juuri näin.
        Vilppu H. pappi "

        Missä kohtaa Jeesuksen evankeliumia kastaminen ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen; raiskanneen jne rikollisuuteen on Jumalan armotyö?

        Ellei sitä tietoa ole Jeesuksen evankeliumeissa, niin kuka on Jumalanne?


      • uygtfrew
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Kuten otsikossa asian sanot, kaste on kokonaan Jumalan armotyö. Juuri näin.

        Vilppu H.
        pappi

        Vilppu H. pappi kirjoitti:
        "Kuten otsikossa asian sanot, kaste on kokonaan Jumalan armotyö. Juuri näin.
        Vilppu H.
        pappi"

        MISSÄ VIIPYY NÄYTTÖ SIITÄ, ETTÄ JUMALAN ARMOTYÖ ON KASTAA IHMISIÄ, PIKKU LAPSIAKIA TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUTEEN JÄSENIKSI, USKOVAISIKSI, UHREIKSI??

        VASTAA JEESUKSEN ANTAMALLA EHDOLLA:
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        JOS SITÄ "JUMALAN ARMOTYÖNÄ" OPPIASI EI LÖYDY JEESUKSEN EVANKELIMISTA, NIIN PALVELET JA EKSYTÄT TOISIA PALVELEMAAN SAATANAA jumalana!

        Jos pappina on vara soittaa yleisölle tuollaista saatanallisuuden sopaskaa, niin pitäs olla myös Jumalan antamaa näyttöä JA SITÄ SINUN TULEE ESILLE LAITTAA!

        Tuon tyyppiset valehtelut eivät ole ihmisille vaan saatanaa palvelemaan eksytetyille uskontunnustuksen kaltaisille uskovaisille joten tuollaiset aivopierut kuuluu kirkkoon eikä muualle!

        Häpeä jos sinulle pappina on edes senvertaa ihmisyyttä nahoissas!


      • iuytrew
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Kuten otsikossa asian sanot, kaste on kokonaan Jumalan armotyö. Juuri näin.

        Vilppu H.
        pappi

        Vilppu H. papille:
        Tässä on kaksi vaihtoehtoa Jeesukselta rikollisen kristinnuskon paavalailais-luterilaisuuden väärennetyn raamatun mukaan.
        MOLEMMAT OVAT VALHEITA, KUMPAA OPETAT?

        Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."

        Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."

        JEESUS on omilleen totuuden TEOILLAAN SUOJANNUT NÄIN:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        JOTEN:
        kaste EI OLE JUMALAN TYÖ vaan saatanaa palvelevien eksytys olkoompa sitten eksyttäjä herrana herra jumala tai joku toinen rikollisen kristinuskon yli 3500 lahko n hörhö.

        Valheesta ei tule totuutta ihmisille mutta eksytetyille uskontunnustuksen kaltaisille ja pappislupauksen antaneille se on ilmeisesti perkeleen mannaa!

        Jokaisen lapsen jonka olet kastanut on elämän kirjasi merkintänä rikos.
        Jumalan Valtakunnan kaltaisen hengellisyyden tappaminen rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia joten ne kuolleen merkit (ristit) synnittömän ja perisynnittömän otsaan laitettuna on Lakia vastaista saatanallisuutta.

        Mielestäni, jos joku lahko on rikkonut yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI OIKEUDETTU 11§ uskonvapaudesta nauttimaan rikollisena järjestönä vaan on laitonrikollis organisaation.
        Asian voi tarkistaa osoitteesta:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Oletko kohdellut lapsia Suomen Perustuslain mukaisesti:
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

        Kuinka moni sylivauva on sanonut haluavansa tulla kastetuksi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi?


      • iuytr5e43w2

        "Tähän täytyy kommentoida, että ev.-lut. kirkon näkökulmasta näin ei ole asia. Ihminen ei pelasta itseään, vaan Jumala pelastaa ihmisen. Kasteessa Jumala kutsuu ihmisen nimeltä omakseen. Jumala siis on se, joka kasteessa toimii, ei ihminen.
        Vilppu H.
        pappi"


        Kerroppas rehellisesti että millainen Jumala ev.l. kirkolla on kun se ei pelasta vaan tappaa ja turmelee????

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing


    • ijhuygtfre

      Koskahan kehitys pääsee julmuudestaan huolimatta niin pitkälle, että lapsikaste rikollisuuden puolustajtkin huomaa, ettei lapsikaste sanaa ole edes raamatussa puhumattakaan, että ihmisiä pitäs kastaa Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkoneen kristinuskoon?
      Minun raamatun mukaan Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, ei lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi, jäseniksi, perisyntiseksi tai edes perkeleen pedofiilien alttareille uhri-lampaiksi.
      Ymmärrän kyllä, että kun on uskontunnustuksen kaltainen ymmärtämättömäksi itsensä tunnustanut rikollinen niin ei osaa oman kallonsa tietoja käyttää vaan tarvii saatanaa tueksi.
      Pitää varmaan olla tällainen ettei ymmärrä selvyyksiä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
      Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...

    • Jeesus opetti näin selkeästi lapsikasteen:

      Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
      4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
      7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'


      Lutherin opetusta tilaan uudestisyntynyt pääsemisestä:

      "Hengestä syntymiseen ei kuulu muuta kuin vedellä kastaminen ja ottaminen vaarin huminasta, se on, Jumalan sanasta, sekä sen uskolla vastaanottaminen. Siten synnytään uudesti Jumalan valtakuntaan, mutta ei millään muulla tavalla. Missä ovat nyt nuo röyhkeät lahkolaiset ja haaveksijat, jotka eivät osaa muuta kuin hengestä kerskaten hokea? Paha henki, itse perkele on kuin onkin heidät ihan riivannut, ... " (Martti Luther: Huonepostilla, (SLEY, 1902), s. 478)

      • tosi sekavaa

        Eikö nuo Lutherin sekavat kirjoitukset voisi jo lopettaa, kun Luther huopaa ja soutaa tuon uudestisyntymisen kanssa. Liiallinen oluen juonti teki hänet sekavaksi.

        Välillä kastetta ei tarvita lainkaan, välillä pitää kastattaa ITSESÄ, välillä riittää pelkkä halu????

        Kirkkopostilla:
        Helatostai sivu 504
        "On siis välttämätöntä että me, jos olemme kristityitä, kastatamme itsemme,
        tai, ellei se ole mahdollista ainakin sanomme: Halusta tulisin kastetuksi."

        Saman sisältöisenä sivulla 515
        26 Saataahan joku uskoa, vaikka ei olekaan kastettu. Kastehan on ainastaan
        ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupaksesta. Jos
        kaste on saatavissa, niin kaikella muotoa se otettakoon, sillä kukaan ei
        saa sitä helveksiä; mutta ellei sitä voida saada tai jos se evätään, ei
        silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi. Siinä, näet,
        missä on evankeliumi, on myöskin kaste ja kaikki muukin minkä kristitty
        tarvitsee, sillä kadotus ei ole minkään muun synnin seurausta kuin epäuskon.


      • voxdei
        tosi sekavaa kirjoitti:

        Eikö nuo Lutherin sekavat kirjoitukset voisi jo lopettaa, kun Luther huopaa ja soutaa tuon uudestisyntymisen kanssa. Liiallinen oluen juonti teki hänet sekavaksi.

        Välillä kastetta ei tarvita lainkaan, välillä pitää kastattaa ITSESÄ, välillä riittää pelkkä halu????

        Kirkkopostilla:
        Helatostai sivu 504
        "On siis välttämätöntä että me, jos olemme kristityitä, kastatamme itsemme,
        tai, ellei se ole mahdollista ainakin sanomme: Halusta tulisin kastetuksi."

        Saman sisältöisenä sivulla 515
        26 Saataahan joku uskoa, vaikka ei olekaan kastettu. Kastehan on ainastaan
        ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupaksesta. Jos
        kaste on saatavissa, niin kaikella muotoa se otettakoon, sillä kukaan ei
        saa sitä helveksiä; mutta ellei sitä voida saada tai jos se evätään, ei
        silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi. Siinä, näet,
        missä on evankeliumi, on myöskin kaste ja kaikki muukin minkä kristitty
        tarvitsee, sillä kadotus ei ole minkään muun synnin seurausta kuin epäuskon.

        Oletkos itse olue sumentama, etkä huomaa, että Luther kirjoittaa tilanteesta, jossa kaste ei ole mahdollista toteuttaa

        " ellei se ole mahdollista ainakin sanomme: Halusta tulisin kastetuksi."

        ja tilanteesta, jolloin se on mahdollista toteuttaa:

        " Jos kaste on saatavissa, niin kaikella muotoa se otettakoon,


        EI MITÄÄN RISTIRIITAA! Jos kastamaton haluaa kasteen, silloin kastettakoon jos se on mahdollista ja jos ei voida, silloin ei tule kastetuksi, mutta on silti ilmaissut halunsa.


      • hyvä näin
        voxdei kirjoitti:

        Oletkos itse olue sumentama, etkä huomaa, että Luther kirjoittaa tilanteesta, jossa kaste ei ole mahdollista toteuttaa

        " ellei se ole mahdollista ainakin sanomme: Halusta tulisin kastetuksi."

        ja tilanteesta, jolloin se on mahdollista toteuttaa:

        " Jos kaste on saatavissa, niin kaikella muotoa se otettakoon,


        EI MITÄÄN RISTIRIITAA! Jos kastamaton haluaa kasteen, silloin kastettakoon jos se on mahdollista ja jos ei voida, silloin ei tule kastetuksi, mutta on silti ilmaissut halunsa.

        Olet siis samaa mieltä Lutherin kanssa, että kaste ei ole välttämätön pelastumiseksi!

        " ellei sitä voida saada tai jos se evätään, ei
        silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi."

        Mutta miksihän on keksitty hätäkaste????


      • iuytrew

        Vaihda optikkoa!

        Tuossa ei ollut lapsikaste sanaakaan!!!

        Opetat herra jumalan oppeja etkä usko Jeesukseen:
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • kjhugytfrd

        Lutheri opetti selvästi että ette saa palvella Jumalaa ja Jeesusta;
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Historia todistaa rikollisuutta...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Ja "tämän ajan rikollisuus" jotka tulee todistamaan rikollisuutta:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing


    • yksi kaste

      Nykylogiikkaa:


      Pian uusi maailmanjärjestys tulee ja kaikki elossaolevat laitetaan valinnan eteen:

      otatko vastaan pedon merkin vai tuletko surmatuksi. Vastaan: en ota merkkiä ja niin minut surmataan, mutta kastettuna silti pelastun.

      • vain harvat!

        Mutta silloinhan pelastuu suuri osa maapallon väestöstä, sillä heidäthän on kastettu
        lapsena???

        Miksihän Jeesus sanoo:
        Portti on ahdas, joka vie elämään ja VAIN HARVAT SEN LÖYTÄVÄT"????
        "Menkää ahtaasta portista sisälle"??

        Ei kai se riitä, että jotkut kannetaan siitä väkisin?


    • Hätäkaste on siksi, että kastetta ei saa hyljätä tai pitää ehdonvallan asiana- Ihminen saattaa ääritapauksessa kuolla kasteelle haluavassa uskossa ja uskon, silloin, että hän kuolee kastettuna. Jumala tietää, että hän haluaa kasteelle.

      JUSTINUS MARTTYYRI (100-165)

      Hän kirjoittaa: "Sitten me johdamme heidät paikkaan jossa on vettä ja synnytämme uudestaan samalla uudestisyntymisen tavalla kuin mekin, sillä heidät pestään vedessä. Meidän joukossamme on monia 60-70 vuotiaita miehiä ja naisia, jotka jo lapsena on tehty opetuslapsiksi" Nuo 60-70 vuotiaat olivat siis kastettu vuosien 80-90 välillä, eli aikana jolloin Johannes vielä eli.

      • sammon takojalle

        Kuule eiköhän puoli mailmaa jo ole tietoinen harhaisista taikamenoistasi, miksi yhä niitä jankkaat täällä !?

        mene jo johonkin wiidakkoon kokeilemaan teolokiaasi.


    • lkjhg

      Sinulla jäin Jumalan Oman Sanan näyttö tekstisi otsikolle. Mistähän moinen johtuu?

      Ettet vaan ole tuomitsemassa Jeesusta siitä, ettei Jeesus käskenyt kastaa ketään ihmistä, lapsiakaan rikollisen kristinuskon jäseniksi!
      Sinulla on varmana väärä jumala...

    • Kirkosta pelastunut

      Joku siteerasi Lutheria:
      "Kastehan on ainastaan ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupaksesta. Jos kaste on saatavissa, niin kaikella muotoa se otettakoon, sillä kukaan ei saa sitä helveksiä; mutta ellei sitä voida saada tai jos se evätään, ei silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi."

      Olipa Luther ristiriitainen.
      Välillä kaste - ja vain ja ainoastaan kaste - uudestisynnyttää ja sehän tietysti tarvitaan pelastukseen.
      Sitten yhtäkkiä kaste onkin vain muistutus?
      Jos se onkin vain muistutus, miksi kastaa vauvoja?
      Mistä vauvoja pitää muistuttaa?

      No, eihän ole mahdollistakaan rakentaa johdonmukaista lapsikasteteologiaa.
      Sitä vaan täytyy yrittää, kun on se kanta otettu.
      Ja niitä täytyy vastustaa, jotka eivät lapsia halua kastaa.

      Se uskonpuhdistuksen uoma, joka liittoutui maallisten vallanpitäjien kanssa ja tappoi anabaptisteja, luuli varmasti tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
      Samaan tapaan luin Paavalikin luuli olevansa oikealla asialla vainotessaan kristittyjä.
      Samassa hengessä olette te, jotka hyökkäätte täällä kristillistä kastetta vastaan.

      Uskotte ehkä koko sydämestänne ajavanne oikeaa asiaa, mutta erehdytte pahasti.
      Joskus silmänne avautuvat ja näette sen itsekin.
      Mutta se on Jumalan teko.
      Lapsien kastaminen taas ei ole Jumalan teko.
      Rukoilen puolestanne.

      • u-kastajista vapaa

        Kun ei siteeraa Lutheria vaan uskoo Raamatun sanaan, niin huomaa lapsikasteen olevan oikea tapa. Myös apostolien todistus tämän vahvistaa.

        Lapsikasteteologia on johdonmukaista ja selkeää. Nämä uudestikastajien surmat kertovat miten räikeästä harhaopista heillä oli kysymys.

        Lasten kastaminen jos mikä on Jumalan teko ja silkkaa armoa. Rukoilen että uudestikastajatkin tämän huomaisivat eivätkä lähtisi omien tekojen tielle.

        Mielenkiintoinen on vielä tämän lahkolaisen nimimerkki. En tiedä mitä tässä sanalla "kirkko" tarkoitetaan. mutta jos sillä tarkoitetaan sitä Kristuksen kirkkoa johon kaikki uskovat kuuluvat, niin ymmärrän oikein hyvin että ei oikea oppi kelpaa kuten ei Kristuskaan kun tämän armon on hylännyt ja Kristuksen kirkon jättänyt.


      • Jumalan teko?
        u-kastajista vapaa kirjoitti:

        Kun ei siteeraa Lutheria vaan uskoo Raamatun sanaan, niin huomaa lapsikasteen olevan oikea tapa. Myös apostolien todistus tämän vahvistaa.

        Lapsikasteteologia on johdonmukaista ja selkeää. Nämä uudestikastajien surmat kertovat miten räikeästä harhaopista heillä oli kysymys.

        Lasten kastaminen jos mikä on Jumalan teko ja silkkaa armoa. Rukoilen että uudestikastajatkin tämän huomaisivat eivätkä lähtisi omien tekojen tielle.

        Mielenkiintoinen on vielä tämän lahkolaisen nimimerkki. En tiedä mitä tässä sanalla "kirkko" tarkoitetaan. mutta jos sillä tarkoitetaan sitä Kristuksen kirkkoa johon kaikki uskovat kuuluvat, niin ymmärrän oikein hyvin että ei oikea oppi kelpaa kuten ei Kristuskaan kun tämän armon on hylännyt ja Kristuksen kirkon jättänyt.

        Totta Raamattuhan kertoo selvästi, miten vauvoja kastettiin:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, HE OTTIVAT KASTEEN, sekä miehet että naiset"!
        Ap 8:12

        Tuossahan kerrotaan selvästi, miten kummit kantoivat vauvoja kastettavaksi!!!Lutherkin
        oli samaa mieltä.
        Jumala hoiti kastamisen ja kummit kantamisen!

        Miksihän muuten Jumala ei kantanut?


      • Kyllä Jumalan teko
        Jumalan teko? kirjoitti:

        Totta Raamattuhan kertoo selvästi, miten vauvoja kastettiin:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, HE OTTIVAT KASTEEN, sekä miehet että naiset"!
        Ap 8:12

        Tuossahan kerrotaan selvästi, miten kummit kantoivat vauvoja kastettavaksi!!!Lutherkin
        oli samaa mieltä.
        Jumala hoiti kastamisen ja kummit kantamisen!

        Miksihän muuten Jumala ei kantanut?

        Hienoa että myönnät tämän, sairas kristityvj vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Lapsikaste todella on Raamatussa, tosin se ei perustu tuohon kohtaan. Jumala todella kastaa ihmisen välityksellä

        Sinähän alat oppia, trolli!


      • wgbåwrn
        Kyllä Jumalan teko kirjoitti:

        Hienoa että myönnät tämän, sairas kristityvj vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Lapsikaste todella on Raamatussa, tosin se ei perustu tuohon kohtaan. Jumala todella kastaa ihmisen välityksellä

        Sinähän alat oppia, trolli!

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ei koskaan opi. Kän on hyvin katkera ja sairas


      • Jumalan teko?
        wgbåwrn kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ei koskaan opi. Kän on hyvin katkera ja sairas

        Mitä? Eikö tuo kohta puhukkaan vauvakasteesta? Luther oli varmaan erehtynyt.

        No entä tämä:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin" Ap 2:41

        Ja tuossahan selvästi kummit kantavat vauvoja ottamaan vastaan Sanaa! Senhän näkee
        sokea Erkkikin! Sitähän ei tuossa kielletä!


      • nqpgnbnsw
        Jumalan teko? kirjoitti:

        Mitä? Eikö tuo kohta puhukkaan vauvakasteesta? Luther oli varmaan erehtynyt.

        No entä tämä:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin" Ap 2:41

        Ja tuossahan selvästi kummit kantavat vauvoja ottamaan vastaan Sanaa! Senhän näkee
        sokea Erkkikin! Sitähän ei tuossa kielletä!

        Aivan turhaa on saman sairaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatusa -trollin samaa jaettea inttää. Kaikki Sanan vastaanottaneet kastettiin. Myös kristittyjen perheiden lapset, jotka eivät olleet mitään uskonnon vaihtajia kuten apostolien tekojen kaikki tapaukset, kastettiin. Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" Missään ei ole selkeämpää ohjetta todella tuoda vauvatkin Jeesuksen luo

        Vaikka sitä kuinka uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä vääristelee niin mikään ei auta


      • lisää "sallkiaa"
        nqpgnbnsw kirjoitti:

        Aivan turhaa on saman sairaan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatusa -trollin samaa jaettea inttää. Kaikki Sanan vastaanottaneet kastettiin. Myös kristittyjen perheiden lapset, jotka eivät olleet mitään uskonnon vaihtajia kuten apostolien tekojen kaikki tapaukset, kastettiin. Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" Missään ei ole selkeämpää ohjetta todella tuoda vauvatkin Jeesuksen luo

        Vaikka sitä kuinka uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä vääristelee niin mikään ei auta

        Täh?

        "Myös kristittyjen perheiden lapset, jotka eivät olleet mitään uskonnon vaihtajia .."

        Eikös alkuseurakunnassa ollut juuri kyse "uskonnon vaihtamisesta"??
        Juutalaisuudesta siirryttiin kristinuskoon!!!

        Onko teidän uudessa käännöksessänne taas muutettu Jeesuksen sanoja:
        "Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" ?

        Onko tämä kenties eri "jaettea"?


      • lkjhgfd
        Kyllä Jumalan teko kirjoitti:

        Hienoa että myönnät tämän, sairas kristityvj vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Lapsikaste todella on Raamatussa, tosin se ei perustu tuohon kohtaan. Jumala todella kastaa ihmisen välityksellä

        Sinähän alat oppia, trolli!

        Mitä sinä tyhjää rähjään!!!
        Laita esiin Jeesuksen antaman ehdon mukaan näyttöä?

        Olen valmin tunnustamaan itseni erehtyneeksi jos sen saatanallisuudenne valheen "LAPSIKASTEEN" sanankaan löydätte Jeesuksen evankelimista!

        Se niin saatanallisuuden rivoa että jopa papit tulee valehtelemaan "armotyö" kasteesta JOTA MINUN raamatun evankeliumiin ei ole väärennetty vielä!

        Hävetkää, uskovaisina valehtelijoina!
        JA
        oppikaa ymmärtämään, että Jeesus ei ole mitään kastekäskyä antanut vaan vääreneety raamattunne sen tekee! Ja siitä on raamattuun luvatta lainattu Jeesuksen evankeliumissa varma osoitus ja useampiakin ja silti teidän eksytettyjen pitää uskoa valehteleviin pappeihinne!

        Joku helevetin järki se pitäs rikollisuuden edustajillakin olla etenkin kun Jumalan ja Jeesuksen Nimessä maailmaa turmelee!!!


      • lkjhg
        lisää "sallkiaa" kirjoitti:

        Täh?

        "Myös kristittyjen perheiden lapset, jotka eivät olleet mitään uskonnon vaihtajia .."

        Eikös alkuseurakunnassa ollut juuri kyse "uskonnon vaihtamisesta"??
        Juutalaisuudesta siirryttiin kristinuskoon!!!

        Onko teidän uudessa käännöksessänne taas muutettu Jeesuksen sanoja:
        "Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" ?

        Onko tämä kenties eri "jaettea"?

        "nqpgnbnsw 29.7.2014 23:16"

        Osoita väitteesi näille ehdoilla oikeaksi tai oot valehteleva eksytetty aivopieru perkele!

        Hae täältä tuki väitteelles ja ellei sitä löytdy, niin kerro eksyttäjä papeilles että heidätkin on Jumalallaisuudesta pois ektytetty:

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        jk
        En ole mikään uudesti kastaja enkä minkää rikollisuuden lahkolainenkaan vaan inhoan valehtelevia ja ihmisyyttä turmelevia rikollisia:

        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        herra jumalan käskyn seurauksista historiaa suomalaisittain lyhyesti...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • 6yhjnm
        Jumalan teko? kirjoitti:

        Totta Raamattuhan kertoo selvästi, miten vauvoja kastettiin:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, HE OTTIVAT KASTEEN, sekä miehet että naiset"!
        Ap 8:12

        Tuossahan kerrotaan selvästi, miten kummit kantoivat vauvoja kastettavaksi!!!Lutherkin
        oli samaa mieltä.
        Jumala hoiti kastamisen ja kummit kantamisen!

        Miksihän muuten Jumala ei kantanut?

        No jos se lapsikaste on raamatussa "selvästi" niin minkä helevetin takia että laita esiin missä kohtaa raamattua se LAPSIKASTE SANAKAAN on raamatussa?

        Ihmiset lukee JEESUKSEN EVANKELIUMIA ja siellä ei sitä sanaa joten teillä ilmeisesti on saatanaa palvelevien oma raamattua joten saatanaa palveleville pitäs suomi24:n avata oma palstansa jossa niitä oppejanne saatte julistaa saatanan omassa nimissä.

        Tyhmää väittää sellaista Jumalan ja Jeesuksen Nimeen mille ei ole SELVÄÄ näyttöä!
        Ihmisten JÄRKI sanoo selvyydellä; ettei ketään, lapsiakaan, tule kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi jopa lauma pedofiilien uhreiksi!!!

        JÄRKIINTYKÄÄ!!!
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Tällaisia oppeja ei Jumala ja Jeesus opeta EIKÄ JUMALAA JA JEESUSTA PAALVELEVISSA OLE TÄLLAISIKSI ITSENSÄ TUNNUSTANEITA EKSYTETTYJÄ:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'


      • vmkijuhgfd
        lisää "sallkiaa" kirjoitti:

        Täh?

        "Myös kristittyjen perheiden lapset, jotka eivät olleet mitään uskonnon vaihtajia .."

        Eikös alkuseurakunnassa ollut juuri kyse "uskonnon vaihtamisesta"??
        Juutalaisuudesta siirryttiin kristinuskoon!!!

        Onko teidän uudessa käännöksessänne taas muutettu Jeesuksen sanoja:
        "Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" ?

        Onko tämä kenties eri "jaettea"?

        "lisää "sallkiaa"" kirjoitti:

        """ "Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" ?"""

        Matt. 19:14
        Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
        Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        Luuk. 18:16
        Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
        SALLIKAA LASTEN TULLA tarkoittaa tarkalleen tätä"
        Mark. 10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        Ja samassa tilaisuudessa JEESUS antoi toisin lapsia kohteleville ANSAITSEMANNE OPIN:
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        Tosin lapsia kohteleville Jeesus ilmoitti:
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        KAIVAKAA NOISTA SELVÄ TIETO JA YMMÄRRYS ETTEI LAPSIA TULE KASTAA RIKOLLISUUTEEN!


      • lkjhgtfre
        vmkijuhgfd kirjoitti:

        "lisää "sallkiaa"" kirjoitti:

        """ "Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" ?"""

        Matt. 19:14
        Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
        Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        Luuk. 18:16
        Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
        "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
        SALLIKAA LASTEN TULLA tarkoittaa tarkalleen tätä"
        Mark. 10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        Ja samassa tilaisuudessa JEESUS antoi toisin lapsia kohteleville ANSAITSEMANNE OPIN:
        Mar 10:16
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        Tosin lapsia kohteleville Jeesus ilmoitti:
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        KAIVAKAA NOISTA SELVÄ TIETO JA YMMÄRRYS ETTEI LAPSIA TULE KASTAA RIKOLLISUUTEEN!

        OPETELKAA ymmärtämään, että teitä eksytetään rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkon voimalla maailmassa pois Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta jonka lapsena omistitte!

        Tässä lyhyesti tietoa kasteesta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen Oman Sanan oppi PESEYTYMISESTÄ:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Jos ette ymmärrä tulleenne eksytetyksi, niin olette tarkalleen tunnustuksenne kaltaisia:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...


      • nqpgnbnsw
        lisää "sallkiaa" kirjoitti:

        Täh?

        "Myös kristittyjen perheiden lapset, jotka eivät olleet mitään uskonnon vaihtajia .."

        Eikös alkuseurakunnassa ollut juuri kyse "uskonnon vaihtamisesta"??
        Juutalaisuudesta siirryttiin kristinuskoon!!!

        Onko teidän uudessa käännöksessänne taas muutettu Jeesuksen sanoja:
        "Jeesus sanoi "sallkiaa lastten tulla" ?

        Onko tämä kenties eri "jaettea"?

        Nimenomaan alkuseurakunnan ihmiset olivat uskonnon vaihtajia! Sitähän tässä sanoin. Mutta jos kristittyyn perheseen syntyy vauva, niin hän ei ole uskonnon vaihtaja. Hänet voidaan kastaa heti, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • kijhugyf
        nqpgnbnsw kirjoitti:

        Nimenomaan alkuseurakunnan ihmiset olivat uskonnon vaihtajia! Sitähän tässä sanoin. Mutta jos kristittyyn perheseen syntyy vauva, niin hän ei ole uskonnon vaihtaja. Hänet voidaan kastaa heti, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Tottakai voi kastaa ellei muuten niin miekan voimalla!
        MUTTA
        Se on edelleenkin rikollisen kristinuskon saatanallisuuteen liittämis kaste eikä mikään Jumalan ja Jeesuksen asettama niinkuin valehtelette ja valheena se pysyy väärennetyn raamattunnekin mukaan.

        Se lapsikaste sanakaan ei tuu uskomalla raamattuunne mutta jospas se herra epäjumalanne seuraavassa raamatussa senkin valheen teille antaa JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ VIHAAVILLEEN!

        Olet ilmeisesti valehteleva aivopieru perkele, en ole uudesti kastajakaan joten voit sukeltaa helevettiin kertomaan ettei oppejasi ihmisyys kunnioita.


      • bhgvcfdx
        Jumalan teko? kirjoitti:

        Totta Raamattuhan kertoo selvästi, miten vauvoja kastettiin:
        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, HE OTTIVAT KASTEEN, sekä miehet että naiset"!
        Ap 8:12

        Tuossahan kerrotaan selvästi, miten kummit kantoivat vauvoja kastettavaksi!!!Lutherkin
        oli samaa mieltä.
        Jumala hoiti kastamisen ja kummit kantamisen!

        Miksihän muuten Jumala ei kantanut?

        No missä kohtaa se Jumala oli samaa mieltä kuin se rikollisen luterilaisuuden Lutheri?

        Vastaappas kysymykseen Jeesuksen antamaa tietoa noudattaen eikä paavalilais-luterilaisuuden väärennetyllä raamatulla:

        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


      • hauska nimmari
        nqpgnbnsw kirjoitti:

        Nimenomaan alkuseurakunnan ihmiset olivat uskonnon vaihtajia! Sitähän tässä sanoin. Mutta jos kristittyyn perheseen syntyy vauva, niin hän ei ole uskonnon vaihtaja. Hänet voidaan kastaa heti, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        Sinullapa on hauska nimerkki:

        " sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa."

        Yleensä nimimerkki laitetaan kappaleen alkuun, mutta sinä laitat sen loppuun.
        Käyhän se niinkin.


      • nqpgnbnsw
        hauska nimmari kirjoitti:

        Sinullapa on hauska nimerkki:

        " sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa."

        Yleensä nimimerkki laitetaan kappaleen alkuun, mutta sinä laitat sen loppuun.
        Käyhän se niinkin.

        Ei se ole minun nimierkkini, vaan SINUN NIMESI. Olet sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa. Nimesi on mikä on :-)

        Eikä ole minun vikani että olet sairas ja katkera.


      • Kirkosta pelastunut
        u-kastajista vapaa kirjoitti:

        Kun ei siteeraa Lutheria vaan uskoo Raamatun sanaan, niin huomaa lapsikasteen olevan oikea tapa. Myös apostolien todistus tämän vahvistaa.

        Lapsikasteteologia on johdonmukaista ja selkeää. Nämä uudestikastajien surmat kertovat miten räikeästä harhaopista heillä oli kysymys.

        Lasten kastaminen jos mikä on Jumalan teko ja silkkaa armoa. Rukoilen että uudestikastajatkin tämän huomaisivat eivätkä lähtisi omien tekojen tielle.

        Mielenkiintoinen on vielä tämän lahkolaisen nimimerkki. En tiedä mitä tässä sanalla "kirkko" tarkoitetaan. mutta jos sillä tarkoitetaan sitä Kristuksen kirkkoa johon kaikki uskovat kuuluvat, niin ymmärrän oikein hyvin että ei oikea oppi kelpaa kuten ei Kristuskaan kun tämän armon on hylännyt ja Kristuksen kirkon jättänyt.

        Ymmärrät kyllä, että tarkoitin ev.lut.kirkkoa, vaikket ole ymmärtävinäsi..
        Outoa muuten, että sinä tod.näk. luterilaisena kirjoitat näin:
        "Kun ei siteeraa Lutheria vaan uskoo Raamatun sanaan, niin huomaa lapsikasteen olevan oikea tapa."
        Myönnät siis oppi-isänne ristiriitaisuuden?

        Muuten tuohon tekstiisi vastaaminen ei taida kannattaa.
        En tiedä, mikä perustelu lapsikasteelle on esimerkiksi lause:
        "Lasten kastaminen jos mikä on Jumalan teko ja silkkaa armoa."

        Jotain raamatullista perustelua voisi esittää.
        Lasten kastaminen siis on armoa? Mitä?
        Mistä lapset armahdetaan?


    • Uudestikastaja: Olipa Luther ristiriitainen.
      Välillä kaste - ja vain ja ainoastaan kaste - uudestisynnyttää ja sehän tietysti tarvitaan pelastukseen.
      Sitten yhtäkkiä kaste onkin vain muistutus?
      Jos se onkin vain muistutus, miksi kastaa vauvoja?
      Mistä vauvoja pitää muistuttaa?

      weha: Kun ihminen on tuhlaajapojan/tytön tiellä tai lahkojen ojassa, kaste muistuttaa meitä Jumalan ihanasta pelastusteosta, jota ei milloinkaan tarvitse uusia.

    • Hauska tuo UK aloitus. Uudesti kastajien kasteesta ei löydy armoa, vaikka kuinka yritettäisiin puhua siitä. Sehän on vertauskuvallinen näytelmä, jossa seurakunta muodostaa katsomon. Siinä ihminen oman kuuliaisuuden lisäksi, omaa vanhurskautta esittää. Kuulin kerran ja luki lehdessäkin, että eräs Uk teki uskonratkaisun, mutta sitten lankesi takasin maailmaan. Sitten kehuskeli, että on tehnyt kunnolla uskonratkaisun, mutta taas lakesi juomaan ja maailmaan. Tämä siis oli lehdessäkin.

      • tosi pimeää!!!

        Tuo pakollinen vauvakaste on todella irvikuva Jumalan armosta.
        Se on suurta teatteria, kun uskomattonat vanhemmat ja kummit tuovat seurakunnan
        eteen viattoman "perkeleen vallassa" olevan vauvansa.
        Siinä yritetään veden avulla ajaa vauvasta pois riivaajia.
        SE ON HENKIEN MANAAMISTA:

        Vähäkatekismuksen liitteet:
        Pyydän kristillisen uskollisuuden nimessä kaikkia kastajia, kummeja ja muita läsnäolijoita: koettakaa tajuta, kuinka tärkeä toimitus tämä on ja kuinka vakavasta asiasta siinä on kysymys. Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä. "

        Tosi sairasta!!!!


      • jhgf

        weha, armon anto oikeus on Jumalan Valtakunnalla ei jollakin herra jumalalle pappislupauksen anteneella eksyttäjällä. Armon ehdot ovat Jumalan ja Jeesuksen Laissa ja sitähän rikollinen kristinuskon ei pidä minkään arvoisena, se esiintyy eksyttäjänä kuten tiedät.


      • mjzdejaze
        tosi pimeää!!! kirjoitti:

        Tuo pakollinen vauvakaste on todella irvikuva Jumalan armosta.
        Se on suurta teatteria, kun uskomattonat vanhemmat ja kummit tuovat seurakunnan
        eteen viattoman "perkeleen vallassa" olevan vauvansa.
        Siinä yritetään veden avulla ajaa vauvasta pois riivaajia.
        SE ON HENKIEN MANAAMISTA:

        Vähäkatekismuksen liitteet:
        Pyydän kristillisen uskollisuuden nimessä kaikkia kastajia, kummeja ja muita läsnäolijoita: koettakaa tajuta, kuinka tärkeä toimitus tämä on ja kuinka vakavasta asiasta siinä on kysymys. Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä. "

        Tosi sairasta!!!!

        Onkohan kyseessä taas kerran sama sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastajainttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa?

        "Tuo pakollinen vauvakaste on todella irvikuva Jumalan armosta"

        "uskomattonat vanhemmat ja kummit"

        Tutut litanniat taas! Ilmeisesti Marianpalvonta seremoniat ovat taas venyneet kun tuollaista katkera tekstiä tulee. Sairasta!


      • doordoor
        tosi pimeää!!! kirjoitti:

        Tuo pakollinen vauvakaste on todella irvikuva Jumalan armosta.
        Se on suurta teatteria, kun uskomattonat vanhemmat ja kummit tuovat seurakunnan
        eteen viattoman "perkeleen vallassa" olevan vauvansa.
        Siinä yritetään veden avulla ajaa vauvasta pois riivaajia.
        SE ON HENKIEN MANAAMISTA:

        Vähäkatekismuksen liitteet:
        Pyydän kristillisen uskollisuuden nimessä kaikkia kastajia, kummeja ja muita läsnäolijoita: koettakaa tajuta, kuinka tärkeä toimitus tämä on ja kuinka vakavasta asiasta siinä on kysymys. Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

        Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä. "

        Tosi sairasta!!!!

        Armorikas lapsikaste on ihana kuva taivaan isän armosta: jopa pieni ymmärtämätön lapsi voi tulla hänen luoksensa ilman mitään omaa ansiota. Kummien ja vanhempien usko ei tee kastetta kasteeksi. Kasteen perusta on Jumalan Sana ja asetus. Eikä vanhemmat ja kummit suinkaan aina ole uskomattomia, joskus kylläkin Ainakin allekirjoittaneet vanhemmat ja kummit olivat uskossa, joten tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa- trollin yleistys on väärä. Siis valehtelua

        Sanan mukaan ihminen on luonnostaan erossa Jumlassa, siis perkeleen vallassa. Kasteessa Hera itse uudestisynnyttää ja ottaa lapsekseen ja pois perkeleen vallasta. Näin Hän on luvannut.

        Veden avulla ei poisteta mitään riivaajia, vaan vesi kasteena Jumalan Sanan ansiosta synnyttää uudesti pois perkeleen vallasta. Manaamisella ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa. On eri asia poistaa riivaajahenkiä kuin kasteen kautta siirtää ihminen Jumalan omaksi. Eli jälleen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa valehtelee. Kuten aina.

        Loppukommentti "Tosi sairasta!!!!" kuvaa hyvin tämän katkeran uudestikastajan mieltä.


      • umpisokeus vallalla
        doordoor kirjoitti:

        Armorikas lapsikaste on ihana kuva taivaan isän armosta: jopa pieni ymmärtämätön lapsi voi tulla hänen luoksensa ilman mitään omaa ansiota. Kummien ja vanhempien usko ei tee kastetta kasteeksi. Kasteen perusta on Jumalan Sana ja asetus. Eikä vanhemmat ja kummit suinkaan aina ole uskomattomia, joskus kylläkin Ainakin allekirjoittaneet vanhemmat ja kummit olivat uskossa, joten tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa- trollin yleistys on väärä. Siis valehtelua

        Sanan mukaan ihminen on luonnostaan erossa Jumlassa, siis perkeleen vallassa. Kasteessa Hera itse uudestisynnyttää ja ottaa lapsekseen ja pois perkeleen vallasta. Näin Hän on luvannut.

        Veden avulla ei poisteta mitään riivaajia, vaan vesi kasteena Jumalan Sanan ansiosta synnyttää uudesti pois perkeleen vallasta. Manaamisella ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa. On eri asia poistaa riivaajahenkiä kuin kasteen kautta siirtää ihminen Jumalan omaksi. Eli jälleen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa valehtelee. Kuten aina.

        Loppukommentti "Tosi sairasta!!!!" kuvaa hyvin tämän katkeran uudestikastajan mieltä.

        Voi hölmöjä tarinoita !


      • GWGJRY
        umpisokeus vallalla kirjoitti:

        Voi hölmöjä tarinoita !

        Doordoor opettaa oikein!


      • lapsellista
        doordoor kirjoitti:

        Armorikas lapsikaste on ihana kuva taivaan isän armosta: jopa pieni ymmärtämätön lapsi voi tulla hänen luoksensa ilman mitään omaa ansiota. Kummien ja vanhempien usko ei tee kastetta kasteeksi. Kasteen perusta on Jumalan Sana ja asetus. Eikä vanhemmat ja kummit suinkaan aina ole uskomattomia, joskus kylläkin Ainakin allekirjoittaneet vanhemmat ja kummit olivat uskossa, joten tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa- trollin yleistys on väärä. Siis valehtelua

        Sanan mukaan ihminen on luonnostaan erossa Jumlassa, siis perkeleen vallassa. Kasteessa Hera itse uudestisynnyttää ja ottaa lapsekseen ja pois perkeleen vallasta. Näin Hän on luvannut.

        Veden avulla ei poisteta mitään riivaajia, vaan vesi kasteena Jumalan Sanan ansiosta synnyttää uudesti pois perkeleen vallasta. Manaamisella ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa. On eri asia poistaa riivaajahenkiä kuin kasteen kautta siirtää ihminen Jumalan omaksi. Eli jälleen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa valehtelee. Kuten aina.

        Loppukommentti "Tosi sairasta!!!!" kuvaa hyvin tämän katkeran uudestikastajan mieltä.

        On erikoista, että vielä 2000-luvulla eräät fanaatikot uskovat sokeasti keski-aikaisen munkin
        tarinoihin, että vauva on perkeleen vallassa ja perkelettä yritetään ajaa pois veden
        avulla.
        Keski-ajalla ihmiset olivat yksinkertaisia eivätkä osanneet lukea, joten heidän toimensa
        on ymmärrettävää, mutta että vielä meidän päivinämme on noin yksinkertaisia ihmisiä
        on naurettavaa.

        Uskovatkohan nuo senkin, että aurinko kiertää maapalloa, kuten Luther uskoi?


      • gqjmåge4
        lapsellista kirjoitti:

        On erikoista, että vielä 2000-luvulla eräät fanaatikot uskovat sokeasti keski-aikaisen munkin
        tarinoihin, että vauva on perkeleen vallassa ja perkelettä yritetään ajaa pois veden
        avulla.
        Keski-ajalla ihmiset olivat yksinkertaisia eivätkä osanneet lukea, joten heidän toimensa
        on ymmärrettävää, mutta että vielä meidän päivinämme on noin yksinkertaisia ihmisiä
        on naurettavaa.

        Uskovatkohan nuo senkin, että aurinko kiertää maapalloa, kuten Luther uskoi?

        Me uskomme Raamattua, joka sanoo että ihminen on luonnostaan syntinen. Ja kasteessa Jumala ottaa lapsekseen. Tämä pohjautuu vain ja ainostaan Raamattuun, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        On erikoista että 2000-luvun uudestikastajat hylkäävät Jumalan Sanan ja tuovat tilalle ihmisoppeja. Ja tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa palvoo Mariaa lapsenraiskausmenoin! SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!!


      • iuytr
        gqjmåge4 kirjoitti:

        Me uskomme Raamattua, joka sanoo että ihminen on luonnostaan syntinen. Ja kasteessa Jumala ottaa lapsekseen. Tämä pohjautuu vain ja ainostaan Raamattuun, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        On erikoista että 2000-luvun uudestikastajat hylkäävät Jumalan Sanan ja tuovat tilalle ihmisoppeja. Ja tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa palvoo Mariaa lapsenraiskausmenoin! SAIRASTA!!!!!!!!!!!!!!

        Siis teillekkään ei kelpaa Jeesuksen evankeliumi vaan jonku lahkon herra jumalan opit!
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, ihmisiä ja heidän lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisen kristinuskon seurakuntien uskovaisiksi, jäseniksi, uhreiksi!

        Uskotte kun Jeesus on kieltänyt uskomasta:
        Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

        Matteuksen evankeliumi 24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

        Jumala ja Jeesus ei ole virkoja papeillenne, saarnaajillenne jakanut eikä rikollisella kristinuskon lahkoilla ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina joten arvaappa ketä eksytetyt uskovaiset todellisuudessa palvelee jumalanaan!!!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.


    • vooi valon vähyyttä

      Onko paljoa naurettavampaa uskonnollisuuden leikkikenttää kuin nämä luterilaisten taikavesivoimistelut !

      Jumalaton ateistipappi siinä apunaan muuutama krapulainen kummittelija kloorivedellä ja muutamilla muminoilla sieppaa vauvan karvakoiven kainalosta ja sysää Jumalan syliin !!!

      ei kehtaa enempää edes vinosti toisella silmäälä katsoen aiheesta kirjoittaa sen pöljyyden tähden !!

      • kjhgytf

        Kristityjen seurakunnat yli 3500 maailman lahkoissa eivät ole Jeesuksen perustamia seurakuntia.
        Joten ehkä kuulut heihin itsekkin...


      • näin on u-kastajilla

        Kaste on Jeesuksen asettama. Jois haluat sitä taikavesivoimiteluksia kutsua niin ole hyvä. Kastetta ei toimiteta kloorivedellä.

        MUTTA Onko paljoa naurettavampaa uskonnollisuuden leikkikenttää kuin nämä uudestikastajien vesileikit. Heidän kasteessaan ei ole mitään armoa tai Jumalan tekoa, vaan he itse näyttelevät siinä kaikille miten kuuliaisia uskovia sitä ollaan. Omaa uskoaan näytellään, Jumalan he kasteessa kieltävät


      • niin on!
        näin on u-kastajilla kirjoitti:

        Kaste on Jeesuksen asettama. Jois haluat sitä taikavesivoimiteluksia kutsua niin ole hyvä. Kastetta ei toimiteta kloorivedellä.

        MUTTA Onko paljoa naurettavampaa uskonnollisuuden leikkikenttää kuin nämä uudestikastajien vesileikit. Heidän kasteessaan ei ole mitään armoa tai Jumalan tekoa, vaan he itse näyttelevät siinä kaikille miten kuuliaisia uskovia sitä ollaan. Omaa uskoaan näytellään, Jumalan he kasteessa kieltävät

        Erikoista oppia:
        "Kaste on Jeesuksen asettama",
        mutta kuitenkaan Jeesuksen oma kaste ei kelpaa esikuvaksi?

        Miksihän Jeesus sanoi, että Hän antaa meille esikuvan, että seurasimme Hänen jälkiään? Harrastiko Jeesuskin vesileikkejä?


      • näin on
        niin on! kirjoitti:

        Erikoista oppia:
        "Kaste on Jeesuksen asettama",
        mutta kuitenkaan Jeesuksen oma kaste ei kelpaa esikuvaksi?

        Miksihän Jeesus sanoi, että Hän antaa meille esikuvan, että seurasimme Hänen jälkiään? Harrastiko Jeesuskin vesileikkejä?

        Miten niin erikoista?

        Jeesus asetti kasteen, joka on eri kuin Johanneksen kaste jolla Jeesus kastettiin.

        Jeesuksen kaste EI kelpaa esikuvaksi koska Johanneksen kaste täytyy Raamatun mukaan hylätä. Eiskuvana ei voi pitää sellaista joka ei ole enää voimassa, sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa!


      • jhgfds
        niin on! kirjoitti:

        Erikoista oppia:
        "Kaste on Jeesuksen asettama",
        mutta kuitenkaan Jeesuksen oma kaste ei kelpaa esikuvaksi?

        Miksihän Jeesus sanoi, että Hän antaa meille esikuvan, että seurasimme Hänen jälkiään? Harrastiko Jeesuskin vesileikkejä?

        Kaste jonkun seurakunnan jäseneksi on humbuugia!
        Sanoohan tuon jo tyhmänkin järki, ettei Jeesus käskenyt ketään, lapsiakaan kastaa rikollisuuteen.
        Ajatelkaa asiaa ja tehkää parannus!


      • niin on!
        niin on! kirjoitti:

        Erikoista oppia:
        "Kaste on Jeesuksen asettama",
        mutta kuitenkaan Jeesuksen oma kaste ei kelpaa esikuvaksi?

        Miksihän Jeesus sanoi, että Hän antaa meille esikuvan, että seurasimme Hänen jälkiään? Harrastiko Jeesuskin vesileikkejä?

        Et tainnut tajuta?

        Jeesus sanoi:
        "Millä kasteella minut kastetaan, sillä kastetaan teidätkin."
        Matt 10:39

        Kehoittiko Jeesus vesileikkeihin?


      • lkjhgfd
        niin on! kirjoitti:

        Et tainnut tajuta?

        Jeesus sanoi:
        "Millä kasteella minut kastetaan, sillä kastetaan teidätkin."
        Matt 10:39

        Kehoittiko Jeesus vesileikkeihin?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, pikku lapsiakaan lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisen krisitnuskon jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes perkeleen pedofiilien uhri-lampaiksi.


      • näin on
        niin on! kirjoitti:

        Et tainnut tajuta?

        Jeesus sanoi:
        "Millä kasteella minut kastetaan, sillä kastetaan teidätkin."
        Matt 10:39

        Kehoittiko Jeesus vesileikkeihin?

        "Jeesus sanoi:
        "Millä kasteella minut kastetaan, sillä kastetaan teidätkin."
        Matt 10:39"

        Taas törkeää valehtelua! Matt. 10:39 on seuraava: "Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä."

        Ei Jeesus tuollaista siinä puhu. Jeesuksen kaste oli Johanneksen kaste ja Hänen asettamansa kaste on kristillinen kaste. Uudestikastetta ei Raamattu tunne

        Taitaa olla taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa asialla. Hän taitaa tuon valehtelun siinä missä Marian palvomisenkin.


      • hgfdsew
        näin on kirjoitti:

        "Jeesus sanoi:
        "Millä kasteella minut kastetaan, sillä kastetaan teidätkin."
        Matt 10:39"

        Taas törkeää valehtelua! Matt. 10:39 on seuraava: "Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä."

        Ei Jeesus tuollaista siinä puhu. Jeesuksen kaste oli Johanneksen kaste ja Hänen asettamansa kaste on kristillinen kaste. Uudestikastetta ei Raamattu tunne

        Taitaa olla taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa asialla. Hän taitaa tuon valehtelun siinä missä Marian palvomisenkin.

        Jeesuksen "kaste" oppia eksytetyille uskovaisille:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.


    • olisi valoakin ilmai

      Josko tässä ketjun päässä saan nyt viimeinkin vastauksen kysymykseeni, eli siis miksi KUKAAN APOSTOLEISTA eikä kukaan muukaan uudenliiton Jumalan palvelija puhu sanaakaan vauvakasteista eikä noudata sitä, ei anna minkäänlaista pientäkään vihjettä siihen suuntaan eikä edes vihjaa siihen suuntaan.

      Tämän faktan jälkeen pitää kysyä toinen kysmys, eli onko teillä vauvavesikiivailijoilla ihan kaikki inkkarit kanootissa !!

      Minun mielestäni kanootti on tyhjä. vain äyskäri ja pari litraa vettä on pohjalla.

      nimenomaan.

    • valoa olisi ilmaisek

      Jeesus ei koskan ole asettanut minkäänlaista muuta kastetta kuin uskoontullieden kasteen.

      Jeesus otti lapsia syliinsä ja siunasi heitä.

      sitten Hän nousi mopoauton kyytiin ja ajoi kotiinsa, eikö niin!

      Jos ette voi esittää Jeesuksen antaneen kehoituksen vauvojen taikakäösittelyyn, voin aivan samalla intensiteetillä julistaa oman mopotaruni.

      • kmnjbhgfd

        kirjoitit:
        "Jeesus ei koskan ole asettanut minkäänlaista muuta kastetta kuin uskoontullieden kasteen."

        Näyttöä; Jeesuksen evankeliumien kohdat?


      • kchmb
        kmnjbhgfd kirjoitti:

        kirjoitit:
        "Jeesus ei koskan ole asettanut minkäänlaista muuta kastetta kuin uskoontullieden kasteen."

        Näyttöä; Jeesuksen evankeliumien kohdat?

        Ei ole olemassa sellaista kuin "Jeesuksen evankeliumi". On olemassa Evankeliumi Matteuksen mukaan jne.


      • jhgfd
        kchmb kirjoitti:

        Ei ole olemassa sellaista kuin "Jeesuksen evankeliumi". On olemassa Evankeliumi Matteuksen mukaan jne.

        Tämän sivun tieto valehtelee osittain mutta....
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi

        Jeesuksen evankeliumia on ihmisten raamatussa neljä.
        Matteuksen mukaan, Markuksen mukaan, Luukkaan ja Johanneksen mukaan.
        Ihmisille niissä on vielä jäljellä olevaa Jeesuksen evankeliumia, tosin rikollisen kristinuskon paavalin ja paavalin oppikunnan sekä lutheri ja lutherin oppikunnan väärentämänä.
        Alunperin Jeesuksen evankeliumia on ollut ainakin 18:sta mutta osa ei kelvannut rikolliselle kristinuskolle ja suurin osa on kai muista syistä jätetty pois.

        Siis JEESUKSEN EVANKELIUMIA ON opetuslapsien neljän mukaan raamatussa mutta pappislupauksen antaneet papit eivät saa sitä saarnata vaan heidän pitää pysyä rikollisen evl. opissa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."


      • hgfdre
        kchmb kirjoitti:

        Ei ole olemassa sellaista kuin "Jeesuksen evankeliumi". On olemassa Evankeliumi Matteuksen mukaan jne.

        Vanha testamentti

        Jeesuksen evankeliumit

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uusi_testamentti#Vanhin_evankeliumi
        Uusi testamentti sisältää 27 kirjaa. Sen evankeliumeissa (kreikaksi euangelion, suomeksi ”ilosanoma” tai ”hyvä sanoma”) keskitytään Jeesuksen opetuksiin, elämään, kuolemaan ja ylösnousemukseen. Evankeliumien lisäksi Uusi testamentti sisältää ensimmäisen kristillisen historiateoksen, kolmetoista apostoli Paavalin kirjoittamaa kirjettä, kahdeksan niin sanottua yleistä kirjettä sekä yhden apokalypsin eli ilmestyksen.

        Uuden testamentin kirjat kirjoitettiin vuosina 50–150 koineekreikaksi.[1] Ensimmäisinä kaanonin aseman saavuttivat Paavalin kirjeet ja neljä evankeliumia. Lopullisesti kaanon oli valmis neljänteen tai viidenteen vuosisataan mennessä. Uuden testamentin nykyisen kaanonin luetteli ensimmäisenä Pyhä Athanasios vuonna 367.[2]

        wwwwwwwwwwwwwwww

        siis Jeesuksen evankeliumit eivät oikeastaan kuulu raamatun UT teksteihin mutta rikollinen kristinusko otti osan niistä VÄÄRENNETTYINÄ käyttöön ja väittää niitä Jeesuksen evankeliumeiksi.


      • kfhbb
        jhgfd kirjoitti:

        Tämän sivun tieto valehtelee osittain mutta....
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi

        Jeesuksen evankeliumia on ihmisten raamatussa neljä.
        Matteuksen mukaan, Markuksen mukaan, Luukkaan ja Johanneksen mukaan.
        Ihmisille niissä on vielä jäljellä olevaa Jeesuksen evankeliumia, tosin rikollisen kristinuskon paavalin ja paavalin oppikunnan sekä lutheri ja lutherin oppikunnan väärentämänä.
        Alunperin Jeesuksen evankeliumia on ollut ainakin 18:sta mutta osa ei kelvannut rikolliselle kristinuskolle ja suurin osa on kai muista syistä jätetty pois.

        Siis JEESUKSEN EVANKELIUMIA ON opetuslapsien neljän mukaan raamatussa mutta pappislupauksen antaneet papit eivät saa sitä saarnata vaan heidän pitää pysyä rikollisen evl. opissa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Ja sinä tiedät nämä väärennetyt kohdat, mutta et kerro? Kerro nyt pliis!


      • jhgytfrdes
        kfhbb kirjoitti:

        Ja sinä tiedät nämä väärennetyt kohdat, mutta et kerro? Kerro nyt pliis!

        tulis pitkä lista!

        aloita tutkiminen vaikka vertaamalla väärennetyn 1933/38 raamatun "älä tee huorin" käskyä 1992 herra jumalan rikollisilleen asettaman lain käskyyn.


      • lghkn
        jhgytfrdes kirjoitti:

        tulis pitkä lista!

        aloita tutkiminen vaikka vertaamalla väärennetyn 1933/38 raamatun "älä tee huorin" käskyä 1992 herra jumalan rikollisilleen asettaman lain käskyyn.

        Laitappa se pitkä lista, minä kuuntelen.


    • jhugytre

      Siis aloituksen väite, "Uskovien kaste on kokonaan Jumalan armotyö." on humbuugia!

      Armon suhteen valta on Jumalan Valtakunnalla eikä rikollisen kristinuskolla. paavalilais-luterilaisuuden väärennetyn raamatun tuella olleneen kaikki mikä on Jumalan ja Jeesuksen vastaista sallittua.

      Kaikesta eksytyksistä uskovaiset ja kirkon jäsenet maksaa siitä, että heitä petetään. Maksajat lihottavat "säkillä valoa ikkunattomaan mökkiin hölmöläisinä kantavia" pullapossu kerholaisia.

    • Paavali oli Jumalan käyttämä ase viemään evankeliumia, kuten Raamatussa lukee. Jeesuksen ja apostolien oppi on sama.

      • sama oppi

        Weha on oikeassa.
        Paavali oli voimakas ase ja hänkin "antoi kastaa itsensä" tultuaan uskoon!

        Paavali vei evankeliumia eteenpäin eikä kastanut juuri ketään:
        "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia JULISTAMAAN."
        1. Kor 1:7

        Ja UT kertoo, kuinka Paavali teki monia ihmisiä evankeliumille kuuliaisiksi ilman
        kastamista!
        "Ja monet uskoivat"...
        Ap 17:4
        "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus." Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.


    • Paavalillekin kaste oli merkitykseltään uskoon tulevien kaste:

      "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi." (apt.22:16), siis myös ihan luterilaisuuden opettama kaste. Luterilaisuus onkin Raamatullisuutta.

      Paavalia ei lähetetty kastamaan, vaan enempi muita apostoleita ja seurakunnan kaitsijoita. Kuinka usein paavali saarnasikaan kasteen valtavaa evankeliumia:


      Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      ...5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"

      • nbvcfx

        Vai niin...
        paavalilais-luterilainen rikollisuuden kasteet eivät ole Jeesuksen asettamia.

        Joten olis jo aika wehankin lopettaa Jeesuksen nimeen valehtelemiset ja Jeesuksen pilkkaaminen "kristukseksi" ja itsees eksyttäjäksi todistamises:
        Matt.24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."


      • sama oppi

        Weha panee taas omiaan!
        Paavali saarnasi voimakkaasti parannuksen tekoa, eikä kastetta:
        Ap 17:30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi,
        ETTÄ KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS."

        Weha mielestä Paavali oli synergisti koska ihmisen pitää tehdä parannus. Ratkaisuntekohan
        on Wehan mielestä perkeleestä!

        Tuossakin Paavali todistaa, että meidät pitää kastaa SAMANLAISELLA KASTEELLA kuin Jeesus, koska jos "kuolemamme on yhtäläinen niin ylösnousemuksemmekin on yhtäläinen Jeesuksen kanssa.
        Vauvakastehan ei sitä ole!

        "Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        ...5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita YHTÄLÄISESSÄ kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"


      • totuusontämä
        sama oppi kirjoitti:

        Weha panee taas omiaan!
        Paavali saarnasi voimakkaasti parannuksen tekoa, eikä kastetta:
        Ap 17:30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi,
        ETTÄ KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS."

        Weha mielestä Paavali oli synergisti koska ihmisen pitää tehdä parannus. Ratkaisuntekohan
        on Wehan mielestä perkeleestä!

        Tuossakin Paavali todistaa, että meidät pitää kastaa SAMANLAISELLA KASTEELLA kuin Jeesus, koska jos "kuolemamme on yhtäläinen niin ylösnousemuksemmekin on yhtäläinen Jeesuksen kanssa.
        Vauvakastehan ei sitä ole!

        "Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        ...5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita YHTÄLÄISESSÄ kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"

        Paavali saarnasi evankeliumia, mihin liittyy kaste oleellisena osana, koska juuri kasteessa meidät synnytetään uudesti Jumalan valtakuntaan. Ei kaste sulje pois parannusta eikä parannus kastetta vaan nämä kuuluvat yhteen. Paavali ei todista missään että Jeesuksen kaste olisi ollut uuden liiton kaste. Me todella olemme kastetut Jeesuksen kuolemaan. Me emme ole menneet kasteelle vaan meidät on kastettu!


    • Tottakai tuo sopii pienten lasten kasteeseen, sillä Jeesus on kuollut myös heidän puolesta, joten pikkulapset tulee ja kuuluu kastaa. Kaste on Jumalan ihana pelastusteko, jota ei milloinkaan tarvitse uusia.

      Parannus on siis vain kasteeseen takaisin palaamista, sen uudestaan etsimistä ja harjoittamista, mikä jo ennen oli aloitettu, mutta josta luovuttu.

      • nsw<hnj<

        Asia on juuri näin! Kasteesa saatu Kristus pysyy aina ja uskolla Häneen voidaan ja pitää tarttua. Uudestikasteita ei tarvita.

        Ounastelen että eräs uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä pian saapuu pian haukkumaan ja sairaita kommenttejaan heittämään :(


      • Kai saa kysyä

        Siis koska Jeesus on kuollut lasten puolesta, niin heidät tulee ja kuuluu kastaa.

        Jos tuo on perustelu, niin kastetaanko sitten ihan kaikki lapset. Mennään vaikka biitsille ja annetaan se ihana pelastusteko kaikille eteen tuleville taaperoille.

        Missä Raamatussa sanotaan, että parannus on kasteeseen takaisin palaamista jne.? Pari paikkaa, kiitos. Raamatussahan me halutaan pysyä?


      • Kai saa vastata
        Kai saa kysyä kirjoitti:

        Siis koska Jeesus on kuollut lasten puolesta, niin heidät tulee ja kuuluu kastaa.

        Jos tuo on perustelu, niin kastetaanko sitten ihan kaikki lapset. Mennään vaikka biitsille ja annetaan se ihana pelastusteko kaikille eteen tuleville taaperoille.

        Missä Raamatussa sanotaan, että parannus on kasteeseen takaisin palaamista jne.? Pari paikkaa, kiitos. Raamatussahan me halutaan pysyä?

        Kaikki lapset kastetaan jotka tulevat saamaan kristillistä opetusta. Kasteeseen on kuuluttava aina myös opetus. Siksi esim. muslimeja ei tietenkään kasteta.

        Ja missä usko on kasteeseen palaamista? Lue Roomalaiskirjeen kuudes luku.


      • sama oppi
        Kai saa vastata kirjoitti:

        Kaikki lapset kastetaan jotka tulevat saamaan kristillistä opetusta. Kasteeseen on kuuluttava aina myös opetus. Siksi esim. muslimeja ei tietenkään kasteta.

        Ja missä usko on kasteeseen palaamista? Lue Roomalaiskirjeen kuudes luku.

        Kylläpä menee monimutkaiseksi!
        Nytkö vaaditaankin ihmisen tekoja, eli opetusta, jotta kaste vaikuttaisi!!!
        Eikö Jumala toimikkaan kasteessa ilman ihmistekoja eli opettamista, vai hoitaako
        Jumala myös opettamisen?

        Miksihän Paavali teki opetuslapsia OPETTAMALLA eikä kastamalla?
        Ap 14:21
        "Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa JA TEHTYÄÄN MONTA OPETUSLAPSEKSI, he palasivat Lystraan..."

        Nämä ihmiset eivät palaneet mihinkään kasteen armoon, vaan tulivat Jeesuksen luo!!! Ihan ensimmäistä kertaa, kun uskoivat Paavalin julistuksen!

        Ounastelen, että trollikuoro on taas kohta asialla solvauksineen!


      • Kai saa vastata
        sama oppi kirjoitti:

        Kylläpä menee monimutkaiseksi!
        Nytkö vaaditaankin ihmisen tekoja, eli opetusta, jotta kaste vaikuttaisi!!!
        Eikö Jumala toimikkaan kasteessa ilman ihmistekoja eli opettamista, vai hoitaako
        Jumala myös opettamisen?

        Miksihän Paavali teki opetuslapsia OPETTAMALLA eikä kastamalla?
        Ap 14:21
        "Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa JA TEHTYÄÄN MONTA OPETUSLAPSEKSI, he palasivat Lystraan..."

        Nämä ihmiset eivät palaneet mihinkään kasteen armoon, vaan tulivat Jeesuksen luo!!! Ihan ensimmäistä kertaa, kun uskoivat Paavalin julistuksen!

        Ounastelen, että trollikuoro on taas kohta asialla solvauksineen!

        Olet täysin ulalla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa

        Kaste vaikuttaa AINA, mutta kaste otetaan uskolla vastaan, mihin tarvitaan opetusta jos se om mahdollista. Ihminen hoitaa opettamisen ja Jumala kastamisen. Siksi meillä on seurakunnassa opetusvirka.

        Paavali teki opetuslapsia kastamalla JA opettamalla. Tai Paavali opetti ja joku muu kastoi. Jeesuken sanojen mukaan opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettmaalla.

        Eivät nuo ihmiset palanneetkaan kasteen armoon, kun HE EIVÄT OLLEET SIITÄ KOSKAAN LÄHTENEET. Ei voi palata jos ei ole poistunutkan.


      • qwngeqrw
        Kai saa vastata kirjoitti:

        Olet täysin ulalla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa

        Kaste vaikuttaa AINA, mutta kaste otetaan uskolla vastaan, mihin tarvitaan opetusta jos se om mahdollista. Ihminen hoitaa opettamisen ja Jumala kastamisen. Siksi meillä on seurakunnassa opetusvirka.

        Paavali teki opetuslapsia kastamalla JA opettamalla. Tai Paavali opetti ja joku muu kastoi. Jeesuken sanojen mukaan opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettmaalla.

        Eivät nuo ihmiset palanneetkaan kasteen armoon, kun HE EIVÄT OLLEET SIITÄ KOSKAAN LÄHTENEET. Ei voi palata jos ei ole poistunutkan.

        Kyllä on onnetonta sössöttämistä tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatusa -trollin tilitys. Pitäisiköhän sinun vaan mennä sitä Mariaasi palvomaan ja jättää tämä palsta kristityille.

        Eikö voi uskoa selvää Herran sanaa? "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        " Mikä tuossa on epäselvää?

        Opettele erottamaan laki ja evankeliumi toisistaan.

        Ounastelen etttä aamulla ennen puolta päivää katkera uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Ramaatussa tulee tänne taas pauhamaan

        Sairasta!


      • jhgyt674

        Kirjoitit:
        "Tottakai tuo sopii pienten lasten kasteeseen, sillä Jeesus on kuollut myös heidän puolesta, joten pikkulapset tulee ja kuuluu kastaa. Kaste on Jumalan ihana pelastusteko, jota ei milloinkaan tarvitse uusia."

        Eivätkö kertoneet opettajasi sinulle, että JEESUS ELÄÄ JA ON YLÖNUOSSUT?

        Pikku lapsena sinutkin on kastettu ja sen vaikutust näkyy teksteissäsi valheena Jeesuksen Nimeen sillä Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, pikku lapsiakaan; lapsiakin tappaneeseen, tapaattaneeseen, raiskanneeseen jne rikollisuuteen.

        mutta

        herra jumalasi käski muutakin:
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Historianne todistaa rikollisuutta...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Ja "tämän ajan rikollisuus" jotka tulee todistamaan rikollisuutta:
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing


    • Nytkö vaaditaankin ihmisen tekoja, eli opetusta, jotta kaste vaikuttaisi!!!
      Eikö Jumala toimikkaan kasteessa ilman ihmistekoja eli opettamista, vai hoitaako
      Jumala myös opettamisen?
      weha: "Kaste on kyllä voimallinen ja tehoisa, koska siinä on sana mukana. Kaste kuuluu Kristuksen kirkolle, Mutta, että usko voisi säilyä ja kasvaa äänellisesti tunnustavaksi, pitää opetuksen seurata. Ellei opetus seuraa kaste jää myöhemmin vaikuttamatta".

      • ompa heikkoa

        Eli se Jumalan teko meni hukkaan ilman ihmistekoja!


      • ei ole heikkoa
        ompa heikkoa kirjoitti:

        Eli se Jumalan teko meni hukkaan ilman ihmistekoja!

        Jumalan teko ei mene koskaan hukkaan. Usko ei ole ihmsteko, vaan Pyhän Hengen teko.


      • kjhgfds
        ei ole heikkoa kirjoitti:

        Jumalan teko ei mene koskaan hukkaan. Usko ei ole ihmsteko, vaan Pyhän Hengen teko.

        Lukekaa myös uskontunnustuksenne niin tuntisitte millaisia olette:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'


      • mknjbhgfd
        ei ole heikkoa kirjoitti:

        Jumalan teko ei mene koskaan hukkaan. Usko ei ole ihmsteko, vaan Pyhän Hengen teko.

        eihän Jumalan tekoja tekevät tee ristiretkiä ja syö tapettuja kasteesta kieltäytyjiä:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
        """"Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita.""""

        ymmärtäkää hyvät ihmiset että Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkonut on eksyttäjä.


    • Ei, kun kaste onkin Jumalan teko, sana ja asetus. Kastekäskyyn kuuluu myös opetus:


      Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      • ole rehellinen

        Mutta, mutta
        "Kastekäskyyn kuuluu myös opetus:"

        Eli tarvitaan sittenkin myös ihmistekoja!!! Vai hoitaako Jumala myös opettamisen?

        Miksi se on sinulle niin vaikeaa tunnustaa?


      • lkjhugytfr

        Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina joten tällaisia opettamistanne tulee ja seuraukset ovat sen mukaisia:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Historia todistaa rikollisuutta...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        uskontunnustuksen kaltaiset opettajannekaan eivät saa edes Jeesuksen evanakeliumia saarnata:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."


      • ole rehellinen kirjoitti:

        Mutta, mutta
        "Kastekäskyyn kuuluu myös opetus:"

        Eli tarvitaan sittenkin myös ihmistekoja!!! Vai hoitaako Jumala myös opettamisen?

        Miksi se on sinulle niin vaikeaa tunnustaa?

        Pyhä Henki tietysti opettaa Jumalan seurakunnassa. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla ja oikein.


        Joh.10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
        5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."


      • taloudellista
        weha kirjoitti:

        Pyhä Henki tietysti opettaa Jumalan seurakunnassa. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla ja oikein.


        Joh.10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
        5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

        Ahaa!
        Enää ei siis tavita pappeja opettamaan! Pyhä Henki hoitaa senkin.
        Siinähän säästyy valtavasti rahaa, kun papit voidaan panna pois viralta.

        Hoitaisiko PH myös kastamisen?
        Entä kirkonkellojen soittamisen?


      • qojgåboejrg
        taloudellista kirjoitti:

        Ahaa!
        Enää ei siis tavita pappeja opettamaan! Pyhä Henki hoitaa senkin.
        Siinähän säästyy valtavasti rahaa, kun papit voidaan panna pois viralta.

        Hoitaisiko PH myös kastamisen?
        Entä kirkonkellojen soittamisen?

        On se sairas tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, ei voi muuta sanoa!


      • trollikuoro ja vesi
        qojgåboejrg kirjoitti:

        On se sairas tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, ei voi muuta sanoa!

        Olisikohan käynyt niin, että seura tekee kaltaisekseen?
        Tämän trollikuoron kanssa ei muuten pärjää, kun sössöttävät aamusta iltaan taikaveden voimasta.


      • qojgåboejrg
        trollikuoro ja vesi kirjoitti:

        Olisikohan käynyt niin, että seura tekee kaltaisekseen?
        Tämän trollikuoron kanssa ei muuten pärjää, kun sössöttävät aamusta iltaan taikaveden voimasta.

        Ahaa, haukkumasana "klovnikuoro" on taas vaihtunut takaisin "trollikuoroon" Mistään taikavedestä täällä ei puhu muut kuin sinä muut puhuvat kasteesta.

        On se sairas ja katkera tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa, ei voi muuta sanoa!


      • kjhgf
        weha kirjoitti:

        Pyhä Henki tietysti opettaa Jumalan seurakunnassa. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla ja oikein.


        Joh.10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
        5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

        Rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia joten lopeta valehtelemasta!
        Varamaan väität kohta olevasi Jeesuksen opetuslapsia joka kävelee vesien päällä ja herättelee kuolleita!
        Uskontunnustuksen kaltainen sairas oot.


    • savu verho

      Oliko se mahtollisesti Jumalan teko kiun pappi veteli posket lommollaan norttia ja väki odotti vainajalle viimeistä palvelusta?

      Oliko sekin Jumalan teko?

    • oiuyt654

      Oli oli! tupakan puutteesta voi saada hengen ahdistusta!

    • mnbhjgfdre

      Ota kuva Jumalasta joka kastaa niin ihmiset saa nähdä jumalanne!

      • (Lut)erilainen

        Jos joku saarnaa evankeliumia ja joku, joka kuulee tuon saarnaan, tulee uskoon, synnyttääkö uskon evankeliumin saarnaaja vaiko Pyhä Henki? Eikö usko ole Jumalan teko, vaikka se tapahtuu ihmisen kautta?


      • vapaaehtoista!
        (Lut)erilainen kirjoitti:

        Jos joku saarnaa evankeliumia ja joku, joka kuulee tuon saarnaan, tulee uskoon, synnyttääkö uskon evankeliumin saarnaaja vaiko Pyhä Henki? Eikö usko ole Jumalan teko, vaikka se tapahtuu ihmisen kautta?

        Uskon synnyttää aina Jumala mutta Hänkään ei tee kenellekkään väkivaltaa eikä
        pakota ketään tulemaan uskoon, kuten väitetään tapahtuvan vauvakasteessa.

        Miekkalähetys ei pelasta ketään eikä synnytä uskoa.


      • kaste Jumalan työ
        vapaaehtoista! kirjoitti:

        Uskon synnyttää aina Jumala mutta Hänkään ei tee kenellekkään väkivaltaa eikä
        pakota ketään tulemaan uskoon, kuten väitetään tapahtuvan vauvakasteessa.

        Miekkalähetys ei pelasta ketään eikä synnytä uskoa.

        Taidat olla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa . Katkeruudestasi päätellen olet. Jumala lahjoittaa uskon kasteessa, ei väkivalloin vaan armosta. Tämän uskon voi jokainen hylätä. Onneksi vauva ei sitä hylkää.


      • siinä pari faktaa
        kaste Jumalan työ kirjoitti:

        Taidat olla uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa . Katkeruudestasi päätellen olet. Jumala lahjoittaa uskon kasteessa, ei väkivalloin vaan armosta. Tämän uskon voi jokainen hylätä. Onneksi vauva ei sitä hylkää.

        Oletko juovuksissa?

        mikä muu syy on sinula on kirjoittaa huuhaatuubaa?

        Kukaan ei ole katkera !

        Jumala ei lahjoita mitään uskoa kasteessa, vaan kaste on uskon seuraus !

        Vauva ei tiedä Jumalasta pennin vertaa !


      • turhia sun faktat
        siinä pari faktaa kirjoitti:

        Oletko juovuksissa?

        mikä muu syy on sinula on kirjoittaa huuhaatuubaa?

        Kukaan ei ole katkera !

        Jumala ei lahjoita mitään uskoa kasteessa, vaan kaste on uskon seuraus !

        Vauva ei tiedä Jumalasta pennin vertaa !

        Oletko kännissä?

        mikä syy sinun on hylätä Ramaatun sana?

        Sinä olet katkera

        Jumala lahjoittaa uskon Sanansa, siis myös kasteen, kautta. Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole merkitystä. Toimitaan tilanteen mukaan. Uskon seuraus ei ole kaste. Kasteen seuraus on uudestisyntyminen.

        Vauva tietää Jumalaasta oikein hyvin kun Jumala itsensä ilmoittaa.


      • valoa olisi
        turhia sun faktat kirjoitti:

        Oletko kännissä?

        mikä syy sinun on hylätä Ramaatun sana?

        Sinä olet katkera

        Jumala lahjoittaa uskon Sanansa, siis myös kasteen, kautta. Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole merkitystä. Toimitaan tilanteen mukaan. Uskon seuraus ei ole kaste. Kasteen seuraus on uudestisyntyminen.

        Vauva tietää Jumalaasta oikein hyvin kun Jumala itsensä ilmoittaa.

        Siis näin pöljää tekstiä ei luulis että joutuu lukeman vielä tällä vuosiluvulla !

        Onko kyse jostain patolokisesta valehtelemisen tarpeesta vaiko itse ..kaviojalan sokeuttamasta yksilöraukasta vaiko pelkästä eksymisestä jo monessa polvessa aina lutterista asti vaiko mistä, sitä voi miettiä.

        Missä se onkerrottu että Jumala ilmoittaa itsensä vaunuissa makaavalle jolla ei onneksi ole vielä mitään tietoa luterilaisuuden harhoista, eikä oppi-isistä, jotka olivat niin pihalla ja keskiaisen ajattelun ja tietämättömyyden uuvuttamia että on suorastaan hluua että on vielä ihmisiä jotka riippuvat näissä kiinni!

        Palatkaa jo pitkän siinainnne jälkeen Raamattuun ja tötätkää tuo jumalaton kirkkonne kyljelleen.


      • gw0gew
        valoa olisi kirjoitti:

        Siis näin pöljää tekstiä ei luulis että joutuu lukeman vielä tällä vuosiluvulla !

        Onko kyse jostain patolokisesta valehtelemisen tarpeesta vaiko itse ..kaviojalan sokeuttamasta yksilöraukasta vaiko pelkästä eksymisestä jo monessa polvessa aina lutterista asti vaiko mistä, sitä voi miettiä.

        Missä se onkerrottu että Jumala ilmoittaa itsensä vaunuissa makaavalle jolla ei onneksi ole vielä mitään tietoa luterilaisuuden harhoista, eikä oppi-isistä, jotka olivat niin pihalla ja keskiaisen ajattelun ja tietämättömyyden uuvuttamia että on suorastaan hluua että on vielä ihmisiä jotka riippuvat näissä kiinni!

        Palatkaa jo pitkän siinainnne jälkeen Raamattuun ja tötätkää tuo jumalaton kirkkonne kyljelleen.

        Taas sama katkera uudestikastaja pöljän tekstinsä kanssa

        Mene muualle kun sulla ei ole mitään sanottavaa. Haukkua voi vaikka koirien kanssa.

        Palaa pois uudestikastajalahkostasi ja tule Kristuksen luo.


    • .mnbhgfd

      paavalilais-luterilaisuuden opit ovat ihmisille vaarallisia:

      2.Korinttolaiskirje:
      11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

    • kjhgfds

      Kaste; Jumalan ja Jeesuksen armotyönä ei ole ihmisten, pikku lastenkaan liittäminen jäseniksi jonkin ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen,raiskanneen jne rikollisuuteen.
      On täysin järjetöntä niin edes kuvitella tai edes aivopestynä uskoa!

      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=da541f0bc564315947aaf9ecfc8c12d4
      "On siis ilmeisen selvää, ettei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen antanut mitään suusanallista käskyä kastaa ketään vedellä. Hän käski ainoastaan saarnaamaan hänen nimessään hyvää uutista ja mielenmuutosta syntien anteeksi saamiseksi. Hän käski myös tekemään mielenmuutokseen suostuvat oppilaikseen, ja opettamaan heitä nimessään hänen käskyjensä pitämiseen. Oppilaaksi tekemiseen kun oli kuulunut koko ajan myös oppilaaksi suostuvien kastaminen, siitä ei tarvinnut erikseen mainita. Lähetyskäskyn jälkeen tuli aikaisempaan kastekäytäntöön verrattuna lisää vain toimituksen yhteydessä Jeesuksen nimen ääneen lausuminen. Tästä Eduard Lohse kirjoittaa osuvasti (jo 1983 suomeksi ilmestyneessä kirjassaan Uuden testamentin sanoma,....."

      Lainaan toista kirjoittajaa, L.-M.:ää:
      "Martin Luther oli paljon muutakin kuin Wittenbergin yliopiston selitysopin professori. Hän mm.
      - petti ikuiset luostarilupaukset, joihin hän oli vapaaehtoisesti sitoutunut
      - otti jalkavaimokseen samoin tehneen ex-nunnan
      - vihasi juutalaisia ja kiihotti muitakin samaan
      - oli vainoharhainen ja luultavasti psyykkisesti sairas
      - poisti Raamatusta kokonaisia kirjoja, koska ne eivät sopineet hänen "teologiaansa"
      - muutti Raamattua lisäämällä siihen sanan "sola"
      - toimi moraalittomasti ja kirjoitti halventavasti lähimmäisistään
      - ei koskaan nähnyt mitään väärää omissa toimissaan ja teorioissaan
      - ei koskaan pyytänyt anteeksi vääriä tekemisiään
      - solmi poliittisia liittoja Saksanmaan ruhtinaiden kanssa
      - kuoli katolilaisena"

      Tässä on tietoa, mitä puolueelliset luterilaiset eivät ikinä kerro. Kumoa yksikin kohta, jos pystyt fakta näyttöä käyttäen valehtelematta.

      Lapsikaste ja aikuisten kaste johonkin kristinuskon lahkoon liitämis oppina rikkoo tätäkin raamatun kohtaa:
      UT
      Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

    • hgftdres

      Miksi uskovaiset eivät ota opikseen myllynkivi opia?
      Ovatko lahkojenne perkeleen pedofiilit sen kieltäneet?
      JEESUS siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi myllykiviopin:
      Matt. 19:14
      Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
      Mark. 10:14
      Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
      Luuk. 18:16
      Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi!
      "SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi kättävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!

      JEESUKSEN EVANKELIUMIA MarkUKSEN MUKAAN 10:13-16
      13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      JA OPETTAKAA HERROILLENNE KREIKKAN KIELTÄ:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Kaste ja usko ei ole pelastuksen ehto. Ryöväri ei ollut uskossa eikä kastettu mutta on Paratiisissa!
      Luukkaan evankeliumi:
      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

      Ei ole ihmisiksi syntyneiden vika että heistä saa tällaisia kouluttaa.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      Matteuksen evankeliumi:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

      • mbgpwrmn

        Voi sinua, noitaroviotrolli Matti Luder! Et ole taaskaan muistanut ottaa lääkkeitäsi!

        Kukaan ei ala kanssasi täällä keskustelemaan. Mahtaa harmittaa! :-)


      • ,mnbvcx
        mbgpwrmn kirjoitti:

        Voi sinua, noitaroviotrolli Matti Luder! Et ole taaskaan muistanut ottaa lääkkeitäsi!

        Kukaan ei ala kanssasi täällä keskustelemaan. Mahtaa harmittaa! :-)

        uskovaisena sinua tympii kun ei ole faktan suhteen mitään järkevää annettavaa!
        Olet edelleen väärää todistusta levittävä ja valehteleva uskovainen.


      • mbgpwrmn
        ,mnbvcx kirjoitti:

        uskovaisena sinua tympii kun ei ole faktan suhteen mitään järkevää annettavaa!
        Olet edelleen väärää todistusta levittävä ja valehteleva uskovainen.

        Ei, vaan sinä olet s-tanaa palveleva jumalallisuuden tietoudesta osaton noitaroviotrolli. Eikä kukaan ala täällä kanssasi keskustelemaan. Mahtaa harmittaa! :-)


      • kjihuygt
        mbgpwrmn kirjoitti:

        Ei, vaan sinä olet s-tanaa palveleva jumalallisuuden tietoudesta osaton noitaroviotrolli. Eikä kukaan ala täällä kanssasi keskustelemaan. Mahtaa harmittaa! :-)

        Niihän se saatanaa palvelleelle herra epäjumalalle uskontunnustuksensa antanut uskovainen uskoo:

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta ja ihmisyydestä luopuneiden oma aivopesun vastaan otto tunnustustus:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


    • ttkkl

      Kirkon käytäntö on peräisin apostoleilta!
      Kastetodistus
      Mooseksen Laki:"Kahden eli kolmen todistus on pätevä!"
      Uusi Testamentti:"Kaikki asiat pitää kiinnitettämän kahden eli kolmen todistuksen kautta." Kastteen todistajia ovat kummit, joita on kaksi tai kolme.

      Tertulianus vanhalla iällään muutti mielensä kasteasiassa montanuslaisen harhan haihduttua ja kehoitti vanhempia viemään lapsensa kasteelle, nuhdellen heitä, 'minkä tähden he lykkäävät lapsiensa kasteen myöhemmäksi'. Löytyy kirjoituksesta Tertulianuksen kirjoituksesta Baptismos, josta löytyy englanninkielinen käännös.

      Raamatussa kirjoitettu: "Kahden eli kolmen todistuksella asia pätevä."

      Lastenkastamisen apostolisuudesta todistavat: Origenes:'Lastenkastaminen on apostolinen käytäntö.' Ja Augustinus:'Kirkko on saanut apostoleita tavan kastaa lapsia.' Sekä Tertulianus vanhalla iällään nuhteli vanhempia, jotka lykkäsivät lasten kastamista, ja kehoitti heitä viemään lapset pikaisesti kasteelle.
      Tuossahan on jo kaksi eli kolme todistusta lastenkastamisen apostolisuudesta.
      Joten asiassa ei pitäisi olla enää epäselvyyttä.

      Didakhe'ssa(Apostolinen opetus) on mainittu kastekäytännöt, jossa valelukastekkin on mainittu käytännöksi, jos on vähän vettä tai muuten vaikeat olot.
      Apostolien suorittamien kasteiden yhteyessä ei ole muuta mainintaa kuin Kuulijan uskoontulo ja Pyhän Hengen saaminen ja kaste. Nuiden järjestyksestä, Pyhän Hengen saaminen ja kaste, on Apostolien teoissa vaihtelua ja siten ei saisi olla riidan aiheena.

      • oikeajärjestys

        Raamatun todistus ja käytäntö riittää. Emme tarvitse noiden harhaan menneiden kirkko-isien todistuksia:

        1. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        2. Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisiti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset" Ap 8:12

        3. Myös synagoogan esimies, Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoiva, niin myös monet korinttolaiset jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. Ap 18:8

        Järjestys on aina sama, ensin julistus, sitten sen uskominen ja vasta sitten kaste!!!! Niistä on turhaa riidellä.


      • YksinRaamattu

        Jo Raamatun aikoihin oli uskovien keskuudessa kaikenlaista, mikä ei kelpaa esimerkiksi. Jotkut kastattivat itsensä kuolleitten puolesta. Jotkut juutalaiskristityt vaativat, että pakanat piti ympärileikkauttaa ja opettaa noudattamaan juutalaista lakia. Paavali varoittaa joidenkin järkeisopeista ja tyhjistä säädöksistä. Ja on paljon muutakin.

        Jos kerran jo Raamatun aikaan tuli harhaa ja väärää oppia, niin miksi ihmeessä pitäisi noteerata noita paljon Raamatun aikaa myöhäisempiä opetuksia?

        Sola Scriptura on hyvä ohjenuora.


      • gqeg
        YksinRaamattu kirjoitti:

        Jo Raamatun aikoihin oli uskovien keskuudessa kaikenlaista, mikä ei kelpaa esimerkiksi. Jotkut kastattivat itsensä kuolleitten puolesta. Jotkut juutalaiskristityt vaativat, että pakanat piti ympärileikkauttaa ja opettaa noudattamaan juutalaista lakia. Paavali varoittaa joidenkin järkeisopeista ja tyhjistä säädöksistä. Ja on paljon muutakin.

        Jos kerran jo Raamatun aikaan tuli harhaa ja väärää oppia, niin miksi ihmeessä pitäisi noteerata noita paljon Raamatun aikaa myöhäisempiä opetuksia?

        Sola Scriptura on hyvä ohjenuora.

        Juuri näin! Alkukirkossa ei ollut mitään tiettyä järjestystä vaan aina toimittaa tilanteen mukaan. Raamattu ei anna tähänkään mitään järjestystä. Kaste on kaste tulipa sen ennen opetusta tai ei.


      • selvääsanaa
        gqeg kirjoitti:

        Juuri näin! Alkukirkossa ei ollut mitään tiettyä järjestystä vaan aina toimittaa tilanteen mukaan. Raamattu ei anna tähänkään mitään järjestystä. Kaste on kaste tulipa sen ennen opetusta tai ei.

        Miksihän nykykirkko ei toimi tilanteen mukaan vaan kastaa väkisin kaikki vauvat saman kaavan mukaan?Miksi ei noudateta Raamatun mallia ja julisteta ensin evankeliumia?

        Alkuseurakunnassa sen sijaan oli tarkka järjestys:
        ". Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Eivät apostolit kastaneet kaikkia kuulijoita tai näiden vauvoja, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat julistettuun sanaan. Tuota järjestystä ei edes selittelyillä voi kumota.


      • gqeg
        selvääsanaa kirjoitti:

        Miksihän nykykirkko ei toimi tilanteen mukaan vaan kastaa väkisin kaikki vauvat saman kaavan mukaan?Miksi ei noudateta Raamatun mallia ja julisteta ensin evankeliumia?

        Alkuseurakunnassa sen sijaan oli tarkka järjestys:
        ". Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41

        Eivät apostolit kastaneet kaikkia kuulijoita tai näiden vauvoja, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat julistettuun sanaan. Tuota järjestystä ei edes selittelyillä voi kumota.

        Toimitaan aina tilanteen mukaan. Jos on tiedossa että vauva saa opetusta, on järkevää kastaa hänet mahdollisimman pian. Kasteen ja opetusksen järjestys ei merkkaa mitään. Vain se että uskova kastettu pelastuu. Ap.t. 2:41 ei puhu mistään järjestyksestä.

        Turha puhua sinun edes mistään järjestyksestä, kun et ymmärrä mikä kaste on. Et usko sitä mitä Raamattu kasteesta opettaa syntien anteeksiantamisen, Pyhän Hengen lahjoittamisen ja Kristukseen liittämisen armolähteenä.


      • samatilanne
        gqeg kirjoitti:

        Toimitaan aina tilanteen mukaan. Jos on tiedossa että vauva saa opetusta, on järkevää kastaa hänet mahdollisimman pian. Kasteen ja opetusksen järjestys ei merkkaa mitään. Vain se että uskova kastettu pelastuu. Ap.t. 2:41 ei puhu mistään järjestyksestä.

        Turha puhua sinun edes mistään järjestyksestä, kun et ymmärrä mikä kaste on. Et usko sitä mitä Raamattu kasteesta opettaa syntien anteeksiantamisen, Pyhän Hengen lahjoittamisen ja Kristukseen liittämisen armolähteenä.

        Teillähän se tilanne on aina sama.
        Vauva tuodaan väkisin kastettavaksi, vaikka hän ei saisikaan opetusta, kuten tapahtuu usein ns hätäkasteissa.
        Raamatussa kylläkin opetusta annettiin aina ENNEN kastamista:
        "niin myös monet korinttolaiset jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. Ap 18:8

        Miksihän Paavali ei kastanut kaikkia korinttolaisia?

        Miksihän opetuslasten vauvojen kastamisesta ei ole mitään mainintaa Raamatussa?


      • gqeg
        samatilanne kirjoitti:

        Teillähän se tilanne on aina sama.
        Vauva tuodaan väkisin kastettavaksi, vaikka hän ei saisikaan opetusta, kuten tapahtuu usein ns hätäkasteissa.
        Raamatussa kylläkin opetusta annettiin aina ENNEN kastamista:
        "niin myös monet korinttolaiset jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin. Ap 18:8

        Miksihän Paavali ei kastanut kaikkia korinttolaisia?

        Miksihän opetuslasten vauvojen kastamisesta ei ole mitään mainintaa Raamatussa?

        Kasteen edellytys on että ihminen tulee saamaan myös opetusta.

        Kasteen ja opetuksen järjestyksellä ei ole väliä. Raamatussa ei kastettu yhtään suomalaista.

        Kaikki uskovat korinttilaiset ja näiden lapset kastettiin.

        Miksihän uudestikasteesta ei ole mainintaa Raamatussa? Kastettiin Jeesus uudelleen? Kastettiinko Paavali uudelleen? Miksihän Paavali ei kastanut ketään udelleen?


      • kkoivenkeksintöjä
        gqeg kirjoitti:

        Kasteen edellytys on että ihminen tulee saamaan myös opetusta.

        Kasteen ja opetuksen järjestyksellä ei ole väliä. Raamatussa ei kastettu yhtään suomalaista.

        Kaikki uskovat korinttilaiset ja näiden lapset kastettiin.

        Miksihän uudestikasteesta ei ole mainintaa Raamatussa? Kastettiin Jeesus uudelleen? Kastettiinko Paavali uudelleen? Miksihän Paavali ei kastanut ketään udelleen?

        Kaste on paavin pipon alta kotoisin, siinä se on teidän oppinne alkujuuri.

        Raamatussa ei ole sanan sanaa typeristä tempuistanne vauvan kostuttamisista!

        kas kun ette tervaa taikka voitele tummelilla.

        mutta todella iäkäs on edellinen höpöttäjä kun on ollut pitämässä korinttossa kirjaa kastetuista huh!


      • gqeg
        kkoivenkeksintöjä kirjoitti:

        Kaste on paavin pipon alta kotoisin, siinä se on teidän oppinne alkujuuri.

        Raamatussa ei ole sanan sanaa typeristä tempuistanne vauvan kostuttamisista!

        kas kun ette tervaa taikka voitele tummelilla.

        mutta todella iäkäs on edellinen höpöttäjä kun on ollut pitämässä korinttossa kirjaa kastetuista huh!

        Ai paaviko sen kasteen asetti? Minä luulin että Jeesus asetti kasteen ja käsi kastaa ja opettaa muta sekö olikin paavi?

        Taitaa nyt katkera uudestikastaja-papparainen olla aika ulalla näistä asioista. Tuleva kuolema tekee hänet katkeraksi ja näköjään myös todella hölmöksi. Kannattaisi vaihtaa maisemaa kun mitään järkevää ei osaa tänne tuottaa.


    • mjhgtre

      KUKA SE JUMALA ON, sinäkö?

      saatanaa palvelevien raamatunkaan mukaan ei ole ketään, lapsiakkaan Jeesus käskenyt kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes seurakunnan lahkon lauma pedofiilien uhriksi:

      http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
      http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
      YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
      "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
      ***(KP)
      Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

      http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194940912797/artikkeli/juuri nyt tampereen hiippakunnassa uusi raskas rikosepaily.html

      http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194938304461/artikkeli/seurakuntavaaliehdokasta epaillaan vakavasta rikoksesta tampereen hiippakunnassa.html

    • error_flynn

      Pistooli ohimollako aloittaja vietiin kastealtaaseen. Onneksi noin kovia uudestikasteellepakottajia ei ole ainakaan vielä kohdalleni sattunut.

      • gfweåg

        Kyllä, uudestikastejille kaste on pakkoa ja lakia. Meille kristityille se on armoa ja lahjaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe