että ihmisellä on itsessään ikuinen ja kuolematon sielu, koska Raamatun mukaan VAIN Jumala on ikuinen ja kuolematon ei kukaan muu.
Siksikin jo kuolemattoman sielun opetus on epäraamatullista harhaoppia sillä Raamattu sanoo, että Ihmisen ainoa tie Jumalan valtakuntaan ja siten ikuiseen elämään on Jumalan Poika ja adventistit uskovat tämän (aivan niin kuin minäkin vaikken adventisti olekaan).
Et ole adventisti jos uskot (1 )
68
1293
Vastaukset
- Tekisköniin
Tunnustan häoeää tuntematta etten ole sitä mitä palstalla tarkoitetaan adventistilla.Raamatun sana on totta, mutta kaikki adventismina tuntemamme opit ovat harhaoppia.niinkuin Jeesuksella on Elämä itsessään, niin HÄN ANTAA ELÄMÄN MYÖSKIN USKOVILLEEN.KUKA IKINÄ USKOO KRISTUKSEN OPETUKSEEN, HÄN EI IKINÄ KUOLE.
- alex-kasi
Jeesuksella oli ikuinen elämä itsessään se elämä on Jumalasta - JA KUKA IKINÄ USKOO KRISTUKSEN OPETUKSEEN, HÄN EI IKINÄ KUOLE.
Miksi?? Koska Jeesus on ihmisen lunastaja Jumalan edessä. Hän maksoi meidän velkamme otti meille kuuluvan kuoleman päälleen (kuoli meidän kuolemamme, jotta me saisimme ylösnousemuksen)..
Mutta ilman Jumalan Poikaa Jeesusta ei ihmisellä ole iankaikkista elämää.. koska hän ei ole itsestään ikuinen vaan luotu elämään ikuisesti vain jos hän on Luojansa yhteydessä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029536741 - kuolematon...
alex-kasi kirjoitti:
Jeesuksella oli ikuinen elämä itsessään se elämä on Jumalasta - JA KUKA IKINÄ USKOO KRISTUKSEN OPETUKSEEN, HÄN EI IKINÄ KUOLE.
Miksi?? Koska Jeesus on ihmisen lunastaja Jumalan edessä. Hän maksoi meidän velkamme otti meille kuuluvan kuoleman päälleen (kuoli meidän kuolemamme, jotta me saisimme ylösnousemuksen)..
Mutta ilman Jumalan Poikaa Jeesusta ei ihmisellä ole iankaikkista elämää.. koska hän ei ole itsestään ikuinen vaan luotu elämään ikuisesti vain jos hän on Luojansa yhteydessä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029536741Jumalan Sana opettaa, että ihmisen sielu on kuolematon, kuten seuraavassa: "'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei Hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien." (Matt. 22: 32). Ja edelleen: "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin -...- Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan." (Luuk. 16: 21, 23). Sekä: "Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;" (Matt. 8: 11). Ja edelleen: "Niin Jeesus sanoi hänelle: 'Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa'." (Luuk. 23: 43).
Valaistuneelle ihmiselle on itsestään selvyys, että ihmisellä on kuolematon sielu ja että on taivas ja helvetti, ja että Herra Jeesus Kristus on Jumala. Ihmisellä on näistä asioista luja varmuus, sillä ne istutetaan ihmiseen taivaasta jo lapsuudessa. Ihmisen luonnollinen mieli on kuitenkin helvetillinen, joka tukahduttaa taivaasta tulevan virtauksen. Tästä johtuen ihminen ei usko mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään, vaan uskoo vain luonnollisten aistimiensa välittämiin harhoihin. Siksipä ihmisen on uudestisynnyttävä Jumalasta. Näin hän puhdistuu vähitellen peritystä pahuudestaan ja tulee yhdistetyksi Jumalaan ja taivaaseen, näin ollen luonnollinen mieli ei ole enää hallitsevassa asemassa, vaan sisäinen mieli. Vaikka ihminen olisi täysin aistillinen ja luonnollinen ts. helvetillinen, elää hän silti ikuisesti - helvetissä. - alex-kasi
kuolematon... kirjoitti:
Jumalan Sana opettaa, että ihmisen sielu on kuolematon, kuten seuraavassa: "'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei Hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien." (Matt. 22: 32). Ja edelleen: "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin -...- Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan." (Luuk. 16: 21, 23). Sekä: "Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;" (Matt. 8: 11). Ja edelleen: "Niin Jeesus sanoi hänelle: 'Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa'." (Luuk. 23: 43).
Valaistuneelle ihmiselle on itsestään selvyys, että ihmisellä on kuolematon sielu ja että on taivas ja helvetti, ja että Herra Jeesus Kristus on Jumala. Ihmisellä on näistä asioista luja varmuus, sillä ne istutetaan ihmiseen taivaasta jo lapsuudessa. Ihmisen luonnollinen mieli on kuitenkin helvetillinen, joka tukahduttaa taivaasta tulevan virtauksen. Tästä johtuen ihminen ei usko mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään, vaan uskoo vain luonnollisten aistimiensa välittämiin harhoihin. Siksipä ihmisen on uudestisynnyttävä Jumalasta. Näin hän puhdistuu vähitellen peritystä pahuudestaan ja tulee yhdistetyksi Jumalaan ja taivaaseen, näin ollen luonnollinen mieli ei ole enää hallitsevassa asemassa, vaan sisäinen mieli. Vaikka ihminen olisi täysin aistillinen ja luonnollinen ts. helvetillinen, elää hän silti ikuisesti - helvetissä.mutta Raamatun mukaan - VAIN Jumalan yhteydessä EI ulkopuolella.
SINÄ sanot että "Valaistuneelle ihmiselle on itsestään selvyys, että ihmisellä on kuolematon sielu"
??? (??Onko Raamattu siis valaistumaton mielestäsi??) ???
Sillä Raamattu sanoo selvästi: Vain Jumala on kuolematon?
1. Tim. 6:16
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Raamattu sanoo kuinka ihminen voi saavuttaa kuolemattomuuden:
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
Siis Raamatun mukaan "tämä elämä on hänen POJASSAAN" ei muuten. Täytyy vain ihmetellä mistä johtuu että noin vain sivuutat Raamatun ilmoituksen???
Ihmisen kuolemattomuudesta Raamattu sanoo näin:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Jokainen Raamatunkohta on sopusoinnussa koko Raamatun kanssa. JOS ei sinulle näin ole - on vika sinussa ei Raamatussa. - Miikael?
alex-kasi kirjoitti:
mutta Raamatun mukaan - VAIN Jumalan yhteydessä EI ulkopuolella.
SINÄ sanot että "Valaistuneelle ihmiselle on itsestään selvyys, että ihmisellä on kuolematon sielu"
??? (??Onko Raamattu siis valaistumaton mielestäsi??) ???
Sillä Raamattu sanoo selvästi: Vain Jumala on kuolematon?
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Raamattu sanoo kuinka ihminen voi saavuttaa kuolemattomuuden:
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
Siis Raamatun mukaan "tämä elämä on hänen POJASSAAN" ei muuten. Täytyy vain ihmetellä mistä johtuu että noin vain sivuutat Raamatun ilmoituksen???
Ihmisen kuolemattomuudesta Raamattu sanoo näin:
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Jokainen Raamatunkohta on sopusoinnussa koko Raamatun kanssa. JOS ei sinulle näin ole - on vika sinussa ei Raamatussa.2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
2:25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
2:26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
2:29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt. - alex-kasi
Miikael? kirjoitti:
2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
2:25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
2:26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
2:29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.Jeesus on Jumalan ilmentymä maan päällä. Jeesus syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta ja oli siten ihmisen poika ja Jumalan poika.
On aika kummallista että uskot jotain muuta?? se osoittaa vain että ymmäryksesi Raamatun Sanomaan ei ole kovinkaan suuri (valitettavasti).
- vastaukseksi :)
6:3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
6:5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.- alex-kasi
Mutta minäpä uskon...
Raamattu sanoo: Vain Jumala on kuolematon?
Minä uskon.
-------------------------------------------------
Mitenkä voi ihminen saada ikuisen elämän?
Raamattu sanoo:
Minä uskon.
Kenellä ei ole ikuista elämää?
Raamattu sanoo.
Raamattu sanoo:
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Minä uskon.
--------------------------------------------
Nyt on luonnollisesti oma asiasi mihin uskot, mutta minä menen Raamatun opetuksen mukaan ..
--------------------------------------------- - opettajaksi :)
alex-kasi kirjoitti:
Mutta minäpä uskon...
Minä uskon.
Mitenkä voi ihminen saada ikuisen elämän?
Raamattu sanoo:
Minä uskon.
Kenellä ei ole ikuista elämää?
Raamattu sanoo.
Raamattu sanoo:
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Minä uskon.
--------------------------------------------
Nyt on luonnollisesti oma asiasi mihin uskot, mutta minä menen Raamatun opetuksen mukaan ..
---------------------------------------------5 Yhtä vähän kuin tiedät, minne tuuli kääntyy tai miten luut rakentuvat raskaana olevan kohdussa, yhtä vähän tiedät Jumalan teoista, hänen, joka kaiken luo.
11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua. - alex-kasi
opettajaksi :) kirjoitti:
5 Yhtä vähän kuin tiedät, minne tuuli kääntyy tai miten luut rakentuvat raskaana olevan kohdussa, yhtä vähän tiedät Jumalan teoista, hänen, joka kaiken luo.
11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.tässä aloitteessa on kysymys?? ;)
Vai kuuluiko nämä niihin raamatunkohtiin joiden yli hyppäät - koska nbe eivät sovi uskoosi?
Jos myönnät Raamatun olevan oikeassa tässä niin siitä on kovat seuraukset (eikö vain?) Silloin pitää myöntää että Vain Jumala on ikuinen (ja sinähän olet sitä vastaan) ja että ihminen ei ole ikuinen(ja sinä olet sitäkin vastaan :) ja jos ihminen ei ole ikuinen - silloinhan ei mitään ikuista piinaakaan ole olemassa (ja sinähän uskot että ikuinen piina ON OLEMASSA).
Niinpä niin ..
mutta voithan vaikka arvostella minua sen sijaan että keskustelisit asiasta. :) - olen
alex-kasi kirjoitti:
tässä aloitteessa on kysymys?? ;)
Vai kuuluiko nämä niihin raamatunkohtiin joiden yli hyppäät - koska nbe eivät sovi uskoosi?
Jos myönnät Raamatun olevan oikeassa tässä niin siitä on kovat seuraukset (eikö vain?) Silloin pitää myöntää että Vain Jumala on ikuinen (ja sinähän olet sitä vastaan) ja että ihminen ei ole ikuinen(ja sinä olet sitäkin vastaan :) ja jos ihminen ei ole ikuinen - silloinhan ei mitään ikuista piinaakaan ole olemassa (ja sinähän uskot että ikuinen piina ON OLEMASSA).
Niinpä niin ..
mutta voithan vaikka arvostella minua sen sijaan että keskustelisit asiasta. :)Raamattu valehtelee, eikö niin?
Saarnaaja:
3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.
Mitäs tykkäät, kun minun sydämessä on iankaikkisuus ja sinulla laki? - alex-kasi
olen kirjoitti:
Raamattu valehtelee, eikö niin?
Saarnaaja:
3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.
Mitäs tykkäät, kun minun sydämessä on iankaikkisuus ja sinulla laki?vastakohta sille että vain Jumala on itsessään iankaikkinen:
Saarnaaja:
Kenellä ei ole ikuista elämää ilman Jumalan Poikaa.
Selvääkin selvempi - ei pysy iankaikkinen elämä veljensä vihaajassa. - lahja...
alex-kasi kirjoitti:
vastakohta sille että vain Jumala on itsessään iankaikkinen:
Saarnaaja:
Kenellä ei ole ikuista elämää ilman Jumalan Poikaa.
Selvääkin selvempi - ei pysy iankaikkinen elämä veljensä vihaajassa."Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä " (Ef. 2:8-9).
Sinä voit jatkaa sen iankaikkisuutesi hankkimista, muut saavat sen lahjaksi! - alex-kasi
lahja... kirjoitti:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä " (Ef. 2:8-9).
Sinä voit jatkaa sen iankaikkisuutesi hankkimista, muut saavat sen lahjaksi!joka sen saa. Mutta se ihminen joka ei sitä saa kuolee, lakkaa olemasta.. koska ihmisen ainoa mahdollisuus iankaikkiseen elämään on Jumalan Poika .. ja mitään ikuista elämää ei ole erossa täydellisestä ja ikuisesta Jumalasta..
- olemassa :)
alex-kasi kirjoitti:
joka sen saa. Mutta se ihminen joka ei sitä saa kuolee, lakkaa olemasta.. koska ihmisen ainoa mahdollisuus iankaikkiseen elämään on Jumalan Poika .. ja mitään ikuista elämää ei ole erossa täydellisestä ja ikuisesta Jumalasta..
Miten eroaa apinan kuolema adventistin kuolemasta?
- alex-kasi
olemassa :) kirjoitti:
Voimme lukea Raamatun ilmoituksen siitä mitä sielu on näin
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja NIIN IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.
1. Kor. 15:45
Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, TULI ELÄVÄ SIELU"; viimeisestä Aadamista tuli ELÄVÄKSITEKEVÄ henki.
Viimeinen Aadam on luonnollisesti Jeesus -
Jumalan Poika. Ensimmäinen on ihminen paratiisissa josta Raamattu sanoo että hänkin oli Jumalan Poika.
Joosef oli Eelin poika,
24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin, 25 tämä Mattatiaan .>.>.> 38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä JUMALAN. - Selitäppä tämä
alex-kasi kirjoitti:
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja NIIN IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.
Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, TULI ELÄVÄ SIELU"; viimeisestä Aadamista tuli ELÄVÄKSITEKEVÄ henki.
Jumalan Poika. Ensimmäinen on ihminen paratiisissa josta Raamattu sanoo että hänkin oli Jumalan Poika.
Joosef oli Eelin poika,
24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin, 25 tämä Mattatiaan .>.>.> 38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä JUMALAN.10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.--------- Kuinka sielut voivat pukeutua valkoisiin vaippoihin? - POIKA?
alex-kasi kirjoitti:
Joosef oli Eelin poika,
24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin, 25 tämä Mattatiaan .>.>.> 38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä JUMALAN.Matteuksen evankeliumi:
1:16 JAAKOBILLE syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Raamattu antaa niin ristiriitaista tietoa, että sillä ei ole mitään tekemistä jumalan sanan kanssa. Miten voisi ollakaan, eihän mitään jumalaakaan ole olemassa :) - alex-kasi
POIKA? kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
1:16 JAAKOBILLE syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Raamattu antaa niin ristiriitaista tietoa, että sillä ei ole mitään tekemistä jumalan sanan kanssa. Miten voisi ollakaan, eihän mitään jumalaakaan ole olemassa :)että vajavainen ihminen on kaiken kehityksen korkein aste?
Omasta puolestani olen varma, että ikuisuudessa on täydellisyyteen asti kehittynyttä elämää, siis niin kehittynyttä että se ei enää ole kuolemalle altis. Raamattu ilmoittaa meille (niille jotka haluavat ymmärtää - mikä ehdottomasti ei ole mikään "pakko asia" kenellekään) että ikuiseen elämään sisältyy aina oikeudenmukainen rakkaus, ilman sitä ei mikään elämä voi koskaan olla ikuista - eikä siihen auta mitkään selittelyt.
Ikuinen elämä ei ole mikään automaattinen asia jonka jokainen saa kuoleman jälkeen tai jonka kuka vain voisi saada, vaan ikuisuus tarkoittaa että elämä on elettävä siten että se voi säilyä - vasta sitten se voi olla ikuista.
Raamattu opettaa että kaikki ikuinen elämä on (muun muuassa) elettävä oikeudenmukaisuudessa. Oikeudenmukaisuus ILMAN rakkautta ei ole oikeudenmukaisuutta vaan vain sääntökirja ja rakkautta ei siellä ole missä ei ole oikeudenmukaisuutta, on vain sympatiaa, tykkäämistä ja sen sellaista.
Siksi.. on kaikki ikuinen elämä samaa - se kuuluu ikäänkuin yhteen - oikeudenmukaisen rakkauden siteillä. Raamattu sanoo että tämä oikeudenmukainen rakkaus on ikuisen Jumalan olemuksen ikuinen ominaisuus ja kaikki täydellinen oikeudenmukaisuus mitä missään on olemassa on kuuluu Jumalalle ja Jumalaan koska täydellinen oikeudenmukaisuus on aina samaa ei ole kahta täydellisyyttä.
On sanomattaki selvää että ihmisellä EI ole sellaisia ominaisuuksia - se on mielestäni suuruuden hulluutta edes väittää sellaista.
Ihminen ei edes pidä huolta tästä pienestä maapallostaan, on tosiasiassa hyvää vauhtia tuhoamnassa sitä ja kaiken elävän siinä (aivan niinkuin Raamattu sen jo kaunan sitten kertoi tapahtuvan) ja kuinka muuten voisi ollakaan, kun katsoo mitä ihminen on lyhyen historiansa varella tehnyt alusta lähtien - sotinut, tappanut ja ollut epäoikeudenmukainen ja egoistinen ja itse rakas. Kun ihminen on "kehitänyt" aseitaan menetelmiään mutta on yhä henkisesti alku asteellaan on selvääkin selvenpää mihin se johtaa. Iankaikkisen Jumalan oli ERINOMAISEN HELPPO tietää mihin kaikki tällainen vie jo alunperinkin koska ihminen ei ota opikseen vaikka kuinka hänelle opetettaisiin.
EI - KUN ME TIEDETÄÄN PAREMMIN - vaikkemme tiedä yhtään mitään.
MUTTA - Sellaista elämää joka todellisuudessa on ikuista on olemessa ja se elämä on Jumalan ja Jumalan.
Raamattu sanoo että Jumala on ikuisuudesta ja tällä ikuisuudella tarkoitetaan sellaista ikuisuutta mitä voisi kuvata esimerkiksi "rajattoman avaruuden ikuisuudella" vain jonkilaisen kuvan antaakseni. Me voimme ymmärtää, että varuus (siis tarkoitan tällä sitä "tyhjää" tilaa missä kaikki olevainen on) on aina ollut siinä missä se nytkin on - olemassa koska se rajaton ilman alkua ja loppua.
Ihminen on vain ikuisen elämän alku (ihmisessä on ikuisen elämän mahdollisuus ihminen pystyy ajattelemaan erilailla kuin esimerkiksi eläin) mutta ei ihminen ole kykenevä säilymään ikuisesti - sellainen on vain turhaa toiveajattelua eikä johda mihinkään.
Jumala On Ikuinen - koska Jumala on sellainen joka kykenee elämään ikuisesti.
Raamattu kertoo että Jumala on oman oikeudenmukaisuutensa ja rakkautensa mukaan luvannut auttaa sitä joka haluaa kuulla miten ikuinen elämä tulee elää. mutta se ON TÄYSIN vapaaehtoista. Kenenkään ei tarvitse luulla että iankaikkinen elämä olisi jotain jota tyrkytetään väkisin - EI - se on tarjous mahdollisuuteen ja siihen välttämättömään apuun mitä ilman ihminen ei koskaan voi saada iankaikkista elämää.
Jumalan oikeudenmukainen rakkaus teki sen että Jumala korvasi meidän vääryytemme Pojassaan ja siksi on oikeudenmukaista että me saamme iankaikkisen elämän mahdollisuuden - vaikka emme sitä oikeuden mukaan ansaitsekaan.
Iankaikkinen elämä on teissä itsessänne - sanoo Raamattu.
Näin se menee. Tarjous on olemassa - mutta mitään pakkoa ei ole, eikä iankaikkinen elämä olisi edes mahdollista pakon alla vaan vain vapaudessa ja oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.. joka ei sitä halua omaan elämäänsä ei koskaan voi olla ikuinen..
Jumala on suuressa laupeudessaan sietänyt ihmisen toilauksia mutta Raamattu kertoo että Jumala tekee pahuudesta lopun ja autta niitä jotka ovat halukkaita oppimaan ikuisen elämän salaisuuksia.. - alex-kasi
Selitäppä tämä kirjoitti:
10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.--------- Kuinka sielut voivat pukeutua valkoisiin vaippoihin?tekstit ovat kuvaanollisia ja jokainen joka haluaa voi löytää niistä aina jotain moitittavaa.
Valkoinen on Raamatussa puhtauden väri koska siinä näkyy niin helposti kaikki lika.
Kun sanoin että sielua voisi "ehkä" kutsua myös sanalla elämä (olento). En tarkoittanut ikuista elämää vaan vain elävää olentoa. - Matres
POIKA? kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Raamattu antaa niin ristiriitaista tietoa, että sillä ei ole mitään tekemistä jumalan sanan kanssa. Miten voisi ollakaan, eihän mitään jumalaakaan ole olemassa :)Olet melko rajoittunut ajatukseltasi. Sinulle on merkitystä sukulaisuus fyysisenä ihmisenä. Kristinuskon olemus ei kohdennu siihen, mitä meidän materiamme on. Raamattu erittelee ihmisen olemuksen kahteen erilaiseen osaan. Toinen puoli on tästä maailmasta ja toinen, henki on Jumalan meille antama. Ruumiimme on vain majana tuolle hengelle. Jeesuksen opetus meidän taivaallisesta osastamme koskee sitä henkeä, joka uskossa syntyy meihin ihmisiin. Se puoli meistä, joka on vanhemmiltamme perittyä, ei pääse tulevaan maailmaan. Jeesus on luvannut sille uudestisyntyneelle hengelle uuden "kehon" tulevassa elämässämme. Jeesuksen kohdalla henki oli Hänessä syntyisin Jumalasta. Siis se osa jolla meilläkin on lupaus tulevaan elämään. Koska Jeesuksen Jumalasta saama Henki oli ilman syntiä, hän vei sen mukanaan pois täältä, jotta kirjoitukset täyttyisivät siinäkin. Mutta ei tämän maailman ruumiillisuus ollut Jeesukselle tarpeen ylösnousemisen jälkeen. Yritin näin hahmottaa sinulle tämän lihallisen ruumiin ja hengen yhteyttä keskenään. Jeesuksen henki siis piti majanaan Marian kautta saatua ihmisen kehoa kaikkine ihmisen rajoitteineen. Jeesus (henkenä) oli ihmiseksi synnyttyään siis yhtä sidottu kehoonsa kuin mekin. Inhimillisessä mielessä Jeesus oli täysin kuten muutkin ihmiset.
- poika?
Matres kirjoitti:
Olet melko rajoittunut ajatukseltasi. Sinulle on merkitystä sukulaisuus fyysisenä ihmisenä. Kristinuskon olemus ei kohdennu siihen, mitä meidän materiamme on. Raamattu erittelee ihmisen olemuksen kahteen erilaiseen osaan. Toinen puoli on tästä maailmasta ja toinen, henki on Jumalan meille antama. Ruumiimme on vain majana tuolle hengelle. Jeesuksen opetus meidän taivaallisesta osastamme koskee sitä henkeä, joka uskossa syntyy meihin ihmisiin. Se puoli meistä, joka on vanhemmiltamme perittyä, ei pääse tulevaan maailmaan. Jeesus on luvannut sille uudestisyntyneelle hengelle uuden "kehon" tulevassa elämässämme. Jeesuksen kohdalla henki oli Hänessä syntyisin Jumalasta. Siis se osa jolla meilläkin on lupaus tulevaan elämään. Koska Jeesuksen Jumalasta saama Henki oli ilman syntiä, hän vei sen mukanaan pois täältä, jotta kirjoitukset täyttyisivät siinäkin. Mutta ei tämän maailman ruumiillisuus ollut Jeesukselle tarpeen ylösnousemisen jälkeen. Yritin näin hahmottaa sinulle tämän lihallisen ruumiin ja hengen yhteyttä keskenään. Jeesuksen henki siis piti majanaan Marian kautta saatua ihmisen kehoa kaikkine ihmisen rajoitteineen. Jeesus (henkenä) oli ihmiseksi synnyttyään siis yhtä sidottu kehoonsa kuin mekin. Inhimillisessä mielessä Jeesus oli täysin kuten muutkin ihmiset.
"""Joosef oli Eelin poika,
24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin, 25 tämä Mattatiaan .>.>.> 38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä JUMALAN.""" KIRJOITTI ALEX-KASI
Matteuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, JA OLI, niinkuin luultiin, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika, - jos tietokeneen
Matres kirjoitti:
Olet melko rajoittunut ajatukseltasi. Sinulle on merkitystä sukulaisuus fyysisenä ihmisenä. Kristinuskon olemus ei kohdennu siihen, mitä meidän materiamme on. Raamattu erittelee ihmisen olemuksen kahteen erilaiseen osaan. Toinen puoli on tästä maailmasta ja toinen, henki on Jumalan meille antama. Ruumiimme on vain majana tuolle hengelle. Jeesuksen opetus meidän taivaallisesta osastamme koskee sitä henkeä, joka uskossa syntyy meihin ihmisiin. Se puoli meistä, joka on vanhemmiltamme perittyä, ei pääse tulevaan maailmaan. Jeesus on luvannut sille uudestisyntyneelle hengelle uuden "kehon" tulevassa elämässämme. Jeesuksen kohdalla henki oli Hänessä syntyisin Jumalasta. Siis se osa jolla meilläkin on lupaus tulevaan elämään. Koska Jeesuksen Jumalasta saama Henki oli ilman syntiä, hän vei sen mukanaan pois täältä, jotta kirjoitukset täyttyisivät siinäkin. Mutta ei tämän maailman ruumiillisuus ollut Jeesukselle tarpeen ylösnousemisen jälkeen. Yritin näin hahmottaa sinulle tämän lihallisen ruumiin ja hengen yhteyttä keskenään. Jeesuksen henki siis piti majanaan Marian kautta saatua ihmisen kehoa kaikkine ihmisen rajoitteineen. Jeesus (henkenä) oli ihmiseksi synnyttyään siis yhtä sidottu kehoonsa kuin mekin. Inhimillisessä mielessä Jeesus oli täysin kuten muutkin ihmiset.
muistit pantais uuteen koneeseen?
- Sielukas
Ei voida ainakaan todistaa, että jotain sielua olisi olemassa ihmisessä, mutta sielullisuus on kaikkien nähtävissä. Ehkä jopa jokaisessa yksilössä.
Juud. 1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
Niinpä niin. Hmm .. ehkä ihan jokaisella ihmisellä ei olekaan h e n k e ä , on vain haiseva hengitys?
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön
koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. - alex-kasi
Kysyit:
----------
Niin MIKÄ erottaa ihmisen ja eläimen kuoleman toisitaan?
Jumalan lupaus ylösnousemuksesta .. ja eräille jopa iankaikkinen elämä joka sekin on vapaaehtoisuun pohjalta tarjolla.
Siis : Jos ei Jumala ihmistä kuolleista herätä niin mitä sanoo Raamattu ihmisen lopullisesta kohtalosta? Eroaako se eläimen kuolemasta - Ei eroa.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat...
alex
- osaa vain valehdella
On adventisti henkeen ja vereen.
Nimittäin olisi kaksin verroin mieletöntä olla ei-adventisti, kun tunnustaa sataprosenttista
adventismia ja ellenismiä enemmän kuin kukaan muu!
Mutta katoamaton Jumalan maailma on olemassa, vaikka ei alex-kasi tai kukaan uskoisi sitä.
Matt. 25:46
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mutta epäuskoisuus verhoutuu useinkin puolitotuuteen. Kun ei ole ylösnousemususkoa,
tyydytään ajattelemaan, että niin tämä maailmanmeno jatkuu ikuisesti.
Pieni silmänkääntötempu vain 1000 vuoden ajaksi.
Sapattiasiassakin on epäuskoisuutta se, että ainoasta oikeasta päivästä jankuttamisen alle peitetään se, että mitä sapattiin kuuluu.
Sillä esim kävellä saa vain ns. sapatinmatkan, joka on noin yksi kilometri.- Veli.
Vaihteeksi aiheesta keskusteltu.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000016176713&view_mode=flat_threaded
ja muualta
http://www.laverdaduniversal.org/kuolema.html
http://www.kantti.net/luennot/2006/helvetinhistoria/
http://www.netikka.net/mpeltonen/tuonela.htm - mitä sitten
Veli. kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000016176713&view_mode=flat_threaded
ja muualta
http://www.netikka.net/mpeltonen/tuonela.htmKatoavaisuudella on UTssa eri merkitys kuin tuossa keskustelussa oli kenelläkään. Katoavaisuudella tarkoitetaan tämän maailman olemustamme. Niiden aarre, jotka rakastavat tämän maailman olomuotoa, tätä lihallista ruumista, heidän aarteensa katoaa. Jeesus antaa jokaiselle uuden olomuodon, joka voi olla saajalleen kaikkea muuta kuin aarre.Luuk.21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ______Johanneksen evankeliumi:
6:27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut." ________ Ap.t.13:34 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot.' _______13:35 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: 'Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.'
13:36 Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden.
13:37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. _______Roomalaiskirje:
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
2:7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8:20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, ______ 1.Kor.15:42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
15:54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu." ;;;;;; Adventismin opetus katoavaisuudesta on turhaa oman asiansa etujen ajamista, eikä sillä ole mitään tarkoitustakaan hyödyttää kenenkään ymmärtämystä oikeaan Raamatun sanoman ymmärtämiseen. Heillä on niin kova halu esitellä vain omaa mielipidettään ihmisten vastaanotettavaksi. Veli. kirjoitti:
ja muualta
http://www.netikka.net/mpeltonen/tuonela.htmVai etkö ymmärrä hengellisiä asioita, niin että voisit omin sanoin jotain rustata?
Ihan mitä tahansa tiedon nimellä kulkevaa voidaan netistä ohjata palstalle! Omatekemä on luotettavampaa, sillä sen on edes JOKU allekirjoittanut,
Edellyttäen tietysti nimeä tai edes jonkinlaista nimimerkkiä.
Sitäpaitsi; minä olen kristitty ja siksi julistan elämää, enkä rangaistusta!
Alahan harjoitella todellista sapatin viettoa sekä lentämistä! Tätä en sano paavin puolesta, vaan Isäni kehotuksesta!
Tuskin sinulal on rohkeutta lukea vastaustani, mutta onhan täällä Herran sanaa janoavia lukijoita.
Tälläkin viikolla on 350 suomalaista mukana lehtimajanjuhlissa - tiedätkö edes, mitä se on?
Sak 14:16-17
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
[Jes. 5:6]
Luopuneet palaavat Siioniin - Jer 3:14-18 :
14 "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin -- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.
15 Minä annan teille mieleni mukaiset paimenet, ja he johtavat teitä viisaasti ja taitavasti.
[Jer. 23:4; Hes. 34:23]
16 "Kun te tämän jälkeen lisäännytte ja täytätte maan, ei kukaan kysy: 'Missä on Herran liitonarkku?' Se ei tule enää kenenkään mieleen, sitä ei muisteta eikä kaivata eikä uutta enää tehdä.
[Jer. 31:33]
17 Silloin Jerusalemia kutsutaan Herran valtaistuimeksi. Kaikki kansat kokoontuvat Jerusalemiin palvelemaan Herraa eivätkä kulje enää pahan ja paatuneen sydämensä mukaan.
[Jes. 2:2; Miika 4:1; Sak. 8:20-23]
18 Niinä päivinä Juudan heimo liittyy Israelin heimoon, ja yhdessä ne tulevat pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin omaksi teidän isillenne."
Jes 66:23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]- alex-kasi
Vai olet muuttanut Raamatun sanaa?? mutta muiksi?? eihän siinä ole mitään itua että kääntää suoraa tekstiä toiseksi??
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029536741
TOISEKSI ja sitten sorrut vielä panetteluunkin - säälittävää käyttäytymistä ....
Käännähän nyt tuokin toiseksi jos osaat - siinä tapauksessa olet oikea "Houdini".. - se on
alex-kasi kirjoitti:
Vai olet muuttanut Raamatun sanaa?? mutta muiksi?? eihän siinä ole mitään itua että kääntää suoraa tekstiä toiseksi??
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029536741
TOISEKSI ja sitten sorrut vielä panetteluunkin - säälittävää käyttäytymistä ....
Käännähän nyt tuokin toiseksi jos osaat - siinä tapauksessa olet oikea "Houdini"..Sullahan on räyhähenki!!
- ja ymmärränhän minä syynkin :)
se on kirjoitti:
Sullahan on räyhähenki!!
siihen miksi et voinut vastata asiallisesti aloitteeseen. Yritä kerran vielä jos vaikka menis paremmin tällä kertaa.
Kysymys on siis onko alla olevat Raamatun opetukset oikeat?
Uskotko että tämä on totta? että Jumala on AINOA jolla on kuolemattomuus?
----
Raamattu kertoo myös että ihminen voi saada ikuisen elämän Jumalan Pojassa.
Raamattu sanoo:
Uskotko että tämä on totta? että Jumala on ainoa jolla on iankaikkinen elämä ja että Jumalan Poika on ihmisen ainoa mahdollisuus saada kuolemattomuus?
---------
Raamattu kertoo SELVIN SANOIN että ihmisessä ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi.
Raamattu sanoo:
Onko tämä mielestäsi totta?
------------
Nyt on luonnollisesti oma asiasi mihin uskot, mutta Raamatun opetuksen mukaan on näin, SE ON AINAKIN TOTTA.
AINOASTAAN Jumala On kuolematon, ja ihmisen ainoa mahdollisuus on Jumalan Poika Jeesus Kristus.
Mene sitten tuota muuttamaan jos haluat - totuus on kuitenkin, että silloin poikkeat siitä mitä Raamatyssa sanotaan.
Mutta ehkä lhkä luet jotain muuta kirjaa kuin Raamattua? (onhan näitä uskontoja maailmassa).
Raamatun kirjoitukset eivät kuitenkaan siitä tule toiseksi, mikä meidän "mielipiteemme" on, vaan se mitä siellä on kirjoitettuna - se on ja pysyy.
Ei se muutu edes muita arvostelemalla. :)
Että sillee. - Veli.
AnttiVKantola kirjoitti:
Vai etkö ymmärrä hengellisiä asioita, niin että voisit omin sanoin jotain rustata?
Ihan mitä tahansa tiedon nimellä kulkevaa voidaan netistä ohjata palstalle! Omatekemä on luotettavampaa, sillä sen on edes JOKU allekirjoittanut,
Edellyttäen tietysti nimeä tai edes jonkinlaista nimimerkkiä.
Sitäpaitsi; minä olen kristitty ja siksi julistan elämää, enkä rangaistusta!
Alahan harjoitella todellista sapatin viettoa sekä lentämistä! Tätä en sano paavin puolesta, vaan Isäni kehotuksesta!
Tuskin sinulal on rohkeutta lukea vastaustani, mutta onhan täällä Herran sanaa janoavia lukijoita.
Tälläkin viikolla on 350 suomalaista mukana lehtimajanjuhlissa - tiedätkö edes, mitä se on?
Sak 14:16-17
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
[Jes. 5:6]
Luopuneet palaavat Siioniin - Jer 3:14-18 :
14 "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin -- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.
15 Minä annan teille mieleni mukaiset paimenet, ja he johtavat teitä viisaasti ja taitavasti.
[Jer. 23:4; Hes. 34:23]
16 "Kun te tämän jälkeen lisäännytte ja täytätte maan, ei kukaan kysy: 'Missä on Herran liitonarkku?' Se ei tule enää kenenkään mieleen, sitä ei muisteta eikä kaivata eikä uutta enää tehdä.
[Jer. 31:33]
17 Silloin Jerusalemia kutsutaan Herran valtaistuimeksi. Kaikki kansat kokoontuvat Jerusalemiin palvelemaan Herraa eivätkä kulje enää pahan ja paatuneen sydämensä mukaan.
[Jes. 2:2; Miika 4:1; Sak. 8:20-23]
18 Niinä päivinä Juudan heimo liittyy Israelin heimoon, ja yhdessä ne tulevat pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin omaksi teidän isillenne."
Jes 66:23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]Kirjoiteltu on, mutta joskus lukijoille on hyvä viedä ajatus siihen, että muuallakin asiaa on pohdittu ja Raamatun sanaa luettu.
Täällä voi keskustelu mennä muuten vain yhdennäköiseksi osoitteluksi, että yksin ja vain nämä ajattelevat näin ja koska ajatus on vastainen se on harhaopetusta kun ja koska se tapahtuu määrätyn "kirkkokyltin" alla.
Sen tähden on hyvä niitä lukijoita, jotka eivät ota kantaa, johdattaa näillä linkeillä ja myös teitä.
Se, että vaikka nimimerkkiä käyttää, rekisteröityä, niin en menisi sanomaan siitä, että se on luotettavampaa, koska perustuu sekin yksipuoliseen näköalaan, mutta se siitä.
Veli. - on näet niin, että
Veli. kirjoitti:
Kirjoiteltu on, mutta joskus lukijoille on hyvä viedä ajatus siihen, että muuallakin asiaa on pohdittu ja Raamatun sanaa luettu.
Täällä voi keskustelu mennä muuten vain yhdennäköiseksi osoitteluksi, että yksin ja vain nämä ajattelevat näin ja koska ajatus on vastainen se on harhaopetusta kun ja koska se tapahtuu määrätyn "kirkkokyltin" alla.
Sen tähden on hyvä niitä lukijoita, jotka eivät ota kantaa, johdattaa näillä linkeillä ja myös teitä.
Se, että vaikka nimimerkkiä käyttää, rekisteröityä, niin en menisi sanomaan siitä, että se on luotettavampaa, koska perustuu sekin yksipuoliseen näköalaan, mutta se siitä.
Veli.On käynyt näet niin, että adventismilla ei ole ollut mitään annettavaa keskusteluihin. Jokainen adventisti on ihmisten ystävän irvikuva. Senhän sinä varmasti tiesitkin jo omasta kokemuksestasikin! Kaikki tämä vieläpä juuri kirkkonne aiheuttamana vaikutuksena. Ei hyvältä näytä!
- etkö itseäsi?
alex-kasi kirjoitti:
Käännähän nyt tuokin toiseksi jos osaat - siinä tapauksessa olet oikea "Houdini"..Etkö voisi näyttää hyvää vaikenemisen esimerkkiä. Ei kukaan ole opettajaksi sovelias, jos hänellä on yhtä huonot suhteet kuulijoihinsa kuin sinulla.
- sokean kanan syndroomaako
ja ymmärränhän minä syynkin :) kirjoitti:
siihen miksi et voinut vastata asiallisesti aloitteeseen. Yritä kerran vielä jos vaikka menis paremmin tällä kertaa.
Kysymys on siis onko alla olevat Raamatun opetukset oikeat?
Uskotko että tämä on totta? että Jumala on AINOA jolla on kuolemattomuus?
----
Raamattu kertoo myös että ihminen voi saada ikuisen elämän Jumalan Pojassa.
Raamattu sanoo:
Uskotko että tämä on totta? että Jumala on ainoa jolla on iankaikkinen elämä ja että Jumalan Poika on ihmisen ainoa mahdollisuus saada kuolemattomuus?
---------
Raamattu kertoo SELVIN SANOIN että ihmisessä ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi.
Raamattu sanoo:
Onko tämä mielestäsi totta?
------------
Nyt on luonnollisesti oma asiasi mihin uskot, mutta Raamatun opetuksen mukaan on näin, SE ON AINAKIN TOTTA.
AINOASTAAN Jumala On kuolematon, ja ihmisen ainoa mahdollisuus on Jumalan Poika Jeesus Kristus.
Mene sitten tuota muuttamaan jos haluat - totuus on kuitenkin, että silloin poikkeat siitä mitä Raamatyssa sanotaan.
Mutta ehkä lhkä luet jotain muuta kirjaa kuin Raamattua? (onhan näitä uskontoja maailmassa).
Raamatun kirjoitukset eivät kuitenkaan siitä tule toiseksi, mikä meidän "mielipiteemme" on, vaan se mitä siellä on kirjoitettuna - se on ja pysyy.
Ei se muutu edes muita arvostelemalla. :)
Että sillee.NO TUOTAHAN ME KRISTITYT ADVENTISTEILLE JUURI YRITÄMMÄ KERTOA; (sinulta/////Raamatun kirjoitukset eivät kuitenkaan siitä tule toiseksi, mikä meidän "mielipiteemme" on, vaan se mitä siellä on kirjoitettuna - se on ja pysyy.
Ei se muutu edes muita arvostelemalla. :) ////// Adventistilta kun ei näytä heruvan yhtä totuuden sanaa opetuksessaan.Raamattu näet puhuu totuutta, mutta adventistin päässä se muuttuu vääristelyksi. Ja sitten he vimmoissaan koettavat todistella muille ,kuinka he muka ovat hyviä laulajia. Eihän ketään omista kehuista arvioda. Vai onko adventisti pidettävä poikkeuksena. Millähän perustelulla? - Veli..
on näet niin, että kirjoitti:
On käynyt näet niin, että adventismilla ei ole ollut mitään annettavaa keskusteluihin. Jokainen adventisti on ihmisten ystävän irvikuva. Senhän sinä varmasti tiesitkin jo omasta kokemuksestasikin! Kaikki tämä vieläpä juuri kirkkonne aiheuttamana vaikutuksena. Ei hyvältä näytä!
Jos irvikuvana pidät sitä, ettei Jumalan kuva muodostu kiduttajaksi, niin näen, että irvikuva Jumalasta tulee juuri toiselta laidalta.
Todella se ei hyvältä näytä. - sen voi tehdä
Veli.. kirjoitti:
Jos irvikuvana pidät sitä, ettei Jumalan kuva muodostu kiduttajaksi, niin näen, että irvikuva Jumalasta tulee juuri toiselta laidalta.
Todella se ei hyvältä näytä.Jos tarkoittaa puhua muusta kuin viestin aiheesta, sille voi kyllä tehdä oman oloituksenkin!
- Veli.
sen voi tehdä kirjoitti:
Jos tarkoittaa puhua muusta kuin viestin aiheesta, sille voi kyllä tehdä oman oloituksenkin!
aloitusviesti oli:että ihmisellä on itsessään ikuinen ja kuolematon sielu, koska Raamatun mukaan VAIN Jumala on ikuinen ja kuolematon ei kukaan muu.
Siksikin jo kuolemattoman sielun opetus on epäraamatullista harhaoppia sillä Raamattu sanoo, että Ihmisen ainoa tie Jumalan valtakuntaan ja siten ikuiseen elämään on Jumalan Poika ja adventistit uskovat tämän (aivan niin kuin minäkin vaikken adventisti olekaan).
ja jatkan
juuri kuolemattoman sielun opetus johtaa tähän kidutusopin perustukselle.
Linkit viestivät juuri aihepiiriin, jossa puhutaan siitä, ettei kaikki mitä täällä puhutaan kuolemattoman sielun / kuolevaisen sielun oppina, myös kadotettujen osalta, ole yksin adventistien ajatuksia ja toisaalta, ei tarvitse kirjoitella kaikkea uudelleen.
Mikä sitten on tämä irvikuva, jonka leimasit adventismiin, niin heitin pallon takaisin.
Eikö juuri kidutusoppi ole irvikuva Jumalasta edellinen viestini... on juuri kerraten tämän kuolemattomuus opin perusta.
Jo Jumala paratiisissa sanoi, ettei syö ja elä ikuisesti.. ja juuri samaa viestivät muuallakin linkitetyt kirjoittajat.
Eli ei tarvitse tehdä enää uutta aloitusta, aihe on vain monisärmäinen. - sanot?
Veli. kirjoitti:
aloitusviesti oli:että ihmisellä on itsessään ikuinen ja kuolematon sielu, koska Raamatun mukaan VAIN Jumala on ikuinen ja kuolematon ei kukaan muu.
ja jatkan
juuri kuolemattoman sielun opetus johtaa tähän kidutusopin perustukselle.
Linkit viestivät juuri aihepiiriin, jossa puhutaan siitä, ettei kaikki mitä täällä puhutaan kuolemattoman sielun / kuolevaisen sielun oppina, myös kadotettujen osalta, ole yksin adventistien ajatuksia ja toisaalta, ei tarvitse kirjoitella kaikkea uudelleen.
Mikä sitten on tämä irvikuva, jonka leimasit adventismiin, niin heitin pallon takaisin.
Eikö juuri kidutusoppi ole irvikuva Jumalasta edellinen viestini... on juuri kerraten tämän kuolemattomuus opin perusta.
Jo Jumala paratiisissa sanoi, ettei syö ja elä ikuisesti.. ja juuri samaa viestivät muuallakin linkitetyt kirjoittajat.
Eli ei tarvitse tehdä enää uutta aloitusta, aihe on vain monisärmäinen.Raamattu valehtelee, eikö niin?
Saarnaaja:
3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua. - Veli.
sanot? kirjoitti:
Raamattu valehtelee, eikö niin?
Saarnaaja:
3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.Eli Jumala on tämän asian ehdollistanut toteutuvaksi Kristuksessa.
Iankaikkista elämää ei muuten ole.
Tämä on Raamatun sanoma.
Maailmankaikkeuden keskipiste on ristin Herra ja siihen perustetaan uusi taivas ja maa.
Mutta nyt joudun lähtemään, sovittu aika, palataan asiaan. - usko nyt
Veli. kirjoitti:
Eli Jumala on tämän asian ehdollistanut toteutuvaksi Kristuksessa.
Tämä on Raamatun sanoma.
Maailmankaikkeuden keskipiste on ristin Herra ja siihen perustetaan uusi taivas ja maa.
Mutta nyt joudun lähtemään, sovittu aika, palataan asiaan.Ehdottomuus on jo nyt. Jeesus teki sen kaikille mahdolliseksi. Kuolema on nielty Kristuksen jälkeen löpullisesti. Adventismilla ei ole mitään opetattavaa siihen. Adventistit ovat tässä asiassa korkeintaan kuunteluoppilaita.
- mihin tarttee
Veli. kirjoitti:
Tämä on Raamatun sanoma.
Mutta nyt joudun lähtemään, sovittu aika, palataan asiaan.###Raamatun sanan ydin on Golgatan risti ja siinä ehdollistettu ikuinen elämä joka on årmolahja.#### Mihin tarvitaan adventistin vakuutteluja? Kyllähän asia on selvää ilman että adventisti sen vakuuttaa meille! Adventisti ottaa aina muihin kummallisen ylhäältäkatselijan osan. Ihan NIINKUIN OLI FARISEUKSILLA KANSAAN NÄHDEN Raamatun aikoina. Sitä ei kenenkään tarvitse adventistille antaa sovinnolla. Israelissa tuollainen asema oli säädetty, mutta adventisteilla se on heidän omin luvin ottamaa.
- := ) :=)) :=)))
sokean kanan syndroomaako kirjoitti:
NO TUOTAHAN ME KRISTITYT ADVENTISTEILLE JUURI YRITÄMMÄ KERTOA; (sinulta/////Raamatun kirjoitukset eivät kuitenkaan siitä tule toiseksi, mikä meidän "mielipiteemme" on, vaan se mitä siellä on kirjoitettuna - se on ja pysyy.
Ei se muutu edes muita arvostelemalla. :) ////// Adventistilta kun ei näytä heruvan yhtä totuuden sanaa opetuksessaan.Raamattu näet puhuu totuutta, mutta adventistin päässä se muuttuu vääristelyksi. Ja sitten he vimmoissaan koettavat todistella muille ,kuinka he muka ovat hyviä laulajia. Eihän ketään omista kehuista arvioda. Vai onko adventisti pidettävä poikkeuksena. Millähän perustelulla?et pystynyt vastaamaan ja ymmärrän hyvin mikset pystynyt, LUULLAKSENI kuulut niihin jotka uskovat kuolemattomaan ihmissieluun ja ikuiseen helvetin ikuiseen piinaan.
Ja ne eivät sovi yhteen Raamatun sanan kanssa. - vaikeita raamatunpaikkoja
etkö itseäsi? kirjoitti:
Etkö voisi näyttää hyvää vaikenemisen esimerkkiä. Ei kukaan ole opettajaksi sovelias, jos hänellä on yhtä huonot suhteet kuulijoihinsa kuin sinulla.
sinulle tässä alituksessa.
- alex-kasi
Veli. kirjoitti:
Tämä on Raamatun sanoma.
Mutta nyt joudun lähtemään, sovittu aika, palataan asiaan.ja se miksi muutamat eivät sitä ole ymmärtäneet on arvoitus (ainakin minulle).
- Uskon Jeesuksen sanoihin
:= ) :=)) :=))) kirjoitti:
et pystynyt vastaamaan ja ymmärrän hyvin mikset pystynyt, LUULLAKSENI kuulut niihin jotka uskovat kuolemattomaan ihmissieluun ja ikuiseen helvetin ikuiseen piinaan.
Ja ne eivät sovi yhteen Raamatun sanan kanssa.Valitettavasti valitsen Jeesuksen sanat enkä sinun sanojasi.Adventistien oppi häviää Jeesukselle mennentullen:JOTEN SE TEISTÄ ADVAREISTA! Johanneksen evankeliumi:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" Matteuksen evankeliumi:
22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
Markuksen evankeliumi:
12:27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."
Luukkaan evankeliumi:
20:38 Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät." - alex-kasi
Uskon Jeesuksen sanoihin kirjoitti:
Valitettavasti valitsen Jeesuksen sanat enkä sinun sanojasi.Adventistien oppi häviää Jeesukselle mennentullen:JOTEN SE TEISTÄ ADVAREISTA! Johanneksen evankeliumi:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" Matteuksen evankeliumi:
22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
Markuksen evankeliumi:
12:27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."
Luukkaan evankeliumi:
20:38 Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät."koska adventistit ovat hekin usein väärässä niin kuin muutkin.
Mutta uskon Raamattuun - jos Raamattu sanoo: Vain Jumala on kuolematon, niin uskon sen?
Minä uskon sen sanoi kuka tahansa - mitä tahansa.
Sama asia kun Raamattu sanoo:
Minä uskon senkin, sanoi kuka tahansa mitä tahansa.
Minä uskon senkin - ehdottomasti, minulle KOKO Raamattu on tosi ja mikään Raamatunkohta ei ole mitään toista Raamatunkohtaa vastaan.
Muuten, olen sanonut sen suunnilleen sata kertaa aikaisemmin, mutta sanon kerran vielä - en ole adventisti vaan luterilainen. Jos sanoisin jotain muuta niin valehtelisin mutta eihän sinun pidä minua uskoa vaan Raamattua. Minä ainakin teen niin.. - olet advari
alex-kasi kirjoitti:
koska adventistit ovat hekin usein väärässä niin kuin muutkin.
Mutta uskon Raamattuun - jos Raamattu sanoo: Vain Jumala on kuolematon, niin uskon sen?
Minä uskon sen sanoi kuka tahansa - mitä tahansa.
Minä uskon senkin, sanoi kuka tahansa mitä tahansa.
Minä uskon senkin - ehdottomasti, minulle KOKO Raamattu on tosi ja mikään Raamatunkohta ei ole mitään toista Raamatunkohtaa vastaan.
Muuten, olen sanonut sen suunnilleen sata kertaa aikaisemmin, mutta sanon kerran vielä - en ole adventisti vaan luterilainen. Jos sanoisin jotain muuta niin valehtelisin mutta eihän sinun pidä minua uskoa vaan Raamattua. Minä ainakin teen niin..Olet adventisti etkä luterilainen . Sinulla on adventistinen usko. Olet sokea adventistien koko opin vääryydelle. Raamattukin sanoo , "että mitä tekevät oljet jyvien joukossa". Väärä on hyljättävää. Ei väärää tarvitse eikä PIDÄ hyväksyä. Kaikki väärä on myös syntiä. Adventismin oppien väärien tulkintojen hyväksyminen muuttaa oikeiden asioiden yhteydet toisiinsa, ja nekin väärentyvät. "Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan". Sitähän Jeesus tahtoi sanoa. Vääryyden puolustaminen opissa on törkeää vääryyttä. Adventisteille ovat heidän väärät oppinsa rakkaita. Miksikö? Ne juuri saavat adventisteissa aikaan lahkohenkisyyttä joka on uskovia eroittava. Lahkohenkeä vaalitaan , jotta sen kautta adventistit saataisiin tuntemaan keskinäistä yhteyttä. Mitä se on, kun synti yhdistää?
- Veli.
olet advari kirjoitti:
Olet adventisti etkä luterilainen . Sinulla on adventistinen usko. Olet sokea adventistien koko opin vääryydelle. Raamattukin sanoo , "että mitä tekevät oljet jyvien joukossa". Väärä on hyljättävää. Ei väärää tarvitse eikä PIDÄ hyväksyä. Kaikki väärä on myös syntiä. Adventismin oppien väärien tulkintojen hyväksyminen muuttaa oikeiden asioiden yhteydet toisiinsa, ja nekin väärentyvät. "Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan". Sitähän Jeesus tahtoi sanoa. Vääryyden puolustaminen opissa on törkeää vääryyttä. Adventisteille ovat heidän väärät oppinsa rakkaita. Miksikö? Ne juuri saavat adventisteissa aikaan lahkohenkisyyttä joka on uskovia eroittava. Lahkohenkeä vaalitaan , jotta sen kautta adventistit saataisiin tuntemaan keskinäistä yhteyttä. Mitä se on, kun synti yhdistää?
Asia ei varmaankaan ole yksiviivainen tahi nuottinen asia.
Jos hapatetta katsotaan, niin voi miettiä mikä hapattaa?
Hapattaako taikinaa kidutusoppi?
Hapattaako taikinaa se, että jotkut ovat 9 käskyläisiä?
Tämä on oikeutettu kysymys, kun ja koska suun todistuksella tunnustetaan nuo 9 käskyä.
Mihin se 1 hävisi.
Eräs opettaja kirjoitti Ristin Voitto lehdessä, oliko no 33. että Uudessa testamentissa on 1050 käskyä ja kehotusta.
Eli tunnustetaan se, että Raamatussa on ja Uudessa testamentissa käskyjä ja kehotuksia näille armossa matkaaville.
Mutta pysähtykääpä sitten tähän, mutta ei lepopäiväkäskyä.
Sitten opetetaan ja kuitenkin perustellaan lepopäivän olemassaolo, autuaampana toteutuksena sunnuntai-ylösnousemuspäivä perustalla lepääväksi, mutta siitä ei ole mitään Raamatullista opetusta.
Olisiko sitten kyse tästä ihmiskäskyisistä perusteista, jota vastaan Jeesus nousi, kun ei sapattiin asetettuja ylimääräisiä opetuksia noudattanut. Saapi reilusti ja rehellisesti miettiä Jumalan edessä, minulle ei tarvitse tiliä tehdä.
Adventismi lepää paremminkin tässä 10 käskyn periaatteella, mitkä nähdään kumpuavan Raamatusta.
Sapatin juuret paratiisin luomisessa, ja Jeesuksen opetus, ettei saa yhtäkään käskyä jättää pois, eikä lupa opettaakaan.
Eli ilmeisesti hapatus ei ole tarttunut tässä kohdin adventismiin.
Mutta usko pelastaa Kristuksessa, ehkä tässä kohdin tietämättömyyden hetkistä [väärän opetuksen kahleen takia], mutta voi opettajia.
ja ihminen astuu vastuuseen silloin, kun tietää ja tekee tietoisesti väärin, sinäkin.
Et vastaa maalliselle kirkolle, vaan Jumalan edessä, kun ja koska sana tuomitsee kerran.
Me vain yritetään tuoda tätä esille.
Kyllä sitten tuomitaan lakihenkiseksi ym.
Mutta tässäkin on hyvä pysähtyä, että tuomitseeko se sana tässäkin, eli käy kohti.
Moni vielä uskosta osaton, kokee samaa tuomitsemista, kun uskovat julistavat sanaa.
He samoilla sanoilla sanovat, että kun nämä uskovat tuomitsevat heitä ja he eivät huomaa, että sanahan heidät tuomitsee synnistä.
Kun nyt sana tuomitsee uskovaa väärästä teosta, eli vaikkapa lepopäivästä, hyökätään väärää kohdetta kohti, eli adventisteja kohti täällä Suomessa. He ikäänkuin olisivat syyllisiä tähän, mitä taas Raamatun sana tuo esiin ja se juuri todistaa Jumalallisen Pyhän olemassaolon.
Mutta ihminen piiloutuu aina Jumalaa oman puutarhan puitten piiloon.
Tuo Eevan ,se vietteli. Nuo adventistit, ne syyllistää?
Huomaatko yhtäläisyyden.
Sana käy kohti ja sinä pakenet.
Meidän on oltava rehellisiä Jumalan edessä.
Kauppaa tässä ei voida käydä kukaan.
Tässä juuri on näitten oppien tulkintaa ja voi kysellä mikä se hapatus todella on?
Mielestäni oppien rakkaudellisuus kumpuaa siitä, että Pyhä Henki on avannut sanasta totuuksia.
Juuri eilen illalla, kun olin rukouskokouksessa, oli erään vanhan sisaren huulilta noussut suru ja huoli niistä omaisista, jotka siellä välitilahelvetissä on kärsimässä. Se oli todellinen tuska. [voi mikä kahle, rienaajan kahle].
Oli ihanaa hänen saada viesti elävästä Jumalasta, joka ei kiduta, vaan jokainen odottaa haudan levossa ylösnousemusta.
Oli siinä huojentunut sisar ja kiitti elävää Jumalaa Kristuksessa.
Missä taas oli hapate?
Sopii miettiä julistetaanko uskova ykkösen taivasta, vai Raamatullista taivasta.
kirjoitteli Veli.
ps.
Niin edellinen kirjoittaja mainitsi mikä yhdistää, no ainakin 9 käskyä. - adventismi erottaa
Veli. kirjoitti:
Asia ei varmaankaan ole yksiviivainen tahi nuottinen asia.
Jos hapatetta katsotaan, niin voi miettiä mikä hapattaa?
Hapattaako taikinaa kidutusoppi?
Hapattaako taikinaa se, että jotkut ovat 9 käskyläisiä?
Tämä on oikeutettu kysymys, kun ja koska suun todistuksella tunnustetaan nuo 9 käskyä.
Mihin se 1 hävisi.
Eräs opettaja kirjoitti Ristin Voitto lehdessä, oliko no 33. että Uudessa testamentissa on 1050 käskyä ja kehotusta.
Eli tunnustetaan se, että Raamatussa on ja Uudessa testamentissa käskyjä ja kehotuksia näille armossa matkaaville.
Mutta pysähtykääpä sitten tähän, mutta ei lepopäiväkäskyä.
Sitten opetetaan ja kuitenkin perustellaan lepopäivän olemassaolo, autuaampana toteutuksena sunnuntai-ylösnousemuspäivä perustalla lepääväksi, mutta siitä ei ole mitään Raamatullista opetusta.
Olisiko sitten kyse tästä ihmiskäskyisistä perusteista, jota vastaan Jeesus nousi, kun ei sapattiin asetettuja ylimääräisiä opetuksia noudattanut. Saapi reilusti ja rehellisesti miettiä Jumalan edessä, minulle ei tarvitse tiliä tehdä.
Adventismi lepää paremminkin tässä 10 käskyn periaatteella, mitkä nähdään kumpuavan Raamatusta.
Sapatin juuret paratiisin luomisessa, ja Jeesuksen opetus, ettei saa yhtäkään käskyä jättää pois, eikä lupa opettaakaan.
Eli ilmeisesti hapatus ei ole tarttunut tässä kohdin adventismiin.
Mutta usko pelastaa Kristuksessa, ehkä tässä kohdin tietämättömyyden hetkistä [väärän opetuksen kahleen takia], mutta voi opettajia.
ja ihminen astuu vastuuseen silloin, kun tietää ja tekee tietoisesti väärin, sinäkin.
Et vastaa maalliselle kirkolle, vaan Jumalan edessä, kun ja koska sana tuomitsee kerran.
Me vain yritetään tuoda tätä esille.
Kyllä sitten tuomitaan lakihenkiseksi ym.
Mutta tässäkin on hyvä pysähtyä, että tuomitseeko se sana tässäkin, eli käy kohti.
Moni vielä uskosta osaton, kokee samaa tuomitsemista, kun uskovat julistavat sanaa.
He samoilla sanoilla sanovat, että kun nämä uskovat tuomitsevat heitä ja he eivät huomaa, että sanahan heidät tuomitsee synnistä.
Kun nyt sana tuomitsee uskovaa väärästä teosta, eli vaikkapa lepopäivästä, hyökätään väärää kohdetta kohti, eli adventisteja kohti täällä Suomessa. He ikäänkuin olisivat syyllisiä tähän, mitä taas Raamatun sana tuo esiin ja se juuri todistaa Jumalallisen Pyhän olemassaolon.
Mutta ihminen piiloutuu aina Jumalaa oman puutarhan puitten piiloon.
Tuo Eevan ,se vietteli. Nuo adventistit, ne syyllistää?
Huomaatko yhtäläisyyden.
Sana käy kohti ja sinä pakenet.
Meidän on oltava rehellisiä Jumalan edessä.
Kauppaa tässä ei voida käydä kukaan.
Tässä juuri on näitten oppien tulkintaa ja voi kysellä mikä se hapatus todella on?
Mielestäni oppien rakkaudellisuus kumpuaa siitä, että Pyhä Henki on avannut sanasta totuuksia.
Juuri eilen illalla, kun olin rukouskokouksessa, oli erään vanhan sisaren huulilta noussut suru ja huoli niistä omaisista, jotka siellä välitilahelvetissä on kärsimässä. Se oli todellinen tuska. [voi mikä kahle, rienaajan kahle].
Oli ihanaa hänen saada viesti elävästä Jumalasta, joka ei kiduta, vaan jokainen odottaa haudan levossa ylösnousemusta.
Oli siinä huojentunut sisar ja kiitti elävää Jumalaa Kristuksessa.
Missä taas oli hapate?
Sopii miettiä julistetaanko uskova ykkösen taivasta, vai Raamatullista taivasta.
kirjoitteli Veli.
ps.
Niin edellinen kirjoittaja mainitsi mikä yhdistää, no ainakin 9 käskyä.Adventismi on selkeästi erottava tekijä. Mikään adsventismin piirteistä ei ole rakkauden aikaansaamaa. Adventtikirkon alku jo oli kaoottinen. Se ei ollut lähtökohta totuuden etsinnälle vaan tekosyiden etsintää. Adventistien tavat orjuuttavat jo läsnäolollaan muita kun jokainen tietää ,että heillä on omituisuutensa uskonnosta johtuen. Sellaista omituisuutta ei voi edellyttää hyväksyttäväksi kuten synnynnäiset vajavaisuudet, koska ne ovat siirto-ominaisuuksia. Minulla ei ole mitään velallisuutta ryhtyä ottamaan huomioon lähimmäisessäni olevaa Ellen G. Whiten vaikutusta. Sellaisen vaatiminenkin jo osoittaa adventistien tavatonta röyhkeyttä. Tämän on joutunut näkemään sukulaisten kautta kun yhdelle on juhlissa oltava omat kultinmukaiset ruuat. "Kuka se palvelee ja ketä" tulee tuolloin etsimättä mieleen.
- alex-kasi
adventismi erottaa kirjoitti:
Adventismi on selkeästi erottava tekijä. Mikään adsventismin piirteistä ei ole rakkauden aikaansaamaa. Adventtikirkon alku jo oli kaoottinen. Se ei ollut lähtökohta totuuden etsinnälle vaan tekosyiden etsintää. Adventistien tavat orjuuttavat jo läsnäolollaan muita kun jokainen tietää ,että heillä on omituisuutensa uskonnosta johtuen. Sellaista omituisuutta ei voi edellyttää hyväksyttäväksi kuten synnynnäiset vajavaisuudet, koska ne ovat siirto-ominaisuuksia. Minulla ei ole mitään velallisuutta ryhtyä ottamaan huomioon lähimmäisessäni olevaa Ellen G. Whiten vaikutusta. Sellaisen vaatiminenkin jo osoittaa adventistien tavatonta röyhkeyttä. Tämän on joutunut näkemään sukulaisten kautta kun yhdelle on juhlissa oltava omat kultinmukaiset ruuat. "Kuka se palvelee ja ketä" tulee tuolloin etsimättä mieleen.
On totta että adventismissa on eroavuuksia moneet muuhun (alla muutamia eroavuuksia - ilman että väitän että niitä ei olisi enemmänkin).
Adevntisti EI usko sielun kuolemattomuuteen erossa Jumalasta kuten monet muut "uskovat" uskovat.
Adventisti EI usko ikuisen piinan helvettiin kuten monet muut tekevät.
Adventisti EI usko että Jumalan elämän laki olisi poistettu vaan päin vastoin USKOO että se on välttämätön ikuiselle elämälle. Adventistille laki on samaa kuin Jumalan oikeudenmukainen rakkaus. - Veli.
adventismi erottaa kirjoitti:
Adventismi on selkeästi erottava tekijä. Mikään adsventismin piirteistä ei ole rakkauden aikaansaamaa. Adventtikirkon alku jo oli kaoottinen. Se ei ollut lähtökohta totuuden etsinnälle vaan tekosyiden etsintää. Adventistien tavat orjuuttavat jo läsnäolollaan muita kun jokainen tietää ,että heillä on omituisuutensa uskonnosta johtuen. Sellaista omituisuutta ei voi edellyttää hyväksyttäväksi kuten synnynnäiset vajavaisuudet, koska ne ovat siirto-ominaisuuksia. Minulla ei ole mitään velallisuutta ryhtyä ottamaan huomioon lähimmäisessäni olevaa Ellen G. Whiten vaikutusta. Sellaisen vaatiminenkin jo osoittaa adventistien tavatonta röyhkeyttä. Tämän on joutunut näkemään sukulaisten kautta kun yhdelle on juhlissa oltava omat kultinmukaiset ruuat. "Kuka se palvelee ja ketä" tulee tuolloin etsimättä mieleen.
kirjoitit, adventismi erottaa, nimimerkillä, että:
Tämän on joutunut näkemään sukulaisten kautta kun yhdelle on juhlissa oltava omat kultinmukaiset ruuat. "Kuka se palvelee ja ketä" tulee tuolloin etsimättä mieleen.
Vastaukseni ja pieni hymyni tähän.
Viittaat varmaan kasvispainotteisen ihmisen ravintoon.
Me taas syödään lihaakin, kalaa, naudanlihaa ja tällaista.
Meillä taas käy helluntalaisperhe ja he ovat todella vegaaneja, että se siitä vastauksestasi.
Me palvelemme heitä.
Ei kasvissyönti ole synti ja joka elää vegaanielämää, niin häntäkään ei pidä leimata vääräuskoiseksi, silloin leimaaja tekee itse sanaa kohti väärän rakkaudettomuudessa lausutun teon, vai mitä?
Näillä helluntalaisystävillä tämän vegaaniuden takana on ilmeisesti eläinten hyvinvointi, jossa on meillekin varmaan paljon tarkasteltavaa.
Esim. nykyinen lypsykarja tehotaloudessa elää kuulemani mukaan n.5 vuotta, ja meitin kyytöt taloudessa eli 18 vuotta.
Makkarateollisuuden lihalehmät ja mullikat ovat aivan muodottomia jalostuksen vuoksi.
Synnyttävät leikkaamalla kylki auki, [olen katsonut tämän tv.stä Euroopan lihatuotannosta joka on edelleen tallessa], koska synnytys näillä elukoilla on normaalisti mahdoton.
Possukaiset elävät samoin kana sekä kalkkunapuoli aikalailla hurjannäköisessä lihatuontantopaikassa.
Siellä ne harjakoneella ajatetaan lattialta putkeen jossa ilmeisesti ilma painaa ne torvea myöten sen toiseen päähän, ja ukot pisti ne samantien sulloen laatikoihin elävänä.
Eli kohtelu on näissä vastoin sanaa, viljellä ja varjella luomakuntaa.
Kun ja jos näin tapahtuu, moni kääntyy pois tämän ravintoketjun käytöstä, ja luulisin, että siinä teossa voisi olla Jumalan mieleinen teko.
Olisi hyvä, jos joskus katsoisitte ja pysähtyisitte näitten asioiden edessä.
Todella tänä vuonna tuli tuolta tv.stä tunnin ohjelma, eikä se minulle ainakaan herättänyt mitään positiivista mielialaa, ei näitten lihakarjan puolesta, eikä näitten hyväksikäytettyjen työläisten puolesta, kun joutuivat palvelemaan tätä markkinatalouden jumalaa, lihottaen heidän pappiensa osakesalkkuja. - katsotaan ;o(
olet advari kirjoitti:
Olet adventisti etkä luterilainen . Sinulla on adventistinen usko. Olet sokea adventistien koko opin vääryydelle. Raamattukin sanoo , "että mitä tekevät oljet jyvien joukossa". Väärä on hyljättävää. Ei väärää tarvitse eikä PIDÄ hyväksyä. Kaikki väärä on myös syntiä. Adventismin oppien väärien tulkintojen hyväksyminen muuttaa oikeiden asioiden yhteydet toisiinsa, ja nekin väärentyvät. "Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan". Sitähän Jeesus tahtoi sanoa. Vääryyden puolustaminen opissa on törkeää vääryyttä. Adventisteille ovat heidän väärät oppinsa rakkaita. Miksikö? Ne juuri saavat adventisteissa aikaan lahkohenkisyyttä joka on uskovia eroittava. Lahkohenkeä vaalitaan , jotta sen kautta adventistit saataisiin tuntemaan keskinäistä yhteyttä. Mitä se on, kun synti yhdistää?
Anna joitakin esimerkkejä, että tiedän, miten tulisi uskoa, jos sinun opetuksesi mukaan uskoisin. Todista Raamatun avulla, että olet oikeassa.
- alex-kasi
olet advari kirjoitti:
Minulla on Raamatullinen usko - siis jos jollain toisellakin on Raamatullinen usko, (esimerkiksi monella adventistilla) niin miksi et ole iloinen??
alex
Olipas sinulta hullunkurisesti ilmaistu. Kirjoitit:
""Et ole adventisti jos uskot(1 )että ihmisellä on itsessään ikuinen ja kuolematon sielu, koska Raamatun mukaan VAIN Jumala on ikuinen ja kuolematon ei kukaan muu.""
Sitten jatkat kummallisesti:
""Siksikin jo kuolemattoman sielun opetus on epäraamatullista harhaoppia sillä Raamattu sanoo, että Ihmisen ainoa tie Jumalan valtakuntaan ja siten ikuiseen elämään on Jumalan Poika ja adventistit uskovat tämän""
Kuulostaa sellaiselta, että mielestäsi kaikki muut ovat harhaoppisia paitsi sinä ja adventistit.
Sanoisinpa vaan senkin, että ei ole harhaoppia jos uskoo, että saatana joukkoineen ja kaikki ihmiset, jotka ovat Kristuksen ulkopuolella tulevat iankaikkisesti erotetuiksi Jumalan läsnäolosta kärsimään iankaikkista rangaistusta (Matt. 25:41, Mark. 9:47-48, 2 Tess 1:7-10).- alex-kasi
niin minä menen vain sen mukaan mitä Raamatusta luen. Ei se ole minun keksintöäni että vain Jumalassa on ikuinen elämä - se on Raamatusta enkä minä sitä voi tai edes halua muuttaa. Ja miksi muuttaisin??
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029536741 - näinhän se on
alex-kasi kirjoitti:
niin minä menen vain sen mukaan mitä Raamatusta luen. Ei se ole minun keksintöäni että vain Jumalassa on ikuinen elämä - se on Raamatusta enkä minä sitä voi tai edes halua muuttaa. Ja miksi muuttaisin??
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029536741Kyllä se on kartettavaa uskomista, joka tekee noin onnettoman ihmisen. Ei sinun tavassasi ole mitään muille annettavaa esmerkkiä. Miksi ihmisen pitäisi tulla noin pikkumieliseksi tyhjän miettijäksi kun RAKKAUDELLINEN usko on ihan muunlaista? Taidatkos sen selittää?
- uskovan yksi kertomana
näinhän se on kirjoitti:
Kyllä se on kartettavaa uskomista, joka tekee noin onnettoman ihmisen. Ei sinun tavassasi ole mitään muille annettavaa esmerkkiä. Miksi ihmisen pitäisi tulla noin pikkumieliseksi tyhjän miettijäksi kun RAKKAUDELLINEN usko on ihan muunlaista? Taidatkos sen selittää?
Kyllä rangaistus helvetin tulijärvessä on Raamatun mukaaan ikuista "..että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu." (Mark 9:47-48)
Nuo ikuisesti taivaassa olevat menevät sapattisin katselemaan ikuisesti helvetissä olevia:
"Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." (Jes 66:23-24)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 20945252
Eli juuri tätä viestitetään ihmisille, rakkaudesta ja Jumalan rakkaudesta.
Käsittämätöntä. - oletko lukenut
uskovan yksi kertomana kirjoitti:
Kyllä rangaistus helvetin tulijärvessä on Raamatun mukaaan ikuista "..että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu." (Mark 9:47-48)
Nuo ikuisesti taivaassa olevat menevät sapattisin katselemaan ikuisesti helvetissä olevia:
"Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." (Jes 66:23-24)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 20945252
Käsittämätöntä.Mitähän sammakoita löytyykään adventistien viesteistä? Kovin huonoja ovat perustelusi kun tukeudut aina ihmisiin. BTW! Miksi muuten te olette noin mahdottoman kiitoksen kipeitä? Eiks se ole mielestäsi sairasta?
- alex-kasi
uskovan yksi kertomana kirjoitti:
Käsittämätöntä.ikuista piinaa, ne ovat vain harhoja johon monet eksyvät ja sitten tarttuvat pelkonsa tähden.
Vanhassa testamentissakaan ei koskaan mainita edes että sielu olisi kuolematon erossa Luojastaan, päinvastoin Jumala varoitti ihmista alusta lähtien ottamasta omaa tietään jotta hän ei kuolisi.
Tuota piina oppia levitetään, koska he eivät tunne Jumalaa ja eivät halua edes tutkia asiaa. Tosiasiassa he sanovat että Luoja luo elämää jota sitten piinataan ikuisesti. Aivan uskomaton väittämä ainakin minulle ja täysin Raamatun vastainen..
Yleensä on niin että kun tällä palstalla otta esiin asian mikä on muutamien uskoa vastaan saa aika ryöpyn niskaansa (mikä ei sinänsä minua häiritse) mutta joskus (tosin aivan liian harvoin) saa todella ajattelemisen arvoisia kirjoituksia ja ajatuksia jotka avaavat asioita ja panevat ajattelemaan. Näin on minullekin käynyt muutaman kerran - onnekseni, mutta useimmiten täällä vain haukutaan että "olet sitä tai tätä". Huvittavaa on, että minutkin on haukuttu jokaiseen lahkoon Jehovan todistajista .. adventisteihin .. vaikka olen sanonut suunnilleen sata kertaa että kuulun luterilaiseen kirkkoon.
Tosiasiassa luen vain Raamattua ja yritän ottaa sen mitä Raamattu sanoo - ja se riittää minulle.
Adventistit täällä käyttäytyvät ehdottomasti parhaiten ja kuitenkin heitä haukutaan eniten - mikä joj sekin kertoo mistä on kysymys. - "piina"?
alex-kasi kirjoitti:
ikuista piinaa, ne ovat vain harhoja johon monet eksyvät ja sitten tarttuvat pelkonsa tähden.
Vanhassa testamentissakaan ei koskaan mainita edes että sielu olisi kuolematon erossa Luojastaan, päinvastoin Jumala varoitti ihmista alusta lähtien ottamasta omaa tietään jotta hän ei kuolisi.
Tuota piina oppia levitetään, koska he eivät tunne Jumalaa ja eivät halua edes tutkia asiaa. Tosiasiassa he sanovat että Luoja luo elämää jota sitten piinataan ikuisesti. Aivan uskomaton väittämä ainakin minulle ja täysin Raamatun vastainen..
Yleensä on niin että kun tällä palstalla otta esiin asian mikä on muutamien uskoa vastaan saa aika ryöpyn niskaansa (mikä ei sinänsä minua häiritse) mutta joskus (tosin aivan liian harvoin) saa todella ajattelemisen arvoisia kirjoituksia ja ajatuksia jotka avaavat asioita ja panevat ajattelemaan. Näin on minullekin käynyt muutaman kerran - onnekseni, mutta useimmiten täällä vain haukutaan että "olet sitä tai tätä". Huvittavaa on, että minutkin on haukuttu jokaiseen lahkoon Jehovan todistajista .. adventisteihin .. vaikka olen sanonut suunnilleen sata kertaa että kuulun luterilaiseen kirkkoon.
Tosiasiassa luen vain Raamattua ja yritän ottaa sen mitä Raamattu sanoo - ja se riittää minulle.
Adventistit täällä käyttäytyvät ehdottomasti parhaiten ja kuitenkin heitä haukutaan eniten - mikä joj sekin kertoo mistä on kysymys.Minä haluan uskoa, että kaikki pelastuisivat
4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien. - alex-kasi
"piina"? kirjoitti:
Minä haluan uskoa, että kaikki pelastuisivat
4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.MUTTA
Raamattu ei sitä lupaa. - löytyy
alex-kasi kirjoitti:
MUTTA
Raamattu ei sitä lupaa.Johanneksen evankeliumi:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Tämä koskee kaikkia ihmisiä! - alex-kasi
löytyy kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Tämä koskee kaikkia ihmisiä!Kol. 1:18
Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.
- arvasit
En ole adventisti, koska olen ateisti :)
- on vain ihminen
jonka on vaikea uskoa siis "uskon puute". Ei mitään muuta.
- Opetuslapsi_1
Olen minä sellaisiakin tavannut - sanovat olevansa kaiken kehityksen huippuja :) - Jumalaa ei ole mutta he ovat olemassa - taitavat uskoa olevansa ainoita viisaita, ajattelevia olentoja.. siis omasta mielestään - mikä jo sekin kertoo heistä yhtä ja toista ..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?473078Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n422290Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari622189Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa952077Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh631794Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä181734Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr771547Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http461328Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1371277Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1661064