Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

8309

  1. Mikä lahko on se oikea?

    Eniten minua ihmetyttää se, että mikä mahtaa olla oikea lahko näistä tuhansista ja kenen jumala on sitten oikeasti olema
    Adventismi
    37
    113
  2. Jeesuksen syntymä

    Näin Jeesuksen syntymäpäivän kunniaksi on hyvä hetki hiljentyä muistelemaan sitä, miten kaikki sai alkunsa. Aluksi Matt
    Adventismi
    28
    113
  3. Saastaiset ruuat?

    Kai_A antoi minulle kimmokkeen tähän avaukseen. Joskus sitä pyörittelee päässään ajatusta pitkäänkin, mutta ei saa sella
    Adventismi
    34
    113
  4. Nuoret adventistit pääkaupunkiseudulla

    Päivän Hesarissa oli juttua city-kirkoista, joista muodikas hipsterikin löytää itselleen hengellistä sanomaa. Toimittaj
    Adventismi
    32
    112
  5. Jumalien moraalin nousu

    Raamatun Jumalan moraalista voi olla montaa mieltä, mutta näin Jeesuksen syntymäjuhlan äärellä on hyvä pohtia hetki sitä
    Adventismi
    49
    112
  6. Opettaako adventtikirkko näin?

    Aina niin herkullisen loistava Pyh! paljasti meille jotain adventtikirkon opetuksista toisessa ketjussa, jossa hän pääty
    Kristinusko
    67
    112
  7. Universumin ihmeitä

    Tässä on viime aikoina kinasteltu mm. universumin ikuisuudesta ja rajattomuudesta yms asioista ja monilla palstalaisilla
    Kristinusko
    15
    112
  8. Ja Jumala piileskeli hiljaa?

    20 vuotta sitten tapahtui adventtikirkon historian verisin ja surullisin tapahtuma, kun Ruandassa adventistit tappoivat
    Adventismi
    31
    112
  9. Maailman vanhinta valoa

    Jälleen kerran olemme lähempänä sitä hetkeä, että osaamme lukea Jumalan ajatuksia: http://www.hs.fi/paivanlehti/2203201
    Adventismi
    45
    111
  10. Kaikki ihmistä varten?

    Mitä olette mieltä siitä, että onko kaikki ympärillämme vain ihmistä varten? Jos lähdemme nyt siitä oletuksesta, että J
    Adventismi
    19
    111
  11. Ei hyysätä fundamentalistia

    Johanna Korhonen kirjoittaa Uskontojournalismi -blogissa aivan mainioita sanoja, taas kerran: http://uskontojournalismi
    Adventismi
    37
    111
  12. Miksi Jumalaa pitää palvoa?

    Pyhin vastausta odotellessa siihen, miten tiedettä palvotaan, voinemme hetken keskustella siitä, miksi Jumalaa pitää pal
    Adventismi
    33
    111
  13. Uskontojen kehittyminen, osa II

    Aiempi viestiketju uskontojen kehittymisestä aiheutti paljon keskustelua, joten aihe oli tarpeellinen, vaikkakin ketju m
    Adventismi
    14
    111
  14. Paaviko takaisin maalliseen valtaan?

    Otetaanpa käsittelyyn taas vaihteeksi eräs adventtikirkon aivopieru, nimittäin paavin maallisen vallan paluu. Pyh! taat
    Adventismi
    85
    110
  15. Lahkot todistavat Jumalan pienuutta

    Minä olen matkalla helvettiin, ainakin jos adventtikirkon lämminhenkisiä lähimmäisiä kuuntelee ja toki sinne menen ilois
    Adventismi
    89
    110
  16. Miksi Jumala loi maan ja taivaan?

    Täältä kun saa päteviä vastauksia pulmaan kuin pulmaan, niin onkos joku miettinyt sellaista kysymystä, että miksi Jumala
    Adventismi
    26
    110
  17. Jälleen hyödyllinen geenimutaatio

    Eilen ilmestynyt lääketieteen aikakausikirja Duodecim kertoi Tiibetiläisiltä löydetystä geenimuutoksesta, joka mahdollis
    16
    110
  18. Rakas Jumala, minulla on asiaa

    Parahin kristinuskon Jumala. Minua syytetään sinun pilkkaamisestasi lähes päivittäin, kun kerron mielipiteitäni Sinusta
    Adventismi
    119
    109
  19. Välinpitämätön Jumala?

    Lueskelin Euroopan historiaa ja sieltä jäi päähän itämään muutama makoisa keskustelun aihe tälle palstalle, jossa on kes
    Kristinusko
    70
    109
  20. Uskonnon tulevaisuus

    Käytin pääsiäisen pitkän vapaan lueskelemiseen, ja toki nautin perheeni kanssa loistavista kevätsäistä, joista tuli jo k
    Adventismi
    48
    109