weha

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Sekaoppisista "suuntauksista"
Teen tässä lyhyesti arvioinnin ns. puhdasoppisista kirkoista. Näitä yleisesti puhuttaessa on pienet luterilaiset tunnust811029Joh.3:5:
Olen ilmanmuuta sillä kannalla, ettei kohta puhu kasteesta. Nikodeemuksen tapaus Uudestaan ylhäältä syntyminen Joh.471024Sekaoppiset suuntaukset:
Teen tässä lyhyesti arvioinnin ns. puhdasoppisista kirkoista. Näitä yleisesti puhuttaessa on pienet luterilaiset tunnust491024Ehtoollisesta
PYHÄ EHTOOLLINEN Ottaisin hieman kantaa reformoituun ehtoolliskäsitykseen, koska täällä heitä on. On aivan totta, että381010Helluntaioppi
Lapset ja uskovien kaste Helluntaiseurakunnissa opetetaan, että usko syntyy Jumalan sanan kuulemisesta (Room. 10:17).18943Sallinette VL-opetusta:
Lapsen asemasta ps.87:5. Mutta Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä." Sitä Korkein itse vahvana pitää. 610927Seurakuntaa
tulee uskoa. Minä uskon ja seurakunta-äiti taas opettaa Raamattua omilleen. Kaikki me muuten erehtyisimme. Tekin ulkopuo29921Ainoa välimies Jeesus
"että Jeesus on ainoa välimies, Jumalan ja ihmisten välillä". Näinhän sitä on seuroissa opettu! Jeesus yksin on sovitta28901Perisynnistä:
Perisynnistä Raamattu opettaa, että pienet lapset syntyvät Jeesuksessa Kristuksessa ja heillä on elämä ja vanhurskaus.36899Täällä jauhetaan pelkkää
paskaa ja vääriä asioita ja vääriä mielipiteitä. Mielipiteitä on myös melkein yhtä paljon kuin kirjoittajia...honkkeliss17896blokista
Siellä väitettiin mm. ettei Pyhän Hengen virkaa Raamatussa ole. Lopetin silloin lukemisen. Kuinka voisi olla avainten va12894Kertakaikkiaan
Olavi Voittosen opetukset esim. ehkäisykysymysessä oli "yhteisön" kannalta niin viisaat ja neuvokkaat, että ihan tippa s18876Kirkko-oppia
Laitan tämän tännekkin, jonka laitoin lestadiolaisten palstalle. Jospa synnyttäisi asiallista keskustelua. teologiaa H17869Olen miettinyt
mikä on todellinen syyni kuulua maassamme ns. vanhoillislestadiolaisuuteen. On vakaat Raamatulliset perusteet uskoa. ett86860Voiko VL, osallistua
Nikean uskontunnustukseen?, joka on myös apostolinen... Varmaan esim. lestadiolaisten ja ns. vapaiden suuntien on vaike13847Uudelleenkastajat ja VL:ät.
Oli se ihmeellistä aikaa kun olin VL:ä. Ehkäpä Jumala antoi tuollaisen koettelemuksen. Olen huomannut, että VL:ä edustaa28832Ihmeistä:
Huonoja hedelmiä ovat tässä mm. ihmeet: Tälläista toimintaa löytyy maastamme, (etenkin ameriikasta tulleet vieraat opit21831Näin on opetettu kasteesta:
On paljon väitteitä, ettei pienten lasten kastaminen olisi oikein. Usein keskustelut ovat, eipäs, juupas väittelyitä, jo44813Kysymys
Voiko helluntailaiset esim. luterilaisessa kirkossa pelastua, vaikka on ns. uskova luterilainen? Mielenkiinnosta kysyn.19811Devout!
Jätähän uskovaisten kanssa vänkääminen ja mene paikkakuntasi uskovaisten-seuroihin. Et häviä siisä mitään, vaan anna its14803