Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12427

  1. Sekaoppiset suuntaukset:

    Teen tässä lyhyesti arvioinnin ns. puhdasoppisista kirkoista. Näitä yleisesti puhuttaessa on pienet luterilaiset tunnust
    49
    1013
  2. Sekaoppisista "suuntauksista"

    Teen tässä lyhyesti arvioinnin ns. puhdasoppisista kirkoista. Näitä yleisesti puhuttaessa on pienet luterilaiset tunnust
    Kristinusko
    81
    1008
  3. Ehtoollisesta

    PYHÄ EHTOOLLINEN Ottaisin hieman kantaa reformoituun ehtoolliskäsitykseen, koska täällä heitä on. On aivan totta, että
    38
    942
  4. Helluntaioppi

    Lapset ja uskovien kaste Helluntaiseurakunnissa opetetaan, että usko syntyy Jumalan sanan kuulemisesta (Room. 10:17).
    Helluntailaisuus
    18
    913
  5. Sallinette VL-opetusta:

    Lapsen asemasta ps.87:5. Mutta Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä." Sitä Korkein itse vahvana pitää. 6
    10
    913
  6. Seurakuntaa

    tulee uskoa. Minä uskon ja seurakunta-äiti taas opettaa Raamattua omilleen. Kaikki me muuten erehtyisimme. Tekin ulkopuo
    29
    910
  7. Täällä jauhetaan pelkkää

    paskaa ja vääriä asioita ja vääriä mielipiteitä. Mielipiteitä on myös melkein yhtä paljon kuin kirjoittajia...honkkeliss
    17
    886
  8. blokista

    Siellä väitettiin mm. ettei Pyhän Hengen virkaa Raamatussa ole. Lopetin silloin lukemisen. Kuinka voisi olla avainten va
    Lestadiolaisuus
    12
    884
  9. Perisynnistä:

    Perisynnistä Raamattu opettaa, että pienet lapset syntyvät Jeesuksessa Kristuksessa ja heillä on elämä ja vanhurskaus.
    Luterilaisuus
    36
    875
  10. Ainoa välimies Jeesus

    "että Jeesus on ainoa välimies, Jumalan ja ihmisten välillä". Näinhän sitä on seuroissa opettu! Jeesus yksin on sovitta
    Yhteiskunta
    28
    869
  11. Kirkko-oppia

    Laitan tämän tännekkin, jonka laitoin lestadiolaisten palstalle. Jospa synnyttäisi asiallista keskustelua. teologiaa H
    Kristinusko
    17
    860
  12. Kertakaikkiaan

    Olavi Voittosen opetukset esim. ehkäisykysymysessä oli "yhteisön" kannalta niin viisaat ja neuvokkaat, että ihan tippa s
    18
    840
  13. Voiko VL, osallistua

    Nikean uskontunnustukseen?, joka on myös apostolinen... Varmaan esim. lestadiolaisten ja ns. vapaiden suuntien on vaike
    13
    838
  14. Olen miettinyt

    mikä on todellinen syyni kuulua maassamme ns. vanhoillislestadiolaisuuteen. On vakaat Raamatulliset perusteet uskoa. ett
    86
    829
  15. Uudelleenkastajat ja VL:ät.

    Oli se ihmeellistä aikaa kun olin VL:ä. Ehkäpä Jumala antoi tuollaisen koettelemuksen. Olen huomannut, että VL:ä edustaa
    28
    822
  16. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa...

    Mitä tarkoittaa, etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki tämä teille annetaan- Lestadiol
    19
    810
  17. Kysymys

    Voiko helluntailaiset esim. luterilaisessa kirkossa pelastua, vaikka on ns. uskova luterilainen? Mielenkiinnosta kysyn.
    Helluntailaisuus
    19
    802
  18. Devout!

    Jätähän uskovaisten kanssa vänkääminen ja mene paikkakuntasi uskovaisten-seuroihin. Et häviä siisä mitään, vaan anna its
    Yhteiskunta
    14
    788
  19. Näin on opetettu kasteesta:

    On paljon väitteitä, ettei pienten lasten kastaminen olisi oikein. Usein keskustelut ovat, eipäs, juupas väittelyitä, jo
    Lestadiolaisuus
    44
    775
  20. Ihmeenomaisista merkeistä.

    Tärkeä aihe vanhurskauttamisesta, meni jo muihinkin aiheisiin ja sen alustuksessa pitäydyn yhä. Nyt haluan aloittaa ihme
    32
    760