RakkausrunotVastattu 19v

Tiedä tämä

En pysty laskemaan kyyneleideni määrää niitä jotka ovat kastelleet nämä kylmät ja aistittomat näppäimet. Monet vieraat ovat viestini ruudulta lukeneet, ja kadulla tuntemattomat ohi kulkeneet toiset pysähtyneet. Kuinka v…
RakkausrunotVastattu 17v

Häilyvä raja

Millainen on maailma katsoen korkeuksista tuntematta kipua veden kiirivää liplatusta ihollani sormien puristumista sormiin ? Olla vaienneella sydämellä sydämettä tietää että rakkauskin on ? Luulen tietäväni että tämä ka…
RakkausrunotVastattu 18v

Ajan hammas

Olen kasvanut arkisista haavoistani astunut varjoista valoon syli täynnä kaipausta. Odottiko minua aamuissani eilen kukaan muu kuin keikistelevä punarinta kaipasivatko kenenkään kädet sykettä omilleen ? Tiedän ei aika o…
RakkausrunotVastattu 18v

Haavoitettu

Kukaan muu ei nähnyt sitä samanlaisin silmin huuruista lasista rakkautta. Eikä kenenkään sydän tuntenut samaa tuskaa itkenyt mereksi asti niin kuin minun silmäni – kauan. Tuli turtumus tunsin melkein vihaa ja kun kuulin…
RakkausrunotVastattu 17v

Rakkauden kiteytys

yönkuningatar sitruunapuu ja mustarastas puhkeavat yöllä hehkua, tuoksua ja elämisen suuri riemu luonnon ihmeitä kaikki niin kuin vesikin joka veistää ja profiloi kivet uurtaa rannan viileää otsaa mutta Sinäkin olet ihm…
RakkausrunotVastattu 17v

Welcome ...

Kaamosyö yö joka kehräsi kuun pimeys puhui puut ja maan. Murenevia mykkiä hetkiä yksin viipyvien katseiden kaipausta lumenhiljaisuutta. Hyvästi yön tähtipöly hyvästi pisaroiden lempeä laulu tervetuloa aamu auringon leik…
RakkausrunotVastattu 17v

Odota minua

jotkut ovat väittäneet että tuuli ja pilvet tuoksuu hiljaisuus on hirvittävää meteliä korville ja ettei ihminen kykene elämään yksin tiedän ettei alakuloni anna mahdollisuutta kokea tavoittaa lempeimpiä lauseitasi eikä …
RakkausrunotVastattu 18v

Mitä jälkeesi jäi

Vain hetki siitä kun olit vielä tässä kädenojennuksen ja tuoksuni päässä ihosi nukasta ihollani. Suljen korvani tuulen ja laineiden itkulta heinäsirkkojen viuluiltakin kaipaavan sydämeni sykähdyksiltä. Silmäni kostuvat …
RakkausrunotVastattu 17v

Sinä siellä, minä täällä

Kuinka paljon minun on aukaistava itseäni myönnettävä kulkeneeni niin montaa väärää tietä kerrottava halu syntyä uudelleen elämään ? Olen niin valmis ja silti niin keskeneräinen maa vailla juurta, hehkeää orasta halua, …
RakkausrunotVastattu 18v

Katsot ohitseni

Sinä sanoit ” silmäni kostuvat Sinuun niin uskon ” Tietäisitpä vain päivieni karhean kiertokulun muistojeni intohimon huikaisevat hetket jotka tänään ovat vain haalea muisto. Vartaloni oli Sinun ja minun sieluni syvin h…
RakkausrunotVastattu 18v

Kiertokulkua

Järjetön kuvitelma että minussa olisi sisäistä saati ulkoista kauneutta vuosikymmenten vastoinkäymisten jälkeen. Kevät puhkoo tuhansia silmuja auki koski jylisee ja pauhaa silti minun sieluni on piilossa rikkirevittynä …
RakkausrunotVastattu 16v

Heille, jotka menivät taivaaseen

ei huomista ei unelmien utuista polkua ei naurua, itkua, unta vain yhdellä iskulla pysähtynyt sydän kello lakkasi käymästä sekunnit pysähtyivät ikuisuus jäi vieraaksi käsitykseksi toiset pitävät puheita hiljaiset laskev…
RakkausrunotVastattu 18v

Kuultua

Aamu on katkonut yön tummat ja viileät säikeet räväyttänyt taivaan hehkuvaan liekkiin. Vielä on vapaata vettä viimeisten joutsenten levähtää vaikka jo paisuvat jäät. Irtoaako minusta jotain joutsenten noustessa lentoon …
RakkausrunotVastattu 16v

Laulua sydämen

et tiedä matkasi määrää et alhoa askelten kuljet tietä oikeaa tai väärää on päätös aina taivainen vielä elämästä kiität ja kumarrat kivien painostakin ruusut ja orjantappurat ne kannoit kyynelin on ollut unta ja unelmaa…
RakkausrunotVastattu 17v

Pullo-Iivari

Niin kanssakulkijat hänet nimesivät ja koko kylä hänet tunsi pienen harmaahapsisen miehen erakon. Hän siisti juoppojen jäljet keräsi pyöräänsä heitellyt pullot ja osti saamillaan rahoilla piimää ja Hampparinväärää. Sätk…
RakkausrunotVastattu 18v

Päivänsäde ja Menninkäinen

Uupumaton on valo se taittaa hämärän hämyltä siivet virkistää voipuneet mykät ruusut ja liljat. Minut repäistiin pimeydestä kaipauksen tummasta ahjosta välkehtivään valoon tähtitaivaan ja kuun heteiden hyväilyihin. Silm…
RakkausrunotVastattu 18v

Sielu puhuu

Se on ahdistanut minua orjantappuroiden puristuksella asuttanut tuskan taskuihini saanut epätoivossani tempomaan tuntemattomia ovia. Jättänyt jälkensä kyynelin hiljaisiin kiviin ja kuljettuun mantuun yksinäisiin kujiin …
RakkausrunotVastattu 19v

Tyhjä huone

Uupuneena kuljen satamaan, jylisee pauhaa. Katson punaiseen sulavaan horisonttiin, joka hitaasti hiipuu merten taa. Tyrskyjen suolaiset suudelmat kasvoillani käy viiltäen kaipauksen kipu ylitsein. Ajatuksien kädet kurot…
RakkausrunotVastattu 18v

Lohdutuksen laulu

Hetkinä jolloin kipu lyö vahvimmin ohimoille se herää ikävä valkoiseen hietarantaan jossa oli niin helppoa unohtua maininkien maagiseen lauluun katsoa sylissäsi suolaisten laineiden lieskamerta ja himmenevää sateenkaart…
RakkausrunotVastattu 18v

En pyydä paljon

En ole sama kuin eilen ja mietin kuinka paljon raudanmakuisena sielu voi ottaa ja antaa. Kuin minua ei olisikaan eikä paljon puhuttua luvattua maata. Sarastaa läpi tummien luotojen aamu-usvaiset patsaat murtuu tuuli her…