Porvarina en voi hyväksyä sitä, että kirkkopyhät, kuten joulupäivä, tapaninpäivä, loppiainen ja pitkäperjantai esimerkiksi, ovat työntekijöille palkallisia vapaapäiviä.
Ymmärrän kyllä, että joskus 1960 - 80 -luvuilla punainen SAK on saanut työehtosopimusneuvotteluissa kiristettyä ja uhkailtua nämä palkallisiksi vapaiksi, mutta minun oikeustajuuni se ei mahdu.
Ei ole mitään järkeä siinä, että kirkkopyhiltä maksetaan työntekijöille palkkaa niistä päivistä, jotka heillä ovat vapaapäiviä - palkkaa maksetaan siis tekemättömästä työstä! Hulluuden huippu!
Nykyään ei kukaan välitä kirkosta yhtään mitään ja kohta jo neljäsosa kansasta on eronnut kirkosta. Kirkkopyhinä juodaan rajusti viinaa, ei käydä kirkossa. Tätä kehitystä vasten on irvokasta, että nämä pyhät vielä ovat muinaisjäänteinä vapaapäiviä.
Teollinen tuotanto ja sitä kautta Suomen kilpailukyky kärsii, kun työntekijöillä on vuoden aikana useita sellaisia vapaapäiviä, jolloin kuuluisi olla töissä. Nyt olisi korkea aika, että työnantajien etujärjestöt ryhdistäytyisivät ja alkaisivat joko 1. vaatia kirkkopyhiä palkattomiksi vapaapäiviksi tai 2. mieluummin työpäiviksi!
Ei voi olla niin, että kirkon juhlapäiviä tekosyynä käyttäen annetaan työläisille lahjaksi vapaapäiviä, joita he eivät ole ansainneet!
Kirkkopyhät muutettava työpäiviksi!
263
4606
Vastaukset
- Porrrvari
Lisään vielä sen verran, että "Joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä" - tämä Karl Marxin lausehan oli mukana jopa sosialistisen SAK:n ihaileman Neuvostoliiton perustuslaissa! Miksi SAK ei sitten toimi, kuten sen idoli Marx opetti?!?
- mene vaan..
arvasin,ei kestänyt porrvvarrin pää, heti meni kurat housuun ,ei kestä ihmisyyttä, olet kone, nyt vedät wiskiä ja sit heität maasturilla pari mettäkierrosta huvilas pihapiirissä..
- oletko tyhjäpää
kyllä se on vaan myönnettävä kovan porvarinkin ,että työmiehesi ne voitot tekee, tarvitset heitä vaikka tekareissa kiristää, ne on niitä käveleviä aivola jotka halutessaan vie osaamisensa sun kilpaijan leiriin..sorry jos olet väärässä ammatissa ja et ole sisäistänyt yrittäjyyttä, sun duunarit kärsii siitä heikkoudestasi yhtä paljon kuin sinä...koita kehittyä omassa työssösi ja jätä duunarien kyttääminen, kyllä ne hommansa osaa.voithan lopettaa koko puljun jos noi vapaa päivät ottaa noin koville..
- kerro meille
eduskunta lomailee 4 ja puol kuukautta vuodessa, ei ne kyllä aliravituilta näytä, pulleita ovat, miten porvari tämän laiskottelun selittää..
- !?!
Kyösti Kakkonen: Vappu muutettava työpäiväksi!
Näin luki Iltasanomissa tänään! - Analytico
kerro meille kirjoitti:
eduskunta lomailee 4 ja puol kuukautta vuodessa, ei ne kyllä aliravituilta näytä, pulleita ovat, miten porvari tämän laiskottelun selittää..
Voi herrojen pieksut!
Voisiko sitten samalla tehdä kakkoset kokoaikaisesti?
Koska työläiselle usein maksetaa kuukausipalkka, kuukauteenhan kuuluu myös lauantait ja sunnuntait. Ei muuta kun töihin vaan!
Miksi työläisen tarvitsee olla iltaisin tuojottamassa televisiota? Ehän se tuo lisää hynää kapitalistin kukkaroon? Aivan hyödytöntä aikaa!
Samallahan se duunari voisi duunaa sen illankin. On aivan turhaa maksaa tekemättömästä työstä. Hänellehän maksetaan PÄIVÄpalkka! Päivään kuuluu iltakin. Ja entäs Yö?
Turhaa vaan, eihän se edes nuku! Murehtii vaan, että mistä aamulla alkaa duuninsa ja saadakseen Tuloksen, ettei ulokseen sorru.
Ai niin - lisääntyvätkö työlaiset? Pitäshän niiden päästä pariutumaan?? Olisihan jatkossakin oltava tätä nöyrää kansaa..
Eikös sillä Saksan Kolmannen Valtakunnan Aatulla ollut ratkaisut näihinkin pulmiin?
Joten - Kakkosen - Kataisen - Kanervan linjalla - Eteenpäin Mars! - kapitalisti
kyllä on löysät aivot.kuka nyt pyhänä töitätekee.ja lestadiolainen varmaan oot kun lauantaina pörräät viskissä ja sunnuntaina työhön.johan minä olen 15 vuotta pyhät työtä tehnyt ja viikolla vapaapäivät.kaikki ihmisten reissu halut on viikonloppuiosin ja viikolla ei kukaan reissuun tarvitse kyytiä.pöljän kirjoittelua tuollainen että pyhä.sehän on normaalia työpäivää.
- ÄLLITÄLLI
Ime m***si. Porvaripaska kun ei pärjää ilman duunareita, duunarit kun loppuu tai pistetään kilometritehtaalle, ei porvari saa kulilta senkään vertaa. Ime m***si!
- suomi on hulluin maa
Palkatkin vaan pois! Antaa herrojen elää kunnolla herroiksi! heh heh
Suomi voisi olla hieno maa, mutta asiat menee aina vaan hullummaksi! - Onko se
mene vaan.. kirjoitti:
arvasin,ei kestänyt porrvvarrin pää, heti meni kurat housuun ,ei kestä ihmisyyttä, olet kone, nyt vedät wiskiä ja sit heität maasturilla pari mettäkierrosta huvilas pihapiirissä..
mielestäsi ihmisyyttä että laiskoja paapootaan. Työstä maksetaan, ei laiskottelusta.
- Mi8
!?! kirjoitti:
Näin luki Iltasanomissa tänään!Kakkonen nyt panis lapsetkin töihin..... ja ilman palkkaa tai tikkari päivässä periaatteella.
- turha vähätellä
jos sak toimis kuten neuvostoliitossa,porvarit tässä maassa heitettäis vankityrmään.tai jotain paljon pahempaakin.tekeekös porvarit joka euronsa eteen työtä,en oikein usko,mistäs oot kuvitellu ettei ihmiset töitä tee.mihinkä kummaan ne menee joukoittain aamuisin,aijai
- sivistys
Onko se kirjoitti:
mielestäsi ihmisyyttä että laiskoja paapootaan. Työstä maksetaan, ei laiskottelusta.
Saahan ne yrittäjätkin tukea yms. Mitäs niitä paapomaan?
Outo koko keskusteluaihe, kuin ihmiset eivät saisi koskaan levätä tai ei olisi muita arvoja elämässä kuin raha.
Onhan niitä uskovaisia yrittäjiäkin. MItähän mieltä he ovat? - hillitty punalippu
!?! kirjoitti:
Näin luki Iltasanomissa tänään!Niiin, tämä asia kuvastaa oikeastaa vanhan ajan Suomen henkeä.Sen Suomen,missä duunarillakin oli arvonsa ja porvaritkaan eivät olleet ääri kapitalisteja.
Ennen "herratkin" tajusi mistä se hyvä tulos kumpuaa; Hyvistä ja tyytyväisistä työntekijöistä.Sitä varten kaikki tälläiset asiat on aikoinaaan saatu läpi.Sitä osoittaa myös ennen olleet työpaikka asunnnot taikka työpaikka saattoi myöntää sinulle pienen lainan.Samoin, "Herrat" tajusivat kauttaaltaan että työtekijän pitää saaha ihan oikeata palkaa ja mieluiten kokopäivä työtä vakituisella työsuhteella.Tämäkin oli ennen päivän selvä asia.Eli vaikka porvarit olivatkin porvareita,tajusivat he rajansa.
Mutta,mitä tänäpäivänä;
Nuorille ei ole enään töitä,tai jos on,niin se on sitten osapäiväaikaista jottei vaan vanhingossa joutuisi maksamaan lomakorvauksia tms.
Yritykset repivät viimeisetkin palat selkänahasta jos vain voivat ja eivät todellakaan jää surkutelemaan ihmisyksilön kohtaloa.Pääasia on vain tehdä tulosta jolle ei kattoa näy.Ilmankos Suomessa ei sitten ole enään" kannattavaa" jatkaa.
Porvari saa olla, mutta ei sika! - EI PUNKKEJA
SOSIALISTINJA EN HYVÄKSY ETTÄ LOISELÄJÄNÄ SINÄ PORVARI ELÄT MEIDÄN TYÖSTÄMME JA JUOT VISKIÄ ÖKYHUVILALLASI JA PELAAT GOLFIA TYÖAIKANA SILLOIN KUN ME TYÖLÄISET RAADAMME NÄLKÄPALKOILLA JOTTA SINÄ VOISIT LOISIA SIIVELLÄMME
- hihihi
suomi on hulluin maa kirjoitti:
Palkatkin vaan pois! Antaa herrojen elää kunnolla herroiksi! heh heh
Suomi voisi olla hieno maa, mutta asiat menee aina vaan hullummaksi!Samaa mieltä. Uusliberalistisia markkinatalous-juttuja tuo aloittajan höpinäkin. Menee oikealta ohi jo porvareistakin.
- LISÄÄÄÖ KAKKAAA
KAKKAA...KAKKAAAA...KAKKAAAA
- EX KOK
JOHAN OLI TYPERÄ ALOITUS.....
EN TAIDA ENÄÄ ÄÄNESTÄÄ KOKOOMUSTA... - meirän krannis
Noin typerä voi olla vain porvari.
Palkansaajat tekisivät ilomielin töitä sunnuntaisin jos siitä maksettaisiin palkkaa ja töitä olisi tarholla, mutta porvarit ovat halunneet "pyhittää" viikonloput. - työtä tekevä
Onko se kirjoitti:
Muistan kun yksi kopin johtajista kertoi televisiossa ettei pankki ole mikään sosialaitos. Ei mennyt kun pikkanen aika kun ruvettiin pankeille syytämään veromarkkoja, heidän omista virheellisistä päätöksistä. Tämä tapahtui 90 luvulla.
Porvareille myös maksetaan aina jonkinlaisia tukiaisia yhteisestä kassasta.
Aina on työväki maksanut porvarien tekemät virheet, niin että kannattaisi olla ihan hissukseen, eikä ainakaan mainostaa olevansa sitä rupusakkia, siis porvaria.
Olen todellakin valmis antamaan vaikka kaikki vapaapäiväni, jos vaan sen vaihtokauppana olisi se, että porvarit eivät saisi minkäänlaista valtion tukea, siis meidän yhteisistä verorahoista.
Porvari tarkoittaa kusetusta, ei muuta. - rahan kiima sokaisee
!?! kirjoitti:
Näin luki Iltasanomissa tänään!Kattokaapas Kakkosen firman(Tokmannin)työntekijöitä,useilla lukee rinnassa"harjoittelija"...tarkoittaa,että kyseinen henkilö tekee työtä palkatta tai kelan peruspäivärahalla...heille työ on pelkkää kusetusta..tuskin saavat vakituista työtä ko.firmasta koskaan ,kun vielä sattuu olemaan ko.firma velkojensa takia,lähes konkurssikypsä.
Jos hänellä olisi viisautta edes hitusenkaan,hän kehottaisi ihmisiä tekemään työtä mahdollisimman vähän,säästääkseen tätä maapalloa vielä käytettäväksi seuraavillekin sukupolville...muutta se sokea ahneus on peto joka sokaisee monen ihmisen ajatusmaailman.
Tällä kulutuksen tasolla tämä maailman luonnonvarat tuhottu melko nopeasti ei jää kun paskat siivottavaksi tuleville sukupolville...toivota siinä lapsillesi sitten hyvää tulevaisuutta...kyllä meitä on moneksi. - oldmetall
kapitalisti kirjoitti:
kyllä on löysät aivot.kuka nyt pyhänä töitätekee.ja lestadiolainen varmaan oot kun lauantaina pörräät viskissä ja sunnuntaina työhön.johan minä olen 15 vuotta pyhät työtä tehnyt ja viikolla vapaapäivät.kaikki ihmisten reissu halut on viikonloppuiosin ja viikolla ei kukaan reissuun tarvitse kyytiä.pöljän kirjoittelua tuollainen että pyhä.sehän on normaalia työpäivää.
Voi Hyvää Päivää! Nyt alkoi se kiukuttelu pyhäpäivistä. On paljon ammattialoja, missä tehdään pyhisinkin töitä (vuorotyöt, liikenne, sairaanhoito, ravintolat j.n.e)
Ja selväähän se on, että kun ihmiset ovat töissä silloin kun on pyhä niin heille pitää maksaa tietysti pyhäkorvaukset.
Nyt menee se ahneuden politiikka pitkälle. Työläinen ei saisi levätä, ei viettää pyhiä eikä nauttia millään lailla elämästä vaan duunarin pitäisi tehdä pyhät ja arjet "iloisena" töitä riittämättömällä palkalla.
Jokainen tarvitsee työtä elääkseen, mutta ei ole mitään mieltä olla työnsankari lihottaakseen kapitalistin kukkaroa. mene vaan.. kirjoitti:
Jos olisin porvari ampuisin kuulan kallooni. Se on sairaus joka ei parane.
- 13
Hienoa Porvari,
olet aivan oikeassa! Minä vain duunarina joudun pakosta tekemään töitä kaikki pyhät, kuukaudessa on yksi vapaa viikonloppu.
Noin puolet työvuoroistani on iltoja, joista saan jopa 15% korkeampaa tuntipalkkaa klo 18 jälkeen. Lauantaisin tienaan 20% enemmän tunnissa, kuin arkisin. Ja sunnuntait on juhlaa; 100% tuntipalkka.
Ikävä vaan, kun niin harvoin näkee perhettä, lapsia ja ystäviä.
Tietysti nämäkin lisät pitäisi poistaa? Ja jakaa paremmin ansaitseville?
Porvari, mene itse vuorotyöhön, ole töissä kaikki illat ja viikonloput ja kerro vasta sitten älykkäitä mielipiteitäsi. - kakskytyhe
rahan kiima sokaisee kirjoitti:
Kattokaapas Kakkosen firman(Tokmannin)työntekijöitä,useilla lukee rinnassa"harjoittelija"...tarkoittaa,että kyseinen henkilö tekee työtä palkatta tai kelan peruspäivärahalla...heille työ on pelkkää kusetusta..tuskin saavat vakituista työtä ko.firmasta koskaan ,kun vielä sattuu olemaan ko.firma velkojensa takia,lähes konkurssikypsä.
Jos hänellä olisi viisautta edes hitusenkaan,hän kehottaisi ihmisiä tekemään työtä mahdollisimman vähän,säästääkseen tätä maapalloa vielä käytettäväksi seuraavillekin sukupolville...muutta se sokea ahneus on peto joka sokaisee monen ihmisen ajatusmaailman.
Tällä kulutuksen tasolla tämä maailman luonnonvarat tuhottu melko nopeasti ei jää kun paskat siivottavaksi tuleville sukupolville...toivota siinä lapsillesi sitten hyvää tulevaisuutta...kyllä meitä on moneksi.Minulla on töissä kaupassa ollessani lukenut paidassa "harjoittelija", enkä tehnyt työtä palkatta tai Kelan tuilla. Harjoittelija-nimilappu tulee kaupassa olla siksi, että asiakkaat ymmärtäisivät (tai siis heillä on mahdollisuus ymmärtää), että tämä ihminen on harjoittelija, eikä hänellä ole vielä työstä paljon kokemusta.
- TJ 12.000 Eur/kk
EI PUNKKEJA kirjoitti:
SOSIALISTINJA EN HYVÄKSY ETTÄ LOISELÄJÄNÄ SINÄ PORVARI ELÄT MEIDÄN TYÖSTÄMME JA JUOT VISKIÄ ÖKYHUVILALLASI JA PELAAT GOLFIA TYÖAIKANA SILLOIN KUN ME TYÖLÄISET RAADAMME NÄLKÄPALKOILLA JOTTA SINÄ VOISIT LOISIA SIIVELLÄMME
Hyvä sosialisti, kirjoitusvirheesi ja jatkuva isolla kirjoittaminen todistavat sen, mitä olen aina kuvitellutkin jokaisesta sosialistista ; tyhmä, laiska ja saamaton loiseläjä, joka ei joko jaksa hankkia itselleen koulutusta, jonka avulla voisi "päästä porvariksi" tai joka on niin tyhmä, ettei pysty siihen.
Me porvarit, joita sinä kutsut loisiksi, mahdollistamme sen, että sinulla, rakas kommari, on yleensäkin edes se suojatyöpaikka, jossa voit vuodesta toiseen valittaa paskaa liksaasi, kun et kykene muuhun työhön. - totta
kerro meille kirjoitti:
Totta joriset. Ja kukas ne niitten palkan maksaa? Me kaikki veronmaksajat...kyllä kannattaa pitää huolta työtä tekevistä.
- Ɣittu
kapitalisti kirjoitti:
ime ʍunaa vituƞ homʘ
- yritystuet pois
sivistys kirjoitti:
Saahan ne yrittäjätkin tukea yms. Mitäs niitä paapomaan?
Outo koko keskusteluaihe, kuin ihmiset eivät saisi koskaan levätä tai ei olisi muita arvoja elämässä kuin raha.
Onhan niitä uskovaisia yrittäjiäkin. MItähän mieltä he ovat?Isot yritykset vasta niitä tukia saakin. Naurettavaa kun kannattamattomia yrityksiä tuetaan. Antaisi mennä nurin vaan niin tilalle tulisi ennenpitkään kannattava yritys tai monta pientä yritystä joita ei tarvisi tukea.
- Eläinsuojelun
scabbi kirjoitti:
Jos olisin porvari ampuisin kuulan kallooni. Se on sairaus joka ei parane.
nimissä oletkin sen vuoksi vain sossu:).
- syö puurosi
ok. tapahtuu heti ,kun tää sun porvarihallitus luopuu 6 viikon joululomasta, 4 kuukauden kesälomasta, ilmaisista kesteistä ja ulkomaanmatkoista..yksitysautoista ja kuskeista, ilmaisita viinoista ja vaatteista..hehheh ,oikein kauniisti kerrotkin meidän huippulaiskasta eduskuntatyöstä..olet tosi idiootti..muissa valtioissa valtionhallinto näyttää kansalle esimerkkiä ,ei meillä ,joten älä vaivaa pikku päätäsi näillä saduilla. syö puurosi poika
- Porrrvari
Älä vaihda puheenaihetta! Nyt ei puhuttu poliitikoista, vaan teollisuuden työntekijöiden turhista vapaapäivistä. Jos haluat puhua puoluepolitiikasta, tee siitä aiheesta uusi ketju. TULIKO TÄMÄ NYT YMMÄRRETTYÄ? P.S. Ne samat edut jotka mainitsit, kuuluvat muuten myös sinun Vasemmistoliittolaisille kansanedustajillesi!
- bisneeeeees
Porrrvari kirjoitti:
Älä vaihda puheenaihetta! Nyt ei puhuttu poliitikoista, vaan teollisuuden työntekijöiden turhista vapaapäivistä. Jos haluat puhua puoluepolitiikasta, tee siitä aiheesta uusi ketju. TULIKO TÄMÄ NYT YMMÄRRETTYÄ? P.S. Ne samat edut jotka mainitsit, kuuluvat muuten myös sinun Vasemmistoliittolaisille kansanedustajillesi!
mulle passaa, laitatat duunareillesi vitsakatetrit, vaipan housuihin, nesteytyksen ranteeseen ja tarjoat työtä ympäri vuorokauden ,jos duunari sattuu yrittämään nukahtaa niin laitata sähköpanta joka napaa hereille, kyllä se siitä työtä ympäri vuorokauden ja koko vuoden..jos nyt sit joku sattuu kuolemaan , niin varamies remmiin vaan..
- Porrrvari
bisneeeeees kirjoitti:
mulle passaa, laitatat duunareillesi vitsakatetrit, vaipan housuihin, nesteytyksen ranteeseen ja tarjoat työtä ympäri vuorokauden ,jos duunari sattuu yrittämään nukahtaa niin laitata sähköpanta joka napaa hereille, kyllä se siitä työtä ympäri vuorokauden ja koko vuoden..jos nyt sit joku sattuu kuolemaan , niin varamies remmiin vaan..
Kuulostaa hyvältä.
- hou hou
Porrrvari kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä.
sieku aina lonnit siel työpaikal, annan varoituksen ,olet tosi esimerkki huonosta työtaidosta, et osaa delegoida, et organisoida..tää väistämättä johtaa siihen et tulet pian korvatuksi tehokkaammalla kaverilla..sit viel ,olet katkera, katkeruus tappaa luovuuden ja jollei ole luovuutta ei ole myyntiä, jollei ole myyntiä ei ole sinua..houhou...yks pikku nyanssi vielä ,olen ninn hyvä verbaalisesti .että millään et mulle pärjää..
- Ha ha!
hou hou kirjoitti:
sieku aina lonnit siel työpaikal, annan varoituksen ,olet tosi esimerkki huonosta työtaidosta, et osaa delegoida, et organisoida..tää väistämättä johtaa siihen et tulet pian korvatuksi tehokkaammalla kaverilla..sit viel ,olet katkera, katkeruus tappaa luovuuden ja jollei ole luovuutta ei ole myyntiä, jollei ole myyntiä ei ole sinua..houhou...yks pikku nyanssi vielä ,olen ninn hyvä verbaalisesti .että millään et mulle pärjää..
Pilkkumies RAAKKUNA kirjoittaa ilman vakionikkiäänkin yhtä sekavasti ja laittaa pilkun joka sanan jälkeen! :D :D :D
- et silleen
Ha ha! kirjoitti:
Pilkkumies RAAKKUNA kirjoittaa ilman vakionikkiäänkin yhtä sekavasti ja laittaa pilkun joka sanan jälkeen! :D :D :D
sekaisin voin olla ,mut mulla on kyl muodot kohdallaan, sekä suomen kielen kielioppi..
- Orvokkivain
bisneeeeees kirjoitti:
Haluamatta mitenkän vähätellä työläisen osaa, voin kertoa, että 40 vuoden aikana olen ollut töissä 40 joulua, 40 vappua, 40 juhannusta ja 40 pääsiaisen pyhät. Herätys aamulla kello 5. Ja arkipäivät lisäksi. Palkka ei ole pyhiltä yhtään enempää kuin arkipäiviltäkään. Nykyisin saan valtiolta 23 vapaata päivää vuodessa, urani alkuaikana ei ollut sitäkään. Sairauslomalla olen tänä aikana ollut 5 viikkoa (siis 40 v:n aikana), neljästä lapsesta ennen synnytystä en päivääkään äitiyslomalla, lasten jälkeen yhteensä 3,5kk. Olen porvari, teen likaista, ruumiillista työtä 7 -8 tuntia päivässä. Niin että ei sitä heti ihminen tiputukseen joudu, jos jonkun vapaapäivän menettäisikin. Turhaa rutinaa.
- Justjooop
Orvokkivain kirjoitti:
Haluamatta mitenkän vähätellä työläisen osaa, voin kertoa, että 40 vuoden aikana olen ollut töissä 40 joulua, 40 vappua, 40 juhannusta ja 40 pääsiaisen pyhät. Herätys aamulla kello 5. Ja arkipäivät lisäksi. Palkka ei ole pyhiltä yhtään enempää kuin arkipäiviltäkään. Nykyisin saan valtiolta 23 vapaata päivää vuodessa, urani alkuaikana ei ollut sitäkään. Sairauslomalla olen tänä aikana ollut 5 viikkoa (siis 40 v:n aikana), neljästä lapsesta ennen synnytystä en päivääkään äitiyslomalla, lasten jälkeen yhteensä 3,5kk. Olen porvari, teen likaista, ruumiillista työtä 7 -8 tuntia päivässä. Niin että ei sitä heti ihminen tiputukseen joudu, jos jonkun vapaapäivän menettäisikin. Turhaa rutinaa.
Ai tää on taas tää itkuvirsi. Ei muuta kuin kantturat myyntiin ja itse työmarkkinoille, siellä on kuule hemmetin helppoa.
- Menestyväyritys
Porrrvari kirjoitti:
Itsekin yrittäjänä sanoisin että, kyllähän niissä vapaissa tietysti rahaapalaa, mutta jos ne vapaat nyt vietäis vois hävikki jopa kasvaakkin. Olen huomannut että palkka otetaan tavarana. Kun taas duunarit on tyytyväisiä ne ei varasta kasasta. Maistuuhan vapaat yrittäjällekin, etenkin kun ikää kertyy tuo elämän katsomus vähän laajenee ja samalla myös ymärtää muitakin. No eihän kaikki osaa asioita laajemmin ajatella, sen kyllä olen huomannut liiankin usein monessa asiassa. Ei se ikäkään auta jos on luonne sellainen. Otetaanpa esimerkiksi tämä yks muuan Nalle.
- no se on valinta se.
Orvokkivain kirjoitti:
Minä taas olen vuorenvarmasti kaikki mahdolliset pyhät ja kissanristiäiset sukulaisten ja ystävieni ympäröimänä ja teen kaikkeni että näin on tulevaisuudessakin. Toki ei mulla ole nyt sitä maailman uusinta 3d tv.tä eikä autoa, eikä tää tietokonekkaan ole kovin kummoinen kapistus mutta ai helvata mulla on mukavia ihmisiä ympärillä ja vapaa aikaa. dadam elämä on valinta kysymyksiä. katson porvari jotta sinäkin ymmärtäisit niin ajattele vaikka näin. Maksan paritonttua kuussa (pienempänä palkkana) siitä että saan viettää vapaa aikaa ystävieni kanssa.
- jeeeeeesg
et silleen kirjoitti:
sekaisin voin olla ,mut mulla on kyl muodot kohdallaan, sekä suomen kielen kielioppi..
No et kyllä osaa kielioppia. Näkeehän sen sokea oravakin.
- duunari
Orvokkivain kirjoitti:
ja kukahan ne lapset on hoitanut ja antanut läheisyyttä yms...jokaisella oikeus tehdä valinnat... jos itse olet ollut terve lähes aina niin lapset ovat ainakin sairastaneet, kuka heidän kanssaan silloin...???? kyllä siinä tilanteessa omat vanhemmat ovat tärkeimmät ja parhaimmat hoitajat... mut onhan lapsilla isätkin. lapsen pyhät jos äiti töissä???? koululaisilla hiihtolomat???? kesälomat???? keneen lapsilla läheisimmät suhteet???? tarinahan ei kertonut aviosäädystä ja lasten hoidosta
itsestäni: verokirjoilla 12 vuotiaasta lähtien ennen perheen perustamista kiireisiimpään aikaan seitsemän työtä, sairastanut mahahaavat ja loppuun palamisen. lasten syntymän isyyslomat pitänyt ja vanhempainvapaita pitänyt. nyt toinen kotona ja toinen töissä jaamme työmme tilanteen mukaan. ihminen ei ole kone ja jokainen on yksilö...
porrrrvarille ja kaikille muillekkin. arvostakaa perus duunareita jos meidän työt olis aina siistejä, mielenkiintoisia, mukavia, antoisia, helppoja ja niillä rikastuis. ette te muita palkkais niitä tekemään vaan ahneena itse tekisittä.ei olis isoja virmoja jos ei olis työntekijöitä eikä siinä tapauksessa teitä porvareitakaan..D terv. kahdeksan lapsen isä - oldmetall
Orvokkivain kirjoitti:
Voi Hyvää päivää porvarillinen työnsankari ilmestyi. Jos olet emäntä niin itsehän olet työsi valinnut. Turha siitä on syyllistää muita. Mullakin on 45 vuoden työrupeama takan, mutta kun aloitin työt niin oli työmarkkinoilla työntekijä puoli ja työnantaja puoli. Nyt horistaan jostakin SAK:sta , mutta ei kukaan porvariksi tunnustautunut ole ottanut sitä seikkaa esille, että myös työnantajpuolikin on järjestäytynyttä.
Olen toiminut luottamusmiehenä ja kun tein töitä pyhinä niin ilmanmuuta katsoin, että mulle kuului pyhäpäivänkorvaus niinkuin muillekin duunareille.
Siinä ei ole mitään pahaa jos valvoo etujansa ja saa työstänsä sen mikä työstä kuuluu.
Ennenvanhaan herratkin olivat valistuneita ja heidän kanssa kiperätkin neuvottelutilanteet hoidettiin tyylikkäästi.Tottakai neuvottelupöytiten ääressä oli vastaboolit, mutta lisät ja lomarahat maksettiin ilmanmuuta työntekijöille sen kummemmin putisematta. Nyt ovat tulleet tilalle ahneet finanssikapitalistit joile ei mikään riitä ja kansan syvissä riveissä on typeryksiä jotka katsovat, että nykaikainen ahne riistopolitiikka on nuorille kauppakamarinulikoille täysin oikeutettua
Vielä on typeryyden huippu , miten mainostat ettet ole ollut äitiyslomalla. Tämä on kanssa typeryyden riemuveisaus, että nainen on toiselle naiselle susi ja mankuu omaa typeryyttään toisia äitejä syyllistäen.
Porvari joka raataa likaista työtä ilman sairalomia ja muita lomia toimii omia etujansa vastaan kannattamalla porvareita. - Orvokkivain
Justjooop kirjoitti:
Ai tää on taas tää itkuvirsi. Ei muuta kuin kantturat myyntiin ja itse työmarkkinoille, siellä on kuule hemmetin helppoa.
Ei muuten ollut itkuvirsi. En sanallakaan valittanut, kerroipahan vain. Mielestäni ihmisellä menee hyvin, kun on työtä tehtäväksi. Suurimmat ongelmat syntyvät vapaa-ajan käytöstä, ei työstä. Moni työläinen pärjää kyllä viikon duunissa, mutta viisi työpäivää ei tahdo riittää viikonvaihteesta toipumiseen. Olen nähnyt omin silmin tilanteita.Ja olen muuten ehtinyt mm. perata turskia Hammerfestissa urakkapalkalla kaksivuorotyössä, että enköhän minä siitäkin jotakin tiedä.
- hillitty punalippu
Orvokkivain kirjoitti:
"Haluamatta mitenkän vähätellä työläisen osaa, voin kertoa, että 40 vuoden aikana olen ollut töissä 40 joulua, 40 vappua, 40 juhannusta ja 40 pääsiaisen pyhät. Herätys aamulla kello 5. Ja arkipäivät lisäksi. Palkka ei ole pyhiltä yhtään enempää kuin arkipäiviltäkään. Nykyisin saan valtiolta 23 vapaata päivää vuodessa, urani alkuaikana ei ollut sitäkään. Sairauslomalla olen tänä aikana ollut 5 viikkoa (siis 40 v:n aikana), neljästä lapsesta ennen synnytystä en päivääkään äitiyslomalla, lasten jälkeen yhteensä 3,5kk. Olen porvari, teen likaista, ruumiillista työtä 7 -8 tuntia päivässä. Niin että ei sitä heti ihminen tiputukseen joudu, jos jonkun vapaapäivän menettäisikin. Turhaa rutinaa. "
Niin, tuollainen raataminen on sitten jo ihan jokaisen omavalinta.Turha siitä on nostaa sen isompaa melua.Sinä kun todennäköisesti elät työstäsi,siis se on se mistä oikeasti välität.
Ja ihan offtopikkina kysyn vaan minkälaiset väit sinulla on lapsiisi.Tuollainen työnarkomaanisuus kun ei jätä kauheasti yhteistä aikaa lasten kanssa ja se näkyy sitten läpi elämän.Olisit vaan hoitannut lapsia ihan rauhassa kotona etkä leikkiny ahkeraata ahkerampaakin työntekijää. - Vainsesamaorvokki
oldmetall kirjoitti:
Voi Hyvää päivää porvarillinen työnsankari ilmestyi. Jos olet emäntä niin itsehän olet työsi valinnut. Turha siitä on syyllistää muita. Mullakin on 45 vuoden työrupeama takan, mutta kun aloitin työt niin oli työmarkkinoilla työntekijä puoli ja työnantaja puoli. Nyt horistaan jostakin SAK:sta , mutta ei kukaan porvariksi tunnustautunut ole ottanut sitä seikkaa esille, että myös työnantajpuolikin on järjestäytynyttä.
Olen toiminut luottamusmiehenä ja kun tein töitä pyhinä niin ilmanmuuta katsoin, että mulle kuului pyhäpäivänkorvaus niinkuin muillekin duunareille.
Siinä ei ole mitään pahaa jos valvoo etujansa ja saa työstänsä sen mikä työstä kuuluu.
Ennenvanhaan herratkin olivat valistuneita ja heidän kanssa kiperätkin neuvottelutilanteet hoidettiin tyylikkäästi.Tottakai neuvottelupöytiten ääressä oli vastaboolit, mutta lisät ja lomarahat maksettiin ilmanmuuta työntekijöille sen kummemmin putisematta. Nyt ovat tulleet tilalle ahneet finanssikapitalistit joile ei mikään riitä ja kansan syvissä riveissä on typeryksiä jotka katsovat, että nykaikainen ahne riistopolitiikka on nuorille kauppakamarinulikoille täysin oikeutettua
Vielä on typeryyden huippu , miten mainostat ettet ole ollut äitiyslomalla. Tämä on kanssa typeryyden riemuveisaus, että nainen on toiselle naiselle susi ja mankuu omaa typeryyttään toisia äitejä syyllistäen.
Porvari joka raataa likaista työtä ilman sairalomia ja muita lomia toimii omia etujansa vastaan kannattamalla porvareita.Arvaapa, miksi porvariakka ei pitänyt sairaus- ja äitiyslomia. Ihan samasta syystä kuin ne muutkaan maalaisakat ei ennen lomia pitäneet. Kas kun ei ollut mitään systeemiä, josta olisi ketään muuta töihin saanut. Kodinhoitajan ei tarvinnut mennä navettaan. Lomitussysteemi tuli vasta myöhemmin. Porvariukko painoi pelloilla ja metsässä 12-tuntisia päiviä, että saatiin tila maksuun. palkatusta työvoimasta ei voinut uneksiakaan, tai olisi tullut konkurssi. Enkä muuten valita nytkään, päinvastoin, olen pirun leuhka kun pärjättiin, terveys on kestänyt, mukulat kasvaneet kunnon ihmisiksi. Ei työ ihmistä tapa, päinvastoin. Kun tekemistä on tarpeeksi, ei ehdi haihatella turhia ja päänuppi pysyy terveenä.
- Ihansamaorvokki
hillitty punalippu kirjoitti:
"Haluamatta mitenkän vähätellä työläisen osaa, voin kertoa, että 40 vuoden aikana olen ollut töissä 40 joulua, 40 vappua, 40 juhannusta ja 40 pääsiaisen pyhät. Herätys aamulla kello 5. Ja arkipäivät lisäksi. Palkka ei ole pyhiltä yhtään enempää kuin arkipäiviltäkään. Nykyisin saan valtiolta 23 vapaata päivää vuodessa, urani alkuaikana ei ollut sitäkään. Sairauslomalla olen tänä aikana ollut 5 viikkoa (siis 40 v:n aikana), neljästä lapsesta ennen synnytystä en päivääkään äitiyslomalla, lasten jälkeen yhteensä 3,5kk. Olen porvari, teen likaista, ruumiillista työtä 7 -8 tuntia päivässä. Niin että ei sitä heti ihminen tiputukseen joudu, jos jonkun vapaapäivän menettäisikin. Turhaa rutinaa. "
Niin, tuollainen raataminen on sitten jo ihan jokaisen omavalinta.Turha siitä on nostaa sen isompaa melua.Sinä kun todennäköisesti elät työstäsi,siis se on se mistä oikeasti välität.
Ja ihan offtopikkina kysyn vaan minkälaiset väit sinulla on lapsiisi.Tuollainen työnarkomaanisuus kun ei jätä kauheasti yhteistä aikaa lasten kanssa ja se näkyy sitten läpi elämän.Olisit vaan hoitannut lapsia ihan rauhassa kotona etkä leikkiny ahkeraata ahkerampaakin työntekijää.Minulla on kolme tyttöä ja poika. Lastenlapsia on kahdeksan. Välit lasten kanssa ovat erinomaiset, luulen, ettei edes kukaan vävyistä pidä minua kovin pahana anoppina. Kukaan lapsista ei ole eronnut, alkoholisti tai mieleterveysongelmainen. Kaikki lastenlapset ovat terveitä, iloisia veijareita. Kaikilla lapsilla on ammatti ja työpaikka. Niin että ei mitään suurempia ongelmia, sanoisin.
- Bibibi
Vainsesamaorvokki kirjoitti:
Arvaapa, miksi porvariakka ei pitänyt sairaus- ja äitiyslomia. Ihan samasta syystä kuin ne muutkaan maalaisakat ei ennen lomia pitäneet. Kas kun ei ollut mitään systeemiä, josta olisi ketään muuta töihin saanut. Kodinhoitajan ei tarvinnut mennä navettaan. Lomitussysteemi tuli vasta myöhemmin. Porvariukko painoi pelloilla ja metsässä 12-tuntisia päiviä, että saatiin tila maksuun. palkatusta työvoimasta ei voinut uneksiakaan, tai olisi tullut konkurssi. Enkä muuten valita nytkään, päinvastoin, olen pirun leuhka kun pärjättiin, terveys on kestänyt, mukulat kasvaneet kunnon ihmisiksi. Ei työ ihmistä tapa, päinvastoin. Kun tekemistä on tarpeeksi, ei ehdi haihatella turhia ja päänuppi pysyy terveenä.
Jokainen tyylillään.
Itse olen älyttömän ylpeä siitä, että olen saanut järjestettyä työelämäni niin, että saan viettää paljon vapaa-aikaa perheeni ja läheisteni kanssa. Ahkeruus on mielestäni yliarvostettua ja menee liian usein monien muiden hyveiden edelle. Ahkeria ihmisiä on monesti helppo käyttää hyväksi ja usein seurauksena on loppuun palamista. Kultaisen keskitien löytäminen tuntuu joskus olevan niin vaikea löytää.
Minunkin olisi mahdollista paiskia töitä vaikka kuinka, mutta en koe sitä niin tärkeäksi. Se tietenkin tarkoittaa tietyistä asioista luopumista, mutta vastineeksi saankin kultaa arvokkaampia asioita läheisiltäni. Työn määrän korvaankin laadulla. Olen todella pätevä alallani.
Tämä valinnan vapaus, mikä itselläni on ollut, pitäisi kuulua ihmisen perusoikeuksiin. Näin ei valitettavasti ole. - Fck_
bisneeeeees kirjoitti:
FckFck
- Ruupukki
Siinätapauksessa porrvari kokee nopean nälkäkuoleman.
- HyiMikäKakka!
Ookko kysynyt yh-huoraäidiltäsi lupaa kirjoittaa netissä ?
- Porrrvari
En yleensä vaivaudu vastaamaan liiton rahoilla loisiville työttömille kommunisteille, mutta nyt teen sen. Vastaukseni on: Häpeä - jos vielä hävetä OSAAT!
- et järjissäs
Porrrvari kirjoitti:
En yleensä vaivaudu vastaamaan liiton rahoilla loisiville työttömille kommunisteille, mutta nyt teen sen. Vastaukseni on: Häpeä - jos vielä hävetä OSAAT!
eikös nää sun kommari pojat tee sen sun suuren tilisi, oleko kaksinaamainen paska..
- Tosiporvari.
Porrrvari kirjoitti:
voivittu, et sinä ole porrvari, vaan feikki. tai pikkuinen sivistymätön paska tai molempia.
- Porrrvari
et järjissäs kirjoitti:
eikös nää sun kommari pojat tee sen sun suuren tilisi, oleko kaksinaamainen paska..
Kommaripojat ovat itse osansa valinneet. Olisivat käyneet koulunsa loppuun ja vieläkin pitemmälle, eivätkä jääneet viinaa juoviksi ja pilveä polttaviksi työläisiksi. JOKAISELLA on mahdollisuus nousta kurjuudestaan, jos vain TAHTOA on. Jos ei ole, alistuu sitten.
Köyhän työläisperheen poikakin voi päästä vaikka yksityisyrittäjäksi, lääkäriksi tai juristiksi, jos ei laiskottele koulussa ja jaksaa jatkaa eteenpäin. Ei ole mitään mystistä "kohtaloa", joka määräisi jonkun elämänuran etukäteen. Jokainen tekee oman kohtalonsa itse.
MINUN kannaltani on tietysti hyvä, että jotkut juuttuvat työläisiksi, tarvitaanhan tuotannossa ihmisrobottejakin.Toivottavasti oikeat robotit pian korvaavat työläiset, sillä oikea robotti ei tarvitse palkkaa eikä vapaapäiviä. - asiat voi muuttua..
Porrrvari kirjoitti:
Kommaripojat ovat itse osansa valinneet. Olisivat käyneet koulunsa loppuun ja vieläkin pitemmälle, eivätkä jääneet viinaa juoviksi ja pilveä polttaviksi työläisiksi. JOKAISELLA on mahdollisuus nousta kurjuudestaan, jos vain TAHTOA on. Jos ei ole, alistuu sitten.
Köyhän työläisperheen poikakin voi päästä vaikka yksityisyrittäjäksi, lääkäriksi tai juristiksi, jos ei laiskottele koulussa ja jaksaa jatkaa eteenpäin. Ei ole mitään mystistä "kohtaloa", joka määräisi jonkun elämänuran etukäteen. Jokainen tekee oman kohtalonsa itse.
MINUN kannaltani on tietysti hyvä, että jotkut juuttuvat työläisiksi, tarvitaanhan tuotannossa ihmisrobottejakin.Toivottavasti oikeat robotit pian korvaavat työläiset, sillä oikea robotti ei tarvitse palkkaa eikä vapaapäiviä.taidat nyt katkerana kuvata omat poikasi, kyllähän se kirkkopyhinä pistää miettimään millaista jälkikasvua on tullut siitettyä, meidä työmiehemme ovat fiksuja ,niin fiksuja että ovat sun firman kiertäneet kaukaa, katsos kun vääryys haisee ,sen voi jo työnhaussa haistaa tuulikaapissa..
- Bingo11
Porrrvari kirjoitti:
MINUN kannaltani on tietysti hyvä, että jotkut juuttuvat työläisiksi, tarvitaanhan tuotannossa ihmisrobottejakin.Toivottavasti oikeat robotit pian korvaavat työläiset, sillä oikea robotti ei tarvitse palkkaa eikä vapaapäiviä.Kenenköhän rahoilla sinäkin olet porvariksi tullut..perikunnan kenties...vai kultalusikka suussa syntynyt...
- oldmetall
Porrrvari kirjoitti:
MINUN kannaltani on tietysti hyvä, että jotkut juuttuvat työläisiksi, tarvitaanhan tuotannossa ihmisrobottejakin.Toivottavasti oikeat robotit pian korvaavat työläiset, sillä oikea robotti ei tarvitse palkkaa eikä vapaapäiviä.Porrrvari kuulepas äläpäs nyt yleistä. Olen vasemmistolainen, mutta olen silti käynyt lukion ja hyvin arvosanoin.
Ei voi sanoa, että juuri kommaripojat tai tytöt olisivat jättäneet koulunsa käymättä.
Niin no viestisi konteksti oli jo niin typerää, että turhaampa mä vaivauduin edes viestiisi kommentoimaan. - Working Girl
Porrrvari kirjoitti:
MINUN kannaltani on tietysti hyvä, että jotkut juuttuvat työläisiksi, tarvitaanhan tuotannossa ihmisrobottejakin.Toivottavasti oikeat robotit pian korvaavat työläiset, sillä oikea robotti ei tarvitse palkkaa eikä vapaapäiviä.Hui, tosi horror-jorinaa.Tuoko nyt on ihmiselon kliimaksi, olla private- yrittäjä/lääkäri/juristi? Sinullahan on vallan kirjailijan paatos, kirjoita vaikka sosiaalinen romaani "Miten Jurista tuli juristi". Kaukaisen kolhoosin punajuuriviljelmiltä nousee kohtaloaan uhmaten, sirppi viuhuen proleboy. En alistu! Minä menen opiskelemaan Institutskaja Lexikumskajaan ja minusta tulee lakimies. Ja vaimoksi otan viiksekkään (ei haittaa kunhan on porvarisperheestä) ja reitevän piirieläinlääkärin tyttären.
Vaihda ainakin öljyt robocoppeihisi ja kiillota nihkeällä liinalla. Ja muista itse tuo lentävä läppä 'jokainen tekee oman kohtalonsa itse'. Remember. - ...
Working Girl kirjoitti:
Hui, tosi horror-jorinaa.Tuoko nyt on ihmiselon kliimaksi, olla private- yrittäjä/lääkäri/juristi? Sinullahan on vallan kirjailijan paatos, kirjoita vaikka sosiaalinen romaani "Miten Jurista tuli juristi". Kaukaisen kolhoosin punajuuriviljelmiltä nousee kohtaloaan uhmaten, sirppi viuhuen proleboy. En alistu! Minä menen opiskelemaan Institutskaja Lexikumskajaan ja minusta tulee lakimies. Ja vaimoksi otan viiksekkään (ei haittaa kunhan on porvarisperheestä) ja reitevän piirieläinlääkärin tyttären.
Vaihda ainakin öljyt robocoppeihisi ja kiillota nihkeällä liinalla. Ja muista itse tuo lentävä läppä 'jokainen tekee oman kohtalonsa itse'. Remember....
- . . .
Sunnuntaikorvaukset pois.
- peikkotrolli
Ehdotappa tuota kansainvälisille suuryrityksille, niin voit olla varma että nauraavat seuraavan vuoden. Kauppaketjut ja lelujen sun muun roinan valmistajat eivät olisi iloisia jos joulun viettäminen lopetettaisiin.
- Porrrvari
Oletko sekaisin? Eihän kukaan ehdota joulun viettämisen lopettamista! Kyse oli turhista vapaapäivistä, ei joulun viettämisen lopettamisesta! Joulua voi viettää illalla työpäivän jälkeenkin, kuten ennen vanhaan oli tapana.
Porrrvari kirjoitti:
Oletko sekaisin? Eihän kukaan ehdota joulun viettämisen lopettamista! Kyse oli turhista vapaapäivistä, ei joulun viettämisen lopettamisesta! Joulua voi viettää illalla työpäivän jälkeenkin, kuten ennen vanhaan oli tapana.
Olis kiva kuulla vietätkö itse joulua vasta työpäivän jälkeen? Duunarien työ on usein fyysisesti raskaanpaa kuin esim. sinun työsi todennäköisesti on. Ehkä sun kannattais hankkia robotit ihmisten tilalle. Ne on yhtä kylmiä kuin sinäkin!
- hehheh
aro7 kirjoitti:
Olis kiva kuulla vietätkö itse joulua vasta työpäivän jälkeen? Duunarien työ on usein fyysisesti raskaanpaa kuin esim. sinun työsi todennäköisesti on. Ehkä sun kannattais hankkia robotit ihmisten tilalle. Ne on yhtä kylmiä kuin sinäkin!
Musta tuntuu kyllä, ettei noin kapeakatseinen, kuin tämä meidän porrvarimme on, kertakaikkiaan kykene ainakaan mihinkään ajattelua vaativaan työhön, joten vaihtoehtoja ei paljoa jää =D. Joko hän makoilee kotona päivät pääksytysten tai vaihtoehtoisesti joutuu näpertelemään jotain, mistä suoriutuu parilla aivosolulla.
- uskot rahan voimaan
oletkin varmaan kirkon räjäyttelijä, ei kirkkoa ei kirkkopyhiä ,helppoa..
- . . .
Uskon varjolla on isoimmat sodat käyty, eniten verta vuodatettu..
- Porrrvari
En räjäytä kirkkoja. Jokainen saa uskoa kuten haluaa, mutta MIKSI USKO PITÄÄ SOTKEA TYÖEHTOSOPIMUKSIIN? Eihän uskontoa pitäisi sotkea työmarkkinapolitiikkaan, vaikka SAK onkin niin tehnyt, ja käyttää kirkkopyhiä SAVUVERHONAAN hyökätessään työnantajien kimppuun! Ateistinen, kommunistinen SAK on ajanut läpi työntekijöiden kirkolliset vapaapäivät - eikö se jo haiskahda KIRKON HYVÄKSIKÄYTÖLTÄ?!? EIKÖ?!?
- ko osaat sie
Porrrvari kirjoitti:
En räjäytä kirkkoja. Jokainen saa uskoa kuten haluaa, mutta MIKSI USKO PITÄÄ SOTKEA TYÖEHTOSOPIMUKSIIN? Eihän uskontoa pitäisi sotkea työmarkkinapolitiikkaan, vaikka SAK onkin niin tehnyt, ja käyttää kirkkopyhiä SAVUVERHONAAN hyökätessään työnantajien kimppuun! Ateistinen, kommunistinen SAK on ajanut läpi työntekijöiden kirkolliset vapaapäivät - eikö se jo haiskahda KIRKON HYVÄKSIKÄYTÖLTÄ?!? EIKÖ?!?
no nyhhä miä tajusin, sie et osaa hinnotella tuotteitas oikein, menee liaan halvalla, sit huuvat tääl, viattomil tuotannontekijöil, kato nyt peiliin ja mene tekeen laskelmat uusiks ko vuosi vaihtuu, et sie osaa siun homaa, mie oon ihmeissäin..
- Vain kk-palkka !
Porrrvari kirjoitti:
Pitäisi siirtyä 3-päiväisiin viikkoihin ja tuntipalkka kieltää !
- Eikös nämä
ateistit halua tätä?
- Jouluhan ei alkujaan
liitykään hihhulointiin mitenkään vaan se on ollut keskitalven juhla.
- TES ja kirk.kok.
Mainitsemiesi kirkkopyhien lisäksi myös juhannusaatto ja jouluaatto ovat palkallisia vapaapäiviä ainakin joillakin aloilla, vaikka ne eivät ole kirkkopyhiä. Osa kirkkopyhistä voitaisiin siirtää viikonlopuiksi nykyiseltä paikaltaan. Esim. helatorstai sopisi lauantaiksi, joka olikin välillä kristuksen taivaaseenastumsipäivän nimellä.
On teollisuuslaitoksia, jotka ovat käynnissä 24 h/vrk joka päivä. Sille ei voida mitään, että sen seurauksena tulee tuplapalkat kirkkopyhinä. Työnantajat eivät pysty vaikuttamaan kirkolliskokouksen päätöksiin.
"Nykyään ei kukaan välitä kirkosta yhtään mitään." Kysy kirkolliskokoukselta, miksi se vähentää perinteisiä, kristillisiä arvoja jatkuvasti. Siksi väkeä eroaa kirkosta. Samoin uudistukset vähentävät väkeä, kirkollisveron lisäksi.- Porrrvari
Tuplapalkka ei johdu kirkosta. Kirkko ei sanele työntekijöiden palkan prosentuaalista osuutta. Se johtuu kommunistisesta SAK:sta. Kirkko ei ole osallisena työmarkkinaneuvotteluissa. SAK on. Se käyttää kylmästi hyväkseen kirkkopyhiä, joilla ei pitäisi olla MITÄÄN TEKEMISTÄ työehtojen kanssa!!! Ymmärrätköhän?
- No mutta,
silloin jouduttaisiin kirkot lopettamaan tarpeettomana synninpesinä.
- Eläkeläisvaari
Kannatan ehdotustasi, olen aivan absoluuttisen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä.
Tekemättömästä työstä ei koskaan, eikä missään pidä palkkaa maksaa.- Porvari.
Yleensä ne päivät tehdään niinsanotusti sisään, eli edellisellä viikolla painetaan hommia sen vapaan edestä.
- OO_OO
Porvari. kirjoitti:
Yleensä ne päivät tehdään niinsanotusti sisään, eli edellisellä viikolla painetaan hommia sen vapaan edestä.
selvä provo !! opettele porvari oikeinkirjoitus !!!!
- vastaapa
mites neuvottelet muslimiveljien kanssa, kun kovia työmiehiä ovat ja kiellät rukoushetket duunipaikal..maksat heille jopa 35 centtiä tunnilta palkkaa..
- kerro nyt
eikö porrvvaari osaa tähän vastata????
- Onnellinen mies
Porvarille että mietippä tätä jotkut ovat onnellisempia kuin sinä heidän palkkansa on ehkä pienempi kuin sinulla mutta heillä on perhe sinulla ei vaimolle.lapsille jää aikaa et uskalla juoda koska pelkäät skandaalia vaimosi pysyy vain rahojen takia huom jos viisas lähtenyt jo pois etkä saa SITÄ
- sesiittäs
Porvarina olet työn ostaja. Eikä kenelläkään pidä olla pakkoa myymiseen!
Midä siis suusi soukemmalla. - hou hou hou
porvarri on täällä edustamassa suurempaa joukkoa, antaa ymmärtää olevansa työllistäjä.huutaa kurkku suuurena vapaapäivistä ,itse täällä notkuu duuniaikana riekkumassa ja pilaamassa tosi työnantajien mainetta ja kunniaa..
- homoporvarit
Pelle se on, kuten kaikki muutkin porvarinarrit. Huutelee täällä että pummit sitä ja tätä, vaikka itse ovat oksettavia loisia pahimmasta päästä.
=D Todellakin. On se hurja kaveri ku oikee kuvattomana ja anonyyminä pullistelee täällä. Täysi feikki sanon minä. Duunarit tekee nykyään töitä just sen verran paljon niille siitä maksetaan. Tälle feikki porvarille sanoisin että maksa enemmän duunareille niin ne tekee sulle enemmän töitä, myös vaikka sitte niinä pyhinä. Sä selität että kaikilla on mahdollisuus lukea itsensä tohtoriksi, ja ties miksi ja että on jokaisen oma valinta millaiseksi elämänsä tekee. Se on täysin totta. Niin olet tehnyt sinäkin ja niiden ehtojen mukaan nyt elät. Moni haluu olla myös täysin jotaa muuta kun tollanen kuvaton anonyymi joka jauhaa pahaaoloaan täällä. Duunareilla on omat oikeutensa ihan siinä missä sullakin on omas. Jos raivostuttaa noi meidän pyhät niin paljon niin ei muuta ku pikkutakki syrjään ja varastolle tai vastaavaan paikkaa töihin. Sitte pääset sinäkin nauttimaan kyseisistä pyhistä ja rahoista. Jos täällä kaikki olis tollasii kuvattomii porvareita jotka opiskelis puolet elämästään ja jäisi sen jälkeen odottamaan että löytyis koulutustaan ja palkkatasoa vastaava duuni, niin kukahan niitä töitä sullekkin tekis. Mainostat itteäs täällä porvarina =D =D ja sitte puhuttelet duunareita ihmisrobotteina =D Eiköhän ole kuule fiksumpaa että lopetat ton suunsoiton ja jatkat vaa töitäs siellä. Pidät niitä sun duunareita robottien sijaan ihmisinä ja maksat reilusti duunareille ketkä sulle tulosta tekee. Vielä kun sulla sellasia on.
Ps. Oikeet porvarit ei mainosta itteään porvarina ja ihan viimiseksi jossain tälläsellä sivustolla. Mutta Kiitokset päivän nauruista. pelastit niillä yhden ihmisrobotin päivän =D
- Joopa Joo
Minä tahdon nähdä sen työn antajan edustajan joka alkaa edes tarjoamaan mitää noin älytöntä. Saman tein neuvottelut alkas niin työntekijä osapuoli marsis pihalle ovet paukkuen nauraen p*skasta naurua.
- et silleen
No ainakin poliisi, palokunta, lääkärit ja hoitajat ovat töissä jouluna ja juhannuksena, ei kaikki mutta osa. Joo, on siellä kuulkaa äitejä ja isejä joulunakin töissä. Samoin tunnen äitejä, jotka olivat eilenkin äitien päivänä töissä.
Unohtamatta sitä tosiasiaa, että ravintolatkin ovat nykyään aina auki.
- Neiti Kerttuli
Olen tämänporrrvarin kanssa aivan samaa mieltä. Työllistin yhden työntekijän, ja kyllä se tosiaan omassa pussissa tuntui, kun piti maksaa palkkaa, vaikkei toista töissä näkynyt. Itse kyllä jouduin nekin päivät tekemään sisään, eikä asiakkailta meidän alalla voi ottaa tuplahintaa siksi, että on pyhä.
Ei meinannut mennä minun oikeistajuun, ihmettelen kyllä kovasti tätä meininkiä. Työntekijöillä ei ole kuin oikeuksia, työnantajilla velvollisuuksia. MIssä välissä tämä maailma on näin päin kääntynyt?
No, pienensin toimintaa niin paljon, ettei tarvitse palkata enää ketään. On paljon helpompi olla, ja rahaakin jää itselle. Tosin lomaa ei ole, mutta se on silti pienempi paha, kuin laiska työntekijä, joka yrittää vain hyötyä työnantajastaan kaikella mahdollisella tavalla.- ppkone
Mitä siellä valitat. Rupea sitten duunariksi, jos se vaihtoehto on mielestäsi helpompi.
- huoh..
Painu trolli roskiin.
- 17
nejotka eivätkuulu kirkkoon,joutavat oleen kaikkikirkko pyhät töissä,joulu-pääsiäinen jne,
- Tasapuolisesti
Tosin sama määrä vapaapäiviä kuuluu kaikille. Kukin käyttäköön omansa vakaumuksensa mukaan. Itseäni ei haittaisi yhtään olla pitämättä näitä 'pyhiä', kunhan työn ja vapaan suhde säilyy samana.
- tehkääyhdessä työtä
työntekijä myy aikansa työnantajalle palkallaan ja on velvollinen tekemään työnantajan ja hänen sopiman työvelvoitteen työaikanaan .
milloinka työntekijät kasittäisivät että työnantajan ja työntekijän intressi on yhteinen - 22
niin ja aina tilalle tuleetoinen jostyöt ei kiinnosta
- pelkkä duunari
Joulu ei ole alunperin kirkon juhla, joten se pysyköön vapaana. Vappu on kansainvälinen työpäivä, joten pidetään se työpäivänä. Mutta muuten, helatorstai ja loppiainen on turhanpäiväisiä viikonkatkaisijoita.
- humputi
Mitä enemmän ihmisillä on rahaa ja vapaa-aikaa, sitä enemmän he voivat kuluttaa kaikkeen mitä he eivät tarvitse. Jos ihmiset ostaisivat vain sitä mitä välttämättä tarvitsevat, romahtaisi koko kapitalismi.
- bggggffhj
Sinä et ehkä välitä kirkosta yhtään mitään tai uskonnollisista juhlapyhistä koska sun elämään ei mahdu muuta kun työs ja firmas.
Porvarin ahneus on pohjaton ja sulle vaan tiedoksi että et taida muistaa aikaa kuinka katkerin lunnain on nämä päivät vapaiksi taisteltu!!
Ja niitä taisteluja ei varmaan kukaan meistä halua uusia.
Te olette nyt riisumassa kaikki saavutetut edut.
Ja jos sinä päättäisit niin varmaan olisi lauantaitkin töitä normi liksalla tietty.
Vai eivät työntekijät ole näitä vapaita ansainneet?
Kuule sun ja monen muun liksoilla tasan ovat!
Kaikki muut edut olette kohta riisuneetkin.
Mm. vuorotteluvapaat kuka enään edes muistaa?
Ja kohta lähtee eläkeputki ja seuraavaks työterveys ja lomat lyhenee.
Jos jostain voisi ottaa niin kodinhoidontuki se 3 vuotta on mielestäni liian pitkä aika.- Duunariyrittäjä
Kyse on sinunkin työpaikkasi säilymisestä. Suomi kuuluu korkean palkkatason maihin, eikä täällä enää kannata valmistaa halpatuotteita.
Kalliimmatkit tuotteet aletaan valmistaa Kiinassa tai jossain missä työaikaa on kaikki valoisa aika, eikä mistään "pyhistä" ole koskaan kuultukaan.
Lapsetkin raatavat Niken tehtailla muutamalla sentillä tunnissa. Yritä siinä sitten tehdä täällä lenkkareita.
Nyt autotehtaita on viety Venäjälle, mutta ennustan, että ne tulevat siirtymään yhä kauemmas, sillä kommunismin romahtamisen jälkeen neukkuduunarin palkka on hivuttautunut jo puoleen suomalaisesta tasosta ja se on liikaa noinkin vähän jalostetulle tuotteelle kuin auto.
Hulluuden huippu oli yrittää koota Ladaa Suomessa. Niitä ei taidettu normaalihinnalla montaa myydä?
Ylipäätään on järjetöntä piilottaa kustannuksia "pyhäpäiviin", joita voidaan tarvittaessa vinkua lisää. Minäkin olin ennen jouluaattona töissä, vaikka en ikäloppu olekaan. Jossain vaiheessa siitä vain tuli vapaapäivä.
Miksi ei yksinkertaisesti vaadita lisää palkkaa tehdystä työstä ja toivota, että markkinointiosasto hoitaa tilin maailmalta firman kassaan? Se olisi paljon selkeämpää. - cbbghgjg
Duunariyrittäjä kirjoitti:
Kyse on sinunkin työpaikkasi säilymisestä. Suomi kuuluu korkean palkkatason maihin, eikä täällä enää kannata valmistaa halpatuotteita.
Kalliimmatkit tuotteet aletaan valmistaa Kiinassa tai jossain missä työaikaa on kaikki valoisa aika, eikä mistään "pyhistä" ole koskaan kuultukaan.
Lapsetkin raatavat Niken tehtailla muutamalla sentillä tunnissa. Yritä siinä sitten tehdä täällä lenkkareita.
Nyt autotehtaita on viety Venäjälle, mutta ennustan, että ne tulevat siirtymään yhä kauemmas, sillä kommunismin romahtamisen jälkeen neukkuduunarin palkka on hivuttautunut jo puoleen suomalaisesta tasosta ja se on liikaa noinkin vähän jalostetulle tuotteelle kuin auto.
Hulluuden huippu oli yrittää koota Ladaa Suomessa. Niitä ei taidettu normaalihinnalla montaa myydä?
Ylipäätään on järjetöntä piilottaa kustannuksia "pyhäpäiviin", joita voidaan tarvittaessa vinkua lisää. Minäkin olin ennen jouluaattona töissä, vaikka en ikäloppu olekaan. Jossain vaiheessa siitä vain tuli vapaapäivä.
Miksi ei yksinkertaisesti vaadita lisää palkkaa tehdystä työstä ja toivota, että markkinointiosasto hoitaa tilin maailmalta firman kassaan? Se olisi paljon selkeämpää.Hyvä herra yrittäjä unohtaa nyt todella monta alaa,missä duunari työskentelee kaikkina päivinä vuodesta.
Ja kaikissa työpaikoissa ei ole edes lakkooikeutta!
Esim.sairaalan keittiö.
Seitsemän vuotta sijaisena ilman lomaa vain katkaistuja pätkiä välissä.Joka neljäs joulu vapaa siis aatto.
Puhumattakaan lukemattomista vapuista jotka työskentelin.
Ja tämä nykysysteemi kun Suomesta katoaa kaikki työpaikat niihin vinkuintian maihin kyllä tässäkin jää vielä pää vetävän käteen.
- En vasemmistolainen
Niin sanotut pyhäpäivät ovat kuitenkin tuiki tärkeät kansalle, jos jostain saa paveluita, vai meinaisitko sulkea bensiini asematkin, ravintolat, kioskit jne. joita käyttänee valtaosa väestöstämme. Vaikka toisilla työntekijöillä onkin palkallinen vapaa, niin mitä siitä. Ei Suomen talous ole ollut, eikä ole siihen kaatumassa. Vapaapäivänsä ovat toki ansainneet, ja ehkä osa menee "vapaapäiväksi" töihin, kenellä mahdollisuus polttaa itseään molemmista päistä kynttilää, että saisi vuokran, tai asuntolainaa lyhyemmäksi tms. Joten mikä lahja? Mene sinä Kreikkaan Kataisen ja Subbin kanssa ja nauti.
- Duuunarii
Semmonen 3 päivää viikossa töitä ois aika sopiva..Ja tietty siitä sais saman palkan mitä nyt jos on normisti sen 5 päivää viikossa ja 8 tuntia päivässä.
Ihminen joutuu tekemään ihan liikaa töitä tai ainakin sellaiset jotka tekevät raskasta ruumiillista työtä niin ku minä.
Kerran täällä vaan eletään niin ei ole mitään järkeä tehdä töitä koko elämäänsä.
Pakkohan se on tietenkin jos haluaa elää suht normi elämää..
Siihen pitäisi saada muutos!!! Elämää pitäisi arvostaa eikä heittää hukkaan töitä tekemällä.- Kansalaispalkka nyt!
Järkeä puhut!
Ei ole ihan ensimmäinen kerta, kun täällä on vaadittu 2 000 Euron kansalaispalkkaa.
Jos joku ahnehtii vielä sen päälle enemmän, niin hänestä työnantajat saavat varmasti motivoituneen työntekijän, joka paiskii töitä vaikka joulupäivänä! - Lopeta heti.
Elämäsi menee hukkaan töitä tehdessä. Ja kapitalisti nauraa kun kerää hyödyn työsi tuloksista.
- ÄLLITÄLLI
Auttaisko se, että minä pakana pukeutuisin mustiin ja änkkäisin luuni joka sunnuntaiaamu kirkkoon rukoilemaan ja pyytämään anteeksi syntejäni? Kun minä pakanaperkele teen töitä niska limassa ja pääsenkin nauttimaan niistä harvoista vapaapäivistä ja tulee sitä kaljaakin joskus vapaapäivinä otettua.. Kokoomuslaisethan on vallassa, joten kansa kyykkyyn ja ruoskaa niskaan se on kokoomuksen meininki. Köyhät duunarit (vielä ne joita on jäljellä) pistetään ruotuu. Ja paskat sanon minä, kirkko ja sen "opit" on p**tä ja kokoomus myös porvareineen
- 317
Hyppää poro porvari pituutta.
- hissunkissun..
onhgan elämä muutakin kuin työtä, täällä ollaan vaan käymässä, niin pitää tässä muutakin touhuta kuin työtä, huilia, naida. juopotella. kalastella, istua torikahviossa ja ihmetellä kun kaikilla on kiire, mutta minne haloo..hoppuumalla ei tuu kun kuspiä mukuloi..
- Ateistijuutalainen
Joo,jos ei kuulu kirkkoon ja maksa kirkollisveroja niin ei sinun pidä kirkollisia juhlapyhiä viettämän,vaan töitä painaman kapitalistien alttarilla aamusta iltaan tai illasta aamuun,riippuen vuorosta...
- kirkoton uskovainen
KIRKKOKO se on nämä juhlapyhät järjestänyt.?
Nykyajan kirkolla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa. - ateistijuutalainen
kirkoton uskovainen kirjoitti:
KIRKKOKO se on nämä juhlapyhät järjestänyt.?
Nykyajan kirkolla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa.Kaippas se kirkko jotenkin liiittyy näihin juhlapyhien viettoon ,vai SAK keksimiä juttuja ko ne sitte o??että eikhän painuta hommiin vaan tai kirkolle almut auliisti maksuun.Kun kolikko kirstuun kilahtaa niin työmies vapaille vilahtaa.
- kirkoton uskovainen
ateistijuutalainen kirjoitti:
Kaippas se kirkko jotenkin liiittyy näihin juhlapyhien viettoon ,vai SAK keksimiä juttuja ko ne sitte o??että eikhän painuta hommiin vaan tai kirkolle almut auliisti maksuun.Kun kolikko kirstuun kilahtaa niin työmies vapaille vilahtaa.
IHMINEN ne juhlapyhät on vapaiksi järjestänyt. Kirkko on ihmisen tekemä systeemi ja kirkon työntekijät on samanlaisia syntisiä kun kuka tahansa. Minun ei tarvitse kuulua minkäänlaiseen kirkkoon ollakseni uskovainen ja saada sieltä lupaa viettääkseni juhlapyhiä.
Ps. viime Joulunpyhät olin töissä.. osan Pääsiäisestäkin.
- ei rahaa ilman työtä
Tavallisen ihmisen looginen ajattelu katoaa henkilökohtaisia hyötyjä ajatellen. Palkalliset vapaapäivät (varsinkin tuollaiset pyhäpäivät) ovat järjettömiä, mutta niistä ei haluta luopua, koska tilanne on mieluinen. Kaikilta muilta sitten ollaan kovalla äänellä karsimassa, kun itse ei pääse samoista eduista nauttimaan.
Tämä kaveri, sen enempää kuin muutkaan paskanjauhajat ei uskalla esitellä ideoitaan omalla naamallaan... Minä uskallan.. Trololollolllollololooooooooo!!! ;D Eiköhän tällä viestiketjulla saada taas kaikki tosikot liikkeelle.. Hahha!!
- no_name
Mikä se sinun ideasi olikaan?
- junnu79mmmmmmmm
no_name kirjoitti:
Mikä se sinun ideasi olikaan?
Idea on se että tämä viesti on todennäköinen provokaatio.. ;)
- don't fuck with me
VAPAA-AIKAA TARVITAAN PIKEMMINKIN LISÄÄ JOS TYÖSSÄJAKSAMISESTA PIITATAAN OIKEASTI!!!!
Se on stana helppo jonkin möhömaha toimitusjohtajan tai poliitikon vaatia työntekijöiltä kaikki vapaat pois kun oma "työ" on jotain kevyttä pikku puuhastelua huikealla palkalla!!
En tule hyväksymään mitään vapaapäivien poistoa, olen vaikka luvatta poissa ja tulkoon perkele vaikka lopputili, sitten tapahtuu myös minun taholta mitä tapahtuu... - palkkalainen
Et ehkä perehtynyt asiaan kunnolla koska et huomannut, että lähes kaikille työntekijöille maksetaan palkka vuoden keskimääräisen työtuntimäärän mukaan.
Katso kalenteristasi kuukausittainen työtuntimäärä ja vertaa sitä keskimääräiseen palkanmaksukuukauden tuntimäärään niin huomaat, että palkanmaksu on ok.
Esim viime joulukuun työtuntimäärä on huomattavasti suurempi kuin tämän vuoden joulukuun tuntimäärä - palkka sama (ei huomioida mahd yleisiä palkankorotuksia). Eli työmäärä tasaantuu ja palkkakustannukset pysyvät yöntekijää kohden vakiona.
Työnantajalle olisi tietenkin parempi, että köäytettäisii kuten esim. kuljetusalalla olevaa tuntiperusteista palkanmaksua. Mutta tuo tekee lisää kustannuksia koska joka kuukausi joudutaan laskemaan palkat ja siihen liittyvät muut menot erikseen. Kiinteällä kk- palkalla ollessa ei näitä kustannuksia ole. Palkanlaskentakulut voivat tuntimääräisessä palkanmaksussa olla yllättävän korkeat.
Sen vuoksi myös porvarin kannattaa pysytellä nyisessä kk palkkalaskelmassa mukana.
Siis esim. kuljetusala on ala jossa maksetaan tuntipalkkaa tehdyn työtuntimäärän mukaan keskimäärin 40 h/ viikko. Työajantasoituksena kuljetusalantyöntekijät saavat arkipyhiltä palkkaa sisään tekemästä työmäärästä. - SAATANANKUSIPÄÄT!!!!
EIKÖ P3RKELE OLE VIELÄ RIITTÄVÄSTI HEIKENNETTY TYÖNTEKIJÖIDEN ASEMAA SUOMESSA??!!
- KYLLÄ NYT RIITTÄÄ!
Parempi olis palata takaisin siihen mistä viime vuosisadan alussa aloitettiin. Sopiiko???
- Ei.
Ei.
- ämmä..24
vapaata lisää ja pannu suhuisemmaan, mikä hienompaa kun istua rannalla ja ottaa huikkaa ja saunoa halavatun isorintasen ämmän kanssa ja välillä huitasta hanuriin jne..
- Onko se sitä?
Tekemätön työ on varmaan sitä samaa työtä, josta palkkaa maksetaan, kuin kuntaliitosten yhteydessä oleva, 5 vuoden suojatyöaika?
- nyt eläkeläinen
Jaahah tietämätön kirjoitus kun ei näytä tietävän mihin ne arkipyhä korvaukset perustuu.ne o osaa palkankorotuksia.Mitäse porvrille kuuluu milloi työntekiä ne nostaa.
- tex willer
heh heh eipä ole työtä tullut tehtyä koskaan enkä tee.rahaa tule ikkunoista ja ovista,kauppa son joka kannattaa.
- vm55
Tähän olisi helppo ratkaisu.Ne jotka ovat eronneet kirkosta menevät töihin ja ne jotka kuuluvat kirkkoon saavat niin tahtoesaan pitää palkattoman vapaan tai mennä töihin.Ja vappuhan oli ennen herrojen vapaa päivä,rahvaat tekivät töitä.Nykyään kaikilla vapaata.
- TarmoKii
vm55 kirjoitti:
Tähän olisi helppo ratkaisu.Ne jotka ovat eronneet kirkosta menevät töihin ja ne jotka kuuluvat kirkkoon saavat niin tahtoesaan pitää palkattoman vapaan tai mennä töihin.Ja vappuhan oli ennen herrojen vapaa päivä,rahvaat tekivät töitä.Nykyään kaikilla vapaata.
On paljon kirkkoon kuulumattomia, jotka ovat silti kristinuskovia. Ei valtionkirkkoon kuuluminen voi olla tässä raja.
- työmuurahainen
Satamat kiinni ja pyörät seis tuollaisista ehdotuksista.
- Työnantaja
Mitä vaahtoat turhaan. Maksan työntekijöille kuukausipalkkaa, josta on sovittu aikanaan.
Eikä palkan suuruuteen vaikuta kuukauden työpäivien lukumäärä.
Kun palkoista sovittiin, oli tiedossa nykyiset "palkalliset" vapaapäivät ja sopii hyvin työnantajallekin tämä käytäntö.
Jos palkkoja on pakko laskea, niin sitten voisi osan vapaapäivistä, esim. vappu ja/tai juhannusaatto, muuttaa palkattomiksi vapaapäiviksi. - dunari222
Lomista huolimatta tuloerot vain kasvaa. Olen samaa mieltä että esim helatorstai on aika typerä loma kun ei kukaan siitä oikeasti välitä, sen tilalla vois olla paremmin sijoitettu palkallinen vapaapäivä ilman mitään tekopyhiä uskonnollisia verukkeita. Työn määrää pitäisi silti pyrkiä vähentämään ei lisäämään, vapaa aika on se suurin tekijä ihmisen hyvinvoinnille ja kaikkihan me halutaan voida hyvin.
- bussikuski
Ei tästä kannata hernettä vetää nokkaan. Joku kertoi, että tämä kiinteäpalkkaisuus on työnantajien keksintö. Uskon sen hyvin, koska näin voidaan vähentää palkkakustannuksia palkanlaskijoiden osalta. Ajatella mikä työ laskea esim. 50 henkilön työtuntimäärä/ kk ja sitten siitä palkka, sos, tel, vakuutus jms. Hirveä homma.
Ymmärrän hyvin miksi työnantajat ovat lähteneet kiinteille kkpalkoille.
Mutta näin korkean työttömyyden aikana tuo työtuntimääräinen palkkaus toisi muuatman työpaikan. Vuotuinen kokonaispalkkakustannukset eivät muuttuis.
Työntekijä saisi pääsisäiskuukautena hieman vähemmän kuin kiinteässä palkkauksessa, mutta esim heinä, elo jms kk saisi enemmän. Eli koko vuoden ansiot tulisivat nykyiselle kuten "palkkalainen" kertoi
Voin sanoa, että ennen tein kiinteällä kk palkalla samalla tuntihinnalla töitä, nyt tuntilaisena ja esim viime vuonna tienasin kiinteäpalkkaa enemmän - tghgs
Saavutetusta edusta tuskin luovutaan. Se pitääkö niin suuri osa vapaapäivistä olla sijoitettuna päällekkäin kristillisten juhlien kanssa on sitten toinen kysymys. Vaikka vieläkin 77% kansasta kuuluu e.l. kirkkoon, niin suurin osa heistä tietää joulun uskonnollisen perustan, mutta jo pääsiäsen kohdalla tulee tenkkapoo, muista kristillisistä juhlista puhumattakaan.
Esim. tällä viikolla olevaa Helatorstaita suurin osa kirkon jäsenistä ei vietä mitenkää, ainakaan uskonnollisessa mielessä, eivätkä varmaan edes tiedä mikä se Helatorstai edes on.
Keskellä viikkoa olevat yhden päivän vapaat on hieman kyseenalaisia. Voi uskovat viettää ja juhlia sitä ilman että se on vapaapäivä. Eihän USA:ssakaan koko maa pysähdy ja kaupat mene kiinni uskonnollisten juhlapäivien takia.- palkansaaja
Oikein. Turhat vapaapäivät pois vaan. Niihin kuuluu myös itsenäisyyspäivä jolloin pitäisi oikeastaan paiskia töitä tuplaten. Tasaista viispäiväistä viikko vuodet läpeensä. Jäisipä turha säätäminen väliin. Samantien pekkaspäivät hevon kuuseen. Tyhjänpäiväiseen lorvimiseen ne kuitenkin menee.
- Työnantaja
Helatorstai on ollut satoja vuosia paikallaan, paitsi jonkin aikaa 1900-luvun loppupuolella. Jos pyhien merkitystä ei tiedä, niin yleissivistyksessä on pahoja aukkoja.
Jos ihmiset eivät halua pitää vapaata viikolla kristillisinä pyhinä niin samaa logiikkaa käyttäen viikonloput: lauantai ja sunnuntaitkin pitää muuttaa samanarvoisiksi työpäiviksi eikä ainakaan mitään korotettuja palkkoja. "Kapitalismin rattaat" pyörisivätkin tehokkaimmin, kun työnteko olisi jatkuvaa ja vapaapäivät olisivat tasaisesti pitkin viikkoa.
- Seine22
Miten yleensäkään voi hyväksyä yhtään mitään vapaapäiviä? Kuka on määritellyt (ellei raamatun "hän lepäsi seitsemäntenä päivän" ja "sinun pitää pyhittää lepopäiväsi") että ihminen ylipäätään tarvitsee/ansaitsee mitään vapaapäiviä? Minusta voisi olla seitsemän päivää viikossa töitä ja kesällä sekä talvella nyt voisi antaa viikon loman kummallakin. Ei sekään olisi palkallista kylläkään. Sitten voisi poistaa myös nämä ylipitkät äitiys- ja vanhempainvapaat, joista varsinkin isyyloma on aivan sietämätön keksintö.
- porvarit suohon
Sinut porrrvari vois lopettaa ensiksi ja sen jälkeen muut samanlaiset älykääpiöt!
- Et-opelta
Keskusteluissa vapaapäivistä (suhteessa "kristillisiin vapaapäiviin") voi sekulaarin, maallisen, rationaalisen, humaanisen yhteiskunnan saavutusten listaan vapaapäivien osalta laittaa mm. lauantaivapaan - tai 5-päiväisen työviikon - samoin kuin kesälomat tai laajemmin vuosilomat (ja 8-tuntista tekevillä ns. pekkaspäivillä eli työajan lyhennyspäivillä täydennyttynä).
Sunnuntaikaan ei ole vain kristillistä perua, sillä muissakin kuin kristinuskon hegemonisoimissa kulttuureissa on ollut ja on ainakin yksi viikkovapaapäivä. Ja tosiaan, talvipäivän seisauksen ja kevätpäivän tasauksen ja kesäpäivän seisauksen paikkella on viettetty ihan kunnon juhlia jo ennen kristinuskoakin. Samoin syksyllä... Ei vuodenkierron vaiheiden juhlistamiseen uskontoa tarvita. Ja ihan maalllista juhlaa ovat myös syntymäpäivät ja nimipäivät...- JoopaJoo
Joo, viimeistään tästä kirjoituksesta voi päätellä sen, että tämä vapaapäivien viettäminen kristillisten juhlien aikaan, siis sen vastustaminen tai kritisointi, on suurimmaksi osaksi kristinuskon vastaisuudesta nousevaa. Kaikki muut perustelut käy, kunhan siinä ei ole mitään kristinuskoon perustuvaa.
Saahan sitä vastustaa, ja on vastustettukin jo pari tuhatta vuotta. - OnEiJoo
Kyl ne talvi/kesäpäivän seisauksen aikoihin, täydenkuun jne jne juhlat ovat kai aina perustuneet johonkin uskontoon ja ehkä kaikki muutkin juhlat.
En ole asiantuntija, mutta kai a-teistisissakin kulttuureissa (onko niitä muita kuin mahd. Kiina nykyisin) jotain juhlia on mutta niitä kulttuureita en haikaile. - tghgs
JoopaJoo kirjoitti:
Joo, viimeistään tästä kirjoituksesta voi päätellä sen, että tämä vapaapäivien viettäminen kristillisten juhlien aikaan, siis sen vastustaminen tai kritisointi, on suurimmaksi osaksi kristinuskon vastaisuudesta nousevaa. Kaikki muut perustelut käy, kunhan siinä ei ole mitään kristinuskoon perustuvaa.
Saahan sitä vastustaa, ja on vastustettukin jo pari tuhatta vuotta.Jos pystyisit katsomaan vähän objektiivisemmin niin huomaisit, että ei tässä kristinuskoa sinänsä vastusteta vaan sen suosituimmuusasemaa. Uskokoot kukin niin ku huvittaa mutta ei siitäpidä saada etua. Suomessa on uskonnonvapaus, mutta uskovat unohtavat (tarkoituksellisesti?), että se pitää sisällään myös oikeuden olla uskomatta ja kuulumatta mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Se kyllä toteutuu, mutta tasapuolinen kohtelu ei. Jos valitset uskonnollisen vakaumuksen saat runsaasti etuoikeuksia. Katso huvikses "kirkosta eroaminen"- palstalta aloitus otsikolla "Kirkon etuoikeudet". Siinä on pitkä lista.
Mitä järkeä siinä on että joku saamarin helatorstai on yleinen vapaapäivä, kun suurin osa edes ns. kristityistä Suomessa ei tiedä mikä se on. Vapaapäiville on olemassa ihan riittävästi hyviä maalisiakan perusteita, kuten ET-ope edellä kertoi.
- rtkl
Palkkahan tulee nykyisin n. 40 tunnista viikko ja jos on ylitöitä esim viikonloppuna, niistä on maksettava rtkasti enemmän siis kaikenlaisina lisinä. Lepopäivä on Jumalan asettama ja se kuuluu jokaiselle!
- poroporvari (kok.)
Lauantait työpäiviksi, eläikärajaksi 80 vuotta ja sunnuntaisin neljän tunnin työpäivä. Kaikki palkalliset vapaapäivät pois, jos henkilö haluaa vapaata, ottakoon palkatonta.
Suomen talous nousuun! - mk
Se raha mikä menee palakllisiin vapaisiin lisätään nykyiseen palkkaan ja poistetaan palkan maksu niiltä pyhiltä mutta jos töihin mennään niin esim pitkäperjantailta joutuu maksamaan 3 ketaisen palkan nykysopimusten mukaan jos tekija tekee normaalia työaikaa eli 40h viikkoa.
- työtäpelkäämätön
jokainen vähänkään fiksuhan tietää että KAIKKI kirkolliset juhlat ja pyhät ovat alkujaan olleet aivan joitain muita juhlia jotka kristillinen kirkko piti alkuperäisillä paikoillaan, jotta oli käännytettyjen helpompi sopeutua uuteen uskoon.
eli vaikka ihmiset kirkosta eroaakin niin ei se mm. joulua valonjuhlana (ennenkuin kirkko n.500 jälkeen ajanlaskun alun keksi että hei! silloinhan jeesus syntyi) vähennä mihinkään.
ja porvarille tiedoksi: en tiedä kuinka monesti laskeudut työntekijäin tasolle mutta kyllä ne vapaapäivät kurotaan niillä vajailla viikoilla aina umpeen. eli työt tulee tehtyä.
ainakaan järin fiksu et tunnu olevan....- Te.
A-teistit ovat vuosisatoja pitäneet kristittyjä tyhminä, siinä ei ole mitään uutta.
Voisi edellä kirjoittanutkin keksiä parempia argumentteja. - 20v Tam37
Porvari laittaa vaan firmansa 3 vuoroon niin saa koneet rallattaa taukoamatta läpi vuoden eikä tarvitse juhlapyhävapaita erikseen viettää. Myös juhannuksen ja joulun teettäminen onnistuu ihan laillisesti. Täällä ei kukaan muista että meitä on iso osa kansaa jolla ei kyseisiä vapaita ole muuten kun jos vuorolistasta sattuu löytymään. Mutta kyllä vapaa on ihmiselle tärkeä asia ja en kannata missään nimessä juhlapyhien töissä käyntiä.
- Maalaisjärjellä....
Joo taidat olla niin nuori ja vaurastumisesi on vanhemmiltasi saatua omaisuutta. Unohdat tai et tunne historiaa, jota en kyllä yhtään ihmettelisi sen verrän ääliöltä tunnut, palkalliset vapaapäivät kuten muutkin edut on aikanaan sovittuja palkkaratkaisuja ja ilman niitä työläisen palkat olisivat nykyisin vielä korkeammat ja se taas rassaisi sun sumentunutta ajattelukykyäsi vielä enemmän.
Porvarina et varmaankaan ymmärrä myöskään sitä että rikkaat voivat ansaita "palkkansa" pääomatulona jossa veroprosentti pienempi kuin hyvin ansaitsevalla duunarilla ja kaiken lisäksi tietyt johtavassa asemassa olevat saavat optioina ansaitsematonta etua jota minä taas en ymmärrä.
Kirkossakäynti tai kirkkoon kuuluminen vetäminen tähän yhteyteen on tyhmyyden huippu.
Eli ei voi olla niin että parempiosaiset pääsevät suhteessa pienemmin verorasituksin käsiksi yhteiskunnan verorahoin rakentamiin hyvinvointi, kulttuuri ym. palveluihin.
Ansaitsemattomasti hankittu pääoma pehmentää ajattelukyvyn ja sitämyöten tekee kyvyttömäksi nähdä todellisuus muuta kuin oman napansa ympäriltä.- Maalaisjärjellä
Tuo edellä oleva oli tarkoitettu aloittajalle vastineeksi
nimim. Maalaisjärjellä
- Partofthebigpicture!
Kyllä. Ne jotka haluavat tehdä työtä noina päivinä, miksi ei? Jos Suomi haluaa olla osana isoa mailmaa niin se on pakko, se tarkoittaa että huomioimme muiden uskontojen ja kansalaisuuksien tavat, mikä rikastaa maatamme. Jos ei niin sitten Suomi on kuin jokin pahanen takapajula ja jää jälkeen muusta mailmasta 20 vuotta. Onhan tietyillä aloilla nytkin 'pakko' olla 'miehitys' ja me suomalaiset haluamme palvelusta oli 'aika' mikä tahansa.
- AEfani
Onko tullut käytyä ulkomailla? En ihan ymmärtänyt, mitä mieltä olit, ehkä kaikki muut ymmärsivät.
Ite olen ollut Ruotsissa ja Saksassa juuri Helatorstain aikaan ja aika hiljaista oli kaikkialla, vapaapäivä ja kaupat kiinni pääosin.
Pidetään me vaan omat tapamme ja kulttuurimme kunniassa, niin muutkin tekevät.
Kuullostaa suorastaan huvittavalta, että suomalaisten pitäisi kumarrella kaikille mahdollisille suuntauksille ja kulttuureille ja yrittää olla mieliksi. 'Kansa, joka ei tunne, tunnusta ja arvosta hirstoriaansa ja kulttuuriaan, se ei hallitse nykyisyyttä eikä sillä ole myöskään tulevaisuutta', jotekin tähän tapaan sano eräs A.E. eräässä haastattelussa.
- s_salama
Pyhäpäivien vapaat ja ylimääräiset korotukset pois kirkkoon kuulumattomilta. Jos tällaisen lisän tai vapaan tahtoo saada,niin kirkon jäsenkirja ja kirkkoherran todistus palvontaan osallistumisesta.
- Mi8
Lueppa porvari tuo nimim. Masalaisjärjellä.... 14.5.2012 klo 13:22 kirjoittama juttu niin historiatietosi taso nousee huimasti ja samalla ehkä hieman älykkyysosamääräsikin mikäli ymmärrät hänen kirjoittamasta jotain todellisuuteen pohjautuvaa realiteettia.
- Vapaapäivä.
Sinut täytys viedä saunan taa ja vähän opettaa !!!!
- ansaitut vapaat
moni matalapalkkainen tekee paskaduunia urakalla,kuukausipalkkalla.työnantajilla ei oo minkäänlaista vastuuta työntekijöittensä jaksamisesta.raskaissa töissä melkein kaikki menettävät terveytensä.täytyy muistaa myös sellainen asia,että me myydään työnantajalle omaa aikaamme,yleensä nälkäpalkalla,pitäiskö raataa ma-su,kuin joku saamarin orja.orjuus on lopetettu tässä maassa jo viimevuosisadalla..työnantajan pitäis saada yrityksensä tuottamaan muulla keinoin,kun orjuuttamalla työntekijöitään
- Perkele
Porrrvari : tule esiin ja näytä naamasi noiden puheiden jälkeen, niin ei hyvin sulle käy.
tuollainen sadisti, joka haluaa vaan, että työläisiltä viedään kaikki mahdollinen vapaa-aika ja vapaat muutenkin ei sitä uskalla tehdä. nimimerkin takaa on helppoa mussuttaa, kun ei joudu edesvastuuseen mistään sanomisistaan.... - Ei Satu Ei
Hyvä provo, mutta filunki näkyy selvästi läpi. Kunnallisvaaleja pukkaa.
Olisiko päätarkoitus kuitenkin kääntää huomio pois Wallinin asuntokeinuttelusta ja muun eliitin "saavutetuista eduista", joista ei tingitä! Ja mikä siinä, työmies on palkkansa annsainnut. Työmies se on Lilius ja kummpanitkin.. - .. vapaan viettäjä..
Lisää palkallisia vapaapäiviä on tulossa.
http://s9.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=16075 - euroopassa muuten ..
Hei Haloo!!!
Oletko muuten "porvarina" ollut keskieuroopassa, mitenkä siellä onkaan kirkollisia pyhiä, ja niitähän on paljon! Siellä on silloin kaikki kiinni, tosin kylläkin esim jouluaatto onkin normi työpäivä kaikilla koska joulunpyhät alkavat joulupäivästä ei aatosta,niin kuin meillä suurimmalla osalla. Sitäpaitsi ei kaikilla aloilla saa edes arkivapaista korvausta, eli jos meillä on vielä ne muutamat ns, kirkolliset arkivapaat ( oli kirkossa tahi ei ) joita ei vielä ole siirretty viikonloppuihin kuten useammat jo ovatkin, juhannus mukaanlukien joka ei ole kirkollinen, niin miksi työläiset joista osa on kuin onkin myös "porvareita" voisi nautia niistä muutamasta arkivapaasta, vaikka sitten palkattomana vapaana, mutta vapaana kumminkin. Tietenkin se pienyrittäjää sapettaa kun maksut nousevat tekemättomästä työstä -eli palkattomiksi vaan-, mutta antakaa meidän vielä nauttia niistä muuutamistaarkivapaista jotka meille on sallittu. Et ole muuten tainnut olla työssä silloin kun niitä kirkollisia vapaita oli vielä suomessakin paljon enemmän. Ja Kyösti Kakonhan ymmärtää mitä enempi kaupat auki sen enempi tulos kasvaa ... - kekkonenonrock
Mitä jos muutettaisiin työpäivät pyhiksi!
lopetetaan työnteko kokonaan ni ei tarvii porvareidenkaan tienata
- Antuanette34
Hei, hyvät ihmistet... Perustakaa omat firmat ja tehkää miten haluatte. Ei tarvitse sitten tehdä yhtään mitään kapitaalistien hyväksi. Ette vain taida osata mitään ammattia...
- Mummon pölkky
Eikö se ole vähän sama, kuin olisi töissä omassa firmassa, vaikka onkin toisen firmassa töissä, koska kummassakin tehdään töitä.
Toisen alaisena vaan joutuu tekemään, mitä toinen käskee.
Työnjohtajathan on ihan turhaa sakkia, kun lukee työpaikkailmoituksia ja niiden vaatimuksia, mitä vaaditaan työnhakijalta.
Pitää olla oma-aloitteinen, pitää pysytä itsenäiseen työskentelyyn, työpiirustusten lukutaitoa ja ongelmien ratkaisukykyä, vaaditaan alan koulutus ja työkokemusta.
Mihin sitä työnjohtajaa tarvitaan, kun työntekijän pitää hallita koko työ ihan yksinään.
Eikös se työnjohtaja ole juuri se henkilö, joka sitä työtä johtaa ja sanoo työntekijöille, että mitä seuraavaksi tehdään.
Jos on noin kovat vaatimukset työnhakijalta, niin työnhakijahan on samalla työnjohtaja, koska täytyy olla todella pätevä työntekijä, joka pystyy täysin itsenäiseen työskentelyyn vaikka jossain vaativassa rakennusprojektissa, jonka lopputulosta hän ei ole koskaan aiemmin nähnyt.
Kyllä ministeriksi pääsee tyhmempikin ja kouluttamaton, mutta hitsaajaksi vaaditaan koulutus, luokkahitsaus taidot, piirustusten ymmärrys, kyky työskennellä itsenäisesti ja työkokemusta.
Ministerit ja kansanedustajat ovat ammattitaidottomia, koska heillä on monta eri avustajaa neuvomassa ja sanomassa, jotka suurimmaksi osaksi tekevät kaiken työn.
Ministeri on vaan ja ihmettelee, ei olekaan ihme, että suomen talous on nyt velkaantunut, kun virkaa hoitaa ministerit, jotka ovat ammattitaidottomia, ei ole kokemusta, eikä oteta vastuuta mistään.
- terveen makusta
Tunnut olevan näitä mielipuoliporvareita. En minä PORVARINA sentään mieltäni inhimillisyyttäni ole menettänyt. Porvareita ei olisi ilman työläisiä.
Kannattais hakeutua johonkin suljettuun hoitolaitokseen ja vetää musta pipo silmille!
- mee pelsolle
Vai tuollaisia laiskalla tulee mieleen. Tekisit joskus töitä, että saisit syödä. Toivottavasti sinulta otetaan kaikki pois, että tietäisit mitä tuli sanottua kanssaihmisistä. Et pitkälle pötki noilla sanoillasi, karman laki suojaa jokaista kunnon kansalaista, mutta toisten alentajia se vihaa.
- oikea porvari
Alkoi oitis epäilyttää,oletko todellakaan mikään porvari.Vain kommunistit ovat noin kateellisia :)
- Tylyt sulle pahvi!
Hulluuden huippu on kylläkin kaltaisesi älyvapaat sönköttäjät, jotka eivät soisi kenellekään mitään, kun ahneus on niin valtava!
Porvarit sitä rahaa saavat tyhjästä, kupliksi osoittautuvista osakkeista, optioina jotka vievät jakajansa perikatoon ja ennenkaikkea paskanjauhamisesta ilman mitään käsitystä tosiasioista. Ellei aloituksesi ollut provo, niin sitten olet täysi idiootti. Jos pyhätkin teetettäisiin töitä, sitä riittäisi yhä harvemmille ja samalla ne jotka sen työn tekevät menisivät puhki ja sairastuisivat entistäkin herkemmin.
Kyllä liian monella nykypäivän ihmisellä on arvot täysin hukassa. Kirkosta eroajia ja pyhäpäivän häpäisijöitä en ymmärrä yhtään sen enempää kuin kaltaisiasi idiootti-porvareita joille raha ja ahneus ovat elämän ainut sisältö.
Pysähdy hetkeksi ennenkuin happi loppuu! - viipperä
MItäs jos ryhdyttäis kaikki yrittäjiksi :) Laskuttettais kaikki toinen toisiamme :) Loppuis ininät palkanmaksamisesta.
On se vaan säälittävää yrittämistä, jos ei ole varaa edes palkkoihin ja työntekijä on vain kiusankappale.
Ulkomailla on sitten niitä hikipajoja, joissa pääsee toteuttamaan niin sanottua teollisuutta ja kilpailukykyä.
Suomalaisellahan ei ole muuta elämää kuin työ. - sisal
Ajatella, että muinoin papisto oli korkeampi sääty kuin porvarit :)
Eikä pidä paikkaansa, että kukaan ei välitä kirkosta. Sentään vielä suurin osa kuuluu kirkkoon. Monet vielä osallistuvatkin sen toimintaan. Eikä kaikki ihmiset "juo rajusti viinaa".
Jutun aloittajalla ei taida elämässään olla mitään pyhää. - LOPUKSI TOTUUS
Heti kun porvarit lopettavat eläimiin sekaantumisen niin työmies luopuu palkallisista arkipyhäkorvauksista.
- ShipCruiser
Vithututtaako sua ??
Ite voisin valita työttömän elämän - koska alaani vastaavaa työtä ei tällä hetkellä löydy ja vaadin työstäni hyvän, vähintään 3500 euron palkan.
Haluan myös virkamiesmäisen ilmapiirin missä ei kellokortteja kattella ja tehdään etäpäiviä jne. Muutaman tällaisen työsuhteen olen elämässäni saanut ja kyllä se on kivaa, oikeastaan minulle sopii sellainen edustava työ.
Olen toki nuoruudessa tehnyt 30 markan tuntipalkalla todella paskamaisia fyysisiä töitä ja ahertanut v-mäisten pomojen alla, kunnes opiskelin hyvät paperit.
Tilanne on tämä että lomailen vuodessa"työttömänä" 7-8 kuukautta. 4-5 kuukautta olen laivalla töissä, tienaten reilun 200 euroa päivässä nettoa verojen jälkeen.
Tämä onnistuu kun suurimman osan vuotta nostaa työttömyyspäivärahaa ja näin ollen verotus on pieni näillä 4-5 kuukaudella, meriverokortilla hyvin pieni.
Työttömänä, siis käytän sanaa lomalaisena, sitten nostan normaalit työttömyyspäivärahat,asumistuet ja sosiaalitoimiston toimeentulotuet.
Näin siksi kun työvoimatoimisto ei löydä mulle hyvää akateemista virkaa, sellaista missä työkaverina olevat naiset käyttävät bleisereitä ja ovat merkkitietoisia käyttämistään sukkahousuista.
Teen sitten merillä 4-5 kuukautta töitä vuodessa, voisin kyllä sanoa että hanttihommia...
Näillä 4-5 kuukauden aikana tietty olen lähes puolet ajasta vapailla maissa toki olen hieman enempi merillä kuin maissa, sillä haluan tehdä isot säästöt sinä aikana kun teen töitä.
Eli mulla on vapaata vuodessa 7-8 kuukautta putkeen, ja työsuhteessa ollessa parisen kuukautta.
Työkuukausilta tienaan nettoa 14-18 tonnia (4-5 kuukauden aikana), riippuen vuodesta. Lopuilla 7-8 kuukauden aikana saan sosiaalitukia noin 5-7 tonnia vuodessa.
Ei mun nettotulot ole kuin 23-24 tonnia vuodessa, mutta vapaata riittää, ehkä laskennallisia työpäiviä on vajaa sata(70-90) vuodessa, mutta ne ajat asunkin merillä ja kokonaan pois kotoa.
Jos saan akateemisen virkamiehen työpaikan, niistä viroista olen saanut nauttia vähän mutta joskus kuitenkin, niin sanoisin että 3500 euron palkasta kuussa jää 2500 käteen, ja vuoden nettotulot olisivat sitten noin 30 000.
Matalapalkkaista duunarinhommaa en ikinä enää valitsisi, silloin minustakin tulee yhtä katkera kuin aloittaneesta porvarista.
Ehkä mä valitsen tieni näin,vajaa 100 työpäivää vuodessa saaden sen 23-24 tonnia nettoa vuodessa, kuin että akateeminen virkamies joustavilla työajoilla 30 tonnia vuodessa nettoa.
Oletkos porvari kateellinen muista ihmisistä ??
Mulla on myös paljon kavereita, dippainssejä,inssejä,tradenomeja,maistereita...siis mikään tutkinto ei merkkaa mitään,mutta kavereita joiden vuositulot ovat 60-90 tonnin luokkaa.
Avaa silmäsi porvari,tutki asioita, ihmisillä ON todella hyviä työsuhteita ja tilanteita elämässä.
Joillakin on hirmunen pesämuna synnyinlahjanaan, siis tatkoitan perintöä.Vanhemmilla voi olla oman asuntoosakeen lisäksi toiset 200 000 muuna omaisuutena, joten monelle ihmiselle tulee synnyinlahjana monta sataa tuhatta euroa tilille kun vanhemmat potkasee tyhjää.
Ite pelaan oman pelini ja elämäni oikein, mutta valitettavasti mun tulevat perinnöt ovat korkeintaan satasia, jos sitäkään,eli hyvin lähellä nollaa...
Mieti porvari, kandeeko sun olla kateellinen eri ihmisille, olethan säkin saanu jo lottovoiton ja syntynyt suomeen ?
Mitä jos sun kohdalla johdatus olis ohjannut sut syntymään vaikka Burkina Fasoon tai muuhun levottomaan Afrikan maahan ?
Silloin riitelisit saviastioista jossain levottomalla villi-ihmisten torilla ja taistelisit oikeuksistasi kuka niitä astioita saa myydä ja mihin hintaan.Päivätienestisi olisi 40 sentin luokkaa. - Lomat tärkeitä
Ei kun lisäää loma päiviä! Hullut ne juhla-päivinä töitä tekee!! Kyllä vapaa päiviä pitää olla.......................
- pozzit
Täällä suomen roskajoukko kirjoittelee nettiin, älyttömiä, huonolla kirjoitustaidolla laadittuja suonenvetoja. Katsokaa oikeasti peliin ja miettikää mitä saitte kirjoittamastanne kommentistanne? Huvittavaa on kun ei teidänlaisiinne tapauksiin törmää ikinä livenä.
- näppäily virheet
Aivan oikeen katsoppa omaa kirjoitusta.
- eattherich
eikö pikku porvari oo saanu uusinta mersua alleen ku pitää itkeä työntekijöiden palkallisista vapaapäivistä! Kaiva se kultalusikka sieltä taskusta ja työnnä se perseesees,ei oo rotan ahneudella rajoja!!!!!!!
- työmies lomalla
kyllä ansaitsee ja tämä on pahin provo ikinä.
- Pakko olla saita
Tätä minäkin olen ihmetellyt, että työntekijälle maksetaan täysi palkka näistä vapaa päivistä, vaikka työntekijä ei olekaan töissä.
Tämä on ristiriidassa sen kanssa, että jos työntekijä myöhästyy töistä, niin ennen ainakin työnantaja pidätti tunnin palkan, vaikka olisi myöhästynyt muutaman minuutin, en tiedä miten nykyään menetellään eri työpaikoilla.
Tämänkin asian valossa, kuinka työnantaja maksaa tääyden palkan, vaikka työntekijä on poissa työpaikalta, kun on tämä palkallinen pyhäkorvaus.
Maksetaan tekemättömästä työstä, vaikka muulloin ollaan niin tarkkoja.
Palkallisen kesäloman tajuaa vähän paremmin, koska työntekijän palkastahan on pidätetty osa tätä palkallista kesälomaa varten ja se ansaittu raha maksetaan sitten kesällä.
Palkalliset pyhäkorvaukset pois, koska ei kukaan kuole nälkään, vaikka ei saisikaan yhtenä arkipyhänä palkkaa, vai onko ihmiset jo niin riippuvaisia rahasta, että heti menevät paniikkiin, jos yhtenä päivänä ei tulekaan palkkaa.
Opetelkaa säästämään, niin on rahaa pahanpäivän varalle.
Minulla ei ole ollut 4 vuoteen yhtään mitään tuloja, niin kyllä nyt kaikki pärjää muutaman päivän ilman säännöllisiä tuloja, kun ette tarvi olla vuosikausia ilman tuloja, kuten minä. - eattherich
eiku vaan menet tekemään niitä tuotannon hommia arkipyhänä,kerran oot niin kova työmies buahhahhahhaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Tosi on
Taitaa porrrvari olla hieman eksyksissä, siitä mistä se palkka muodostuu ja mitä siihen kuuluu. Kannattaisi hieman pohtia asioita ennenkuin niistä rupeaa kirjoittamaan, ettei kirjoittaisi kuten idiootti.
- Lähisairaanhoitaja
"Porvarina en voi hyväksyä sitä, että kirkkopyhät, kuten joulupäivä, tapaninpäivä, loppiainen ja pitkäperjantai esimerkiksi, ovat työntekijöille palkallisia vapaapäiviä."
Miksi sitten porrvari palkaat työntekijöitä ylipäätään? kun ei ole työntekijöitä, ei tarvitse maksaa pyhätyökorvauksiakaan. - Yrittäjän vaimo
Onneks mun mies ei oo tuommonen ääliö, kuin tuo porrrrrrrrvariiii.. On yksityisyrittjä, mutta tekee ihan yhtä paljon ja enemmänkin töitä kuin alaisensa, joten se siitä yrittäjyydestä ja sen ihannoimisesta. Ihmettelen minä vielä sitäkin, että miksi muka yrittäjä olisi parempi ihminen kuin tavallinen työmies/nainen. Ihana samanlaisia ihmisiä ne kaikki on. Samalla tavalla pytyllä istutaan ja syödään. Nauti porrrvari sinäkin vaan pienistä asioista ja jätä tuommoset kommentit. Ilmeisesti tämä oli provo, joten se siitä.
- "Tyhmä duunari"
Sopii kunhan herrojen optiomiljoonat jätetään pois, erorahat, työssäpysymiskannustin palkkiot jne ja palkka suhteutetaan tehtyyn työhön, Rikkaiden verotus kiristetään ja tasapuolistetaan duunariväestön kanssa ja puolet työjohtajista korvataan halvalla kiinalaisella työnjohto väellä jotka eivät vaadi murto osaakaan näiden nyky riisto porvarien tuloista. Sitten voidaan alkaa katselemaan näitä palkallisia pyhiä uusin silmin minunkin puolesta.
- 14+18
Vapaana ihmisenä en voi hyväksyä sitä, että jotkut määrittelevät toisten elämän. Ikävä kyllä tämä tapahtuu vain siksi, koska ihmiset eivät ymmärrä että asian voisi muuttaa. Ehkä heillä ei ole aikaa sen huomaamiseen, koska joutuvat juoksemaan oravanpyörässä hullun lailla koko elämänsä. Ja kun he vanhuksena huomaavat heittäneensä elämänsä hukkaan, niin ovat jo niin hampaattomia tai korruptoituneita, etteivät saa muutosta aikaseksi.
Ihmiselle on syötetty ajatuksia ja mielikuvia lapsuudesta lähtien, ja nämä ajatukset määrittelevät mitä elämässä täytyy tehdä, ja samalla heille syötetään mielikuvat "hyvistä johtajista" jotka ajattelevat kaikkien parasta. En ole vielä sellaista johtajaa nähnyt, vaikka saduissa heistä kerrotaankin, joten minun täytyy olettaa että se mielikuva on illuusio, valhe. Jokatapauksessa tämänlaiset ajatukset ja mielikuvat ohjaavat ihmisten toimintaa, eikä mikään tule muuttumaan ennen kuin ihmiset näistä valheista vapautuvat.
Erittäin hyvä kirja itsetutkiskeluun ja valhe-ajatuksista vapautumiseen löytyy sivulta www.alkuajatus.org Nimimerkki Porvari SINÄKÖ TÄÄLLÄ RÖYHKEÄLLÄ TURVANPIEKSENNÄLLÄSI
KUVITTELET SAAVASI DUUNAREIDEN EDUT POIS JOITA POLITIIKKOJA LAHJONUT JA VUORINEUVOKSEN ARVON MENETTÄNYT HALPAHALLIEN OMISTAJA KYÖSTI KAKKONEN ESITTI PÄIVÄN ILTAPÄIVÄ LEHDESSÄ.
TUTUSTU RÄKÄNOKKA PORVARI ENSIN SUOMEN HISTORIAAN JA LUE 1939-1944 SODAT VOITETTIIN YHTEISIN PONNISTUKSIN. TYÖMIES PUOLUSTI ISÄNMAATA YHDESSÄ PORVARIN KANSSA EIKÄ MEISTÄ TULLUT NEUVOSTOLIITON OSAA KUTEN VIROSTA JOKA EI PUOLUSTANUT MAATAAN.
SDP PELASTI SODAN JÄLKEEN MAAN ETTÄ SE EI JOUTUNUT KOMMUNISTIEN KÄSIIN. KOKOOMUSLAINEN PRESIDENTTI JK PAASIKIVI OLI SENTÄÄN KAUKAA
VIISAS NIMITTÄESSÄÄN KA FAGERHOLMIN SUOMEN PÄÄMINISTERIKSI OLI JOTAIN SÄNKITUKAN ALLA JÄRKEÄ.
KYSEESSÄ ON KOKO AY KENTTÄ KAIKKI 3 KESKUSJÄRJESTÖÄ AKAVA JA STTK SAK:N LISÄKSI. EIKÄ TIETÄÄKSENI AKAVASSA OLE KOMMAREITA KOVIN PALJOA. JOTEN KATSO TARKKAAN MITÄ AUOT SUUSTASI. MINÄ OLEN OIKEISTO DEMARI ELI TANNERILAINEN JA EN KANNATA PALUUTA 20- 30 luvulle ei Svinhufvudin oppia mitä kaltaisesi öykkärit eli wannabe porvarit haluaa.- pyhätyö
Mikään ei sen parempaa kun pyhätyö:
- Välipäiväongelma
Ei tuo ole ainoa haitta yrittäjille, että joistakin kirkkopyhistä maksetaan palkka, vaikkei töissä olisikaan. Ennen ainakin oli hyvin tavallista, että ns. välipäivät piti saada vapaaksi. Jos työnantaja ei suostunut vapaata välipäiviksi antamaan, niin sitten työntekijä haki sairauslomaa niille päiville, että pääsi viettämään pidennettyä vapaata. Eli yhden kirkkopyhän vuoksi fabriikki saattoi olla kiinni neljä päivääkin.
- leelia lepotuoli
Joo pomot/porvarit töihin lakisääteisinä vapaapäivinä ja ansiot valtiolle.
Kannatetaan kypällä - oikeistolainen
KAIKKI ARKIPYHÄT PITÄISI LAUKKAUTTAA !
YRITÄPÄS SAADA JOKU VIRKAMIES "LANGANPÄÄHÄN" HELATORSTAIN JÄLKEISENÄ PERJAINTAINA.
EI ONNISTU.
BISNESKIN KÄRSII NÄIDEN ARKIPYHIEN TAKIA. RAHA EI LIIKU JA ASIAKKAITA EI FIRMASSA NÄY.
SE JOKA USKONTONSA VUOKSI JOUTUU NÄITÄ "PYHIÄ" VIETTÄMÄÄN, SEN OMALLA KUSTANNUKSELLA TEHKÖÖN. EI TYÖNANTAJIEN JA FIRMOJEN OMISTAJIEN LUKUUN. - 5723957
Arvaas mikä tässä on kaikkein parasta? Se, että minunlaiseni kirkkoon kuulumaton ateisti saa myös nauttia näistä "kirkollisvapaista" täysin rinnoin. Revippä porvari siitä! :)
- axyz
Voisi nuo yrittäjätkin hiljaa herätä tajuamaan, että maailma ei ole heitä varten. Muut ihmiset eivät ole heidän työvoimakarjaansa, setelit eivät ole heidän tyynyjensä täytteeksi ja muutoinkin useimmat firmat aiheuttavat lähinnä haittaa. Kaiken maailman välistävetoyrityksiä on liikerakennukset täynnä, vaan yritäpä löytää keskustasta ruokakauppa...
Yrittäjät taitavat olla vähän kapeakatseisia, ja jotkut suorastaan tyhmiä. Heidän pitäisi saada kaikki maailman edut, koska ovat niin hiton isoja pomoja mielestään, tai mitä lienevät. No, ymmärränhän minä, että kun yrittää ja yrittää, mutta ei ikinä onnistu, niin tuleehan siitä paha mieli.
Mikä ihmeen kiire on tavoittaa viranomaisia helatostain jälkeisenä perjantaina? Asian voinee hoitaa sitä edeltävänä keskiviikkona tai seuraavana maanantaina. Tuo on taas sitä, että ylläpidetään kiirettä ja hektisyyttä, että näytettäisiin tehokkailta. Mihinkään ei kyllä keskitytä. Voi jesta mitä juustopäitä te yrittäjät jaksattekaan olla. Toivon mahdollisimman monelle teistä pikaista konkurssia.
Muistutan vielä eräästä - muistaakseni pohjalaisesta - yrityksestä, joka jo kauan sitten siirtyi kuuden tunnin työpäivään. Yllätys: tuotanto kasvoi. Työntekijät pysyivät virkeämpinä ja jaksoivat paremmin. Se yritys ei liene pelkkä yritys. Käsittääkseni siellä myös onnistuttiin. Mutta tätähän ei tajuta... on sieltä luterilaisesta kirkosta, jonka juhlia tässä arvostellaan, opittu, että raataa pitää. Pitää, vaikka tuloksena ei olisi muuta kuin känsät kädessä. Nämä kirkolliset juhlat voisivat olla ateisteille turhien känsien muistojuhlia. He voisivat kahvitella koko päivän ja muistaa, kuinka perkeleesti raadettiin, että saataisiin aikaan tuskaa, ahdistusta ja pahaa mieltä... ja jokin yt-neuvottelu, jossa tuolileikillä arvotaan, kuka pistetään kilometritehtaalle.
Tekisitte oikeita töitä ja etsisitte ilonne jostain muualta kuin rahasta, sillä sitä rahaa te ette ikinä, milloinkaan, koskaan saamaan niin että olette tyytyväisiä. Yrittäkää ihan kokeeksi joskus ajatella, että talous ja raha ovat ihmisiä varten, eivätkä ihmiset rahaa tai taloutta - eikä varsinkaan teidän etujanne varten. Känsäistä, hikistä ja tuskan kyynelten täyttämää kesää teille, paskiaiset! Minä lähden aamulla ihailemaan kevättä... - faktako
Monilla vuorotyötä tekevillä pyhät on ollut jo vuosikymmeniä työpäiviä..kyllä silkkipöksyiset kynänpyörittäjätkin voisivat olla hyvin sunnuntait töissä. Isompi ongelma lienee, miten miljoonapalkkaiset toimitusjohtajat opetetaan työn tekoon niinkuin ylipäätään...
- poorvari
Nimim. Porrvari. Älä vedä yii, keskustelu jatkuu sitä paremmin mitä suurempi osa lukijoista pitää kirjoitustasi aitona ja harkittuna mielipiteenä.
- Uskovainen 1
tyhmä kysymys joten unohda koko idea ite käyn kirkossa älä rupee pilkkaamaan!
Monet oikeat työläiset tekevät ruumiillista työtä, niinpä he ansaitsevat jopa palkalliset vapaapäivät. Sitä vastoin rikkaat herrat en tarvi sielunlaissa muuta kuin kunnolla
turpiin.- Nalle on oikeassa
Juuri niin, ei mitää vapaita ja palkkakin pois! Vain kippo makaroonia päivässä per mies ja siitäkin vielä puolet jälkipidätystä laskulla joulukuussa.
Otetaan mallia Intiasta ja Kiinasta, kyllä Nalle tietää miten toimia. - Kiinassa.
Ei pyhäpäiviä tunneta,siellä on halpaa työvoimaa. Kannattaa siirtää kaikki yritykset sinne. Kun suomalaiset yrittäjät siirttävät riittävästi yrityksiä Kiinaan ja muihin kauko-idän maihin jää Suomeen eräänlainen tyhjiö,jonka sitten täyttävät saksalaiset,englantilaiset ja amerikkalaiset yritykset,jotka sitten maksavatkin kunnon palkkaa. Minä ainakin toivon mahdollisimman monen suomalaisyrittäjän siityvän muihin maihin,silloin saadaan tännekin ulkolaisia yrityksiä jotka kannattaa ja jotka maksavat hymyssä suin palkkaa myös pyhäpäivistä...näin vaan menee.
- mies somaliasta
Samaa mieltä olen myös,kun kerran noi vapaapäivät on kirkollisia vapaita periaatteessa,niin jos ei kuulu kirkkoon,nin töihin vaan,kaikki helatorstait ym.vastaavat siirretään sunnuntaille,niin silloin siinä on jotakin järkeä,samoin nuo muutkin turhat pyhät ,jotka on nyt keskelä viikkoa,niin ne kuuluisi siirtää sunnuntaiksi,niin ei turhia vapaita tulisi ja ei tarttisi maksaa tekemättömistä töistä palkkoja,suututtaa maksaa palkkaa ihmisille,jotka makaa kotona tekemättä mitään,kummiskin itse työnantajana saan maksaa kaikki velvoitteet noistakin päivistä,joten viikolla olevat vapaat olisi siirrettävä sunnuntaipäiville ja pidemmät sitten niin ,että lauantai ja sunnuntai olisi ne vapaa,mutta viikolla olevat vapaapäivät,joita vielä on paljon,niin ne poistetaan kokonaan ja ihmiset pitää sitten lauantaisin ja sunnuntaisin vapaansa ja meenevät kirkkoon silloin,kun 90 % ei mene kirkkoon,kuin häihin ja hautajaisiin ,jotkut saattavat joulukirkossa käydä,mutta muita käyntejä ei ole kuin 10% koko kansastamme,joten siirretään kaikki turhat viikolla olevat vapaat pois ja viikonlopuiksi,niin silloin tasa-arvokin toteutuu,.
- ei muslimi
Näi puhuu muslimi.
- Herroille 7pv työtä
Kyllä vapaidenkin viettoon tulisi asettaa tuloraja. Esimerkiksi yksityisyrittäjät, optio, bonus, rekry yms herrat tekisivät 7pv viikossa töitä, että tietäisivät mitä se pienipalkkaisen osa on. Pienituloiset saisivat pitkät kesälömat ja korkeintaa n 5pv työtä sillä pienellä palkalla.
Minusta tämä olisi kohtuullista ja oikeudenmukaista. Tietäisivät mitä on oikea työntekö eikä keinottelu. He voisivat kokeilla miltä se raadanta. Voisi tavallisen duunarinkin arvostus nousta työnantajilla.
Pitkät kesälomat eduskunnasta, kouluista yms laitoksista tulisi lopettaa ja antaa heille vain kerrallaan muutama viikko lomaa. Korkeintaan kesällä se kuukausi.
Pienipalkkaiset tekevät pitkiä työvuoroja, pienellä palkalla, epämääräisiä työaikoja ja yleensä he saavat osittain vain lyhyitä lomiakin. Koska ei oteta sijaista tai muuten säästetään. Heille ei suoda mitään kuin vain aina enemmän työtä.
Pienituloiset jos ketkä ovat ansainneet vapaat ja pitkät lomat.- wererwerwer
>Tietäisivät mitä on oikea työntekö eikä keinottelu.
>He voisivat kokeilla miltä se raadanta
Teknologisen kehityksen tarkoitushan on, että raadantatöitä ei tarvitsisi tehdä.
Esim. 1700-luvulla 90% työläisistä oli ruuantuotannossa—mietipä sitä.
- pyhät ja lomat
Ei palkkaa tarvitse maksaa lomapäivistä. Mutta lomaa on oltava puolestaan, se on selvä!
Sen sijaan sikailujuhlat voisi siirtää keskustoista muualle, kuten vappu. Siellä ei voi normaali ihminen edes kävellä melun, kaaoksen ja väen keskellä. - 1ola2
ei työn teko kannata ja siks mä lopetin sen tekemisen nyt on aikaa matkustella ja pitää hauskaa sillon kun haluan kyllä elämä on ihanaa kun sen oikein ymmärtää
- porvarille
Tyhjäpäiväistä pöpinää ja Duunari olen, tässä kohtaa kannattaa mainita että myös yrityksen palkattu toimitusjohtaja on duunari mikäli yritys ei ole hänen omansa sillä onhan hän vain palkkatyöläinen.
Paljon on myös puhuttu johtajien ylisuurista palkoista ja bonuksista jotka kuuluvat samaan laariin. Mikäli johtaja on sellainen että saa "instrumenttinsa" eli yrityksen kukoistamaan ja olemaan oikea rahasampo joka tekee tulosta niin totta kai hänelle kuuluu palkkio, mutta sitä en allekirjoita että palkkiot maksetaan etukäteen ja tulokset pakkasella!!!
Sitten vielä ne ylisuuret eläkkeet. HERÄTKÄÄ EDUSKUNNASSA !!! Kateus on tauti johon ei ole lääkettä mutta tähän on ja aivan yksinkertainen. Mikäli yritysjohtaja ansaitsee vaikkapa 10 miljoonaa vuodessa niin hänen tulisi maksaa eläkettä vain 100.000 € asti ja vastaavasti sitten kun lähtee eläkkeelle niin myös eläke maksettaisen sen satkun mukaan. Helppoa kuin pyörällä ajo!!!
Ja mikäli joku vielä väittää että yksikin yritys Suomessa olisi mennyt nurin pyhien tai muutenkaan palkkakustannusten takia niin pistäkä FAKTAT pöytään!
Suurin syy on kyllä surkea johtajuus eikä sen kummenmpaa. - Kovantyönduunari
Siis suoraan sanoen vois sanoo et haistaa pitkän P*askan. menköö Vi**uun jos ei raha kelpaa. Tartte tänne tulla valitteleen niistä lomapäivistä, jokanen lomapäivä ollaan kyl ansaittu mitä on! ja palkallisena otan kyllä mieluusti.
- hospotipospoti
Jaaha. Taidanpa liittyä takaisin kirkkoon.
- ...
Kirkkopyhät, vuosilomat ja sairaslomat pitäisi olla palkattomia, koska silloin ei tehdä töitä. Suomalaiset ovat laiskaa ja työtä vieruksuvaa kansaa. Ansiosidonnainen työttömyysturva ja työeläke pitäisi lakkautta koska kaikilla pitäisi olla yhtä suuri työttömyyskorvaus ja eläke. Julkinen sektori pitäisi myös supistaa minimiin. Näillä toimenpiteillä saataisiin suomi kilpailukykyiseksi, kansa töihin ja ulkomaanvelat maksettua. Mikä puolue ajaa näitä asioita? Kertokaa, niin äänestän sitä ensi vaaleissa.
- metalli666
Mitähän tässä nyt haetaan, provosoinnilla alkaa vain loistava juupas eipäs huutelu.
Totuus taitaa kuitenkin olla näinä aikoina niin että porvaristolla tai ainakin omistavalla luokalla menee mahtavasti; tulot duunareihin verraten on ainakin kymmenkertaistuneet ellei enemmän,pääoma tuottaa enemmän kuin koskaan, teollisuus ja muu tuotanto on tehostunut äärimmilleen lähes maksimiin minimi miehityksellä ja naurettavilla palkoilla, joista kuitenkin Ollilankin kaltaiset sikarikkaat jaksavat valittaa.
Veren kaivuu nenästään on tässä asiassa epäsuotavaa.Ainakin porvaristoon kallellaan olevissa järjestöissä sillä niin paljon me valtiona tuettiin pankkeja tässä edellisessä lamassa saamatta siitä muuta etua kuin vapaapäivät ns, pekkaspäivät kun työnantajalla ei ollut maksuvaraa palkkoihin.
Että lisää vaan vettä myllyyn ja wahlroosin ja vaikka evan johtajien(matti apunen) tapaisia lausuntoja työelämän helppoudesta ja muusta heidän näkökulmistaan tärkeistä asioista niin lopetan työn tekemisen liian raskaana vaikka downshiftaaminen auttakin jaksamaan kun ei tarvitse ainakaan velkaa lisää eikä ainakaan kasvua suurinta harhaa millä asuntojen hinta saadaan aina vaan jatkamaan nousua mikä ei mitenkään vastaa ansiotasoa. - kateus peri synti
Kyllä asia on niin että työntekijät on vapaansa ANSAINNEET JA PALKALLISENA ovat kirkossa tai ei yrityksen omistajat nettoavat vuodesta toiseen huimat summat vaikka työntekijät ne työt tekee te ette pysty pitämään yrityksiä itse pystyssä vaan tarvitte meitgä jotka teemme likaisen työn ja pilkkahinnalla vielä oo porvari tai mikä liet niin HÄPEÄ ETTÄ VIELÄ KEHTAAT KADEHTIA MEITÄ JOTKA UHRAAMME TERVEYTEMME YRITYSTENNE MENESTYMISEN PUOLESTA
Kaikilta johtajilta pitäisi ottaa palkka pois kokonaan. Mikäli työelämä ei sen jälkeen huvita, sitten herrat joutaa sielunlain perusteella vaikka saunan taakse.
Perustelut ohessa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10152794
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9896086
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10244291
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10505949- Orjiako tässä ollaan
Uskon enemmän tieteellisiä tutkimustuloksia, joita on tehty monet, monet kerrat tästä samaisesta aiheesta. Eli esim. maanantaisin on työntekijöiden työkyky alhaisempi kuin muina viikonpäivinä. Se tietty tarkoittaa vain sitä, että viikonlopun jälkeen pitää saada aivot ja kroppa takaisin työtilaan, eikä se tapahdu hetkessä, vaan vie yhden päivän. Ja ihmisen maksimaalinen työkyky yhden työpäivän aikana kesti yhteensä - muistaakseni - n.2 tuntia. Eipä enempää saa puserrettua irti. Ja ne pienet tauot sen työpäivän aikana myös virkistävät. Näin luki jossain tutkimuksessa.
Ja kun aivot sekä keho saavat levätä, niin mieli on virkeämpi, ihminen on luovempi, toiminallisempi ja pystyy tekemään järkeviä päätöksiä ja estämään mm. työtapaturmia, joita tapahtuisi väsyneenä. Työmoraali säilyy, kun ihminen on onnellinen ja tyytyväinen työhönsä.
Kuvitelkaa nyt, että joka ikinen päivä olisi työpäivä:
Entä perhe? Et pian jaksaisi rakastella vaimoasi (jos ehdit mistään sellaista löytämään, kun olet 8h töissä), et jaksaisi leikkiä ja hoitaa lapsiasi, et kunnostaa talojasi, et tehdä arjen askareita, kuten pyykätä tai siivota. Et näkisi koskaan kavereitasi etkä perheenjäseniäsi.
Yrityksesi kärsisivät asiakaspulasta, koska ei ole enää vapaapäiviä, jolloin olisi aikaa ja energiaa käydä kaupoissa, keilailemassa, baareissa, kuntosaleilla jne. Et voisi koskaan käydä ulkomaillakaan lomailemassa, koska ei ole aikaa siihen. Olisi vain väsymystä, elämä olisi yhtä puurtamista ja lopulta päässä kuuluisi "prii", kun ei enää kestäisi sitä, ja todennäköisesti tappaisi itsensä.
Tietty jos haluaa että ihmiskunnan elinikä on sellaiset n.40 vuotta maksimissaan, eikä ihmiset lisäänny enää paljoakaan, kun ei ole aikaa eikä energiaa kasvattaa jälkikasvuja, niin toki silloin pitäisi vähentää lomapäiviä. Viikonloput, pyhät, kesälomat yms. vapaapäivät vaan pois. - Äikänmaikka
Onneksi kirkko pitää pienen ihmisen puolta riistoporvaria vastaan, vaikei asiassa olekaan ensisijaisesti kyse kirkosta vaan stressaavasta työelämästä. Ihminen tarvitsee vapaapäiviä jaksaakseen ja rahaa elättääkseen itsensä ja perhensä sillä paljon puhutulla rehellisellä työllä. Kunpa juhannuskin siirrettäisiin vanhalle, oikealle paikalleen.
- ..................
Kakkonen ja muut kapitalisitit tarvitsevat keppiä ja kovia veroja. Kapitalistit käyttäytyvät kuin he olisivat demokratien yläpuolella. Työväestön olisi aika herätä Suomessa sekä muissakin länsimaissa ja pudottaa oikeisto poliitikot paramenteista. Kokoomusta äänestävät Suomessa keski-ikäiset ja sitä vanhemmat pikkuporvarit. Mutta sitten kun eläkkeitä ja sosiaalipalveluita ruvetaan todella leikkaamaan olo ei tunnukaan keskiluokasta enää niin "porvarilliselta".
- köyhille yhdessä tur
Pakko myöntää, että olen kateellinen porvareille ja niiden penskoille. Aika pirun hienoa pelata monopolia oikeilla rahoilla!
- Anti Wäälröösi
Porvareilta pitäisi ottaa lapsilisät pois.Koulunkäynti ja kouluruokailu niille maksulliseksi.Katsokaas kun isäporvari ei maksa ansiotuloista veroa kun niitä ei yleensä ole!Pääomatuloja nostellaan pienellä verolla.Tavallisen työläisen veroprosentti kaikkine sairausvakuutus ja työeläkemaksuineen on suurempi kuin porvarin pääomatuloverotus.Porvarin perheen autot ja yrityksen pakut tankataan yrityksen kortilla ja kotirempat myös yrityksen kautta alveineen. Ja mitä niihin työnantajien etujärjestöihin tulee niin sakki on yhtä hajanaista kuin tarjousten jättötilanteessa.Kaikki miettivät kuinka paljon halvemmaalla tarjoaisin tällä kertaa että saan kilpailevan yrittäjän työt tai kaupat.Yrittäjillä mikään etujärjestö voi ikinä toimia!
- yötyömies martti
Vanha viidakon sanonta "Porvari painukoon vittuun" pätee tähän aloitukseen.
- sgwgwg
Hamburgers! Corner stone of every nutritious meal!
- jaaa siis ei
Kummaa vääntöä asioista, mille ei ole mitään perusteita. Kai sitä voi tehdä töitä vuoden ympäri jos tahtoo.
- liitykirkkoon.fi
Täsmälleen samaa mieltä
Kristittynä työnantajana minä en taas hyväksy että kristityt työntekijät viettää kahta vapaapäivää viikossa, tehköön uskonsa mukaan kuusipäiväistä työviikkoa ja pyhittäköön levoelle vain yhden työpäivän.
Toisekseen raamatun mukaan on hyväksyttävää pitää orjia, joten ei kaikille työntekijöille pitäisi maksaa edes palkaa työstä.
Raamatussa ei myöskän mainita vuosilomia, saati sitten jotain perhevapaita. - minäkin222
No niin PORVARI, ollaampas sitä nyt kärkkäitä ja mielellään otamassa työläisiltä pois kaikki etuisuudet, nyt juuri kun porvarit repii rahaa seinästä, ajateles vähän siellä kiskotaan ylisuuria boonuksia esim. Finnair, Nokia, johtajat eivät saa firman tuottoa nousemaan mutta boonukset on suorastaan sika sairaita, sellaisia joita hei ole millaan mandaatilla tienanneet, mutta kyllä ollaan työläisen lompsalle tulossa kunhan itse vain saisitten koottua maallista mammoona...häpäisit ees PORVARi.....häpeä....
- ...
...
- KANNATETAAN
Suomessahan ei ole yhtään enempää vapaapäiviä, kuin muissakaan maissa. Mutta palkat ovat selvästi huonompia, siis koulutettujen palkat ja vastuullisten töiden palkat. Hanttihommissa suomessa saa suhteessa hyvää palkkaa.
Minulle kyllä sopii että yhtenäistetään vapaat ja palkat muun Euroopan kanssa, käytännössä palkat nousee ja vapaat lisääntyy.- life.....
ei elämä ole pelkkää työntekoa. Ei niitä rahoja hautaan viedä mukanamme. onnekai en ole porvarin leivissä sehän olisi pakkotyölaitos. orjuutta on monenlaista...
- Mitä sitten
life..... kirjoitti:
ei elämä ole pelkkää työntekoa. Ei niitä rahoja hautaan viedä mukanamme. onnekai en ole porvarin leivissä sehän olisi pakkotyölaitos. orjuutta on monenlaista...
on odotettavissa haudan tuolla puolen, vai onko mitään?
- TYÖ
PORVAREILTA PERKELEILTÄ PERSE TERVATAAN.
- hah ja hoh....
Kuka vittu sinäkin olet sanomaan mitä kukin on ansainnut? Tuskinpa olet päiväkään eläessäsi OIKEITA töitä tehnyt.
- Herra antaa, Herra o
" Herra antaa, Herra ottaa".
- rtew4rtgyw4wt
Sä niinkun elät vain ja ainoastaan työnteon takia? Että voit joka päivä painaa sitä duunia ja ei saa olla muuta elämää sen rinnalla? Jos ja kun joskus vaikkapa satut saamaan jostain kumman syystä lapsen ja hän tahtois lähteä vaikka huvipuistoon, sori ei nyt pysty iskä tahtoo mennä tekee töitä =/ Säki voisit itseasiassa haravoida vaikka kun oot kummiskin jo 5v, vähä jotain töitä sen etee et äitis on sut tänne ees synnytäny.
- eläkeläinen
Kyllä työntekijöille maksetaan palkka vain tehdyistä tunneista, ei palkka tule jos et ole töissä ja kyllä minunkin mielestä kaikki pyhät voi poistaa olisi vain 365 arkipäivää.
Kirkkohan on vain rahaa keräävä laitos. - adawdw
"Ei voi olla niin, että kirkon juhlapäiviä tekosyynä käyttäen annetaan työläisille lahjaksi vapaapäiviä, joita he eivät ole ansainneet! "
Et säkään siellä norsunluutornissa istuis varmaan ilman meitä "työläisiä"? Millä sä vittu luulet että tää maailma pyörii oikein? Kuka rakentaa talot, ylläpitää sähköt, veden, ruuan jne?
Jep, te porvarithan otatte sen moottorisahan käteen, kravaatti olalle ja lähette katkomaan niitä puita syysmyrskyn jäljiltä että saatais taas se 100 tuumanen plasma telkkari toimimaan... Eiku oho se onkin toi Timo Duunari sadetakin kanssa ketä lähti aamu neljältä pickupillaan kun lapset vielä rauhassa nukku kotona. - Atte Ateisti
Kristinusko vapaapäivien perusteluna on aikansa elänyt.
Sen sijaan erilaiset työhyvinvointitutkimukset ja psykologit ovat kyllä tulleet siihen tulokseen, että vapaapäivät ovat tuottavuuden kannalta hyödyllisiä: duunarin pitää välillä ladata akkunsa, jotta hän taas pystyisi paiskimaan duunia paremmin ja reippaammin. Näin hän pysyy terveenä ja tekee töitä yli oletettu eläkeiän.
Nämä vapaahetket siis kasvattavat kansantaloutta. Siksi olisi rehellistä nimetä ne uudestaan.
Esimerkiksi:
Markkinatalouden ja Työvoimakapasitteetiyksikön Lakisääteisen Rentoutumisen päivä 1,
Markkinatalouden ja Työvoimakapasitteetiyksikön Lakisääteisen Rentoutumisen päivä 2...
"Markkinatalouden toisen kvartaalin loppujuhla" eli "Kohtuullisen Alkon tuotteiden kuluttamisen juhlaviikonloppu" voisi korvata juhannuksen.
Joulu voisi olla "Markkinatalouden vuoden viimeisen kvartaalin lakisääteinen shoppailuvapaa". - samiih30
eipä ne mulla ainakaan oo palkallisia vapaapäiviä, apina!
- ............
mun mielestä ei oo yhtään liikaa vapaapäiviä, ei työ oo koko elämä - ainakaan mulle! ihmisen pitää saada välillä huilatakin niin jaksaa paremmin :) nykymeno on ihan liian hektistä!
- ihmejakumma
Onko tämä vain jonkun trollin provo vai onko tämä kirjoittaja tosissaan? Kirkkopyhät muinaisjäänne? Minä sanon että kristinusko elää ja tulee elämään jatkossakin. IHMINEN TARVITSEE LEPOA EDES KERRAN VIIKOSSA. Mikä teitä ''vastuunkantajia'' oikein vaivaa kun kaikesta pitää leikata ja kaikkeen pitää olla heti sanomassa ''kyllä'? Kyllä on hulluksi mennyt maailma jos ei enää saa edes levätä. Käy sääliksi aasialaisia kun joutuvat niska limassa raatamaan tenniskyynärpäät ja selkäkivut vaivanaan tehtaissa..missä on ryöstökorporaatioiden eettiset arvot?
- Omasta tahdosta!
Kyllä itsekkin tulee pyhinä töissä välillä käytyä, mutta pelkästään omasta tahdosta! Teen 50-70h ylitöitä joka kuukausi, Kun siitä maksetaan reilusti ja siitä kokee hyötyvänsäkkin, niin mikä ettei.. Mut kyllä se vapaa ehtoista täytyy olla. Kyllä se hyvälle duunarina tuntuu, kun saa yhden ylimääräisen vapaapäivän joskus, sitä paitsi kannattaa ehkä porvarinki miettiä, kuinka paljon vapaapäivät motivoi tyontekijää. Ymmärrän kyllä sen että pyhinäkin olis hieno saada tehtaat pyörimään, mutta kyllä siitä sitten pitää maksaakkin. Monet juhlapyhät on niitä päiviä, kun pitkästä aikaa näkee perhettä sun muuta. En yhtään välitä kirjoitella tällaisille palstoille, mutta tää oli sen verran naurettava aihe, et ei voinut kun alentua samalle tasolle :D Kehtaa porvari iukuttaa tälläiselle sivulle..
- Puna Pekka
Niin ei ole helppoa olla porvari nykypäivänäkään kun palkallisia lomia ette saa millään duunareilta enää pois.
Juuri tuollaiset puheet mitä heität lisäävät vain SAK:n kannatusta ja hyvä niin. - porvari on apina
Rai rai rai kesälomarahat on kohtaa taskussaa ja sitten lomailemaan.
- mara
porvarilta pitäs vissiin hakata kymppikilon lekalla pää tohjoks.
- allah 666
Työntekiät ne sunkin rahat on tehny. Itte et ole varmaan ikinä tehnyt tuottavaa työtä eli olet vaan suuri loinen.
- Late Ihanainen
Onhan se ny aivan älytöntä maksaa joillekki vuorotyöntekijöille kotia moninkertaista päivän palkkaa juhlapyhistä.Pikkuyrityksethän menis nurin semmosesta touhusta hetvälittömästi.Ihmetouhua sanon minä(kin).Jos ny järellä aattelee.
- Mikä helkkarin pyhä
Olen yrittäjä jonka ei kannata pitää putiikkia auki koska sunnuntaina pitäisi maksaa tuplaliksat ja jos sen teen niin päivän tulos menee miinukselle. Jos taas maksaisin normaaliliksan jäisin jonkin verran plussan puolelle. Seuraamus: en pidä sunnuntaina auki koska se olisi siis yksinkertaisesti tyhmää maksaa työntekijälle ja jäädä tappiolle. Jos taas sunnuntaina voisi maksaa normaaliliksaa niin työntekijä saisi itselleen yhden palkallisen päivän lisää (minulla ei ole kuukausipalkkaisia vaan osa-aikaisia tuntityöntekijöitä) ja minä saisin ehkä pari killinkiä voittona kassaan. Kuitenkin kummallekin plussaa.
Mutta kun työntekijöille pitää olla ne saavutetu edut ja tuplapalkat lain mukaan niin ei se mitään, pidetään putiikki kiinni! Ei ihme että yhteiskunta seisoo sunnuntaisin.
Uskon että ihan normaaliliksalla saisin sunnuntaiksi työntekijän jos se olisi vaan laillista koska eipä se nuorille opiskelijoille niin pyhä se sunnuntai ole. Useimmille ihan sama onko se vapaa esim. perjantai tai sitten se sunnuntai. - Yrittäjä
Tule porvari meille töihin.
Saat tehdä kaikki pyhät ja illat töitä.
Pyhiltä ja illoista en voi erillistä lisäkorvausta maksaa mutta eikös tuommonen 17h päivä kata jo tarpeeksi?
Tosin en voi maksaa ylityökorvaustakaan mutta ketäs semmonen haittaa.. eihän sitä töitä ylityökorvausten takia tehdä vaan tekemisen ilosta eikös juu? - Samat kasvot
valittavat joka mutkassa kun joku uskaltaa kyseenalaistaa nykyjärjestelmäämme.
Aloitus on provosoiva, mutta kyllähän tuossa tottakin on siteeksi. Suomalaiselle maksetaan EU-alueelta eniten työtunteja kotiin. Jostain niidenkin tuntien raha on yrityksiin tehtävä. Tuo "ilmainen" raha näkyykin siten kauppojen hyllyillä ja bensiiniaseman mittarikentällä, sähkölaskuissamme ja ihan kaikkialla.
Aloituksen tarkoituksena ei ilmeisesti ole lopettaa arkipyhiä vaan herättää keskustelua siitä, että vain tehdystä työstä maksetaan.
Suomalainen yhteiskunta kaatuu omaan jäykkyyteensä: "ja mehän ei saavutetuista eduista tingitä, vaikka menisi työt alta".- mieti nyt vähän
Miksi rikkaat eivät itse osallistu säästötalkoisiin vaan aina maksumiehenä pitäisi olla köyhä duunari. Suurin osa yritysjohdoista on todellisuudesta irtautuneita pässejä joilla ei mitään käsitystä rahasta tai työnteosta. Itse saadaan irtisanomisrahoja ja kun palkataankin töihin niin saadaan heti käteen kannustusbonus. Pienen eliitin hyysäämiseen menee yritysten rahoista iso siivu kun sisäpiirin jengille maksetaan ylisuuret liksat minimaalisesta työpanoksesta. Tämä sama eliitti vielä poraa kun tarvii maksaa veroja byhyy.
Niin Suomessa palkkataso ei duunareilla onneksi ole minkään Kreikan tasoa ja ihan hyvä niin. Ei se muutama juhlapyhä vuodessa tee isoa lovea yrityksen kirstuun, vaan ihan moni muu asia. Tehostusta tarvittaisiin yrityksen vuorenhuipulla jotta firman toiminta muuttuisi kannattavammaksi. Lisäksi ne kenellä on varaa maksaa pitäisi maksaa enemmän veroja talouden vakauttamiseksi, sillä lamahan johtuu suurituloisten epäonnistuneista sijoituksista ja duunarien pitäisi tulla pelastamaan riskisijoittajat. Ei kiitos.
- Työorja
Niin ja mikä hitto siinä on et lomapäiväksi lasketaa myös Lauantai, se muinaisjäänne pitäs poistaa, ei me suurin osa Lauantaina töitä tehdä.
Onko porvari valmis maksaa kovempaa palkkaa jos kaikki kirkkopyhät oltais töissä, moni ei ole? TERRRVEE Porvari kuulostat senluokan paskiaiselta,että toivon sinun joskus menettävän kaiken ja joutuvan itse tuohon työläisen asemaan,jota näköjään pidät alemmassa arvossa kuin koiran paskaa! Oot umpi mulkku.
- tuu työkaveriksi
Jos porvaria ahdistaa ja firma ei kannata, niin aina voi ruveta duunariksi kun duunareilla on kerran mukamas niin helppoo työtä ja raha nauraa.
- pilsuupilsuu
Hei aina voi vähän saikutella! Saa maata täydellä liksalla himas ja ryystää pilsuu.
- Tai...
polttaa pilvee! Ou jee!
- nämä ensiksi
Esimerkiksi hihhulilahkolaiset eivät kuulu kirkkoon ja pitävät silti vapaapäiviä kirkollisina juhlapyhinä. Heistä voitaisiin aloittaa.
- Mökin mummo
No sehän kuulosti hyvältä!
- Profetia?
Puolitoista vuotta sitten antamasi profetia on toteutunut. Nyt, kesällä 2013, työnantajat tekevät aivan samansuuntaisia ehdotuksia kuin sinä teit vuoden 2011 lopussa!
- pikä viikonloppu
Eiköhän kaikki firmat tuota toisena päivänä enemmän ja toisena päivänä vähenmmän. Muutama vähemmän ansaittu päivä ei vuoden tuloksessa hirveästi paina.
Ja pitäähän ihmisten päästä kuluttamaan. Kun katsoo kauppojen ja teiden jonoja niin voi olla, että sen mitä porvarin firma häviää, niin sen joku toinen kauppias tienaa, kun lähdetään vähän lomailemaan.
Vai kukakohan ne porvarinkin tuotannot ostaa.
Ja kyllä niitä pikiä viikonloppuja vietetään muuallakin sivistyneessä maailmassa, että älä rupee edes väittämään. - Porrrvari
Hyvä huomata, että viestini on nyt, puolitoista vuotta kirjoittamani aloituksen jälkeen, mennyt perille - vaikka olenhan minä sitä tietysti lobannutkin melko usein poliitikkoina toimiville veljille suurlooshissa.
- omapa syy pelle.
Hienoa, että huomasit, että kirkko ei ole ollut sopimassa työehto sopimuksia, vaan vapaat ovat tulleet ihan almanakasta katsoen.
Se, että kirkko vaatii kaikille tietyt vapaapäivät valtion kirkkona lakiin perustuen, ei ole työntekijöiden syy.
- vero kaikille
Ainoastaan kirkkoon kuuluville arkipyhät palkallisina vapaina. Ymmärrykseni mukaan kaikilla on oikeus liittyä kirkon jäseneksi, että siitä vaan kaikki maksamaan kirkollisveroja.
- viisas vesseli.
kirkkoja on monia, pitää liitty sellaiseen missä on vapaapäiviä eniten. esim. 350 päivää vuodessa.
- Muslimeilla on
viisas vesseli. kirjoitti:
kirkkoja on monia, pitää liitty sellaiseen missä on vapaapäiviä eniten. esim. 350 päivää vuodessa.
vain kolme pyhää päivää vuodessa, ja profeetta Muhammedin syntymäpäivä tammikuussa on yksi niistä. Silloin ei muslimeja töissä näy, Suomessakaan. Ovat sairaslomilla. Muutoin näkyy.
- töihin siitä
Hihhulilahkolaiset, ne kielilläpuhuvat eivät kuulu kirkkoon, silti he pitävät vapaata kirkollisina juhlapäivinä kuten muutkin.
- Nautakiiliäinen
Minä olen muutaman vuoden välein ehdottanut, että noita ei makseta kirkosta eronneille.
Kirkkoon kuuluvat maksavat ne itse kirkollisveroina ja se on huutava vääryys, että he joutuvat maksamaan myös vapaamatkustajien lomapäivät.
Pakana ei tarvitse kirkollia vapaita. - koko aloitus
Suomi24 moden härnäys ...
- Töihin siitä!
Lauantait ja sunnuntaitkin pitää muuttaa työpäiviksi ja työpäivän pituus vähintään 12 tuntiseksi.. vapaa aikaa sais tienattua esim vuoden 24/7 työssäololla sais vaikkapa tunnin vapaa aikaa tienattua
- Kyllä,
niin oikein.
- LIha
Se, mitä SINÄ halusit vuonna 2011, on muuttunut LIHAKSI vuonna 2017! Ole nyt tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306182Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144684Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413294IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623091Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591703Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111498- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189