Mistä löytyisi netistä ilmaisia suoramainospohjia

??????

Jos joku tietää niin olis mainiota saada linkkiä sivuille

3

1984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainosmaakari

Anteeksi mitä?

Jos haluat tehdä mainoksia niin avaa käytämäsi taitto-ohjelma ja rupea väsäämään. Ei siihen mitään pohjia tarvita. Eikä sellaisia aikuisten oikeasti edes käytetä. Eikä ole olemassa. Paitti itse tekemällä.

Ohjelmia joilla saat painokelpoista jälkeä ovat esim. InDesign, Illustrator, Freehand (ei uusia versioita sitten MX:n), CorelDraw. Photoshop tai vastaava täytyy osata että hallitset kuvat. Minulle ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut vastaan mitään "ladattavia valmiita pohjia" kyseisille ohjelmille.

Millään Wordillä tai Powerpointilla on turha yrittää räpeltää, ne ovat toimistokäyttöön. Saat kirjapainosta aika monta päänveivausta ja turhautunutta huokausta jos menet sinne jonkun ppt esitelmäsi kanssa ja pyydät painamaan niistä jotain. Todennäköisetsi ohjaavat sinut johonkin tulostupalvelufirmaan. Käytännössä kirjapainon olisi tehtävä "valmis materiaalisi" kokonaan uusiksi.

Oletan että ymmärrät käyttää cmyk värejä, jotain muita kuin TrueType fontteja, käsitellä kuvia, ymmärrät tekijänoikeuksien päälle (esim. ihan mitä vaan kuvia et voi käyttää). Ja osaat tehdä painolle kelpaavan tiedoston (PDF). Jos et, niin hommasi todennäköisesti kusee.

Asiassa on tietysti paljon muutakin opittavaa. Typografia on kova sana. Jos homma ei ole hanskassa niin käänny mainostoimiston tai käyttämäsi kirjapainon puoleen. Jos sun autosta menee joku hajalle tai haluat asentaa vetokoukun niin et sinä sitäkään rupea itse tekemään ellet ole alan mies/nainen. Käytä aikasi sinun bisneksillesi oleellisempaan työhön kuin että rupeat sähläämään asian parissa jota varten on oman alansa ammattilaiset.

On olemassa joitain palveluja joissa asiakas voi tehdä esim. ilmoituksia omin päin puolivalmiisiin pohjiin, esim. valitsemalla ennaltasovitusta listasta tiettyjä kuvia ja muokkaamaan tekstejä. Mutta ne pohjatkin täytyy suunnitella ja ne palvelut eivät suinkaan ole ilmaisia. Semmoisen sydeemin pystyttäminen voi vaatia viisinumeroisia summia, riippuu tietenkin mitä tarvitset ja onko peruasiat jo valmiina (esim. yritysilme).

Jos olet bisneksiesi alkupaipaleella ja kassa ei pursua käteistä niin ehdotan kyselemään apuja pienistä mainostoimistoista. Isommat voivat olla vähän liian kalliita. Kirjapainokin varmaan tekee kaikkea mitä pyydetään, mutta ne ovat erikoistuneet painamiseen, eivät välttämättä suunnitteluun.

• M=

Nimimerkki "mainosmaakari" puhuu asiaa. Jos jostain löytyykin "asettele oma tekstisi tähän"-mainospohja, on aivan selvää ettei sellaisella konseptilla voi realistisesti kilpailla mainostoimiston yksilöidysti suunnitteleman mainoksen kanssa.

Nykyään ihmiset näkevät päivittäin satoja mainoksia. Ihmiset oppivat tunnistamaan ammattimaisen mainonnan kuvakielen ja huonosti toteutettu mainos ei herätä vastaanottajassa luottamusta tai kiinnostusta.

Älä opettele itse uutta alaa vanhan lisäksi, käyttämäsi työaika menee hukkaan ja todennäköisesti maksaa sinulle enemmän kuin tuottaa.

Ota yhteyttä, niin toteutan mainoksesi
      http://mikko.vuohimedia.fi

• hehehjweheuwiefjew

no haista vittu sit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      41
      4638
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2524
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1005
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      68
      889
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      114
      882
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      844
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      805
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      790
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      736
    Aihe