http://www.hs.fi/kotimaa/Enää harva somalialainen pääsee perheensä luo lakimuutoksen takia/a1360817215777
Somalit joiden "perheen- eli suvun yhdistämiset" eivät enää ole onnistuneet heidän suunnittelemallaan tavalla maassamme, - nyt asia alkaa saada uusia muotoja ja "säälintunteiden" herättelyn kautta saada esim. viranmomaiset edes "hetkellisesti" sallimaan mm. lasten vierailt ihanaan ja ystävääliseen LUMEN MAAHAN ja luontoelämyksiin!
Eikö olekin suloista ja ihanaa... heltykää nyt siis "kovasydämet" näihin nöyriin ja anoviin pyyntöihion näyrän ja ahkeran ja tyunnollisen somalien toiveisiin!
He kun ovat niin ahkerasti ja nöyrästi käyttäneet vastutelematta kaikki maamme antamat edut ja hyödyn turvallisessa ja taloudellisesti suotuisissa olosuhteissamme.
Niin että omakin väestömme vähäväkiset ym. ovat niin mielellään luopuneet osastaan ja oikeuksistaan että näillä kaukaa tulleilla sisarillamme ja veljillämme olisi hyvä olla täällä!
Miksi ei siis saisi lapsiraukat ja suku kokea tätä edes kerran ja nähdä vieraanvaraisuutemme ja ihana lumen maan?!
Heltykää 'kovasydämet'; somali-isä haluaa näyttää lapselleen...
34
391
Vastaukset
- Sossulle hoitoon
Pitäähän toki se 5 henkinen, lukutaidoton perhe lennättää Lieksassa peruskoulua suorittavan isän luokse, että isä voi esitellä perheelle lunta.
Mitenkään ei voida ajatella sitä että isä itse palaisi takaisin 5-henkisen perheensä luokse kotimaahan Somaliaan. Vaan Lieksaanhan ne on loogista lennättää sossurahalla hoidettavaksi.- Oi voi!
Lainatakseni laulaja Tommi Läntisen laulun empaattisia sanoja: "Voi kuinka koskee! Syvälle sydämeen sattuu!" On tämä niin traaginen ihmiskohtalo. Miten Suomen maahanmuuttovirasto voi olla niin julma?
- Mutta...
Miksi isä käy vielä peruskoulua? hänhän on jo valmiiksi koneinsinööri.
- Poliisilla työtä
Oi voi! kirjoitti:
Lainatakseni laulaja Tommi Läntisen laulun empaattisia sanoja: "Voi kuinka koskee! Syvälle sydämeen sattuu!" On tämä niin traaginen ihmiskohtalo. Miten Suomen maahanmuuttovirasto voi olla niin julma?
http://www.hs.fi/kotimaa/Venäläiset työllistävät kaakon viranomaisia/a1360552602648
No niin ne taitaa Venäläisetkin käyttää maamme hyödyn irti minkä saa
Poliisi setiä ainakin työllistävät.Lukekaa ihmeessä yllä laitettu linkki.
Mamuista pidetään meteliä eikä aina syyttä suotta,mutta jotenkin kummasti venäläiset ja virolaiset on saanut jännän koskemattomuuden ja heidän tekemisistään Suomen kamaralla ei puhuta pahemmin. - Entropiamaksimi
Minulle tuli juttua lukiessa mieleen ns. helpoimman reitin tie eli isä palatkoon takaisin Etiopiaan. Silloin koko perhe on taas kasassa ja onnellinen.
Olen muuten luonnontieteilijä - ja luonnossa prosessit ja esimerkiksi kemialliset reaktiot menevät kohti energiaminimiä el helpoimman reitin kautta. Me ihmiset vain
elämässä sotkemme asiat liian monimutkaisiksi. Luonto on rationaalinen. - Tulevaisuuden visio
Olisiko porukka parasta lennättää Joensuuhun ja siitä körö-körö -kyydillä Lieksaan? Saapi siinä jo menomatkan varrella katse kulkee pitkin Pielisen rantoo..... voi meitä suomalaisia, kaikkeen mahdottomaan ( ja mahdolliseen) verorahamme riittävät - vai riittävätkö ?
- takaisin ja nopeasti
Ompahan tuollakin Osmanilla otsaa valittaa ,itse lihoo täällä lihapatojen ääressä ja jättänyt perheensä etiopiaan .Luusili miehen menevän perheensä luokse pitämään niistä huolta eikä täällä ruikuttaisi säälipisteitä .
- isi lomailee
Eikös sossu maksa isälle lomamatkat perheen luokse etiopiaan? Suomalaisten työvoimapulaa auttava isä on kyllä lomansa tienannut ja kaupanpäälle vielä oikein lomarahatkin!
- Jussuf (se sama)
isi lomailee kirjoitti:
Eikös sossu maksa isälle lomamatkat perheen luokse etiopiaan? Suomalaisten työvoimapulaa auttava isä on kyllä lomansa tienannut ja kaupanpäälle vielä oikein lomarahatkin!
Kyllä minun mielestäni tämänkaltaisissa työmatkoissa kuuluu maksaa myös päiväraha.
- lapsenvahdit völiin
Jussuf (se sama) kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni tämänkaltaisissa työmatkoissa kuuluu maksaa myös päiväraha.
Kyllä Ja kaksi muijaa tulkiksi että matka sujuu ongelmitta.
Somalian lennot on niin suosittuja,että Finnair ei harkitse alennuslippuja.
Hyvä kun ehtii hoitamaan - Ja TIETYSTI
Jussuf (se sama) kirjoitti:
Myös kilometri korvaukset, vaikka ei ite maksa metriäkään, ja ruokaraha, ja kai se nyt jostai pykälästä sian-eiku porsaan reikä (liekö persreikä) löytyy, että josta jussuf pääsee myös mukaan laskuttamaan päivärahoja. Ja aattele, voisit saada vaikka yörahojakin.
- Tosimies.
Parhaiten hänenkin perheensä yhdistyisi kun lähtisi itse sinne Somaliaan vaan siellä ei taida saada discorahaa
- abdullah dollodalla
Miksi tämä herrasmies ei lähettänyt vaimoaan ensimmäiseksi turvapaikkaan, vaan itse lähti heti kun pääsi!
Vai onko niitä vaimoja enempi kuin yksi? Silloin on ymmärrettävää, että mies tarvii turvapaikan!
- vittuvitvivivivi
rajat kiinni, vittu tätä paskaa pitääkö ite ruveta rajavartijaksi
irti eu,.sta - Hesarin linkki hyi
toivottavasti ei tullu viruksia tai muuta_paskaa koneeseen.
- HYIH:::
Sompanzzit ovat ainakin paskanvärisiä ja hajuisia.
- ....................
Tuon jutun perusteella ne käy sitten enempi kuin yhden kerran vuodessa kotimaassa.
Ehkä 3-5 kertaa vuodessa ja viellä lomarat ja hotellit ja lentoliput .On hyvä syntyä somaliksi ja tulla suomeen enempi käy lomilla kuin suomalaiset duurarit suomessa.
vaatikaa nyt suomalaiset työttömät ulkomaanlomia.- iyse kertoi näin
Keski-Uudenmaan pikkukaupungissa asustel/eva(-llut?) "lääkäriksi" itseään tituleeraava kertoi muutama vuosi sitten paikallisessa lehdessä käyneensä/käyvänsä siellä lähes joka kuukausi! Sitä ei maininnut "kenen rahoilla"... ja mitä se siellä "hoiteli"... "Pakolaisena" täällä.
- Hyvä ratkaisu
Minä olen työtön ja pitää ottaa thaimaalainen vaimo netinkautta ja pyytää suomalaiselta sosiaalitoimistolta lentolippu ja olla siellä 3kk ja saa samalla maksaa myös sen thaimaalaisen naisen suomeen ja järkätä ne viisumit.
Suomalaisellakin on oikeus perheen yhdistämiseen jos noilla somaleilla on.
Jos eväävät niin valitus korkeimpaan oikeuteen ja jos se ei auta niin Eu tuomioistuimeen - tropiikin kutsu
Ja me haluttais näyttää Osaman Abdullahille Helsinki-Vantaan lentoaseman lähtöaula.
Sankari-isä voi sitten kotipuolessa muistella kertoilla niistä lumista ja Pielisistä ja miksei, tulla myöhemmin perheineen katsomaan pakopaikkaansa kun on matkarahansa tienannut.
Matkaan vaan niin helpottaa.
"Vaikeinta on, kun 7-vuotias tytär kysyy puhelimessa, että milloin sinä isä olet meidän luonamme. Elämmekö koskaan yhdessä?" sanoo Osman Abdullahi Mohamud, 32, vakavana kotonaan Lieksassa, Pohjois-Karjalassa.
http://www.youtube.com/watch?v=4QPFCnq03Uk - voimmeko järjestää
sompuille omat tilat paviaanien tiloihin Korkeasaareen??? Sinne mahtuu vielä yksi suloinen perhe.....
Terveisin Djurgården - Apinat on saatava
Uudet paviaanit on saatava Korkkariin ennen kesän turistikauden ja sesongin alkamista.
Mitenkä on Lieksan kaupunki, liikenisikö teiltä yhtään paviaaniperheitä kesän ajaksi kevyeen ulkoduuniin etelään?- turistihitti
Korkeasaaren villieläimet korvataan villi-ihmisillä.
- turistiasiakas
turistihitti kirjoitti:
Korkeasaaren villieläimet korvataan villi-ihmisillä.
Niin mutta pitää olla vaippapaviaanien rinnakkaisvalmisteita. Josko ne sitten riisuisi alasti ja laittaisi niille vaipat?
- AH ONNEA
Minäkin olisin valmis lähtemään etelän lämpöön talviajaksi,
makoilisin vain hiekkarannalla, palmupuun varjossa, ja nauttisin
ihania coctaileja ja tutustuisin paikallisiin herkkuihin, koko suuri
sukuni olisi tietenkin mukana. - joku tolkku hyysääm
Älkää tuomitko. On ihan normaalia että Somali elää muiden siivellä.
mutta siitä syystä,karkoitukset voimaan heti. - waler
Sossu voisi ostaa somalille digikameran(ellei ole jo).
Sitten hanelle voidaan kustantaa MENOLIPPU kotimaahansa,
jossa hän voi näyttää kuvia lumesta jaPielisestä.
Tässä olis tietenkin yksi vaihtoehto Irvokasta!
En tarkoita sitä, että 32-vuotias raavas mies jättää perheensä Afrikkaan ja tulee Suomeen vinkumaan lisää etuja; se on hänen kunniakäsitykselleen sopivaa, ottaa kaikki mitä saa ja vaatia lisää. Tarkoitan sitä kuinka alas suomalainen media pääseekään.- waler
Hänen vaimonsa on kirjoitus ja lukutaidoton.
Juuri sellaisia me eu -kriisin kynnyksellä tänne kaipaamme "töihin"
Sitten vielä.Tietäen mitä vauhtia he tekevät lapsia,meillä on jo muutamien
vuosien päästä Somalihallitus,koska suomalaiset ovat vähemmistökansa?
Mies ei ole mies,jos itse pakenee,ja jättää perheensä.
Siitä ne teraupettitarpeet johtuvat????
Syyllisyydentunteesta::- Töihin vaan !
Onko joskus ollut puhetta työperäisestä maahanmuutosta ? Siinä vasta olisi järkeä.
HS on ainakin muutaman jutun verran seurannut Espanjasta Harjavallan vanhainkoti Kuparikaareen töihin tulleita sairaanhoitajia. Tällaisessa touhussa on jotain järkeä.
Miksi ottaa Suomeen luku- ja kirjoitustaidottomia somaleita ja viedä heitä käymään peruskoulua Pohjois-Karjaöan perämettiin ? Ei tätä tavallinen veronmaksaja ymmärrä. Ehkä hallituksemme ymmärtää, kun kerran somppujen maahanmuuttoa kustantaa.... Tiettävästi pitäisi sitä Suomen kestävyysvajetta pienentää. No onneksi on vaalit tulossa kahden vuoden päästä.
- jopa suomeen asti
Monet eläimet puolustaa laumaansa hengensä kaupalla. Toki on myös sellaisia jotka pakenee kun pakoputki paukahtaa
- Opintojen jatkuttava
> Korkeasaaren villieläimet korvataan villi-ihmisillä.
Voisihan se Osman-isä kaikesta huolimatta lukea peruskoulun tenttikirjojansa Korkeasaaressakin. Yleisöllä mukavaa katsottavaa kun Afrikan ihminen siellä kalliolla pyrkii omaa henkeänsä kohottamaan.
Palaa sitten syksyllä Lieksaan tenttimään Peruskoulun 7. luokan oppimäärää. - Niggers out!
Ei Afrikan barbaarisia niggeriapinoita, joista sompanzzit pahimpia, tännekin kärsimystä levittämään. Antaa luonnon hoidella somppupopulaation siellä Afrikassa.
- Eurooppa tervetuloa!
Somaliparalla ei ole täällä edes varavaimoa lohtunaan vain miehen köriläitä ja niitä keskulksissa riittää!
HBL kertoo sunnuntai numerossaan 17.2.-13 venäläiset ovat innolla muiden eurooppalaisten ohella muuttaneet Suomeen 2012.
Tosin virolaiset johtavat tilastoja - MUTTA naismuuttajissa venäläiset ovat kolmasia heti thai-hierojein ja filippiinojen jäleen - siis naisissa, eikähän tällä joku "Patjaana" löydy lohduksi somali-isukillekin niin perhe uhohtyuu paremmin sinne jonnekin!?
Ainoa ero mm. somaleihin nähden eurooppalaiset muuttaa työn perässä ei etuisuuksien ja perheen yhdistämisen toivossa maahan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861679Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991006Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 90776
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51744- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661