Elikkäs aina,kun tunnillani laukataan (Olen jatko 1:sellä)Niin en aina uskalla tai jos uskaltaisin haluaisin aina vierelleni jonkun.Esim jonkun tytön,mikä ottaisi ponin laukkaan(Vasempaan tai oikeaan).Mitä teen? Ja PS: Olen ratsastanutkin vasta puoli vuotta vähän yli...
Laukannosto ja kokeileminen.
11
133
Vastaukset
- En tiedä muita
Sinun kannattaa kysellä siitä,mutta jos eivät oikei pysty niin sitten kokeilet sitä yksin.Mutta voit tietysti varata myös yksityistynnin,ja voit siellä tunnilla jos et uskalla mennä vaikka maneesin keskelle.Muuta en osaa sanoa...
- toivottavasti auttaa
Kyllä minuakin alussa aina välillä pelotti jos pitäisi saada 175cm möhkäle liikkumaan laukassa mutta se ei tunnu niin pelottavalta kun nostaa laukan käynnistä. Kannattaa kokeilla ;)
Ole kärsivällinen. Olet ratsastanut vasta vähän aikaa joten ei ole ihme että hieman hirvittää. Hevonen on kuitenkin iso eläin ja ennen kuin siihen tottuu, laukka tuntuu kovalta vauhdilta ja liikkeeseen voi olla hankala mukautua.
Yksityistunnit ovat aina hyvä vaihtoehto, joskin ne usein maksavat enemmän. Mutta silloin opettaja keskittyy ainoastaan yhteen ratsukkoon joten opetus on paljon tehokkaampaa ja opettajalla on enemmän aikaa ja mahdollisuuksia opettaa ratsastajaa yksilönä. Yksityistunneilla voi käyttää apuna myös liinatyöskentelyä, mikä voisi olla sinulle sopiva tapa harjoitella laukkaamista. Hevonen on kytkettynä, joten et olisi "yksin" samalla tavalla kuin ilman liinaa, ja silti tekisit laukannostot itse.
Voisit myös pyytää pienempää heppaa tunneille, jos ratsastat isolla hevosella. Käsittääkseni opettajasi tietää että sinua pelottaa, joten luulisin hänen ymmärtävän jos kysyt pienempää ja mahdollisesti rauhallisempaa hevosta allesi. Tosin tuolla tasolla hevoset ovat lähes poikkeuksetta rauhallisia jo muutenkin, mutta ehkä siellä olisi joku vielä vähän rauhallisempi.- Apua!
JOO KIITTI KAIKKI,KETKÄ AUTTAA KOSKA MINULLA EI OLISI TULLUTKAAN MIELEEN LIINATUNTIA,JONKA Lampinajadi mainitsi! KIITOS!
- Apua!
KIITTI TOOOOOSSSSIIII PAAALLLJJOOOON! Opin laukkaamaan tällä tunnilla! OLI IHANAA LAUKATA! Mietin koko tunnin että miksi pelkäsin noin yksinkertaista asiaa...MUTTA KIITOS VIELÄ KERRAN KAIKILLE!
Eipä kestä! Tuosta on hyvä jatkaa! :)
- BFF kirjoittaa
Apua! tunnen sinut irlissä sillä täällä kirjoittaa BFF:si
Oli mukava nähdä kun nostit ensimmäisen kerran laukan. Kun menit sillä Farilla ja laukkasit olit nii ilonen :D vilkuilin sua kadena Petran selästä...
Joo olit iha tyhmää ku se häntäremmi oliki auennu ja en voinukkaa laukata ku olni koko aja kaulalla... XD - BFF:lle
Sinähän se siinä...ei ole kiva kadena katsella mutta kuitenkin ja niin harmi se häntäremmi...
- Kiitos<3
kiitti BFF
- Hepot leivönpäälle
KAIKKI ON HOMOJA HEVOSET LEIVÄNPÄÄLLE,
HEVOSILLA EIKUULU RATSASTAA. HEVOSET PITÄISI HÄVITTÄÄ MAAN PÄÄLTÄ KU NIITÄ TARVITAAN VAIN VARSOMISEEN>SYÖMISEEN!!! - EI EI
EI HEVOSIA LEIVÄN PÄÄLLE!MENE MUUALLE PUHUMAAN TUOSTA?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun439803T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332331Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo281884- 1361683
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951204Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast101183- 711127
- 92962
- 82904
- 49885