1970-luvulla Suomen peruskouluissa pakkoesitettiin useana vuonna itsenäisyyspäivän alla Edvin Laineen ohjaama elokuva Luottamus. Neuvostoliitto oli painostanut Laineen ohjaamaan sellaisen elokuvan, kostoksi Tuntemattomasta. Suomen arvostetuin elokuvaohjaaja pakotettiin punaisen petovallan palvelijaksi.
YLE:
"Edvin Laineen suomalais-neuvostoliittolainen filmi oli elokuvallinen vastine hyvästä naapuruudesta saarnanneelle kekkoslaiselle ulkopolitiikalle.
Tarinan keskiönä oli joulukuun 31. päivä vuonna 1917, jolloin suomalaiset hakivat tuoreelle itsenäisyydelleen tunnustusta Neuvosto-Venäjän johtajalta V. I. Leniniltä, lämpimältä ja oikeudenmukaiselta Suomen ystävältä."
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/yhteistyoelokuva_luottamus_12686.html#media=12687
Koska Vasemmistoliitto ja SDP hoitavat asian niin, että Tuntematon poistetaan itsenäisyyspäivän ohjelmistosta ja sen sijalla aletaan näyttää Luottamusta? Demarit ja kommarithan sen aikoinaan peruskouluihinkin ajoivat.
LUOTTAMUS-elokuva korvaa Tuntemattoman?
7
82
Vastaukset
- ...
Lenin oli lämmin ja oikudenmukainen Suomen ystävä. Siinä Suomen Yleisradion ydinsanoma.
- huvja hyvja!
Näin on hyvä kun otit esiin. Onneksi on vastapuoli, jota kohtaan luottamus on globaalisti koeteltu ja hyväksi todettu.
- Jaa..
En sen ajan ihmisenä muista moista tapahtuneen.
- Luotto mennyt
Itse jouduin sen kerran katsomaan. Kun sotaveteraani-isäni kuuli siitä, seuraavalla kerralla olinkin sitten samaan aikaan kotona "sairaana". Moni tuttu muilla paikkakunnillakin joutui sen katsomaan.
Onko sitä tallella enää muualla kuin vanhojen stalinistien ja nykyvihreiden VHS- ja Beeta-kaseteilla?
- Toivottavasti ei
ikinä korvaa!
- ....................
Kyllä luottamus on vain kasvanut. Minä luotan (ja toivon), että venäläiset mätkäisevät Sini Saarelalle oikein pitkän kakun Siperiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247