Laihdutanko vai kasvatanko lihasta?

21v

Olen 21-vuotias, 178 cm ja nyt 72 kg. Eli normaalipainoinen, mutta silti löytyy läskiä ja paikat "roikkuu" ja ovat pehmeät. Aion aloittaa kuntosalilla käymisen, mutta en ole varma mitä pitäisi tehdä. Laihdutanko lisää vai alanko keräämään lihasta?

7

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punttiguru

      Ihan aluksi pystyt tekemään molempia mutta et pitkään. Jos olet normaalipainoinen, älä laihduta. Turha karkki, alkoholi, junkki ja muu ryönä pois, riittävästi proteiinipitoista ruokaa, kun lihakset kehittyvät ja vatsa kiinteityy niin mikään ei roiku eikä ole löysää.

      Et tässä vaiheessa tarvitse lisäravinteita. Sitten kun treenaat ammattilaistasolla, tarvitset. Niitä tuputetaan kyllä ihan kiukulla, jokainen puoliammattilainen ja salin henkilökunta kaikki saavat firmoilta sponssia. Nyt tarvitset kunnollista ja sopivan proteiinipitoista ruokaa, ja makean, alkoholin ja rasvan suhteen kannattaa päättää paljonko ottaa ja pysyä siinä. Riittävästi unta!

      Tee aluksi aika pitkiä sarjoja ja rauhallisesti. Lähiviikkoina voit lisätä kiloja.

    • 1+1

      Voit alkaa vahvistaa itseäsi sisältä ulospäin. Tukilihakset eli asentoa ylläpitävät lihakset ensin parempaan kuntoon ja sitten vasta painojen kimppuun. Liikkeitä voi tehdä ihan kotona. esim. lankku. sivulankku. lantionnosto, vastakkaisen jalan, vastakkaisen käden ojennus konttausasennossa. Vähän dynaamisempia ovat etunojapunnerrus (huolellisesti tehtynä) ja joogasta aurinkoterveyhdys, ns tuettu päälläseisonta, käsilläseisonta seinää vasten, ns "grow. ovat vaativampia kuin alussa mainitus. Leuanveto, jos löytyy tanko jostain (naisille vaikea mutta jos olet mies, niin voi onnistua.)
      Niin vastaukseni tuohon, että laihdutanko vai kasvatanko lihasta, on että ei tässä vaiheessa kannata tehdä kumpaakaan. Tee kehostasi toimivampi, jäntevämpi, lisää lihastonusta edellä olevilla liikkeillä.
      Sitten vähitellen painojen kimppuun, harjoitus vapailla painoilla mahdollisimman pian. Ensi alkuun voi tehdä laitteilla.

      • 1+1

        piti sanoa "crow pose" ei grow


    • PersRaineri

      Treenaa kovaa ja syö ihan normaalisti kunnon ruokaa. Treenipäivinä voi syödä enemmän ja lepopäivinä vähemmän.

      Itse joskus aikoinaan kun aloin treenaamaan, niin laihduin 12kg kuudessa kuukaudessa, mutta samaan aikaan kasvatin lihaksia niin paljon että tuli joihinkin paikkoihin jopa raskausarpia. Mistään ruokavalioista tai treeniohjelmista en tiennyt mitään, treenasin vain usein, kovaa ja monipuolisesti. Samaa suosittelen sinullekin. Kyllä se aloittelijan kroppa voi muuttua uskomattomasti lyhyessäkin ajassa, kun ei liikaa tuijota kaiken maailman bodaussääntöjä vaan tekee töitä.

    • oleellinen tieto

      Oletko nainen vai mies?

      • 7+5

        no ei sillä kyllä olemitään merkitystä, onko nainen vai mies. Ihan samat periaatteet pätee ruuan ja treenin suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1044
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe