"Vuoden 2014 eläkemenoennuste
Vuoden 2014 lopussa työeläkkeensaajia arvioidaan olevan yhteensä 1 436 500 henkilöä eli 1,3 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden lopussa.
Vanhuuseläkettä saavien lukumäärän ennustetaan olevan vuoden lopussa 1 188 600, joka on 3 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Työkyvyttömyyseläkettä saavien määrä laskee lähes 6 prosenttia ja osa-aikaeläkettä saavien lukumäärä melkein 14 prosenttia. Perhe-eläkkeiden määrä alenee vajaan prosentin verran ja työttömyyseläkkeet loppuvat vuoden 2005 laimuutoksen takia.
Koko lakisääteinen eläkemeno kasvaa ennusteen mukaan 4 prosenttia. Kaiken kaikkiaan lakisääteinen eläkemeno tulee olemaan 27,5 miljardia euroa, joka on 13,5 prosenttia vuoden 2014 arvioidusta bruttokansantuotteesta.
Työeläkemeno kasvaa vajaan 5 prosenttia 24,5 miljardiin euroon. Kasvusta suurin osuus menee vanhuuseläkemenoon, joka tulee olemaan 20 miljardia euroa. !
Männä vuoden lopussa Suomessa oli lähes 1,2 miljoonaa eläkeläistä, mitähän jos perustettaisiin persujen rinnalle, ELÄKELÄISPUOLUE, mehän saataisiin eduskuntaan, melkoinen joukko ajamaan eläkeläisten etuja!
Pannaan puolue pystyyn, ollaan yksimielisiä ja äänestetään uuden puolueemme ehdokkaita, eiköhän ala eläkeläistenkin olot paranemaan, ja huoripukki lipposten, stubeloiden sekä sampsa katajien liksat kaventumaan!
Late Lapista. SSSS Ry!
ELÄKELÄISET PANTAISKO PAJAMÄEN OSKUILLE LUU KURKKU
14
<50
Vastaukset
Siinä olisi asiaa, että eläkeläiset yhdistäisivät äänensä. Jo riittää eläkeläisten kusetus veroilla ja indekseillä. Että silleen.
- porhotkyykkyyn
Kuinka moni saa eläkettä yli 2000 euroa kuussa? Sieltä on varaa siirtää alakerran rehelliselle työväenosastolle leipärahaa.
No ei 2000 euroa ole isoeläke puhtaana käteen, jos sitä saava asuu omassa ok -talossa ja maksaa siitä kaikki siihen liittyvät kulut. Ei kai se ole tarkoitus, että kaikki eläkkeellä olevat joutuvat myymään töissä oloaikaan hankitun velattoman asunnon ja muuttamaan vuokralle ja leipäjonoihin ? Että silleen.
- porhotkyykkyyn
2000 € on iso eläke. Moni joutuu tekemään töitä pienemmällä palkalla. 2000 €/kk on aika lähellä sitä, että vuoden palkkasumma jaetaan kaikkien työikäisten kesken.
Velattomassa ok-talossa on edullisinta asua. Ok-taloon saa vähemmän asumistukea kuin osakeasuntoon ja vuokra-asuntoon. porhotkyykkyyn kirjoitti:
2000 € on iso eläke. Moni joutuu tekemään töitä pienemmällä palkalla. 2000 €/kk on aika lähellä sitä, että vuoden palkkasumma jaetaan kaikkien työikäisten kesken.
Velattomassa ok-talossa on edullisinta asua. Ok-taloon saa vähemmän asumistukea kuin osakeasuntoon ja vuokra-asuntoon.Taitaa olla melko vähän tavis duunareita jotka saavat eläkettä 2000 euroa kuukaudessa, olin itse yli 40 vuotta työhommissa, enkä saa lähellekään 2000€
Velattomassa OK talossa on tosiaankin edullista asua, kun ja jos saa lämmitykseen puut omasta metsästä!
Late Lapista. SSSS Ry!Tuossa se tuleekin ristiriita, kun ollaan toitottamassa, että eläkeläisten halvin " Hoito " paikka on omassa kodissa ja siellä pitäisi pystyä asumaan loppuun asti. Että silleen.
- porhotkyykkyyn
Moni vaatii eläkekattoa, mutta sitä vaaditaan aivan liian korkeaksi. Eläkeläiset saavat nyt keskimäärin puolitoista tonnia bruttona, joten katoksi sopisi 2000 €/kk tai jopa vähemmän.
Ok-talon etuna on, että kylmänä aikana voi säästää lämmittämällä vain osan talosta. Peruslämpöä täytyy toki pitää. Taloyhtiöissä on pirun vaikeata säästää lämmössä riitaantumatta niin maan perusteellisesti vedontunnetta potevien hienohipiäisten kanssa.
- RealismiaKehään
Taitaisi käydä hallasti sen eläkepuolueen kanssa.
Iso osa eläkeläisistä on varakkaita hyvin toimeentulevia porvareita jotka äänestävät vain ja ainoastaan Kokoomusta.
Ei sovi unohtaa että erittäin iso prosentti noista eläkeläisistä on dementuneita, Alzheimeriläisiä, holhouksen alla olevia laitoskasveja, äänestyskelvottomia.
Sitten on myös työkyvyttömyyseläkeläisiä, joilla päihdeongelmat sun muu yhteiskunnan ulkopuolisuus ja enpä jätä listasta pois hevoseläkeläisiäkään hai sain eläkkeen kun lapsilisät loppui ja hekään eivät äänestä.
Se 10 % joka jää jäljelle 120 000 heistä valtaosa äänestää omia puolueitaan koska ovat tehneet niin läpi elämän. Että jos jäljelle jää 1 % eli 12 000 eläkeläistä uuteen puolueeseen, sillä ei rakenneta herran huonetta. Hyvä jos irtoaa 1 eduskuntapaikka jolla ei pääse hallitukseen.No ei mitään uutta eläkepuoluetta tarvitse perustaa. Äänestää vain PS:ää niin asia tulee kuntoon. Että silleen.
- Jalat_maassa_nyt
Juuri täsmälleen! PS on myös eläkeläisten asialla. Annan ääneni heille enkä mieti (itseni kohdalla) onko siitä hyötyä. Koska olen menestynyt yhteiskunnassa sen verran hyvin, että pärjään kyllä loppuelämäni ajan. Mutta huolissani olen valtavasta määrästä muita, jotka ovat joutuneet niin sanotusti kumartumaan aika syvään ja elintaso on normaalia heikompi. Siksi äänestän puoluetta joka edes yrittää auttaa heikompi osaisia.
Jalat_maassa_nyt kirjoitti:
Juuri täsmälleen! PS on myös eläkeläisten asialla. Annan ääneni heille enkä mieti (itseni kohdalla) onko siitä hyötyä. Koska olen menestynyt yhteiskunnassa sen verran hyvin, että pärjään kyllä loppuelämäni ajan. Mutta huolissani olen valtavasta määrästä muita, jotka ovat joutuneet niin sanotusti kumartumaan aika syvään ja elintaso on normaalia heikompi. Siksi äänestän puoluetta joka edes yrittää auttaa heikompi osaisia.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423829824089.html
Sama täällä! itse kyllä pärjään jopa hyvin, mutta kun meitä on muitakin kuin minä!
Hurstin leipäjonoissakin on ihan liikaa porukkaa !
Late Lapista. SSSS Ry!Voisi nuo " Nollatutkijat " tehdä todellisen tutkimuksen mitä maksaa OK-talossa asuminen eri puolilla Suomea yhden ja kahden hengen eläkeläis talouksissa ja eläkeen määrän olessa 1 hlö 1500 € / kk ja 2 hlö 2500 € / kk puhtaana käteen esimerkiksi. Sähkö, vesi.verot, tontinvuokrat, nuohoukset ja ym. asumisen muut maksut. Että silleen.
- olisi_pitänyt
tehdä po. puolue ajat sitten,mutta eläkeläiset ovat niin eripuraista sakkia,ettei siitä tule mitään. jos olisi sopua,jäsenmäärä olisi valtaisa.
kun ikää tulee,sitä kuvittelee jo mennettein
ahneus- ja valtaetkujen jääneen taakse,mutta ei,eläkeläisillä varallisuudenhimo vain kasvaa,mitä lähempänä loppu on. todella kummalista ja huono homma,mutta tosi. Eiköhän valtaosa eläkeläisistä noin 1,5 miljoonasta ole noita pieneläkeen saajia ? Joten nyt olisi syytä vaatia myös " eläkevaaleja " jossa otetaisiin pieneläkeen verotuksen korjaus pääaiheeksi ? Että silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437798
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684363
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363163Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2433068Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452706Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262665- 372433
- 412006
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807