Då när han satt i oppositionen var det ju naturligt med "gläfsandet " mot andra partier.Varför håller han ännu bara på med samma sak ? Borde nu inte en minister vara neutral och hela folkets minister ?För den delen borde ju Soini vara otroligt nöjd när en tjugo års dröm gått i uppfyllning.
Har Soinis nya "jobb " stigit honom åt huvudet ?
14
<50
Vastaukset
- fyfan
Soini har p... i huvudet,bevare oss.När det talas om beskärningar av de fattigas små inkomster då sitter han bara och flinar överlägset.
- mallpottasoini
Jag gillade också,på pricken rätt.
- storatrollet
mallpottasoini kirjoitti:
Jag gillade också,på pricken rätt.
Fy vad motbjudande Soini har blivit efter ministerutnämningen,Han klampar glatt på alla som litande på hans vallöften.Se det var en riktig saga det.
Inte är den gode arbets- och justitieminister Lindström helt på det klara med sin ställning heller. Hans reaktion på förslaget att slopa söndagsersättningarna påminde nog mera om en pappersarbetares än en ministers. Komiskt!
Sannarna har mycket att lära sig innan de kan anses rumsrena, de är inte ens papperstränade ännu. De får nog vara beredda på en hel del besk kritik tills de börjar klara av sin nuvarande ställning som regeringsparti. Så som de själva har betett sig så har de nog allas ögon på sig.- prinsessanpåärten
Men de är nog så otroligt känsliga,de tål ingen kritik.Visst kommer man att sakna Henriksson och Haglund tex.
prinsessanpåärten kirjoitti:
Men de är nog så otroligt känsliga,de tål ingen kritik.Visst kommer man att sakna Henriksson och Haglund tex.
Det är sant, de är otroligt ömhudade och beter sig som om det vore ett majestätsbrott att kritisera dem. Riktiga prinsessor!
Försöka ni nu förstå att det finns livet utanför svenskfinland också. Eras sätt att se världen är inte det enda och inte äns det bästa. Vakelse nu. Lära er nya bättre saker vi bjuder det gratis !
- människabara
libertas kirjoitti:
Försöka ni nu förstå att det finns livet utanför svenskfinland också. Eras sätt att se världen är inte det enda och inte äns det bästa. Vakelse nu. Lära er nya bättre saker vi bjuder det gratis !
Jag vill åtminstone inte se världen genom persuglasögon,inte ens gratis.
människabara kirjoitti:
Jag vill åtminstone inte se världen genom persuglasögon,inte ens gratis.
Oi sinä harhautunut karitsainen isä timo antaa anteeksi ja kutsuu tykönsä (:
- pensionär72
libertas kirjoitti:
Oi sinä harhautunut karitsainen isä timo antaa anteeksi ja kutsuu tykönsä (:
Bevare mig för katolikers lära,jag njuter av att vara en fattig syndig människa (ännu fattigare blir jag efter den nya regeringens sparåtgärder )
pensionär72 kirjoitti:
Bevare mig för katolikers lära,jag njuter av att vara en fattig syndig människa (ännu fattigare blir jag efter den nya regeringens sparåtgärder )
Den rättan du har. Det är ingen tvångläran.
- Mobba_inte
Oj då, har Soini glömt sin ställning som minister? Han borde kanske koncentrera sig på sitt jobb och inte mera uppträda som en oppositionsledare.
- dåligtuppförande
Det tar förstås sin tid...han har i tjugo års tid väntat på ministerportföljen.Kanske Soini inte riktigt vågar tro att han ÄR minister nu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674232Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D883815- 473323
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192608Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232469Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562313- 482145
- 471828
- 361780
- 301606