jos lukuun lasketaan mukaan työllisyyskursseilla olijat, 9 euron työllisyystöissä olijat ja ne joilla ei ole oikeutta työttömyyskorvaukseen vaikka ovat vailla työtä.
Suomen todell. työttömyysprosentti on ainakin 20%
27
<50
Vastaukset
- lhkljgffs
Karmea luku.
- lgkhfds
Kylmä TOTUUS.
- lgkhfds
Kylmä TOTUUS.
- radikaaliratkaisu
Toisin sanoen, lähes 20% selkärangattomia siivelläeläjiä (ts. pummeja), jotka eivät yksinkertaisesti HALUA töihin, vaan mielummin loisivat ja juopottelevat työssäkäyvien rahoilla, koska töissä voi jopa selkä kipeytyä. Tulisi säätää laki, että jos ei kymmenen päivän sisällä ole työllistynyt sen jälkeen kun on merkitty työttömäksi, kustantaa valtio armokuoleman, joka loppupelissä tulee huomattavasti halvemmaksi yhteiskunnalle kuin työttömän pummin elättäminen vuosikausia, yleensä vuosikymmeniä.
- lgfkjhfs
Kokkaretrolli jauhaa taas skeidaansa.
Muistan lähipäivinä lukeneeni paikallislehdestä että tudellinen lukema työttömiä on jokin 100 000 ja noista 20% taitaa olla niitä jotka pilaa töihin haluavien maineen olemalla laiskoja ym. k*päitä...
Että kellään ei oo varaa valittaa et kotimaista työvoimaa ei ole...- kgjgfs
Olipa sekava kommentti.
kgjgfs kirjoitti:
Olipa sekava kommentti.
Sanan "tudellinen" ilmestyminen on uuden näppäimistön tottumattomuuden aiheuttamaa, muuten kommenttini ainakin omasta mielestäni menee näin:
"Todellinen työttömien määrä on noin 100 000 koko maassa, josta 20% on oikeasti niitä joilla ei ole intoa tehdä työtä, tämä siis paikallislehden sivuilta luettua."
Onko nyt sekava?
Lisäyksenä että kyseinen sivu kävi läpi tätä Microsoftin potkimisia ja että hallitus(mikä vitsi) aikoisi perehtyä näiden uudelleentyöllistämiseen, mainiten ohessa että tilannetta pahentaa muutenkin räjähdysmäinen työttömyyslukema joka todellisimmillaan on 100 000 suomalaista työtöntä.
- aivansaamatonta
Näin tietokoneaikana olisi helppo kysyä lähes online, ketkä ovat työtä vailla. Silti virastoja pyöritetään UKK-ajassa ikään kuin nettiä ja kännykkää ei olisi keksitty.
Joko se johtuu siitä että näiden virastojen ns. "kehityselin" ei ole tarpeeksi terässä, eli heitä ei v*tuakaan kiinnosta tai hoksaamiskyky ei pelaa...
Toinen voi olla että kaikkia työtä vailla olevia ei saada kiinni edes näillä.
Onhan olemassa mol.fi mutta tuntuu että siihen ei luoteta tai jotenkin se ei tunnu toimivalta setiltä koska sinnehän työttömät ainakin rekisteröityvät...- aivansaamatonta
Työtä haluavat saadaan varmasti kiinni sähköisesti ja online. On turha tuhlata resursseja muihin. Virkamiehiltä puuttuu täysin tekemisen meininki tai tekemisestä on jäljellä pelkkä aikomus.
- sdfghjkloiuytr
ihmiset pian huomaisivat, että kansanäänestykset voitaisiin hoitaa helposti samoin. myös pienemmistä asioista voitaisiin kysyä kansalaisten mielipidettä kuten sveitsissä.
tämä aiheuttaisi sen, että suomesta tulisi demokraattinen kansantasavalta ja sehän ei valtaapitäville käy!
- missä_faktat
sulla on varmaan tästä näyttää jotain faktaa?
Muuten tämä on täyttä roskaa- hkjhfds
Ei ole vaan tilastokusetuskeskuksen vääristellyt tilastot ovat roskaa!
- gllkjhgfs
hkjhfds kirjoitti:
Ei ole vaan tilastokusetuskeskuksen vääristellyt tilastot ovat roskaa!
Juuri näin.
- kghkjhgf
ok.
- ögljgffs
Lisääs työpaikkoja Sipilä!
- SuomiPummiLoisii
Tuet pois sossupummeilta niin alkavat työllistämään itsensä. Suomessa jäädään kotiin laiskottelemaan ja odottomaan soittoa työpaikalta mitä ei koskaan tule. Amerikassa ei jäädä kotiin vatuloimaan vaan aloitetaan yrittämään tms.
- vngds
Mene keputrolli heti työnhakuun niinku olisit jo!
- SuomiPummiLoisii
Minä olen töissä. Mene sinä työnhakuun ja lopeta sossutuella loisiminen.
- vmnhgfds
SuomiPummiLoisii kirjoitti:
Minä olen töissä. Mene sinä työnhakuun ja lopeta sossutuella loisiminen.
Älä valehtele peelo!
- bmnffd
Tilastokeskus kertokoon totuuden työttömyysluvuista.
- cbnhgdf
Wärtsilä irtisanoo 160.
- mbjhgfd
Sipilä vaikenee ja toljottaa haavi auki tapansa mukaan.
- nvhbgfd
Sipilän hallitus erotkoon.
- bvmhfdds
KYLLÄ!
- vjhfss
Kepu pettää AINA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421513Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929