Mistä taion jouluvalot ja kuusen?????

KaameaJoulu

Ei oo köyväl moisiin porvarijuttuihin varaa vaik muksut kärttää... Sosku sano ettei tipu!!!111 kiitti pahoinvointivaltio

30

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiolekallista
      • 007007

Neuvosi tuskin käy avaajalle, joka arvatenkin juo sossusta saamansa rahat.

• Meillekans

Kiitti vinkistä ja linkistä.

• havukranssi

Jouluvaloja ei tarvitse joka vuosi ostaa uusia. Itselläni on pahvilaatikko, johon kerään aina edellisen vuoden joulukoristeet ja käytän niitä joka vuosi. Lasten jouluaskartelut otan joka vuosi esille. Itsekin voi esim. voipaperista tehdä ikkunoihin lumitähtiä.

Monella tutulla, naapurilla, tutun tutulla jne on kesämökki tai muu paikka, josta voi kysyä joulukuusta. Itse en ole joka vuosi raaskinut ostaa joulukuusta, mutta aina olen jostain saanut edes havuja maljakkoon tuomaan joulun tuoksua.

Muutama vuosi sitten ostin joulun jälkeen alennusmyynnistä pienen pöytäkuusen. Siis semmoisen muovisen kokoon taittuvan. Nyt on joka vuodelle siis takuuvarma joulukuusi, jos ei aitoon kuuseen ole mahdollisuutta.

Eräs tuttu toi kesällä mökiltä ruukkuun istutettuna pienen kuusen taimen. Hän pisti kuusen taimen parvekkeelle ja sitten jouluksi nosti sisälle. Pieni suloinen kuusentaimi oli oikein suloinen ja toi joulutunnelmaa, vaikkei siihen latvatähteä tms voinutkaan laittaa.

• 1212

pösilöt heittää joka vuosi roskiin niin joulukoristeet kuin pääsiäisjututkin....ja siksi onkin aina rahapulassa....em. käytös viittaa elämäntaidon hallitsemattomuuteen kaikilla tasoilla.

• Vein eilen ruukkupalmun autotalliin ja kaivan keväällä terassille - pääsee palmun alle halvalla. Joulukuusi on muovinen ja otetaan kohta esiin - Ei roskaa huushollia niin kuin aito.

• höpötyksetpois

Tuo oli kivasti kekattu!
        Meillä ei oo kuusia näkynyt kahteenkymmeneen vuoteen kuin metsässä.
        Lapselle sanoin, että oot jo niin iso, että nämä humpuukit lopetetaan.
        Nyt on iso ihminen. Kiitti juuri käydessään, että jouluhössötysta ei ole ollut.
        Jouluksi tehtiin vaan hyvää perusruokaa, vähän, oltiin kiitollisia, että on sapuskaa ympäri vuoden ja katto pään päällä ja lämpöä ja terveyttä ja rakkautta.
        No, kynttilöitä polteltiin kylläkin.

• höpötyksetpois kirjoitti:

Tuo oli kivasti kekattu!
        Meillä ei oo kuusia näkynyt kahteenkymmeneen vuoteen kuin metsässä.
        Lapselle sanoin, että oot jo niin iso, että nämä humpuukit lopetetaan.
        Nyt on iso ihminen. Kiitti juuri käydessään, että jouluhössötysta ei ole ollut.
        Jouluksi tehtiin vaan hyvää perusruokaa, vähän, oltiin kiitollisia, että on sapuskaa ympäri vuoden ja katto pään päällä ja lämpöä ja terveyttä ja rakkautta.
        No, kynttilöitä polteltiin kylläkin.

Juuri yhteys läheisiin on tärkeintä. Yksin asuvana tyydyn hyvään valmiiseen ruokaan usein. Vuosia täyttäessäni ostin valmiin kakku pohjan mutta täytteet ja kerman erikseen ja sain mieleiseni .

• tane_

Mene töihin ja osta jouluvalot.

• J-MJ

Ei kannata ostaa jouluvaloja ollenkaan. Menee vaan turhaan sähköä siinäkin. Kannattaa hommata muutama turvallinen kynttilälyhty sisälle ja ulos ja polttaa tuikkuja. Paljon kivemman näköinen, elävämpi valo, kunhan muistaa turvallisuusseikat. Eikä tarvitse koko ajan olla ne jouluvalot päällä.

• ootkoyhtäänaatellu

Siis hei halooooo, ootko laskenut, että mitä maksaa tuikut ja tulitikut siihen verrattuna, kun jos hankit ja käytät 2,99€ maksavia led-jouluvaloja.
        Meillä on käytetty samoja led-jouluvaloja monta vuotta, sitä ennen oli 40v. vanhat sähkökynttilät saatu perintönä äidin tädiltä.
        Ei noita joulukoristeita ja muita kikkeitä tartte joka joulu hankkia uusia. Lisäksi, kun ostaa halvan kauko-idässä tehdyn muovikuusen, joka menee pieneen tilaan säilytykseen ja voi käyttää vuosikymmeniä, on tosi ekologinen vaihtoehto.
        Tuossa yksi esimerkki joulukuusesta; http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/joulukuusi-greenville-180cm-50579658--malli?nosto=productpage-nosto-1
        joskus lahjoitetaan osastoilla on näitä muovisia joulukuusia, tuo esimerkki ei ehkä ole paras, mutta olkoon esimerkkinä mistä syystä näitä lahjoitetaan. http://www.espanja.org/markkinat/ilmoitus/lahjoitetaan-muovinen-joulukuusi/

• vanhatjouluka

Eikö joka paikkakunnalla ole yhteisiä kuusia, vieläpä hienosti valaistuja? Minusta niitä kelpaa katsella, ei tarvita kuusta joka luukkuun.

Valtakunnan upein joulukuusi löytyy varmaan Turusta tuomiokirkon edustalta. Sitä sopii tulla katsomaan kauempaakin.

Epäilen muuten vahvasti, että lapset vielä kärttäisivät joulukuusta tai muutenkaan vielä ajattelisivat joulua. Suosittelen, että ne jouluvalot pannaan sitten joulun jälkeen talteen, ei niitä tarvitse joka joulu hankkia. Itsellä yli 20 joulua nähneet valot ja ainakin 10 joulua toiminut tekokuusi.

• Sossupummi-

Joulukuusi kannattaa varastaa. Onhan tuolla mettää vaikka kuinka joten kai sieltä nyt yks kuusi irtoo ilmaiseksi.

• eiehkäkannata

Sossupummille voi vaan käydä huonosti siellä kuusenhakureissulla, saattaa liukastua ja lyödä vaikkapa silmäkulmansa pahasti johonin...

• voivoineonnytrikki

Hehheh hyvin sanottu. Joskus voi kaatua niin pahasti ettei pysty edes Jouluna syömään tummaa suklaata eikä naksuja ja raksujakaan.

• 1715

Juurikin näin...rahaa säästyy.

• kuusivarkaannähny
        voivoineonnytrikki kirjoitti:

Hehheh hyvin sanottu. Joskus voi kaatua niin pahasti ettei pysty edes Jouluna syömään tummaa suklaata eikä naksuja ja raksujakaan.

..joo ja saattaa mennä vielä uuden vuoden aattokin pirtelöllä, jos oikein pahasti liukastuu siellä kuusimetsässä...
        https://www.youtube.com/watch?v=F1sIQMRvxI4

• roletaari

Ei ole jouluvaloja eikä tule. Kuusta ei ole ollut ainakaan 15-vuoteen. Vaimo käy hakemassa muutaman kuusenoksan torin laidalta kuusikauppiaiden poistuttua.
      Koristelun huippua edustaa ikivanha olkipukki.

• Tuskinedeshaettöitä

Vain tyhmä köyhä tekee kakaroita vielä siihen köyhyyteen niin kuin se köyhyys ei itselle riittäisi vaan pitää lisätä niitä köyhien määrää naimalla lisää niitä.

Eikö olisi ollut halvempaa käyttää ehkäisyä niin ei tarvitsisi sossusta kerjätä kakaroiden varjolla rahaa.

Olen ollut köyhä koko ikäni mutta minulla ei ole ollut pakkomiellettä lisääntyä ja sitten valittaa kun yhteiskunta ei maksa sitä ja tätä. Itse olen pärjännyt ilman valojakin mutta että tehdä kakaroita jollekkin sossun luukulle ihmetyttää.

Helvetin hyvä sossulta sillä kuinka kauan meidän veronmaksajien varat riittää ylisuuren pummi joukon elättämiseen kun kenelläkään ei ole järkeä ehkäistä jos ei itse pysty niitä elättämään. Sossun pitäisi maksaa joku kunnon kertakorvaus strelisaatiosta elatuskyvyttömille ihmisille niin vältyttäisiin aivan roskasakin lisääntymiseltä joidenka aiheuttama lasku on jumalaton. Koulukiusaaminen vähentyisi kun sellaisten vanhempien tehtailemat lapset loppuisivat joilla ei ole mitään motivaatiota kasvattaa niitä kuin tehdä vain oman elinkeinonsa turvaamiseksi sossusta rahaa lypsämällä. Nämä yhteiskunnan alimman luokan kakarat pilaavat monen ihmisen elämän keskittymällä kiusaamiseen sen sijaan että tekisivät jotain hyödyllistä, kuten eivät tee vanhempansakkan muuta kuin sossusta kerjäävät elantonsa.

• Minä_olen

aina ollut köyhä. Minulla on useita lapsia. Köyhyydessäni olen kuitenkin saanut nauttia pienten lasteni aamun ensihymystä. Voiko ihminen elämässään saada sen suurempaa rikkautta?

Lapseni ovat jo aikuisia. He ovat pärjänneet elämässään paremmin kuin minä eivätkä ole niin köyhiä kuin minä olen aina ollut. Minulla on myös useita lapsenlapsia.

Vanhempani olivat myös köyhiä. Eivät hekään saaneet elämässään mitään aikaan muuten kuin naimalla. Äidilläni oli kuollessaan 108 jölkeläistä. Voiko elämässä saavuttaa mitään sen suurempaa rikkautta?

• 1212

kun aikanaan...siis silloin kun vielä tehtiin kunnollisia joulukoristeita...on hankkinut parasta mitä tarjolla on ollut, niin eipä tarvi nykyrihkamoihin koskea pitkällä tikullakaan. Paitsi niitä valoja joutuu aika ajoin uusimaan ulos, muttei maksa pajon sekään kun ostaa ihan joulun alla tai jälkeen -75prossan alella ja tietysti niitä paraslaatuisia ja kalleimpia taaskin.Tuskin tulee enää markkinoille sellaista joulukoristetta jonka ostaisin.Vanhat messinkiset ja aitokristalliset riittää.Ja on näyttäviä, toisin kuin nää rihkamat.

• 674968

Itse teetän kultasepällä joulukoristeet kullasta ja jalokivistä. On näyttävät eivätkä mitään messinki rihkamaa.

• tulejoulukultainen
        674968 kirjoitti:

Itse teetän kultasepällä joulukoristeet kullasta ja jalokivistä. On näyttävät eivätkä mitään messinki rihkamaa.

Hehee... niin hurjaa et keksikään, etteikö elävästä elämästä löytyisi jotain vastaavaa. Ostin huuto.net sivustoilta hopealautasia, joita oli jaettu palkinnoiksi kaiken maailman kyntökilpailuissa ja sonniosuuskunnissa, niissä oli kaiverruksia ym. krumeluureja, ettei ne kelvanneet kenellekään, halpoja olivat. Niistä lautasista saa tosi hyviä koristeita vaikka joulukuuseen.
        Me on teetetty Intiassa matkoillamme niistä lautasista koruja paikallisilla sepillä ym. kivaa, työ siellä ei maksa juuri mitään, joten tulee lähes ilmaiset korut. Matkat Intiaan ei maksa juuri mitään halpislennoilla.
        Sitten toinen tosi tarina kuusen koristelusta, eräs julkisuuden henkilö Länsi-Uudeltamaalta laittoi punaisia pantittomia oluttölkkejä koristeeksi pihatien varteen kuuseen joulukoristeiksi. Erään nimeltä mainitsemattoman olutmerkin tölkki on kuin luotu joulukoristeeksi, punaista ja kiiltävää alumiinia, sopiva naru vain aukaisurenksuun ja koriste on valmis!
        Meitsi laittaa myös pihalla olevaan kuuseen oluttölkit koristeeksi ja halvat led-ulkovalot, saavat naapuritkii katsella ilmaiseksi koristeltua joulukuusta.

• helpostikin

Meillä on jo vuosia ollut kuusi kaupasta. Korkeus noin 60 cm, valot ja kaikki. Tietysti muovia.

• Juo-viinaa

Niin silmäsi punottavat ja näet erivärisiä valoja ja voit pahoin. Paremman lopputuloksen saat jos menet vielä baariin ja alat haistettelemaan itseäsi isommille. Saat näin lisää väriä elämäänne.

• Vinkatkaahanmistä

Mistä te niitä 2.99 maksavia jouluvaloja ootte hommanneet? Meillä päin ei oo näkynyt, mutta oonkohan etsinyt väärästä kaupasta?

• jouluvalotostanut

Ihan Tokmannilta ostin omat led-jouluvalot, maksoi 2,99€ (-50% tarjous), ostin kahdet samalla kertaa, maksoi yhteensä 5,98€, muuntajat tuli paketin mukana, ettei tarvitse paristoja.
        Toisen laitoin eteiseen koristeeksi pajusta punottun sydämeen, toisen laitoin kirppikseltä ostettuun isoon säilyketölkkiin, tuli ihan kivat koristeet. Siirrän ne tölkistä sitten joulukuuseen, kun hankin joulukuusen tänne sisälle.
        Eihän nämä valot muutenkaan kalliita ole, mm. Biltemasta löytyy aika edullisia jouluvaloja http://www.biltema.fi/fi/Koti/Joulu/Jouluvalot-sisatilat/Joulukuusenkoriste-Sisakayttoon-LED-2000036702/
        Näistä halvoista led-jouluvaloista saa pienellä monenlaista, mun isä laittoi ulkokuistille tälläiset 2,99€ jouluvalot kuusenmalliseksi ripustaen ilma kuusta. Pimeässä näyttää ihan siltä, kuin siinä kuistilla olisi kuusi koristeltuna.
        Joulun jälkeen on taas tarjouksia, kun kaupat myy pois halvalla jouluvalot, silloin kannattaa ostaa, voi saada isonkin satsin jouluvaloja halvalla.

• MB-76

Joulukuuset vain sotkee paikkoja, tosin lapsiperheille välttämättömät, samoin koristeet. Lapset tykkää koristella kuusta. Mihin olet hukannut aikaisemmin käytetyt koristeet? Ei näitä tarvitse ostaa joka vuosi, kun kerää pikkuhiljaa ja kipareiltakin näitä löytää joulun jälkeen. Roskakulttuuri on muutenkin tympeää ja kannattaisi keskittyä pitkäikäisiin kayttöesineisiin. Nämä tulee halvemmaksikin, vaikka lähtö vähän kalliimpi. Itse en osta joulukuusta sinkkuna, mutta Aarikan maljakossa on havun oksia jo nyt, pidän koko talven! Näitä myydään kahtena kokona 14cm ja 20cm ja näyttävä "kuusen" jalka. Aarikan löysin tarjouksesta hiljakkoin, täyteen rahaan tyyris. Parvekkeella on lyhty, jonka löysin kiparilta 2€. Nämä tahtoo olla kaupoissa 10-20€. Koristeita saa sesongin jälkeen ilmaiseksi ensi jouluksi. Toivottavasti 2016 joulu ei tule "yllätyksenä", kun ostat alesta koristeet het joulun jälkeen. Joulua siis täällä näinkin tarpeeksi lyhdyllä ja havunoksilla! Ei määrä vaan laatu! Ammakoululle menen syömään joululounaan, joka maksaa vajaan kympin ja sukuloimassa myös.

• W222

Ei tosiaan tarvitse ostaa joulukoristeita joka vuosi joulukuuseen. Meilläkin on monet joulut ollu samat koristeet, varmaan viimeiset 15v. samat.
        Kuusi tosiaan roskaa aika paljon, mutta kunnollinen vedellä täytettävä kuusenjalka toimii, ettei kuusi kuivu jo heti alkuunsa. Ostin Lidlistä oman kuusenjalan jo monta vuotta sitten, edellinen oli teetetty jossain ammattikoululla.
        Tuosta joululounaasta ammattikoululla tuli mieleen, että yksi rakennusliikkeen johtaja keräsi aina rakennukselta erilaisia tarvikkeita paikallisiin päiväkoteihin askarteluun mm. rasiaporalla tehtyjä kiekkoja. Se johtaja kävi aina jouluna sitten päiväkodilla siitä hyvästä syömässä joulupäivällisen, toki kutsuttuna.
        Monet unohtaa aina nämä ammattikoulut palveluiden tarjoajina, ammattikouluilla voi käydä kohtuullisen edullisesti leikkauttamassa hiukset ja teettämässä monenlaista. Monet teettää autoon huollot ja renkaiden vaihdot ammattikouluilla.

• MB-76

Ammattioppilaitosten tuotteita ja palveluja kannattaa käyttää hyväksi. Itse aikanaan hankin ruoat sieltä, mitä kokkilinja teki! Hinnat oli edulliset ja söin todella terveellisesti! Näillä on pieni myymälä koululla. Nyt viime aikoina olen valmistanut ruoat itse siksi, että taidot karttuvat ja olen panostanut paljon keittiövälineistöön. Aikaakin saa näin kulumaan, kun valmistaa ja suunnittelee. Kalatuotteet haen yhä edelleen ammakoululta kilpailukykyisen hinnan takia, lohikeitot, paistetut muikut ja silakat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5137
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2149
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1807
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1424
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1207
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      970
    Aihe