Juutalaiset katsovat olevansa J-lan valittu kansa. J-la näet valitsi kaikista maailman kansoista riitaisan ja pikkuruisen paimentolaisheimon, jolle ilmoitti itsensä ja jonka kanssa teki liiton. Tosin pahat kielet väittävät, että juutalaiset pakotettiin tähän liittoon, sillä J-la uhkasi heitä mitä hirvittävimmillä rangaistuksilla, jos he kieltäytyisivät. Historia on osoittanut, että J-la on vihollisena vaarallinen ja liittolaisena kohtalokas; tämä tosin saattaa johtua hänen omintakeisesta ja erittäin mustasta huumorintajustaan – juutalainen huumori onkin maailman- ja taivaankuulua.
Ihmisen asema
Lähde Hikipedia, Juutalaisuus
Nauroin mutkille lukiessani Hikipediasta, millainen on juutalaisuus. Ihan ylpeänä esitän ettei kansa, josta voidaan laskea niin terävää pilaa, voi olla ihan tossukka mitättömyys.
Hyvä, Hienoa
19
68
Vastaukset
Joo, enpä tiedä, koska koraanissa sanotaan, että ME valitsimme teidät, annoimme teille Tooran ja Jeesuksen Marian pojan, eläinten uhraamisen jne.
Josko lienee Islam se jumala.- erioli
Hyvästä johtopaikasta on aina kilpailua. Jla on kuitenkin todistettavasti ollut ensin. jota tämänkin palstan lössi kunnioittaa oman Jumalansa kolmiyhteisenä muotona.
Jos tutkit paremmin Islamia, huomaat, että kopio on aina kopio. Islamkin pitää itseään alkuperäisenä josta siis alkuperäinen on kopio. Mutkikastako? Muhammed tietää paremin joten alistu vain tämän edessä.
erioli
Muhammad on kuollut, kuten Jeesuskin, miten heidän edessään alistutaan ?Kuolleet eivät tee mitään, elleivät sitten synny uudestaan.
Siitäpä tulikin mieleeni, että Rooman sotajoukot koostuivat suurelta osin syyrialaisista, silloin kun Jerusalemia hävitettiin.
Tuleeko siitä mitään mieleen noin, niin kuin, tuomiopäivän näkökulmasta.- erioli
Minulle ei ainakaan tule mitään mieleen tuomiopäivänäkökulmasta.
Syyria ei ole tunnustaanut Israelia eikä tehnyt rauhaa sen kanssa joten siitä kulmasta siitä kulmasta voi tulla vielä tulta tupaan.
Jumalalla ja Hitlerillä oli hyvä maku.
- eikaitaastuota
Katsoin nauhalta ohjelmaa jossa esiteltiin muslimien mielipiteitä Hitleristä. Kuinka ollakaan, eräs oppinut totesi että Hitler oli piilomuslimi. Jos oli, niin voimme huokaista. Samaan tapaan kun Hitler luhistui, islamin vaarakin luhistuu omaan mielettömyyteensä. Tarvitaan vain noin kymmenisen miljoonaa ihmisuhria, 12 vuotta ja homma on saaatettu loppuun.
No hyvä on, ehkä nuo vanhat ovatkin liian kaukaisia. Tai mistä sen koskaan tietää.
asiasta toiseen.....annoit ymmärtää, että olet perehtynyt islamiin. En ymmärrä Koraanissa erästä sanaa, joten voisitko valaista hiukan. Sana on Huuto. Mitä se mahtaa tarkoittaa: " Huuto sai heidät valtaansa ja aamulla he makasivat kuolleina maassa. "
"Huutavan ääni erämaassa " ..löytyy myös raamatusta.
Kuka siellä huutaa?- erioli
Tähän en osaa vastata
erioli
Voi harmi, minua kiehtoo aina hiukan mystiset asiat, mutta ne eivät ole nyt kovin muodikkaita.- erioli
Mystiikan ongelma on niiden monitahoisuus. Toisaalta ne ovat kuin kiinnostavaa kirjallisuutta, toisaalta niitä käytetään selittämään jotain jolle ihminen itse luo tarkoituksen. Haluamatta loukata ketään viittaan Ilmestyskirjaan josta luetaan mitä halutaan, aikaansa sidottua ja tulevaa.
Minä en pidä mystisiä tekstejä muuna kuin aikansa lapsina. Ihmiset ovat toivoneet tai luulleet jotakin..ja jotkut sittten jatkaa niiden kannnettelmista tänäänkin. erioli
En tarkoittanut vanhoja mysteeriuskontoja, vaan elämän mysteeriä yleensä tai jotain, jota vain yllättäen tapahtuu, eikä kukaan voi mitään.
Jos tietää elämän MIKSI ? Tietää kyllä MITEN, mutta ei sitä kukaan tiedä. Tuntuu että kaikki katselevat suu auki, että kuinka se näin meni ja mitä tulee seuraavaksi.- erioli
fari.g kirjoitti:
erioli
En tarkoittanut vanhoja mysteeriuskontoja, vaan elämän mysteeriä yleensä tai jotain, jota vain yllättäen tapahtuu, eikä kukaan voi mitään.
Jos tietää elämän MIKSI ? Tietää kyllä MITEN, mutta ei sitä kukaan tiedä. Tuntuu että kaikki katselevat suu auki, että kuinka se näin meni ja mitä tulee seuraavaksi.Onko se, ettei tiedä "miksi tapahtuu" mysteeri vai asia jolle vielä ei tunneta selitystä? Sattumallakin on sijansa..
- miettikääsTätä
Jos kansat keksii itse jumalia, niin todistaako se että niitä oikeasti on olemassa.
- erioli
Kuka todistaa että jumalat tai joku heistä on vain keksittyjä?
- miettikääsTätä
erioli kirjoitti:
Kuka todistaa että jumalat tai joku heistä on vain keksittyjä?
Kuka todistaa ettei niin olisi?
- erioli
miettikääsTätä kirjoitti:
Kuka todistaa ettei niin olisi?
Väitteen esittäjällä on todistustaakka
Mitä alemmalla henkisellä tasolla ihminen on, sitä vähemmän arvoituksellista kaikki on hänelle, sensijaan hän pitää kaikkea itsestään selvänä.
- erioli
Älykäs ihminen huomaa asioita joille ei löydy syytä? Viisas ihminen ei vaivaa itseään asioilla joille ei tarvitse löytää syytä. Elämä on liian lyhyt joten mieti tärkeimmät syyt ja anna itsellesi aikaa muuhunkin. Muutoin teet itsellesi niin paljon kyhsymyksiä ettet ehdi rentoutua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273