Olenko huono uskovainen, kun en pysty maksamaan kymmenyksiä?
KYMMENYKSET
59
<50
Vastaukset
Mun yksi kaveri maksaa 10 % erittäin pienistä etuuksistaan (ei palkkatuloja) ja on aina vaikeuksissa omien maksujensa kanssa, ollut jopa asunnosta häädön alainen vuokrarästien takia. Mielestäni hän kuuluu niihin, joiden päinvastoin pitäisi saada seurakunnalta avustusta. Säädettiinhän lahjat ja annit siksi, että huolehdittiin köyhistä. Keitä ne sitten ovat, joita pitäisi avustaa, ellei hänen kaltaisensa?
Samoin minä kuulun tämän maan köyhimpiin. Yhdessä vaiheessa ajattelin maksaa etuuksista 6 %, koska tuloni olivat noin 60 % palkkatuloistani. Sitten vieraannuin seurakunnasta, koska sinne ollaan ajamassa amerikkalaista Empoweria, jota en ymmärrä enkä hyväksy. Nyt en maksa minnekään. Mielelläni kyllä autan satunnaisesti ihmisiä, jotka pyytävät apua. Jos jollain on nälkä, haen hänelle kaupasta ruokakassin. En anna rahaa, joka menisi viinaan ja huumeisiin.- Spurgujen.puolesta
Puliukkojen tarvitsee myös viinaa!
- Maksa.Herran.osuus
Jokainen pystyy maksamaan kymmenyksensä. Euro päivässä kaikista pienituloisimmiltakin on mahdollista.
Mutta älä uhraa rikkaille saarnaajille. - Syyllisyyspainaa
Monikohan köyhä kiemurtelee syyllisyydessä tämän kymmenysasian kanssa.
- RealSana
Jumalan Sanasta ei löydy mitään kymmenyssääntöjä uskovia varten. Jokainen uskova voi olla vapaa ja elää ilman syyllisyyttä, vaikkei maksa senttiäkään kymmenyksiä.
"Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin." Kymmenysten vaatiminen ja maksaminen on kuorma, jota ei Pyhä Henki laita kenenkään päälle. - rakkaus.liikuttaa
Tuohon vedoten uskossa kaikki on sallittua.
Mutta, tuo on tavallaan kirkon ovissa ensimmäinen askel. Sisäpuolella Pyhä Henki kasvattaa sitten ja askelmat ovat siten eteenpäinvieviä.
Mitä taas puhutaan kymmenyksistä, niin kuka kymmenestä omenastaan antaa yhden Herralle, hän antaa sen rakkaudesta.
Ilman rakkautta kaikki on turhaa, vaikka ruumiinsa antaisi poltettavaksi.
Ts. rakkaus on kaiken a ja o, ei muu.
Jos mennään vanhanliiton aikaiseen Herran kansaan, Hän ruokki kansansa mannalla ja vieläpä erämaassa. Tämä vain esimerkiksi siitä, että Herra pitää huolta.
Otan toisen esimerkin henkilöstä, jonka nimen varmaan moni tuntee.
Veikko Hursti. Mitä hän antoi rakkaudesta? Kaiken ja söi kuormasta.
- jaikaliii91
Kuinka monta huonoa uskovaa löydät Raamatusta? Kuinka montaa uskovaa Jumalan Sana kutsuu huonoksi uskovaksi? En itse ole sellaista löytänyt Raamatusta. Mutta lihallinen uskova sieltä löytyy. Mutta huonoa ei löydy. Jos me siis pitäydymme Raamatun Sanaan, huonoa uskovaa ei ole olemassa. Silloin kaikki uskovat ovat jotakin muuta mutta eivät huonoja uskovia.
Uskovat voivat pitää itseään tai toista uskovaa huonona, mutta Jumalalle on kaikki uskovat yhtä hyviä koska he ovat Hänen lapsiaan, siinneet ja syntyneet Hänen siemenestään ja Hänestä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on synnyttänyt meidät Jumalan lapsiksi. Jumalasta, Sanasta ja Hengestä, ei voi syntyä huonoa uskovaa. Ymmärrätkö tämän?
Olet siis vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Tämä koska se on Jumalan ilmoitus uudestisyntyneestä uskovasta. Olet myös täydellinen uskova koska Jumala on tehyt sinusta täysin täydellisen ja sellaisena Hänelle kelvollisen.
Heb 10:14 "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."
1.Korinttolaiskirje:6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
Hebrealaiskirje:10:10 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
MINKÄLAINEN JEESUS ON? Hän on vanhurskas ja Pyhä. Selllainen olet myös sinä ja minä uskomme tähden Herraan Jeesukseen Kristukseen.
1.Johanneksen kirje:4:17 "Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa."
2.Korinttolaiskirje:5:21 "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."
Galatalaiskirje:2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista." Kymmenykset eivät kuulu Uuteen liittoon! Ne kuuluivat Vanhaan liittoon eli Mooseksen liittoon. Siksi sinun ei tarvitse maksaa kymmenyksiä - Uudessa liitossa annetaan omasta vapaasta halusta, sen mukaan paljonko itse haluaa antaa.
Kannattaa katsoa mitä Uusi testamentti opettaa lahjoittamisesta - eikä pitää itseään Mooseksen lain alaisena. Ne jotka opettavat että kymmenykset pitää maksaa seurakunnissa tekevät väärin, sillä ne eivät Uuteen liittoon kuulu.
Joten et ole sen perusteella "huono uskovainen".
Onko tuo huonous jotain helluntai-oppia kun monet hokevat huonouttaan?- RealSana
Ei edes Mooseksen laissa ole määräystä kymmenysten maksamisesta palkkatuloista tai sosiaaliavustuksista.
- M..O.T
Mooseksen laki on voimassa myös Uuden liiton aikana. Jeesus hyvin jämäkästi vahvisti tämän asian (Mt 5:17-20). Joka sen kiistää, Jeesuksen sanojen mukaan häntä kutsutaan taivasten valtakunnassa kaikkein pienimmäksi. Tästä synnistä voi menettää oikeasti pelastuksensa (huom. Mt 5:20 ja 2 Piet 3:15-16).
Kymmenykset tulee maksaa Jerusalemin temppelille ja leeviläisille papeille. Koska nyt ei ole temppeliä, niin silloin ei voi maksaa kymmenyksiä. Kymmenykset olivat tarkoitettu myös pyhinvaellusjuhlien (pesach, shavuot, lehtimajanjuhla) tarjoilujen kulujen kattamiseen ja kymmeyksen maksaja sai nauttia ateriasta myös. Kymmenyksiä ei tarvitse maksaa suomalaisille seurakunnille, mutta seurakunnan jäsenen velvollisuus on avustaa seurakunnan välttämättömien kulujen kattamiseen kykyjensä mukaan. - ymmärrä-miten-haluat
RealSana kirjoitti:
Ei edes Mooseksen laissa ole määräystä kymmenysten maksamisesta palkkatuloista tai sosiaaliavustuksista.
Kuka sen palkkatulon mitenkin ymmärtää, tulo kuin tulo.
Itse ymmärrän sen niin, että Jumalalle annetaan se mikä Jumalalle kuuluu. Se on kuuliaisuutta ja tuo oman siunauksensa elämään.
MALAKIA 3
7. isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte:
"Missä asiassa meidän on käännyttävä?"
8. Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte:
"Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
9. Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
10. Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot:
totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
11. Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää,
eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.
12. Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 17
24. Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat:
"Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
25. Hän sanoi: "Maksaa". Ja kun hän tuli huoneeseen, kysyi Jeesus häneltä ensi sanaksi:
"Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?"
26. Ja kun hän vastasi: "Vierailta", sanoi Jeesus hänelle: "Lapset ovat siis vapaat.
27. Mutta ettemme heitä loukkaisi, niin mene ja heitä onki järveen.
Ota sitten ensiksi saamasi kala, ja kun avaat sen suun, löydät hopearahan.
Ota se ja anna heille minun puolestani ja omasta puolestasi."
- huonontunnustus
Olen huono uskovainen enkä maksa kymmenyksiä.
Joskus olin "hyvä" uskovainen ja maksoin kymmenykset bruttotuloista niin kuin Meller neuvoo. Olin hyvilläni voidessani kymmenykset maksaa.
Mutta työhistoriani on ollut värikästä ja alavireistä. Lopetin kymmenysten maksun kun jo jouduin asioimaan sosiaalitoimistossa apua pyytämässä. Kun joutui kaikki maksunsa selvittämään niin nolotti tunnustaa että rahaa menee myös kymmenyksiin. Sittemmin nuo kymmenysten maksut jäivät.
Nykyään teen erittäin pienipalkkaista osa-aikatyötä ja työn määräkin vaihtelee, välillä töitä ei vaan ole. En ole mennyt työkkäriin enkä muitakaan apuja pyytämään, koska kauan sitten olen opiskellut ammatin, jota en hallitse. Kyseiseltä alalta todennäköisesti töitä tarjottaisiin enkä uskalla niitä ottaa vastaan, koska en suoriudu töistä ja stressaan vapaa-ajallakin kun pelkään tehneeni virheitä. Haen jatkuvasti erilaisia lisätuloja, mutta tuloni ovat niin minimaaliset, ettei kymmenysten maksu tule kyseeseen.
Näistä edellä mainituista syistä johtuen en paljon enää käy seurakunnassakaan, kun koen olevani niin epäonnistunut. Onneksi hengellisiä ohjelmia voi kotonakin seurata ja parempina aikoinani hankin paljon hyviä hengellisiä kirjoja. Raamattua luen säännöllisesti tai kuuntelen netistä ääniradiota.
Saattaa olla hyvinkin, että taas alan maksaa kymmenyksiä jos ja kun saan taloudellisen tilanteeni paremmaksi ja työasiat varmemmalle pohjalle. Tätä päivittäin rukoilen ja uskon että tässä vielä ihan hyvin käy.- huonotunnustaa
Painovirhepaholainen....
Piti kirjoittaa että kuuntelen netistä ääniraamattua eikä ääniradiota, niin kuin tuonne olen näemmä kirjoittanut.
- Jeesuksenoma
Antakaa, niinkuin sydän vaatii, ei surkeillen, eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. Tätä minäkin noudatan armosta, annan silloin kun on mistä antaa ja tuntuu hyvältä. Omassa entisessä seurakunnassa pastori puhui, että kymmenysten jälkeen se antaminen vasta alkaa.
- Suora.sanoma
Kannattaa opiskella uhraamisasia Raamatusta. Tässä osviittaa:
http://Jeesus-on-Herra.com/?p=214- BereastaPamahtaa
Tuossa on erittäin kovasydämistä ja mielestäni väärää opetusta. En suosittele. Kannattaa todellakin katsoa Raamatusta, ja tehdä sen mukaan kun Jeesuksen Henki vaikuttaa, ei tuon sivuston opin mukaan.
- Opetuslapseutettuna
Oli selvää opetusta, ja vain suoraan Raamatusta poimittua. Tulostan tuon seurakuntamme vanhimmille.
Kyllähän tekin rahaa haluatte...
Niin kuin tämä nykyinen hallituskin leikkaa köyhiltä, mutta rikkaat herrat ei itseltä mitään...Näin se on...
- Tarkkaväännös
Tässä vähän Raamatun "totuutta". Neh.13:12. Biblia. Niin koko Juuda toi kymmenykset jyvistä, viinasta ja öljystä tavarakammioihin.
- Enmaksaisi
Kymmenykset ja ruoka-avustusten jako kirkon piirissä. Yhdellä kädellä antaa ja toisella ottaa...
- Kun_Tulit_Sanoneeksi
Kymmenyksiä et palauta, koska et tahdo palauttaa niitä kuten Jumalan Sana käskee.
Tiedät tuon Herran tahdoksi, etkä kuitenkaan niin tee, se on tietoinen väärinteko.
Kun olet tottelematon Herran Äänelle, sinä paadut ja Pyhä Henki poistuu sinusta.
Jumalalta varastamalla sinä menetät ikuisen elämän. Onko raha sen arvoista?
Malakia: 3:10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
Et ole Raamattuun uskova, koska et luota Sanaan etkä tottele Jumalan Sanaa.
Luulet olevasi uskossa, kun tiedät joitain asioita Raamatusta. Se on gnostilaisuutta. - RealSana
Kun_Tulit_Sanoneeksi, nyt eletään Jeesuksen syntymän jälkeistä aikaa, viimeisiä päiviä. Kymmenysmääräykset koskivat ainoastaan Israelilaisia Luvatussa Maassa. Kymmenykset maksettiin maan tuottamasta sadosta ja karjasta. Palkkatuloista ei maksettu kymmenyksiä.
Jumala antoi erityisen lupauksen koskien Luvattua Maata: "Sillä se maa, jota sinä menet omaksesi ottamaan, ei ole niinkuin Egyptin maa, josta te olette lähteneet ja jota sinä, siemenesi siihen kylvettyäsi, jalalla polkien kastelit niinkuin vihannestarhaa. Vaan se maa, jota te menette omaksenne ottamaan, on maa, jossa on vuoria ja laaksoja ja joka juo vettä taivaan sateesta, maa, josta Herra, sinun Jumalasi, pitää huolen ja jota Herran, sinun Jumalasi, silmät aina katsovat, vuoden alusta sen loppuun saakka."
Kymmenyksillä ylläpidettiin temppelijumalanpalvelusta eläinuhreineen. Joka kolmas vuosi kaikki eli täydet kymmenykset (joista Malakia puhuu) tuotiin leeviläisille papeille temppeliin. Kymmenyksistä oli määräys: "Kaikesta kylvösi sadosta, joka kasvaa pellollasi, anna joka vuosi kymmenykset ,ja syö ne Herran, sinun Jumalasi, edessä, siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi."- M..O.T
Kyllä kymmenysten perusteena olevat tulot tarkoittavat kaikkia tuloja. Tätä Raamattu tarkoittaa. Mutta .....
Kymmenykset tulee maksaa Jerusalemin temppelille ja leeviläisille papeille. Koska nyt ei ole temppeliä, niin silloin ei voi maksaa kymmenyksiä. Kymmenykset olivat tarkoitettu myös pyhinvaellusjuhlien (pesach, shavuot, lehtimajanjuhla) tarjoilujen kulujen kattamiseen ja kymmeyksen maksaja sai nauttia ateriasta myös. Kymmenyksiä ei tarvitse maksaa suomalaisille seurakunnille, mutta seurakunnan jäsenen velvollisuus on avustaa seurakunnan välttämättömien kulujen kattamiseen kykyjensä mukaan. - IsraeliinOKSASTETTU
Kiellät osallisuutesi Israeliin, miten aiot päästä Uuteen Jerusalemiin, mistä portista? Juudan portista et sinä ainakaan sinne pääse, etkä muurin yli.
Etkö apostoli Paavalin kirjoituksista löydä Uudessa Liitossa Herran Temppeliä?
1.Tm.3:15 että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa( hebr. BEIT, TALO, TEMPPELI ), joka on elävän Jumalan seurakunta.( PH:N TEMPPELI )
Totuuden( JUMALAN SANA, VT ) pylväs ja perustus, ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa ..
"Kymmenysmääräykset koskivat ainoastaan Israelilaisia Luvatussa Maassa. Kymmenykset maksettiin maan tuottamasta sadosta ja karjasta. Palkkatuloista ei maksettu kymmenyksiä." VALETTA. Eikö Jeshua palauttanut kymmenyksiä siitä minkä ansaitsi rakennustöissä ja puuseppänä, kuten kasvatusisänsä Joosef?
Ja luuletko, että juutalaiset Babylonissa, ja Roomassa, ja Kreikassa eivät palauttaneet kymmenyksiä kuten laissa on määrätty? SOKEA TALUTTAJA.
Ilmestyskirja: 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
21:9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
21:13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
21:15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. - Voi.pimeyttä
Sinäkö se päätät, kuka portista kulkee?
- Jeesuksenoma
IsraeliinOKSASTETTU kirjoitti:
Kiellät osallisuutesi Israeliin, miten aiot päästä Uuteen Jerusalemiin, mistä portista? Juudan portista et sinä ainakaan sinne pääse, etkä muurin yli.
1.Tm.3:15 että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa( hebr. BEIT, TALO, TEMPPELI ), joka on elävän Jumalan seurakunta.( PH:N TEMPPELI )
Totuuden( JUMALAN SANA, VT ) pylväs ja perustus, ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa ..
"Kymmenysmääräykset koskivat ainoastaan Israelilaisia Luvatussa Maassa. Kymmenykset maksettiin maan tuottamasta sadosta ja karjasta. Palkkatuloista ei maksettu kymmenyksiä." VALETTA. Eikö Jeshua palauttanut kymmenyksiä siitä minkä ansaitsi rakennustöissä ja puuseppänä, kuten kasvatusisänsä Joosef?
Ja luuletko, että juutalaiset Babylonissa, ja Roomassa, ja Kreikassa eivät palauttaneet kymmenyksiä kuten laissa on määrätty? SOKEA TALUTTAJA.
Ilmestyskirja: 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
21:9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
21:13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
21:15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.Itse sain Jumalan armosta tulla uskoon 30v sitten, silloin pastori sanoi, että nimeni kirjoitettiin karitsan elämän kirjaan, sitä ennen hän julisti syntini anteeksi annetuiksi, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovinto veressä.
- RaamatunMukaan
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan."Kaikesta kylvösi sadosta, joka kasvaa pellollasi, anna joka vuosi kymmenykset, ja SYÖ ne Herran, sinun Jumalasi, edessä, siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi: kymmenykset jyvistäsi, viinistäsi ja öljystäsi, niin myös raavaittesi ja lampaittesi esikoiset, että oppisit pelkäämään Herraa, sinun Jumalaasi, kaikkena elinaikanasi. ... Joka kolmas vuosi tuo kaikki kymmenykset sinä vuonna saamastasi sadosta ja pane ne talteen porttiesi sisäpuolelle. Ja sitten tulkoon leeviläinen, jolla ei ole osuutta eikä perintöosaa sinun rinnallasi, niin myös muukalainen, orpo ja leski, jotka asuvat sinun porttiesi sisäpuolella, ja he SYÖKÖÖT ja tulkoot ravituiksi, että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua kaikissa kättesi töissä, joita teet." 5.Moos 14
- RealSana
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.IsraeliinOKSASTETTU, voi sinun pimeyttäsi! Kirjoitat aivan outoja ja Raamatun Sanan vastaisia valheita ja houreita. Mooseksen laki sanoo selvästi että, "kymmenykset jyvistäsi, viinistäsi ja öljystäsi, niin myös raavaittesi ja lampaittesi esikoiset"
- RealSana
M..O.T kirjoitti:
Kyllä kymmenysten perusteena olevat tulot tarkoittavat kaikkia tuloja. Tätä Raamattu tarkoittaa. Mutta .....
Kymmenykset tulee maksaa Jerusalemin temppelille ja leeviläisille papeille. Koska nyt ei ole temppeliä, niin silloin ei voi maksaa kymmenyksiä. Kymmenykset olivat tarkoitettu myös pyhinvaellusjuhlien (pesach, shavuot, lehtimajanjuhla) tarjoilujen kulujen kattamiseen ja kymmeyksen maksaja sai nauttia ateriasta myös. Kymmenyksiä ei tarvitse maksaa suomalaisille seurakunnille, mutta seurakunnan jäsenen velvollisuus on avustaa seurakunnan välttämättömien kulujen kattamiseen kykyjensä mukaan.M..O.T, Vanhan Liiton kymmenyksiä maksettiin ainoastaan sadosta ja karjasta. Jumala sanoi: "Maa on minun ja te olette vieraita ja muukalaisia minun luonani." Jumala itse tuotti ja antoi kaiken mitä tarvittiin temppelijumalanpalvelukseen. Jumala piti erityistä huolta Luvatusta Maasta: "Maa, josta Herra, sinun Jumalasi, pitää huolen ja jota Herran, sinun Jumalasi, silmät aina katsovat, vuoden alusta sen loppuun saakka."
- KysynpäVainen
Kuka on huono uskovainen ja kuka on hyvä uskovainen?
- eimitää
Itse koen olevani huono uskova. Luotan kyllä Jeesuksen täytettyyn työhön puolestani. Liekkö huono itsetunto syynä, sillä jo lapsena 60 luvulla isäni sanoi meille lapsille, että ette ole mitään, eikä teistä tule mitään. En halua olla vaivaksi muille.
- SeurataanJeesusta
Sinulla voipi olla väärä kuva Jumalasta. Jumala ei sano lapselleen noin kuten isäsi sanoi sinulle. Me olemme Jumalalle kaikki aivan yhtä rakkaita ja tasa-arvoisia, samalla viivalla. Sinä olet rakastettu Isän Jumalan taholta, eikä sinun huono itsetuntosi tee sinusta yhtään huonompaa uskovaa kuin muut uskovat. Huono itsetunto ei vie sinulta pelastusta koska pelastushan meillä on yksin Jeesuksessa, armosta, ei omista teoistamme johtuen. Rukoillaan että Jumala parantaa sinun sisintäsi ja vahvistaa sinun heikkoa itsetuntoasi, ja että opit rakastamaan myös itseäsi. Siunausta!
- kymmenys
Kymmenyksiä ei makseta. Ne palautetaan koska ne ovat Jumalan eikä meidän.
- RaamatunMukaan
ei näin, vaan:
"Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on." Ps 50:12
"Minun on hopea, ja minun on kulta, sanoo Herra Sebaot." Hag 2:8
"Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat." Ps 24:1
Kaikki on siis Herran, ei vain 10%.
"Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: 'Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua.'" Luuk 18:22 - RealSana
kymmenys, missäköhän kohtaa Mooseksen lakia puhutaan kymmenysten palautamisesta? Kirjoittelet pelkkää ihmisoppia!
- Herralle.PYHITETTY
RealSana kirjoitti:
kymmenys, missäköhän kohtaa Mooseksen lakia puhutaan kymmenysten palautamisesta? Kirjoittelet pelkkää ihmisoppia!
ET TUNNE JUMALAA, ET TUNNE JUMALAN SANAA, LUULETKO OLEVASI USKOVA?
1.Mooseksen kirja: 14:20 Ja kiitetty olkoon Jumala( EL ELJON )Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi." Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
28:22 ja tämä kivi, jonka olen patsaaksi pystyttänyt, on oleva Jumalan huone, ja kaikesta, mitä minulle suot, minä totisesti annan sinulle kymmenykset."
Aabraham on isämme uskossa ja hän antoi kymmenykset JHVH Herralle.
#Kun_Tulit_Sanoneeksi 20.3.2016 16:32: "Kymmenyksiä et palauta, koska et tahdo palauttaa niitä kuten Jumalan Sana käskee.
Tiedät tuon Herran tahdoksi, etkä kuitenkaan niin tee, se on tietoinen väärinteko.
Kun olet tottelematon Herran Äänelle, sinä paadut ja Pyhä Henki poistuu sinusta.
Jumalalta varastamalla sinä menetät ikuisen elämän. Onko raha sen arvoista?
Malakia: 3:10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
Et ole Raamattuun uskova, koska et luota Sanaan etkä tottele Jumalan Sanaa.
Luulet olevasi uskossa, kun tiedät joitain asioita Raamatusta. Se on gnostilaisuutta."
3.Mooseksen kirja: 27:30 Kaikki maan kymmenykset, sekä pellon viljasta että puiden hedelmistä, ovat Herran omat, pyhä lahja Herralle.
27:32 Ja kaikki kymmenykset raavaskarjasta ja pikkukarjasta, joka kymmenes eläin kaikesta, mikä kulkee paimenen sauvan alitse, olkoot pyhä lahja Herralle.
4.Mooseksen kirja: 18:21 Mutta leeviläisille minä annan kaikki kymmenykset Israelissa perintöosaksi, palkkana siitä palveluksesta, jonka he toimittavat ilmestysmajassa.
18:24 Sillä israelilaisten kymmenykset, jotka he antavat Herralle anniksi, minä annan leeviläisille perintöosaksi; sentähden minä kiellän heiltä perintöosan israelilaisten keskuudessa."
18:26 "Puhu leeviläisille ja sano: Kun te israelilaisilta otatte ne kymmenykset, jotka minä olen määrännyt heidän teille annettavaksi perintöosaksenne, niin antakaa siitä Herralle anti, kymmenykset kymmenyksistä,
5.Mooseksen kirja: 14:22 Kaikesta kylvösi sadosta, joka kasvaa pellollasi, anna joka vuosi kymmenykset,
14:23 ja syö ne Herran, sinun Jumalasi, edessä, siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi: kymmenykset jyvistäsi, viinistäsi ja öljystäsi, niin myös raavaittesi ja lampaittesi esikoiset, että oppisit pelkäämään Herraa, sinun Jumalaasi, kaikkena elinaikanasi.
14:28 Joka kolmas vuosi tuo kaikki kymmenykset sinä vuonna saamastasi sadosta ja pane ne talteen porttiesi sisäpuolelle.
26:12 Kun kolmantena vuotena, kymmenysten vuotena, olet suorittanut loppuun kaikki kymmenykset saamastasi sadosta ja antanut ne leeviläiselle, muukalaiselle, orvolle ja leskelle, ja he ovat syöneet sinun porttiesi sisäpuolella ja tulleet ravituiksi, - RealSana
Herralle.PYHITETTY, kirjoitat aivan kauheita syytöksiä. Kirjoitit valheita.
Et löytänyt yhtään jaetta Raamatusta, jossa olisi puhuttu kymmenysten palauttamisesta. Oppisi perustuu muutamaan asiayhtydestä irrotettuun Raamatun jakeeseen.
Aabraham antoi yhden kerran kymmenykset KAIKESTA RYÖSTÖSAALIISTAAN Melkisedekille, Jumalan Korkeimman papille. Aabraham oli hyvin rikas, mutta Jumala ei ottanut kymmenyksiä mistään minkä Aabrahm oli itse hankkinut.
Kymmenyksiä ei koskaan otettu siitä, minkä ihminen oli omalla työllään ansainnut.
Jätit pois Sanan kohdan: "Jaakob teki lupauksen, sanoen: Jos Jumala on minun kanssani ja varjelee minut sillä tiellä, jota nyt kuljen, ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni, niin että saan palata rauhassa isäni kotiin, niin on Herra oleva minun Jumalani;" Jaakob sai paljon enemmän kuin mitä hän Jumalalta pyysi, vaimoa, lapsia ja karjaa. Jumala antoi Jaakobille niin paljon, että miten siitä edes olisi pystynyt laskemaan kymmenykset? Entä kymmenykset vaimoista ja lapsista???
Jaakob oli kiero pettäjä. Kenelle Jaakob olisi ylipäätään antanut kymmenykset? Eikä missään Sanan kohdassa mainita Jaakobin maksavan kymmenyksiä.
Olen pakanakristitty. Minulla on täydellinen ylimmäinen pappi Taivaassa. Jeesus Kristus joka on sovittanut minun syntini. Enkä ole juutalainen, eikä minulla ole maaomaisuutta Israelissa eikä minulla ole raavaskarjaa ei edes lampaita eikä muutakaan pikkukarjaa. Eikä ole mitään pyhäkköä, ei varastohuoneita, eikä leeviläisiä pappeja uhraamassa eläimiä. Eikä minulla ole peltoa, joka tuottaisi jyviä ja viininviljely on Suomessa vaikeaa. Eivätkä öljypuut menesty täällä Pohjolassa.
ON VAIN AHNEITA PASTOREITA, jotka ahneudessaan VALHEELLISILLA SANOILLA kiskovat uskovista hyötyä.
- jeesuspottonen
Olet huono kristitty, sinulle ei todellakaan taivaan portti aukene. Pyhä pietari tarkistaa taivaan portilla syntilistan lisäksi myös luottotiedot sekä tilotteesi. Mene siis kipinkapin pankkiin anelemaan lainaa lakki kourassa, että saat maksettua kymmenyksesi. Tai vaihtoehtoisesti tule järkiisi, luovu mielikuvitusolentojen palvomisesta ja ala nauttia elämästäsi.
- älähöpötä
höpöhöpö sinun kanssas
- kymmennykset
Vaikka minulla on pieni eläke, niin annan siitä kymmenykset. Varmaan jokainen itse omantunnon mukaan antaa kymmennyksensä.
- RealSana
Minä olen suomalainen ja asun pakanamaassa nimeltä Suomi. Minua eivät koske toisen valtion verosäännöt. Kaiken lisäksi noiden verolakien voimassaolo päättyi pari tuhatta vuotta sitten.
- armoaonkaikki
Kymmenysten maksaminen tuo vaikeuksia, koska siinä etsitään siunauksia omilla teoilla. Omien tekojen kautta siunauksen etsijöitä meidän Herramme Jeesus Kristus vihaa, Jeesus joutuu kovalla kädellä opettamaan näille laintekoja noudattaville, että hänessä ainoastaan ovat siunauksen lähteet ja ne avataan armon mukaan, ei ansioista.
Jos Jeesukseen turvasi laitat, et yritä omilla teoillasi siunauksia ansaita. Omat teot ovat Herralle kauhistus, koska niillä sinä pilkkaat ja väheksyt Kristuksen kallista sovitustyötä, jossa kaikki Taivaan aarteet sinulle annetaan armosta.
Olen tämän omakohtaisesti joutunut kokemaan ja näkemään omassa elämässäni. Jeesuksella oli kova työ saada minut takaisin lain teoista armon alle. Palkanmaksupäiväkään ei meillä Herran omilla ole täällä ajassa, vaan vasta perillä.
Kiitos Jeesukselle, että hän toi minut armon alle takaisin, nyt turvaan ainoastaan Jeesuksen veren voimaan ja Jeesuksessa täyteen siunaukseen armosta, ei ansioista.
Älkää pilkatko Jumalan armoa Kristuksessa, älkääkä tuottako huolta meidän Herrallemme Jeesukselle Kristukselle.- enoikeinymmärtänyt
Sinä et sitten varmaankaan maksa kymmenyksiä? Vai annatko peräti kaiken Jumalalle?
- armoaonkaikki
Kaikki mitä meillä on, on Herran omaa.
Kymmenysten maksaja on hyvin itsekäs ja ahne! Hän on luisunut pois siitä Jumalan armosta ja Kristuksen täydellisen uhrin sovituksesta.
Moni joutuu kovaan Kristuksen kouluun kymmenysten tähden, häne elämäänsä tulee kovia vaikeuksia, kunnes hän ymmärtää palata Kristuksen ristin luo ja sanoa, että en minä ansaitse mitään, vaan sinun armostasi Jeesus, minulle annetaan lahjaksi kaikki.
Katso elämääsi - onko kaikki hyvin?- RealSana
Ns. Uuden Liiton kymmenykset ovat valhetta ja ahneutta, sortoa ja alistamista. Kymmenysten maksamiseen liittyy papillisen ylemmyyden tunnustamisen. Kun maksat kymmenyksiä, ikäänkuin palkkaa kymmenysten saajan puolestasi toimittamaan jumalanpalvelusta. Kymmenysten saaja on sinun yläpuolella papillisesti. Kymmenyksiä voidaan tältä osin ptää nikolaiittain tekona.
"Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan."
Kymmenyksiä perustellaan valheellisesti, sillä että Aabraham antoi kymmenykset. Lainataan 1 Moos. 14:!8-20. Raamatun mukaan Aabraham antoi kymmenykset yhden kerran, paluumatkalla sotilasosastonsa kanssa sotaretkeltä. Melkisedek Jumalan Korkeimman pappi meni Aabrahamia vastaan Saaveen laaksoon. Ehkä Aabrahamilla oli yllään veren tahrimat vaatteet. Saalemin Kuninkas antoi hänelle leipää ja viiniä. Aabraham tunnusti Melisedekin ylimmän pappeuden antamalla hänelle sotasaaliistaan kymmenykset.
Melkisedek ei ottanut kymmenyksiä mistään minkä Aabraham oli omalla työllään ansainnut ja hankkinut, vaan ryöstösaaliista.
- Raamatunopetus
Sinun on huolehdittava vastuistasi ja velvollisuuksistasi, et sinä voi ottaa leipää lastesi suusta ja antaa Jumalalle. Tällaista Jeesus kauhistui.
Jos sinä saat tukia, et sinä toisten antamista rahoista voi antaa Jumalalle, ne ovat tarkoitetut sinun hengenpitimiksi. Eivät ne ole sinun työlläsi ansaittuja, vaan toiset ovat tehneet työtä niiden rahojen eteen, jotka sinä tukina yhteiskunnalta saat.
Omista tuloistasi voit antaa sen minkä sinun sydämesi vaatii ja jonka iloiten voit antaa odottamatta palkkaa täällä ajassa.
Ennen kaikkea sinun on huolehdittava ja autettava köyhiä lähimmäisiäsi, jotka kärsivät puutetta, siinä on sinun antamisen ensimmäinen kohde. Älä sulje sydäntäsi heiltä. - Raamatunopetus
Pitäisihän sinun ymmärtää, ettet sinä voi mennä toisten lompakolle ja sanoa, että minä annan tästä Jumalalle!
Sitten menet vielä kerjäämään lisää!
Vai ymmärrätkö? - mitesseeläke
Miten tuo eläkkeen osuus sitten, paljonko siitä on sinun palkastasi perittyä maksua, jonka työnantaja on pidättänyt ja kuinka pitkälle se riittää?
Eläkemaksu kokonaisuudessaan on n. 25 % palkkasummasta. Eli jos olet tienannut 20 000 e / vuodessa, siitä on pidätty n. 5000 e vuodessa sinun eläkettäsi varten. No tämä on nykyosuus, aikaisemmin se osuus lienee ollut alhaisempi. Työntekijän palkasta pidätetään n. 6 % ja loput työnantajan osuutta. Edellinen laskelma sisältää molempien maksamat osuudet.
Siis 10 vuodessa työstäsi on kertynyt 50 000 e eläkeyhtiölle sinun eläkettäsi varten ja 20 vuoden työstäsi 100 000 euroa sinun eläkettäsi varten ja 40 vuoden työstäsi n. 200 000 euroa, paitsi että palkkasi on luultavasti ollut 40 vuotta sitten aivan toinen eli paljon pienempi. Joten realieläkekertymäsi lienee lähempänä tuota 100 000 euroa.
Jos saat eläkettä noin 12 000 euroo bruttona, niin oma eläkemaksusi riittää siis 100 000 jaettuna 12 000 = 8,33 vuotta. Sen jälkeen sinun eläkkeesi ovat taas toisten eli nykypalkansaajien rahoja, joita sinulle maksetaan. Olet siis noin 70 vuotiaana jo taas kokonaan toisten elätettävänä eli toisten lompakolla!
Edellä juuri on sanottu, ettei toisten lompakosta saa ottaa Jumalalle rahoja, ainoastaan omista tienasteista.
Mieti nyt sitten tätäkin huolellisesti tai tee oma laskelmasi, mihin asti sinun omat eläkemaksusi riittävät. Siis leeviläisiä pappeja on vielä olemassa joille pitää maksaa kymmenykset ??
- L.eeviläinen
Jo vain pittää makssaa. Tässähän mie vuan vuottelen maksajia kukkaronnyörit auki, jotta pussi täyttysi.
- laitetaan
10 kolehtiin
- mihinkerätään
Seurakunnat eivät tarvitse prameita kirkkoja ja rukoushuoneita, eivät tarvitse palkattuja pappeja ja työntekijöitä.
Kodeissa voidaan kokoontua, pitää pyhäkouluja ja raamattutunteja ja jakaa yhteistä uskoa.
Ylpeyteen perustuvat nuo prameat kirkot ja rukoushuoneet.- RealSana
Näin on
- Älä.pummaa
Onko joku kirkko täyttynyt? Tarvitaanko uusia, kun taas rahaa pummataan?
- armoavaanonkaikki
Armosta pelastunut, ei kymmenyksillä ja sapatilla pelastunut.
Siunattu Jeesus. - kiitosJeesus
3.En nyt töitä enää etsi, autuaaksi tullaksein, Jeesus yksin kaikki teki, siitä nyt vain iloitsen.
- eilainalleenää
Kiitos Jeesukselle, ettet maksa kymmenyksiä.
- eikymmenyksiä
Kun menin lain alle, meinasin kuolla, kunnes ymmärsin parannuksen kautta takaisin Jeesuksen ristin luo tulla.
Jumala kyllä johdattaa kovallakin kurituksella harhautuneet lapset takaisin Jeesuksen ristin luo ja armon evankeliumiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293075- 1191255
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61087- 58971
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26907Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38881Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu163858Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65844Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784