Onks täällä kretuja?

Jos on, niin uskotteko evoluutioon? Jos uskotte evoluutioon, niin miksi uskotte evoluutioon? Mulla ei ole syytä uskoa evoluutioon. Siksi olen kiinnostunut teistisen evoluution kannattajien perusteluista.

103

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IlkimysVakavissaan

      Älkää vastatko syyntakeettomalle. Ylyytyshullua ei pidä yllyttää

      • Jostain syystä et vaikuta kreationistilta. Agendasi on läpinäkyvä. On syytä epäillä, että sinut on palkattu palstantäyttäjäksi.


      • kokemusonosoittanut

        Se mikään yllytyshullu ole. Yllytyshullu reagoi yllytykseen. Palstaa lähinnä sivusta seuranneena minusta on kyllä näyttänyt siltä, ettei tuo yurki mihinkään reagoi. Samoja repliikkeja postaa kerta kerran jälkeen, asiayhteydestä tai muiden sanomisista riippumatta.


      • kokemusonosoittanut kirjoitti:

        Se mikään yllytyshullu ole. Yllytyshullu reagoi yllytykseen. Palstaa lähinnä sivusta seuranneena minusta on kyllä näyttänyt siltä, ettei tuo yurki mihinkään reagoi. Samoja repliikkeja postaa kerta kerran jälkeen, asiayhteydestä tai muiden sanomisista riippumatta.

        taas yks palstantäyttäjä


      • kokemusonosoittanut kirjoitti:

        Se mikään yllytyshullu ole. Yllytyshullu reagoi yllytykseen. Palstaa lähinnä sivusta seuranneena minusta on kyllä näyttänyt siltä, ettei tuo yurki mihinkään reagoi. Samoja repliikkeja postaa kerta kerran jälkeen, asiayhteydestä tai muiden sanomisista riippumatta.

        Näkyi juuri reagoineen sinuunkin. Joko valkenee?



    • "Mulla ei ole syytä uskoa evoluutioon."

      Eräs viisas mies on sanonut :"Voimme ehdottoman luottavaisesti sanoa, että jos tapaat henkilön, joka väittää, ettei hän usko evoluutioon, kyseinen henkilö on joko tietämätön, typerä tai mielisairas (tai paha, mutta en mieluiten pohtisi sitä mahdollisuutta)."

      • jhyuujhyhjuyhj

        Jumala on sanonut että evoluutioon uskova homofanittaja on tyhmä. Room 1. luku. Voit tarkistaa sieltä itse.

        Siis kumpikohan on viisaampi, "Eräs mies" vaiko Jumala?


      • Hihhuuli

        "Maanpäälliset paikat olen antanut Aadamin(IHMISEN) haltuun, Taivas on minun asuinsijani, ja Maan sisässä on jo nyt petoja haudoissaan ja esim. Mefisto(väärä profeetta, antikristus) ja Saatana on vain niin suuri piileskelijä ja liukas suustaan Taivaassa varsinkin, että Hän saapuu Helvettinsä Massan kuumaan ytimeen, Herroiksi sielläkin elämään, vasta kun viimeinen sota on päättynyt, johon Hänet sidotaan Kiinassa". Jos haluatte osallistua viimeiseen sotaan, niin olkaa vain joko Pyhiä tai Pahoja, tietänette, mitä eroa noilla puolustautumisilla on. jos ette, niin silloin olette todella jo kuolleet.


      • Hihhuuli kirjoitti:

        "Maanpäälliset paikat olen antanut Aadamin(IHMISEN) haltuun, Taivas on minun asuinsijani, ja Maan sisässä on jo nyt petoja haudoissaan ja esim. Mefisto(väärä profeetta, antikristus) ja Saatana on vain niin suuri piileskelijä ja liukas suustaan Taivaassa varsinkin, että Hän saapuu Helvettinsä Massan kuumaan ytimeen, Herroiksi sielläkin elämään, vasta kun viimeinen sota on päättynyt, johon Hänet sidotaan Kiinassa". Jos haluatte osallistua viimeiseen sotaan, niin olkaa vain joko Pyhiä tai Pahoja, tietänette, mitä eroa noilla puolustautumisilla on. jos ette, niin silloin olette todella jo kuolleet.

        mitä ihmettä


      • yurki1000js kirjoitti:

        mitä ihmettä

        No no yurki1000js, miksi et nyt muka ymmärräkään tuota tekstiä, vaikka omat tuotoksesi ovat täsmälleen samantasoisia?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        No no yurki1000js, miksi et nyt muka ymmärräkään tuota tekstiä, vaikka omat tuotoksesi ovat täsmälleen samantasoisia?

        Kiitos Moloch. Jos ymmärrät runoja/loruja, voinnet kääntää jutun selkokielelle.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos Moloch. Jos ymmärrät runoja/loruja, voinnet kääntää jutun selkokielelle.

        Se oli täsmälleen yhtä ymmärrettävää kuin sinun omat kirjoituksesi, joten seittele sinä vain.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Se oli täsmälleen yhtä ymmärrettävää kuin sinun omat kirjoituksesi, joten seittele sinä vain.

        En tunne Hihhuulia. En ota hänestä selkoa.


      • yurki1000js kirjoitti:

        En tunne Hihhuulia. En ota hänestä selkoa.

        Aivan kuten mekään emme ota sinun tuotoksistasi mitään selkoa, vaikka spämmäät samoja lauseitasi sinne tänne.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Aivan kuten mekään emme ota sinun tuotoksistasi mitään selkoa, vaikka spämmäät samoja lauseitasi sinne tänne.

        Moloch. Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        KUTSU

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


      • gggggggfgfd

        Eräs Molocin mielestä viisas mies kertoi kerran Molocille että on olemassa roska-dna-evoluutiojäämää. hehehe.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Moloch. Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta.

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        KUTSU

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        "Moloch. Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta."

        Edelleen olet itse palstan paras esimerkki siitä, että maailmaa ei voi ymmärtää, jos on sotkenut mielensä uskonnolla.

        "FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde."

        Oikea fakta: tiede ei ota kantaa jumlauuksiin.

        "- Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet."

        Oikea fakta: Mikään reaalitodellisuudessa ei todista kirjaimellisten raamatullisten luomisten ja syntiinankeemuksen puolesta.


      • Hihuuli
        yurki1000js kirjoitti:

        En tunne Hihhuulia. En ota hänestä selkoa.

        Siinäpä se minun fiilis taisi olla. Olen melko yksinäinen persoona, melkoinen taustavire vain tunteeltani... Mutta Herra ei sanonut minulle ovella, että "en tunne sinua", jos sinullakin on sielutieteestä sinullakin jäänyt oppimatta....


      • Hihhuuli

        Tai jos haluatte tietää fiilikseni, (Raamattu sanoo, ettei sieulaan saa juuri kenellekään näyttää, sydäntään, koska kaikkihan sieltäkin muuten varastetaan), niin en vielä värjää kauheasti sieluani, se on suht' iso ilmapallo, tai vesipallo.... En värjää sieluani niin kauan, kun täällä puolella on jotakin nähtävää.... Olen muutamia muiden fiiliksiä nähnyt ja tuntenut ja ne oli aikamoisia taideteoksia ja "karkkia" yleensä, mutta itse en siihen pyri, olen laiska fiilistelijä. Kuvitella täytyy jokaisen jonkinverran, muutoin menee televisio tai "kamera" rikki silmistä, mutta liika kuvittelu aiheuttaa taittovikaa ja kaihia....


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Moloch. Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta."

        Edelleen olet itse palstan paras esimerkki siitä, että maailmaa ei voi ymmärtää, jos on sotkenut mielensä uskonnolla.

        "FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde."

        Oikea fakta: tiede ei ota kantaa jumlauuksiin.

        "- Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet."

        Oikea fakta: Mikään reaalitodellisuudessa ei todista kirjaimellisten raamatullisten luomisten ja syntiinankeemuksen puolesta.

        MH. Koeta keskittyä. Lähdetään liikkeelle alusta. Ellei perustus ole kunnossa, mikään ei kestä. Kysynkin. Mistä kaikki?


      • Hihuuli kirjoitti:

        Siinäpä se minun fiilis taisi olla. Olen melko yksinäinen persoona, melkoinen taustavire vain tunteeltani... Mutta Herra ei sanonut minulle ovella, että "en tunne sinua", jos sinullakin on sielutieteestä sinullakin jäänyt oppimatta....

        Selvä. En vaivaa sinua.


      • yurki1000js kirjoitti:

        MH. Koeta keskittyä. Lähdetään liikkeelle alusta. Ellei perustus ole kunnossa, mikään ei kestä. Kysynkin. Mistä kaikki?

        "MH. Koeta keskittyä. Lähdetään liikkeelle alusta. Ellei perustus ole kunnossa, mikään ei kestä. Kysynkin. Mistä kaikki?"

        No keskitytäänpä sitten kunnolla. Tieteelliset tutkimukset osoittavat tutkimuksiin ja havaintoihin pohjautuen, että universumimme on peräisin alkuräjähdyksestä, joka tapahtui n.13,82 miljardia vuotta sitten. Maapallomme on syntynyt yhdessä aurinkokuntamme kanssa n.4,6 miljardia vuotta sitten ja elämäkin täällä on n.4 miljardia vuotta vanhaa ja lajit ovat kehittyneet evoluutiolla yksinkertaisimmista kantamuodoistaan. Kaikki reaalitodellisuuden faktat todistavat näiden tosiasioiden puolesta.

        Oletko nyt ymmärtänyt edes tämän ja onko perustuksesi tämän asian kanssa siis kunnossa?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "MH. Koeta keskittyä. Lähdetään liikkeelle alusta. Ellei perustus ole kunnossa, mikään ei kestä. Kysynkin. Mistä kaikki?"

        No keskitytäänpä sitten kunnolla. Tieteelliset tutkimukset osoittavat tutkimuksiin ja havaintoihin pohjautuen, että universumimme on peräisin alkuräjähdyksestä, joka tapahtui n.13,82 miljardia vuotta sitten. Maapallomme on syntynyt yhdessä aurinkokuntamme kanssa n.4,6 miljardia vuotta sitten ja elämäkin täällä on n.4 miljardia vuotta vanhaa ja lajit ovat kehittyneet evoluutiolla yksinkertaisimmista kantamuodoistaan. Kaikki reaalitodellisuuden faktat todistavat näiden tosiasioiden puolesta.

        Oletko nyt ymmärtänyt edes tämän ja onko perustuksesi tämän asian kanssa siis kunnossa?

        MH. Milloin aiot toeta?

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        Mikset tiennyt? Koska langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        Evoluutioon kuuluu OLEMATON spontaani generaatio.

        > Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

        Koeta ymmärtää. Sinut on petetty. Siis PETETTY! Realismia on tunnustaa itselleen, että langennut maailma pettää.

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historialisuudet.


    • Krevokki

      Joo, taidan olla silti aika isossa porukassa, teitä enempi ääri-ilmiöitä on vähemmistö:
      "Evoluutiota ole, Jumala loi meidät kuin robotit"
      tai "Jumalaa ei ole, kaikki kehitty universiumin omien materiavoimien välityksellä".

      Haluatteko tietää mitä mieltä Keskimmäinen Risti on asiasta:
      Ei ole aikaa, kuulen valitettavasti aluksi, miettiä Hänellä moista. Sitten lisää, kestätte vasta hybristä, ylpeyttä, jossa masennatte vastapuoltanne. Ja Kumpikaan ei ollut kuitenkaan 100% väärässä.
      Buddha puhui aina, "Kultaisesta keskitiestä", mutta Jeesus sanoo:"Sinä et ole kylmä etkä kuuma, vaan haalea, ällöttävää, minä oksennan sinut suustani".
      Jeesus kiittää teitä ääri-ilmiöitä:"Kuumana haluan kahvini(evoluutio) ja kylmänä jäätelöni ja maitoni". Mutta Keskellä, on se kielletty viinapullo.

      Anteeksi, ainoa millä todistan, etten minä jaksa enää keskustella asiasta, että kumpi oli enemmän väärässä: oli tämä lasku
      3,833 miljardia vuotta/200 miljardia galaksimme tähteä = 7 päivää...

      • Jatkoa laskuun.

        Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg

        Häät uudessa Jerusalemissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc


      • CROSSWORDMAN

        Ei evoluutio voittanut luulotautista. Ja kreationistia kuritetaan, koska hän jäi vaalimaan vanhusten huonoa laskupäätä.


      • CROSSWORDMAN kirjoitti:

        Ei evoluutio voittanut luulotautista. Ja kreationistia kuritetaan, koska hän jäi vaalimaan vanhusten huonoa laskupäätä.

        ooksä kretu ?


      • ooksapedo
        yurki1000js kirjoitti:

        ooksä kretu ?

        Lyötkö vielä lapsiasi?


      • ooksapedo kirjoitti:

        Lyötkö vielä lapsiasi?

        Ooksä Allerin palkkaama palstantäyttäjä?


      • ErkkiEiUsko
        yurki1000js kirjoitti:

        Ooksä Allerin palkkaama palstantäyttäjä?

        Tasokasta keskustelua ja tasokas ketju, mutta jatkakaa toki :-D


      • pröötprööt
        yurki1000js kirjoitti:

        Ooksä Allerin palkkaama palstantäyttäjä?

        Ihmeellinen on kreationismi.



      • jyritässähei
        yurki1000js kirjoitti:

        Tämmöst tää on maailmanlopun edellä. Varokaa! Ryssät tuloo!
        https://www.google.fi/#q=tukholman profetia

        Sun henkilökohtainen maailmanloppu tulee tapahtumaan 19.7.2016 Klo. 17:03.


      • jyritässähei kirjoitti:

        Sun henkilökohtainen maailmanloppu tulee tapahtumaan 19.7.2016 Klo. 17:03.

        mikäs siinä


      • jyritässähei
        yurki1000js kirjoitti:

        mikäs siinä

        Eipä kestä.


      • Hihhuuli
        yurki1000js kirjoitti:

        Jatkoa laskuun.

        Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg

        Häät uudessa Jerusalemissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

        Joo, mutta muistanet kuitenkin "Rikas mies ja Lasarus vertauksen": Lasarus pääs häihin, rikas mies ei, vaan Hän oli Tuonelan tuskissa. "Muita poikani, sinä sait jo maan päällä oman hyvän osasi"(Aabraham Jeesuksen tarinassa)


      • CROSSWORDMAN
        yurki1000js kirjoitti:

        ooksä kretu ?

        No joo, oon kai, uskon Jumalaan, mutta ei evoluutiokaan kuulosta järjettömältä muussa, kuin siinä, että jotkus ewokit kieltää TÄMÄN informaatiomaailman osuuden kaiken syntymiseen.


      • jössessentään

        Joo, painu jo vittuun täältä.


      • jössessentään kirjoitti:

        Joo, painu jo vittuun täältä.

        Rauhaa päälle maan. Miks luominen kiinnostaa sinua?


      • jössessentään
        yurki1000js kirjoitti:

        Rauhaa päälle maan. Miks luominen kiinnostaa sinua?

        "Rauhaa päälle maan."

        Eräs ei tullut tuomaan rauhaa vaan miekan.

        "Miks luominen kiinnostaa sinua?"

        Koska saa tehdä jotakin omaa ja uniikkia. Jokainen piirtämäni piirros on ainutlaatuinen ja mahdollisuus että siitä tuli juuri sen näköinen on tavattoman pieni.


      • jössessentään kirjoitti:

        "Rauhaa päälle maan."

        Eräs ei tullut tuomaan rauhaa vaan miekan.

        "Miks luominen kiinnostaa sinua?"

        Koska saa tehdä jotakin omaa ja uniikkia. Jokainen piirtämäni piirros on ainutlaatuinen ja mahdollisuus että siitä tuli juuri sen näköinen on tavattoman pieni.

        Ymmärtänet, että luomiskykysi kumoaa evoluution. Ja koska kaikki on ennustettu, voimme luottaa pian alkavaan maailmanrauhaan. Iloitkaamme siitä:)

        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.


      • jössessentään
        yurki1000js kirjoitti:

        Ymmärtänet, että luomiskykysi kumoaa evoluution. Ja koska kaikki on ennustettu, voimme luottaa pian alkavaan maailmanrauhaan. Iloitkaamme siitä:)

        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        "Ymmärtänet, että luomiskykysi kumoaa evoluution."

        Ei kumoa, koska piirrokseni ei ilmesty tyhjästä kertaheitolla. Se tulee valmiiksi pienin, vähittäisten muutosten kautta, jotka kumuloituneena tuovat esiin piirroksen kokonaisuudessaan.

        "Ja koska kaikki on ennustettu, voimme luottaa pian alkavaan maailmanrauhaan."

        No jos se on kerta ennustettu. niin sen täytyy olla totta sitten. Eipähän tarvitse minunkaan sitten pistää tikkuakaan ristiin maailmanrauhan edistämiseksi. Istun mielummin kotona mukavasti nojatuolissa ja odotan.

        "Iloitkaamme siitä:)"

        Niin no, vahingonilo on vissiin sitten se paras ilo.


      • jössessentään kirjoitti:

        "Ymmärtänet, että luomiskykysi kumoaa evoluution."

        Ei kumoa, koska piirrokseni ei ilmesty tyhjästä kertaheitolla. Se tulee valmiiksi pienin, vähittäisten muutosten kautta, jotka kumuloituneena tuovat esiin piirroksen kokonaisuudessaan.

        "Ja koska kaikki on ennustettu, voimme luottaa pian alkavaan maailmanrauhaan."

        No jos se on kerta ennustettu. niin sen täytyy olla totta sitten. Eipähän tarvitse minunkaan sitten pistää tikkuakaan ristiin maailmanrauhan edistämiseksi. Istun mielummin kotona mukavasti nojatuolissa ja odotan.

        "Iloitkaamme siitä:)"

        Niin no, vahingonilo on vissiin sitten se paras ilo.

        Olen Jane-fani:)
        http://www.myowlbarn.com/2015/03/bug-art-greeting-cards-by-jane-crowther.html


      • Krevokki
        jössessentään kirjoitti:

        "Ymmärtänet, että luomiskykysi kumoaa evoluution."

        Ei kumoa, koska piirrokseni ei ilmesty tyhjästä kertaheitolla. Se tulee valmiiksi pienin, vähittäisten muutosten kautta, jotka kumuloituneena tuovat esiin piirroksen kokonaisuudessaan.

        "Ja koska kaikki on ennustettu, voimme luottaa pian alkavaan maailmanrauhaan."

        No jos se on kerta ennustettu. niin sen täytyy olla totta sitten. Eipähän tarvitse minunkaan sitten pistää tikkuakaan ristiin maailmanrauhan edistämiseksi. Istun mielummin kotona mukavasti nojatuolissa ja odotan.

        "Iloitkaamme siitä:)"

        Niin no, vahingonilo on vissiin sitten se paras ilo.

        Joo, mutta ymmärtänet että hylkäät oman osuutesi piirroksen luomiseen, jos et usko Jumalan samoin, piirtäneen maailmankaikkeuden.


      • jössessentään
        Krevokki kirjoitti:

        Joo, mutta ymmärtänet että hylkäät oman osuutesi piirroksen luomiseen, jos et usko Jumalan samoin, piirtäneen maailmankaikkeuden.

        Millä logiikalla? Se että minä osaan luoda jotakin ei tarkoita että Jumala on olemassa, eikä se todellakaan kumoa evoluutiota että osaan piirtää.


      • jössessentään kirjoitti:

        Millä logiikalla? Se että minä osaan luoda jotakin ei tarkoita että Jumala on olemassa, eikä se todellakaan kumoa evoluutiota että osaan piirtää.

        Voi tätä pimeyttä. Luoja ei luonut evoluutiota. Siksi evoluutiota ei ole. Jos evoluutio olisi totta, siinä ei olisi tunteita, ajatuksia eikä LUOVUUTTA. Siinä olisi vain ainetta ja kehitystä. Ala siis opiskella.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution


      • jössessentään
        yurki1000js kirjoitti:

        Voi tätä pimeyttä. Luoja ei luonut evoluutiota. Siksi evoluutiota ei ole. Jos evoluutio olisi totta, siinä ei olisi tunteita, ajatuksia eikä LUOVUUTTA. Siinä olisi vain ainetta ja kehitystä. Ala siis opiskella.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        "Luoja ei luonut evoluutiota. Siksi evoluutiota ei ole."

        Luoja ei luonut piirrostani. Siksi piirrostani ei ole.

        ....Ok, selvä.


      • uiui
        jössessentään kirjoitti:

        "Luoja ei luonut evoluutiota. Siksi evoluutiota ei ole."

        Luoja ei luonut piirrostani. Siksi piirrostani ei ole.

        ....Ok, selvä.

        ehe ehe


    • tämä keskustelusäie on todiste evoluutiosta.


      jumalaa/jumalia jesseä sidharthaa täällä ei näy

      on vaan evoluution kautta kehittyneiden apinoiden hassuja juttuja

      • KK. Oletko kretu? Oletko teistinen evolutionisti?


      • Hihuuuli

        Niin, mutta viisastukaa, Jeesuksen ja jopa Wanhan Buddhan sanat ovat vielä luonamme. "Minkä olet jättänyt tekemättä yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, sen olette jättäneet tekemättä minulle."(Jeesus). On täysin sairasta kristillisyyttä, että mielistellään Jeesusta, ja nähdään hänet jopa harhoissaan, ja kanavoidaan häneltä viestejä, mutta omaa suomalaista veljeä pidetään pakkopaidassa, ja luullaan pieneksi. Voihan se ollakin, pikkuveli, mutta Jeesustako silleen yritätte pettää, että yritätte tehdä hänestä pienemmän kuin noista vähimmistä veljistänne, antamalla Hänelle ihmiskunniaa, joka on parhaimmillaankin vain muutaman miljoonan euron arvoista. Ei kukaan ole ostanut elämää rahoillaan edes sekuntia lisää...


    • DRHouse

      Miten kreationisti voi loogisesti uskoa samalla luomiseen ja evoluutioon?

      • Krevokki

        Pitää ottaa syötäväksi ne palaset omenasta, jotka eivät vielä ole mädäntyneet....


      • tieteenharrastaja

        Uskomalla luomiseen evoluutiolla.


    • tieteenharrastaja

      Harvoinpa kysyt näin järkevästi, joten koetan vastata:

      "Jos uskotte evoluutioon, niin miksi uskotte evoluutioon? Mulla ei ole syytä uskoa evoluutioon. Siksi olen kiinnostunut teistisen evoluution kannattajien perusteluista."

      Olen teistisen evoluution kannattaja ja "uskon" evoluutioon hyväksymällä sen parhaaksi tarjolla olevaksi selitykseksi suureen määrään objektiivisia havaintoja luonnosta.

      Varsinaisesti uskon (ilman lainausmerkkejä) noiden havaintojen olevan tulkintaa Jumalan (jonka olemassaoloon myös uskon) ilmoitukssta luomakunnassaan.

      • Krevokki

        Joo, no ensimmäistä kertaa ymmärrän sinua tieteenharrastaja.
        Kuitenkin, tiedäthän tämän "salaliittoteorian"; Saatana on pystynyt tuhoamaan valheellaan lähes kaikki tieteenalat, niihin kaikkiin on ujutettu paljon pilkallisia valheita, veljien pilkkaa, Pyhän Hengen pilkkaa, ja jos niitä ei käännä oikeinpäin, ei suhde veljiin pysy kunnossa, eikä Jumalaa tunneta.


      • TH: "Olen teistisen evoluution kannattaja ja "uskon" evoluutioon hyväksymällä sen parhaaksi tarjolla olevaksi selitykseksi suureen määrään objektiivisia havaintoja luonnosta."

        Voiko olla mahdollista, että olet uskossa eikä kukaan ole kertonut sinulle, ettei evoluutiota ole? Käsittääkseni Raamattu ei sano, että Luoja loi evoluution.

        KAAVA

        Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        Luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        TULEVAISUUS

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg

        TAPAHTUU PIAN

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !


      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        TH: "Olen teistisen evoluution kannattaja ja "uskon" evoluutioon hyväksymällä sen parhaaksi tarjolla olevaksi selitykseksi suureen määrään objektiivisia havaintoja luonnosta."

        Voiko olla mahdollista, että olet uskossa eikä kukaan ole kertonut sinulle, ettei evoluutiota ole? Käsittääkseni Raamattu ei sano, että Luoja loi evoluution.

        KAAVA

        Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        Luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        TULEVAISUUS

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg

        TAPAHTUU PIAN

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        Ei myöskään sano,ettei olisi luonut:

        "Käsittääkseni Raamattu ei sano, että Luoja loi evoluution."

        Uskon, että Raamatussa on Jumalan ilmoitusta, mutta myös sen muistiin kirjanneiden ihmisen väärinkäsityksiä sekä omi ja toisten kuvauksia elämänsä tapahtumista. Luomakunnassa oleva ilmoitus on tällaisista vapaa.

        Valtaosa krisityistä uskoo eliökunnan monimuotoisuuden evoluutiolla luoduksi.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei myöskään sano,ettei olisi luonut:

        "Käsittääkseni Raamattu ei sano, että Luoja loi evoluution."

        Uskon, että Raamatussa on Jumalan ilmoitusta, mutta myös sen muistiin kirjanneiden ihmisen väärinkäsityksiä sekä omi ja toisten kuvauksia elämänsä tapahtumista. Luomakunnassa oleva ilmoitus on tällaisista vapaa.

        Valtaosa krisityistä uskoo eliökunnan monimuotoisuuden evoluutiolla luoduksi.

        Olet oikeassa siinä, että nimikristityt ovat enimmäkseen ateisteja ja siksi uskovat evoluutioon.

        TÄRKEÄÄ

        Ellemme voisi luottaa muuttumattoman Jumalan sanaan, kaikki olisi suhteellista, emmekä voisi luottaa mihinkään.


      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että nimikristityt ovat enimmäkseen ateisteja ja siksi uskovat evoluutioon.

        TÄRKEÄÄ

        Ellemme voisi luottaa muuttumattoman Jumalan sanaan, kaikki olisi suhteellista, emmekä voisi luottaa mihinkään.

        Selvennän, mitä tarkoitat:

        "Olet oikeassa siinä, että nimikristityt ovat enimmäkseen ateisteja ja siksi uskovat evoluutioon."

        Tarkoiitat, että kaikki kristityt uskovat nuoren maan krationismiin, koska siihen uskomattomat eivät ole oikeita kristittyjä vaan ateisteja."

        "Muuttumaton Jumalan sana" ei ole hallussamme, vaan ainostaan erehtyväisten muinaisihmisten osin virheelliset kirjoitukset siitä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        TH: "Olen teistisen evoluution kannattaja ja "uskon" evoluutioon hyväksymällä sen parhaaksi tarjolla olevaksi selitykseksi suureen määrään objektiivisia havaintoja luonnosta."

        Voiko olla mahdollista, että olet uskossa eikä kukaan ole kertonut sinulle, ettei evoluutiota ole? Käsittääkseni Raamattu ei sano, että Luoja loi evoluution.

        KAAVA

        Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        Luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        TULEVAISUUS

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä.

        https://www.youtube.com/watch?v=1tXafvMDoWg

        TAPAHTUU PIAN

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        Luomiskertomuksen kirjaimelliseen tulkintaan uskomallako, määritellään kuka on uskovainen kristitty ja kuka ei?
        Aika armoton meininki. Välillä tulee semmoinen olo, teidän jyrkimpien kreationistien kanssa(varsinkin tällä palstalla), että teille luomiskertomuksen kirjaimellisuus on tärkein asia uskossanne. Minä uskon luomiskertomuksen vertauskuvallisuuteen, olenko mielestäsi sen takia ateisti?

        "Ellemme voisi luottaa muuttumattoman Jumalan sanaan, kaikki olisi suhteellista, emmekä voisi luottaa mihinkään."

        Onko koko raamattu = muuttumaton Jumalan sana?
        Esimerkki:

        psalmi. 137
        "1 Baabelin virtain vierillä-siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
        2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
        3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
        4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
        5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
        6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
        7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
        8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
        9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!"

        Onko tämä muuttumatonta Jumalan sanaa, vaiko psalmin kirjoittajan vihasta ja katkeruudesta kumpuavaa tilitystä?

        Jeesushan opetti, että antakaa lasten tulla hänen tykönsä ja että sen kaltaisten on taivastenvaltakunta.

        Esimerkkejä olisi satoja muitakin.
        Mitä luulet Paavalin tarkoittaneen tällä?:

        "joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

        Fariseuksethan syyttivät Jeesusta siitä, ettei hän noudattanut kirjaimellisesti kaikkea mitä raamatussa käsketään. Jeesus osoitti heidät vääriksi.
        Fariseukset tulkitsivat myös messiasprofetioita kirjaimellisesti, eivätkä tunnistaneet messiastaan. Orjallinen kirjaimeen tuijottaminen voi olla haitallista.


      • BuudhaBOY

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette NIISTÄ löytävänne elämän, mutta ne todistivat vain minusta? Miksi ette siis TULE LUOKSENI, että saisitte ELÄMÄN?" (Kukahan tuokin oli:-) Sanokaa HETI, jos ette tiedä, kenen 2000 vuotta sitten eläneen Seemiläisen Gurun viesti tuo oli, eräässä kuuluissa kirjassa:-D VIhje, ei Sidhis...


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Selvennän, mitä tarkoitat:

        "Olet oikeassa siinä, että nimikristityt ovat enimmäkseen ateisteja ja siksi uskovat evoluutioon."

        Tarkoiitat, että kaikki kristityt uskovat nuoren maan krationismiin, koska siihen uskomattomat eivät ole oikeita kristittyjä vaan ateisteja."

        "Muuttumaton Jumalan sana" ei ole hallussamme, vaan ainostaan erehtyväisten muinaisihmisten osin virheelliset kirjoitukset siitä.

        Kalevi Lehtinen: "Suomessa on 4.000.000 kristittyä, joiden uskonto on uuspakanuus."

        Siinä oli sanomani ydin. Kirkon jäsenyys ei tee ihmisestä Herraan luottavaa yksilöä. Eivätkä taida kaikki Luojan olemassaoloon uskovat ihmiset olla uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.

        Mielestäni kellään ei ole syytä uskoa evoluutioon. Luominen = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa.

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä. Punnitkaa juttuni Raamatulla ja pitäkää se mikä hyvää on. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth


    • BudhaBOY

      Vain länsimaiden uskonto, tiedostaa Tuonelan olemasasolon, mutta koska länsimainen ihminen elää sen rikkaan miehen elämän tavallisesti, he eivät vielä Nirvanaansa näe, Paratiisia, joissa köyhien fiilikset ja karma on korjattu. Ja ei rikas pääse koskaan tänne heti takaisin, ei Jeesuskaan päässyt....

      • BuddhaBOY

        Idässä tuo Tuonelaa vastaava olotila on TAO. Mutta se on erilainen, dharmameri, mutta Tuonelassa persoonallisuus ja ektoplasmahaamu silti säilyy, mutta TAOSSA EI, Ihminen sulautuu Jumalan TAO-käsityksessään tietoisuuteensa takasin, mikä on aika pahaa, koska Turhaanhan Jumala antoi elämän sille, jos se sitten heti joutui osakseen takaisin.


      • BudhaBOY

        Mutta sitä en usko, että tämä kuuluisa Saatana, on edes tavallista Nörttiä älykkäämpi vaikka oli fyysisesti sinivalaan kokoluokkaa. Lucifer puolestaan ehkä on, mutta se ihaili Saatanan alkukantaista suurta fyysistä voimaa, ja otti sen maskotikseen, kun alkoi kapinoida ja maailma on vieläkin siinä kapinassa kiinni. Mutta vastakapinan paikka ehkä kohta. Kun Saatana tuli juttelemaan Eevalle, Lucifer sen kautta puhui. En itsekään olisi apinaa paljoa kummempi, jos minuun ei olisi mennyt jo koulussa Tietäjän, tutkijan henki, tai edes opiskelijan. Jeesukseen oli mennyt suorastaan, HERRAN HENKI. Ja Kaifakset ja muut kansan vanhimmat yrittivät koko ajan sitä kirota Hänestä poesa. Kuninkaaksi sopisin vain aloittelijoille, shakkihommissa, ja opettajaksi perusmatematiikoissa... Saatanalla on jokin omakin kieli, mutta tokkopa paljoa parempi, kuin kissalla, koiralla tai linnulla.


      • tieteenharrastaja
        BudhaBOY kirjoitti:

        Mutta sitä en usko, että tämä kuuluisa Saatana, on edes tavallista Nörttiä älykkäämpi vaikka oli fyysisesti sinivalaan kokoluokkaa. Lucifer puolestaan ehkä on, mutta se ihaili Saatanan alkukantaista suurta fyysistä voimaa, ja otti sen maskotikseen, kun alkoi kapinoida ja maailma on vieläkin siinä kapinassa kiinni. Mutta vastakapinan paikka ehkä kohta. Kun Saatana tuli juttelemaan Eevalle, Lucifer sen kautta puhui. En itsekään olisi apinaa paljoa kummempi, jos minuun ei olisi mennyt jo koulussa Tietäjän, tutkijan henki, tai edes opiskelijan. Jeesukseen oli mennyt suorastaan, HERRAN HENKI. Ja Kaifakset ja muut kansan vanhimmat yrittivät koko ajan sitä kirota Hänestä poesa. Kuninkaaksi sopisin vain aloittelijoille, shakkihommissa, ja opettajaksi perusmatematiikoissa... Saatanalla on jokin omakin kieli, mutta tokkopa paljoa parempi, kuin kissalla, koiralla tai linnulla.

        Lipsahdit taas pahemman kerran hullusinaatioiden puolelle.


      • LakIV

        Ja sää teet taas panettelujasi(jehovalaisillekin tyypillinen puolustus).
        Mikä viestissäni oli hullua, kerro, että kunnun kuritus saisi sen poesa.
        (JOs pystyt olemaan minulle eräänlainen ISKÄ, tässä asiassa?)
        Hauku kaikki väärät päätelmäni vaikkapa siihen kuuluissaan Suomussalmen SUOHON, sieltä olen kotoisinkin? Mutta entäs jos puhuinkin totta ja oikein? Oletko sitä vaihtoehtoa tullut ajatelleeksi?


      • BuddhaBOY kirjoitti:

        Idässä tuo Tuonelaa vastaava olotila on TAO. Mutta se on erilainen, dharmameri, mutta Tuonelassa persoonallisuus ja ektoplasmahaamu silti säilyy, mutta TAOSSA EI, Ihminen sulautuu Jumalan TAO-käsityksessään tietoisuuteensa takasin, mikä on aika pahaa, koska Turhaanhan Jumala antoi elämän sille, jos se sitten heti joutui osakseen takaisin.

        Pyydän lukijoitani rukoilemaan pelastusta B-BOYlle ja Suomelle.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


    • alfa123om2222

      Uskon korkeintaan IE:hen eli Älykkääseen evoluutioon. Sen vuoksi, että saan pieniä helmiä koskien mahdollista evoluutiota ohjaavia tekijöitä. Lisäksi uskon, että kirkko joskus suhtautuu evoluutioon uteliaasti. Clemensin Homilies saarnoissa apostoli Pietari mm. esittää seuraavaa: Näkee selvästi eläinten kehityksessä sen, että mitä vanhempi laji on sitä enemmän sillä on jalkoja. Kohden tultaessa nykyaikaa on jalkojen määrä vähenemään päin.

      Ja senhän ovat evolutionistit selvittäneet, että pystykävely mahdollisti aivojen koon kasvun. Kyllä kreationismiin uskova vai samalla uskoa evoluutioon jossakin mittakaavassa, mutta voiko evolutionisti koskaan uskoa kreatinismiin???

      • IlkimyksenSerkunSetä

        "Kyllä kreationismiin uskova vai samalla uskoa evoluutioon jossakin mittakaavassa, mutta voiko evolutionisti koskaan uskoa kreatinismiin???"

        Muistan jonkun esittäneen eräänlaista kompromissia: alkuräjähdys loi aineen ja jumala hengen. Tässäkin jää tosin auki mistä kumpikin tuli - jonkinlaisesta kosmisesta tyhjyydestäkö?


      • IlkimyksenSerkunSetä kirjoitti:

        "Kyllä kreationismiin uskova vai samalla uskoa evoluutioon jossakin mittakaavassa, mutta voiko evolutionisti koskaan uskoa kreatinismiin???"

        Muistan jonkun esittäneen eräänlaista kompromissia: alkuräjähdys loi aineen ja jumala hengen. Tässäkin jää tosin auki mistä kumpikin tuli - jonkinlaisesta kosmisesta tyhjyydestäkö?

        "Muistan jonkun esittäneen eräänlaista kompromissia: alkuräjähdys loi aineen ja jumala hengen. Tässäkin jää tosin auki mistä kumpikin tuli - jonkinlaisesta kosmisesta tyhjyydestäkö?"

        Keittiöfilosofiaa:

        Jotta voi olla mitään, on pakko olla jotain mikä on pysyvää?
        Materialla ei käsittääkseni tälläista ominaisuutta ole.
        Jotta siis alkuräjähdys voi tapahtua, on sen oltava jonkin meille tuntemattoman voiman/asian aikaansaama?

        Jos kyse on hengestä, niin se on tieteen ulkopuolella(vähintäänkin toistaiseksi).
        Tietääkö mikroskooppinen bakteeri kehossamme mitään meidän kokemastamme todellisuudesta? Miten voimme ajatella itsemme tietävän suhteessa enemmän perimmäisestä todellisuudesta, muutoinkuin uskomalla että näin on?


      • tieteenharrastaja

        Tätä Kari Enqvist nimittää metafyysiseksi välttämärttömyydeksi:

        "Jotta siis alkuräjähdys voi tapahtua, on sen oltava jonkin meille tuntemattoman voiman/asian aikaansaama?"

        Välttämättömyys tuossa on vain kosmoksen kyky synnyttää alkuräjähdyksiä. Sen hengeksi (tietoiseksi ja tahtovaksi olioksi) kuvitteleminen vaatii jo olennaisia lisäoletuksia. Vielä enemmän niitä tarvitaan, että päästäisiin lähellekään ihmisten jumalia. Yksi näistä on oletus, että uskomamme asiat todella tietävät jotakin "perimmäisestä odellisuudesta".


      • "Välttämättömyys tuossa on vain kosmoksen kyky synnyttää alkuräjähdyksiä. Sen hengeksi (tietoiseksi ja tahtovaksi olioksi) kuvitteleminen vaatii jo olennaisia lisäoletuksia. Vielä enemmän niitä tarvitaan, että päästäisiin lähellekään ihmisten jumalia. "

        Varmasti näin. Sen takia sanoinkin: "jonkin meille tuntemattoman voiman/asian aikaansaama"
        Vaikka itse uskonkin sen olevan Jumala.


      • tieteenharrastaja
        Epiphanius kirjoitti:

        "Välttämättömyys tuossa on vain kosmoksen kyky synnyttää alkuräjähdyksiä. Sen hengeksi (tietoiseksi ja tahtovaksi olioksi) kuvitteleminen vaatii jo olennaisia lisäoletuksia. Vielä enemmän niitä tarvitaan, että päästäisiin lähellekään ihmisten jumalia. "

        Varmasti näin. Sen takia sanoinkin: "jonkin meille tuntemattoman voiman/asian aikaansaama"
        Vaikka itse uskonkin sen olevan Jumala.

        Ok. Ylitulkitsin viestisi jatkon: "Jos kyse on hengestä...", joka siis siirtyy kuvaamaan uskoasi.


      • Budh-diffisBOY
        Epiphanius kirjoitti:

        "Välttämättömyys tuossa on vain kosmoksen kyky synnyttää alkuräjähdyksiä. Sen hengeksi (tietoiseksi ja tahtovaksi olioksi) kuvitteleminen vaatii jo olennaisia lisäoletuksia. Vielä enemmän niitä tarvitaan, että päästäisiin lähellekään ihmisten jumalia. "

        Varmasti näin. Sen takia sanoinkin: "jonkin meille tuntemattoman voiman/asian aikaansaama"
        Vaikka itse uskonkin sen olevan Jumala.

        Uskot SEN olevan Jumala! Öö, en haluaisi olla kuin piru ja soveltaa tuota hieman eri yhteydessä, mutta jos SE on Jumala, ja Hengestäkin puhuitte, niin mikä on SEURAAVA päätelmä, jos SE HENKIOLENTO, teki kaavan maailmankaikkeuden kaikille massa/tilavuus laajentumisille, ja loi olennot tai materialistit saattasivat tajuta Jumalan ennemmin luoneen vain persoonattoman KONEEN, kaikkea tätä ylläpitämään? Entä jos maapallon, auringon, kuun ja muidenkin kappaleiden sisään on pitänyt pistää jonkinlainen KONE; joka ilmaisee koordinaatit kaikkialle, ja huolehtii säteilyllä inforvoimisesta ympäristöönsä? Loppuisi usko liian helppoon kvanttifluktaatioon, jota ei todella ihminen ainakaan saa aikaan vielä misään, ilman koneita.


      • Alfa: "Kyllä kreationismiin uskova vai samalla uskoa evoluutioon jossakin mittakaavassa,"

        Mielestäni kandee edelleen luottaa Raamattuun. Jos lähtee lipsumaan, joutuu loputtomiin ongelmiin rajanvedon kanssa. YMMÄRRÄTKÖ?


      • Epiphanius kirjoitti:

        "Muistan jonkun esittäneen eräänlaista kompromissia: alkuräjähdys loi aineen ja jumala hengen. Tässäkin jää tosin auki mistä kumpikin tuli - jonkinlaisesta kosmisesta tyhjyydestäkö?"

        Keittiöfilosofiaa:

        Jotta voi olla mitään, on pakko olla jotain mikä on pysyvää?
        Materialla ei käsittääkseni tälläista ominaisuutta ole.
        Jotta siis alkuräjähdys voi tapahtua, on sen oltava jonkin meille tuntemattoman voiman/asian aikaansaama?

        Jos kyse on hengestä, niin se on tieteen ulkopuolella(vähintäänkin toistaiseksi).
        Tietääkö mikroskooppinen bakteeri kehossamme mitään meidän kokemastamme todellisuudesta? Miten voimme ajatella itsemme tietävän suhteessa enemmän perimmäisestä todellisuudesta, muutoinkuin uskomalla että näin on?

        Onneks on niin, ettei Luoja muutu. Siks Raamattu on ARVOKAS.

        Psalmit:
        19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
        19:8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        19:9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=psa 19

        Job:
        12:7 "Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle;
        12:8 tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle.
        12:9 Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt,
        12:10 hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?"
        12:11 "Eikö korva koettele sanoja ja suulaki maista ruuan makua?"
        12:12 "Vanhuksilla on viisautta, ja pitkä-ikäisillä ymmärrystä." -
        12:13 "Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys.
        12:14 Jos hän repii maahan, niin ei rakenneta jälleen; kenen hän telkeää sisälle, sille ei avata.
        12:15 Katso, hän salpaa vedet, ja syntyy kuivuus; hän laskee ne irti, ja ne mullistavat maan.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=job 12

        Seuraa aikaasi ja näe. OLEMME LOPUNAJASSA.

        Room:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=roo 1

        Suomi. HERÄÄ!


    • No niin, syyntakeeton on taas saanut kaipaamaansa huomiota...

      • VoiRassukkaa

        yurki ei ilmeisesti saa tarpeeksi huomiota perheeltään.


      • Zarok
        VoiRassukkaa kirjoitti:

        yurki ei ilmeisesti saa tarpeeksi huomiota perheeltään.

        Ehkä hän on henkisesti sairas jonka luona perhe ei käy tuon selvä sairauden takia. Ei ole onnistunut kirjoittamaan yhtäkään järkevää viestiä. Huomaa että parka on täysin vieraantunut todellisuudesta.


      • YxHihu

        ÖÖ, ei täysin (vieraantunut todellisuudesta). Se on monen pienen suomalaisen lahkon kanta vieläkin, tuo, mitä HÄN edustaa. Hänen pastorinsa vissiin hokee vielä tuota jargonia, skitsoilis edes vähän, että saisi senkin "koijarin opetukset" pois mielestään, lähes väärän profeetan kaltaisen erehtyjän?
        MITEN TE VOITTE hyväksyä luomisteorian VÄÄRÄN tulkinnan, joka on se OIKEAKIN lähes 5000 vuotta vanha, ylpeästi ajattelette, että evolutionistit on kaikki pelkkiä jumalattomia satanisteja, jotka eivät ole saaneet tuota uudenpaa luomistietoaan aivan yhtä oikein ja hyvin, kuin esim. Isaac Newton, TIEDEMESSIAS?
        "Pelkään pahoin, että olen tehnyt kanssanne turhaa työtä - pelkkää viihdettä"(Paavali, jossakin kirjessään)
        Kysy 1kg säkki jo mitä Mieltä Jeesuksesi on? Luuletteko te, että Jeesus minulle on valehdellut, ja jopa PAAAAVILLE? Te, haluatte syytöksissänne, ja tieteen vieroksumisessanne vain kasvaa, "tietämättömiä ei valitettavasti Jumala sääli"(VT:n profeetta)


      • Burkki10cd
        Zarok kirjoitti:

        Ehkä hän on henkisesti sairas jonka luona perhe ei käy tuon selvä sairauden takia. Ei ole onnistunut kirjoittamaan yhtäkään järkevää viestiä. Huomaa että parka on täysin vieraantunut todellisuudesta.

        Onko ittelläsi ollut vastaavanlaisia ongelmia, kun rupesit noin empaattiseksi?


      • YxHihu kirjoitti:

        ÖÖ, ei täysin (vieraantunut todellisuudesta). Se on monen pienen suomalaisen lahkon kanta vieläkin, tuo, mitä HÄN edustaa. Hänen pastorinsa vissiin hokee vielä tuota jargonia, skitsoilis edes vähän, että saisi senkin "koijarin opetukset" pois mielestään, lähes väärän profeetan kaltaisen erehtyjän?
        MITEN TE VOITTE hyväksyä luomisteorian VÄÄRÄN tulkinnan, joka on se OIKEAKIN lähes 5000 vuotta vanha, ylpeästi ajattelette, että evolutionistit on kaikki pelkkiä jumalattomia satanisteja, jotka eivät ole saaneet tuota uudenpaa luomistietoaan aivan yhtä oikein ja hyvin, kuin esim. Isaac Newton, TIEDEMESSIAS?
        "Pelkään pahoin, että olen tehnyt kanssanne turhaa työtä - pelkkää viihdettä"(Paavali, jossakin kirjessään)
        Kysy 1kg säkki jo mitä Mieltä Jeesuksesi on? Luuletteko te, että Jeesus minulle on valehdellut, ja jopa PAAAAVILLE? Te, haluatte syytöksissänne, ja tieteen vieroksumisessanne vain kasvaa, "tietämättömiä ei valitettavasti Jumala sääli"(VT:n profeetta)

        YH. Kuulostat filosofilta. Tässä "koijausta" :D:D:D
        https://www.youtube.com/watch?v=Xkv1plXZA6E


      • Zarok kirjoitti:

        Ehkä hän on henkisesti sairas jonka luona perhe ei käy tuon selvä sairauden takia. Ei ole onnistunut kirjoittamaan yhtäkään järkevää viestiä. Huomaa että parka on täysin vieraantunut todellisuudesta.

        Zarok. Onko evoluutio todellisuutta? Siinähän ei ole henkisyyttä eikä sairautta. Siinä on vain ainetta ja kehitystä.


      • logiikka
        yurki1000js kirjoitti:

        Zarok. Onko evoluutio todellisuutta? Siinähän ei ole henkisyyttä eikä sairautta. Siinä on vain ainetta ja kehitystä.

        Kyllä henkisyys, ts. mieli, on ihan "evolutionistien" tunnustama, aineesta ja luonnollisista prosesseista kumpuava asia. Sairauden olemassaoloa evoluutioteoria ei myöskään mitenkään kiellä. Suurin osa sairauksia hoitavista lääkäreistä, ja myös suurin osa mielenterveyden häiriöitä hoitavista psykologeista ja psykiatreista, on evoluutioteorian kannalla olevia ihmisiä.


      • logiikka kirjoitti:

        Kyllä henkisyys, ts. mieli, on ihan "evolutionistien" tunnustama, aineesta ja luonnollisista prosesseista kumpuava asia. Sairauden olemassaoloa evoluutioteoria ei myöskään mitenkään kiellä. Suurin osa sairauksia hoitavista lääkäreistä, ja myös suurin osa mielenterveyden häiriöitä hoitavista psykologeista ja psykiatreista, on evoluutioteorian kannalla olevia ihmisiä.

        Mieti silti. Olemattomuus ei luo. Luoja luo.

        OIKUKAS LUONNONLAKI

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <


      • logiikka
        yurki1000js kirjoitti:

        Mieti silti. Olemattomuus ei luo. Luoja luo.

        OIKUKAS LUONNONLAKI

        > Ennen aikaa ei ollut mitään. Ei edes tilaa. Ennen aikaa oli olemattomuus. Jotenkin jossain vaiheessa nuppineulan PÄÄ keplotteli itsensä tilattomaan olemattomuuteen. Yksi luonnonlaki, mistä lie tupsahti, piti PÄÄTÄ kasassa ajattoman ajan. Tuohon aikaan aikaa ei voinut mitata, koska silloin ei ollut kelloja eikä liikkuvia taivaankappaleita eikä valoa.

        Ajattoman ajan kuluttua yksi luonnonlaki muuttui toiseksi luonnonlaiksi. Syytä emme tiedä. Kuitenkin PÄÄ alkoi levitä tilattomassa olemattomuudessa. Kuulostaa hassulta. Eihän tilattomuudessa ole tilaa levitä. Jossain vaiheessa, jollain konstilla, toinen luonnonlaki muuttui kolmanneksi luonnonlaiksi ja PÄÄ alkoi kasautua. Oletetun evoluution mukaan PÄÄ on nyt sellaisessa vaiheessa, että se leviää ja kasautuu. <

        Oletkos koskaan harkinnut sellaista, että voisit välillä oikeasti vastata siihen mitä muut sanovat sen sijaan, että toistelet aina noita samoja, yleensä asiaan liittymättömiä juttuja?


      • Zarok
        yurki1000js kirjoitti:

        Zarok. Onko evoluutio todellisuutta? Siinähän ei ole henkisyyttä eikä sairautta. Siinä on vain ainetta ja kehitystä.

        Yurki: Evoluutio on tieteellistä faktaa. Voisit palata palstalle sitten kun olet ottanut oikeasti selville mitä evoluutio tarkoittaa ja todisteet Big bangista.

        Burkki sinusta tuon on empaattisuutta? Tiedätkö oikeasti mitä se edes tarkoittaa?


      • logiikka kirjoitti:

        Oletkos koskaan harkinnut sellaista, että voisit välillä oikeasti vastata siihen mitä muut sanovat sen sijaan, että toistelet aina noita samoja, yleensä asiaan liittymättömiä juttuja?

        Olet ateisti. Ei sinua kiinnosta. Tarvitset kutsun.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm



      • logiikka
        yurki1000js kirjoitti:

        Olet ateisti. Ei sinua kiinnosta. Tarvitset kutsun.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Eikun kyllä minua oikeasti kiinnostaisi kuulla jonkinlaista aitoa vastinetta muiden argumentteihin sinulta. Nuo moneen kertaan nähdyt copy/paste-hölynpölyt sen sijaan eivät enää hirveästi jaksa kiinnostaa.


      • Zarok

      • Zarok kirjoitti:

        Tule sitten takaisin palstalle kun olet opiskellut edes evoluution ja Big Bangin alkeet. Tuollainen sokea todisteiden kieltäminen on aika säälittävää.

        Zarok. Millä perusteilla kumosit Raamatun?


      • logiikka kirjoitti:

        Eikun kyllä minua oikeasti kiinnostaisi kuulla jonkinlaista aitoa vastinetta muiden argumentteihin sinulta. Nuo moneen kertaan nähdyt copy/paste-hölynpölyt sen sijaan eivät enää hirveästi jaksa kiinnostaa.

        Lähtökohta: Evoluutiota ei ole.

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.


    • LakiV

      Jeesus Tuomaalle:"Usko ainoastaan". Miksi hyljeksitte Charles Darwinia, veljeänne, vaikkei hän ollutkaan ehkä se vähäisin veljenne, vaikka olikin pitkään lähes luopio. SIihenkin oli syynsä, tyttärensä kuoli traagisesti, ja kirkko ei hyväksynyt vielä tuolloin työtään, ja NYYYT katolinen kirkko sitten Paavinkin sanoin, kyllä hyväksyy.... Miksi SINÄ et, pussiin ittesi taas puhunut?

      • LV. Paavin isäntä on piru itte.
        https://stigdragholm.files.wordpress.com/2013/10/vatican-and-the-pope-wrong.jpg


    • NukuttekoBEIBET

      Tokihan Jeesus oli äsken Hessu Hopon mielestä hyvin omituinen mutantti?

    • lue-enemmän

      "Siksi olen kiinnostunut teistisen evoluution kannattajien perusteluista."

      Lue Eero Junkkaalan "Alussa Jumala loi" Junkkaala on teologian tohtori ja antropologi, joka uskoo teistiseen evoluutioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      441
      9573
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2476
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      56
      1911
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1679
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1442
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1369
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      374
      1278
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      145
      1224
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      20
      1185
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1062
    Aihe