Nyt saa 3 minuutin välein tietoa. On myös avoin rajapinta, eli halukkaat voivat koodata omia appseja.
https://data.fingrid.fi/
Fingridin Avoin data -palvelu avattu
8
174
Vastaukset
- Sähkö.Apps
Onko kukaan palstalaisista ehtinyt tutustua tuohon rajapintaan?
- Soopadem
Mitä tuolllla interfacella sitten tekee pirkka pulliainen?
- soihdut.sammuu
Sieltä varmaan saa dataa omaan käyttöön? Esim. kännykkään voisi tehdä tuulivoimawidgetin, joka hälyttäisi jos tuuli yltyy liian voimakkaaksi.
- Ti3mo
Onks sulla ropelihattu päässä, vai oleks sä kovin kevyt, jos suo huolettaa liian kova tuuli? Ja tarviiks tohonka nyt välttämättä älykänny-appia? Eks sen kuule ihan korvillakin, et jos kovin hörärit viheltää, niin sillo tuulee lujempaa? :P :D Kas ku ei pulssimittaria, et tiiät varmaan et sun sydän lyö, koska sitähän ei takuulla sit ite muuten huomaa kun se lopettaa lyömästä? :D
- arvokkaita.sekunteja
Ti3mo kirjoitti:
Onks sulla ropelihattu päässä, vai oleks sä kovin kevyt, jos suo huolettaa liian kova tuuli? Ja tarviiks tohonka nyt välttämättä älykänny-appia? Eks sen kuule ihan korvillakin, et jos kovin hörärit viheltää, niin sillo tuulee lujempaa? :P :D Kas ku ei pulssimittaria, et tiiät varmaan et sun sydän lyö, koska sitähän ei takuulla sit ite muuten huomaa kun se lopettaa lyömästä? :D
No kun kovalla tuulella voimaloista lentelee osia. Sitten ne voivat syttyä myös tuleen jolloin syntyy myrkyllisiä savukaasuja. Kännykkäwidgetin avulla ehtisi mennä ajoissa suojaan.
- nyt-harmittaa
Mitäs höpöttäjä höpöhö nyt sitten tekee, pelkkää peukkujen naputteluako?
- Ti3mo
WoHoooo!!
No NYT oli kyllä NIIn hulppee API-dokumentaatio et MINÄKIN tajusin! :P
Täs koko PASKA! :D
"events-controller : Events Controller"
:D Nyt, kun lähes vuosi tämä resurssi on ollut tarjolla, niin miltä näyttää nyt.
Olisko jollakin jakaa pientä koodinpätkää, jolla dataa imuroisi? PLS!
Itse törmäsin palveluun vasta tänään, kun lähdin vilkaisemaan Fingridin sivuilta, miten Suomi pärjää pikkupakkasessa.
Pikaisen kokeilun jälkeen en saanut edes näytettä csv-muotoisesta datasta, ja tein oletuksen, että eivät edes tuota enää sitä dataa imuroitavaksi. Toivottavasti olen väärässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761725
- 108977
- 89849
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19673- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164513Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439