Fingridin Avoin data -palvelu avattu

API-noille

Nyt saa 3 minuutin välein tietoa. On myös avoin rajapinta, eli halukkaat voivat koodata omia appseja.

https://data.fingrid.fi/

8

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähkö.Apps

      Onko kukaan palstalaisista ehtinyt tutustua tuohon rajapintaan?

    • Soopadem

      Mitä tuolllla interfacella sitten tekee pirkka pulliainen?

      • soihdut.sammuu

        Sieltä varmaan saa dataa omaan käyttöön? Esim. kännykkään voisi tehdä tuulivoimawidgetin, joka hälyttäisi jos tuuli yltyy liian voimakkaaksi.


      • Ti3mo

        Onks sulla ropelihattu päässä, vai oleks sä kovin kevyt, jos suo huolettaa liian kova tuuli? Ja tarviiks tohonka nyt välttämättä älykänny-appia? Eks sen kuule ihan korvillakin, et jos kovin hörärit viheltää, niin sillo tuulee lujempaa? :P :D Kas ku ei pulssimittaria, et tiiät varmaan et sun sydän lyö, koska sitähän ei takuulla sit ite muuten huomaa kun se lopettaa lyömästä? :D


      • arvokkaita.sekunteja
        Ti3mo kirjoitti:

        Onks sulla ropelihattu päässä, vai oleks sä kovin kevyt, jos suo huolettaa liian kova tuuli? Ja tarviiks tohonka nyt välttämättä älykänny-appia? Eks sen kuule ihan korvillakin, et jos kovin hörärit viheltää, niin sillo tuulee lujempaa? :P :D Kas ku ei pulssimittaria, et tiiät varmaan et sun sydän lyö, koska sitähän ei takuulla sit ite muuten huomaa kun se lopettaa lyömästä? :D

        No kun kovalla tuulella voimaloista lentelee osia. Sitten ne voivat syttyä myös tuleen jolloin syntyy myrkyllisiä savukaasuja. Kännykkäwidgetin avulla ehtisi mennä ajoissa suojaan.


    • nyt-harmittaa

      Mitäs höpöttäjä höpöhö nyt sitten tekee, pelkkää peukkujen naputteluako?

    • Ti3mo

      WoHoooo!!

      No NYT oli kyllä NIIn hulppee API-dokumentaatio et MINÄKIN tajusin! :P

      Täs koko PASKA! :D

      "events-controller : Events Controller"

      :D

    • Nyt, kun lähes vuosi tämä resurssi on ollut tarjolla, niin miltä näyttää nyt.

      Olisko jollakin jakaa pientä koodinpätkää, jolla dataa imuroisi? PLS!

      Itse törmäsin palveluun vasta tänään, kun lähdin vilkaisemaan Fingridin sivuilta, miten Suomi pärjää pikkupakkasessa.

      Pikaisen kokeilun jälkeen en saanut edes näytettä csv-muotoisesta datasta, ja tein oletuksen, että eivät edes tuota enää sitä dataa imuroitavaksi. Toivottavasti olen väärässä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe