http://www.iltalehti.fi/tyoelama/201705272200154896_tb.shtml
"Tanja, 23, haki sähköasentajaksi - työhaastattelu oli järkytys: Halusin vain nähdä, minkä näköinen nainen hakee"
Lauantai 27.5.2017 klo 20.07
Tanja Kinanen kertoo, kuinka hänelle luvattiin sähköasentajan paikka, mutta hänelle tarjottiinkin paremmin "naiselle sopivaa paikkaa".
Sähköasentaja Tanja Kinasella, 23, on karuja kokemuksia työnhausta.
Kerran miespuolinen työhönottaja kertoi, että halusi vain nähdä, minkä näköinen nainen haluaa alalle.
Toisen kerran hänelle luvattiin sähköasentajan paikka, mutta tarjottiinkin "naisellisempaa" paikkaa siivoojana."
Tuolla tyylillä tytöllä loppuu halut töihin hakemisesta !
Late Lapista. SSSS Ry!
TANJASTAKO SÄHKÖASENTAJA? EI EI JA EI !
24
783
Vastaukset 24
- silmäniloatyöpaikalle
Ei kovin hääppösen näköinen nainen, ei ihme ettei paikkaa lohjennut.
- tavanduunari
Niinhän se on, että ulkonäöllä ne sähköasentajan työt tehdään.
- miesvaltaisellaalalla
tavanduunari kirjoitti:
Niinhän se on, että ulkonäöllä ne sähköasentajan työt tehdään.
Ei vaan ulkonäöllä pidetään ne sähköasentajat talossa töitä tekemässä !
- ghfdrtyetyuj
Ihme hinku blondeilla tuppautua kaikenlaisiin miesten töihin. Joku amiskurssin käynyt tyttönen ei pärjää vertailussa samanikäiselle miehelle, joka on koko pienen ikänsä ollut kiinnostunut tekniikasta ja luultavasti väsäili jo polvenkorkuisena sähkölaitteiden kanssa. Jätetään miesten työt miehille. Naisille kyllä riittää siivoamista, ruoanlaittoa, lasten vahdintaa, vanhustenhoitoa, tarjoilua, myyjän töitä ja muuta sellaista. Naisella on erilaiset fyysiset voimat ja erilainen mentaliteetti. En sano, etteikö joku olisi voinut jo pikkutytöstä asti olla kiinnostunut koneista ja sähkölaitteista, mutta harvassa he varmaan ovat. Suurin osa näistä rekkakuski-asentaja-rakentajatytöistä valitsee sen alan koulutuksen keinotekoisista syistä. Hän haluaa olla kuriositeetti (vaikka nykyään ollaan menty jo niin pitkälle, että kuriositeettiarvo on vähäinen), haluaa ehkä olla miesten ympäröimänä ja ihailtavana ja kohdeltuna kuin prinsessa. Homotuskulttuuri tässäkin saattaa olla ongelman takana. Tietysti myös korkeampi palkka houkuttelee, ja miten helposti koulutukseen pääsee.
Itse tein työni naisten alalla. Nyt jo ikääntyneempänä olen joutunut omalla tontilla tekemään paljon raskaita miesten töitä ja voin sanoa, että naisen kropalla ne eivät suju samaan tahtiin kuin mitä mies ne tekisi. On roteviakin naisia, mutta he ovat poikkeuksia. Lehtijutun tyttönen vaikuttaa ihan tavalliselta pikkublondilta, ei miltään tekniikan ihmelapselta. Keittiöpuolen alan hän oli valinnut viisaammin.Johan olikin kommentteja, ensinnäkin sähköasenta ei tee työtään ulkonäöllään, vaan käsillään!
Ja sitten ! Minä korjasin ja huolsin työkoneita, raskaitakin sellaisia yli 30 vuotta, ja voin vakuuttaa jotta ne koneet joita naiset kuskasivat olivat aina paljon paremmassa kunnossa kuin jätkien ohjailemat!
Naisten ajamista koneista ei tarvinnut koskaan lappaa 100 paria työhanskoja ulos jotta pääsi konehuoneisiin käsiksi, jätkien ajamissa koneissa noita paskaisia hanskoja sekä tyhjiä pulloja kyllä riitti !
Late Lapista. SSSS Ry!
- sillä.tavalla
"Menin sinne, ja ajattelin, että jos vihdoinkin pääsen sinne".
Minä vain halusin nähdä minkänäköinen tyttö sähkärin hommia hakee !
Late Lapista. SSSS Ry!- tyttötöihinsilläsiisti
Late_Lapista1 kirjoitti:
Minä vain halusin nähdä minkänäköinen tyttö sähkärin hommia hakee !
Late Lapista. SSSS Ry!Ottaisin heti tytön sähköhommiin ja olenpa nähnytkin jokusen myös työmaalla oikeissa töissä. Onnisella ja muissa tukkureissa on naisia, jotka käyvät hakemassa tarvittavat putkenosat jos itse et löydä hyllystä. Osia on putkialalla n. 190000 erilaista käytössä olevaa. Sähköpuolen osat vielä päälle. Ja kyllä naiset ovat löytäneet osan kuin osan.
Ammattikoulun kävin koneistaja linjalla ja joukossamme oli yksi tyttö ja hyvin tultiin toimeen. Alkuun niitä oli useampia. Norjassa oli töissä nuoria naisia hitsarina.
Suomi näyttää olevan ihme-junttien maa asenteiltaan, täällä pitäsi olla ammattikoulun jälkeen kymmenen vuoden työkokemus töihin pääsemiseksi.
Oma tyttäreni kävi ammattikoulun leipuri konditoriksi, mutta kun kyllästyi varhaisiin heräämisiin ja pitkään työmatkaan, muutti elektroniikka alalle, kävi iltakoulussa tietokone insinööriksi, hyvin on tyttö pärjännyt molemmissa ammateissa !
Joten kyllä naisetkin osaavat !
Late Lapista. SSSS Ry!- kdkdldld
luin kolmeen kertaan että leipuri konduktööriksi.
- rekkaneitonen
Pari vuosikymmentä sitten eräälle työmaalle tuli täysperävaunullinen rekka. Katsoimme työkaverin kanssa kun tyttö kuskina ja kyllä kävi laatuun, sillä pienessä pihassa pyöräytti rekan tulosuuntaansa ja peruutti oviaukolle purkamaan lastin. Pumppukärryjenkin käsittely sujui ja rekka tyhjeni vauhdilla. Siinä olisi turpeakourainenkin nortinpolttaja jäänyt toiseksi.
http://yle.fi/uutiset/3-9636597
Vaikuttaa siltä että Suomi ei ole naisystävällinen maa ! Saksalaistyttö joutui lähtemään someraivon, ajojahdin ja vihapuheiden vuoksi !
Kaikenmaailman koiraat sosiaaliturja surffarit kyllä hyväksytään !
Late Lapista. SSSS Ry!- latenlorut
Taitaa naisten olla helppo kusettaa sua?
- HeikkiHämeestäXXXXRy
Ei toi Late Lapista. SSSS Ry ihan tampio olekaan, vaikka sillä joskus on ihme mielipiteitä johtuen tietämättömyydestä suurimmaksi osaksi.
Late_Lapista1
28.2.2017 7:22
Ruotsin poliisi Palmen ampui!
Late Lapista. SSSS Ry!
3 kuuta sitten oli tuota mieltä. Mitä mahtaa mies ajatella nykyään kun on lukenut ketjut Metronetti ja Iran dokumentit sananvapaus foorumilta
Kerro sinä Lapin Late miksi etsintäkuulutuskuva tehtiin vaikka se oli bluffia. Miksi verilammikko on maalia tai jotain punaista mönjää, mitä esimerkiksi vaikka elokuvissa käytetään lavasteena. Samaa mitä Bostonin maraton false falag huijausiskussa käytettiin. Katukivet Sveavägeniltä muuten poistettiin ja vietiin pestäväksi muualle jopa kahteen otteeseen. Siitä valokuvia olemassa ja lehtijuttu. Toinen kuula löytyi transsiin vaipuneen lehtimiehen toimesta roskakorista kadun toiselta puolelta vaurioitumattomana ja viiden metrin päästä uhrista löytyi toinen kuula ns. Olof kuula hieman vaurioituneena yläosastaan. Miksi Palmet saapuivat yli kahdenkymmenen minuutin päästä murha paikalle siitä kun elokuva loppui. Matkaa oli 413 askelta. Se on mitattu. Sopii mittailla kellon kanssa jopa itse. Missä viettivät nuo minuutit koleassa talvi säässä. Murhaajalle lavastettiin mediassa pakoreitti, mikä päättyi Suomi instituutin eteen, josta tuo hyppäsi autoon ja kuulema oli huutanut lähtiessään "ajalaa". Ruotsalainen taksi kuski kertoi. Varmaankin huusi "ajakaa". Sitten kesällä hyvinkin ulkonäön ja iän puolesta 'murhaajaksi' sopinut suomalaismies ryösti pankin ja otti panttivankeja ja poliisit tappoivat 'leikisti' hänet Mikkelissä. Jore Taka-ala (stay behind)
Miksi murhaajan on väitetty puhuneen suomea radiopuhelimeen murhapaikalla. "Minut on tunnistettu. Mitä teen?" ja luurin toisessakin päässä puhuttiin suomea "Paskat siitä. Teet mitä on sovittu" ja tämän kuulivat kaksi suomalaista naista, jotka eivät uskalla astua julkisuuteen. Kukaan muu ei puhu nähneensä moista miestä itse murhapaikalla radiopuhelimineen
Kaikkien silminnäkijöiden puheet menevät ristiin joka asiassa. Miksi järjestettiin tunnistusrivisto ensiksi Gunnarssonille, jota rva Palme ei tunnistanut sanoen, ettei muista illasta mitään ja sitten Petterssonille. jpka joutui vielä antamaan näytteen kävelytyylistään. Halutaan uskotella, että murha oli sattumaa tai väittää että se oli sattumaa sillä Petterssonilla ei ollut motiivia ja motiivia kenelle muulekaan ei olla löydetty, sillä muutoin sen täytyisi olla suunniteltu salaliitto mikä ei kuitenkaan selitä maalilätäkköä eikä kuulia ja murhaajasta tehtyä bluffikuvaa. Ellei juuri tuo olekin se salaliitto, jossa on mukana itse uhrikin. Ketä vastaan se olisi suunnattu on moni piippuinen juttu, johon vastauksen tietää vain se (ns. Haamumies) jota vastaan se on suunnattu eli sitä miestä vastaan, jota etsintäkuulutus kuva esittää. Sanotaan että Haamumiehen (etsintäkuulutuskuvan mies) alibi olisi murha huijauksen motiivi jolla tällä elokuvalla on keskeinen rooli.
Klikkaa: https://archive.org/details/Boomerang1947Ntsc#
Vaatii selityksen. Nuo huijarit halusivat tuolla 'kadunkulmaus ja viattoman miehen pidätys'-teatterilla kertoa Haamumiehelle, että he tiesivät tuon nähneen Suomen televisiosta viimeisenä ohjelmana, minkä oli nähnyt paria viikkoa aiemmin ennen ' murhaa' perjantai iltana. Tuo elokuva (voitte tarkastaa milloin se tuli Tv 1 tai 2) saattoi olla jopa tammikuun puolella kun se tuli. Sen suomen kielinen nimi on "Saarroksissa". Oiva nimi.
Tulla leimatuksi murhaajaksi on vakava asia. Jos Lapin Late vastaa järkevästi selittäen syyt näihin tapahtumiin niin hyvä. Mutta minua hän ei saa uskomaan, että tuollainen (verilammikko maalia ja luodit roskakorissa) olisi normaalia. Tuossa 'murhassa' mikään ei ole normaalia! Hmm, maalia! Veri ainakin näyttää olevan maalia. Onko se nor-maalia?
Sitä ennen tässä hyvä artikkeli Palmesta. http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000001127510.html
siinä on kuva veriläikastä (lue maalitahrasta) ja kommentti (ei minun) ”Tahrassa on jotain outoa. Se on epätavallisen punainen”, ihmisten on kerrottu sanoneen Sveavägenillä.
Haamumies tuli kuuluisaksi kun hänen kuvansa julkaistiin Palmen murhaajaksi. ks videolta kohdasta (katso myös koko video jos osaat ruotsia) 3:16 ja 6:20 ja 8:01 missä kohtaa näytetään kirjaa mikä on täynnä valokuvia. Pettersson on näemmä sivulla 293. Kirja on varmaan tuhannen sivun paksuinen. Joka sivulla 12 kuvaa ja kaikki saman näköisiä. Varmaan yli 12 000 kuvaa. Kaikki Haamumiehiä. Mitä järkeä koko hommassa https://www.youtube.com/watch?v=wZFu-fyYf30
Jos murha on ns. hoax niin kaikki silminnäkijät Sanna ja Lars ovat mukana siinä ja myös luodit löytäneet henkilöt jotka olivat media-alalla. Alfred de Tavares muuten transsiin vaipuneena löysi sen Lisbet kuulan roskakorista toiselta puolen katua. Tavares kuoli jokunen vuosi sitten. Ei tule vastaamaan valheeseensa. Kuka lähtee syyttämään heitä moisesta pelleilystä. Nyt heillä on tuo seinään ajo pelleily, jonka varjolla saadaan Suomeen tuo tiedustelulakiEi Päätalon Kallen kirjoissakaan ollut kaikki totta ! ja minä olen alkanut epäilemään jotta noissa Tarzan ja Fantomikirjoissakaan ei kaikki pidä paikkaansa !
Late Lapista. SSSS Ry!
- retardikko
Eikö Lapin Latea yhtään ihmetytä miksi "Saarroksissa" (The Boomerang) elokuva ja Palmen murhan lavastus pitää niin paljon samankaltaisuuksia sisällään. Tuo elokuva perustui tositapahtumaan ja voit lukea siitä tuolta: Se on tarinanakin ihan mukaansa tempaava. Sinähän osaat englantia.
Kaverilta kysyttiin työhaastattelussa: "Osaaksää englantii?" "Kyl mää Englanttii osaan, mut emmä tiä osaanks mää takasii", vastasi mies. Oli viinamäen miehiä nääs.
http://scholarlycommons.law.northwestern.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1955&context=jclc
Siinä on kohta jonka laitan tähän jotta tajuaisitte miksi Petterssonin piti kävellä esittely tilaisuudessa (tunnistusrivistö). Sellainen väite tuli myöhemmin julkisuuteen että mies juoksi kuin norsu (mannen sprang som en elefant) Alkuperäinen juttu oli juutalainen juoksutyyli. Tässä ote tekstistä.
"He also attempted to strengthen his identification by describing the manner in which the slayer ran up the street, saying it was sort of a "Jewish run."
This was his shorthand description of the appearance of the slayer as he disappeared into the darkness. The police accommodated the witness and caused Israel to run around in the police station so that this witness might observe him and see whether he had a "Jewish run" or not. No comment is necessary to justify the assertion that an identification based upon this ground is without value."
Kazanin filmissän ei ole tätä juoksu osiota. Hän on jättänyt sen pois. Petterssonilla oli hieman outo juoksutyyli, mutta ei häntä sen takia pidätetty. Ei juokse niin kuin elefantti. Petterssonin pidätys johtui muusta syystä, mutta muistakaa hän oli käynyt teatterikoulua. Klikkaa: https://www.youtube.com/watch?v=MyafZmZjSOY
(juutalainen juoksutyyli on sellaista mutkittelevaa)
"Hän yritti myös vahvistaa tunnistustaan kuvaamalla tapaa, jolla murhaaja juoksi kadulla, sanomalla, että se oli eräänlainen "juutalainen juoksu".
Tämä oli hänen lyhyt kuvaus murhaajan ulkomuodosta, kun hän katosi pimeyteen. Poliisi otti todistajan lausunnon vastaan ja laittoi Israelin juoksemaan ympyrää poliisiasemalla, jotta tämä todistaja voisi tarkkailla häntä ja katsoa, juoksiko tuo 'juutalaisttain' vai ei. Mitään kannanottoa ei tarvita perustella väitettä, jonka mukaan tähän perustuva tunnistus on arvoton."
Tuosta Palmen murhaajan juoksutyylistä oli paljonkin juttua aikoinaan. Siitä voi löytää jopa juttua netissä.
Korostan vielä että tällä filmillä pystytään todistamaan Palmen 'murha' lavastetuksi. - HeesuHämeestä
Tämä on Palmen murha ketjusta salaliitto palstalta. Lukekaa jos haluatte ja pitäkää mielessä ettei ketään tapettu siinä kadun kulmauksessa niin pääsette lähemmäs totuutta (jos pääsette) On tyhmää olla jotain mieltä jostain teoriasta että se ja se tappoi Palmen. Sorry vaan Late!
TheresaOrlowski
4.3.2017 10:03
http://aasinmyssy.blogspot.fi/2016/11/palmen-murha-huono-tutkinta.html
http://aasinmyssy.blogspot.fi/2016/11/palmen-murha-bofors-skandaali.html
http://aasinmyssy.blogspot.fi/2016/11/palmen-murha-etela-afrikka-kytkos.html
Siinä kaikki oleellinen tästä aiheesta. (tuossa ei ole oleellista kuin aluksi)Ruotsin poliisi tappoi Palmen, ja siksi murha ei selviä koskaan!
Toista jotta minä epäilen jotta noissakaan Tarzan ja Fantomi kirjoissakaan ei taida ihan kaikki pitää paikkaansa, sen enempää kuin niistä tehdyissä filmeissäkään !
Late Lapista. SSSS Ry!
- TanjanOpettaja
Tanja tekee pelkkiä pissiskytkentöjä, joten ei mahkuja alan hommiin.
- onnea.Tanjalle
Turha vähätellä yhtään naisia sähköhommissa. Itse olin kesätöissä jo 70-luvun puolivälissä sähköasennusfirmassa, jossa oli myös nuori nainen instrumenttiasentajana. Siinä hommassa siroista sormista oli ainakin apua. Eikä hänen ulkonäkönsäkään kenenkään näkyviä traumoja jättänyt, muista sielun arvista en tiedä.. Ehkä tämä nykyinen 5 väriä maksimissaan on miehille sopiva johdinten värimäärä
- uros.naarakseen
Kyllä tytöt osaa asentaa varsinki naarasliittimiä. Mä voisin työntää tanjan naarasliittimeen, oman urosliittimeni. Silleen se sähkö syntyy. Siihen tarttee aina kaksi liitintä.
- HämeenHessu
Onhan toikin määrätyn lainen kytkentä liittää Palmen murha ja "Saarroksissa" (The Boomerang) elokuva yhteen. Haamumiehen alibi antoi aiheen tehdä tuo lavastus vai väittääkö joku, että Palme tosiaan murhattiin tuossa kadun kulmauksessa mikä sekin muistuttaa aika paljon filmissä olevaa kulmausta. Tässä vielä tämä elokuva. Katsokaa rauhassa. Kyllähän te englantii osaatte ja vielä takaskin.
Klikkaa: https://archive.org/details/Boomerang1947Ntsc# - q34gfr34433333
Kyllä mä sanon että mies valtaiseen työpaikkaan nainen joka sinne edes uskaltaa tulla niin on ihan piristävä vaikutus yleensä, vähenee yleensä ne niin väsyneet miestenkin jutut joita jaksa koko työuran ajan kuunnella. Tai työyhteisössä voi olla sellaista jutun puutetta niin nainen sinne alkaa taas juttua olla enemmän..
Kyllähän kaikissa työssä nykyään on naisia, melko yllättävissäkin työtehtävissä jaksaa naiset yrittää vaikka luulisi että fysiikka ei voi millään riittää.Meidän huoltojoukoissa oli aikoinaan yksi ainoa nainen, nainen sanoi jotta hän ei pärjäisi juoruilevien akkojen joukossa päivääkään, mutta miesten seassa pyyhkii hyvin !
Late Lapista. SSSS Ry!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1571450Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1281160Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216859- 64782
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus58678- 45640
- 50624
- 52572
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187558En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä
Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o29552