Vuokraisitko asunnon "Pakolaiselle"

eihaittaaa

Ja haittaisiko että mahdollisestti lattialla avonuotio ja vesihanat yötöpäivää auki ja vaatteiden kuivatus kiukaalla jos semmonen on voimakas etninen tuoksu läpi yön kuuluvat äänet , vuokra varmaa tuleee kun Valtio sen maksaa.

18

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PAHUUSZ

Jos saisi sossulta takeet kaiken korjaamisesta ja vuokranmaksusta ja saisi pari satkua markkinavuokraa kovempaa vuokraa, niin voisin harkita, jos en pitäisi naapureista erityisesti. Voisi kai käydä ensin haastattelemassa, että minkä puolueiden äänestäjiä naapurissa on? Jos muita kuin persuja, niin sinne vaan tilaus perille.

Vaan en kyllä helpolla luottaisi sossuun. Varmaan sitten vuokralaisen lähdettyä alkaisivat riitelemään jälkien korjaamisesta. Saattavat kuulemma myös kesken vuokrasuhteen muuttaa maksamisiaan ja takuitaan, jolloin pitäisi joko potkia pakolainen ulos tai ottaa koko riski itselleen.

• omavastuu

Suattaapi Sossu sanoo sotkun korjaamisista että kuuluuu normi kulumiseen eikä mitään korvauksia.

• trolliontrolliontrolli

trolli on trolli

• tyerureuureueru

Itse asiassa, jos saat sossun tai kunnan asiakkaaksi korjataan asukkaan jäljet kitisemättä vuokranantajalle. Siksi sossu onkin niin himoittu vuokralainen.

Itse ainakin tätä harkitsen.

• pölkynmök

Yhtä uutta asuntoa myytiin muuten pakettiratkaisuna, eli siellä oli turvis asumassa. Aivan upouusi vastavalmistunut asunto ja vuokra liki 800 egee.

• ewrwerwerw

miksiin niin halvalla vuokrattu jos sossun maksama pakolainen vuokralla..ainakin tonni kuussa olisi saatavissa..

• Faktaapeliin-666

Kokemuksen mukaan pakolainen osaa asua puutteellisesta kielitaidosta huolimatta ihan mallikkaasti. Ainoa ongelma on siinä, että vuokranmaksun siirryttyä KELAlle maksatukset tökkivät. KELA maksaa milloin ja mitä sattuu.

Etupäässä asia stressaa pakolaista, joka on vapaaehtoisesti alkanut hoitaa KELA reskontraa. Jos KELA ei maksa ajallaan tai oikeaa summaa, hermostunut pakolainen lähtee KELAan asiaa selvittämään.

Ja poijat: asia on niin, että te häviätte tään pelin, mikäli heittäydytte rasisteiksi. Invaasiota voi ja pitää vastustaa, mutta asiallisin perustein.

• PAHUUSZ

Yksittäistapaus ei paljon kerro. Selvähän se on, että seassa on asiallisiakin.

Minä kun en ole kuitenkaan miljonääri, niin pyrin minimoimaan riskini eli vältän pakolaisille vuokraamista, vaikka varmaan siis yli 50% heistä asiansa hoitaisi. Tosin en minä tuota Kela-sotaakaan jaksaisi kuukausittain eli ei sinunkaan kultamunasi niin hyvä tapaus ole ollut, vaikkakin olisi itse suoraan syytön.

Enkä ymmärrä, että mitä tässä muka rasismilla häviää tai että mitä tässä muka voisi voittaa? Kyllähän peli on menetetty jo ja se ei todellakaan ole sen syytä, että toiset välttelevät pakolaisille vuokraamista.

Ja varmaan voi olla pakolaisia surkeampiakin ryhmiä, vaikka juopponarkkarit, mutta enhän minä heillekään vuokraa, ellei sitten käy vahinko.

• Näistä asioista tietävät varmasti melkolailla paljon vuokra-asuntoja välittävät.
        Se mitä olen kuullut heiltä, ei ole muuta kuin karua kerrottavaa.
        Asunnon myynti näiden vuokralaisten jäljiltä on ainakin melkolailla vaikeaa, jollei mahdotonta.

• rahaensin

Vuokranantajan ei tarvi piitata naapureista kun itse ei samassa osoitteessa asu että ihan sama mitä mölinää tai tuoksuja tulee.

• suomenmies1

Muslimit asumaan sikalaan .

• vittuakosullekuuluu

Kyllä vuokraisin.

• tsemppiheipat

Aivan, vittu, ehdottomasti!

• Underbaum

Tietyt pakolaiset jättävät niin voimakkaan hajun, että sitä on vaikea poistaa.

• eivoipuuttua

Eikös joku Suomalainen ollut kommentoinut että jokin voimakas haju on vallannut kerrostaloasunnon niin sai syytteet rasismista.

• 4dddds

Hän sai siitä myös kovat sakot!

• tännikkiahti

Kyllä, kiitos mielelläni vuokraisin!

• IslamOnVakavaUhka

Luinpa ensin, että kysyttiin: Vuokraisitko asunnon "Paholaiselle"?

Sitten tajusin, että ihan sama asiahan se on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      207
      4446
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2501
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1472
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1171
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      125
      1099
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1036
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      100
      1036
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      131
      977
    9. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      107
      957
    10. Kuvaile kaivattuasi

kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      865
    Aihe