Tuulivoiman kapasiteettikerroin

perin-kummalista

Kekusteluketjut tuulivoiman kapasiteettikertoimesta häviää toistuvasti kuin pieru saharaan.
Kysymyshän on siitä että tuulivoiman väitetään saavuttaneen 101% kertoimen 23.11 2017.
https://pbs.twimg.com/media/DPYxOyBXcAAMOMx.jpg

Fingridin mittausten mukaan tuulivoiman huipputeho oli tuolloin 1607 MW joka on 80 % Suomen olemassa olevasta noin 2000 MW:n tuulivoimatehosta.
http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/kulutus-ja-tuotanto/Sivut/Tuulivoima2.aspx

Mistä näitä prosentteja sikiää? Onko tuulivoimalla oma tapansa laskea kapasiteettikertoimia?
Asiallista vastausta odotellelessa.

12

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmyyttä.vai.tarkoitus

      Väärillä lähtöarvoilla saa vääriä tuloksia, ei muusta.

    • Väärillä arvoilla voi saada mieleisiä tuloksia, Aloittaja voisi perehtyä asiaan vähän paremmin, Asiasta on keskusteltu täällä muutaman viestin verran. Saa luntata.

    • "Tuulivoiman kapasiteettikerroin

      perin-kummalista
      26.11.2017 11:25
      Kekusteluketjut tuulivoiman kapasiteettikertoimesta häviää toistuvasti kuin pieru saharaan.
      Kysymyshän on siitä että tuulivoiman väitetään saavuttaneen 101% kertoimen 23.11 2017.
      https://pbs.twimg.com/media/DPYxOyBXcAAMOMx.jpg

      Fingridin mittausten mukaan tuulivoiman huipputeho oli tuolloin 1607 MW joka on 80 % Suomen olemassa olevasta noin 2000 MW:n tuulivoimatehosta.
      http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/kulutus-ja-tuotanto/Sivut/Tuulivoima2.aspx

      Mistä näitä prosentteja sikiää? Onko tuulivoimalla oma tapansa laskea kapasiteettikertoimia?
      Asiallista vastausta odotellelessa.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15085668/tuulivoiman-kapasiteettikerroin

      - - -

      Kiitos ilmoituksesta. Käynnistin keskustelun uudelleen osoitteessa https://keskustelu.suomi24.fi/t/15088283/suomen-tuulivoiman-kapasiteettikerroin-101

      Valvojat ovat lyhyessä ajassa poistaneet tuon viestin jo kaksi kertaa!

      En voi olla hämmästelemättä sitä, kuinka helposti valvojat poistelee sääntöjen mukaisia viestejä, mutta sääntöjen vastaiset viestit, kuten Sääntömafian anustappikeskustelut ydinvoimapalstalla, voivat pysyä ihmisten ällisteltävänä puolikin vuotta!

      Tiedoksi @Aller

    • perin-kummalista

      Jospa Stuxnet mutinansa asemesta kertoisi mistä lähtöarvoista moinen on moinen 101% kapasiteettikerroin on saatu. Itse olen esittänyt selkeän laskelman toisenlaiseta tuloksesta.

      • perin-kummallista

        Eipä kuulu Stuxnetilta selkeää vatausta ei.. Pelkkää samojen huuhaa-linkkien uusimisia päivästä toisen ilman lähtöarvoja vaan.


      • Sinulla on outo käsitys siitä, millainen kysymys on asiallinen. Yritäppä keksiä sellainen. Vinkki: mutinoita mutinoista en kuuntele.


      • Näin.se.vaan.on
        stuxnet kirjoitti:

        Sinulla on outo käsitys siitä, millainen kysymys on asiallinen. Yritäppä keksiä sellainen. Vinkki: mutinoita mutinoista en kuuntele.

        Siis et tiedä. Kun kopioitavaa linkkiä ei löydy olet tietämättömässä tilassa. Teorioihin perustuva olettamus tökkii silloin. Teoria ei korvaa käytännön tietotasoa.


      • perin-kummalista
        stuxnet kirjoitti:

        Sinulla on outo käsitys siitä, millainen kysymys on asiallinen. Yritäppä keksiä sellainen. Vinkki: mutinoita mutinoista en kuuntele.

        Et siis kykene vastaamaan huutoosi. Heittelet vain kaikenlaisia huuhaa- linkkejä vailla minkäänlaista lähdekritiikkiä. Tekninen tietämyksesikin näyttää olevan kovin rajallinan.


    • mahdollinen-selitys

      Eurooppalaisella tilastonikkarilla on ilmeisesti reaaliaikainen tieto Suomen tuulivoiman tehosta mutta ei ole tietoa reaaliaikaista kapasiteetista joka on noin 2000 MW, vaan käyttää laskemissan 31.12. 2016 kapasiteettia joka oli 1553 MW. "Väärillä lähtöarvoilla saa vääriä tuloksia".

    • kffhkk
    • Kyllähän tuulivoimaa tulee hyvin, kun tuulee. Kapasiteettikerroin on ongelmallinen vasta silloin, kun ei tuule. Näin voi käydä juuri nimenomaan huippupakkasten aikana, ja silloin tuulivoiman kapasiteettikerron lähenee nollaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe