millaista elämä on kuoleman jälkeen

enkelityttö123

mun hyvä ystävä kuoli surullisesti 17.12.2017 hän oli nuori ja täynnä elämän iloa haluan vaan tietää että hänellä on hyvä olla haluan tietää että onko hän enkeli ja seuraako hän meitä käsikädessä joka päivä kouluun ja kotiin koittaa pelastaa meidät

9

3811

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienäänuori

      Jumala ottaa ihmisen kun aika täällä on täysi. Saat jättää ystäväsi turvallisesti Taivaan Isän huomaan. Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen, niin on turvallista elää ja lähteä täältä. Ei meidän tehtävä ole funksia jo poislähteneiden osaa. On jätettävä Jumalan huomaan.

    • Hei nimimerkki, enkelityttö123

      Olen pahoillani, kun menetit ystäväsi. Toivottavasti sinulla on läheisiä, joiden kanssa voit jutella surustasi ja menetyksestäsi. Tärkeän ihmisen menettäminen on raskas asia, siitä ei tarvitse yrittää selvitä yksin. Mietit ystäväsi tilannetta... Kun joku läheinen kuolee, näin käy, pohdimme kuolemaa, sen jälkeistä aikaa jne. Kukaan ei ole tullut kertomaan meille mitä on kuoleman jälkeen, mutta me kristityt luotamme siihen lupaukseen, joka on meille annettu. Iankaikkinen elämä Jumalan luona on hyvä, siellä ei ole kipua, ei surua eikä murhetta, ei tämän maailman vaikeuksia. Onko ystäväsi enkeli, siihen en oikeastaan usko. Enkeleitä on varmaan olemassa, vaikka en ole itse nähnyt enkä kokenut heitä, mutta oman ajatukseni mukaan me emme kuoltuamme muutu enkeliksi. Jotkut niin uskovat, eikä siinä ajatuksessa mitään pahaa olekaan.

      Lämpimin ajatuksin,
      Pirkko-pappi

      • kuvitelmat

        Onhan siinä ajatuksessa pahaa, se ei ole Raamatun mukainen. Lohduta nuorta Raamatulla, älä kuvitelmilla, ei niitä tarvita, koska totuus riittää.


      • Mietitääss

        Mistä tietää että Raamattu on totta? On vain vahva oletus että asiat ovat ja menevät näin?


      • Hei.

        Raamattua ei oikeastaan voi pitää eikä lukea tietokirjana, siten että ajattelee sen olevan joka sanalta tai kohdalta totta. Raamatun oleellinen sanoma on viesti Jumalasta, hänen armostaan ja pelastavasta Jeesuksesta. Jeesus on uskomme kohde, ei Raamattu sinänsä. On vahva usko ylösnousseeseen Jeesukseen.

        Hyvää kesää,
        Pirkko-pappi


    • KristittyEv.lut

      Aloittaja lienee melko nuori. Olet kiinnostunut elämästä ja kuolemasta, mitä se on. On hyvä pohtia myös näitä tosiasioita, mutta keskittyä myös siihen, kuinka itse elää täällä elävien maassa, tässä ja nyt. Käydä koulu kunnolla, sitten sen jälkeen tulevat uudet, tämän elämän asiat.

      Siitä, mitä on kuoleman jälkeen, on eri ihmisillä ja uskonnoilla eri käsityksiä. Kristinusko kertoo siitä omalla tavallaan.

      Uskomme Jumalaan, kaiken Luojaan, sekä Hänen meille lähettämään pelastajaan, Poikaansa Jeesukseen Kristukseen. Myös Pyhän Henkensä on Jumala luvannut lahjoittaa meille sisäiseksi voimaksemme ja neuvojaksemme, kun käännymme Hänen puoleensa ja ohjaukseensa.

      Raamattu kertoo Jumalan Taivasten valtakunnasta. Taivasten valtakunnassa asustavat myös nk. enkelit, Jumalan nk. "hoviväki". Sinne, Taivaaseen meidät on kaikki kutsuttu Jumalan luo.

      Me ihmiset emme hengeltämme ole enkeleiksi luotuja, vaan ihmisiksi. Olemme ikäänkuin erilaista luomakuntaa, kuten ovat erilaisia ihmiset ja eläimet. Riippuen elämämme valinnoista täällä maan päällä me, kristinuskon mukaan, kuoltuamme menemme joko suoraan Taivasten valtakuntaan tai sitten täyteen eroon Jumalasta. Emme muutu enkeleiksi, olemme hengeltämme ihmisiä myös kuoltuamme.

      Itselläni on ollut monia enkelikokemuksia, myös Itse Jeesus on ollut lähelläni.

      Me emme tiedä missä ystäväsi nyt on. Jos hän on Jumalan luona, hän ei näe sinua, ei ryhdy suojelusenkeliksesi, vaan elää siellä omaa uutta, taivaallista elämäänsä, onnellisena tuossa uudessa maailmassa.

      Jumala on kuitenkin lähettänyt maailmaan myös omat enkelinsä. Voit rukoilla Jumalalta, että Hän ottaisi sinut omakseen ja oman Henkensä lisäksi antaisi suojelusenkelillesi käskyn suojella sinua kaikilla teilläsi.

      Tässä linkki netti-Raamattuun, Uuden testamentin Johanneksen evankeliumin alkuun:
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1520160156975

      sekä Vanhan testamentin Psalmien alkuun:
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps. 1:1&rnd=1520160065767
      .

    • Samanlaista kuin ääni on täydessä hiljaisuudessa.

    • Kuolemaaeiole

      Meillä joogeilla on vähän erilainen näkemys eli ruumis kuolee ja henki poistuu henkimaailmaan ja elelee siellä jonkin aikaa kunnes syntyy uudelleen maanpäälle, tai voihan se olla jollekin muulle planeetallekin. Kuoleman jälkeen on ihan hyvä olo riippuen mihin on uskonut ennen kuolemaansa, jos on pelännyt joutuvansa helvettiin niin voi päätyä senkaltaiseen paikkaan, mutta ei sekään ole ikuista. Valo pilkottaa sinnekin ja ihminen alkaa lopulta haluta mennä kohti valoa, jossa kaikilla on hyvä olla.

      Miksi ihminen sitten joutuu syntymään uudestaan fyysiseen kehoon johtuu siitä kun hänen on yhä opittava eli käytävä läpi karmaansa. Kantapään kautta oppiminen on tehokkaampaa kuin siellä henkimaailmassa opiskelu. Kun sitten lopulta pääsee karmastaan eroon niin ei tarvitse syntyä enää ihmiseksi vaan sielu tai oikeastaan yksilötietoisuus yhtyy korkeimpaan tietoisuuteen. Valmista tuli.

      Minun veleni muuten ilmestyi meedioistunnossa äskettäin ja kiitteli kun olin autellut häntä hänen kuolemansa jälkeen. Eli hänen kuoltuaan noin 15 vuotta sitten olin puhunut hänelle sinne toiselle puolen, että älä jää helvettiin loikomaan vaan mene kohti valoa jne, joten näyttää että hän oli saanut viestini.

      • Kuolemaaeiole

        sorry ei veleni vaan veljeni. Ja lisättäköön ettei se toki täysin riipu ihmisen uskosta mitä toisella puolen tulee tapahtumaan, vaan osittain myös se riippuu omista toilauksista elämän aikana, mutta ikuista helvettiä ei ole todellakaan, joten sillä ei kannattaisi pelotella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1376
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      65
      1349
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      249
      1214
    4. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      59
      1171
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1065
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      796
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      768
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      757
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      731
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      707
    Aihe