Miksi NATO olisi Suomelle katastrofi

Ennen kuin lukija luulee, etten olisi isänmaallinen mies, niin totean
tähän alkuun, että isoisäni oli sekä talvi-, että jatkosodassa, isäni on
reservin upseeri ja itse olen suorittanut 11kk varusmiespalveluksen.
Rakastan Suomea ja sen itsenäisyyttä!

Mutta, en ole sitä mieltä, että Suomen pitäisi kuulua NATO:on!
Ja kerron miksi.

Meidän maantieteemme tulee aina olemaan sama, olemme
Venäjän naapureita ja naapurimme ei tule muuttamaan, uskokaa tai älkää.
Naapurisopu pitäisi olla ihmisellä selkärangassa.
Jos nyt unohdetaan menneet (NL hyökkäsi Suomeen -39 ja Suomi hyökkäsi
sitten vastaavasti NL:aan -41), niin mitä tekemistä näillä asioilla enää on
vuonna 2018? Antaako kukaan sankarien nukkua rauhassa?!

Ei! Meiltä löytyy naapurivihaa lietsova lehdistö, Alma ja Sanoma kärjessä,
jotka eivät ole viimeiseen neljään vuoteen (Krim) löytäneet mitään positiivista
sanottavaa naapurista. "Diktaattori" Putin saa suurimman osan äänistä
(puhumattakaan Sauli Niinistöstä samassa yhteydessä).
Onko jumalauta kenenkään mieleen juolahtanut sellainen ajatus, että Venäjällä
pidetään Putinista, kuten suomessa Niinistöstä? Ei ainakaan agitaattori Alpo Rusin
mukaan. Voisin sanella tähän perään parikymmentä muutakin nimeä, mutta
pidän ne vielä taskussa, kun tiedän, että todellisuusnäkövammaisia on vastassa.

EU ja USA on pitänyt kauppapakotteita siis jo vuosia Venäjää vastaan. Onko
tarkoituksena yrittää ajaa maa Pohjois Korean tilanteeseen?
Ensinnäkään se ei onnistuisi, enkä usko, että se on tavoite. Onko tarkoitus
jotenkin palauttaa Krim jollekin puolelle Ukrainaa? Ei. Se ei ole realistinen
mahdollisuus.

Tiedättekö miksi kutsutaan ihmisiä, jotka eivät kykene katsomaan asiaa toisen
ihmisen kannalta? Siis miksi kutsutaan empatian puutetta? Sellaisia ihmisiä
kutsutaan lääketieteessä psykopaateiksi.

Olen tämän faktan jo moneen kertaan suomi24:ssa toistanut, mutta selitetään
nyt asia vielä uudestaan - sillä olen patriootti!

Kun Berliinin muurit murtuivat, lupasi Reagan Gorbasthoville, ettei NATO
etene tuumaakaan itään. Nyt kysyn teiltä, Alpo Rusi ja muut, että kun Reagan
petti lupauksensa ja myöhemmät presidentit peesasivat ja NATO vyöryi yli 10
maata itään, niin onko se enemmän uhka Venäjälle vai NATO:lle?

Trump pyysi vähän aikaa sitten sotilasparaatia. Eivät he tarvitse sellaista,
lähes jokainen maa Maapallolla tuntee jo heidän sotilassaappaidensa äänen
omalla maaperällään. Sitäkö mekin haluamme? Emmekö me jumalauta selvinneet
kylmästä sodastakin puolueettomina?

Niin ja tietenkin, NATO:n jäseninä Venäjä kokisi meidät uhkana ja suuntaisi
ydinohjuksiaan suoraa tänne - sitäkö sotasankari Rusi tahtoo?

Sitäkö haluamme? Emmekö ole kyenneet ja emmekö kykene parempaan?

(Ja te vääjäämättömät trollit, sukuni on antanut tälle maalle kaiken mitä se voi,
joten pitäkää JUMALAUTA TURPANNE KIINNI jos ei ole parempaa sanottavaa!)

152

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei.jatkoon

      Copy/Paste

      • Saa kopioida


      • tractor kirjoitti:

        Saa kopioida

        Kkaan ei tuollasta paskaa kopioi.


    • Tökeröä-valetta

      Heppu väittää olevansa isänmaallinen ja valehtelee ummet ja lammet Suomen ja länsimaiden toimista. Selvä tiltu!

      "Ei! Meiltä löytyy naapurivihaa lietsova lehdistö, Alma ja Sanoma kärjessä,
      jotka eivät ole viimeiseen neljään vuoteen (Krim) löytäneet mitään positiivista
      sanottavaa naapurista. "

      Totuus sisältää sekä mukavia että ikäviä uutisia. Suomen vapaa media kertoo molemmat tiltujen kauhuksi.

      #"Diktaattori" Putin saa suurimman osan äänistä
      (puhumattakaan Sauli Niinistöstä samassa yhteydessä).
      Onko jumalauta kenenkään mieleen juolahtanut sellainen ajatus, että Venäjällä
      pidetään Putinista, kuten suomessa Niinistöstä?#

      Kyllä tämä asia on tullut täysin selväksi. Molemmat presidentit saavat suuren julkisuuden kaikelle tekemälleen. Putinin suosio pyörii samoissa lukemissa kuin Saulin parhaimmillaan. Vaaleissa Putinilla on lisäksi takanaan ääntenlaskijat.

      " Ei ainakaan agitaattori Alpo Rusin
      mukaan. Voisin sanella tähän perään parikymmentä muutakin nimeä, mutta
      pidän ne vielä taskussa, kun tiedän, että todellisuusnäkövammaisia on vastassa. "

      Tiltuille on näköjään tulossa uusi "sankari" MacCainin, Jessikka Aron ym. lisäksi. Näiden tiliin pannaan milloin mitäkin. Kukaan muu ei heitä noteeraa.

      • Niin, siis mitä tarkalleen ottaen valehtelin?


      • tractor kirjoitti:

        Niin, siis mitä tarkalleen ottaen valehtelin?

        Eikö löydy pojalta vastausta? Kovasti se väittää muttei ole katetta puheille


      • Anonyymi
        tractor kirjoitti:

        Niin, siis mitä tarkalleen ottaen valehtelin?

        Ainakin siinä kun väitit Suomen hyökänneen Neuvostoliittoon vuonna 1941. Totuus on että Neuvostoliitto hyökkäsi ensin Suomeen kesäkuussa 1941 pommittamalla Suomen kaupunkeja.


      • tractor kirjoitti:

        Niin, siis mitä tarkalleen ottaen valehtelin?

        Melkein joka asiassa.


    • Kirjoituksesi otsikko oli raflaava, mutta itse kirjoituksessa oli vähän villoja. Suomen lehdistö ei lietso Putinvihaa, vaan kertoo hänen toimistaan. Nuo toimet tietenkin herättävät jokaisessa järkevässä ihmisessä vihaa. Kauppapakotteet pysyvät ja niitä itse asiassa lisätään, koska Venäjä on kiihdyttänyt sotatomiaan Ukrainassa. Reagan ei luvannut Gorbatshoville mitään NATO:n laajentumisen suhteen ja se onkin laajentunut vain ja ainoastaan siksi, että Venäjän naapurimaat kokevat Venäjän uhkaksi ja ovat siksi reagoineet järkevällä tavalla, toisin kuin Suomi. Ja elät vaihtoehtoisessa todellisuudessa, jos luulet, ettei Venäjä ole maalittanut ydinaseitaan jo nyt Suomeen.

      • Ei tarvita älyn jättiläistä pystyäkseen havannoimaan pursuvan Venäjävihan mediasta joka päivä.
        Sitä sovelletaan joka paikkaan, missä sitä voidaan hyödyntää....nyt viimeeksi urheiluun liittyvissä asioissa.


      • Fakta tsekkaus:

        Mitä villoja puuttui?
        Mistä "Putinvihasta" puhuin?
        Reagan lupasi lupasi tuon asian, jos ei ollut Reagan henk. koht., niin USA joka tapauksessa
        ja tämä voidaan tuplatarkistaa!
        Miksi Venäjä on Itä-Ukrainassa? Juuri siksi, että NATO petti ja tunkee nyt sisään Ukrainastakin
        Venäjä on niin suuri uhka, että sillä on tasan yksi tukikohta maan rajojen ulkopuolella,
        USA:lla on niitä yli 160 maassa. Jos olisin maailman velkaisin maa, mitä tekisin muuta, kuin varmistaisin ettei velkoja peritä, kuten on käynyt esim. sanotaan vaikkapa Argentiinalle!


      • Pitääkö vielä pistää elokuvan "God Father" tunnusmusiikki linkiksi?


      • PureJenkki kirjoitti:

        Ei tarvita älyn jättiläistä pystyäkseen havannoimaan pursuvan Venäjävihan mediasta joka päivä.
        Sitä sovelletaan joka paikkaan, missä sitä voidaan hyödyntää....nyt viimeeksi urheiluun liittyvissä asioissa.

        Olen huomannut aivan saman ja tosiaan on suorastaan oksettavaa, kuinka tämä agenda
        tungetaan urheiluunkin - se tungetaan joka kulttuurin alueelle. Ei tarvita, kuin viimeisten vuosien sanomalehdet ja ne voidaan sieltä poimia yksi kerrallaan.

        Eivät ole kai kuulleet, mitä sotilasvalaan kuuluu maan suojelusta....


      • MihinMeitäViedään

        Vaikka tämä ei tähän liity, niin miksi Suomen valemedia (="valtamedia") ei kerro ns. pakolaisten tekemistä rikoksista, jota on paljon verrattuna heidän lukumääräänsä. Oliko nyt niin, että jo puolet raiskaustapauksista Helsingissä on noiden apinoiden tekemiä?
        Ilmeisesti vältetään, että kansa ei suuttuisi, kun noista rikoksista vaietaan tai jätetään kertomatta rikosten tekijöiden etnisestä taustasta tai tuntomerkeistä.

        Miksi vihaa saa nostattaa naapurimaata kohtaan kovin runsaan "tiedotuksen" voimin? Kyllähän se on tiedossa, että Venäjä on jossain mielessä ihan p. maa!

        Miksi hellllvetissä maahantunkeutuvia ngr ja arb, jotka ovat täysin tänne sopeutumattomia rikollisten arvojensa, piittamattomuutensa ja tapojensa vuoksi, suojellaan vaikenemalla näistä?

        Sanosin tätäkin aivan rikolliseksi median käytöksi.


      • tractor kirjoitti:

        Fakta tsekkaus:

        Mitä villoja puuttui?
        Mistä "Putinvihasta" puhuin?
        Reagan lupasi lupasi tuon asian, jos ei ollut Reagan henk. koht., niin USA joka tapauksessa
        ja tämä voidaan tuplatarkistaa!
        Miksi Venäjä on Itä-Ukrainassa? Juuri siksi, että NATO petti ja tunkee nyt sisään Ukrainastakin
        Venäjä on niin suuri uhka, että sillä on tasan yksi tukikohta maan rajojen ulkopuolella,
        USA:lla on niitä yli 160 maassa. Jos olisin maailman velkaisin maa, mitä tekisin muuta, kuin varmistaisin ettei velkoja peritä, kuten on käynyt esim. sanotaan vaikkapa Argentiinalle!

        "Fakta tsekkaus:

        Mitä villoja puuttui?"

        Otsikkosi puhui siitä, että NATO-jäsenyys olisi katastrofi Suomelle, mutta tekstistäsi puuttuivat järkiperusteet väitteellesi. Muutamia venäläispropagandavalheita siihen sentään oli mahtunut.

        "Mistä "Putinvihasta" puhuin?"

        Tästä:

        "Meiltä löytyy naapurivihaa lietsova lehdistö, Alma ja Sanoma kärjessä,
        jotka eivät ole viimeiseen neljään vuoteen (Krim) löytäneet mitään positiivista
        sanottavaa naapurista. "Diktaattori" Putin saa suurimman osan äänistä"

        "Reagan lupasi lupasi tuon asian, jos ei ollut Reagan henk. koht., niin USA joka tapauksessa
        ja tämä voidaan tuplatarkistaa!"

        Minä olen jo tarkistanut asian. Kyseessä on Putinin ja Lavrovin levittämä vale. USA ei missään tapauksessa luvannut moista. Ei Gorbatshoville eikä kenelläkkään muullekaan.

        "Miksi Venäjä on Itä-Ukrainassa? Juuri siksi, että NATO petti ja tunkee nyt sisään Ukrainastakin"

        Haha. Ukraina haki NATO-jäsenyyttä jo paljon aikaisemmin, 2008, mutta sitä ei huolittu, vaan sille tarjottiin vain NATO-membership plan. Venäjä on Ukrainassa siksi, että Putin tarvitsee sotilaallisia voittoja läpimädän valtansa tueksi, koska ne yhdistävät kansan myös sisäpolitiikassa epäonnistuneen johdon taakse. Ja mikä oikeus Venäjällä olisi hyökätä Ukrainaan sen vuoksi, että se haluaa liittyä NATO:on? Ei mikään. Ukraina on itsenäinen maa, joka tekee itse omat puolustusratkaisunsa.

        "Venäjä on niin suuri uhka, että sillä on tasan yksi tukikohta maan rajojen ulkopuolella,"

        Sekin on venäläinen propagandavale, vai eikö Venäjällä enää lueta ulkomaiksi Armeniaa, Valko-Venäjää, Ukrainaa, Georgiaa, Kazakstania, Kirgisiaa, Moldovaa, Tadžikistania, Syyriaa ja Vietnamia? Libyaankin oli menossa venäläinen laiva, jonka varusteilla sinne olisi voinut pystyttää sotilastukikohdan, mutta Tunisian viranomaiset pysäyttivät sen.

        "USA:lla on niitä yli 160 maassa."

        Ja lähes kaikissa niissä ne ovat toivottuja rauhan takaajia.

        "Jos olisin maailman velkaisin maa, mitä tekisin muuta, kuin varmistaisin ettei velkoja peritä, kuten on käynyt esim. sanotaan vaikkapa Argentiinalle!"

        USA:n ulkomaanvelka on vähemmistö sen kaikista veloista. Loput se on velkaa kotimaisille sijoittajilleen. Jos ulkomaiset omistajat haluaisivat myydä nuo velat pois, sijoittajat varmasti mielellään ostavat nuo valtionlainat, koska ne ovat niin tuottoisia.


      • PureJenkki kirjoitti:

        Ei tarvita älyn jättiläistä pystyäkseen havannoimaan pursuvan Venäjävihan mediasta joka päivä.
        Sitä sovelletaan joka paikkaan, missä sitä voidaan hyödyntää....nyt viimeeksi urheiluun liittyvissä asioissa.

        "Ei tarvita älyn jättiläistä pystyäkseen havannoimaan pursuvan Venäjävihan mediasta joka päivä.
        Sitä sovelletaan joka paikkaan, missä sitä voidaan hyödyntää....nyt viimeeksi urheiluun liittyvissä asioissa."

        Oletko huomannut, että valehtelu ja trollaus lisää venäjävihaa?


      • tractor kirjoitti:

        Olen huomannut aivan saman ja tosiaan on suorastaan oksettavaa, kuinka tämä agenda
        tungetaan urheiluunkin - se tungetaan joka kulttuurin alueelle. Ei tarvita, kuin viimeisten vuosien sanomalehdet ja ne voidaan sieltä poimia yksi kerrallaan.

        Eivät ole kai kuulleet, mitä sotilasvalaan kuuluu maan suojelusta....

        "Eivät ole kai kuulleet, mitä sotilasvalaan kuuluu maan suojelusta..."

        Sinä et ilmeisesti ole kuullut, mitä tarkoittaa itsenäisyys, kun olet valmis tekemään maamme puolustusratkaisut Venäjän tarpeiden mukaan.


      • Rysky_Riihitonttu
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Fakta tsekkaus:

        Mitä villoja puuttui?"

        Otsikkosi puhui siitä, että NATO-jäsenyys olisi katastrofi Suomelle, mutta tekstistäsi puuttuivat järkiperusteet väitteellesi. Muutamia venäläispropagandavalheita siihen sentään oli mahtunut.

        "Mistä "Putinvihasta" puhuin?"

        Tästä:

        "Meiltä löytyy naapurivihaa lietsova lehdistö, Alma ja Sanoma kärjessä,
        jotka eivät ole viimeiseen neljään vuoteen (Krim) löytäneet mitään positiivista
        sanottavaa naapurista. "Diktaattori" Putin saa suurimman osan äänistä"

        "Reagan lupasi lupasi tuon asian, jos ei ollut Reagan henk. koht., niin USA joka tapauksessa
        ja tämä voidaan tuplatarkistaa!"

        Minä olen jo tarkistanut asian. Kyseessä on Putinin ja Lavrovin levittämä vale. USA ei missään tapauksessa luvannut moista. Ei Gorbatshoville eikä kenelläkkään muullekaan.

        "Miksi Venäjä on Itä-Ukrainassa? Juuri siksi, että NATO petti ja tunkee nyt sisään Ukrainastakin"

        Haha. Ukraina haki NATO-jäsenyyttä jo paljon aikaisemmin, 2008, mutta sitä ei huolittu, vaan sille tarjottiin vain NATO-membership plan. Venäjä on Ukrainassa siksi, että Putin tarvitsee sotilaallisia voittoja läpimädän valtansa tueksi, koska ne yhdistävät kansan myös sisäpolitiikassa epäonnistuneen johdon taakse. Ja mikä oikeus Venäjällä olisi hyökätä Ukrainaan sen vuoksi, että se haluaa liittyä NATO:on? Ei mikään. Ukraina on itsenäinen maa, joka tekee itse omat puolustusratkaisunsa.

        "Venäjä on niin suuri uhka, että sillä on tasan yksi tukikohta maan rajojen ulkopuolella,"

        Sekin on venäläinen propagandavale, vai eikö Venäjällä enää lueta ulkomaiksi Armeniaa, Valko-Venäjää, Ukrainaa, Georgiaa, Kazakstania, Kirgisiaa, Moldovaa, Tadžikistania, Syyriaa ja Vietnamia? Libyaankin oli menossa venäläinen laiva, jonka varusteilla sinne olisi voinut pystyttää sotilastukikohdan, mutta Tunisian viranomaiset pysäyttivät sen.

        "USA:lla on niitä yli 160 maassa."

        Ja lähes kaikissa niissä ne ovat toivottuja rauhan takaajia.

        "Jos olisin maailman velkaisin maa, mitä tekisin muuta, kuin varmistaisin ettei velkoja peritä, kuten on käynyt esim. sanotaan vaikkapa Argentiinalle!"

        USA:n ulkomaanvelka on vähemmistö sen kaikista veloista. Loput se on velkaa kotimaisille sijoittajilleen. Jos ulkomaiset omistajat haluaisivat myydä nuo velat pois, sijoittajat varmasti mielellään ostavat nuo valtionlainat, koska ne ovat niin tuottoisia.

        Posliinista.


      • JBäcman
        PureJenkki kirjoitti:

        Ei tarvita älyn jättiläistä pystyäkseen havannoimaan pursuvan Venäjävihan mediasta joka päivä.
        Sitä sovelletaan joka paikkaan, missä sitä voidaan hyödyntää....nyt viimeeksi urheiluun liittyvissä asioissa.

        Venäjä on vihansa itse ansainnut teoillaan siitä ei voi kukaan olla eri mieltä,muu maailma on reagoinut sen mukaan,vai onko venäjä oikeassa ja koko muu maailma väärässä?


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Fakta tsekkaus:

        Mitä villoja puuttui?"

        Otsikkosi puhui siitä, että NATO-jäsenyys olisi katastrofi Suomelle, mutta tekstistäsi puuttuivat järkiperusteet väitteellesi. Muutamia venäläispropagandavalheita siihen sentään oli mahtunut.

        "Mistä "Putinvihasta" puhuin?"

        Tästä:

        "Meiltä löytyy naapurivihaa lietsova lehdistö, Alma ja Sanoma kärjessä,
        jotka eivät ole viimeiseen neljään vuoteen (Krim) löytäneet mitään positiivista
        sanottavaa naapurista. "Diktaattori" Putin saa suurimman osan äänistä"

        "Reagan lupasi lupasi tuon asian, jos ei ollut Reagan henk. koht., niin USA joka tapauksessa
        ja tämä voidaan tuplatarkistaa!"

        Minä olen jo tarkistanut asian. Kyseessä on Putinin ja Lavrovin levittämä vale. USA ei missään tapauksessa luvannut moista. Ei Gorbatshoville eikä kenelläkkään muullekaan.

        "Miksi Venäjä on Itä-Ukrainassa? Juuri siksi, että NATO petti ja tunkee nyt sisään Ukrainastakin"

        Haha. Ukraina haki NATO-jäsenyyttä jo paljon aikaisemmin, 2008, mutta sitä ei huolittu, vaan sille tarjottiin vain NATO-membership plan. Venäjä on Ukrainassa siksi, että Putin tarvitsee sotilaallisia voittoja läpimädän valtansa tueksi, koska ne yhdistävät kansan myös sisäpolitiikassa epäonnistuneen johdon taakse. Ja mikä oikeus Venäjällä olisi hyökätä Ukrainaan sen vuoksi, että se haluaa liittyä NATO:on? Ei mikään. Ukraina on itsenäinen maa, joka tekee itse omat puolustusratkaisunsa.

        "Venäjä on niin suuri uhka, että sillä on tasan yksi tukikohta maan rajojen ulkopuolella,"

        Sekin on venäläinen propagandavale, vai eikö Venäjällä enää lueta ulkomaiksi Armeniaa, Valko-Venäjää, Ukrainaa, Georgiaa, Kazakstania, Kirgisiaa, Moldovaa, Tadžikistania, Syyriaa ja Vietnamia? Libyaankin oli menossa venäläinen laiva, jonka varusteilla sinne olisi voinut pystyttää sotilastukikohdan, mutta Tunisian viranomaiset pysäyttivät sen.

        "USA:lla on niitä yli 160 maassa."

        Ja lähes kaikissa niissä ne ovat toivottuja rauhan takaajia.

        "Jos olisin maailman velkaisin maa, mitä tekisin muuta, kuin varmistaisin ettei velkoja peritä, kuten on käynyt esim. sanotaan vaikkapa Argentiinalle!"

        USA:n ulkomaanvelka on vähemmistö sen kaikista veloista. Loput se on velkaa kotimaisille sijoittajilleen. Jos ulkomaiset omistajat haluaisivat myydä nuo velat pois, sijoittajat varmasti mielellään ostavat nuo valtionlainat, koska ne ovat niin tuottoisia.

        Molon todellisuuden muovaa feikkimedia. Se hallitsee sinua ja saa ajattelemaan sinut haluamallaan tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molon todellisuuden muovaa feikkimedia. Se hallitsee sinua ja saa ajattelemaan sinut haluamallaan tavalla.

        Haha. Kerropas sinä itse, mistä seuraat uutisia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Haha. Kerropas sinä itse, mistä seuraat uutisia.

        Keräilyjä täältä.
        https://murkut.org/


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Haha. Kerropas sinä itse, mistä seuraat uutisia.

        Erona vain on sun kaa se että minä kyseenalaistan, ja sinä uskot sokeesti.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Keräilyjä täältä.
        https://murkut.org/

        Juu, näyttää olevan vastamedian sivusto eli sellaisia kirjoituksia, joissa ei sitouduta journalistiin ohjeisiin, jotta voidaan valehdella vapaasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erona vain on sun kaa se että minä kyseenalaistan, ja sinä uskot sokeesti.

        "Erona vain on sun kaa se että minä kyseenalaistan, ja sinä uskot sokeesti."

        Niinhän sinä kuvittelet. Luulet muka olevasi kriittinen ajattelija ja muita paremmin selvillä mailman tapahtumista, kun seuraat vastamediaa. Tosiasiassa sinulle syotetään valheita ja sinä itse elät harhassa. Uskotko sinä esim. tuon truetrumpnews.netin uutisen, että "Confirmed: Hillary Clinton Sent to GITMO"? Sehän on pähkähullu vale.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Erona vain on sun kaa se että minä kyseenalaistan, ja sinä uskot sokeesti."

        Niinhän sinä kuvittelet. Luulet muka olevasi kriittinen ajattelija ja muita paremmin selvillä mailman tapahtumista, kun seuraat vastamediaa. Tosiasiassa sinulle syotetään valheita ja sinä itse elät harhassa. Uskotko sinä esim. tuon truetrumpnews.netin uutisen, että "Confirmed: Hillary Clinton Sent to GITMO"? Sehän on pähkähullu vale.

        FDA sallii 4% ihmislihasta kaikessa Yhdysvalloissa myytävässä lihassa. 300 000 lasta Yhdysvalloissa vuosittain ja että he tyhjentävät verensä ja kuluttavat sitä pääsiäisenä. Sitten hän toteaa, että he jauhavat lasten ruumiit ja sekoittavat ne suosikkiteurastamoonsa, kuten McDonald`s, ja katsovat kuinka Yhdysvaltojen kansalaiset syövät omia lapsiaan I Truth11.com Abraham Finklestien New Yoriksta – Täysi haastattelu The Turner Broadcasting Networkissa.
        https://truth11.com/2021/05/12/the-fda-allows-4-of-human-flesh-in-all-meat-sold-in-the-us-300000-children-from-the-us-every-year-and-that-they-drain-their-blood-and-consume-it-for-their-passover-he-then-states-they-grind-up/


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Erona vain on sun kaa se että minä kyseenalaistan, ja sinä uskot sokeesti."

        Niinhän sinä kuvittelet. Luulet muka olevasi kriittinen ajattelija ja muita paremmin selvillä mailman tapahtumista, kun seuraat vastamediaa. Tosiasiassa sinulle syotetään valheita ja sinä itse elät harhassa. Uskotko sinä esim. tuon truetrumpnews.netin uutisen, että "Confirmed: Hillary Clinton Sent to GITMO"? Sehän on pähkähullu vale.

        Sinnehän se kuuluu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        FDA sallii 4% ihmislihasta kaikessa Yhdysvalloissa myytävässä lihassa. 300 000 lasta Yhdysvalloissa vuosittain ja että he tyhjentävät verensä ja kuluttavat sitä pääsiäisenä. Sitten hän toteaa, että he jauhavat lasten ruumiit ja sekoittavat ne suosikkiteurastamoonsa, kuten McDonald`s, ja katsovat kuinka Yhdysvaltojen kansalaiset syövät omia lapsiaan I Truth11.com Abraham Finklestien New Yoriksta – Täysi haastattelu The Turner Broadcasting Networkissa.
        https://truth11.com/2021/05/12/the-fda-allows-4-of-human-flesh-in-all-meat-sold-in-the-us-300000-children-from-the-us-every-year-and-that-they-drain-their-blood-and-consume-it-for-their-passover-he-then-states-they-grind-up/

        Haha. Luuletko sinä, että joku uskoo noita QAnonlahkon valheita? Uskotko sinä itse?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinnehän se kuuluu.

        Ei kuulu ja täytyisi olla pähkähullu, jotta voisi uskoa, että hän on siellä.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ei kuulu ja täytyisi olla pähkähullu, jotta voisi uskoa, että hän on siellä.

        Varmaan jo hirtetty.



      • Anonyymi
        PureJenkki kirjoitti:

        Ei tarvita älyn jättiläistä pystyäkseen havannoimaan pursuvan Venäjävihan mediasta joka päivä.
        Sitä sovelletaan joka paikkaan, missä sitä voidaan hyödyntää....nyt viimeeksi urheiluun liittyvissä asioissa.

        ...mikä "viha"? Jos keisarilla ei ole vaatteita on hän alaston, väittävät trollit mitä hyvänsä..


    • Harvinaisen pätevää asiaa joka perustuu asiallisiin faktoihin, tällä palstalla ne tuppaavat olemaan vähissä.
      Asia on todellakin niin että herrasmiesopimus tehtiin ja sitä on rikottu moneen kertaan ja sillä mielikuvalla että Venäjä ja Putin olisi se varsinainen uhka?

      • Tiltun-valeita

        Ei ole mitään sopimusta Naton laajenemisesta. Epävirallinen lupaus on saatettu antaa.
        Nato laajenee vapaaehtoisilla pyrkimyksillä. Se on demokraattisten maiden puolustusliitto.

        Se ei ole hyökännyt Ukrainaan tai Krimille.


      • Ei niin, eikä kaatanut muutamia demokraattisesti valittuja hallituksia, eikä tappanut ketään Nicaraguassa, Vietnamissa, Irakissa, Syyriassa, Afganistanissa, Libyassa, Koreassa, eikä missään muuaallakaan unissasi. 911? Oliko se Chilessä 9/11, kun USA hyökkäsi sinne...siinä on naineleveniä heille! Ja hyökkäykset Kuubaan? Kukahan se aiheutti Kuuban kriisin kun sijoitti ydinkärkiä ensin Turkkiin? Taidat olla täysin pihalla historiasta


      • Se on tätä sinun "demokraattista" ja "vapaaehtoista" laajenemistasi!


      • peräkärry
        tractor kirjoitti:

        Se on tätä sinun "demokraattista" ja "vapaaehtoista" laajenemistasi!

        Kuinka moni noista maista on liittynyt Natoon?


      • JBäcman

        Meeppä trolli sanomaan sama ukrainalaisille että venäjä ei ole uhka ja kysyppä virolaisilta mitä he ovat mieltä venäjän miehityksestä


    • No olihan vuodatus tuolta vetolaitteelta.
      Kuten nimim. Moloch_Horridus totesi "paljon puhetta, vähän villoja". Ainoa FAK-TA vuodatuksessa oli suomen geopoliittinen asema, siis se 1300km maarajaa ryssän kanssa. Kaikki muu pl. vetolaitteen sukuhistoria, olikin sitten täyttä humpuukia, joka mielipiteenä sallittakoon ... joskin typeränä. ;-)

      IMHO.

      • Eikö siis isoisäni ollutkaan sodassa? Tule sanomaan se kasvotusten kanssani poju!
        Halvenna vielä yhden kerran isoisääni, niin tapaamme oikeudessa.


      • tractor kirjoitti:

        Eikö siis isoisäni ollutkaan sodassa? Tule sanomaan se kasvotusten kanssani poju!
        Halvenna vielä yhden kerran isoisääni, niin tapaamme oikeudessa.

        Opettelehan lisää äidinkieltä, KÖLVI!. Lyhenne pl. = pois lukien.
        Ja nyt, KÖLVI uudelleen postaukseni viimeisen lauseen kimppuun ... jokohan aukeaa ???????.

        Molemmat isoisäni taistelivat talvi-, sekä jatkosodassa, joten mitäpä KÖLVI luulee ... mikä on minun suhtautumisen veteraaneihin????. pl. Käpykaarti / Saimaan Pataljoona ... .

        Äläkä stnan KÖLVI ala uhkailemaan ... siinä voi käydä pikaisesti ohraisesti, varsinkin jos olet kenossa vasemmalle ... .

        IMHO.


      • Isoisäisoisä
        tractor kirjoitti:

        Eikö siis isoisäni ollutkaan sodassa? Tule sanomaan se kasvotusten kanssani poju!
        Halvenna vielä yhden kerran isoisääni, niin tapaamme oikeudessa.

        Isoisäsi käätyisi haudassaan jos tietäisi mite ryssiä mielistelvä kantasi on


      • 44.Div kirjoitti:

        Opettelehan lisää äidinkieltä, KÖLVI!. Lyhenne pl. = pois lukien.
        Ja nyt, KÖLVI uudelleen postaukseni viimeisen lauseen kimppuun ... jokohan aukeaa ???????.

        Molemmat isoisäni taistelivat talvi-, sekä jatkosodassa, joten mitäpä KÖLVI luulee ... mikä on minun suhtautumisen veteraaneihin????. pl. Käpykaarti / Saimaan Pataljoona ... .

        Äläkä stnan KÖLVI ala uhkailemaan ... siinä voi käydä pikaisesti ohraisesti, varsinkin jos olet kenossa vasemmalle ... .

        IMHO.

        Hei,,
        Vaikkakin pahasti myöhässä, pyydän anteeksi.
        En tosiaankaan huomannut tuota "pl". Kunnioitan isoisiäsi, toivon ettei kenenkään tarvitsisi enää ikinä tehdä mitä he tekivät. Ja juuri siksi olen diplomatian kannalla - mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka. Sen sanoo terve järkikin, että jos Euroopassa sattuisi tulemaan ihan oikea kriisi - tyyliin Tsekit 1938 - niin silloin olisi aivan toinen tilanne ja olisin siinä tapauksessa NATO:n kannalla ja puolella. Mutta en tässä tilanteessa.


    • Kökkötraktori

      ”Trump pyysi vähän aikaa sitten sotilasparaatia. Eivät he tarvitse sellaista,
      lähes jokainen maa Maapallolla tuntee jo heidän sotilassaappaidensa äänen
      omalla maaperällään. Sitäkö mekin haluamme? Emmekö me jumalauta selvinneet
      kylmästä sodastakin puolueettomina?”

      Tarvitseeko kukaan? Onko Venäjän voitonpäivän paraati mielestäsi mahtipontinen pönötys vai asiallinen teko?

      Puhut Trumpin aikeesta, mutta sivuutat samalla jo olemassa olevat paraatit Venäjällä ja P-Koreassa?

      Sotilassaappaita levittelee moni muukin maa kuin USA, mutta ilmeisesti sinulla on optinen symmetrian puute!?

      • Ei, ei mene aivoon, että puhun maan itsenäisyydestä ja itsemääräämisoikeudesta?
        Mutta jatketaan toki dialogia!


      • Ai niin, mutta eihän sinusta siihen ole


      • KökkötraktoriSammui

        PUHUIT sotilasparaateista ja siihen kommentoin! Odotin vastausta, mutta "eihän sinusta siihen ole"!


    • Miten käy kun Jeff Danielsilta kysytään miksi USA on maailman paras maa?

      https://youtu.be/ML3qYHWRIZk?t=5

      Olemme parhaita vain kolmessa kategoriassa. Meillä on eniten ihmisiä vankilassa väkimäärään nähden, meillä on eniten ihmisiä jotka uskovat enkeleihin, ja käytämme eniten rahaa puolustusvoimiin. Itse asiassa enemmän kuin seuraavat 26 maata listalla yhteensä. Joista 25 ovat meidän liittolaisia.
      Sopinee myös tähän aloitusaiheeseen...?

      • Huom.... 26 maata listalla yhteensä. Joista 25 ovat meidän liittolaisia.

        Sitten ihmetellään kuinka Venäjä varustautuu ja uhoaa, on vaara jopa maailmanrauhalle?


      • Siten, että se tapahtuu vain mielikuvituksessasi.
        Yksi tukikohta Syyriassa (Venäjän ainoa tie välimerelle) vs USA:n tukikohdat 180 maassa. Onko sinulta kadonnut jotakin baby?


      • Kommentti ei ollut sinulle Pure_Jenkki...


    • WTiltutvisertää

      Hieno aloitus. Siinä selvitetään asiat juuri niin kuin ne ovat. Tätä on Washingtonin Tiltijen vaikea sulattaa ja siksi "vastineet" ovat sitä itseään!

      Venäjän voitonpäivän paraati on mahtipontinen pönötys tai asiallinen teko. Suomen itsenäisyspäivän paraatiin nämä vaihtoehdot sopivat niin ikään 100 %:sti.

      Titityy, titityy...

      • Niin no, meillehän ei oikeastaan kuulu miten Venäjä juhlii voitonpäivää Natseista.
        Voiko 30-35 mijoonaa kuollutta venäläistä olla väärässä?


      • PuhtaanParaateista

        Eikö? Vastahan sinulle kuului Trumpin ehdottamat paraatit? Tai päästäänkö nyt asiaan eli Venäjän paraatit ovat ” rauhan paraateja” kun taas paraatit lännessä edustaa silkkaa militarismia?

        Kyllä osa kuolleista venäläisistä menetti henkensä sen eteen, että koko Itä-Eurooppa kymmenine mljoonine kansalaisneen alistettiin alusmaiksi ja surkeiksi poliisivaltioiksi 45:n vuoden ajaksi!


    • tarkka-ampuja

      Hieno ja asiantunteva aloitus !
      Näitä palstoja lukiessa tulee mieleen kuinka lyhyt ihmisen poliittinen
      muisti todellisuudessa on.
      Maamme historian kaksi todellista suurmiestä Paasikivi ja Kekkonen
      jättivät meille perinnöksi liittoutumattomuuden ja rauhan ja naapurisovun
      kulttuurin.
      Mitä siitä on jäljellä?

      Maatamme on viety kohti Natoa kuin pässiä narusta, omakin puolustuksemme
      rakentuu ei suinkaan omista tarpeistamme vaan Naton tai paremminkin
      USA;n tarpeista jopa niin että asejärjestelmiemme käyttömahdollisuudet
      riippuvat heistä.

      Suomettuminen oli aikanaan yleisesti käytetty haukkumasana politiikastamme.
      Suomettumisen aikana ei meillä kuitenkaan ollut vieraita joukkoja harjoittelemassa
      kuten nyt. Jos vertailemme maamme johdon nykyisiä toimia senaikaiseen
      voisimmeko vielä enemmän olla rähmällään jenkkien edessä.

      Johtavat poliitikkomme kilpailevat kuka pääsee milloinkin pyllistelemään
      maailman suurimman idiootin rukousaamiaisella. Ansioluettelossa tämä
      ilmoitetaan ensimmäisenä.

      Venäjää ei voine pitää puhtaana pulmusena mutta paljon sillä on kirittävää
      päästäkseen USA;n lähellekään rikoksissa ihmiskuntaa kohtaan.
      Suomelle Venäjä olisi taloudellinen mahdollisuus ellemme typeryydellämme
      pilaisi asiaa.

      • Joo, en minäkään pidä Putinia ihanteellisena johtajana mutta venäläiset rakastavat häntä. Itse en edes illastaisi hänen kanssaan, mutta kun eletään reaalimaailmassa (missä jotkut eivät mielestäni elä), niin uskon ja toivon, että Venäjällä on stabiliteettia seuraavat vuodet


      • #Suomettuminen oli aikanaan yleisesti käytetty haukkumasana politiikastamme.
        Suomettumisen aikana ei meillä kuitenkaan ollut vieraita joukkoja harjoittelemassa
        kuten nyt. Jos vertailemme maamme johdon nykyisiä toimia senaikaiseen
        voisimmeko vielä enemmän olla rähmällään jenkkien edessä.#
        Kekkonen torjui kahdesti Ustinovin ehdotuksen yhteisistä sotaharjoituksista, yksi käypä vertaus nykymenoon?


    • Ja on ilo todeta vielä, ettei NATO ole optio eikä osakas tässä maassa!

      Tämä maa pysyy neutraalina kuten Sveitsi - eikä tänne ole asiaa tulla miltään ilmansuunnalta!
      Olen todella pahoillani kaikille niille, jotka kuvittelevat suomen liittyvän siihen sairauteen:
      Te tulette olemaan väärässä, ainakin niin pitkään kun olen hengissä.
      - Puolustan isänmaatani sekä ulkoisia, että sisäisiä uhkia vastaan!

      • TeräsmiesTraktorissa

        Tosin hallitus on korostanut ohjelmassaan, että meillä ON Nato-optio, jota saatetaan käyttää jos tilanne niin vaatii!

        Onhan sinulla toki mahtava EGO, kun kuvittelet juuri sinun elossaolosi vaikuttavan yhtään mihinkään? Pate olisi kateellinen:-D


      • #Tosin hallitus on korostanut ohjelmassaan, että meillä ON Nato-optio, jota saatetaan käyttää jos tilanne niin vaatii!#
        Millainen se tilanne sitten olisi?
        Ongelma onkin siinä että Venäjällä uhkaaminen on suorastaan naurettavaa, näkemys uhasta siltä taholta on illuusio.....suuremmat uhat tulevat rapakon takaa.


      • AsiallinenLausunto

        "Millainen se tilanne sitten olisi?"

        Siitä päättäisdi tuossa tilanteessa maan hallitus!

        "Ongelma onkin siinä että Venäjällä uhkaaminen on suorastaan naurettavaa, näkemys uhasta siltä taholta on illuusio.....suuremmat uhat tulevat rapakon takaa."

        Ei, kyllä Venäjän uhka on todellisuutta aj siitä antoi lausunnon myös toveri SBOSS 4.9.2017:

        "Mikäli Suomi jatkaa Nato-intoiluaan ja neutralisoimatta suhteitaan Yhdysvaltoihin ja palaamaan puolueettomuus politiikkaan, johon kuuluisi ystävälliset ja rakentavat suhteet Venäjän kanssa; Venäjä joutuu muodostamaan puskurivyöhykkeen, joka tulisi katkaisemaan Suomen Oulun korkeudelta poikki. Tästä kyseessä oleva alue ulottuisi aina Jäämerelle saakka, mukaan lukien Pohjois-Norjan. Siten Venäjä varjelisi Naton uhan kohdistumista pitkälle Suomen vastaiselle rajavyöhykkeelle. Tämä tulisi tapahtumaan, joko sotilastoimin tai neuvottelemalla."


      • Uskomattoman tyhmä kaveri.


    • SuomiNatoon

      Sveitsiltä ei ole maarajaa venäjän kanssa,ihan sama onko Natossa vai ei..Suomi Natoon ja silti voimme elää venäjän kanssa rauhallisesti kuin tähänkin saakka.

      • Pelkuri raukka!
        Sinulle kun sanoo pimeällä kadulla "BUU", niin juokset karkuun ja lujaa


      • BuuavaTraktori
        tractor kirjoitti:

        Pelkuri raukka!
        Sinulle kun sanoo pimeällä kadulla "BUU", niin juokset karkuun ja lujaa

        Kun sanot kadulla ”BUU” niin sinua katsotaan hämmästellen! Onko se harrastuksesi?


      • BuuavaTraktori kirjoitti:

        Kun sanot kadulla ”BUU” niin sinua katsotaan hämmästellen! Onko se harrastuksesi?

        Heh ... jenkkilässä tuo "boo" lukeutuu leikkiin ... alle 5-vuotiaden kanssa. "Boo", johon foienen vastaa "boo-who?" . ;-)
        Kyllä tuo vetolaitteen buu-huutelu aiheuttaisi lähinnä myötähäpeän sisältöisen vilkaisun ja pään pudistuksen, sekä tahattoman naurun tyrskähdyksen ... ja matka jatkuisi. ;-)

        Onhan toki mahdollista, että huutelija saa myös nukkumatin kylään ... .

        IMHO.


    • Laitetaan tänne lopuksi tällainen "syvä" ja "filosofinen"
      kysymys NATO:n puolustajille.
      Meillä on erinomaiset välit naapuriin, mistä iso kiitos kuuluu
      myös fiksulle presidentillemme.

      Liittymällä NATO:on, saisimme naapurista
      ns. "instant" -vihollisen!

      Kysymys kuuluu: Mitä helvetin järkeä siinä on?

      • SBOSSS

        Mitenkään muuten en viitsi tuota paatosta edes kommentoida, totean vaan että aika huolimattomasti olet unohtanut peukuttaa jo useamman oman kommenttisi tässäkin ketjussa.
        Niin että vähän tarkkuutta siihen esitysten tehostamiseen.


      • SBOSSS kirjoitti:

        Mitenkään muuten en viitsi tuota paatosta edes kommentoida, totean vaan että aika huolimattomasti olet unohtanut peukuttaa jo useamman oman kommenttisi tässäkin ketjussa.
        Niin että vähän tarkkuutta siihen esitysten tehostamiseen.

        Ooooooiiihhh... kun ei löydy substanssia, niin aletaan leikkiä kakalla....
        Peukutan sinua tästä kiitokseksi!


      • Onhan sinulla myös face, että voin peukutella ja seurata sinua sielläkin? Entä Twitter tai edes instagram? Anna minun subscribeta, tykätä ja seurata sinua!


      • SBOSSS
        tractor kirjoitti:

        Onhan sinulla myös face, että voin peukutella ja seurata sinua sielläkin? Entä Twitter tai edes instagram? Anna minun subscribeta, tykätä ja seurata sinua!

        Totta kai on ja et voi sillä..... Kuinka tämän nyt sanoisi? Kun sinä et alkuunkaan täytä seuraajilleni asetettuja laatuvaatimuksia, niin että kiitos, mutta ei kiitos.


      • TraktorinSisältö

        ”Liittymällä NATO:on, saisimme naapurista ns. "instant" -vihollisen!”

        Niin? Mitä se tarkoittaa käytännössä? Esim. Salsa on sitten kai mielestäsi Venäjän ”instant vihollinen” ja käy sen kanssa kauppaa kuin viimeistä päivää!

        Onko keksimälläs sanalla mitään käytännön sisältöä?


      • Mitä sitten? Venäjä ei koskaan uskalla hyökätä NATO-maan kimppuun. Natottomiin Ukarinaan ja Georgiaan se on jo hyökännyt. Miksi ei sitten Suomeenkin? Venäjän vihollisia ovat kaikki länsimaat. Ketä kiinnostaa?


    • järkikäyttöön

      Harvinaista, että joku perustelee järkevästi Nato-vastaisuuttaan, ihan selkokielellä ja asiallisesti. (kiitos siitä)

      Minun isäni oli sodassa joukkueenjohtajana ja kävi sodan alkaen 1939, kun venäläiset (Neuvostoliitto) hyökkäsi ja lopuksi oli vielä ajamassa saksalaisia pois lapista 1944 lopulla.
      Äitini joutui lähtemään evakkoon 1939, kun venäläiset aloittivat sodan hyökkäämällä Suomeen, Hitlerin ulkoministerin kanssa 23.08.1939 allekirjoitetun Molotov&Ribbentrop etupiirisopimuksen mukaisesti.

      Sota-ajan jälkeen Suomessa vääristeltiin historiaa ja suometuttiin , sekä maksettiin aina vuoteen 1956 asti sotakorvauksia sodan alkuperäiselle aloittajalle ja vuoden 1939 hyökkääjälle.

      Suomettaminen sai absurdeja muotoja ja herätti ihmetystä muissa länsimaissa, mutta pahinta on että suomettuneita näkemyksiä omasta kohtalostamme ja vanhempiemme kokemuksista esitetään vieläkin. (valitettavast avaajan kirjoituskin on suurelta osin sellainen)

      Nato jäsenyys ei olis Suomelle katastrofi, kuten se ei ole niillekään 95%:lle Euroopan Unionin väestöön kuuluville, jotka asuvat Naton jäsenmassa.
      Suomi on länsimainen demokratia ja Pohjoismaa. Kannattaa ymmärtää ja muistaa, että 1949 Nato-puolustusliittoa oli perustamassa kolme Pohjoismaata (Norja, Islanti ja Tanska) ja näiden maiden kansalaisten kanssa keskusteltaessa ei taatusti kukaan sano että tuo 29 jäsenmaan yhteinen Nato-sopimus olisi joku katastrofi, päin vastoin ihmiset sanovat sen olevan turvallisuuden tae ja ajatus siitä että autamme toisiamme hädässä on Naton keskeinen ajatus.

      Maantieteelle emme mahda mitään ja tässä mielessä olemme samankaltaisessa tilanteessa Baltian pienten kasojen ja Puolan kanssa. (Ne kaikki ovat hakeneet Naton jäsenyyden)
      Myös kokemukset 1930-luvun lopulta alkaen yhdistävät meitä toisiimme.

      Elimme pitkään Euroopassa aikaa, jolloin monet pienet Naton jäsenmaat kykenivät pienentämään puolustusmenojaan ja jopa siirtymään pois yleisestä asevelvollisuudesta.
      Venäläiset sanoivat olevansa tyytymättömiä Neuvostoliiton hajoamiseen ja kaipaavansa takaisin aikoja jolloin olivat "herrakansaa" Itä-Euroopassa. Tästä seurasi hirmuiset satsaukset asevoimaan ja uusi militarisointi, joka pakotti myös monet pienet ja keski-suuretkin Naton jäsenmaat taas kasvattamaan asevoiminaa, kun uhka idästä kasvaa.

      Suomalaiset ovat hyvin pieni kansa, meitä on vain runsas 1% EU:n väestöstä ja on täysin selvää että mekään emme pärjää ilman ystävien apua jos jokin ns. suurvalta alkaa meitä uhkaamaan.
      Meidän sijainnillamme, ei ole mitään muuta viisasta vaihtoehtoa kuin varmistaa ystävien apu, jos taas joudumme puolustautumaan. (Naton on siihen selkein ja paras vaihtoehto)

      Tietenkin ystävyyttä ja yhteistyötä tulee kaikinvoimin rakentaa venäläisten kanssa, mutta on viisasta varautua myös pahimpaan vaihtoehtoon, jos meitä suuremmat voimat haluavat riitelemään alkaa.

      • Eurooppaa johdetaan maistissa
        On hyvä muistuttaa Suomen kansaa, että kuulumme unioniin, jota johdetaan alkoholin vaikutuksen alaisena.


        Ympärilleen ihmeissään katsovaa kansalaista saattaa ihmetyttää hyvinkin paljon Euroopassa tapahtuvat asiat – etenkin Euroopan unionin jäsenmaiden kohdalla – Ymmärrystä tilanteeseen antaa kuitenkin alla oleva video, joka on hyvä muistutus siitä, että nähty politiikka on humalassa tehtyä. Pyrkimykset viedä Eurooppaa kohti monikulttuurista liittovaltiota ja yhteisarmeijaa ovat selkeitä merkkejä siitä, että korkki ei ole mennyt kiinni vieläkään.
        https://youtu.be/XPgiI46FCDU?t=3

        Sopii mainiosti tämän paatoksen perään ja myös Nato palstalle.


      • VenäjänMarionetti

        "On hyvä muistuttaa Suomen kansaa, että kuulumme unioniin, jota johdetaan alkoholin vaikutuksen alaisena."

        Hyvä, mutta perustelematon väite? Meillä on europarlamentti. Ovatko kaikki maistissa ja kaiken aikaa vai puhutko jostakin yksittäistapauksesta?

        "Sopii mainiosti tämän paatoksen perään ja myös Nato palstalle."

        Sinun esityksesi eivät sovi kovin mainiosti minkään perään eikä tämänkertainen yleistys liioin kilpeäsi kirkasta!


      • MinäUnionisti
        PureJenkki kirjoitti:

        Eurooppaa johdetaan maistissa
        On hyvä muistuttaa Suomen kansaa, että kuulumme unioniin, jota johdetaan alkoholin vaikutuksen alaisena.


        Ympärilleen ihmeissään katsovaa kansalaista saattaa ihmetyttää hyvinkin paljon Euroopassa tapahtuvat asiat – etenkin Euroopan unionin jäsenmaiden kohdalla – Ymmärrystä tilanteeseen antaa kuitenkin alla oleva video, joka on hyvä muistutus siitä, että nähty politiikka on humalassa tehtyä. Pyrkimykset viedä Eurooppaa kohti monikulttuurista liittovaltiota ja yhteisarmeijaa ovat selkeitä merkkejä siitä, että korkki ei ole mennyt kiinni vieläkään.
        https://youtu.be/XPgiI46FCDU?t=3

        Sopii mainiosti tämän paatoksen perään ja myös Nato palstalle.

        "Eurooppaa johdetaan maistissa
        On hyvä muistuttaa Suomen kansaa, että kuulumme unioniin, jota johdetaan alkoholin vaikutuksen alaisena."

        Tiltun valetta. Ehkä Komission puheenjohtaja on joskus ollut maistissa, mutta komissio on virkamieskollegio, jossa on 28 jäsentä.

        EU:n ylin johtoelin on EU-neuvosto, jonka vain tiltu on nähnyt maistissa.


      • Kustaa-Korkki
        PureJenkki kirjoitti:

        Eurooppaa johdetaan maistissa
        On hyvä muistuttaa Suomen kansaa, että kuulumme unioniin, jota johdetaan alkoholin vaikutuksen alaisena.


        Ympärilleen ihmeissään katsovaa kansalaista saattaa ihmetyttää hyvinkin paljon Euroopassa tapahtuvat asiat – etenkin Euroopan unionin jäsenmaiden kohdalla – Ymmärrystä tilanteeseen antaa kuitenkin alla oleva video, joka on hyvä muistutus siitä, että nähty politiikka on humalassa tehtyä. Pyrkimykset viedä Eurooppaa kohti monikulttuurista liittovaltiota ja yhteisarmeijaa ovat selkeitä merkkejä siitä, että korkki ei ole mennyt kiinni vieläkään.
        https://youtu.be/XPgiI46FCDU?t=3

        Sopii mainiosti tämän paatoksen perään ja myös Nato palstalle.

        "Pyrkimykset viedä Eurooppaa kohti monikulttuurista liittovaltiota ja yhteisarmeijaa ovat selkeitä merkkejä siitä, että korkki ei ole mennyt kiinni vieläkään."

        Tiltun parasta panna korkki kiinni, niin jäävät nuo houreet vähemmälle.

        Liittovaltiosta voidaan tietenkin keskustella, mutta armeijaa ei ole tulossa kuin tiltun haaveissa.


    • Resupentti

      No jos ei muuta hyvää siinä Sauli Niinistössä ole niin ainakaan se ei ole sotimassa mihinkään suuntaan ja vähän toppuuttelee toisia, jotka siihen suuntaan puhuu.

      • ResujaRiepoo

        Suluissa on hyvää kaikki! Ennenkaikkea ylivoimainen kansansuosio, joka suuresti kyrsii maamme punatulkkuja!


    • 5-kolonna

      Aloituksessa on ristiriita. Väittää olevansa isänmaallinen, mutta vastustaa Suomen NATO-jäsenyyttä. Todellisuudesa aloittaja ja aloittajan suku on osa viidettä kolonnaa, ellei peräti Venäjän vaikuttaja-agentteja.

      • Tractor on täydellinen Venäjän vasikka.


    • nähty_on

      Naton aseet: hävittäjiä, ym. hyökkäykseen sopivaa. Suomessa on tarve puolustukseen, ei kehitysmaihin hyökkäilyyn.
      Palstan tiltuille suomen natoon liittyminen olisi mieluinen asia. Sehän tarkoittaisi että puolustuksemme alkaisi heikentyä, rahojen mennessä uusiin hävittäjiin, ym. hyökkäys-sodan kalustoon ja siksi ne täyttävät palstat natomyönteisellä paasaamisella.

      • EtTunnuNäkevän

        VALTAOSA eri armeijoiden kalustosta (esim. kenttätykisto, ps-vaunut jner) sopii sekä hyökkäykseen että puolustukseen. Ei ne niin kovin erilaisia taistelumuotoja ole!


    • trollijokkis

      Tämä palsta on pieni nyrkkipaja Suomen uuteen hybridihyökkäyskeskukseen verrattuna.

      • TiltunTyhmyysLoistaa

        Mitään hybridiHYÖKKÄYS keskusta ei ole olemassa!

        Sen sijaab oikea uutinen asiasta;

        EUROOPAN hybridiosaamiskeskus käynnistelee toimintaansa lähes huomaamattomasti Helsingin Sörnäisissä.

        On se merkillistä ettei Tiltu trollaushimossaan osaa kirjoirttaa edes yhtä sanaa oikein?


    • VenäjäHyökkäileeKyllä

      Mitä?
      Sveitsi ei kuulu Natoon.
      Ruotsi ei kuulu Natoon.
      Suomi ei kuulu Natoon.

      Mitä?

      Miksi Nato ei ole hyökännyt niihin?

      • Anonyymi

        Onhan Nato-Britannia pommittanutkin Suomea. :(

        Nato-USA tuki Neuvostoliittoa kun se hyökkäsi Suomeen.

        Kyllä liittoutuneet, eli nyk. Nato on hyökännyt Suomeen jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Nato-Britannia pommittanutkin Suomea. :(

        Nato-USA tuki Neuvostoliittoa kun se hyökkäsi Suomeen.

        Kyllä liittoutuneet, eli nyk. Nato on hyökännyt Suomeen jo.

        ” Onhan Nato-Britannia pommittanutkin Suomea. :(”

        Yhden kerran muodollisesti. Ei tainnut tulla tappioita!

        ”Nato-USA tuki Neuvostoliittoa kun se hyökkäsi Suomeen.”

        USA TUKI Neuvostoliittoa Jatkosodan aikana. Osa kalustoavusta näkyi myös Suomen rintamalla! Nato perustettiin VASTA 1941!

        ”Kyllä liittoutuneet, eli nyk. Nato on hyökännyt Suomeen jo.”

        Ei ole eli yksiselitteisesti: VALEHTELET!


    • Natoon_ennen_muslimeita

      Mix'ei?

    • Anonyymi

      Kiitos! Hyvä ja perusteltu esitys.

    • Anonyymi

      ” Emmekö me jumalauta selvinneet kylmästä sodastakin puolueettomina?”

      EMME! ME olimme aikajakson 1945-1990 tukevasti suomettuneita eikä esim. Neuvostoliitto aina tunnustanut meitä puolueettomaksi saati sitten länsimaat!

      ”Niin ja tietenkin, NATO:n jäseninä Venäjä kokisi meidät uhkana ja suuntaisi
      ydinohjuksiaan suoraa tänne - sitäkö sotasankari Rusi tahtoo?”

      ,inua ihmetyttää tällainen sanahelinä ”suuntaamisesta”! Ohjus lentää maaliin olipa se mikä hyvänsä ja se ei edusta mitään uhkaa.

      ”Sitäkö haluamme? Emmekö ole kyenneet ja emmekö kykene parempaan?”

      Parempaan kuin mikä? Vieläkö puhut höpöjä ”suuntaamisesta”?

      ”(Ja te vääjäämättömät trollit, sukuni on antanut tälle maalle kaiken mitä se voi,
      joten pitäkää JUMALAUTA TURPANNE KIINNI jos ei ole parempaa sanottavaa!)”

      Tuo ei ole kovin älykäs lause keskustelupalstalla ja rintamamiehiä löytyy joka suvusta! Keskustelupalstan tarkoitus on vaihtaa mielipiteitä eikä komennella muita!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Avaaja (nimimerkki ’tractor’) muistuttaa tavattomasti tunnettua stallaria eli Tarkkispoikaa!

      Sama asiaton ihastus Sveitsiin (jonka asema on täysin eri kun Suomen) ja lopulta taipumus törkeyksiin!

    • Anonyymi

      Aivan asiallinen avaus Suomen nykytilasta suhteessa Venäjään ja nykyisestä median ja oikeiston Venäjävastaisuudesta johon he sai sytykkeitä Suomen EUiin liittymisestä ja sen etujen ajamisesta omien etujensa vastaisesti mm. Ukrainan kriisissä jossa EUlla ja USAlla on vahvasti näppinsä pelissä.
      Jälkiviisaana mitä Suomen olisi pitänyt tehdä EUiin liittymisen sijaan olisi ollut Sveitsin malin mukainen vapaakauppasopimus sen kanssa ja silloin olisi valuuttanakin säilynyt oma markka ja oma rahapolitiikka mikä on parempi nykyinen euro ja EUn Suomelle määräämä rahapolitiikka. Tällöin olisi vältytty pakotteiden ja vastapakotteiden kierteeltä EUmaiden ja EAEUmaiden välillä eli kauppa kaikkiin suuntiin olisi mahdollista ja Suomen taloudellinen asema olisi paljon parempi kuin nyt myös ilman ylivelkaantumista.
      Puolustuspolitiikassa taas olisi pitänyt pysyä liittoutumattomana suhteessa NATOon ilman sen isäntämaasopimusta ja harjoittaa puolustusyhteistyötä vain muiden liittoutumattomien maiden kanssa jolloin oli vältytty NATOn agressioiden aiheuttamilta reaktioilta naapurimaa Venäjällä. Myös hävittäjä hankinnat olisi saatu tehtyä edullisimmin ja täysin vastakaupoin kun tarjoukset olisi saatu kaikilta hävittäjävalmistajilta maailmassa.
      Tämän mahdolisuuden pilasi kuitenkin EUkouhotus 1900luvun lopulla joka johti perustuslain vastaisesti Suomen liittämiseen EUiin niin kiireellä että edes perustuslakia ei ehditty muuttaa vasta kuin paljon myöhemmin.
      Pääsyy Suomen joutumisesta EUn talutusnuoraan on oikestosossuilla, kokoomustilla ja RKPn hurreilla eikä Suomea enää saada itsenäiseksi millään keinolla kun se tulee niin kalliiksi yhteisvelan ja euron takia että valtiolla ei ole siihen varaa eikä siinä tapauksessa myöskään velkaa saa siihen.

      • Jos emme olisi EU:n jäsen, joutuisimme maksamaan vapaakaupastamme paljon enemmän kuin jäsenmaksumme nyt ovat, kuten esim. Norja nyt joutuu maksamaan. Lisäksi olemme nyt itse päättävissä pöydissä, toki omalla vaatimattomalla osuudellamme. Ukrainan sota, ei kriisi, on ihan imperialistisen Venäjän itse aikaansaamaa eikä siitä voi mitenkään syyttää muita maita tai EU:ta tai NATO:a. Pakotteet Venäjälle sen rikollisesta hyökkäyksestä sellaista naapurimaataan vastaan, joka ei sitä mitenkään uhannut, ovat myös Suomen oma etu. Kukaan ei tietenkään voi tietää, mikä olisi todellinen tilanteemme, jos emme olisi liittyneet ÈU:n, mutta on selvää, että vapaakauppa tärkeimpien kauppakumppaneidemme kanssa on valtava etu, samoin kuin EU:n neuvottolemat kauppasopimukset sen ulkopuolisten maiden kanssa. Yksittäistä maata kun voi painostaa, EU:ta ei. Venäjän imperialismi sekä erilaiset rikokset, kuten vaalivaikuttamiset, ääriliikkeiden tukemiset länsimaissa ja jopa murhat ja murhayritykset vahvistavat sen, että olemme valinneet oikean tien sitoutuessamme länteen, demokraattisten maiden yhteiseen liittoon ja meidän tulisi liittyä myös NATO:n täysjäseneksi. Hävittäjiä emme tietenkään olisi enää ostaneet ainoalta mahdolliselta sotilaalliselta uhkaajaltamme, Venäjältä. Kiinasta ehkä, mutta sekin on diktatuuri, jonka tukeminen on kyseenalaista.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Jos emme olisi EU:n jäsen, joutuisimme maksamaan vapaakaupastamme paljon enemmän kuin jäsenmaksumme nyt ovat, kuten esim. Norja nyt joutuu maksamaan. Lisäksi olemme nyt itse päättävissä pöydissä, toki omalla vaatimattomalla osuudellamme. Ukrainan sota, ei kriisi, on ihan imperialistisen Venäjän itse aikaansaamaa eikä siitä voi mitenkään syyttää muita maita tai EU:ta tai NATO:a. Pakotteet Venäjälle sen rikollisesta hyökkäyksestä sellaista naapurimaataan vastaan, joka ei sitä mitenkään uhannut, ovat myös Suomen oma etu. Kukaan ei tietenkään voi tietää, mikä olisi todellinen tilanteemme, jos emme olisi liittyneet ÈU:n, mutta on selvää, että vapaakauppa tärkeimpien kauppakumppaneidemme kanssa on valtava etu, samoin kuin EU:n neuvottolemat kauppasopimukset sen ulkopuolisten maiden kanssa. Yksittäistä maata kun voi painostaa, EU:ta ei. Venäjän imperialismi sekä erilaiset rikokset, kuten vaalivaikuttamiset, ääriliikkeiden tukemiset länsimaissa ja jopa murhat ja murhayritykset vahvistavat sen, että olemme valinneet oikean tien sitoutuessamme länteen, demokraattisten maiden yhteiseen liittoon ja meidän tulisi liittyä myös NATO:n täysjäseneksi. Hävittäjiä emme tietenkään olisi enää ostaneet ainoalta mahdolliselta sotilaalliselta uhkaajaltamme, Venäjältä. Kiinasta ehkä, mutta sekin on diktatuuri, jonka tukeminen on kyseenalaista.

        Eu ja suomi
        Kohta 1. Suomi oli ja on aina ollut Euroopassa. Jäsenyys ei tuonut tähän tosiasiaan yhtään mitään lisäarvoa tai mitään muutakaan.

        Kohta 2. Euroopan Unionin jäsenmaiden sotilaita, myös suomalaisia, on ollut lähes yhtäjaksoisesti sotilasoperaatioissa vuodesta 1993 lähtien, Kosovosta ja Bosniasta Irakiin ja Afganistaniin, Syyrian sotaan ja Libyan tuhomaiseen. EU oli myös se instanssi, joka käynnisti Ukrainassa sisäisen kaaoksen, joka johti maan sisällissotaan EU:n tukeman länsi-Ukrainan ja Venäjän tukeman itä-Ukrainan välillä. Eli puheet Euroopan Unionista rauhanprojektina ovat valhe nekin. EU on ollut osa LÄNSIeurooppalaista rauhaa, mutta muualla EU onkin ollut mukana sotimassa.

        Kohta 3. Euroopan Unioni ei ole vapaiden valtioiden vapaaehtoinen yhteenliittymä. Se, miten EU kohtelee Britanniaa Brexit-prosessissa kertoo alastomasti EU:n suhtautumisen vapaaehtoisuuteen ja vapauteen. EU:n suhtautuminen Puolaan ja Unkariin alleviivaa myös sitä, ettei EU ole mitenkään vapaaehtoinen tai vapaa, vaan keskusjohtoinen ylikansallinen liittovaltiojärjestelmä, jota johtaa ei-kenenkään valitsema elitti, joka ei ole tilivelvollinen kenellekään ja silti säätää lakeja kaikille jäsenmaille, joilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä noista laeista. EU on nimenomaan kansallisten perusarvojen vastainen institutio kaikin tavoin - se on EU:n perusidea.

        Kohta 4. Yksikään EU:n jäsenmaa ei ole itsenäinen valtio. Suomi menetti itsenäisyytensä 1995, heti kun liityimme Euroopan Unioniin. Meillä ei ole omaa valuuttaa, ei omaa talouspolitiikkaa, ei omaa ulkopolitiikkaa, ei omaa turvallisuuspolitiikkaa, eikä meillä ole enää omaa armeijaammekaan. Valtiosääntömme on lain vastaisesti kumottu, sillä EU:ssa korkeinta päätösvaltaa käyttää EU-komissio, jota suomalaiset eivät ole valinneet. Ei eduskuntamme, eikä hallituksemme, eikä presidenttimme. Nuo institutiot ovat kaikki EU-komission ja EU-parlamentin alaisia orgaaneja, jotka hyppelevät EU:n käskyjen tahdissa - valitettavan mielellään.

        Kohta 5. Euroopan Unioniin mentäessä Suomessa oli köyhiä ihmisiä noin 150 000. Nyt heitä on 900 000. Lapsiköyhyys on räjähtänyt EU-jäsenyyden aikana. Valtion velka on moninkertaistunut. Vuonna 1994 valtion velka oli noin 60 miljardia euroa 90-luvun suuren laman jäljiltä. Vuonna 2016 se ylitti jo 100 miljardin rajan. Itseasiassa kun katsoo valtion velkan kehitystä, se räjähti käsiin jo 1992, jolloin Suomen taloutta ryhdyttiin sorvaamaan euro-kuntoon. Pahaksi onneksi tuli idän kaupan romahdus, jota kuitenkin kiihdytti jo vuosikymmenen taitteessa, EU:n toiveitten mukaisesti, aloitettu raha- ja lainamarkkinoiden liberalisointi. Valtion velan kaksinkertaistuminen johtui eurosta, keinotekoisesta yleiseurooppalaisesta valuutasta, jonka kustannuksia suomalaiset ovat makselleet eri muodoissa kymmeniä miljardeja nettotappiota.

        EU-jäsenyyden aikana suomalainen terveydenhoitojärjestelmä on ajettu alas, kouluja suljettu satamäärin, terveyskeskuksia suljettu satamäärin, vanhusten hoiva ajettu alas jnejne.

        Kohta 6. Euroopan Unionilla ei ole tulevaisuutta. Britannia lähtee ylikalliista ja epädemokraattisesta sekametelisopasta ja muitakin valtioita on lähtökuopissa. Jos ja kun Unkari ja Puola saavat tarpeekseen EU:n ylivallasta, ne lähtevät. Italiassa muutamat johtavat poliitikot ovat jo väläytelleet mahdollista EU-eroa. Tsekin presidentti on sanonut useaan otteeseen, ettei EU päätä Tsekin asioista, eli ilmoittanut ettei Tsekki noudata unionin sääntöjä ja lakeja. Jopa Saksassa EU-projektista luopumista ehdottanut puolue on nostanut kannatustaan ja yli-EU-mielinen Ranskan presidentti Macron on kotimaansa historian vähiten suosittu presidentti. Lapsillamme on maksettavanaan vähintäänkin kymmenien miljardien eurovelka. Lapsemme eivät enää päätä omista asioistaan, koska heillä ei ole enää kotimaata eikä valtaa siinä maassa missä he asuvat. He voivat piipittää ja äänestää europarlamentin jäseniä, jotka eivät edes tule edustamaan heitä tai heidän kotimaataan, mutta siinä kaikki. Se on lastemme eurotulevaisuus. Tämä on tosiasia.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Jos emme olisi EU:n jäsen, joutuisimme maksamaan vapaakaupastamme paljon enemmän kuin jäsenmaksumme nyt ovat, kuten esim. Norja nyt joutuu maksamaan. Lisäksi olemme nyt itse päättävissä pöydissä, toki omalla vaatimattomalla osuudellamme. Ukrainan sota, ei kriisi, on ihan imperialistisen Venäjän itse aikaansaamaa eikä siitä voi mitenkään syyttää muita maita tai EU:ta tai NATO:a. Pakotteet Venäjälle sen rikollisesta hyökkäyksestä sellaista naapurimaataan vastaan, joka ei sitä mitenkään uhannut, ovat myös Suomen oma etu. Kukaan ei tietenkään voi tietää, mikä olisi todellinen tilanteemme, jos emme olisi liittyneet ÈU:n, mutta on selvää, että vapaakauppa tärkeimpien kauppakumppaneidemme kanssa on valtava etu, samoin kuin EU:n neuvottolemat kauppasopimukset sen ulkopuolisten maiden kanssa. Yksittäistä maata kun voi painostaa, EU:ta ei. Venäjän imperialismi sekä erilaiset rikokset, kuten vaalivaikuttamiset, ääriliikkeiden tukemiset länsimaissa ja jopa murhat ja murhayritykset vahvistavat sen, että olemme valinneet oikean tien sitoutuessamme länteen, demokraattisten maiden yhteiseen liittoon ja meidän tulisi liittyä myös NATO:n täysjäseneksi. Hävittäjiä emme tietenkään olisi enää ostaneet ainoalta mahdolliselta sotilaalliselta uhkaajaltamme, Venäjältä. Kiinasta ehkä, mutta sekin on diktatuuri, jonka tukeminen on kyseenalaista.

        Jos väität Euroopan Unionia demokraattiseksi, voit vastata seuraaviin kysymyksiin:
        1. Kuinka monta komissaaria olet äänestänyt virkaansa?
        2. Kuinka monta kertaa europarlamentissa on keskusteltu Suomen kansalaisten hyvinvoinnista?
        3. Kuinka monta kertaa Suomen eduskunta on hylännyt EU-direktiivin?
        4. Kuinka monta miljardia Suomi on saanut Euroopan Unionilta?

        Oikeat vastaukset: 1. Ei yhtään. 2. Ei kertaakaan. 3. Ei kertaakaan. 4. Ei senttiäkään.

        Faktat ovat faktoja. Niille eurohenkisinkään ei voi yhtään mitään.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Jos emme olisi EU:n jäsen, joutuisimme maksamaan vapaakaupastamme paljon enemmän kuin jäsenmaksumme nyt ovat, kuten esim. Norja nyt joutuu maksamaan. Lisäksi olemme nyt itse päättävissä pöydissä, toki omalla vaatimattomalla osuudellamme. Ukrainan sota, ei kriisi, on ihan imperialistisen Venäjän itse aikaansaamaa eikä siitä voi mitenkään syyttää muita maita tai EU:ta tai NATO:a. Pakotteet Venäjälle sen rikollisesta hyökkäyksestä sellaista naapurimaataan vastaan, joka ei sitä mitenkään uhannut, ovat myös Suomen oma etu. Kukaan ei tietenkään voi tietää, mikä olisi todellinen tilanteemme, jos emme olisi liittyneet ÈU:n, mutta on selvää, että vapaakauppa tärkeimpien kauppakumppaneidemme kanssa on valtava etu, samoin kuin EU:n neuvottolemat kauppasopimukset sen ulkopuolisten maiden kanssa. Yksittäistä maata kun voi painostaa, EU:ta ei. Venäjän imperialismi sekä erilaiset rikokset, kuten vaalivaikuttamiset, ääriliikkeiden tukemiset länsimaissa ja jopa murhat ja murhayritykset vahvistavat sen, että olemme valinneet oikean tien sitoutuessamme länteen, demokraattisten maiden yhteiseen liittoon ja meidän tulisi liittyä myös NATO:n täysjäseneksi. Hävittäjiä emme tietenkään olisi enää ostaneet ainoalta mahdolliselta sotilaalliselta uhkaajaltamme, Venäjältä. Kiinasta ehkä, mutta sekin on diktatuuri, jonka tukeminen on kyseenalaista.

        Euroopan Unionin Venäjälle asettamat pakotteet iskivät Suomeen, kuten Suomessa vieraillut saksalaisministeri loihe lausumaan, "kaikkein kipeimmin." Olemme menettäneet joka vuosi noin miljardin vientitulot. Arviolta 3000 työpaikkaa katosi maasta yhdessä humauksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eu ja suomi
        Kohta 1. Suomi oli ja on aina ollut Euroopassa. Jäsenyys ei tuonut tähän tosiasiaan yhtään mitään lisäarvoa tai mitään muutakaan.

        Kohta 2. Euroopan Unionin jäsenmaiden sotilaita, myös suomalaisia, on ollut lähes yhtäjaksoisesti sotilasoperaatioissa vuodesta 1993 lähtien, Kosovosta ja Bosniasta Irakiin ja Afganistaniin, Syyrian sotaan ja Libyan tuhomaiseen. EU oli myös se instanssi, joka käynnisti Ukrainassa sisäisen kaaoksen, joka johti maan sisällissotaan EU:n tukeman länsi-Ukrainan ja Venäjän tukeman itä-Ukrainan välillä. Eli puheet Euroopan Unionista rauhanprojektina ovat valhe nekin. EU on ollut osa LÄNSIeurooppalaista rauhaa, mutta muualla EU onkin ollut mukana sotimassa.

        Kohta 3. Euroopan Unioni ei ole vapaiden valtioiden vapaaehtoinen yhteenliittymä. Se, miten EU kohtelee Britanniaa Brexit-prosessissa kertoo alastomasti EU:n suhtautumisen vapaaehtoisuuteen ja vapauteen. EU:n suhtautuminen Puolaan ja Unkariin alleviivaa myös sitä, ettei EU ole mitenkään vapaaehtoinen tai vapaa, vaan keskusjohtoinen ylikansallinen liittovaltiojärjestelmä, jota johtaa ei-kenenkään valitsema elitti, joka ei ole tilivelvollinen kenellekään ja silti säätää lakeja kaikille jäsenmaille, joilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä noista laeista. EU on nimenomaan kansallisten perusarvojen vastainen institutio kaikin tavoin - se on EU:n perusidea.

        Kohta 4. Yksikään EU:n jäsenmaa ei ole itsenäinen valtio. Suomi menetti itsenäisyytensä 1995, heti kun liityimme Euroopan Unioniin. Meillä ei ole omaa valuuttaa, ei omaa talouspolitiikkaa, ei omaa ulkopolitiikkaa, ei omaa turvallisuuspolitiikkaa, eikä meillä ole enää omaa armeijaammekaan. Valtiosääntömme on lain vastaisesti kumottu, sillä EU:ssa korkeinta päätösvaltaa käyttää EU-komissio, jota suomalaiset eivät ole valinneet. Ei eduskuntamme, eikä hallituksemme, eikä presidenttimme. Nuo institutiot ovat kaikki EU-komission ja EU-parlamentin alaisia orgaaneja, jotka hyppelevät EU:n käskyjen tahdissa - valitettavan mielellään.

        Kohta 5. Euroopan Unioniin mentäessä Suomessa oli köyhiä ihmisiä noin 150 000. Nyt heitä on 900 000. Lapsiköyhyys on räjähtänyt EU-jäsenyyden aikana. Valtion velka on moninkertaistunut. Vuonna 1994 valtion velka oli noin 60 miljardia euroa 90-luvun suuren laman jäljiltä. Vuonna 2016 se ylitti jo 100 miljardin rajan. Itseasiassa kun katsoo valtion velkan kehitystä, se räjähti käsiin jo 1992, jolloin Suomen taloutta ryhdyttiin sorvaamaan euro-kuntoon. Pahaksi onneksi tuli idän kaupan romahdus, jota kuitenkin kiihdytti jo vuosikymmenen taitteessa, EU:n toiveitten mukaisesti, aloitettu raha- ja lainamarkkinoiden liberalisointi. Valtion velan kaksinkertaistuminen johtui eurosta, keinotekoisesta yleiseurooppalaisesta valuutasta, jonka kustannuksia suomalaiset ovat makselleet eri muodoissa kymmeniä miljardeja nettotappiota.

        EU-jäsenyyden aikana suomalainen terveydenhoitojärjestelmä on ajettu alas, kouluja suljettu satamäärin, terveyskeskuksia suljettu satamäärin, vanhusten hoiva ajettu alas jnejne.

        Kohta 6. Euroopan Unionilla ei ole tulevaisuutta. Britannia lähtee ylikalliista ja epädemokraattisesta sekametelisopasta ja muitakin valtioita on lähtökuopissa. Jos ja kun Unkari ja Puola saavat tarpeekseen EU:n ylivallasta, ne lähtevät. Italiassa muutamat johtavat poliitikot ovat jo väläytelleet mahdollista EU-eroa. Tsekin presidentti on sanonut useaan otteeseen, ettei EU päätä Tsekin asioista, eli ilmoittanut ettei Tsekki noudata unionin sääntöjä ja lakeja. Jopa Saksassa EU-projektista luopumista ehdottanut puolue on nostanut kannatustaan ja yli-EU-mielinen Ranskan presidentti Macron on kotimaansa historian vähiten suosittu presidentti. Lapsillamme on maksettavanaan vähintäänkin kymmenien miljardien eurovelka. Lapsemme eivät enää päätä omista asioistaan, koska heillä ei ole enää kotimaata eikä valtaa siinä maassa missä he asuvat. He voivat piipittää ja äänestää europarlamentin jäseniä, jotka eivät edes tule edustamaan heitä tai heidän kotimaataan, mutta siinä kaikki. Se on lastemme eurotulevaisuus. Tämä on tosiasia.

        "Eu ja suomi
        Kohta 1. Suomi oli ja on aina ollut Euroopassa. Jäsenyys ei tuonut tähän tosiasiaan yhtään mitään lisäarvoa tai mitään muutakaan."

        Tietenkin toi, liityimme demokraattisten maiden yhteiseen liittoon ja pääsimme päättäviin pöytiin.

        "Kohta 2. Euroopan Unionin jäsenmaiden sotilaita, myös suomalaisia, on ollut lähes yhtäjaksoisesti sotilasoperaatioissa vuodesta 1993 lähtien, Kosovosta ja Bosniasta Irakiin ja Afganistaniin, Syyrian sotaan ja Libyan tuhomaiseen."

        Vaan nepä eivät ole olleet EU:n opraatioita ja niihin ovat osallistuneet myös lukuisat EU:n ulkopuoliset maat.

        "EU oli myös se instanssi, joka käynnisti Ukrainassa sisäisen kaaoksen, joka johti maan sisällissotaan EU:n tukeman länsi-Ukrainan ja Venäjän tukeman itä-Ukrainan välillä."

        Ei todellakaan ollut. Presidentti Janukovitsh itse ehdotti neuvotteluja kauppa-ja assosiaatiosopimuksesta EU:n kanssa. Ja Ukrainassa ei ole sisällissotaa, vaan se käy puolustustaistelua Venäjän hyökkäyssotaa vastaan. On pelkästään naurettavaa yrittää syyttää EU:a Venäjän itsensä lietsomasta, aloittamasta ja ylläpitämästä sodasta aivan kuin se muka olisi vain viaton uhri, jonka oli pakko hyökätä Ukrainaan, vallata siltä alueita ja tappaa siellä ylläpitämällään sodallaan tuhansia siviilejä tuhansien sotilaiden lisäksi. EU, NATO tai USA eivät sodi Ukrainassa, Venäjä sotii.

        "Eli puheet Euroopan Unionista rauhanprojektina ovat valhe nekin."

        Eivät ole. Valheet ovat nee, että Ukrainassa olisi sisällissota ja etteikö Venäjä siellä sotisi.

        "EU on ollut osa LÄNSIeurooppalaista rauhaa, mutta muualla EU onkin ollut mukana sotimassa."

        Ei ole. EU:lla ei ole sotinut missään.

        "Kohta 3. Euroopan Unioni ei ole vapaiden valtioiden vapaaehtoinen yhteenliittymä."

        Tietenkin on.

        "Se, miten EU kohtelee Britanniaa Brexit-prosessissa kertoo alastomasti EU:n suhtautumisen vapaaehtoisuuteen ja vapauteen."

        Britit itse sähläsivät eroamisneuvottelunsa. EU:lle olisi sopinut myös, että se eroaa ilman sopimusta.

        "EU:n suhtautuminen Puolaan ja Unkariin alleviivaa myös sitä, ettei EU ole mitenkään vapaaehtoinen tai vapaa, vaan keskusjohtoinen ylikansallinen liittovaltiojärjestelmä, jota johtaa ei-kenenkään valitsema elitti, joka ei ole tilivelvollinen kenellekään ja silti säätää lakeja kaikille jäsenmaille, joilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä noista laeista."

        Puola ja Unkarihan ovat juuri kieltäytyneet noudattamasta EU:n lakeja säätämällä sananvapautta rajoittavia ja oikeusistuinten riippumattomuutta rikkovia lakeja. Ja juuri tuollaista yksinvaltaa ja demokratian rikkomista pohjustavia toimia EU vastustaa. Jos yhteiset säännöt eivät niille kelpaa, niin nehän voivat erota EU:sta.

        "EU on nimenomaan kansallisten perusarvojen vastainen institutio kaikin tavoin - se on EU:n perusidea."

        Ei ole. Sen sijaan se on demokratian puolustaja. Myös Puolassa ja Unkarissa.

        "Kohta 4. Yksikään EU:n jäsenmaa ei ole itsenäinen valtio."

        Tietenkin on. Ne kaikki.

        "Suomi menetti itsenäisyytensä 1995, heti kun liityimme Euroopan Unioniin. Meillä ei ole omaa valuuttaa, ei omaa talouspolitiikkaa, ei omaa ulkopolitiikkaa, ei omaa turvallisuuspolitiikkaa, eikä meillä ole enää omaa armeijaammekaan."

        LOL. Meidän oma valuuttamme on nyt euro ja eduskuntamme ja hallituksemme laativat Suomen budjetin vuosittain, ulkopolitiikkaamme johtaa presidenttimme ja on todella outua, jos et ole kuullut Suomen armeijasta. Lisäksi Suomi osallistuu Euroopan unionin taisteluosastojen toimintaan.

        "Valtiosääntömme on lain vastaisesti kumottu, sillä EU:ssa korkeinta päätösvaltaa käyttää EU-komissio, jota suomalaiset eivät ole valinneet."

        Suomi on valinnut sinne oman komissaarin. Ja edelleen valta on Suomessa, koska voimme halutessamme erota EU:sta. Mikä toki olisi järjetöntä, kuten britit osoittivat.

        "Ei eduskuntamme, eikä hallituksemme, eikä presidenttimme. Nuo institutiot ovat kaikki EU-komission ja EU-parlamentin alaisia orgaaneja, jotka hyppelevät EU:n käskyjen tahdissa - valitettavan mielellään."

        Ne ymmärtävät, mikä on Suomen etu.

        "Kohta 5. Euroopan Unioniin mentäessä Suomessa oli köyhiä ihmisiä noin 150 000."

        No älä nyt kehtaa, kun työttömiäkin oli yli 400 000.

        "Nyt heitä on 900 000."

        Vähenemään päin ovat:

        https://www.stat.fi/til/eot/2020/01/eot_2020_01_2021-02-09_tie_001_fi.html

        "Lapsiköyhyys on räjähtänyt EU-jäsenyyden aikana."

        Jos niin on, niin se ei johdu EU.sta, vaan omien hallitustemme sosiaalipolitiikoista.

        "Valtion velka on moninkertaistunut. Vuonna 1994 valtion velka oli noin 60 miljardia euroa 90-luvun suuren laman jäljiltä. Vuonna 2016 se ylitti jo 100 miljardin rajan."

        Suhteessa bruttokansantuotteeseen velkamme oli 1994 suurempi kuin vielä viime vuonna, mutta ilmeisesti koronakriisi nyt nostaa sen vielä suuremmaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eu ja suomi
        Kohta 1. Suomi oli ja on aina ollut Euroopassa. Jäsenyys ei tuonut tähän tosiasiaan yhtään mitään lisäarvoa tai mitään muutakaan.

        Kohta 2. Euroopan Unionin jäsenmaiden sotilaita, myös suomalaisia, on ollut lähes yhtäjaksoisesti sotilasoperaatioissa vuodesta 1993 lähtien, Kosovosta ja Bosniasta Irakiin ja Afganistaniin, Syyrian sotaan ja Libyan tuhomaiseen. EU oli myös se instanssi, joka käynnisti Ukrainassa sisäisen kaaoksen, joka johti maan sisällissotaan EU:n tukeman länsi-Ukrainan ja Venäjän tukeman itä-Ukrainan välillä. Eli puheet Euroopan Unionista rauhanprojektina ovat valhe nekin. EU on ollut osa LÄNSIeurooppalaista rauhaa, mutta muualla EU onkin ollut mukana sotimassa.

        Kohta 3. Euroopan Unioni ei ole vapaiden valtioiden vapaaehtoinen yhteenliittymä. Se, miten EU kohtelee Britanniaa Brexit-prosessissa kertoo alastomasti EU:n suhtautumisen vapaaehtoisuuteen ja vapauteen. EU:n suhtautuminen Puolaan ja Unkariin alleviivaa myös sitä, ettei EU ole mitenkään vapaaehtoinen tai vapaa, vaan keskusjohtoinen ylikansallinen liittovaltiojärjestelmä, jota johtaa ei-kenenkään valitsema elitti, joka ei ole tilivelvollinen kenellekään ja silti säätää lakeja kaikille jäsenmaille, joilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä noista laeista. EU on nimenomaan kansallisten perusarvojen vastainen institutio kaikin tavoin - se on EU:n perusidea.

        Kohta 4. Yksikään EU:n jäsenmaa ei ole itsenäinen valtio. Suomi menetti itsenäisyytensä 1995, heti kun liityimme Euroopan Unioniin. Meillä ei ole omaa valuuttaa, ei omaa talouspolitiikkaa, ei omaa ulkopolitiikkaa, ei omaa turvallisuuspolitiikkaa, eikä meillä ole enää omaa armeijaammekaan. Valtiosääntömme on lain vastaisesti kumottu, sillä EU:ssa korkeinta päätösvaltaa käyttää EU-komissio, jota suomalaiset eivät ole valinneet. Ei eduskuntamme, eikä hallituksemme, eikä presidenttimme. Nuo institutiot ovat kaikki EU-komission ja EU-parlamentin alaisia orgaaneja, jotka hyppelevät EU:n käskyjen tahdissa - valitettavan mielellään.

        Kohta 5. Euroopan Unioniin mentäessä Suomessa oli köyhiä ihmisiä noin 150 000. Nyt heitä on 900 000. Lapsiköyhyys on räjähtänyt EU-jäsenyyden aikana. Valtion velka on moninkertaistunut. Vuonna 1994 valtion velka oli noin 60 miljardia euroa 90-luvun suuren laman jäljiltä. Vuonna 2016 se ylitti jo 100 miljardin rajan. Itseasiassa kun katsoo valtion velkan kehitystä, se räjähti käsiin jo 1992, jolloin Suomen taloutta ryhdyttiin sorvaamaan euro-kuntoon. Pahaksi onneksi tuli idän kaupan romahdus, jota kuitenkin kiihdytti jo vuosikymmenen taitteessa, EU:n toiveitten mukaisesti, aloitettu raha- ja lainamarkkinoiden liberalisointi. Valtion velan kaksinkertaistuminen johtui eurosta, keinotekoisesta yleiseurooppalaisesta valuutasta, jonka kustannuksia suomalaiset ovat makselleet eri muodoissa kymmeniä miljardeja nettotappiota.

        EU-jäsenyyden aikana suomalainen terveydenhoitojärjestelmä on ajettu alas, kouluja suljettu satamäärin, terveyskeskuksia suljettu satamäärin, vanhusten hoiva ajettu alas jnejne.

        Kohta 6. Euroopan Unionilla ei ole tulevaisuutta. Britannia lähtee ylikalliista ja epädemokraattisesta sekametelisopasta ja muitakin valtioita on lähtökuopissa. Jos ja kun Unkari ja Puola saavat tarpeekseen EU:n ylivallasta, ne lähtevät. Italiassa muutamat johtavat poliitikot ovat jo väläytelleet mahdollista EU-eroa. Tsekin presidentti on sanonut useaan otteeseen, ettei EU päätä Tsekin asioista, eli ilmoittanut ettei Tsekki noudata unionin sääntöjä ja lakeja. Jopa Saksassa EU-projektista luopumista ehdottanut puolue on nostanut kannatustaan ja yli-EU-mielinen Ranskan presidentti Macron on kotimaansa historian vähiten suosittu presidentti. Lapsillamme on maksettavanaan vähintäänkin kymmenien miljardien eurovelka. Lapsemme eivät enää päätä omista asioistaan, koska heillä ei ole enää kotimaata eikä valtaa siinä maassa missä he asuvat. He voivat piipittää ja äänestää europarlamentin jäseniä, jotka eivät edes tule edustamaan heitä tai heidän kotimaataan, mutta siinä kaikki. Se on lastemme eurotulevaisuus. Tämä on tosiasia.

        "Pahaksi onneksi tuli idän kaupan romahdus, jota kuitenkin kiihdytti jo vuosikymmenen taitteessa, EU:n toiveitten mukaisesti, aloitettu raha- ja lainamarkkinoiden liberalisointi."

        Vahvan markan politiikka, jota harjoitimme, oli toki tuhoisaa. Olisi alunperinkin pitänyt antaa markan kellua.

        "Valtion velan kaksinkertaistuminen johtui eurosta, keinotekoisesta yleiseurooppalaisesta valuutasta, jonka kustannuksia suomalaiset ovat makselleet eri muodoissa kymmeniä miljardeja nettotappiota."

        Ei. Koska bruttokansantuotteemme on kasvanut suotuisan talouskehityksemme vuoksi EU:ssa, valkaantumisemme olis itse asiassa suhteellisesti vähäisempää kuin ennen EU:n liittymistä. Mutta velkaantumisemme johtuu ihan oman talouspolitiikkamme epäonnistumisesta emmekä päässeet kunnolla mukaan maailman talouskasvuun viime vuosikymmennellä.

        "EU-jäsenyyden aikana suomalainen terveydenhoitojärjestelmä on ajettu alas,"

        Yle:

        "Suomen terveydenhuollolla on maailman paras hinta-laatusuhde, ilmenee tutkimuksesta – "Muualla ei ole päästy tällaiseen näin edullisilla kustannuksilla"

        Suomen terveydenhuollon laatu ja tulokset ovat laajan kansainvälisen tutkimuksen mukaan maailman parhaat. Suomen terveydenhuollon kustannukset ovat myös muita vertailumaita selvästi pienemmät."

        "kouluja suljettu satamäärin, terveyskeskuksia suljettu satamäärin, vanhusten hoiva ajettu alas jnejne."

        Ihmiset ovat muuttaneet pois syrjäseuduilta.

        "Kohta 6. Euroopan Unionilla ei ole tulevaisuutta."

        Tietenkin on. Yksikään maa ei halua toistaa Britannian virhettä.

        "Britannia lähtee ylikalliista ja epädemokraattisesta sekametelisopasta ja muitakin valtioita on lähtökuopissa."

        Britannia katuu katkerasti ja jos kansanäänestys järjestettäisiin nyt, niin jäsenyys voittaisi selvästi.

        "Jos ja kun Unkari ja Puola saavat tarpeekseen EU:n ylivallasta, ne lähtevät."

        Se olisi myös EU:n etu, mutta ei ole pelkoa, että ne luopuisivat saamistaan miljardeista.

        " Italiassa muutamat johtavat poliitikot ovat jo väläytelleet mahdollista EU-eroa."

        Italiassa EU-jäsenyydellä on selvä kansan tuki, vuonna 2019 71% italialaisista kannatti jäsenyyttä, en viitsi etsiää uudempaa tietoa.

        "Tsekin presidentti on sanonut useaan otteeseen, ettei EU päätä Tsekin asioista, eli ilmoittanut ettei Tsekki noudata unionin sääntöjä ja lakeja."

        Tietenkin se noudattaa.

        " Jopa Saksassa EU-projektista luopumista ehdottanut puolue on nostanut kannatustaan ja yli-EU-mielinen Ranskan presidentti Macron on kotimaansa historian vähiten suosittu presidentti. "

        Eivät nuo maat ole eroamassa EU:sta ole huoleti.

        "Lapsillamme on maksettavanaan vähintäänkin kymmenien miljardien eurovelka."

        Se johtuu ihan omasta talouspolitiikastamme. Lyhensimme valtionvelkaamme viimeksi vuonna 2019.

        "Lapsemme eivät enää päätä omista asioistaan, koska heillä ei ole enää kotimaata eikä valtaa siinä maassa missä he asuvat."

        Höpsis.

        "He voivat piipittää ja äänestää europarlamentin jäseniä, jotka eivät edes tule edustamaan heitä tai heidän kotimaataan, mutta siinä kaikki. Se on lastemme eurotulevaisuus. Tämä on tosiasia."

        Ei ole, vaan höpinää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos väität Euroopan Unionia demokraattiseksi, voit vastata seuraaviin kysymyksiin:
        1. Kuinka monta komissaaria olet äänestänyt virkaansa?
        2. Kuinka monta kertaa europarlamentissa on keskusteltu Suomen kansalaisten hyvinvoinnista?
        3. Kuinka monta kertaa Suomen eduskunta on hylännyt EU-direktiivin?
        4. Kuinka monta miljardia Suomi on saanut Euroopan Unionilta?

        Oikeat vastaukset: 1. Ei yhtään. 2. Ei kertaakaan. 3. Ei kertaakaan. 4. Ei senttiäkään.

        Faktat ovat faktoja. Niille eurohenkisinkään ei voi yhtään mitään.

        "Jos väität Euroopan Unionia demokraattiseksi, voit vastata seuraaviin kysymyksiin:
        1. Kuinka monta komissaaria olet äänestänyt virkaansa?"

        Suomessa komissaariehdokkaan valitsee hallitus. Se on edustuksellista demokratiaa.

        "2. Kuinka monta kertaa europarlamentissa on keskusteltu Suomen kansalaisten hyvinvoinnista?"

        Varmastikin monta kertaa, onhan siellä suomalaisa meppejä.

        "3. Kuinka monta kertaa Suomen eduskunta on hylännyt EU-direktiivin?"

        Ehkei kertaakaan.

        "4. Kuinka monta miljardia Suomi on saanut Euroopan Unionilta?"

        Vaikka kuinka monta miljardia esim. maataloustukina, erilaisten projektien rahoitukseen ym.

        "Oikeat vastaukset: 1. Ei yhtään. 2. Ei kertaakaan. 3. Ei kertaakaan. 4. Ei senttiäkään.

        Faktat ovat faktoja. Niille eurohenkisinkään ei voi yhtään mitään."

        No eivät ole faktoja. Suomi on ollut joinakin vuosian mm. nettosaaja eli saanut takaisin enemmän kuin olemme maksaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan Unionin Venäjälle asettamat pakotteet iskivät Suomeen, kuten Suomessa vieraillut saksalaisministeri loihe lausumaan, "kaikkein kipeimmin." Olemme menettäneet joka vuosi noin miljardin vientitulot. Arviolta 3000 työpaikkaa katosi maasta yhdessä humauksessa.

        "Euroopan Unionin Venäjälle asettamat pakotteet iskivät Suomeen, kuten Suomessa vieraillut saksalaisministeri loihe lausumaan, "kaikkein kipeimmin." Olemme menettäneet joka vuosi noin miljardin vientitulot. Arviolta 3000 työpaikkaa katosi maasta yhdessä humauksessa."

        No eivät iskeneet. Suomeen iski Venäjän asettamat vastapakotteet, mutta pakotteet ja vastapakotteet yhdessä vähensivät vientiämme Venäjälle tullin tilastojen mukaan vain n.6%. Ja kun muistetaan, että suuri osa tuosta vähennyksestä oli raskaasti tuettua maataloustuotantoa, niin kansantalouden tappiot jäävät siitä vielä pienemmiksi. Pakotteet Venäjän hyökkäyksestä naapurimaahansa ovat ehdottomasti suomen etu, koska olemme itse Venäjän naapurimaa.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Jos väität Euroopan Unionia demokraattiseksi, voit vastata seuraaviin kysymyksiin:
        1. Kuinka monta komissaaria olet äänestänyt virkaansa?"

        Suomessa komissaariehdokkaan valitsee hallitus. Se on edustuksellista demokratiaa.

        "2. Kuinka monta kertaa europarlamentissa on keskusteltu Suomen kansalaisten hyvinvoinnista?"

        Varmastikin monta kertaa, onhan siellä suomalaisa meppejä.

        "3. Kuinka monta kertaa Suomen eduskunta on hylännyt EU-direktiivin?"

        Ehkei kertaakaan.

        "4. Kuinka monta miljardia Suomi on saanut Euroopan Unionilta?"

        Vaikka kuinka monta miljardia esim. maataloustukina, erilaisten projektien rahoitukseen ym.

        "Oikeat vastaukset: 1. Ei yhtään. 2. Ei kertaakaan. 3. Ei kertaakaan. 4. Ei senttiäkään.

        Faktat ovat faktoja. Niille eurohenkisinkään ei voi yhtään mitään."

        No eivät ole faktoja. Suomi on ollut joinakin vuosian mm. nettosaaja eli saanut takaisin enemmän kuin olemme maksaneet.

        Vuoden 2015 eduskuntavaaleja edeltäneessä televisioidussa täysistunnossa silloin pääministeri Alexander Stubb ilmoitti painokkaasti, että "olemme luovuttaneet rahapolitiikan päätösvallan Brysseliin." Hän myös toisti lauseen painottaen. Yksikään kansanedustaja ei reagoinut asiaan millään tavalla, eikä yksikään media tarttunut aiheeseen. Lausehan tarkoitti koko talouspolitiikan päätösvallan siirtymistä Brysseliin. Toki näin oli ollut jo aikaisemmin.

        Kukaan ei koskaan kertonut meille, että kun Suomi liittyi Euroopan Unioniin, yksi ehdoista oli se, ettei Suomi enää voi lainata rahaa omalta keskuspankiltaan. Kaikki valtion ottama laina tuli ottaa "markkinoilta" eli yksityisiltä liikepankeilta. Vuoteen 2015 näiden lainojen korkoja oli maksettu noin 70 miljardia. Muitakin massivisia menetyksiä on ollut. Suomen talouden lopullinen tuho varmistui, kun EU perusti Euroopan keskuspankin EKP:n, jonka johto miehitettiin amerikkalaisen liikepankki Goldman Sachsin entisillä johtajilla. Tämän jälkeen Suomella ei ollut enää omaa talouspolitiikkaa.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Jos väität Euroopan Unionia demokraattiseksi, voit vastata seuraaviin kysymyksiin:
        1. Kuinka monta komissaaria olet äänestänyt virkaansa?"

        Suomessa komissaariehdokkaan valitsee hallitus. Se on edustuksellista demokratiaa.

        "2. Kuinka monta kertaa europarlamentissa on keskusteltu Suomen kansalaisten hyvinvoinnista?"

        Varmastikin monta kertaa, onhan siellä suomalaisa meppejä.

        "3. Kuinka monta kertaa Suomen eduskunta on hylännyt EU-direktiivin?"

        Ehkei kertaakaan.

        "4. Kuinka monta miljardia Suomi on saanut Euroopan Unionilta?"

        Vaikka kuinka monta miljardia esim. maataloustukina, erilaisten projektien rahoitukseen ym.

        "Oikeat vastaukset: 1. Ei yhtään. 2. Ei kertaakaan. 3. Ei kertaakaan. 4. Ei senttiäkään.

        Faktat ovat faktoja. Niille eurohenkisinkään ei voi yhtään mitään."

        No eivät ole faktoja. Suomi on ollut joinakin vuosian mm. nettosaaja eli saanut takaisin enemmän kuin olemme maksaneet.

        Euroopan Unionin jäsenyys on tuottanut Suomelle ja suomalaisille vain taloudellista tappiota. Jokainen voi käydä itse tarkistamassa asian PELKKIEN JÄSENMAKSUJEN OSALTA. Luvut ovat Euroopan Unionin omia lukuja. Ne ovat siis EU:n virallisia lukuja.
        https://eurooppatiedotus.fi/suomi-ja-eu/suomen-eu-jasenmaksut/


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Jos väität Euroopan Unionia demokraattiseksi, voit vastata seuraaviin kysymyksiin:
        1. Kuinka monta komissaaria olet äänestänyt virkaansa?"

        Suomessa komissaariehdokkaan valitsee hallitus. Se on edustuksellista demokratiaa.

        "2. Kuinka monta kertaa europarlamentissa on keskusteltu Suomen kansalaisten hyvinvoinnista?"

        Varmastikin monta kertaa, onhan siellä suomalaisa meppejä.

        "3. Kuinka monta kertaa Suomen eduskunta on hylännyt EU-direktiivin?"

        Ehkei kertaakaan.

        "4. Kuinka monta miljardia Suomi on saanut Euroopan Unionilta?"

        Vaikka kuinka monta miljardia esim. maataloustukina, erilaisten projektien rahoitukseen ym.

        "Oikeat vastaukset: 1. Ei yhtään. 2. Ei kertaakaan. 3. Ei kertaakaan. 4. Ei senttiäkään.

        Faktat ovat faktoja. Niille eurohenkisinkään ei voi yhtään mitään."

        No eivät ole faktoja. Suomi on ollut joinakin vuosian mm. nettosaaja eli saanut takaisin enemmän kuin olemme maksaneet.

        Nettosaaja on Valhe.
        Euroopan Unioni ei anna suomalaisille senttiäkään. Sen sijaan se antaa takaisin osan niistä veromiljardeista, jotka Suomi sinne antaa. Eli jokainen EU-tukisentti on itseasiassa suomalaisten veronmaksajien rahaa, joka on vain kiertänyt Brysselin kautta. Tätä termi Nettomaksaja tarkoittaa. Me maksamme EU:lle enemmän kuin sieltä saamme. Jokainen sentti jonka Suomi sinne syytää on sinun ja jokaisen suomalaisen veronmaksajan taskusta. Jotta eurostoliittolaiset ja eurotrollien valheet tulisivat oikeaan valoon, lainaamme tässä asiassa Euroopan Unionin omaa sivustoa eli Eurooppatiedotusta. Sen taulukot osoittavat vastaanpanemattomasti, että me emme saa EU:lta senttiäkään yhtään mitään tukea, vaan osan omistamme takaisin. Eli olemme "Nettomaksaja"-maa, eli rahoitamme Euroopan Unionin kautta mm. Eestiä ja muita maita. Avokätisesti.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Jos väität Euroopan Unionia demokraattiseksi, voit vastata seuraaviin kysymyksiin:
        1. Kuinka monta komissaaria olet äänestänyt virkaansa?"

        Suomessa komissaariehdokkaan valitsee hallitus. Se on edustuksellista demokratiaa.

        "2. Kuinka monta kertaa europarlamentissa on keskusteltu Suomen kansalaisten hyvinvoinnista?"

        Varmastikin monta kertaa, onhan siellä suomalaisa meppejä.

        "3. Kuinka monta kertaa Suomen eduskunta on hylännyt EU-direktiivin?"

        Ehkei kertaakaan.

        "4. Kuinka monta miljardia Suomi on saanut Euroopan Unionilta?"

        Vaikka kuinka monta miljardia esim. maataloustukina, erilaisten projektien rahoitukseen ym.

        "Oikeat vastaukset: 1. Ei yhtään. 2. Ei kertaakaan. 3. Ei kertaakaan. 4. Ei senttiäkään.

        Faktat ovat faktoja. Niille eurohenkisinkään ei voi yhtään mitään."

        No eivät ole faktoja. Suomi on ollut joinakin vuosian mm. nettosaaja eli saanut takaisin enemmän kuin olemme maksaneet.

        Olemme menettäneet pelkissä jäsenmaksuissa 5,6918 miljardia euroa netto. Siis pelkät jäsenmaksut ovat kaikkien saamiemme EU-tukien jälkeenkin tuottaneet Suomelle, eli suomalaisille, yli viiden ja puolen miljardin laskun, nettotappion. Pelkät jäsenmaksut. Nettomiinusta siis. Veronmaksajat ovat siis ottaneet tuon verran takkiin pelkissä jäsenmaksuissa. Kun kuka tahansa seuraavaksi alkaa puhua EU-tuista ja siitä kuinka paljon Suomi niitä saa, voit nauraa puhujalle päin naamaa. Me olemme itse maksaneet ne tuet, jotka kiertävät vain Brysselin kautta, mutta olemme silti, kaikkien tukien jälkeenkin miinuksella eli nettohäviäjiä. Pelkissä jäsenmaksuissa. Ja kaikki tämä itsensä Eurooppatiedotuksen lukujen mukaan.
        https://eurooppatiedotus.fi/suomi-ja-eu/suomen-eu-jasenmaksut/

        Mutta kaikki suomalaisten kärsimät taloudelliset tappiot ja menetyksethän eivät jää pelkkään jäsenmaksujen aiheuttamaan menetykseen. Menetämme joka vuosi noin 80% tullimaksuistamme. EU-jäsenyyden aikana menetettyjen tullimaksujen kokonaissuomma on käsittämätön. Se on kymmeniä miljardeja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2015 eduskuntavaaleja edeltäneessä televisioidussa täysistunnossa silloin pääministeri Alexander Stubb ilmoitti painokkaasti, että "olemme luovuttaneet rahapolitiikan päätösvallan Brysseliin." Hän myös toisti lauseen painottaen. Yksikään kansanedustaja ei reagoinut asiaan millään tavalla, eikä yksikään media tarttunut aiheeseen. Lausehan tarkoitti koko talouspolitiikan päätösvallan siirtymistä Brysseliin. Toki näin oli ollut jo aikaisemmin.

        Kukaan ei koskaan kertonut meille, että kun Suomi liittyi Euroopan Unioniin, yksi ehdoista oli se, ettei Suomi enää voi lainata rahaa omalta keskuspankiltaan. Kaikki valtion ottama laina tuli ottaa "markkinoilta" eli yksityisiltä liikepankeilta. Vuoteen 2015 näiden lainojen korkoja oli maksettu noin 70 miljardia. Muitakin massivisia menetyksiä on ollut. Suomen talouden lopullinen tuho varmistui, kun EU perusti Euroopan keskuspankin EKP:n, jonka johto miehitettiin amerikkalaisen liikepankki Goldman Sachsin entisillä johtajilla. Tämän jälkeen Suomella ei ollut enää omaa talouspolitiikkaa.

        Euromaana Suomi saa lainaa markkinoilta jopa negatiivisella korolla ja jos luulet, että Suomi ei voi vaikuttaa talouspolitiikkaansa, niin sittenhän sinun on turha äänestää persuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan Unionin jäsenyys on tuottanut Suomelle ja suomalaisille vain taloudellista tappiota. Jokainen voi käydä itse tarkistamassa asian PELKKIEN JÄSENMAKSUJEN OSALTA. Luvut ovat Euroopan Unionin omia lukuja. Ne ovat siis EU:n virallisia lukuja.
        https://eurooppatiedotus.fi/suomi-ja-eu/suomen-eu-jasenmaksut/

        Ja kuten huomaat tilastoista, Suomi on ollut nettosaaja kolmena vuotena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nettosaaja on Valhe.
        Euroopan Unioni ei anna suomalaisille senttiäkään. Sen sijaan se antaa takaisin osan niistä veromiljardeista, jotka Suomi sinne antaa. Eli jokainen EU-tukisentti on itseasiassa suomalaisten veronmaksajien rahaa, joka on vain kiertänyt Brysselin kautta. Tätä termi Nettomaksaja tarkoittaa. Me maksamme EU:lle enemmän kuin sieltä saamme. Jokainen sentti jonka Suomi sinne syytää on sinun ja jokaisen suomalaisen veronmaksajan taskusta. Jotta eurostoliittolaiset ja eurotrollien valheet tulisivat oikeaan valoon, lainaamme tässä asiassa Euroopan Unionin omaa sivustoa eli Eurooppatiedotusta. Sen taulukot osoittavat vastaanpanemattomasti, että me emme saa EU:lta senttiäkään yhtään mitään tukea, vaan osan omistamme takaisin. Eli olemme "Nettomaksaja"-maa, eli rahoitamme Euroopan Unionin kautta mm. Eestiä ja muita maita. Avokätisesti.

        Tarjoamastasi tilastosta voi huomata, että Suomi on saanut kolmena vuotena enemmän tukea EU:sta kuin on sinne jäsenmaksuina maksanut. Ja edelleenkin hyöty jäsenmaksuistamme on paljon suurempi kuin mitä joutuisimme maksamaan EU:n ulkopulella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olemme menettäneet pelkissä jäsenmaksuissa 5,6918 miljardia euroa netto. Siis pelkät jäsenmaksut ovat kaikkien saamiemme EU-tukien jälkeenkin tuottaneet Suomelle, eli suomalaisille, yli viiden ja puolen miljardin laskun, nettotappion. Pelkät jäsenmaksut. Nettomiinusta siis. Veronmaksajat ovat siis ottaneet tuon verran takkiin pelkissä jäsenmaksuissa. Kun kuka tahansa seuraavaksi alkaa puhua EU-tuista ja siitä kuinka paljon Suomi niitä saa, voit nauraa puhujalle päin naamaa. Me olemme itse maksaneet ne tuet, jotka kiertävät vain Brysselin kautta, mutta olemme silti, kaikkien tukien jälkeenkin miinuksella eli nettohäviäjiä. Pelkissä jäsenmaksuissa. Ja kaikki tämä itsensä Eurooppatiedotuksen lukujen mukaan.
        https://eurooppatiedotus.fi/suomi-ja-eu/suomen-eu-jasenmaksut/

        Mutta kaikki suomalaisten kärsimät taloudelliset tappiot ja menetyksethän eivät jää pelkkään jäsenmaksujen aiheuttamaan menetykseen. Menetämme joka vuosi noin 80% tullimaksuistamme. EU-jäsenyyden aikana menetettyjen tullimaksujen kokonaissuomma on käsittämätön. Se on kymmeniä miljardeja.

        Jos tuo luku 5,6918 miljardia jakautuu 26 vuodelle, niin se tekee vajaa 200 miljoonaa per vuosi ja sillä hinnalla saamme tullivapauden tärkeimpiin vientimaihimme. Halpa hinta. Tullimaksuista luopu,imem on tietysti kaksipuolista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eu ja suomi
        Kohta 1. Suomi oli ja on aina ollut Euroopassa. Jäsenyys ei tuonut tähän tosiasiaan yhtään mitään lisäarvoa tai mitään muutakaan.

        Kohta 2. Euroopan Unionin jäsenmaiden sotilaita, myös suomalaisia, on ollut lähes yhtäjaksoisesti sotilasoperaatioissa vuodesta 1993 lähtien, Kosovosta ja Bosniasta Irakiin ja Afganistaniin, Syyrian sotaan ja Libyan tuhomaiseen. EU oli myös se instanssi, joka käynnisti Ukrainassa sisäisen kaaoksen, joka johti maan sisällissotaan EU:n tukeman länsi-Ukrainan ja Venäjän tukeman itä-Ukrainan välillä. Eli puheet Euroopan Unionista rauhanprojektina ovat valhe nekin. EU on ollut osa LÄNSIeurooppalaista rauhaa, mutta muualla EU onkin ollut mukana sotimassa.

        Kohta 3. Euroopan Unioni ei ole vapaiden valtioiden vapaaehtoinen yhteenliittymä. Se, miten EU kohtelee Britanniaa Brexit-prosessissa kertoo alastomasti EU:n suhtautumisen vapaaehtoisuuteen ja vapauteen. EU:n suhtautuminen Puolaan ja Unkariin alleviivaa myös sitä, ettei EU ole mitenkään vapaaehtoinen tai vapaa, vaan keskusjohtoinen ylikansallinen liittovaltiojärjestelmä, jota johtaa ei-kenenkään valitsema elitti, joka ei ole tilivelvollinen kenellekään ja silti säätää lakeja kaikille jäsenmaille, joilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä noista laeista. EU on nimenomaan kansallisten perusarvojen vastainen institutio kaikin tavoin - se on EU:n perusidea.

        Kohta 4. Yksikään EU:n jäsenmaa ei ole itsenäinen valtio. Suomi menetti itsenäisyytensä 1995, heti kun liityimme Euroopan Unioniin. Meillä ei ole omaa valuuttaa, ei omaa talouspolitiikkaa, ei omaa ulkopolitiikkaa, ei omaa turvallisuuspolitiikkaa, eikä meillä ole enää omaa armeijaammekaan. Valtiosääntömme on lain vastaisesti kumottu, sillä EU:ssa korkeinta päätösvaltaa käyttää EU-komissio, jota suomalaiset eivät ole valinneet. Ei eduskuntamme, eikä hallituksemme, eikä presidenttimme. Nuo institutiot ovat kaikki EU-komission ja EU-parlamentin alaisia orgaaneja, jotka hyppelevät EU:n käskyjen tahdissa - valitettavan mielellään.

        Kohta 5. Euroopan Unioniin mentäessä Suomessa oli köyhiä ihmisiä noin 150 000. Nyt heitä on 900 000. Lapsiköyhyys on räjähtänyt EU-jäsenyyden aikana. Valtion velka on moninkertaistunut. Vuonna 1994 valtion velka oli noin 60 miljardia euroa 90-luvun suuren laman jäljiltä. Vuonna 2016 se ylitti jo 100 miljardin rajan. Itseasiassa kun katsoo valtion velkan kehitystä, se räjähti käsiin jo 1992, jolloin Suomen taloutta ryhdyttiin sorvaamaan euro-kuntoon. Pahaksi onneksi tuli idän kaupan romahdus, jota kuitenkin kiihdytti jo vuosikymmenen taitteessa, EU:n toiveitten mukaisesti, aloitettu raha- ja lainamarkkinoiden liberalisointi. Valtion velan kaksinkertaistuminen johtui eurosta, keinotekoisesta yleiseurooppalaisesta valuutasta, jonka kustannuksia suomalaiset ovat makselleet eri muodoissa kymmeniä miljardeja nettotappiota.

        EU-jäsenyyden aikana suomalainen terveydenhoitojärjestelmä on ajettu alas, kouluja suljettu satamäärin, terveyskeskuksia suljettu satamäärin, vanhusten hoiva ajettu alas jnejne.

        Kohta 6. Euroopan Unionilla ei ole tulevaisuutta. Britannia lähtee ylikalliista ja epädemokraattisesta sekametelisopasta ja muitakin valtioita on lähtökuopissa. Jos ja kun Unkari ja Puola saavat tarpeekseen EU:n ylivallasta, ne lähtevät. Italiassa muutamat johtavat poliitikot ovat jo väläytelleet mahdollista EU-eroa. Tsekin presidentti on sanonut useaan otteeseen, ettei EU päätä Tsekin asioista, eli ilmoittanut ettei Tsekki noudata unionin sääntöjä ja lakeja. Jopa Saksassa EU-projektista luopumista ehdottanut puolue on nostanut kannatustaan ja yli-EU-mielinen Ranskan presidentti Macron on kotimaansa historian vähiten suosittu presidentti. Lapsillamme on maksettavanaan vähintäänkin kymmenien miljardien eurovelka. Lapsemme eivät enää päätä omista asioistaan, koska heillä ei ole enää kotimaata eikä valtaa siinä maassa missä he asuvat. He voivat piipittää ja äänestää europarlamentin jäseniä, jotka eivät edes tule edustamaan heitä tai heidän kotimaataan, mutta siinä kaikki. Se on lastemme eurotulevaisuus. Tämä on tosiasia.

        Niin ja olisit paljon uskottavampi EU:n vastustuksessasi, jos et valehtelisi Venäjän sodan puolesta Ukrainassa. Venäjä kun haluaa hajottaa EU:n, jotta se voisi painostaa yksittäisiä nykyisiä jäsenmaita sekä poliittisesti että taloudellisesti. Ja sinä näköjään toistat Venäjän narratiivia.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Niin ja olisit paljon uskottavampi EU:n vastustuksessasi, jos et valehtelisi Venäjän sodan puolesta Ukrainassa. Venäjä kun haluaa hajottaa EU:n, jotta se voisi painostaa yksittäisiä nykyisiä jäsenmaita sekä poliittisesti että taloudellisesti. Ja sinä näköjään toistat Venäjän narratiivia.

        Olisi aika erota EU:sta ja eurosta.
        Nythän me näemme entistä selvemmin, miten meitä painostetaan rikkomaan perustuslakia.
        Siitähän on tullut jo tapa, esim. euroon liityttiin vastoin perustuslakia ja sillä perusteella siitä erkaantuminen pitäisi olla helppoa.
        EU:sta valehdeltiin kansalle, luvattiin sitä ja tätä ja tässä nyt sitten ollaan, korvia myöden velassa ja lisää otetaan Ranskan ja Saksan pankkien pönkittämiseen.
        Nehän pitävät meitä idiootteina ja oikeutetusti....mikä muu maa maksaa näin nöyrästi, saamatta vastinetta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi aika erota EU:sta ja eurosta.
        Nythän me näemme entistä selvemmin, miten meitä painostetaan rikkomaan perustuslakia.
        Siitähän on tullut jo tapa, esim. euroon liityttiin vastoin perustuslakia ja sillä perusteella siitä erkaantuminen pitäisi olla helppoa.
        EU:sta valehdeltiin kansalle, luvattiin sitä ja tätä ja tässä nyt sitten ollaan, korvia myöden velassa ja lisää otetaan Ranskan ja Saksan pankkien pönkittämiseen.
        Nehän pitävät meitä idiootteina ja oikeutetusti....mikä muu maa maksaa näin nöyrästi, saamatta vastinetta?

        Tarkoitat siis, että meidän pitäisi hylätä vapaakauppasopimuksemme ja tullivapautemme tärkeimpien vientimaidemme kanssa ja näin tuhota taloutemme.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tarkoitat siis, että meidän pitäisi hylätä vapaakauppasopimuksemme ja tullivapautemme tärkeimpien vientimaidemme kanssa ja näin tuhota taloutemme.

        Italialla on kymmenen kertaa enemmän kultaa kuin suomella. Möis kultaansa, tai ottas lainaa sitä vasten.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tarkoitat siis, että meidän pitäisi hylätä vapaakauppasopimuksemme ja tullivapautemme tärkeimpien vientimaidemme kanssa ja näin tuhota taloutemme.

        Eiku lopettaa suomalaisten rokottaminen.
        Ruotsissa rekisteröity jo yli 30 000 haittavaikutusta COVID-rokotteen saaneilta


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tarkoitat siis, että meidän pitäisi hylätä vapaakauppasopimuksemme ja tullivapautemme tärkeimpien vientimaidemme kanssa ja näin tuhota taloutemme.

        Eiku lopettaa suomalaisten rokottaminen.
        Ruotsissa rekisteröity jo yli 30 000 haittavaikutusta COVID-rokotteen saaneilta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Italialla on kymmenen kertaa enemmän kultaa kuin suomella. Möis kultaansa, tai ottas lainaa sitä vasten.

        Kulta ei ole Italian valtion, vaan Italian keskuspankin ja se puolestaan osallistuu EKP:n kanssa euron arvon sääntelyyn ja Italian kullasta suuri osa näin taitaa jo olla lainojen vakuutena., vähintäänkin Italian valtion valtavien lainojen korot nousisivat ilman tuota kultaa.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tarkoitat siis, että meidän pitäisi hylätä vapaakauppasopimuksemme ja tullivapautemme tärkeimpien vientimaidemme kanssa ja näin tuhota taloutemme.

        Rokotteista pitäisi päästä eroon.
        Koronarokotteet ovat tuoneet aivan uusia numeroita rokotekuolleisuustilastoihin. Yhdysvalloissa on tapahtunut vuodessa suuri muutos: viime vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana kuoli rokotteiden vuoksi 36 henkilöä, tämän vuoden (2021) ensimmäisen neljänneksen aikana rokotekuolleita raportoitiin 2.249. Luku koskee vain koronarokotteita. Silti nousu oli 60-kertainen. – Israelin rokotuksia koskeva tutkimus kertoo, että viiden viikon aikana rokotusten aloittamisesta rokotekuolleisuus nousi 40-kertaisesti.

        Yhdysvaltain CDC – joka vertautuu hyvin meidän THL:äämme – kertoi 2.4.2021 raportissaan, että joulukuun 14. päivän (2020, silloin koronarokotukset aloitettiin USA:ssa) ja maaliskuun 26. päivän (2021) välisenä aikana liittovaltiossa oli raportoitu 50.861 koronarokotteiden haittavaikutusta. Näistä 7.726 oli vakavia haittoja, jotka vaativat terveysalan henkilön tai sairaalan hoitoa tai aiheuttivat pysyvän vaurion, ja 2.249 oli kuolemantapauksia.

        Luvut ovat jatkaneet tasaista nousua joulukuusta asti. CDC (Centers of Disease Control and Prevention) julkaisee raporttinsa viikottain. Esimerkiksi edellisten 7 päivän aikana kuolemia oli tullut lisää 199, vakavia haittoja 631 tapausta.

        Vuosi sitten, ennen Pfizerin, Modernan, AstraZenecan ja Johnson&Johnsonin koronarokotteita, vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä ilmoitettiin 36 kuolemaa. Luku kattoi kaikki FDA:n hyväksymien rokotteiden aiheuttamat kuolemat, ja melkein puolet kuolleista oli alle 3-vuotiaita lapsia. Koronarokotteita ei silloin vielä ollut.

        Rokotekuolemat ovat näiden lukujen perusteella lisääntyneet Yhdysvalloissa 60-kertaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rokotteista pitäisi päästä eroon.
        Koronarokotteet ovat tuoneet aivan uusia numeroita rokotekuolleisuustilastoihin. Yhdysvalloissa on tapahtunut vuodessa suuri muutos: viime vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana kuoli rokotteiden vuoksi 36 henkilöä, tämän vuoden (2021) ensimmäisen neljänneksen aikana rokotekuolleita raportoitiin 2.249. Luku koskee vain koronarokotteita. Silti nousu oli 60-kertainen. – Israelin rokotuksia koskeva tutkimus kertoo, että viiden viikon aikana rokotusten aloittamisesta rokotekuolleisuus nousi 40-kertaisesti.

        Yhdysvaltain CDC – joka vertautuu hyvin meidän THL:äämme – kertoi 2.4.2021 raportissaan, että joulukuun 14. päivän (2020, silloin koronarokotukset aloitettiin USA:ssa) ja maaliskuun 26. päivän (2021) välisenä aikana liittovaltiossa oli raportoitu 50.861 koronarokotteiden haittavaikutusta. Näistä 7.726 oli vakavia haittoja, jotka vaativat terveysalan henkilön tai sairaalan hoitoa tai aiheuttivat pysyvän vaurion, ja 2.249 oli kuolemantapauksia.

        Luvut ovat jatkaneet tasaista nousua joulukuusta asti. CDC (Centers of Disease Control and Prevention) julkaisee raporttinsa viikottain. Esimerkiksi edellisten 7 päivän aikana kuolemia oli tullut lisää 199, vakavia haittoja 631 tapausta.

        Vuosi sitten, ennen Pfizerin, Modernan, AstraZenecan ja Johnson&Johnsonin koronarokotteita, vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä ilmoitettiin 36 kuolemaa. Luku kattoi kaikki FDA:n hyväksymien rokotteiden aiheuttamat kuolemat, ja melkein puolet kuolleista oli alle 3-vuotiaita lapsia. Koronarokotteita ei silloin vielä ollut.

        Rokotekuolemat ovat näiden lukujen perusteella lisääntyneet Yhdysvalloissa 60-kertaisesti.

        "Rokotteista pitäisi päästä eroon."

        Miksi ihmeessä, kun ne ovat maailmanlaajuisesti estäneet jo miljoonia ihmisiä kuolemasta koronaan?

        "tämän vuoden (2021) ensimmäisen neljänneksen aikana rokotekuolleita raportoitiin 2.249. Luku koskee vain koronarokotteita. Silti nousu oli 60-kertainen."

        Katsotaanpa CDC mitä itse kertoo:

        "Over 273 million doses of COVID-19 vaccines were administered in the United States from December 14, 2020, through May 17, 2021. During this time, VAERS received 4,647 reports of death (0.0017%) among people who received a COVID-19 vaccine. CDC and FDA physicians review each case report of death as soon as notified and CDC requests medical records to further assess reports. A review of available clinical information, including death certificates, autopsy, and medical records has not established a causal link to COVID-19 vaccines. However, recent reports indicate a plausible causal relationship between the J&J/Janssen COVID-19 Vaccine and a rare and serious adverse event—blood clots with low platelets—which has caused deaths. Get the latest safety information on the J&J/Janssen vaccine. CDC and FDA will continue to investigate reports of adverse events, including deaths, reported to VAERS."

        Eli rokotteilla ei ole yhteyttä edes noihin kuolemiin kuin mahdollisesti erittäin harvoissa tapauksissa. Ja rokotteet ovat USA:ssakin jo nyt pelastaneet satoja tuhansia ihmishenkiä estämällä rokotettuja sairastumasta koronaan ja levittästä tautia eteenpäin.

        "Rokotekuolemat ovat näiden lukujen perusteella lisääntyneet Yhdysvalloissa 60-kertaisesti."

        Lukusi eivät pidä paikkaansa CDC:n itsensä mukaan ja on selvää, että rokotteet pelastavat valtavasti enemmän ihmisiä kuin niihin mahdollisesti kuolee. Etkö osaa vertailla riskejä ja hallitse tilastomatematiikkaa?


    • Anonyymi

      "Suomi hyökkäsi
      sitten vastaavasti NL:aan -4"

      Neuvostoliitto aloitti sodan ilman minkäänlaista provokaatiota pommittamalla Suomea.

      • Anonyymi

        Se pommitus oli varoitus Suomelle että ei yhdy naziSaksan hyökkäykseen NLoon mutta suomalaisethan hyökkäsi ja kärsi sadan tuhannen miehen tappion.


    • Anonyymi

      Länsimainen demokraattinen puolustusliitto Nato vai alisteisena harvainvaltaisen hyökkäävän venäjän sotavoimien sätkynukkena ja itsenäisyytensä menettäneenä.

      Siinäpä on mistä valita, aika helppoa valita Natoj, sen kun tavallinen toopekin .käsittää.

      • Anonyymi

        Suomen itsenäisyys on jo mennyt kun EU twiittailee ja kiristää Suomen eduskuntaa äänestämään oikein EUn elvytyspaketista. Täysi itsenäisyys EUsta ja oma puolustus ilman NATOja on Suomen oikea tie mutta sitä ei tässä pimpolassa tule enää tapahtumaan


    • Yli 90% EU-maista on NATO:ssa. Miksi Venäjä ei uhkaa niitä? Siksi koska ne ovat NATO:ssa. Taitaa aloittjan päämäärä olla, kuten kaikilla venäjätrolleilla: Estää Suomen pääsy NATO:on, että Venäjä voisi aina vaikuttaa Suomeen.

    • Anonyymi

      Mitä?
      Sveitsi ei kuulu Natoon.
      Ruotsi ei kuulu Natoon.
      Suomi ei kuulu Natoon.

      Mitä?

      Miksi Venäjä ei ole hyökännyt niihin?

      • Anonyymi

        Mitä?
        Ukraina ei kuulu Natoon.
        Georgia ei kuulu Natoon.

        Mitä?

        Miksi Venäjä ON hyökännyt niihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Ukraina ei kuulu Natoon.
        Georgia ei kuulu Natoon.

        Mitä?

        Miksi Venäjä ON hyökännyt niihin?

        Ei Venäjä ole hyökännyt ei Georgiaan, ei Ukrainaan sitten Iivana julman.

        Georgia hyökkäsi Suomeen Stalinin johdolla taannoin.


    • Anonyymi

      Nato LUOPIO vähättelee Naton Suomea vastaan kohdistaneita agressioita.

      # Onhan Nato-Britannia pommittanutkin Suomea. :(#

      "Nato Tiltu:
      Yhden kerran muodollisesti. Ei tainnut tulla tappioita!"

      Niin. Natohan ei siviiliuhreja edes laske.

      • Anonyymi

        ” Yhden kerran muodollisesti. Ei tainnut tulla tappioita!"

        Niin. Natohan ei siviiliuhreja edes laske.”

        Sinähän voit asian oikaista? Montako siviiliä kuoli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Yhden kerran muodollisesti. Ei tainnut tulla tappioita!"

        Niin. Natohan ei siviiliuhreja edes laske.”

        Sinähän voit asian oikaista? Montako siviiliä kuoli?

        Kyllä niitä muutama meni. Satamajätkiä ja merimiehiä pääasiassa. Siviilejä kaikki tyynni.


    • Anonyymi

      Todellisuudessa ei yksikään.

      ” Satamassa ilmatorjuntatuli oli voimakasta ja pudotti yhden Albacore-pommittajan ja kaksi Fulmar-hävittäjää.Muut koneet palasivat tukialukselle kello 17 mennessä. Neljä koneista oli vahingoittunut, ja miehistöistä kaatui yhteensä seitsemän henkeä.

      Vasta rakennetusta laiturista osa tuhoutui, ja satamaan upposi yksi norjalainen rommilastissa ollut kauppa-alus. Joitakin pienehköjä rakennuksia ja sataman lautavarasto paloi, ja kalajauhotehdas sekä muut satamavarastot saivat muutamia osumia. Kolme henkeä kuoli, näistä kaksi oli saksalaissotilaita ja kolmas kauppalaivaston merimies. Neljä suomalaista siviiliä haavoittui, heistä yksi vaikeasti, mutta kaiken kaikkiaan pommituksen tuhot olivat muuten suhteellisen vähäiset.

      • Anonyymi

        Iso-Britannia oli sotinut jo Suomea ja Suomen etuja vastaan ennen talvisotaa, jolloin Suomesta oli punikkien Muurmannin legioona vahvistamassaa Brittien joukkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso-Britannia oli sotinut jo Suomea ja Suomen etuja vastaan ennen talvisotaa, jolloin Suomesta oli punikkien Muurmannin legioona vahvistamassaa Brittien joukkoja.

        Brittijoukot Suomea vastaan sotimassa:
        "Muurmannin legioona oli brittien värväämä joukko-osasto, joka muodostui Suomen sisällissodan aikana Neuvosto-Venäjän puolelle paenneista punakaartilaisista. Se taisteli yhdessä brittien kanssa muun muassa Suomen hallituksen lähettämää Vienan retkikuntaa vastaan."

        "Muurmannin (nykyinen Murmansk) legioona: 1 200 punakaartiin kuuluvaa suomalaista, jotka päätyivät Ison-Britannian armeijan alaisuuteen Kuolan niemimaalle.
        Legioonan tehtävä oli terrorisoida Suomea Muurmannin alueelta käsin ja sotia suomalaisia sekä saksalaisia vastaan."


      • Anonyymi

        Brittien Suomen pommituksista aiheutui vain siviiliuhreja, normaaliin Nato tyyliin.


    • Anonyymi

      "Ennen kuin lukija luulee, etten olisi isänmaallinen mies, niin totean
      tähän alkuun, että isoisäni oli sekä talvi-, että jatkosodassa, isäni on
      reservin upseeri ja itse olen suorittanut 11kk varusmiespalveluksen.
      Rakastan Suomea ja sen itsenäisyyttä!"

      Tyypillinen tiltu aloitus.

      • Anonyymi

        Vitutuksestanne huolimatta, hyvää ja erittäin koronaista perjantaiaamua sinne Lontoon trollitoimistoon. :)


    • Anonyymi

      "Miksi NATO olisi Suomelle katastrofi" ?

      Ei vain Suomelle. Nato itsessään on KATASTROFI!

    • Anonyymi

      "Miksi NATO olisi Suomelle katastrofi"

      No miksi EI?

      • Anonyymi

        ” "Miksi NATO olisi Suomelle katastrofi"
        No miksi EI?”

        Siksi ei, että se turvaa meidät sotilaallisilta hyökkäyksiltä samaan tapaan kuin vaikkapa Baltian maat, Norjan ja Tanskan!


      • Anonyymi

        ” "Miksi NATO olisi Suomelle katastrofi"
        No miksi EI?”

        Siksi ei, että se turvaa meidät sotilaallisilta hyökkäyksiltä samaan tapaan kuin vaikkapa Baltian maat, Norjan ja Tanskan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” "Miksi NATO olisi Suomelle katastrofi"
        No miksi EI?”

        Siksi ei, että se turvaa meidät sotilaallisilta hyökkäyksiltä samaan tapaan kuin vaikkapa Baltian maat, Norjan ja Tanskan!

        Ei siis turvaa meidät sotilaallisilta hyökkäyksiltä, ei mitenkään, ainakaan sotapelin mukaan. Nato häviäsi Venäjää vastaan aloittamansa sodan teknisellä tyrmäyksellä ja lisäksi kaikin tuomariäänin 3 - 0

        Baltialle ei jäisi muutakuin Naton ongelmajäte raato hoidettavaksi.


    • Anonyymi

      Venäjä on oikeassa, kaikki muut ovat väärässä.
      Venäjän valheet voivat näyttää valheilta mutta ne ovat Putinin haikuja.

      Kansantalon lapset muuttaisivat heti sinne jos sosiaaliedut olisivat paremmat kuin Suomessa. Ja kunnan myöntämä asunto.

      Mutta sieltä löytyisi aina työtä heille naurispelloilta ja asunto olisi perseestä oleva kommuuni.
      Eipä houkuttele ei. Suomessa lonkan vetäminen on helpompaa ja nettiin voi kirjoitella Vietnamin sodasta tosiasioita joista tiltut näkevät unia.

    • Anonyymi

      Neljään vuoteen (Krim) ei ole löytäneet mitään positiivista
      sanottavaa naapuristaan Ukrainasta. :D

      • Anonyymi

        Ja vaikka löytäisi ei sitä Venäjän miehityksessä parane sanoa:-D


    • Anonyymi

      kolme lupausta, jotka rikottiin. En paneudu yksityiskohtiin. Ensimmäinen lupaus tapahtui silloin kun Neuvostoliitto hajosi. Yhdysvallat lupasi Venäjälle, että Nato ei laajene milliäkään Venäjän suuntaan. Lupausta ei allekirjoitettu vaan tehtiin suullisesti, mutta siitä on lukuisia muistiinpanoja. Mitä olemme nähneet? Nato on laajentunut aivan Venäjän rajoille saakka. Venäjä on huomauttanut asiasta lukuisia kertoja, mutta Yhdysvallat on vain sanonut, että asia ei kuulu teille. Toinen lupaus oli INF-sopimus, jossa sovittiin keskimatkan ohjusten poistamisesta Euroopasta. Sopimus tehtiin 8. joulukuuta 1987. Allekirjoittajina olivat Neuvostoliiton johtaja Mihail Gorbatsov ja Yhdysvaltain Ronald Reagan. Venäjä täytti sopimuksen kaikki ehdot, mutta Yhdysvallat vain osittain. Nyt presidentti Donald Trump on sanonut sopimuksen yksipuolisesti irti. Tämä on herättänyt suurta huomiota Euroopassa. Ne valtiot, jotka ottavat näitä Yhdysvaltojen ohjuksia maaperälleen asettavat itsensä myös Venäjän kohteiksi ja suureen vaaraan. Kolmas tapaus on Yhdysvaltojen Puolaan, Romaniaan ja Tsekkeihin sijoitetut ns. ohjuspuolustusjärjestelmät, jotka Yhdysvallat sanoo sijoittaneensa Irania vastaan. Mutta jos katsoo tukikohtien sijainteja kartalla, on ne selkeästi suunnattu Venäjää vastaan. Venäjä on lukuisia kertoja pyytänyt kirjallista sopimusta siitä, että asemia ei käytetä Venäjää vastaan, mutta Yhdysvallat on kategorisesti kieltäytynyt tästä. Näihin kaikkiin liittyy ikivanha Yhdysvaltojen teoria, että sota käytäisiin Euroopassa eikä Yhdysvallat joudu joutuisi sotatoimien kohteeksi. Tämä teoria on nykyisin täysin jälkeenjäänyt ja on selvää, että nykyaseilla tämä ei yksinkertaisesti enää toimi. Tosin tuho Euroopassakin olisi valtavaa. Tätä olisi syytä ajatella niidenkin eurooppalaisten valtioiden, jotka ottavat osaa tähän toimintaan.

    • Anonyymi

      Miksi NATO olisi Suomelle katastrofi?

      No Nato tekisi Suomesta hyökkäysalustansa ja samalla vastaisku kohteen.

      Vastaisku olisi katastrofi Suomelle, vaikkei tapahtuisi edes ydinasein!

    • Anonyymi

      ” No Nato tekisi Suomesta hyökkäysalustansa ja samalla vastaisku kohteen.”

      Natolla ei ole pienintäkään aikomusta hyökätä Venäjälle vaan se on pelkkä puolustusjärjestö!

      Sen sijaan Suomen Nato- jäsenyys olisi katastrofi Suomen stallarille, koska se estäisi Venäjää miehittämästä Suomea, joka on lopultakin stallarin hellimä salainen haave!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe