Muistolause hautajaisiin

Jälleenkerransurua

Niin mikähän olisi hyvä, kun niitä on niin monia mitä voisi valita? Onkohan jotain sellaista missä puhutaan levosta ja rauhasta?

12

3237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkakuinkapaljon

      Sehän selviää, kun selaat muistokirjoituksia.

    • MuistetaanItseVainajaa

      Kristityn vainajan muistolauseen voisi löytää jostain raamatunjakeesta, virsikirjan tai muun hengellisen laulukirjan säkeistöstä.

      Vähemmän uskonnolliselle ja poliittisesti neutraalimmalle voisi löytyä muistojae jostain suomalaisesta kansanlaulusta, ehkä Kalevalastakin.

      Isänmaalliselle suomalaiselle esim. jokin maltillinen suomalaiskansallisen laulun säe. Näitä ovat esim. maakuntalaulut ja muut kansanlaulut.

      Myöskin suomalaisten kirjailijoiden ja runoilijoiden lyhyitä värssyjä. (A. Kivi, Eino Leino)

      Poliittisesti aktiiville muistolause jostain aatteellisen laulun säkeistöstä.

      Kaikkia näitä löytyy oikeilla hakusanoilla ihan netistä.

      Sopivaa on, että jae sopii vainajalle itselle, kuvaa hänen maailmaansa, ei esim. läheisten toiveita. Esim. ateistille tuskin sopii raamatunjae, vaikka hänen mahd. uskonnolliset läheisensä sitä hänelle toivoisivatkin.

      Ateistin kohdalla sopii hyvin esim. jokin Eino Leinon tai Aleksis Kiven runon värssy.

      Huumorimiehelle esim. lainaus jostain Veikko Huovisen Havukka-ahon ajattelijasta.

    • MuistetaanItseVainajaa

      Hautaustoimistoista voisi kysyä! Heillä on esitteitä myös muistolauseista.

      • kysyvätietää

        Noin yksinkertaisesta asiasta tehdään näin suuri haloo.


      • KuolemanJärjestelyt
        kysyvätietää kirjoitti:

        Noin yksinkertaisesta asiasta tehdään näin suuri haloo.

        Kaikki eivät tunne näitä asioita. En olisi ehkä itsekään tullut tietoiseksi asiasta, ennenkuin asioimme hautaustoimistossa ja siellä esiteltiin meille kaikki heidän palvelunsa.

        Tilasimme kukkalaitteen arkun päälle. Itse kukatkin olisi voinut sieltä tilata, mutta tämän hoidimme kukkakioskin kautta.

        Kaikki muu on nyt hoidettu, enää on hautakivi hankittava.


    • siipirikko

      Lepää rauhassa.... kulta, ei haudallesi sada unohduksen lunta.

    • vihkostakatsoin

      Kukkakauppiailla on muistovärssyjä joista voi valkata mieleisensä. Näin ainakin meidän kaupungissa joten eiköhän muillakin.

    • Miks et olis vähä uueaekasempi ja pistäs iha räpiks:

      Ota tämä mun tunnemehu
      Kylömee immeist o nii helppo kehuu
      Nyt ku sä pusket jo rehuu
      Olit jo elläessäs semmone jehu...

    • EiEhtinyt

      "Tohon Marko kuoli. Jos ois ehtinyt, niin ois ehtinyt. Mut ei ehtinyt."

    • eräsukkeli
    • tarajere1

      Vain tuuli ylitsesi käy ja sinua ei enää ole.

      Rakkaudella ja ikuisesti kaivaten
      äiti ja isä

      Lapselleni joka ei kuulunut kirkkoon.

    • ikäväjakaipaus

      "Ikuisuus on hyvin lähellä
      vain sydämen matkan päässä"

      ,Tuo on niin totta, sillä sydämessähän me kannamme rakkaitamme,vaikka emme näe,niin tunnemme sen läheisyyden aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe