VAALIVÄITTELYT, SIPILÄN VAHVA VALTTI..

KUUMAJUTTU

Sipilä oli rauhallinen ja asiallinen, kuin suuri valtiomies konsanaan, verrattuna esim Rinteeseen joka oli hyökkäävä ja osin täysin asiaton. Sipilällä tietysti etulyöntiasema, tuntee meneillään olevat asiat perinpohin. Orpo ammatti politiikko, Ohisalo vielä untuvikko politiikassa..

65

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hölmölandiankansalainen

      Sipilän puheisiin ei vaan enää kukaan tahdo uskoa. Ei auta vaikka olisi mitä valttia ja malttia. Nykyään aina kun herran suu aukeaa esim. telkkarissa, on ihan sama onko siinä ääntä vai ei. Ei sieltä mitään järkevää sanomaa kuitenkaan tule.

      • Tarviikouskoa

        Jokainen näkee talouden nousun ja ennekaikkea valoisan tulevaisuuden, maallamme menee paremmin kuin koskaan..


      • Hölmölandiankansalainen
        Tarviikouskoa kirjoitti:

        Jokainen näkee talouden nousun ja ennekaikkea valoisan tulevaisuuden, maallamme menee paremmin kuin koskaan..

        No mutta vähäänkään asioita seuraava ja asioihin perehtynyt ihminen ei lennä tuohon lankaan, että Sipilä olisi "ihmeidentekijä". Pitääkö Sipilä hallituksineen valveutuneita ihmisiä ihan tyhminä?


      • Tarviikouskoa
        Hölmölandiankansalainen kirjoitti:

        No mutta vähäänkään asioita seuraava ja asioihin perehtynyt ihminen ei lennä tuohon lankaan, että Sipilä olisi "ihmeidentekijä". Pitääkö Sipilä hallituksineen valveutuneita ihmisiä ihan tyhminä?

        Markkinat valmistelavat jo tulevaa komukka komentoa, korkojen ennustetaan nousevan ja talouskasvu hiipuvan, jos lisäksi vihreät istuu hallituksessa se tietää kovia aikoja suomalaisille..


      • Hölmölandiankansalainen
        Tarviikouskoa kirjoitti:

        Markkinat valmistelavat jo tulevaa komukka komentoa, korkojen ennustetaan nousevan ja talouskasvu hiipuvan, jos lisäksi vihreät istuu hallituksessa se tietää kovia aikoja suomalaisille..

        Alat siis itsekin uskoa vallan vaihtuvan ensi keväänä? Markkinat eivät todellakaan heilahtelee suuntaan taikka toiseen pienen Suomi-nimisen maan poliittisesta valtasuuntauksesta vaan vähän isommista asioista kuten mm. Trumpin aloittamasta kauppasodasta ja Euroopan velkaisimman maan (130% bkt:sta) Italian populistihallituksen reilusti alijäämäisestä (2,4%) budjetista. Yhdessä nämä seikat Brexitin ja Visegrad-maiden aiheuttamien ongelmien kanssa luovat EU:lle sellaisen tilan, jossa on kuin tyyntä myrskyn edellä. Sitä ei Sipiläkään saisi estettyä, eikä kyllä Rinnekään. Velkakirjaostoohjelma on lopuillaan ja korkojen odotetaan lähtevän ensi vuonna EKP:n toimesta nousuun. Vaan kuinka käy, jos talousuhat toteutuvat? Joutuuko EKP pyörtämään suunnitelmansa ja kestääkö rahaliitto sitä yleensäkään? Pankkisektorilla pölisee jo.

        https://www.uusisuomi.fi/raha/260270-italialaisen-jattipankin-paaekonomisti-tama-asia-huolestuttaa-nyt-eniten

        https://www.uusisuomi.fi/raha/260258-italia-rytinan-odotetaan-vain-pahenevan-pankkien-kaatuminen-ja-konkurssiaalto-voivat

        Talousnobelistin näkemyksiä.

        https://www.msn.com/fi-fi/finance/uutiset/talousnobelisti-joseph-stiglitz-seuraava-talouskriisi-vaanii-jo-joten-euroopan-on-uudistuttava-nyt/ar-BBNlu12


    • Faktaapukkaa_

      Aina kun tuo kävelevä katasrofi puhuu, niin navettaryssien kannatus tippuu. nyt on jo alle 15 prosetin.

      • dfghdfghdfghdfghb

        Takoitat tietysti Rinnettä, tuota lakko kenraalia, siitä vaan jos uskot komukoihin, siitä voi katsoa mallia vaikka Venetzuelasta..


      • dfghdfghdfghdfghb
        dfghdfghdfghdfghb kirjoitti:

        Takoitat tietysti Rinnettä, tuota lakko kenraalia, siitä vaan jos uskot komukoihin, siitä voi katsoa mallia vaikka Venetzuelasta..

        Eikä "takoita", oletko hiukan tyhmä, eihän Rinne mikään navettaryssä ole.


      • fasdfasfasdfasdf
        dfghdfghdfghdfghb kirjoitti:

        Eikä "takoita", oletko hiukan tyhmä, eihän Rinne mikään navettaryssä ole.

        Rinne on komukka..


      • Pipilän.Juhis
        fasdfasfasdfasdf kirjoitti:

        Rinne on komukka..

        Silloin tiedätkin, kuka on se navettaryssä.


    • Vieneeksi

      Ottanut liikaa.

    • Numero5

      Haluaisin huomauttaa keskustelun aloittajalle että Sipilä kutsui vuonna 2015 matuja tänne lupaamalla kotinsa Kempeleestä ja kuinka sitten kävikään Ainiin taisi talo mennä myyntiin eikä tp hakioille.

      Joten sipilä ei jatkoon.

      • fdghfdghdfhd

        Valehtelet, vai onko jotain näyttöä "kutsusta" rajat aukaisi Tarja Halonen vahvistaessaan pakolaissopimuksen ja poistamalla suomea koskevat varaukset, suomihan on pussinperä josta ei lähdetä enää minnekkään..


      • Suomi.kuntoon
        fdghfdghdfhd kirjoitti:

        Valehtelet, vai onko jotain näyttöä "kutsusta" rajat aukaisi Tarja Halonen vahvistaessaan pakolaissopimuksen ja poistamalla suomea koskevat varaukset, suomihan on pussinperä josta ei lähdetä enää minnekkään..

        Kyselet taas kutsusta, vaikka se on sinulle jo monta kertaa näytetty. Etsi kutsu netistä ja huomaa, että kutsun myötä maahan saapui kymmeniä tuhansia "kutsuvieraita".


      • gdsfgdsfgsdfgsdg
        Suomi.kuntoon kirjoitti:

        Kyselet taas kutsusta, vaikka se on sinulle jo monta kertaa näytetty. Etsi kutsu netistä ja huomaa, että kutsun myötä maahan saapui kymmeniä tuhansia "kutsuvieraita".

        valehtelet, mitään "kutsua" ei koskaan ole esitetty..


    • Osaaminen.paistaa
      • majurille_lisää_kiljua

      • Vedätystä

        uskoo ken haluaa, vanha kikka, prosenttia pudotetaan ja sitten ennen vaaleja nostetaan virhemarginaalin sisään ettei voi syyttää petoksesta, tämä on nähty monisa vaaleissa....


      • SipilästäEroonIkuisesti

        Pakko äänestää tällä kertaa demareita, jotta lestakepulit Sipilöineen saadaan kammettua pois hallitusneuvotteluista.


      • kysynpähän_vaan
        Vedätystä kirjoitti:

        uskoo ken haluaa, vanha kikka, prosenttia pudotetaan ja sitten ennen vaaleja nostetaan virhemarginaalin sisään ettei voi syyttää petoksesta, tämä on nähty monisa vaaleissa....

        Niin, tämä on havaittavissa Ylen gallupista. Kun muut gallupit linjaavat Keskustalle reilun 15 %:n kannatusta, niin Ylellä se on ainoana vajaassa 18 %:ssa. Miksi Ylen linjaus poikkeaa muista? Onko poliittista ohjausta pelissä?


      • Vedätystä
        kysynpähän_vaan kirjoitti:

        Niin, tämä on havaittavissa Ylen gallupista. Kun muut gallupit linjaavat Keskustalle reilun 15 %:n kannatusta, niin Ylellä se on ainoana vajaassa 18 %:ssa. Miksi Ylen linjaus poikkeaa muista? Onko poliittista ohjausta pelissä?

        YLEllä on jonkinlainen vastuu sanomisistaan suomalaisille..


      • kysynpähän_vaan
        Vedätystä kirjoitti:

        YLEllä on jonkinlainen vastuu sanomisistaan suomalaisille..

        Ja hallituksen ohjailtavissa. Siitähän meillä on oikein näyttöä. Uskaltaako siellä enää kukaan tehdä tutkivaa journalismia, kun työsuhde näyttää olevan riippuvainen jutun asiasisällöstä? Jos ei diktaattoria miellytä, niin saa kerätä kimpsunsa ja kampsunsa.


      • Vedätystä
        kysynpähän_vaan kirjoitti:

        Ja hallituksen ohjailtavissa. Siitähän meillä on oikein näyttöä. Uskaltaako siellä enää kukaan tehdä tutkivaa journalismia, kun työsuhde näyttää olevan riippuvainen jutun asiasisällöstä? Jos ei diktaattoria miellytä, niin saa kerätä kimpsunsa ja kampsunsa.

        Onko jotain näyttöä "ohjailusta" sellaiseksi ei kai voi laskea sitä että "lautakasa" ohjelmat on loppunut YLEstä..


      • kysynpähän_vaan
        Vedätystä kirjoitti:

        Onko jotain näyttöä "ohjailusta" sellaiseksi ei kai voi laskea sitä että "lautakasa" ohjelmat on loppunut YLEstä..

        No mikäs oli esim. se pääministerin "s-postiviestikiima" nyt jo entiselle Ylen naistoimittajalle? Niitähän on jopa julkaistu vaikka pääministeri oli vaatinut toimittajaa pitämään ne salassa. Hommassa haiskahti pahasti sama ohjailun henki kuin Soinin luottamusäänestyksen alla Sipilän heittämä twiitti, ettei lie kansanedustajilla vaikeuksia painaa sitä vihreää nappulaa tällaisessa asiassa.


      • Vedätystä
        kysynpähän_vaan kirjoitti:

        No mikäs oli esim. se pääministerin "s-postiviestikiima" nyt jo entiselle Ylen naistoimittajalle? Niitähän on jopa julkaistu vaikka pääministeri oli vaatinut toimittajaa pitämään ne salassa. Hommassa haiskahti pahasti sama ohjailun henki kuin Soinin luottamusäänestyksen alla Sipilän heittämä twiitti, ettei lie kansanedustajilla vaikeuksia painaa sitä vihreää nappulaa tällaisessa asiassa.

        YLEssä oli tekeillä häväistysohjelma Sipilän perheestä, minä en olisi olisi hoitanut asiaa vain sähköposteilla..


    • omituista_puliveivaamist

      En ole Sipilän puheisiin luottanut enää pitkiin aikoihin.

      Viimeinen sotku oli tässä, kun piti äänestää Soinin luottamuksesta. Kunnon hallitus olisi neuvotellut Soinin pois ministerinpestistä. Soinihan toistuvasti virallisen Suomen edustajana ajoi "kaksilla rattailla" aborttiasiassa. Samalla olisi neuvoteltu keskustan kokenut kansanedustaja Soinin tilalle. Olis edes vähän lähennytty niitä mandaatteja, jotka eduskuntaryhmien koon mukaan hallituksessa kuuluisi olla. Mutta ei. Sipilähän ryhtyi vielä nokkimaan kokoomusta, kun petturipersut eli siniset tekivätkin Soinia koskevasta välikysymysäänestyksestä hallituskysymyksen. Kaikkien olisi pitänyt äänestää hallituksen luottamuksesta, kun Soinin luottamuksesta äänestäminen oli näin estetty.

      Sitten vielä äänestyksen jälkeen Sipilä luotti asiassa Soiniin, kun Soini oli kertonut Sipilälle ottaneensa vakavasti jokaisen kirjaimen oikeuskanslerin kirjeestä. Myöhemmin Sipilä on julkisuudessa kertonut Soinin ottaneen vakavasti jokaisen sanan ko. kirjeestä.

      Äänestyksen jälkeen Soini kuitenkin julkisesti kehui itseään ja kertoen hoitavansa työnsä hyvin niin kuin on tähänkin asti hoitanut ja sitä aikoo jatkaa.

      • PersuTotuutta

        Hallitus olisi hajonnut jos Soini olisi potkittu pois, kokoomus teki iljettävän tempun tapansa mukaan ajamalla tässäkin tapauksessa kaksilla rattailla, ei ihme että yleensä rauhallinen Sipiläkin hermostui..


      • ei_kiristysluontoa

        Ei Soinia mihinkään olisi potkittu, koska Soini olisi voittanut välikysymysäänestyksen eduskunnassa muutaman kokoomuslaisen toisinäänestyksestä huolimatta.


      • PersuTotuutta
        ei_kiristysluontoa kirjoitti:

        Ei Soinia mihinkään olisi potkittu, koska Soini olisi voittanut välikysymysäänestyksen eduskunnassa muutaman kokoomuslaisen toisinäänestyksestä huolimatta.

        Kova oli yritys potkia pois, potkiminen estettiin hallituspuolueiden äänillä, jos hallituspuolueilta olisi vuotanut ääniä että erottaminen olisi onnistunut, se olisi tietänyt hallituksen hajoamista..


      • että_näin

        Hallituspuolue kokoomukseltahan vuoti ääniä pois. Eikä itse sinisiltäkään tullut täyttä äänimäärää Soinille. Kristilliset kaikki äänestivät Soinia.


    • SysOp
    • kepu.valehtelee.aina

      Viimeistään KIKY osoitti, että KEPU VALEHTELEE AINA ja sipilä siihen päälle patologisesti puolet.
      Viime Tv-paneelissa, Rinne sai tuskin 10% puheaikaa, kun herran/isännän pelosta puheenvuoro oli alvariinsa sipilällä.

    • KokoKuvaTässä

      Sipilällä tietysti etulyöntiasema, tuntee ja osaa meneillään olevat asiat perinpohin. Orpo ammatti politiikko, Ohisalo vielä untuvikko politiikassa..

      • S24uomlaineN

        Koko kuvahan on sellainen, että pelkkiä valehtelijoita ovat nuo Sipilä ja Orpo.


      • Luotamme
        S24uomlaineN kirjoitti:

        Koko kuvahan on sellainen, että pelkkiä valehtelijoita ovat nuo Sipilä ja Orpo.

        Rinteen miljardi lupaukseen köyhille !


      • fdghfdghdfhd
        Luotamme kirjoitti:

        Rinteen miljardi lupaukseen köyhille !

        Valehtelet, vai onko "näyttöä" sellaisesta?


      • OnKyllä
        fdghfdghdfhd kirjoitti:

        Valehtelet, vai onko "näyttöä" sellaisesta?

        Rinne lupasi 100 euron korotuksen pienituloisille eläkeläisille kuussa, laske siitä..


      • miks
        OnKyllä kirjoitti:

        Rinne lupasi 100 euron korotuksen pienituloisille eläkeläisille kuussa, laske siitä..

        nuo vähä ?


      • Typerys.keputrolli

        Ei sulla mitään rahaa ole ollut, ei ole, eikä taatusti tule.


    • Mitäkummaa

      taas poistettu viestejä !!!

    • Kamelinkarvalesta

      Harjoitellun korostetun tekohempeällä äänellä puhuva Partalestan pää...

      Mitä hiton valttia siinä muka on..?

      Kysynpähän vaan.

      Ei vetoa kuin lestoihin, muita se lähinnä ällöttää yli kaiken.

      • Juopposossu

        määkin pidän antin krapulan möreästä äänestä kun hän lupaa ottaa rahat minulta ja jakaa kannattajilleen ei vetoa kun sossuloisiin,,,,,,,,,,,,,


      • Homo_kepulainen

        Minä taas pidän Sipilän neitimäisestä äänestä, noh sellainenhan ääni homoilla on.


      • TaasTätä
        Homo_kepulainen kirjoitti:

        Minä taas pidän Sipilän neitimäisestä äänestä, noh sellainenhan ääni homoilla on.

        Tdömmin tdöllykkää,,,,,,,,,


      • S24uomlaineN
        TaasTätä kirjoitti:

        Tdömmin tdöllykkää,,,,,,,,,

        Mites menikään, aivohalvausko se oli, joka sinulle aiheuttaa noita ?


    • PSvoittaa

      olisko ensviikko vaaliteema maahanmuutto ja raiskaukset sekä muut mamujen rikokset?

    • " Sipilällä tietysti etulyöntiasema"

      Ensi kaudella poistetaan loputkin lomarahat.

      • dsfgsdfgsdfgdf

        muualla maailmassa sellaisia ei koskaan ole ollutkaan, syytä poistaa meilläkin..


      • OudotLestalahkolaiset
        dsfgsdfgsdfgdf kirjoitti:

        muualla maailmassa sellaisia ei koskaan ole ollutkaan, syytä poistaa meilläkin..

        Sipilistinen lestalahkolainen menee vaan nussimaan niitä omia tai muiden lahkolaisten lapsia...


      • dsfgsdfgsdfgdf kirjoitti:

        muualla maailmassa sellaisia ei koskaan ole ollutkaan, syytä poistaa meilläkin..

        Poistetaan myös veronpalautukset :-)


    • Funlandiankansalainen

      Täytyy myöntää, ettå Sipilä valehtelee kyllä sujuvammin kuin Rinne. Syynä ehkä se, että kun Sipilä pyytää valehtelunsa itseltään anteeksi ja luulatavasti antaakin valehtelunsa anteeksi, niin hän kuvittelee, että puhuu totta valehdellesakin. Mutta eiköhän tuo ole jo selvinnyt äänestäjille. Nyt vaalien alla olaan taas niin kätilöiden ja opiskelijoiden asialla köyhiä unohtamtta, mutta kun ku äänet on uurnaan vilahtaneet alkaa köyhän kyykytys, syyttömien syyllistäminen ja työttömien aktivointi peruulle potkimalla. Silipä on osoittanut olevan ketku kepulisti ja selallaisena pysyy.

      • SipilistinenTotuus

        Aika masokistinen täytyy kansan olla, jos tuon parrakkaan lestan kyykytyspuoluetta viellä äänestää...

        Nepotistisen Partakarvalestan "politiikalta" ei ole säästynyt kuin raharikkaat ja maataloustukien saajat.

        Lestat ja tukijullit lestakepulipuoluettaan äänestää, muut ovat todella harvassa.


      • hdfghdfghdfgh

        Laita nyt malliksi yksi vale !


      • SiinäMalliksiYksi

        Koulutuksesta ei leikata. Siinä ensimmäinen vale.
        Jos haluat niin näitähän Löytyy kyllä runsaati.
        2015 ennen vaaleja annettuja lupauksia. Voisi muistella kyllä muitakin, Jos muille sopii.
        Tässä vaan heti ensimmäinen joka tuli mieleen.


    • Mitenkä

      sossut nyt, valtataistelu tuskin selviää vaaleihin mentäessä..

    • heikkoa.ainesta

      Rinteeltä petti kantti. Ei osallistu.

      • kuuleeko.aivosolu

        Ai että sepelvaltimotukos syntyy kantin pettäessä? Olet sinä keputrolliksikin harvinaisen tyhmä. Tukos päässä?


    • Jokainen.ajattelee.itse

      Sipilä halusi ja pyysi matuja maahan, ja sai tahtomansa. Sitä ei ymmärtänyt mitä muut ymmärsi, eli mitä porukkaa pyysi ja mitkä oikeat kustannukset, raiskauksista nyt puhumattaakaan. Toki porukoineen mukana bisneksissä jotka näiden maahanmuuttajien "auttamisest" ottaa rahat pois

      Sipilän hallituksen kaikki päätökset kiistatta kurittaa vähäntuloisia ja keskistuloisia.

      Sipilä huijasi kiky-sopimuksen suhteen, luvaten että enempää ei työläisiä rokoteta eikä puututaa työttömien asioihin heidän elintasoaan heikentäen. Kaikessa tuossa petti ja eihän ole oikeasti edes yhtään uutta oikeaa työpaikkaa luonut. Aktiivimalli tilastokikkailuineen kai kaikkien ymmärrykseesä.

      Sote-uudistus. Julkisen terveyspalvelun alas ajo. Kaikki yritetään siirtää veroja Suomeen maksamattomille yksityiselle puolen joihin ei monella ihmisellä ja kunnalla ole varaa. Muutenkin Sipilän hallitus toiminut ettei vähävaraiset saa ja pysty ostamaan ruokaa ja lääkkeitään. Hyvin tuli selville tuossa yhdessä lakossa että Sipilän hallituksen jäljiltä esimerkiksi kouluruokailu on monelle hyvin tärkeä, kun kotona ei yksikertaisesti ole enää varaa ostaa ruokaa joka päivä Sipilän toimien vuoksi

      Ei nämä Sipilän toimien ymmärtäminen vaadi että pitää olla penaalin terävin kynä, jokainen itse itsestään huolta pitävä kyllä nämä ymmärtää. Se tietysti jokaisen oma valinta mitä kannattaa ja minkälaisia arvoja kannattaa, mutta Sipilä ei hyvä valinta Suomen ja suomalaisten tulevaisuuden kannalta.

      Yhteiskunta tarvitsee ihmisä joilla rahaa kuluttaa ja siten pitää yrityksiä pystyssä jotka taas palkkaavat ihmisä töihin jotka saavat palkkaa jolla taas maksavat elämänsä ja pitävät siis pystyssä yrityksiä. Kaiken tuon jälkeen yritykset ja palkansaajat maksavat veroja joilla yhteiskuntaa pidetään pystyssä. Kaikki tämä ei kuulu Sipilän ajatteluun kuten olemme huomanneet, ajatus vaan ottaa pikavoittoja niin paljon kun kerkiää ja muut hoitakoon myömennin asiat kuntoon.

      • SUOMIKUNTOON

        MIKSI VALEHTELET ENSIMMÄISELTÄ RIVILTÄ ALKAEN ?


    • "VAALIVÄITTELYT, SIPILÄN VAHVA VALTTI.. "

      Ei Sipilä mihinkään äittelyyn halua.
      Hän ottaa YLEn kanavat käyttöönsä ja pitää monologin siitä miten raskasta on olla hihhuli, nepotisti ja köyvä työmies yhtä aikaa.

      • Sittehänoita

        Rinnekään ei pysty..........


      • Sittehänoita kirjoitti:

        Rinnekään ei pysty..........

        Rinteellä on povellaan rikosesta tuomittu hymytyttö.


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        Rinteellä on povellaan rikosesta tuomittu hymytyttö.

        Rinne on itse rikollinen taloyhtiön kavaltaja.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe