JOS tulee SOTA, niin mitä aiot tehdä?

pelisuunnitelma

Kuvitellaan, että Venäjä hyökkäisi vaikka ensi viikolla Suomeen. Mitä tekisit siinä tilanteessa? Mikä olisi ensimmäinen toimenpiteesi?

Ja tähän ketjuun ei nyt kaivata mitään tiltujen "soudan Ruotsiin / lähden Thaimaahan / toivotan venäläiset tervetulleeksi ja tarjoan vodkaryypyn" -trollauksia, vaan asiallisia vastauksia.

341

8220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uloskutsuttu

      Katsoa miten syylliset lähtee, joutuu lähtemään, taistelemaan toisaan vastaan. Joita on molemmilla puolilla.

      Syyttömien, kaikille hyväksi Jumalan Sanan (Raamatun UT) mukaisesti, = Laillisesti kaikkia kohtaan Oikeuden mukaisesti elävien ei tule osallistua Jumalan tuomioihin, joita sodat on. On sitä; "sitä saa mitä tilaa" Oikeuden mukaisuuden Lainalaisuutta.

      Vai nimeksi krist. uskonnollisesti, maailmallisesti / demokratian puolesta elävät ja toimivat lukeutuu myös niihin syllisiin, Raamatun UT opetusten ja ohjeiden vastaisesti eläviin.

      • luulisin_että

        KUOLISIN


      • luulisin_että
        luulisin_että kirjoitti:

        KUOLISIN

        KUOLISIN.


      • luulisin_että
        luulisin_että kirjoitti:

        KUOLISIN.

        KUOLISIN..


      • luulisin_että
        luulisin_että kirjoitti:

        KUOLISIN..

        KUOLISIN....


      • Jujhjgg

        Kusisin keraalin housuihin


      • jos_olisin

        Jos olisin itse mestari-sivari-halla-aho, niin pakenisin takaisin kongoon!


      • Kiulunkahva
        luulisin_että kirjoitti:

        KUOLISIN

        Rukoilisin Jumalalta armoa maallemme ja rukoilisin päättäjiemme puolesta, että tottelevat Jumalaa ja kaikkien suomalaisten puolesta sekä myös venäläisten puolesta.

        Niin, teen tuota parhaillaankin, koska tämä on paras tapa estää sota.

        Olen tähän tehtävään vielä asekelpoinen.


      • Kgkgkgkg

        Mitä todellisuudessa sanotaan asepalveluksesta Raamatussa. Alkaa n. 5 min kohdalla:
        http://www.tv7.fi/vod/player/60202/

        Tappaminen ja murhaaminen on eri asia: itseään, kotia, perhettään, sukuaan ja isänmaataan voi puolustaa. Omaisuuttaan saa suojella varkaalta. Epämoraalista oppia ja väkivaltaista politiikkaa/uskontoa saa estää valloittamassa maatamme. Helpottiko?


      • Seurailija
        Jujhjgg kirjoitti:

        Kusisin keraalin housuihin

        Kuinka on mahdollista, että tämä sekoilu on edelleen päällä? Hjallis, joka esittää sitä ja tätä esim. rakennuttaneensa Hartvall-areenan! Hallin sai aikaan eräs teollisuusjohtaja, Hjallis oli lähinnä nuotinkääntelijänä ja kahvintarjoilijana!


      • kirjansalukenut
        Kiulunkahva kirjoitti:

        Rukoilisin Jumalalta armoa maallemme ja rukoilisin päättäjiemme puolesta, että tottelevat Jumalaa ja kaikkien suomalaisten puolesta sekä myös venäläisten puolesta.

        Niin, teen tuota parhaillaankin, koska tämä on paras tapa estää sota.

        Olen tähän tehtävään vielä asekelpoinen.

        Päättäjäsi juuri ovat aiheuttaneet riidat ja sodat, heille pitää rukoilla tuomioita.
        Tosiuskovilla ei tule olemaan mitään osaa missään sodissa, koska heillä on JUMALA puolustamassa heitä ( meitä ). Jeesus kehoitti seurakuntalaisiaan tarkistamaan uskonsa. Tehkäämme mekin samoin. Jos olet Lutterilainen niin haet turvaa "Lutherilta". Jos olet helluntalainen, niin haet turvaksesi jotakin
        USAn evangelistaa, jne.jne. Minä haen turvaa JAHVELTA. Meidän linja on aina
        auki, eikä mitään häiriöitä, täällä esiintyvistä häiriköistä huolimatta.


      • metsäpirtti
        luulisin_että kirjoitti:

        KUOLISIN....

        ...hmm...pitääkö olla masentunut jos ei taho...puolustaa maataan...ottaa akkaa....elättää perhettänsä....ja maksaa verojansa valtiolle......


      • spadeau
        Kiulunkahva kirjoitti:

        Rukoilisin Jumalalta armoa maallemme ja rukoilisin päättäjiemme puolesta, että tottelevat Jumalaa ja kaikkien suomalaisten puolesta sekä myös venäläisten puolesta.

        Niin, teen tuota parhaillaankin, koska tämä on paras tapa estää sota.

        Olen tähän tehtävään vielä asekelpoinen.

        Keittelisin soppaa. Sen kummemmin miettimättä.


      • Anonyymi

        Miksi molemmilla puolilla?


      • Anonyymi
        Kiulunkahva kirjoitti:

        Rukoilisin Jumalalta armoa maallemme ja rukoilisin päättäjiemme puolesta, että tottelevat Jumalaa ja kaikkien suomalaisten puolesta sekä myös venäläisten puolesta.

        Niin, teen tuota parhaillaankin, koska tämä on paras tapa estää sota.

        Olen tähän tehtävään vielä asekelpoinen.

        ”paras tapa”!?

        Kerros monta sotaa on VOITETTU pelkällä rukoilulla? :)

        Joten: Mä näkisin ettei toi keino ole lähelläkään yläpäätä listalla ”paras tapa”! :/
        Samaa luokkaa keinon: Työnnän pääni omaan perseeseeni ja toivon ettei mitään pahaa vaan tapahtuisi.

        Paras … my ass! :/


      • Anonyymi
        Kgkgkgkg kirjoitti:

        Mitä todellisuudessa sanotaan asepalveluksesta Raamatussa. Alkaa n. 5 min kohdalla:
        http://www.tv7.fi/vod/player/60202/

        Tappaminen ja murhaaminen on eri asia: itseään, kotia, perhettään, sukuaan ja isänmaataan voi puolustaa. Omaisuuttaan saa suojella varkaalta. Epämoraalista oppia ja väkivaltaista politiikkaa/uskontoa saa estää valloittamassa maatamme. Helpottiko?

        Ei good-olé Jahve mitään asepalvelusta tarttenut, kun sillähän oli käytössään simsalabim- huispattavaa napalmiakin!

        ”Herra antoi sataa taivaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle. Hän tuhosi nämä kaupungit ja koko tasangon sekä kaupunkien kaikki asukkaat ja maan kasvitkin.”: 1. Moos. 19:24–25

        Rambo on Jumalaan verrattuna ihan amatööri! 👍🏾


      • Anonyymi

        Voi ei, tuo oli uskovaisen Herätyys-nickiä käyttäneen tekstiä.

        Herätyys on kait jo parisen vuotta ollut poissa keskuudestamme, Taivaan Isän luona. En tiedä asiasta enempää.

        Rauha hänelle. 🎄✨


      • Anonyymi
        Kgkgkgkg kirjoitti:

        Mitä todellisuudessa sanotaan asepalveluksesta Raamatussa. Alkaa n. 5 min kohdalla:
        http://www.tv7.fi/vod/player/60202/

        Tappaminen ja murhaaminen on eri asia: itseään, kotia, perhettään, sukuaan ja isänmaataan voi puolustaa. Omaisuuttaan saa suojella varkaalta. Epämoraalista oppia ja väkivaltaista politiikkaa/uskontoa saa estää valloittamassa maatamme. Helpottiko?

        "Epämoraalista oppia ja väkivaltaista politiikkaa/uskontoa saa estää valloittamassa maatamme. "

        Se on tullut. Suomalaiset ei välitä. Eivät voi välittää, koska suu täynnä ruokaa, tukijoukkoja ei ole, ja usko omiin voimiin nollassa.


      • Anonyymi
        jos_olisin kirjoitti:

        Jos olisin itse mestari-sivari-halla-aho, niin pakenisin takaisin kongoon!

        Sinähän olet se sama palstan helposti tunnistettava pelkuri, joka pelkää nuhakuumetta, miten sellainen pystyisi edes itseään puolustamaan :D


      • Anonyymi
        luulisin_että kirjoitti:

        KUOLISIN.

        Lähtöisin oitis paskalle , samalla polttaisin rauhan piipullisen Salen epäonnistuneen rauhantyön muistoksi. Tulevaisuuden jättäisin ihan hengittelyn varaan.


      • Anonyymi

        Ootkona joku jeh.todistaja, jotka ei pysy Jumalan sanassa, kun oma nahka on se tärkein suojeltava.
        Raamattu ei kiellä oman maansa puolustamista, ja se on jokaisen kynnelle kykenevän velvollisuus, etkö sen vertaa Raamatusta tajua !


      • Anonyymi
        Kiulunkahva kirjoitti:

        Rukoilisin Jumalalta armoa maallemme ja rukoilisin päättäjiemme puolesta, että tottelevat Jumalaa ja kaikkien suomalaisten puolesta sekä myös venäläisten puolesta.

        Niin, teen tuota parhaillaankin, koska tämä on paras tapa estää sota.

        Olen tähän tehtävään vielä asekelpoinen.

        Se on voimakkain ase, ja siksi minä oonkin rukoillut, että Kaikkivaltias kääntäisi kaikki venäjän ohjukset ja pommit ilmassa takaisin lähtöasemiinsa.
        Sota loppuisi hämmästyttävään ylistyksen ja kiitoksen riemulauluun ja ateistitkin luopuisi evoluutio opeistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”paras tapa”!?

        Kerros monta sotaa on VOITETTU pelkällä rukoilulla? :)

        Joten: Mä näkisin ettei toi keino ole lähelläkään yläpäätä listalla ”paras tapa”! :/
        Samaa luokkaa keinon: Työnnän pääni omaan perseeseeni ja toivon ettei mitään pahaa vaan tapahtuisi.

        Paras … my ass! :/

        Rukoileminen on estänyt monia sotia syttymästä ja lopettanut niitä.


    • puolueettomuus.parasta

      Venäjä ei hyökkää.

      Jos Naton nuoleskelu jatkuu, se on täysin mahdollista.

      • jgyjtfhcg

        Venäjäkö sen päättää, kenen kanssa teemme yhteistyötä?

        Ei, ei päätä.

        Me harjoittelemme NATO:n kanssa jos meitä huvittaa, ja se ei anna ryssälle mitään oikeutta hyökätä yhtään mihinkään.


      • Cappas
        jgyjtfhcg kirjoitti:

        Venäjäkö sen päättää, kenen kanssa teemme yhteistyötä?

        Ei, ei päätä.

        Me harjoittelemme NATO:n kanssa jos meitä huvittaa, ja se ei anna ryssälle mitään oikeutta hyökätä yhtään mihinkään.

        Venäjä on itse ilmoittanut useasti, että NATO-jäsenyys on Suomen oma asia. Mutta siihen tietysti täytyy Venäjän reagoida omalla tavallaan.


      • pitäkäähyvänänne
        Cappas kirjoitti:

        Venäjä on itse ilmoittanut useasti, että NATO-jäsenyys on Suomen oma asia. Mutta siihen tietysti täytyy Venäjän reagoida omalla tavallaan.

        Jos Suomi joutuu sotaan niin siihen se on itse antanut syyn.
        Jos jotkut kaipaavat sapelien kalistelua täällä niin mikä minä olen siihen osallistumaan?
        Käräjillä Suomi on vienyt kaikki minkä edestä olen työikäni viettänyt. Jos sekään ei riitä niin?


      • fgdfsdfsddfs
        pitäkäähyvänänne kirjoitti:

        Jos Suomi joutuu sotaan niin siihen se on itse antanut syyn.
        Jos jotkut kaipaavat sapelien kalistelua täällä niin mikä minä olen siihen osallistumaan?
        Käräjillä Suomi on vienyt kaikki minkä edestä olen työikäni viettänyt. Jos sekään ei riitä niin?

        Sää Pietarissa?


      • Amattitaidotonpmsipilä
        Cappas kirjoitti:

        Venäjä on itse ilmoittanut useasti, että NATO-jäsenyys on Suomen oma asia. Mutta siihen tietysti täytyy Venäjän reagoida omalla tavallaan.

        Olen joallerginen sipilän määräämässä syväkyykyssä.
        Mitästssä ku. Syvemmälle ei pääse

        Suomi nousuun leikkaamalla köyhiltä ammattitaidola


      • MenneisyydestäOpittua

        Vuonna 1939 Suomi oli puolueeton.


      • KwääkKwääk
        fgdfsdfsddfs kirjoitti:

        Sää Pietarissa?

        kysy forecalta, jos niin kiinnostaa/


      • ptäkähhyvänne
        fgdfsdfsddfs kirjoitti:

        Sää Pietarissa?

        Käyppä ite kysymässä. Pitääkö sulle kaikki tarjota lusikalla suuhun?


      • KTuomari

        Ajakaa ne NATOn tankkinne rajalle, niin näemme mitä sitten tapahtuu, heh,LOL. Me täällä lännellä vain pidämme hauskaa, ja paistelemme hampurilaisia, kun teidät tuupataan pohjanlahden rantaan kastelemaan pöksynne, jos eivät jo silloin ole märkänä pelosta.


      • kapteenimies

        Jos lähdetään siitä tosiasiasta niin jos venäjällä olisi ollut interrejä hyökätä Suomeen, niin ne saisivat vastaansa montakertaa suuremman sotakoneiston mitä niillä itsellään on. Mutta ilma olis täynnä lennokkeja ja pommeja joten turha missään on kenenkään jalkaisin liikkua.

        ..mutta haluaisin nähdä minne "turvapaikanhakijat" nyt lähtisivät. Heinäsirkkaparven tavoin jonnekkin muuhun maahan elämään ilmaiseksi, vai takaisin kotiinsa?


      • Anonyymi
        fgdfsdfsddfs kirjoitti:

        Sää Pietarissa?

        Onks kommarien puoluetoimistossa palomuuri josta ei pääse kuin Kiinan ja Pohjois-Korean saiteille, josta ei näy Pietarin säätä? :)


      • Anonyymi
        fgdfsdfsddfs kirjoitti:

        Sää Pietarissa?

        Etkö osaa netistä katsoa? Vai luuletko olevasi uskottava noita juttuja hokiessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks kommarien puoluetoimistossa palomuuri josta ei pääse kuin Kiinan ja Pohjois-Korean saiteille, josta ei näy Pietarin säätä? :)

        Kiinan sää on vakaa aina Jäämeren rannikolle asti. Kohta junarata valmistuu alkaen konstantinnapolista tunnelissa Tallinnasta hesaan maan pinnalla norskin rantaan. Juna pystyy kuljettamaan painavia tankkejakin!


    • naisen_logiikalla

      Vastakkain Nato ja Venäjä.

      Suomesta tulisi taistelutanner.

      Kaikki kuolisimme.

      • EiTuollaistaSotaaTule

        Venäjä ei Natoa vastaan ryhdy sotimaan. Sen sijaan yksittäisiä Naton ulkopuolisia maita vastaan se voi ryhtyä sotimaan, kuten on nähty.


      • t.Tiltu
        EiTuollaistaSotaaTule kirjoitti:

        Venäjä ei Natoa vastaan ryhdy sotimaan. Sen sijaan yksittäisiä Naton ulkopuolisia maita vastaan se voi ryhtyä sotimaan, kuten on nähty.

        Mitä pelättävää Venäjällä on? NATO on sille harjoitusammuntaa.


      • Luottamustavaanpuuttuu
        EiTuollaistaSotaaTule kirjoitti:

        Venäjä ei Natoa vastaan ryhdy sotimaan. Sen sijaan yksittäisiä Naton ulkopuolisia maita vastaan se voi ryhtyä sotimaan, kuten on nähty.

        "Venäjä ei Natoa vastaan ryhdy sotimaan"
        Minullakin on turvatakuut liikenteessä. Ajokortin suorittaneet autonkuljettajat ovat luvanneet noudattaa liikennesääntöjä, joissa sanotaan, että jalankulkijoita ja kevyttä liikennettä on varottava. Tästä seuraa, että voin liikkua täysin turvallisesti jalan autoliikenteen seassa, kun autonkuljettajat OVAT LUVANNEET, että eivät aja päälle.
        Suomalainen luottaa miehen sanaan.
        Ja olemmehan kaikki huomanneet, että Suomessa ei jalankulkija koskaan jää auton alle, kun autoilijat OVAT LUVANNEET varoa heitä.


      • EiNatoon
        EiTuollaistaSotaaTule kirjoitti:

        Venäjä ei Natoa vastaan ryhdy sotimaan. Sen sijaan yksittäisiä Naton ulkopuolisia maita vastaan se voi ryhtyä sotimaan, kuten on nähty.

        Venäjän intresseissä ei ole myöskään sotia Suomea vastaan nykytilanteessa.
        Mutta skenaariossa, jossa Kiina ja USA ottaa yhteen , mikä ei aivan mahdottomuus ole Tyynenmeren tapahtumien takia. Kiina liitoutuisi Venäjän kanssa, sotilasyhteistyö on ollut kasvamaan päin. USA:n ottaisi NATO:n avuksi. Tuossa yhteen otossa olisi suuri vaara, että Suomi joutuu mukaan konfliktiin oli sitten NATO:n jäsen tai ei.

        NATO:n jäsenenä tulisimme miehitetyksi. NATO tuskin suojelisi Suomea sen strategisen sijainnin takia. Karttaa katsoen luonnollinen puolustuslinja menisi Suomen- ja pohjanlahdella. Suomenniemellä joukoilla olisi liian suuri riski jäädä mottiin ja meren taakse tuhottavaksi.

        NATO:n ulkopuolella Pohjois-Suomesta tulisi sota-alue, kun se jäisi NATO:n Norjan joukkojen ja Venäjän joukkojen väliin. Mutta Etelä-Suomella olisi mahdollista pysyä sodan ulkopuolella.


      • rvg

        Viimeksi 2.10 Kiinalainen sota-alus pakotti Jenkkien aluksen muuttamaan kurssia.
        USA kuvailee kiinalaisen aluksen toimintaa vaaralliseksi ja epäammattimaiseksi.
        Yhdysvaltojen mukaan sen alus seilasi yli 12 meripeninkulman eli 22 kilometrin päässä Spratlysaarten riutoista. Jos alus seilaa tällaisen matkan päässä jostakin maasta, sen katsotaan seilaavan kansainvälisillä vesillä.
        Ei taida Kiina hirveästi kumartaa Jenkkejä


      • rfjd

      • mula

        Mitä saavutettavaa Venäjällä olisi Suomessa maassa, jossa on homoja, femuja, velkaa eikä esim. öljyä muuta kuin turva-alue, jos Suomi liittyy Natoon, saa Ruotsi uuden kivan naapurin!


      • fghrtfhdge
        Luottamustavaanpuuttuu kirjoitti:

        "Venäjä ei Natoa vastaan ryhdy sotimaan"
        Minullakin on turvatakuut liikenteessä. Ajokortin suorittaneet autonkuljettajat ovat luvanneet noudattaa liikennesääntöjä, joissa sanotaan, että jalankulkijoita ja kevyttä liikennettä on varottava. Tästä seuraa, että voin liikkua täysin turvallisesti jalan autoliikenteen seassa, kun autonkuljettajat OVAT LUVANNEET, että eivät aja päälle.
        Suomalainen luottaa miehen sanaan.
        Ja olemmehan kaikki huomanneet, että Suomessa ei jalankulkija koskaan jää auton alle, kun autoilijat OVAT LUVANNEET varoa heitä.

        "Minullakin on turvatakuut liikenteessä. "

        Ei tässä mistään takuista tai lupauksista ole kyse, vaan siitä faktasta, että NATO on aivan liian vahva vastus Venäjälle. Ja Venäjä ei ikinä uskalla sotia vahvempaansa vastaan.

        Heikkoja liittoutumattomia naapureitaan se uskaltaa ahdistella, ei muita.

        Millainen sää muuten Pietarissa?


      • Luottamustavaanpuuttuu
        fghrtfhdge kirjoitti:

        "Minullakin on turvatakuut liikenteessä. "

        Ei tässä mistään takuista tai lupauksista ole kyse, vaan siitä faktasta, että NATO on aivan liian vahva vastus Venäjälle. Ja Venäjä ei ikinä uskalla sotia vahvempaansa vastaan.

        Heikkoja liittoutumattomia naapureitaan se uskaltaa ahdistella, ei muita.

        Millainen sää muuten Pietarissa?

        Mutta vahvan naton ydinvaltio USA uskalsi sotia vahvempaansa vastaan, kun hyökkäsi Vietnamiin, jolle sitten myöhemmin hävisi sodan. Ei tosin hyökätessään tiennyt, että on lähdössä vahvempaansa vastaan. Jos nato kokonaisuudessaan on kuten USA, niin Venäjälläkään ei olisi hädän päivää.
        Huvittavia nuo natokiimakkojen perustelut, kun Putin on kaikissa puheissa mahdollisimman epäluotettava, paitsi silloin, kun puhuu Venäjän ja naton sotavälilöistä, jolloin näitä puheita siteerataan lähes kaikissa yhteyksissä.
        Mutta älkää ihmeessä luopuko uskostanne, uskollaan kukin autuaaksi tulee.
        Pietarin säästä en osaa sanoa sitä enkä tätä, mutta kun nyt ilmeisesti olet menossa sinne (et kai muuten kyselisi säätä), niin sittenpä itse näet, kummoinen on. Olen kuullut, että siellä kannattaa kyllä käydä,


      • Hhhhhjjjjjjjjjjjh
        mula kirjoitti:

        Mitä saavutettavaa Venäjällä olisi Suomessa maassa, jossa on homoja, femuja, velkaa eikä esim. öljyä muuta kuin turva-alue, jos Suomi liittyy Natoon, saa Ruotsi uuden kivan naapurin!

        Täältä toki vietäisiin kaikki asukkaat, ainakin miehet, Uralin taakse oppimaan tapoja ja talomme asutettaisiin uusilla isännillä. Tämä oli Neuvostoliiton tarkoitus silloinkin, kun sen saimme estettyä.


      • Oikeest
        EiNatoon kirjoitti:

        Venäjän intresseissä ei ole myöskään sotia Suomea vastaan nykytilanteessa.
        Mutta skenaariossa, jossa Kiina ja USA ottaa yhteen , mikä ei aivan mahdottomuus ole Tyynenmeren tapahtumien takia. Kiina liitoutuisi Venäjän kanssa, sotilasyhteistyö on ollut kasvamaan päin. USA:n ottaisi NATO:n avuksi. Tuossa yhteen otossa olisi suuri vaara, että Suomi joutuu mukaan konfliktiin oli sitten NATO:n jäsen tai ei.

        NATO:n jäsenenä tulisimme miehitetyksi. NATO tuskin suojelisi Suomea sen strategisen sijainnin takia. Karttaa katsoen luonnollinen puolustuslinja menisi Suomen- ja pohjanlahdella. Suomenniemellä joukoilla olisi liian suuri riski jäädä mottiin ja meren taakse tuhottavaksi.

        NATO:n ulkopuolella Pohjois-Suomesta tulisi sota-alue, kun se jäisi NATO:n Norjan joukkojen ja Venäjän joukkojen väliin. Mutta Etelä-Suomella olisi mahdollista pysyä sodan ulkopuolella.

        Baltiassako on pienempi riski jäädä mottiin kuin Suomessa?


      • ajatteluaPitemmälle
        EiNatoon kirjoitti:

        Venäjän intresseissä ei ole myöskään sotia Suomea vastaan nykytilanteessa.
        Mutta skenaariossa, jossa Kiina ja USA ottaa yhteen , mikä ei aivan mahdottomuus ole Tyynenmeren tapahtumien takia. Kiina liitoutuisi Venäjän kanssa, sotilasyhteistyö on ollut kasvamaan päin. USA:n ottaisi NATO:n avuksi. Tuossa yhteen otossa olisi suuri vaara, että Suomi joutuu mukaan konfliktiin oli sitten NATO:n jäsen tai ei.

        NATO:n jäsenenä tulisimme miehitetyksi. NATO tuskin suojelisi Suomea sen strategisen sijainnin takia. Karttaa katsoen luonnollinen puolustuslinja menisi Suomen- ja pohjanlahdella. Suomenniemellä joukoilla olisi liian suuri riski jäädä mottiin ja meren taakse tuhottavaksi.

        NATO:n ulkopuolella Pohjois-Suomesta tulisi sota-alue, kun se jäisi NATO:n Norjan joukkojen ja Venäjän joukkojen väliin. Mutta Etelä-Suomella olisi mahdollista pysyä sodan ulkopuolella.

        Ei olekkaan kysymys siitä mitä intressejä VENÄJÄllä on, vaan siitä miten nopeasti he toimivat, jos NATO-tankit ilmestyvät rajalle. Se olisi selvä sodan julistus VENÄJÄä vastaan, ja siitä SE SITTEN alkaisikin, kolmas M-SOTA.


      • Anonyymi
        fghrtfhdge kirjoitti:

        "Minullakin on turvatakuut liikenteessä. "

        Ei tässä mistään takuista tai lupauksista ole kyse, vaan siitä faktasta, että NATO on aivan liian vahva vastus Venäjälle. Ja Venäjä ei ikinä uskalla sotia vahvempaansa vastaan.

        Heikkoja liittoutumattomia naapureitaan se uskaltaa ahdistella, ei muita.

        Millainen sää muuten Pietarissa?

        Outo tyyppi. Unelmoi Naton ylivoimasta ja kyselee Pietarin sään perään ikäänkuin ei osaisi nettiä käyttää!


      • Anonyymi
        Hhhhhjjjjjjjjjjjh kirjoitti:

        Täältä toki vietäisiin kaikki asukkaat, ainakin miehet, Uralin taakse oppimaan tapoja ja talomme asutettaisiin uusilla isännillä. Tämä oli Neuvostoliiton tarkoitus silloinkin, kun sen saimme estettyä.

        Tuo skenaario tapahtuisi Venäjällä, jos Nato ja USA sen löisivät.


      • Anonyymi

        Juuri näin, ei tartte enää pitää korona väliä, eikä valmistaa vihreetä eusähköä. Voimme höpöillä sodasta jonnii aikaa, ennenkuin🔔 viimeisen kerran 😎


    • wgdu

      Kokoomuspersu PÖLHÖKUSTAAN aloitus jota ei tarvitse noteerata millään tavoin. FAKTA.

      • hörhörhörhörhö

        Tänään kokoomuspersu, huomenna demarikokoomuspersuvasuri? Eiköhän sun olis jo aika lopettaa niitten liuotinhöyryjen imppaus? Mitä enemmän imppaat sitä surkeampia vitseistäs tulee.


    • t.Tiltu

      Liittyisin Venäjän voittamattomiin eliittijoukkoihin.

      • cvfu

        KokoomusPERSU taas trollaamassa.


      • Anonyymi
        cvfu kirjoitti:

        KokoomusPERSU taas trollaamassa.

        Tässä nähdään länsitrollin työn kuva: vaihtaa idän ja lännen trollin osaa.


    • pakolainen

      Muka asialliseen kysymykseen muka asiallinen vastaus. Luikkisin kunnon natokokkareen tavoin karkuun, että vippulat vinkuu.

      • karkuri

        Unohit mainita, että eukon ja kakarat jättäisit tietennii puolustammaan kottalloo.


      • Anonyymi
        karkuri kirjoitti:

        Unohit mainita, että eukon ja kakarat jättäisit tietennii puolustammaan kottalloo.

        Tyyppi vastasi itselleen. Piti vaihtaa tyyliä, että joku uskoisi helpommin.


    • menisinmenisin

      menisin puualle piiloo/suojaan

    • afrikkakutsuu

      Kääntäisin rintamasuunnan ja jatkaisin etenemistäni.

      • Munsalan-soutukerhoon

        Liittyisin Munsalan soutukerhoon 1939-44


    • venäjä.ei.hyökkää

      Nato on aivan persiistä, ja syvältä.

      • Anonyymi

        Unohdit kysyä Pietarin säätä.


    • kiväärit.käyttöön

      Alkaisin listiä hyökkääjiä metsästysaseillani. Saisivat Putinin sotilaat tuntea nahoissaan vihan, mikä heitä kohtaisi.

      • KTuomari

        Minkälaisissa haalareissa liikkuisit metsissä, luodinkestävissäkö ? Vastapuolella on modernit keinot savustaa sotilas ulos vaikka maakuopasta. Teillä näyttää olevan vain antiikkiaikojen vehkeet mielessänne,heh.


      • Anonyymi
        KTuomari kirjoitti:

        Minkälaisissa haalareissa liikkuisit metsissä, luodinkestävissäkö ? Vastapuolella on modernit keinot savustaa sotilas ulos vaikka maakuopasta. Teillä näyttää olevan vain antiikkiaikojen vehkeet mielessänne,heh.

        7.62 osuessaan otsaluuhun tekee laadukkaaseeenkin kypärään lommon.

        Suojaliivin on oltava tosi hyvä, mikäli estää kirveen uppoamisen niskaan.

        Räjähteilläkin ja droneilla saa jotain aikaiseksi.


    • Mopomies_maalta

      Menisin katsomaan kun Niinistöt ja muut sotarikolliset kaivettaisiin siltarummusta hirtettäväksi hurraavan kansanjoukon seuratessa.

      • Kurikan_kropsu

        Ja se siltarumpuko on Peräseinäjoella, josta jo Jörn Donner aikoinaan mainitsi? :D


      • Mopomies_maalta
        Kurikan_kropsu kirjoitti:

        Ja se siltarumpuko on Peräseinäjoella, josta jo Jörn Donner aikoinaan mainitsi? :D

        Varmaankin jossain pääkaupunkiseudulla. Eivät sotarikolliset kovin kauaksi ehtisi ennen kuin koko maa on vallattu.


      • Se.jostakin

        Eikö sinne eduskuntatalon alle juuri remontoitu luksus bunkkerit eliitille?
        Sinne ne ryömivät polttamaan sikareita, juomaan viskiä, on uima-altaat ja saunat.
        Tavallinen kansa laitetaan ohjusten ruuaksi.
        Aloittajalle: tappaisin itseni. Sitä iloa en anna maiden hallituksille että olisin heidän kätensä kautta agenda 21:n uhri.
        Sotaa ajetaan nyt kuin käärmettä pyssyyn.


      • Mopomies_maalta
        Se.jostakin kirjoitti:

        Eikö sinne eduskuntatalon alle juuri remontoitu luksus bunkkerit eliitille?
        Sinne ne ryömivät polttamaan sikareita, juomaan viskiä, on uima-altaat ja saunat.
        Tavallinen kansa laitetaan ohjusten ruuaksi.
        Aloittajalle: tappaisin itseni. Sitä iloa en anna maiden hallituksille että olisin heidän kätensä kautta agenda 21:n uhri.
        Sotaa ajetaan nyt kuin käärmettä pyssyyn.

        Mainiota. Hitsataan vain ovi kiinni ja koko viides kolonna on tehty vaarattomaksi. Viski ja sikaaritkin loppuu aikanaan.


      • mutta.osaako
        Se.jostakin kirjoitti:

        Eikö sinne eduskuntatalon alle juuri remontoitu luksus bunkkerit eliitille?
        Sinne ne ryömivät polttamaan sikareita, juomaan viskiä, on uima-altaat ja saunat.
        Tavallinen kansa laitetaan ohjusten ruuaksi.
        Aloittajalle: tappaisin itseni. Sitä iloa en anna maiden hallituksille että olisin heidän kätensä kautta agenda 21:n uhri.
        Sotaa ajetaan nyt kuin käärmettä pyssyyn.

        Mutta osaako Teuvo käyttäytyä bunkkerissa


      • kieltämättä.noloa
        Kurikan_kropsu kirjoitti:

        Ja se siltarumpuko on Peräseinäjoella, josta jo Jörn Donner aikoinaan mainitsi? :D

        Kieltämättä se olisi noloa jos tavattaisiin ppth:n putkesta kansainvälisten kuvausryhmien kuvaamana


      • Se.jostakin
        mutta.osaako kirjoitti:

        Mutta osaako Teuvo käyttäytyä bunkkerissa

        Tuskin. Eikä Touko sen enempää:)


      • Teuvoonmieskuitenkin
        mutta.osaako kirjoitti:

        Mutta osaako Teuvo käyttäytyä bunkkerissa

        Teuvo on ase kädessä puolustamassa rakastamaansa isänmaataan kunnon persun tapaan - tai ainakin moottorisahalla tekee ristiinkaatoa hidasteeksi.


      • niskaote--
        Teuvoonmieskuitenkin kirjoitti:

        Teuvo on ase kädessä puolustamassa rakastamaansa isänmaataan kunnon persun tapaan - tai ainakin moottorisahalla tekee ristiinkaatoa hidasteeksi.

        Teukalla on jo niskaote ryccästä?????

        Meiltähän tämä käy


      • KTuomari

        Hienoa, mutta vain yksi vihreä numero tukenasi.


      • Anonyymi

        Sale nousiss korkealle katulyhtyyn hirtettynä työläisurpojen kiittäessä suurta johtajaansa.😆


    • kepsap

      Menisin toki rintamalle ja haluaisin auttaa uusia ystäviämme matuja myös sopeutumaan rintamalle.

    • on.se

      Jos tädillä olisi munat niin se olisi setä. Jossittelu on kivaa.

      • cdert

        Mun tädillä on munat!


    • eri.vakanssit

      Pikku niinistö kuvittelee itsestään liikoja hyväksyessään naton pelleilyt maassamme. On kuitenkin isomman Niinistön tehtävä tuo puolustusvoimien ylipäällikkönä olo.
      Sauli laittaa Jussin ruotuun.

      • huonosti.menee

        Näin se meni, ikävä kyllä.


    • His_story

      Minä alkaisin partisaaniksi, ja jahtaisin näitä idiootti "poliitikkojamme".
      Mielenkiintoista, ettei naton ole tarvinnut edes hyökätä tänne, heidäthän on suorastaan kutsuttu paikalle.
      Niin kutsuttiin myös sakemanni nazit - 30 luvulla, ja varsinkin kesällä - 41, kun lähdettiin paskakokkare&hurri vetoisina tekemään sitä "suur-suomea".
      Sehän päättyi niinkuin päättyi, totaakiseen tappioon ja ehdottomaan antautumiseen maidenluovutuksineen sun muineen.
      Lähtipä siinä paskakokkare "pressakin" lusimaan....
      Loppui myös ne fasistiset "lotta-swärd" ja "suojeluskunta" järjestöt sun muut kouhotukset.

      • 1930-luvulla

        1930-luvulla ei ollut saksalaisia tässä maassa

        joku kirkkomaalari assmanni saatto olla mutta siinä kaikki


    • SairaatKokkaretrollit

      Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? Mitä se sillä saavuttaisi?

      Onko täällä valtavat määrät öljyä, kaasua ja muita enrgiavaroja, joita Venjällä ei ole lainkaan?

      Tiedoksi niille jotka eivät trollaa 24/7 Kokomusmafian palkkaamina. Suomi on se joka on riippuvainen Venäjältä tuodusta enrgiasta, eikä toisin päin.

      Kuinka moni on kuullut kauppiaan hyökänneen maksavan vakituisen asiakkaansa ja kestotilaajan kimppuun?

      • Anonyymi

        Mitä väliä totuudella on länsitrollille? Valtakuntahan on paholaisen, joka loikkasi idästä länteen. Kun katsoo median "Venäjän propaganda.." juttuja, ja uskonnon tilaa EU alueella, niin sen tajuaa.


      • Anonyymi

        Kun toveri valloittaa Suomen , ei heidän täydy arvailla, käyttääkö nato Suomen maaperää hyökkäykseen. Yksinkertaista, draz duu dawarivhs


    • Kaikkriippuusuojasta

      Riippuu mikä aseistus Suomella olisi käytettävänään jos on jenkkien taktisia ydinpommeja käytössä, venäläinen tyssää rajalle mutta jos ei,en lähtisi edes sotimaan Itää vastaan,varma häviö tulisi tuossa tapauksessa.
      Ydinpommit tappaa miten isot joukot tahansa,tavanomaiset aseet ei Idän suurempia, jopa 5x suurempia joukkoja(Venäjä,Kiina,Intia,yms,yms) pysäytä vaan jos niitä ei käytetä, Länsi häviää tuon sodan.
      Ja jos käytetään liian paljon ja liian suuria pommeja, koko planeetta ja me kaikki häviämme täältä pois.

      Mutta jos kumpikin puoli käyttää vain pieniä ydinpommeja, luokkaa Nagasaki joka vie vain kaupungin kerrallaan pois pelistä,niin tuolloin paremmin suojassa olevat joukot ja se puoli joka hoitaa väestönsuojelunsakin paremmin voittaa. Tätä skenaariota pidän todennäköisimpänä.

      Tietenkin itse haluan olla aina vaan voittajien puolella.

      • EiHelvetti

        "Riippuu mikä aseistus Suomella olisi käytettävänään jos on jenkkien taktisia ydinpommeja käytössä, venäläinen tyssää rajalle mutta jos ei,en lähtisi edes sotimaan Itää vastaan,varma häviö tulisi tuossa tapauksessa."

        Venäjä on iso maa. Isolla maalla on laajat rajat puolustettavanaan. Tehokas tavanomainen hyökkäys edellyttäisi hyökkääjältä 3:1-ylivoimaa. Sellainen hyökkäys edellyttäisi laajoja joukkojensiirtoja, jotka eivät jäisi keneltäkään huomaamatta. Tavanomainen hyökkäys suurella joukolla metsien läpi ei ole strategisesti kovinkaan järkevä suunnitelma, koska se väistämättä johtaa valtaviin miestappioihin.

        Suomen alueellinen puolustus ja suhteellisen vahvat puolustusvoimat sekä Euroopan vahvin tykistö selviää tällaista hyökkäystä vastaan jonkin viikkoja. Venäjän reaalinen ylivoima on kuitenkin niin valtava, että vähitellen suomalaiset siirtyisivät sissisodankäyntiin, joka on hyökkääjälle äärimmäisen kuluttavaa. Se on nähty mm. Afghanistanissa.

        Todennäköisesti Venäjä valitsisi hybridisodan, jossa katkaistaisiin Suomen energiahuolto ja huoltovarmuus Itämerellä. Se pyrkisi ensin saavuttamaan ilmaherruuden ja sen jälkeen pommittamaan Suomen kivikaudelle. Sähkötoimitusten ja Itämeren hallinta laittaisi Suomen nopeasti polvilleen, eikä siihen tarvittaisi massiivisia joukkoja. Miehittäjät voisivat ottaa alueen haltuun sitten kun se on miehittäjille turvallista. Niinpä strategisesti järkevintä olisi ilmaherruuden saavuttaminen ja Ahvenanman sekä Turun saariston miehittäminen. Silloin Suomi olisi piiritetty ja ruoka-, ase- ja lääketoimitukset olisi tehokkaasti katkaistu. Sellainen on ihan todellinen uhkakuva ja siksi Suomi lopulta reagoi Airiston helmeen niin voimakkaasti.

        Samaa uhkakuvaa silmälläpitäen Ruotsi on miehittänyt Gotlannin. Se olisi myös Itämeren hallinnan kannalta mielettömän merkittävä alue. Suomi ja Ruotsi tekevätkin tehostetusti yhteistyötä, ettei Ahvenanmaa ja/tai Gotlanti päädy hyökkääjien hallintaan. sitä harjoitellaan mm. nyt.

        Venäjän sotilaallisesta mahdista huolimatta se ei käy isoja sotia. Vaikka Venäjän ykkösnyrkki on valtavan tehokas, suuri osa kalustoa on Neuvostoliiton aikaista, eikä valtaosa joukoista ole kovin hyvin varusteltuja ja koulutettuja. Suurin osa Venäjän laivastoa koostuu ruosteisista purkeista, mutta sukellusvenekalusto on vahva. Venäjällä on vahvat ilmavoimat. Migit ja Sukhoit ovat monessa mielessä länsikoneita luotettavampia; ne nousevat vaikka perunapellosta. Niiden huolto on halpaa ja helppoa verrattuna länsikoneisiin. Uusimpia ja tehokkaimpia koneita on vain kourallinen ja niiden tuotanto takkuaa. Vanhoilta koneilta puuttuu lähes täysin elektronisen sodankäynnin välineet, joissa länsikoneet ovat vahvoja. Osa läntisistä hävittäjistä voi käydä ilmataisteluja jopa 8 konetta vastaan samaan aikaan.

        Venäjä ja länsi käyttää ydinaseita vasta täydellisen tappion hetkellä. Suomen pommittaminen ydinaseilla ei olisi taktisesti järkevää, sillä Venäjä hyötyisi Suomen satamista, telakoista ja kaivoksista. Itämeren hallinta on kaikissa Euroopan sotia käsittelevissä skenaarioissa oleellinen. Kalingradin eklaavi ei Venäjälle riittäisi. Suomi ja todennäköisesti Ruotsi vedettäisiin Venäjän hyökkäyssotaan vääjämättä mukaan olivat ne Naton jäseniä tai eivät. Venäjä joutuisi käyttämään Suomen ja Ruotsin aluevesiä ja ilmatilaa kaikissa Nato-vastaisissa operaatioissa, jota Suomi ja Ruotsi eivät tietenkään voisi sallia.

        Venäjän sapelinkalistelu ja vahvistuva hyökkäysvoima ei kuitenkaan ole jäänyt huomaamatta. EU tiivistää puolustusyhteistyötään ja vaikka EU on tällä hetkellä paperitiikeri, se käyttää brexitin jälkeenkin kolme kertaa enemmän rahaa asevoimiinsa kuin Venäjä. Britannia on Brexitin jälkeenkin Euroopan liittolainen ja Naton jäsen. Sekä Ranska että Britannia ovat sotilaallisesti hyvin vahvoja. Molemmat ovat myös ydinasevaltioita. Venäjä on taloudellisesti Italian kokoinen, EU on taloudellinen jättiläinen, jonka teollisuuden muuttaminen sotateollisuudeksi ei ole temppu eikä mikään. EU:ssa elää yli 500 miljoonaa ihmistä, Venäjällä noin 144,5 miljoonaa. Hyökkäys Suomea tai Ruotsia vastaan on myös hyökkäys EU:ta vastaan. Se johtaisi väistämättä laajempaan eurooppalaiseen konfliktiin, koska myöskään EU ei voisi hyväksyä jäsentensä joutumista sotilaallisen aggression kohteiksi.

        EU olisi aluksi selvästi Venäjää heikompi, vaikka sillä onkin riittävästi mies- ja tulivoimaa. Pitkittyneessä sodassa Euroopan teollinen ylivoima, miesylivoima ja varallisuus kääntäisi tilanteen päinvastaiseksi. Sota Suomea vastaan olisi joko seurausta Euroopanlaajuisesta konfliktista tai sellaisen esinäytös. Yhtenäinen EU on riittävän vahva torjumaan minkä tahansa tavanomaisen hyökkäyksen. Heikko ja hajanainen EU ei siihen pysty.


      • EiHelvetti
        EiHelvetti kirjoitti:

        "Riippuu mikä aseistus Suomella olisi käytettävänään jos on jenkkien taktisia ydinpommeja käytössä, venäläinen tyssää rajalle mutta jos ei,en lähtisi edes sotimaan Itää vastaan,varma häviö tulisi tuossa tapauksessa."

        Venäjä on iso maa. Isolla maalla on laajat rajat puolustettavanaan. Tehokas tavanomainen hyökkäys edellyttäisi hyökkääjältä 3:1-ylivoimaa. Sellainen hyökkäys edellyttäisi laajoja joukkojensiirtoja, jotka eivät jäisi keneltäkään huomaamatta. Tavanomainen hyökkäys suurella joukolla metsien läpi ei ole strategisesti kovinkaan järkevä suunnitelma, koska se väistämättä johtaa valtaviin miestappioihin.

        Suomen alueellinen puolustus ja suhteellisen vahvat puolustusvoimat sekä Euroopan vahvin tykistö selviää tällaista hyökkäystä vastaan jonkin viikkoja. Venäjän reaalinen ylivoima on kuitenkin niin valtava, että vähitellen suomalaiset siirtyisivät sissisodankäyntiin, joka on hyökkääjälle äärimmäisen kuluttavaa. Se on nähty mm. Afghanistanissa.

        Todennäköisesti Venäjä valitsisi hybridisodan, jossa katkaistaisiin Suomen energiahuolto ja huoltovarmuus Itämerellä. Se pyrkisi ensin saavuttamaan ilmaherruuden ja sen jälkeen pommittamaan Suomen kivikaudelle. Sähkötoimitusten ja Itämeren hallinta laittaisi Suomen nopeasti polvilleen, eikä siihen tarvittaisi massiivisia joukkoja. Miehittäjät voisivat ottaa alueen haltuun sitten kun se on miehittäjille turvallista. Niinpä strategisesti järkevintä olisi ilmaherruuden saavuttaminen ja Ahvenanman sekä Turun saariston miehittäminen. Silloin Suomi olisi piiritetty ja ruoka-, ase- ja lääketoimitukset olisi tehokkaasti katkaistu. Sellainen on ihan todellinen uhkakuva ja siksi Suomi lopulta reagoi Airiston helmeen niin voimakkaasti.

        Samaa uhkakuvaa silmälläpitäen Ruotsi on miehittänyt Gotlannin. Se olisi myös Itämeren hallinnan kannalta mielettömän merkittävä alue. Suomi ja Ruotsi tekevätkin tehostetusti yhteistyötä, ettei Ahvenanmaa ja/tai Gotlanti päädy hyökkääjien hallintaan. sitä harjoitellaan mm. nyt.

        Venäjän sotilaallisesta mahdista huolimatta se ei käy isoja sotia. Vaikka Venäjän ykkösnyrkki on valtavan tehokas, suuri osa kalustoa on Neuvostoliiton aikaista, eikä valtaosa joukoista ole kovin hyvin varusteltuja ja koulutettuja. Suurin osa Venäjän laivastoa koostuu ruosteisista purkeista, mutta sukellusvenekalusto on vahva. Venäjällä on vahvat ilmavoimat. Migit ja Sukhoit ovat monessa mielessä länsikoneita luotettavampia; ne nousevat vaikka perunapellosta. Niiden huolto on halpaa ja helppoa verrattuna länsikoneisiin. Uusimpia ja tehokkaimpia koneita on vain kourallinen ja niiden tuotanto takkuaa. Vanhoilta koneilta puuttuu lähes täysin elektronisen sodankäynnin välineet, joissa länsikoneet ovat vahvoja. Osa läntisistä hävittäjistä voi käydä ilmataisteluja jopa 8 konetta vastaan samaan aikaan.

        Venäjä ja länsi käyttää ydinaseita vasta täydellisen tappion hetkellä. Suomen pommittaminen ydinaseilla ei olisi taktisesti järkevää, sillä Venäjä hyötyisi Suomen satamista, telakoista ja kaivoksista. Itämeren hallinta on kaikissa Euroopan sotia käsittelevissä skenaarioissa oleellinen. Kalingradin eklaavi ei Venäjälle riittäisi. Suomi ja todennäköisesti Ruotsi vedettäisiin Venäjän hyökkäyssotaan vääjämättä mukaan olivat ne Naton jäseniä tai eivät. Venäjä joutuisi käyttämään Suomen ja Ruotsin aluevesiä ja ilmatilaa kaikissa Nato-vastaisissa operaatioissa, jota Suomi ja Ruotsi eivät tietenkään voisi sallia.

        Venäjän sapelinkalistelu ja vahvistuva hyökkäysvoima ei kuitenkaan ole jäänyt huomaamatta. EU tiivistää puolustusyhteistyötään ja vaikka EU on tällä hetkellä paperitiikeri, se käyttää brexitin jälkeenkin kolme kertaa enemmän rahaa asevoimiinsa kuin Venäjä. Britannia on Brexitin jälkeenkin Euroopan liittolainen ja Naton jäsen. Sekä Ranska että Britannia ovat sotilaallisesti hyvin vahvoja. Molemmat ovat myös ydinasevaltioita. Venäjä on taloudellisesti Italian kokoinen, EU on taloudellinen jättiläinen, jonka teollisuuden muuttaminen sotateollisuudeksi ei ole temppu eikä mikään. EU:ssa elää yli 500 miljoonaa ihmistä, Venäjällä noin 144,5 miljoonaa. Hyökkäys Suomea tai Ruotsia vastaan on myös hyökkäys EU:ta vastaan. Se johtaisi väistämättä laajempaan eurooppalaiseen konfliktiin, koska myöskään EU ei voisi hyväksyä jäsentensä joutumista sotilaallisen aggression kohteiksi.

        EU olisi aluksi selvästi Venäjää heikompi, vaikka sillä onkin riittävästi mies- ja tulivoimaa. Pitkittyneessä sodassa Euroopan teollinen ylivoima, miesylivoima ja varallisuus kääntäisi tilanteen päinvastaiseksi. Sota Suomea vastaan olisi joko seurausta Euroopanlaajuisesta konfliktista tai sellaisen esinäytös. Yhtenäinen EU on riittävän vahva torjumaan minkä tahansa tavanomaisen hyökkäyksen. Heikko ja hajanainen EU ei siihen pysty.

        On hyvä muistaa, että vaikki Kiina ja Venäjä tekevät sotilaallista yhteistyötä, Venäjä pelkää Kiinaa kroonisesti. Kiinalla ei ole motiiveja ja sotilaallisia tavoitteita Euroopassa. Sitä kiinnostaa Aasian ja Tyynen valtameren alueen dominointi. Ne siis saattaisivat tehdä yhteistyötä, mutta toisaalta Kiinan intressit ovat ihan muualla kuin Euroopassa. EU on Kiinan taloudelle tärkeä alue..

        Intian sotilaallisissa intresseissä on erityisesti Pakistan. Jos Euroopassa alkaa paukkua, silloin puhutaan maailmanlaajuisesta konfliktista, jossa liittolaissuhteet saatavat muuttua heittämällä tavoitteiden muuttuessa. Venäjän puolella olisivat ainakin Iran ja Syyria ja ehkä Serbia.

        Natojäsen Turkki on iso kysymysmerkki, mutta luultavasti se tavoittelisi osmanien imperriumin aikaisia rajoja etenkin Pohjois-Afrikassa ja Balkanilla. Se voisi johtaa Turkin Eurooppavastaiseen rintamaan Natosta huolimatta. Vaarassa olisivat erityisesti Kreikka ja Unkari sekä Balkanin maat.

        Ydinaseilla tai ilman Venäjän laajentumispyrkimykset johtaisivat todennäköisesti aggression eskaloitumiseen Euroopan- ja maailmanlaajuiseksi sodaksi. Olisiko se ydinsota? Jos jokin ydinasevaltio joutuisi riittävän ahtaalle tavanomaisessa sodassa, kynnys ratkaista sota ydinasein saattaisi madaltua. Jos yksi maa käyttäisi ydinaseita, muutkin käyttäisivät. On kiinnostavaa, että jopa Saksa keskustelee ydinpelotteen rakentamista. Ranskalaiset, brittiläiset, venäläiset, kiinalaiset ja amerikkalaiset sukellusveneet ovat 24 tuntia vuorokaudessa ja 365 päivää vuodedssa valmiudessa kostoiskuun.

        Vasta äskettäin näin laskelman, jonka mukaan vain sadan suhteellisen pienen ydinpommin käyttäminen riittäisi nostamaan 500 000 tonnia pölyä ja palavien kaupunkien nokea ilmakehään. Pöly kulkeutuisi stratosfääriin, jossa se vaikuttaisi auringon lämpösäteilyn pääsyyn maan pinnalle. Seurauksena olisi ydintalvi. Erityisen vaarallisen siitä tekisi auringon ultraviolettisäteily, jota pääsisi otsonikerroksen tuhoutumisen vuoksi maan pinnalle tappava määrä. Ultraviolettisäteily tappaisi vähitellen kaiken suojaamattoman elollisen kasveista eläimiin ja ihmisiin.

        Tällaisessa skenaariossa sota tappaisi välittömästi kymmeniä tai satoja miljoonia ihmisiä ja välillisesti lähes kaikki. Muutaman vuoden jälkeen ydintalvi hellittäisi ja ydinaiseiden levittämä säteily on nopeasti puoliintuvaa, joten hitaasti maailma toipuisi. Olisiko siinä maailmassa ihmisiä. Kyllä kourallinen ihmisiä selviytyisi tuostakin, mutta sivilisaatiot romahtaisivat. Ydintuho ja -talvi vaikuttaisi erityisesti pohjoiselle pallonpuoliskolle. Australia ja Uusi Seelanti sekä Eteläisen pallonpuoliskon saarivaltiot, Etelä-Amerikka ja jopa osa Afrikan valtioista voisi selvitä ydinsodasta.


      • burgeri

        Kukahan nuokin luennot jaksoi lukea.............kroooh zz-z-zz-z--


      • rivikerrallaan
        burgeri kirjoitti:

        Kukahan nuokin luennot jaksoi lukea.............kroooh zz-z-zz-z--

        taidat olla toiminnan miehiä.....


      • SiitäKiitos
        burgeri kirjoitti:

        Kukahan nuokin luennot jaksoi lukea.............kroooh zz-z-zz-z--

        Minä jaksoin, ja oli todella mielenkiintoista tekstiä.


      • KTuomari

        Onpas vajavaiset käsitykset ydinaseista. VENÄJÄllä on MOTHER-pommi, ja sen säteilyvaikutus on moninkertainen entisiin verrattuna. Säteilyn levinneisyys
        tukahduttaisi suomen muutamassa tunnissa autiomaaksi. Yksikään tietokone ei toimisi alkuräjähdyksen jälkeen. Seuraisi täydellinen PIMEYS sahköverkostoissa. Jos se tapahtuu talvipakkasella niin kansa jäätyy pystyyn.
        Ole siis varovainen mitä toivot.


      • Anonyymi
        EiHelvetti kirjoitti:

        "Riippuu mikä aseistus Suomella olisi käytettävänään jos on jenkkien taktisia ydinpommeja käytössä, venäläinen tyssää rajalle mutta jos ei,en lähtisi edes sotimaan Itää vastaan,varma häviö tulisi tuossa tapauksessa."

        Venäjä on iso maa. Isolla maalla on laajat rajat puolustettavanaan. Tehokas tavanomainen hyökkäys edellyttäisi hyökkääjältä 3:1-ylivoimaa. Sellainen hyökkäys edellyttäisi laajoja joukkojensiirtoja, jotka eivät jäisi keneltäkään huomaamatta. Tavanomainen hyökkäys suurella joukolla metsien läpi ei ole strategisesti kovinkaan järkevä suunnitelma, koska se väistämättä johtaa valtaviin miestappioihin.

        Suomen alueellinen puolustus ja suhteellisen vahvat puolustusvoimat sekä Euroopan vahvin tykistö selviää tällaista hyökkäystä vastaan jonkin viikkoja. Venäjän reaalinen ylivoima on kuitenkin niin valtava, että vähitellen suomalaiset siirtyisivät sissisodankäyntiin, joka on hyökkääjälle äärimmäisen kuluttavaa. Se on nähty mm. Afghanistanissa.

        Todennäköisesti Venäjä valitsisi hybridisodan, jossa katkaistaisiin Suomen energiahuolto ja huoltovarmuus Itämerellä. Se pyrkisi ensin saavuttamaan ilmaherruuden ja sen jälkeen pommittamaan Suomen kivikaudelle. Sähkötoimitusten ja Itämeren hallinta laittaisi Suomen nopeasti polvilleen, eikä siihen tarvittaisi massiivisia joukkoja. Miehittäjät voisivat ottaa alueen haltuun sitten kun se on miehittäjille turvallista. Niinpä strategisesti järkevintä olisi ilmaherruuden saavuttaminen ja Ahvenanman sekä Turun saariston miehittäminen. Silloin Suomi olisi piiritetty ja ruoka-, ase- ja lääketoimitukset olisi tehokkaasti katkaistu. Sellainen on ihan todellinen uhkakuva ja siksi Suomi lopulta reagoi Airiston helmeen niin voimakkaasti.

        Samaa uhkakuvaa silmälläpitäen Ruotsi on miehittänyt Gotlannin. Se olisi myös Itämeren hallinnan kannalta mielettömän merkittävä alue. Suomi ja Ruotsi tekevätkin tehostetusti yhteistyötä, ettei Ahvenanmaa ja/tai Gotlanti päädy hyökkääjien hallintaan. sitä harjoitellaan mm. nyt.

        Venäjän sotilaallisesta mahdista huolimatta se ei käy isoja sotia. Vaikka Venäjän ykkösnyrkki on valtavan tehokas, suuri osa kalustoa on Neuvostoliiton aikaista, eikä valtaosa joukoista ole kovin hyvin varusteltuja ja koulutettuja. Suurin osa Venäjän laivastoa koostuu ruosteisista purkeista, mutta sukellusvenekalusto on vahva. Venäjällä on vahvat ilmavoimat. Migit ja Sukhoit ovat monessa mielessä länsikoneita luotettavampia; ne nousevat vaikka perunapellosta. Niiden huolto on halpaa ja helppoa verrattuna länsikoneisiin. Uusimpia ja tehokkaimpia koneita on vain kourallinen ja niiden tuotanto takkuaa. Vanhoilta koneilta puuttuu lähes täysin elektronisen sodankäynnin välineet, joissa länsikoneet ovat vahvoja. Osa läntisistä hävittäjistä voi käydä ilmataisteluja jopa 8 konetta vastaan samaan aikaan.

        Venäjä ja länsi käyttää ydinaseita vasta täydellisen tappion hetkellä. Suomen pommittaminen ydinaseilla ei olisi taktisesti järkevää, sillä Venäjä hyötyisi Suomen satamista, telakoista ja kaivoksista. Itämeren hallinta on kaikissa Euroopan sotia käsittelevissä skenaarioissa oleellinen. Kalingradin eklaavi ei Venäjälle riittäisi. Suomi ja todennäköisesti Ruotsi vedettäisiin Venäjän hyökkäyssotaan vääjämättä mukaan olivat ne Naton jäseniä tai eivät. Venäjä joutuisi käyttämään Suomen ja Ruotsin aluevesiä ja ilmatilaa kaikissa Nato-vastaisissa operaatioissa, jota Suomi ja Ruotsi eivät tietenkään voisi sallia.

        Venäjän sapelinkalistelu ja vahvistuva hyökkäysvoima ei kuitenkaan ole jäänyt huomaamatta. EU tiivistää puolustusyhteistyötään ja vaikka EU on tällä hetkellä paperitiikeri, se käyttää brexitin jälkeenkin kolme kertaa enemmän rahaa asevoimiinsa kuin Venäjä. Britannia on Brexitin jälkeenkin Euroopan liittolainen ja Naton jäsen. Sekä Ranska että Britannia ovat sotilaallisesti hyvin vahvoja. Molemmat ovat myös ydinasevaltioita. Venäjä on taloudellisesti Italian kokoinen, EU on taloudellinen jättiläinen, jonka teollisuuden muuttaminen sotateollisuudeksi ei ole temppu eikä mikään. EU:ssa elää yli 500 miljoonaa ihmistä, Venäjällä noin 144,5 miljoonaa. Hyökkäys Suomea tai Ruotsia vastaan on myös hyökkäys EU:ta vastaan. Se johtaisi väistämättä laajempaan eurooppalaiseen konfliktiin, koska myöskään EU ei voisi hyväksyä jäsentensä joutumista sotilaallisen aggression kohteiksi.

        EU olisi aluksi selvästi Venäjää heikompi, vaikka sillä onkin riittävästi mies- ja tulivoimaa. Pitkittyneessä sodassa Euroopan teollinen ylivoima, miesylivoima ja varallisuus kääntäisi tilanteen päinvastaiseksi. Sota Suomea vastaan olisi joko seurausta Euroopanlaajuisesta konfliktista tai sellaisen esinäytös. Yhtenäinen EU on riittävän vahva torjumaan minkä tahansa tavanomaisen hyökkäyksen. Heikko ja hajanainen EU ei siihen pysty.

        Venäjä mitään katkaise. Jos Venäjä hyökkää länteen, niin yhtään venäläistä konetta ei selviä Itämerelle saakka. Venäjä ei pärjää kuin auttavasti kymmenen kertaa heikompaa vastustajaa vastaan.
        Eikä se ydinsota ole mikään maailman loppu. Ainoastaan kaikki miljoonakaupungit tuhotaan kaikilta ydinasevaltioilta. Venäjälle jää asutusta pikku maaseutukyliin ja kaupunkeihin, kuten muillekin suurvalloille. Maailman kehitys pysähtyy yhdeksi sukupolveksi. Ihmisten elinikä lyhenee kolmekymmentä vuotta, ilmasto viilenee jne. Eri sairauksiin kuollaan hoidon puutteen takia.


      • Anonyymi
        EiHelvetti kirjoitti:

        "Riippuu mikä aseistus Suomella olisi käytettävänään jos on jenkkien taktisia ydinpommeja käytössä, venäläinen tyssää rajalle mutta jos ei,en lähtisi edes sotimaan Itää vastaan,varma häviö tulisi tuossa tapauksessa."

        Venäjä on iso maa. Isolla maalla on laajat rajat puolustettavanaan. Tehokas tavanomainen hyökkäys edellyttäisi hyökkääjältä 3:1-ylivoimaa. Sellainen hyökkäys edellyttäisi laajoja joukkojensiirtoja, jotka eivät jäisi keneltäkään huomaamatta. Tavanomainen hyökkäys suurella joukolla metsien läpi ei ole strategisesti kovinkaan järkevä suunnitelma, koska se väistämättä johtaa valtaviin miestappioihin.

        Suomen alueellinen puolustus ja suhteellisen vahvat puolustusvoimat sekä Euroopan vahvin tykistö selviää tällaista hyökkäystä vastaan jonkin viikkoja. Venäjän reaalinen ylivoima on kuitenkin niin valtava, että vähitellen suomalaiset siirtyisivät sissisodankäyntiin, joka on hyökkääjälle äärimmäisen kuluttavaa. Se on nähty mm. Afghanistanissa.

        Todennäköisesti Venäjä valitsisi hybridisodan, jossa katkaistaisiin Suomen energiahuolto ja huoltovarmuus Itämerellä. Se pyrkisi ensin saavuttamaan ilmaherruuden ja sen jälkeen pommittamaan Suomen kivikaudelle. Sähkötoimitusten ja Itämeren hallinta laittaisi Suomen nopeasti polvilleen, eikä siihen tarvittaisi massiivisia joukkoja. Miehittäjät voisivat ottaa alueen haltuun sitten kun se on miehittäjille turvallista. Niinpä strategisesti järkevintä olisi ilmaherruuden saavuttaminen ja Ahvenanman sekä Turun saariston miehittäminen. Silloin Suomi olisi piiritetty ja ruoka-, ase- ja lääketoimitukset olisi tehokkaasti katkaistu. Sellainen on ihan todellinen uhkakuva ja siksi Suomi lopulta reagoi Airiston helmeen niin voimakkaasti.

        Samaa uhkakuvaa silmälläpitäen Ruotsi on miehittänyt Gotlannin. Se olisi myös Itämeren hallinnan kannalta mielettömän merkittävä alue. Suomi ja Ruotsi tekevätkin tehostetusti yhteistyötä, ettei Ahvenanmaa ja/tai Gotlanti päädy hyökkääjien hallintaan. sitä harjoitellaan mm. nyt.

        Venäjän sotilaallisesta mahdista huolimatta se ei käy isoja sotia. Vaikka Venäjän ykkösnyrkki on valtavan tehokas, suuri osa kalustoa on Neuvostoliiton aikaista, eikä valtaosa joukoista ole kovin hyvin varusteltuja ja koulutettuja. Suurin osa Venäjän laivastoa koostuu ruosteisista purkeista, mutta sukellusvenekalusto on vahva. Venäjällä on vahvat ilmavoimat. Migit ja Sukhoit ovat monessa mielessä länsikoneita luotettavampia; ne nousevat vaikka perunapellosta. Niiden huolto on halpaa ja helppoa verrattuna länsikoneisiin. Uusimpia ja tehokkaimpia koneita on vain kourallinen ja niiden tuotanto takkuaa. Vanhoilta koneilta puuttuu lähes täysin elektronisen sodankäynnin välineet, joissa länsikoneet ovat vahvoja. Osa läntisistä hävittäjistä voi käydä ilmataisteluja jopa 8 konetta vastaan samaan aikaan.

        Venäjä ja länsi käyttää ydinaseita vasta täydellisen tappion hetkellä. Suomen pommittaminen ydinaseilla ei olisi taktisesti järkevää, sillä Venäjä hyötyisi Suomen satamista, telakoista ja kaivoksista. Itämeren hallinta on kaikissa Euroopan sotia käsittelevissä skenaarioissa oleellinen. Kalingradin eklaavi ei Venäjälle riittäisi. Suomi ja todennäköisesti Ruotsi vedettäisiin Venäjän hyökkäyssotaan vääjämättä mukaan olivat ne Naton jäseniä tai eivät. Venäjä joutuisi käyttämään Suomen ja Ruotsin aluevesiä ja ilmatilaa kaikissa Nato-vastaisissa operaatioissa, jota Suomi ja Ruotsi eivät tietenkään voisi sallia.

        Venäjän sapelinkalistelu ja vahvistuva hyökkäysvoima ei kuitenkaan ole jäänyt huomaamatta. EU tiivistää puolustusyhteistyötään ja vaikka EU on tällä hetkellä paperitiikeri, se käyttää brexitin jälkeenkin kolme kertaa enemmän rahaa asevoimiinsa kuin Venäjä. Britannia on Brexitin jälkeenkin Euroopan liittolainen ja Naton jäsen. Sekä Ranska että Britannia ovat sotilaallisesti hyvin vahvoja. Molemmat ovat myös ydinasevaltioita. Venäjä on taloudellisesti Italian kokoinen, EU on taloudellinen jättiläinen, jonka teollisuuden muuttaminen sotateollisuudeksi ei ole temppu eikä mikään. EU:ssa elää yli 500 miljoonaa ihmistä, Venäjällä noin 144,5 miljoonaa. Hyökkäys Suomea tai Ruotsia vastaan on myös hyökkäys EU:ta vastaan. Se johtaisi väistämättä laajempaan eurooppalaiseen konfliktiin, koska myöskään EU ei voisi hyväksyä jäsentensä joutumista sotilaallisen aggression kohteiksi.

        EU olisi aluksi selvästi Venäjää heikompi, vaikka sillä onkin riittävästi mies- ja tulivoimaa. Pitkittyneessä sodassa Euroopan teollinen ylivoima, miesylivoima ja varallisuus kääntäisi tilanteen päinvastaiseksi. Sota Suomea vastaan olisi joko seurausta Euroopanlaajuisesta konfliktista tai sellaisen esinäytös. Yhtenäinen EU on riittävän vahva torjumaan minkä tahansa tavanomaisen hyökkäyksen. Heikko ja hajanainen EU ei siihen pysty.

        Siinäpä taas varsinainen asiantuntija!

        Siinä vaiheessa, kun aletaan puhumaan, että Suomi pommitettaisi kivikaudelle, kannattaa lukeminen jättää sikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä mitään katkaise. Jos Venäjä hyökkää länteen, niin yhtään venäläistä konetta ei selviä Itämerelle saakka. Venäjä ei pärjää kuin auttavasti kymmenen kertaa heikompaa vastustajaa vastaan.
        Eikä se ydinsota ole mikään maailman loppu. Ainoastaan kaikki miljoonakaupungit tuhotaan kaikilta ydinasevaltioilta. Venäjälle jää asutusta pikku maaseutukyliin ja kaupunkeihin, kuten muillekin suurvalloille. Maailman kehitys pysähtyy yhdeksi sukupolveksi. Ihmisten elinikä lyhenee kolmekymmentä vuotta, ilmasto viilenee jne. Eri sairauksiin kuollaan hoidon puutteen takia.

        Kovastiko katselet kristallipallosta tulevaisuutta kun tuon tiedät?


    • dgfgsdfgsdfgsdfgf

      Luultavasti sota olisi ohi jo ennen kuin sen alusta edes kuulisin, koska minulla ei ole tapana Suomen mediaa juuri seurata. Huomaisin sen ehkä siitä, että kun olisin menossa Lidliin ostamaan halpaa ruokaa, niin lippuihin olisi ilmestynyt yksi väri lisää. Hetken ihmettelisin, että maksetaanko nyt euroilla vai ruplilla, mutta se taitaisi se suurin murhe ollakin,

      Mutta arvioisin siis sodan kestoksi jotain välillä 5 tuntia-2 vuorokautta.

      • tarkoittaaks---

        Tarkoittaaks tämä että ladoihin alkaa taas saada varaosia


      • KTuomari

        Hyvin arvioit kestoajan. Itse arvioin sen olevan paljon lyhyemmän. Arviot ovat vain arvioita, nyt sitten vain odottamaan tositapahtumaa.


    • Petturi-no-1

      Kysykää Lii Andessonilta, se tietää

    • Karma_kick_back

      Partisaanina voisi myös antaa suomenhurreille takaisin hiukan vanhoja kalavelkoja.
      Ovatkin okkupeeranneet maatamme jo liiankin kauan esiintyen jonkinlaisina "gemaani yli-ihmisinä"

      • takavarikoikaa---

        takavarikoikaa niiltä ne kallonmittauslaitteet


      • KTuomari

        Jaa,että pitää levittää sitä VENÄJÄ-vihaa ihan "Sveamamman puolellekkin" ?
        Onko teillä Finneillä yhtäkään maata jota te ette vihaisi ?


      • Anonyymi
        takavarikoikaa--- kirjoitti:

        takavarikoikaa niiltä ne kallonmittauslaitteet

        Hallituksen äitilinja kaipaa sotaa, nyt sitä onkin luvassa, sale on jo pohjatyön tehnyt, tuoreena isänä. 😎


    • nostoväkimies

      Kai mä sitä tekisin mitä siinä puolustuvoimien lähettämässä kirjeessä sanottiin. Sen verran jo ikää ja kroonisia sairauksia on etten sotimaan taida pystyä.

    • IhanMielelläni

      Menisin kysymään, tarvitaanko tulkkeja.

      • dsfhdsfhdfshdfsh

        Ja vastaus olisi, että ei tarvita. Jokaiselle opetetaan Suomen armeijassa riittävä määrä venäjää.


      • menisin.valittamaan
        dsfhdsfhdfshdfsh kirjoitti:

        Ja vastaus olisi, että ei tarvita. Jokaiselle opetetaan Suomen armeijassa riittävä määrä venäjää.

        Menisin valittamaan on holotna olo

        Njet gasolin


      • jatkakaa
        menisin.valittamaan kirjoitti:

        Menisin valittamaan on holotna olo

        Njet gasolin

        tsiisus

        Stalin heitti suomalaisia ulos sieltä sodan jälkeen jatkuvan valittamisen vuoksi. Ei jaksanut kuulemma kuunnella.

        Toimii varmaan vieläkin


    • AjettuOjaan

      Nykyinen hallitus ei taida diplomatian keinoja, ne ryskää omien fobioiden ja riittämättömyyden tunteidensa kanssa. Jenni, niinistö ja sipilä pistää mielellään suomen lihoiksi.

      Jos Suomi on nyt -270% pohjalla, niin fiksulla diplomaattisella itsenäisyyspolitiikalla se olisi voinut olla 270%,
      mutta niinistöllä ja pikkuvirkamiehillä oli kiireempi nuolla merkkelin homeista percettä ja uskokaa tai älkää - MEPit olis joutuneet työnhakuun ilman unionia.

      Ei olis tarvinnut muuta kuin pitää pää pystyssä ja omien puolta. Sanoa silloin tällöin EI - sen sijaan, että päättäjät paritti oman kansansa.

      Kaikki sodan merkit on ilmassa, kaikki romahtaa ja murenee ympärillä, en vaan tajua miten Suomen hallinto lähti tuhon tielle? Raha sumentaa niin paljon ja oma etu. Jos duuninkuva on yhteisten asioiden hoitaminen, niin ajaudutaan ongelmiin.

      Joku stubin ja soinin sössiminen on mallina: "ei mun tekemiset niin paljon vaikuta...."
      Mutta kun kaikki sillä tasolla etenee samalla ajatuksella....tulos on konkurssi.

      Pulassa ollaan - tuli alkaa mantereelta ja harmittaa, että ruotsi ajoi itsensä tuohon tilaan, että se on turvallisuusriski.

      Kansa on irronnut hallinnosta kuin sielu ruumiista.
      EU toimi katalyyttinä ja nostakoon käden, joka ei vielä tajua mikä on EU:n missio?

      AY liikkeiden olis pitänyt näyttää hallitukselle isommat närhen munat. Hallitus, yrittäjät ja EK pellet muussaa loput, mitä on jäljellä ja niille pitäisi vaan sanoa "EI". Sipilä ei edes tiedä mitä on neuvottelu ja kolmikanta.

    • uraauraa

      Kääntäisi rintamasuuntani länteen ja liittyisin voitokkaaseen puna-armeijaan.

      • Anonyymi

        Eli Nato-USA porukkaan vai EU armeijaan?


    • keijokourija

      Menisin lentokentälle hurraamaan kun partalapset rynnisivät koneisiin karkuun rhc-akkojen vollottaessa vuolaasti sankareittensa perään.Sen jälkeen menisin sinne mihin määrätään puolustamaan maatamme.Tosin ikää on jo sen verran etten rintamalle enää kelpaa.

    • RobertKinty

      Herra Putleria ei kannata tälläisen pikkukansan ärsyttää. Ollaan vaan naapurimme suurvallankanssa sovussa. Usaa ei tänne kukaan täysiäpäinen kansalainen ole kutsunut neljäksi viikoksi ottamaan selvää miten tällä maaperällä soditaan Venäjää vastaan. Ei mulla muuta.

      • entinen.mies

        Putler ei elä enää kauan sen jälkeen Neuvostoliitto hajoaa.

        Karjala palautetaan Suomelle.


      • Aunuksen.Aallot
        entinen.mies kirjoitti:

        Putler ei elä enää kauan sen jälkeen Neuvostoliitto hajoaa.

        Karjala palautetaan Suomelle.

        Ja soi taas Radio Aunuksn Aallot radioaalloilla


      • veteraaninpoika

        "Äänisen aallot"!


      • jasesoijasesoi
        Aunuksen.Aallot kirjoitti:

        Ja soi taas Radio Aunuksn Aallot radioaalloilla

        Soi ANUKSEN aallot, ja PENIKSEN pennut.


    • Tuuraaja

      Oletteko koskaan panneet merkille, että Suomeen on aikaisemminkin hyökätty vain silloin, kun myös Länsi-Euroopassa on ensin riehunut sota (lähinnä akselilla Ranska - Saksa - Iso-Britannia). Tuskin olisi esimerkiksi Suomen sotaakaan tullut, jos ei Napoleon olisi ryhtynyt kauppasaartoon Iso-Britanniaa vastaan ja vetänyt 1807 solmitun Tilsitin sopimuksen perusteella Aleksanteri I:tä mukaan.
      Ja toisessa maailmansodassahan Suomessa järjestettiin ylimääräisiä sotaharjoituksia jo ennen Mainilan laukauksia, joten ei kai hyökkäys Suomeen ihan ensi viikolla onnistu.

      Aina vaan kysytään ihmisiltä "Jos Suomeen hyökätään, pitäisikö suomalaisten puolustautua aseellisesti?", ikäänkuin maailmassa ei muita maita olisikaan, kuin Suomi ja hyökkääjävaltio, ja että se valtio yhtäkkiä vain saisi päähänsä hyökätä ilman mitään syytä (ja miksei muuten koskaan kysytä, pitäisikö Suomen hyökätä johonkin muuhun maahan).
      No, pitäisikö kansalaisen puolustautua aseellisesti, jos hänen kotiinsa hyökätään? Siitähän joutuu helposti käräjille. Eikö siis Suomikin voisi joutua johonkin kansainväliseen oikeuteen hätävarjelun liioittelusta?

    • EiMullaMuuta

      Tapan aluksi miljoona ryssää...

      • nimut---

        Ni mut entäs sitten kun tulee se miljoonasensimmäinen ryccä


      • Anonyymi

        Miltä ne näyttää?


    • ihan-sama

      Lähden maahan jossa nykyinen passi on eli Norjaan. EX suomalaisena en puolusta paska maatanne vaan suuntaan Norjaan ja puolustan sitä henkeen ja vereen. Ja taisi retorinen kysymys olla sillä seuraava sota ei ole mikään Krimin toisinto vaan ydinsota tulossa seuraavaksi jolloin 90% maailmasta kuolee niin ihmiset kuin eläimetkin.

      • Heippa.hei

        Mikset lähtisi ihan heti.


    • silläsarmat

      Suurin osa ei ehtisi tehdä mitään.
      Yksi sarmat tekee selvän koko suomesta.

    • Hyissaatanat

      Tilataanko täsmäiskut eduskuntatalolle ja rannikonranskalaisten, eli suomenhurrien miehittämille seuduille?
      Olis siistiä kun niinistöjen ja sipilöiden ja orpojen ja suomenhurrien palasia lentelisi ilmassa.
      Puhumattakaan homoista, sun muista kummajaisista.

      • KTuomari

        Olisko siitäkään mitään tuloksia. Seuraavissa vaaleissa äänestäisitte taas joukon kusipäitä johtamaan, eikä ne vaalit ratkaise mitään. Pyytäkää SOROS apuun, se
        mies osaa politiikan, vaikkei sillä ole mitään moraalikäsityksiä mistään, mutta tietää mitenkä maapalloa tuhotaan. SOROS johtajana nousisitte maapallon
        palkintosijoille, eikä siihen tarvita muuta kuin perkeleesti rahaa, ja sitähän äijällä
        on vaikka poltella takassa talvipakkasella.


    • Kukkahattukerho

      Ekana pitäisi evakoida tänne tulleet sota ja muut pakolaiset ruotsiin turvaan. Sitten jäisin kuuntelemaan ylen kanavilta ohjeita jatkotoimiin.

      • Niinmäätekisin

        Mamut eturintamalle puolustamaan uutta kotimaataan.


    • MieliMakeaksi

      Ehdotan, että eteläisin suomi annetaan unionisteille ja siirtolaisille
      sodan ajaksi ja
      loppu osa Suomesta neuvotellaan Norjan kumppaniksi sodan ajaksi.


      Koko nykyinen hallinto jää eteläiseen Suomeen ja siirtyy siitä siitä hyvissä ajoin turvaan Ruotsiin - ehkä lopullisesti. Ilekanervat ja orpostubit mahtuu varmaan yhteen viikkariin paattiin. Kansipaikka 45e/ suunta vaikka ne takuulla tappelee matkalla keskenään ties mistä.

      Merkkeli varmaan tarjoaa stubbeloille ja eu hörhöille, koko paatilliselle jotain mannaa taas
      mitä muut ei saa.

      • Pohjois-Suomi.osaksi

        Pohjois-Suomi on neuvoteltava osaksi Norjaa


    • SittenMiehittää

      JOS - niin Venäjä ei hyökkää - Venäjä TUHOAA Suomessa kaiken tarvittavan muutamassa minuutissa.

      • KTuomari

        NATOlla ei ole mitään kiinnostusta puolustaa suomea. he ovat suuremman riistan perään. VENÄJÄ-KIINA yhdistelmä tekee NATOsta "osso-bukkoa".


      • yksipäinen.kotka
        KTuomari kirjoitti:

        NATOlla ei ole mitään kiinnostusta puolustaa suomea. he ovat suuremman riistan perään. VENÄJÄ-KIINA yhdistelmä tekee NATOsta "osso-bukkoa".

        En näe Kiinaa sodan osapuolena Euroopassa. Päin vastoin.
        Jos Venäjä keskittää kaiken voimansa länteen Siperia jää Kiinalle.


      • Anonyymi

        Muutamassa sekunnissa.


    • ayministeri

      Vasemmistolaisen ay liikkeen pitäisi ottaa Suomen puolustus hallintaansa. Riku Aallosta puolustusministeri, tosin ministerin palkkaan jouduttaisiin tekemään reilu korotus.
      Ay liike on näyttänyt taitonsa ja uskalluksensa Kojamossa, ent.VVO, rohkeasti nyhtämällä eläkeläisiltä varat.
      Samoin se voisi nyhtää puna- armeijalta kaiken kaluston.

      • KTuomari

        Katso miten juuri Usan VASEMMISTO on tuhoamassa koko maan. Ja se ei ole vain väliaikaista.


    • haistaporvaripaska

      Naureskelisin ivallisesti Suomen porvareille ja ajaisin samantien rajan yli Ruotsiin.

      • KTuomari

        Eikö se poliittinen muutos ole vieläkään saavuttaneet teidän "tuppukyliänne".
        Usan poliittiset puolueet ovat tehneet täyskäännöksen, ettekä te sitä edes huomaa. Nyt ovat "oikeitolaiset edustamassa kansan hyväksi", ja vasen-demarit
        tuhoamassa maan, avaamalla rajat "Latinoille", joita on tulossa Mexicon läpi
        satoja tuhansia, kouluttamattomia, keilitaidottomia, aikoen osallistua USAN
        osavaltioiden äänestyksiin. Se olisi teidän ihanne-maanne hävityksen kauhistus.
        Onhan teillä jokaisella kone nenän alla, oppikaa käyttämään sitä.


    • vapaavaltteri

      Mie otan kiljupänikän mukaan ja seilaan Slussenille lipittelemään

    • SotaHerra

      SotaHerrana komennan kaikki viherpunikit polkemaan miinat, sen jälkeen mentäisiin vasta NATO:n kanssa rajan yli Vladivostokiin työntäen Venäläiset Siperian perukoille puuttomalle alueelle. !

      • KTuomari

        Olet kovin rohkea, huutelemaan puskista. Mitenkäs kävi viime sodassa ?
        Turpiin tuli, ja pahasti, kaikkine sotakorvauksineen. Se teitä kirvelee hautaan
        asti, mutta ei sen pitemmälle, LOL. Luuletkos meneväsi "taivaaseen", HÄH.


      • Vain_tuuli_kuiskaa
        KTuomari kirjoitti:

        Olet kovin rohkea, huutelemaan puskista. Mitenkäs kävi viime sodassa ?
        Turpiin tuli, ja pahasti, kaikkine sotakorvauksineen. Se teitä kirvelee hautaan
        asti, mutta ei sen pitemmälle, LOL. Luuletkos meneväsi "taivaaseen", HÄH.

        Seuraavassa sodassa ohjukset lentää ja tuulet puhaltelee. Se voittaa kuka räjäyttää lähi galaksitkin.


      • KTuomari

        Jaa, että "sotaherra on taas innokas tekemään SUURSUOMEN", kun viime kerralla meni Vituraksi, ja turpiin tuli, ja kirvelee vieläkin koko kansaa.Ei sitä itäistä suurvaltaa noin vaan hakata, onhan heillä pirusti kykenevää porukkaa
        vaikka nyrkkitappeluun. Heillä on paremmat urheilijatkin kuin suomessa.
        Tzuhnat on kovia naamoja. Eikä ne ota mitään BULLSHIT keneltäkään.


      • Eisopimusta
        KTuomari kirjoitti:

        Jaa, että "sotaherra on taas innokas tekemään SUURSUOMEN", kun viime kerralla meni Vituraksi, ja turpiin tuli, ja kirvelee vieläkin koko kansaa.Ei sitä itäistä suurvaltaa noin vaan hakata, onhan heillä pirusti kykenevää porukkaa
        vaikka nyrkkitappeluun. Heillä on paremmat urheilijatkin kuin suomessa.
        Tzuhnat on kovia naamoja. Eikä ne ota mitään BULLSHIT keneltäkään.

        Suomipojun juoni onkin sellainen, että liitytään natoon, niin saadaan oikeita sotilaita maata puolustamaan näiden kotimaisten vellihousujen tilalle, joista ei kyllä tositoimissa olisi mihinkään ollutkaan.
        Eivät ymmärrä sitä, että oikeat sotilaat eivät tule tällaiseen rutiköyhään takapajulaan tapattamaan itseään.
        "Meillä on täällä tämmöinen sopimuspaperi, jonka kappaleessa viisi sanotaan, että jos joku hyökkää sopimusmaan kimppuun, niin muut sopimusmaat antavat apua."
        Viikon kuluttua tulee vastaus:
        "Sillä paperilla voitte pyyhkiä perseenne. olisimme ehkä voineet harkita avun antamista, mutta kun te olette jo monta päivää kuuluneet kokonaan toiseen valtioon ja sillä valtiolla ei ole sopimusta meidän sotilasliittomme kanssa"


      • Anonyymi
        KTuomari kirjoitti:

        Olet kovin rohkea, huutelemaan puskista. Mitenkäs kävi viime sodassa ?
        Turpiin tuli, ja pahasti, kaikkine sotakorvauksineen. Se teitä kirvelee hautaan
        asti, mutta ei sen pitemmälle, LOL. Luuletkos meneväsi "taivaaseen", HÄH.

        Kyllä se maksoi monta elämää, mutta ei se halvaksi hyökkääjällekään tullut. Varsinkin, kun suomalaisilla oli todella suunnattomia puutteita aseistuksessa, pärjäsi Suomi kuitenkin hyvin, aiheuttaen hyökkääjälle suunnattomat kalusto-ja henkilöstötappiot.


    • Suunnitelma.on.selvä

      Venäjä on käytännössä autiomaa. Jos Nato pommittaisi moskovan ja pietarin paskaksi niin jäljelle jäisi vain ritisevää tuhkaa ja vinosilmäisiä kamelikuskeja ja jurtassa asuvia murmelin nussijoita. Sen jälkeen venäjän maaperä menisi uusjakoon ja Suomi ottaisi omansa pois (tyhjänä) ja Kiina ottaisi jonkin siivun itselleen. Lopusta tulisi NATO maiden omistukseen siirtyvää maa-aluetta. Loput hengissä säilytettävät ihmiset siirettäisi Alaskaan kaivoksille orjiksi. Puhdistus tosin tulisi helvetin kalliiksi niiden sikojen jälkeen.

      • Päinpersettä

        Kuka putsaa suomen sikojen turmeleman maaston ? Ei ole tarpeellista mennä idän puolelle valittelemaan, kun omassa maassa on asiat päin persettä.


      • Talvivaaran_ihme
        Päinpersettä kirjoitti:

        Kuka putsaa suomen sikojen turmeleman maaston ? Ei ole tarpeellista mennä idän puolelle valittelemaan, kun omassa maassa on asiat päin persettä.

        Sitä sopii kysyä sipilältä.


      • Anonyymi

        Tässä oiva esimerkki siitä, millaista on olla nouseva Stalin tai Hitler.


    • reservin.korpraali

      Kai sitä pitäisi yrittää tappaa niitä (todellisia) maahantunkeutujia. Eikös se ole sodissa tapana.

      Jos valtio ehtii aseistaa niin yritetään tappaa valtion torrakoilla tai hätätilassa sitten omilla. Omissa tulinopeus on huono, mutta tarkkuus sitäkin parempi.

      • SuomiKP_käteen_sitten

        Jos tulee sota niin mä haluan naftaliinista kaivetun Suomi-konepistoolin. Rynkky on ihan paska.


      • Anonyymi

        ... jotta Suomen kalifaatti pääsisi edes jossain vaiheessa pystyyn ja hävittämään Venäjältä viimeisetkin kristinuskon kannattajat ja kirkot?


    • KUN

      Miten niin JOS?

    • salaisetelämät

      Nauhoitan kaikki sarjat telkusta ja katselen sitten niitä paremman puutteessa.

    • ei-kiinnosta

      Paskamaata ei kukaan puolusta, ei ole omaisuutta niin ei ole puolustettavaakaan.
      Sinne vaan rikkaat eturintamaan ja me köyhät häivytään länteen.

      • Siirtyisin---

        Siirtyisin puolustamaan Oolantia

        Paskamaa ja rasistinen mutta se kehittyy siitä :)


    • josniin

      Jos venäjä hyökkäisi Suomeen niin muttaisin Kaliforniaan (ehkä San Jose)

      • SinäMenetRintamalle

        Et sinä minnekään Ameriikkaan lähde. Sinä menet rintamalle KUTEN MUUTKIN! Rajat laitetaan kiinni sodan lähestyessä, joten lentoaseman sijasta sinä marssit joukkojen perustamiskeskukseen!


      • niinpä.mutta.entä

        Sitten, jos (kun) sota lähestyy ja rajat on kiinni, niin pääseköö vielä sisään, jos erehtyy tietämättömänä silloin huutamaan rajalla turvapaikkaa? Pitääkö raja molempiin suuntiin silloin (täysin suljettu)? Nythän sitä ei saa pistää kiinni, koska YK, ja sopimukset, jotka ei tavallaan ole sitovia, mutta nimi pitää pistää paperiin kuitenkin, ikään kuin yhteisen hengen luomiseksi (erikoista on, jos - ei sitova - ohjenuora pitää allekirjoittaa).


      • kirjansalukenut
        SinäMenetRintamalle kirjoitti:

        Et sinä minnekään Ameriikkaan lähde. Sinä menet rintamalle KUTEN MUUTKIN! Rajat laitetaan kiinni sodan lähestyessä, joten lentoaseman sijasta sinä marssit joukkojen perustamiskeskukseen!

        Minä en mennyt rintamalle, enkä edes "sotaväkeen", koska olen rauhan mies. Teen rauhan ystäviä elämäni matkalla, enkä opettele tappamaan. Tappamiseen ei tarvita harjoittelua, sen osaa jokainen jo luonnostaan. Rauhanomaisuutta on harjoiteltava, se ei tapahdu itsestään tällaisessa saatanan maailmassa. Eikä uskonto ole minkäänlaisena apuna, päinvastoin. Kirkolliset tappajat saavat kunniamerkkejä. Heidän taivas on tulvillaan murhaajia.


      • KTuomari
        SinäMenetRintamalle kirjoitti:

        Et sinä minnekään Ameriikkaan lähde. Sinä menet rintamalle KUTEN MUUTKIN! Rajat laitetaan kiinni sodan lähestyessä, joten lentoaseman sijasta sinä marssit joukkojen perustamiskeskukseen!

        Minäpä lähdin Länteen hyvissä ajoin enkä ole sitä katunut. Sota tulee kuin "varas yöllä", eikä siitä varoiteta kauppatorilla. Älykäs ihminen lukee vaarat ajan
        hengestä, ja tekee päätökset sen mukaan. Kukaan ei opi mitään verisestä historiastaan, vaan taas himoitaan uutta sotaa. Maan hallitsijat pitää työntää
        eturintamalle, niin kyllä sota siihen loppuu.


      • SinäMenetRintamalle
        KTuomari kirjoitti:

        Minäpä lähdin Länteen hyvissä ajoin enkä ole sitä katunut. Sota tulee kuin "varas yöllä", eikä siitä varoiteta kauppatorilla. Älykäs ihminen lukee vaarat ajan
        hengestä, ja tekee päätökset sen mukaan. Kukaan ei opi mitään verisestä historiastaan, vaan taas himoitaan uutta sotaa. Maan hallitsijat pitää työntää
        eturintamalle, niin kyllä sota siihen loppuu.

        Kyllä sinut rintamalle tavoitetaan. Sinulla ei ole mitään erivapauksia, vaan sinä marssit rintamalle ja palvelet KUTEN MUUTKIN!!! Voit pelätä kuinka paljon tahansa, mutta sinne sotaan sinä JOKA TAPAUKSESSA MENET!!!


      • SinäMenetRintamalle kirjoitti:

        Et sinä minnekään Ameriikkaan lähde. Sinä menet rintamalle KUTEN MUUTKIN! Rajat laitetaan kiinni sodan lähestyessä, joten lentoaseman sijasta sinä marssit joukkojen perustamiskeskukseen!

        Käpykaartiin marssiminenkin on ihan nasta vaihtoehto jos Lahtarit alottaa Venäjää vastaan.


      • Anonyymi
        SinäMenetRintamalle kirjoitti:

        Kyllä sinut rintamalle tavoitetaan. Sinulla ei ole mitään erivapauksia, vaan sinä marssit rintamalle ja palvelet KUTEN MUUTKIN!!! Voit pelätä kuinka paljon tahansa, mutta sinne sotaan sinä JOKA TAPAUKSESSA MENET!!!

        Mutta sinun ei tarvitse tietenkään...


    • luulisin_että

      KUOLISIN

    • KTuomari

      VENÄJÄllä ei ole mitään aikomusta hyökätä mihinkään, mutta jos olet yhtään seurannut jenkkien sotimista vuosikausien aikoina, niin se viittaa siihen kuka hyökkää ja mihin ? Ei VENÄJÄllä ole edes sellaisia tukikohtia maapallolla, miten USAlla on ( 1600 ) eri puolilla maapalloa, johan sekin todistaa paljon kuka se hyökkääjä on. Ota ne värilliset lasit silmiltäsi, ja katso tosiasioita puolueettomasti.

      • heheheheheheehhhhe

        Venäjä sotii tälläkin hetkellä kahdessa maassa, eli juuri niin monessa kuin mihin sen resurssit riittävät.


      • Anonyymi
        heheheheheheehhhhe kirjoitti:

        Venäjä sotii tälläkin hetkellä kahdessa maassa, eli juuri niin monessa kuin mihin sen resurssit riittävät.

        Ja sinun resurssit riittää vain netissä istumiseen ja Venäjävastaiseen trollaamiseen.


    • Saudi_Sekopää

      VOI VITTU, HERÄTKÄÄ SEKOPÄÄT!

    • hohohohohoho

      Varaisin itelle ny aikamoisen määrän russianstandardiaa ja myös muuta viinaa.

      • SinäMenetRintamalle

        Jotka takavarikoidaan sinulta siinä vaiheessa kun menet rintamalle. Kannattiko?


      • hohohohohoho
        SinäMenetRintamalle kirjoitti:

        Jotka takavarikoidaan sinulta siinä vaiheessa kun menet rintamalle. Kannattiko?

        Kyllä mä ne sinne rintamalle saan,Elä ny siitä huolestu.
        Siinä rintamalle kiirehtiessä ni ei ne mitää kerkii kunnnolla tarkistaan mitään.


      • joko-mennään
        hohohohohoho kirjoitti:

        Kyllä mä ne sinne rintamalle saan,Elä ny siitä huolestu.
        Siinä rintamalle kiirehtiessä ni ei ne mitää kerkii kunnnolla tarkistaan mitään.

        Emäntä laittoi jo eväätkin. Kalakukkoa ja karjalanpiirakoita laukussa.


      • Mikäonhyväämikäei
        hohohohohoho kirjoitti:

        Kyllä mä ne sinne rintamalle saan,Elä ny siitä huolestu.
        Siinä rintamalle kiirehtiessä ni ei ne mitää kerkii kunnnolla tarkistaan mitään.

        Ei mitään rintamia ole siinä sodassa; se on sissisotaa, eli piileskelelet metsässä ja tuhoat joukkueesi kanssa täsmäiskuin vihollista.
        Toiseksi punavihreä ideologia ei sodi, jos se on vallassa. Silloin maa luovutetaan valloittajalle suosiolla. Eihän täällä ole kalustoakaan siinä tapauksessa, ne kun tekevät liikaa päästöjä. Onhan toisaalta järkevää, koska lopputulos on sama pitkän päälle ja maa säästyisi tuholta ja paljolta kärsimyksestä.
        Mutta miksi isoisämme taistelivat tämän maan puolesta? Siksi että olisimme säästyneet ateistimilta, bolshevistilmilta, kommunismilta, kontrolliyhteiskunnalta, sananvapauden menettämiseltä, kansan vaihdolta maassamme? Tätä samaa punavihreät nyt yrittävät saada aikaiseksi EU:n johdolla ja Venäjä on nyt sen pahin este. Niin ajat muuttuvat.


    • Guam
    • helppo.homma

      Pistetään muutama satatuhatta venäläistä pinoon ja lähetetään raadot Putnille lahjaksi.

      • Anonyymi

        Oletko luonteeltasi kenties oinas-lohikäärme?


    • LottaSvärdd

      Puen lottapuvun päälle ja odotan mihin käsketään mennä.

    • Kysyisin Jumalalta mihin Hän halua minut sijoittaa !!

    • PerusPersu

      Jatkaisin nimettömänä netissä vihamouhotusta. Sillähän ne maahantunkeutujat on ennenkin saatu pysymään poissa.

    • ahne.paska.syyllistää

      Porvari saisi kerrankin kyytiä ja me köyhät duunarit ja perseaukiset poistuisimme Ruotsin puolelle.
      Siellä sitten popcornia syöden seuraisimme kun porvarit luikkisivat itse karkuun kuka milläkin verukkeella ja samalla patistaisivat köyhiä eturintamalle niskalukauksen uhalla.

      Sama asia tapahtuisi kuin rikkaiden osallistuminen kiky talkoisiin. Eli rikkaat eivät tekisi itse yhtään mitään vaan livistäisivät rajan taa maanpakoon lähes kaikki. Muutama natsipelle siellä rajalla loikkisi kranaatin ruoaksi ja joku yltiöpäinen patriootti typerine maailmankuvineen kunnes sekin ininä loppuisi hyvinkin lyhyeen.

      Se siitä ahneiden isänmaallisuudesta, thats it!

      • RosvonMieli

        päättäjälle kelpasi Suomalaisten rahat
        oikein hyvin

        Millaisiksi sellaisia kutsutaan?


    • Suomen.pulustaja

      Hankkisin aseita, luoteja, kranaatteja, varusteita, ruokaa niin paljon kuin rahalla saa. Sitten tekisin öisin sissi-iskuja kaikkiin kohteisiin jotka ovat puhdasta suomalaisuutta vastaan. Tämä maa on jo niin pitkään mennyt väärään suuntaan, että vaikka en sotaa halua missään nimessä niin se voisi olla jopa korjausliike nykyiseen menoon. Suvakit, matut ja poliitikot tulisivat kuolemaan nopeasti ja kivuttomasti tällaisessa tilanteessa. Mutta tämähän oli vain pelkkää kuvitelmaa.

      • Elluhalloyb

        Jep, varsinkin siinä kohta että sinä mitään tekisit.


      • päinLärviäsi

        Luulet siten lopettavasi sodan, LOL..... Se tapa juuri saa kolmannen M-sodan
        saavuttamaan huippunsa. Sinun jumalasi nauraa sinulle päin naamaa.


      • KotiUskontoIsänmaa

        kiitos Suomen .pulustaja!! Tekisin kans täsmälleen samoin kuin kuvailit niin hyvin! Pelkkää kuvitelmaahan tämä on TAI SITTEN EI!!


      • Suomen.pulustaja
        päinLärviäsi kirjoitti:

        Luulet siten lopettavasi sodan, LOL..... Se tapa juuri saa kolmannen M-sodan
        saavuttamaan huippunsa. Sinun jumalasi nauraa sinulle päin naamaa.

        Anteeksi vaan mutta en omaa niin pientä älykkyysosamäärää että uskoisin jumaliin.


      • Anonyymi
        Suomen.pulustaja kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta en omaa niin pientä älykkyysosamäärää että uskoisin jumaliin.

        Millä perusteella se olisi älykkyysosamäärästä kiinni? Ei ole älykkyydestä kiinni se, että tiedemiehet ovat todentaneet, että shamaanien sija oli kansojen keskuudessa perusteltu ja toimiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella se olisi älykkyysosamäärästä kiinni? Ei ole älykkyydestä kiinni se, että tiedemiehet ovat todentaneet, että shamaanien sija oli kansojen keskuudessa perusteltu ja toimiva.

        Perustelen sillä, että tiedemiesten älykkyys on jotakuinkin 100:n molemmin puolin. Kuitenkin afrikkalainen, jonka älykkyys on ehkä 60, tunnustaa shamaanien taidot, ja apinat, joilla älykkyys on sitäkin alempi, harjoittavat myös uskontoa, joka on osa luonnonlakia.


    • Jouth

      Koska olen suomensaksalainen, enkä mitenkään asevelvollinen, niin katselisin uteliaana ympärilleni mitä tapahtuu. Tarpeen vaatiessa, hakisin turvapaikkaa jostain länsimaasta, esim Ruotsista. Sieltä sitten pyrkisin sukulaisteni luo Saksaan, koska tulee siellä käytyä pari kertaa vuodessa muutenkin. He majoittaisivat minut mieluusti vaikka kuinka pitkäksi ajaksi, tuollaisessa hätätilanteessa, ja heillä on tilaa kyllä. Niin jäisin sinne sitten vähän pidemmäksi aikaa, ja katselisin hieman etäämpää mitä Suomessa tapahtuu. Jos Suomi joutuisi Venäjän haltuun, niin tekisin varmaan päätöksen ja jäisin Saksaan pysyvästi. Osaan jonkin verran saksankieltä, mutta menisin varmaan aluksi opettelemaan saksankieltä lisää. Ja yrittäisin sitten saada jotain töitä jossain vaiheessa.

      • SinäPalveletSuomea

        Ja sinähän palvelet Suomea sodassa kuten MUUTKIN SUOMALAISET!!! Jos sinulla ei ole asevelvollisuutta, sinulla on joka tapauksessa MAANPUOLUSTUSVELVOLLISUUS!!! Kaksoiskansalaisuus ei ole mikään rusinat pullasta -juttu. Sodan tullen sinä jäät puolustamaan Suomea!


      • Jouth
        SinäPalveletSuomea kirjoitti:

        Ja sinähän palvelet Suomea sodassa kuten MUUTKIN SUOMALAISET!!! Jos sinulla ei ole asevelvollisuutta, sinulla on joka tapauksessa MAANPUOLUSTUSVELVOLLISUUS!!! Kaksoiskansalaisuus ei ole mikään rusinat pullasta -juttu. Sodan tullen sinä jäät puolustamaan Suomea!

        Mutta jos haen kaksoiskansalaisuuden turvin turvapaikkaa esim toisesta kotimaastani Saksasta, niin silloin minut nähdään myös Saksan kansalaisena Suomen maaperällä. Ja siinä tapauksessa Saksa haluaa kansalaisensa turvaan maaperältä jossa soditaan.


      • SinäPalveletSuomea
        Jouth kirjoitti:

        Mutta jos haen kaksoiskansalaisuuden turvin turvapaikkaa esim toisesta kotimaastani Saksasta, niin silloin minut nähdään myös Saksan kansalaisena Suomen maaperällä. Ja siinä tapauksessa Saksa haluaa kansalaisensa turvaan maaperältä jossa soditaan.

        Siinä on vain semmoinen mutta, että Suomi ei anna sinun Saksaan lähteä, sillä sinulla on VELVOLLISUUTESI täällä Suomessa hoidettavana KUTEN KAIKILLA MUILLAKIN!!!


      • kylä-näi-o
        SinäPalveletSuomea kirjoitti:

        Siinä on vain semmoinen mutta, että Suomi ei anna sinun Saksaan lähteä, sillä sinulla on VELVOLLISUUTESI täällä Suomessa hoidettavana KUTEN KAIKILLA MUILLAKIN!!!

        Teutooneilla ei ole mitään erioikeuksia


      • näinsetuleejamenee

        Kukaan ei ole tulevassa suursodassa piilossa missään ilmasuunnassa. Veli nousee veljeään vastaan. Erimieliset sukulaiset omia sukulaisiaan vastaan.
        Paholainen tulee villitsemään kaiken sekasotkuksi, josta kukaan ei saa mitään selvyyttä. Entisissä sodissakin oli paljon tapauksia, joissa sotilaat menettivät
        jarkensä juosten väärään suuntaan itkien ja kiljuen. Tuleva sota on oleva vieläkin pahempi. Sen kaiken on tapahduttava ennen "Armagedonia". Kaikki ennusteet viittaavat siihen. Sitä ei ihminen kykene muuttamaan.


      • Anonyymi
        SinäPalveletSuomea kirjoitti:

        Ja sinähän palvelet Suomea sodassa kuten MUUTKIN SUOMALAISET!!! Jos sinulla ei ole asevelvollisuutta, sinulla on joka tapauksessa MAANPUOLUSTUSVELVOLLISUUS!!! Kaksoiskansalaisuus ei ole mikään rusinat pullasta -juttu. Sodan tullen sinä jäät puolustamaan Suomea!

        Iik... tyyppihän saattaa olla jotain erilaista kuin minä, ja paeta samasta tuhon kohtalosta kun minä... kauhistus! AAARGH iik!!!


    • Intomielin lähden itärintamalle tienaamaan Mannerheim-ristin plakkariin ja tekemään SuurSuomea Uralille asti! RAUTAA RAJALLE! SILIMIEN VÄLLIIN RYSÄÄ! HIHHULIHEIHURRAA!

      • Anonyymi

        Nyt sitä kova ukko uhoaa. Kyllä minä... minä se iso ukko taitaja olen!

        Kun jytisee, ukko painelee suoraa tietä kellariin vapisemaan ja alottaa sieltä käsin nettitrollauksen hevosen kokosin kirjaimin uskoen tuhansien suomalaisten seuraavan ja uskovan.


    • kelamaksaa

      Noh, en mä tiedä mitä tekisin.
      Mieli tekisi ilmottautua KELAn luukulle jos saisi vaikka pullaa ja päänsilitystä, ilmaisen asunnon ja kunnollisen tv:n.

    • 7777jjijiji

      >>1950 luvulla Ruotsin sotilasdoktriinissa oli pommittaa Suomen satamia ja siltoja, jos sota Varsovan liiton ja NATO:n välillä olisi syntynyt. >>

      Jos näin on tosiaan ollut (jokin lähde olisi ollut mukava nähdä), niin tuollaiseen doktriiniin oli se syy, että olimme Neuvostoliiton kanssa sotilasliitossa (YYA).

      Venäjän kanssa liika veljeily aiheuttaisi todennäköisesti Naton maalitauluksi joutumisen. Kannatttaa mieluummin olla Naton kanssa väleissä ja mieluiten jäsenenä siinä, niin säästyy turhalta ohjussalteelta.

      • Anonyymi

        ”Ruotsin sotilasdoktriinissa”!? *tsihi* :D

        Sama ku sanoisit: Homojen naisten kanssa tapahtuvissa yhdynnöissä!? :D


    • NiiloNeuvoton

      Kysyisin Ville Haapasalolta neuvoa, että kuinka venäläisten kanssa tulee parhaiten toimeen...

      • Anonyymi

        … pitämällä aina täyttä vodkapulloa povitaskussa?


    • Pummm

      Etsisin Internetistä atomipommin rakennusohjeet ja rakentaisin niitä 3 kpl. Seuraavaksi hiipisin pommit mukanani Hornet-luolaan ja asentaisin ne JASSM-häiveristeilyohjuksiin alkuperäisten tavanomaisten räjähdyspanosten tilalle. Ensimmäiseen Hornettiin pistäisin ohjaamoon lapun että loikottelee seuraavalta ohjuskeikalta "isolla vaihteella" jälkipolttimella kotiop päin, eikä vilkuile taaksensa.

      • Anonyymi

        … voi tosin olla ettet ihan saa ostettua (ainakaan aitoa!) plutoniumia sieltä darkwebin ”ostarilta” josta tilaat huimausaineesi? :)


    • jumalan.nimeen

      Hiroshimaan atomipommin pudottaneen koneen toinen lentäjä Robert Lewis nähtyään pommin räjähtävän ja koko kaupungin asukkaineen katoavan valtavaan tulimereen: "Voi hyvä jumala, mitä me olemme tehneet!"

    • sdfdgrgreg

      minä menisin alkoon ja hakisin täyden lastin, jos aikaa olisi kävisin hakkaamassa/tappamassa pomon

    • SuomiPaskaValtio

      En tee yhtään mitään
      Tämä valtio on tehnyt minulle niin paljon pahaa, että en tule rikkaa ristiin laittamaan tämän valtion takia,

    • love.gun

      Ampuisin miljardi siittiötä kun joku tulisi lähelle.

      • tututututTUMMMMPPP

        Ainakin sinulla on itsenäisesti suoritettuja harjoitustunteja riittävästi alla.


      • tumppu.tuuttuut

        No sulla ei ees seiso eli ei tapahdu yhtään mitään.
        Parempi mälli ulkona kuin palleissa sisällä.


    • Äkillinen.kirkas.valo

      Höyrystyisin.

    • Pahatpaikatmuillejakoon

      Suomen kannattaisi jättää Lapin puolustus Natolle Muurmanskin takia sekä Ahvenanmaa Ruotsille tai Natolle Itämeren hallinnan takia,eikä sallia hirveästi muitten maitten armeijoita EteläSuomen alueelle ,siten ehkä Venäjä jättäisi meidät rauhaan vaikka ww3 tulisikin.

      Ja jos ydinsota tulee,väestönsuojat ja vararavinnot olisi hyvä olla valmiina,muuta ei ehkä tarvitsisikaan tehdä, ainakin Suomi säästyisi tuolloin pahimmalta tuhoilta.

      Tietenkin Naton kannattajat voi mennä puolustaan Lappia,Ahvenanmaata tai Baltiaan taisteleen venäläisiä vastaan jos haluaa,mutta muuten Suomi olisi hyvä jättää rauhaan.

      Maanjohdolla on vielä aikaa tehdä noiden alueitten puolustuksista sopimuksia ennen kuin tosirähinät alkaa,joten pitäkööt kiirettä.

    • metsään.hökkeliin

      Sissi periaatteella menisin metsään, rakentaisin sinne jonkin hökkelin ja piileskilisin siellä mahdollisimman pitkään, ulkomaille lähtisin jos voisin, mutta se ei aloittajan esittämässä tilanteessa olisi kait enää mahdollista.. eu. ja nato suomea en halua puolustaa, jos suomi julistautuisi itsenäiseksi ja eroaisi natosta ja eu.sta niin voisin lähteä rintamalle ryssää vastaan taistelemaan

      • ghtyhdgr

        "jos suomi julistautuisi itsenäiseksi ja eroaisi natosta ja eu.sta niin voisin lähteä rintamalle ryssää vastaan taistelemaan"

        Eli varmistaisit ensin, että Suomi on takuulla yksin eikä varmasti saisi apua mistään, ja sitten lähtisit ylivoimaista ryssää vastaan taistelemaan?

        Et taida olla hirveän välkky tyyppi?


    • GoneIn60Hours

      No ei ne oikeasti HYÖKKÄÄ ... tuli vaan keksittyä aikoinaan vähän JÄNNÄÄ Suomelle ... HA HA HAA.
      Koittakaa olla HYÖDYKSI - te HYÖDYTTÖMÄT;)
      Voisihan sitä vaikka lähtee Aurinkorannikolle ottaa Sangriaa ja SunShinea.

    • OmanElämänsäJumala

      Soutaisin Ruotsiin koiran kanssa ja lentäisin sieltä jenkkeihin länsirannikolle. Tätä ennen ottaisin tietenkin rahat tileiltä käteiseksi mukaan jotta olisi jotain mahiksia kun lähtee matkaan.

    • GoneIn60Hours

      Brittien, Saksan ja Japanin talouspolitiikkaa ei muuten kannata apinoida. Panostetaan tuotantoon jota sitten kotimaassa verotetaan aivan tolkuttomasti.
      Usan politiikka parempi, viedään tuotanto sinne missä se on halvinta ja verotetaan sitten kassavirtaa kotimaahan. Pääsee helpommalla, vaikka Trumpetti nyt sössiikin sen.
      Suomella ei varsinaisesti mitään talouspolitiikan suuntaa ole ollutkaan, keksitään vaan veroja kaikkeen, eteenkin työnteko, ja tulee myrkkyy jos unohtuu jotain maksuja. Syöpäääääääää!
      Voisihan se Venäjä kyllä jyrätäkin tämän paskavaltion.

    • epäihmiset

      Pikalähtö Ruotsiin...tällaista porvarien kusetusmaata
      Suomea ei kannata puolustaa. Ei ole mitään menetettävää.

    • TodenFaktanToteaja

      Vaihtoehdot on luultavasti seuraavat: 1) Lähden karkuun turvalliseen maahan seuramaan tilannetta 2) (huumorilla) Myös hyökkäävän maan joukkoihin liittymistä voisi harkita vaikka neuvonantajana mitä kohteita kannattaa ehdottomasti tulittaa paskaks :) Myös itsari on vaihtoehtojen laatikossa pohjalla jos oikein vaikeaksi menee, se kun on helppo toteuttaa halutessaan niinkin ettei hengenvaaraa aiheudu sivullisille.

      Joo en mätäpaskaa Suomea puolustaisi. Sipilän kurjistama Suomi ei ole puolustamisen arvoinen. Kutsuintoihin/Armeijaan menevillekin totean, Suomi oli puolustamisen arvoinen ei ole enää, on sama liittytäänkö natoon vai mitä tehdään. Ikuinen pohdinnan aihe kahvipöydissä onkin että, kun on paljon pitkäaikaistyöttömiä / köyhiltä joilta koko ajan leikataan ja muutenkin tehdään heikennyksiä jotka kohdistuu heihin että, saa Sipilä puhua kuin Ruunebergi ja enemmänkin miksi niiden pitäisi puolustaa maata joka on tehnyt rauhan aikana kaikkensa, että heidän elämänsä olisi pahimmassa tapauksessa yhtä maanpäällistä helvettiä.

      • Anonyymi

        Itsensä ja elämänsä puolustaminen on sen arvoista, ettei hevilä kannata lähteä. Voi kyyhöttää sivarina kuten Ukrainassa kyyhötetään (en tiedä onko ollenkaan sivareita).

        Venäjä kuitenkin tekee sen ajoissa selväksi ja vielä siten pääsee pois. Tosin kun analysoit sen laittomuuden etsintäkuulutuksineen kaikkineen, niin ei se ole niin helppo operaatio, ja rahaatkin siirrettävä ja banaanimaihin on 10t jos ei vain 5t raja, että useamman reissun tekee jos ei parempaa ratkaisua. Sitten ostaa tai vuokraa asunon ja duuniakin pitäisi jossain vaiheessa saada, että mm. millä kielitaidolla olet ajatellut?


    • EiNatoon

      Kaksi vaihtoehtoa: vastarintaliike tai ulkomaille.

      • Anonyymi

        Pakoon.


    • Kansakurjistuuvain

      Hallituksessa on niin paljon sellaista sanoisko diktaattori-tyyppistä ajattelutapaa, että me hallituksessa päätetään mitä halutaan kurjuutus/heikennys toimia ettekä te Kansa pysty mitenkään vaikuttamaan päätettyyn. Vaalitkin he näkee vain muodollisuutena ja vaalien jälkeen ne kyllä sitten pienessä piirissä sumplii kaikki mieleiseen järjestykseen keskenään joka voi olla aivan täysin eri kuin vaalitulos.

      Tuo aktiivimalli on vain yksi sellainen esimerkki, joka todellisuudessa melkein vasta siinä kun asia oli jo käytännössä nuijittu hyväksytyksi ja ajettu läpi, esiteltiin kansalle. Kaikenlaisia heikennyksiä ajetaan nopealla tahdilla läpi lähes ilman siirtymäaikoja, jos onkin niin todella lyhyitä. Muitakin heikennyksiä on ajettu läpi nopeasti ja melkein samantien ovatkin jo voimassa.

      Virastojen pitäisi kieltäytyä ja vastustaa ottamassa kaikkia heikennyksiä käytäntöön mitkä on diktaattorityyppisesti ajettu läpi käytännössä vain halutaakseen kurjuuttaa ja rangaista kansaa tuossakin työttömyydestä joka on kuitenkin huonon työvoimapoliitikan seurausta ja sitä kautta ministereiden (entisten ja nykyisten) omaa syytään ei kansan. Helppo se on kansaa kaikesta syyttää ja rangaista kun omista eduistaan ei tarvi tinkiä. Nehän päättää siellä heikennyksistä jotka koskee kansaa ei heitä itseään.

      Tämäkin että, omalta kansalta leikataan jotta voidaan antaa toiselta puolen maailmaa tänne tulleiden kehitysmaalaisten ilmaiseen elämään on täysin järjetöntä. Sitten hallitus
      ottaa vielä velkaa tämän lisäksi jotta saadaan tulleiden kulut varmasti katettua. Nämä kun on monet laittomasti maassa eivät maksa mitään veroja (normi suomalainen maksaa veroja) niille vaan annetaan ilmainen ylöspito ja heille ilmaista rahaa joka on kansalta peritty eri toimien kautta.

      Ei oikein luo maanpuolustus intoa tälläiset toimet mitä päättäjät on tehneet.

      • njuu_

        Kannattaa muuten joskus laskea paljonko maksatte ihan veroja veroja ja veroa eri palveluista, joita käytätte. Ei esimerkiksi toi paperittomien vastikkeeton raha, heille täysin ilmainen täydenpalvelun terveydenhuolto ole mikään pikku juttu korkean verotuksen maassa kuten Suomi. Jos oman kansan verotus olisi kevyempi palkasta jäisi enemmän omaan käyttöön jne. Jos palveluiden verotus olisi pienempi olisi edullisempi tehdä hankintoja kotimaasta jne. Kalliiden hintojen takia ihmiset ostaa ulkomailta verkkokaupoista jne. Suomessa vaan on paljon asioita jotka oikeasti ei ole oikeudenmukaisia, hyvin. Nykyinen hallitus vaikuttaa tekevän kaikkensa jotta nekin asiat mitkä vielä on jollain tolalla menisi huonoksi. On monia palveluja joissa suurin kustannus tulee verotuksesta esimerkkinä sähkölasku. Sähkössä voi kilpailuttaa vain sähkön hinnan mutta ei siirtomaksuja plus siinäkin on veroja suurin osa. Suomessa rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy. Ja on epätasa-arvoa kansan kesken.


    • Ryhdyn lentäjäsankariksi niillä uusilla hävittäjillä. Saan ilimavoittoja ässäksi tullen.

    • lueskelija

      95% näyttäis ottavan hatkat maasta, 3-4% yrittäis muonavarantojen kans piiloutua johonkin, 1 vanhapappa tais kirjoittaa että vois lähteä rintamalle muttei taida enää kelvata.. Kun tilanne reservissä on tämä, eiköhän ryssä halutessaan sais torvisoittokunnalla marssimalla tän maan, mutta onneksi täällä ei ole mitään ottamisen arvoista.. Suomessa ei ole mitään mistä olisi venäjälle hyötyä..

      • ei.kerro.mitään

        Eiköhän suurin osa tähän ketjuun spämmänneistä ole Pietarin tiltuja ja loput sitä ainesta, jota ei tositilanteessa päästettäisi muutenkaan lähellekään toimivia aseita.


    • ollaankavereitavaan

      Joskus n.15v sitten sotakorkeakoulu selvitti mitä tapahtuu jos itänaapuri päättää hyökätä Suomeen.
      Aika tylyä oli teksti. Noin kuudessa tunnissa naapuri tuhoaa ja/tai valtaa kaiken tuhoamisen jatai valtaamisen arvoisen. Eli, vastaus kysymykseen, en mitään.
      Se käppyrä ei kauan ollut jakelussa. Saatana kun en tajunnut tallentaa....

      • bhfjhrg

        Hehe, niinpä. Kappas kun sitä lähdettä väitteellesi ei just nyt sattumalta löytynytkään :DDD


      • HeheHitonTiltu

        Kuudessa tunnissa ryssä ei valtaa edes yksittäistä suomalaista kaupunkia, puhumattakaan koko laajasta maasta. Joten ei ihme, että "käppyrää" ei nyt mistään löytynytkään.


      • Anonyymi
        HeheHitonTiltu kirjoitti:

        Kuudessa tunnissa ryssä ei valtaa edes yksittäistä suomalaista kaupunkia, puhumattakaan koko laajasta maasta. Joten ei ihme, että "käppyrää" ei nyt mistään löytynytkään.

        Ehkei sun mielipidettä saa muutettua kuudessa tunnissa? Sitä vain tarkoitit?


      • Anonyymi

        Meillä on 10x vähemmän tuhottavaa kuin Ukrainalla, että on hyvin mahdollista, että tuki lähtee sotilailta.


    • Rfi

      Teen kaikkeni omalta osaltani, jotta sotaa ei synny. Välitän rauhan ja rakkauden sanomaa Suomen ja Venäjän välille.
      Suomen kehnot päättäjät lietsovat sotaa kuin Natsi-Saksan kaput. Miten luulette meille käyvän Naton pelinappulana? Pahimmassa tapauksessa Venäjä tuhoaa Suomen ydinaseilla.
      Niin luuletteko, että voitamme kenties? Saamme sotimalla Karjalan takaisin? Mitään hyödyttävää tuolla tavoin ei saa. Ja siksi pitäisikin panostaa rauhaan ja sopuun.

      Pikemminkin meidän tulisi liittoutua Venäjän kanssa sodassa islamia vastaan: tämä voi olla edessä tulevaisuudessa. Kannattaa ajatella järkevästi. Suomen vaakunassakin leijona talloo muslimien käyräsapelia jalkoihinsa.

    • Sohvapersotasuunnitelma

      Kävisin Venäjän puolella katsomassa vieläkö heidän tarjouksensa on voimassa.
      Eiks se menny jotenski näin: Suomen sotilaat ja maatyöläiset ,tulkaa hakemaan täältä leipää....ja vodkaa

      Voit ja makkarat ja kahvit voisin laittaa leipälaukkuun jo täältä.

      Ja jos ei oo,tulisin vain takaisin kotio ja laittaisin saunan lämpiämään ,ottaisin omat leivät pakkasesta sekä sauna oluet jääkaapista ja saunan laittaisin päälle,ja ennen nukkumaanmenoa kattelisin TV:stä miten Venäjän vallotus sujuu lännen urhoilta kuin konsanaan koko illan elokuvaa.

      Siinä se,mitä sitä turhia rehkimään ja henkiänsä menettämään.

    • romuralli

      Seuraisin kuinka Venäjän sotakoneet peittyisivät omaan ruosteeseensa.

      • Anonyymi

        Vertaat ajatuksiasi Venäjän sotakoneisiin?


    • kansanviholliset

      Totean että, sitä saa mitä tilaa eli Niinistön USA perseennuolenta saisi arvoisensa lopun.

    • Nojatuolikenraali

      Tarjoisin votkaryypyn ja kysyisin samalla et milläs retkellä tee Perkeleet nyt ootte, kun ette enään vallankumouksen sanomaakaan julista. Tekisin Suomalaiset ruisleivät kossipojille ja vähän Oltermannia päälle, kun ne niin sitä rakastaa. Kertoisin tarinoita menneisyydestä kuinka meillä oli selkärangalla varustettu Presidentti Kekkonen hoitamassa asioita, eikä edes Punakoneen tarvinnut tuoda "rauhantankkeja" Helsinkiin, kun ei pelattu isojenpoikien maailmanvallotuspeliä.

    • itsestäänselvä

      Toimin välittömästi, kuten olen sotilasvalassani vannonut.

      Huolehdin vihollisten tuhoamisesta.

      • HyväPoika

        Hienoa, että tosiuskovaisia on vielä olemassa.


      • Anonyymi
        HyväPoika kirjoitti:

        Hienoa, että tosiuskovaisia on vielä olemassa.

        Helppoahan sitä on itselleen vastata...


    • Sven-Dufva

      Noh, se on sen ajan murhe.- Täytyy varmaan hommata kaasuliesi että saa sapuskat tehtyä :)

    • KANNATAN SUOMEN, VENÄJÄN JA SYYRIAN SOTALIITTOA!

      HYVÄ1

      • kiintiöpakoonjuoksija

        Miten on: saisko rintamakarkuri humaanisen turvapaikan Afganista, Irakista tai Syyriasta? ;)


    • Sota-Hullu

      Sota tulee varmasti. Putini odottaa sormi liipasimella, että milloin tuloerojen-ja
      eriarvoisuuden aiheuttamat, mellakat alkavat Suomessa.

    • JoisinVaanKahvia

      Katselisin netistä miten sota sujuu ja ihastelisin samalla Kirsi Salon avokadoja.

      • LKP-upseeri

        Siis. Asiahan on niin, että kun käsky käy, niin sinä astut palvelukseen ja menet sotaan!


    • dfggfgs

      Tietysti katsottaisiin telkkarista ku kansanedustajat ja eliitti taistelisi matujen kanssa.

    • Anonyymi

      Nämä muuttajat ensi rintamaan, koska halusivat tulla turvan.
      Ja ilman aseita koska ne saattaa todennäköisyydellä osittaa meitä kohtaan.
      Takin kääntö, on suotavaa ja leipä.

    • Anonyymi

      Jokaiselle on määrätty tehtävänsä ja tämä varautuminen on ollut parasta ennaltaehkäisyä yhdessä puhevälien kanssa.
      Itse hoitaisin hommani, mitä on määrätty, mitä ikinä se vaatisikaan.
      Vaikka inisijöitä on paljon, niin en olisi yksin vihollista vastassa.

    • Anonyymi

      Tärkeintä on pitää kiinni liittoutumattomuudesta, askel kohti natoa on askel kohti sotaa. Nato-myönteinen propaganda on vallannut median, jatkuvaa syyttelyä venäjän suuntaan ilman mitään järkiperusteita.

      Suurinta isänmaallisuutta on suojella miljooonia kansalaisiamme sodan uhalta.

      • Anonyymi

        Näkisin kyllä niin, että mustapekka jää käteen sille Venäjän naapurille, jolla ei ole NATOa turvanaan.
        Varautuminen ennaltaehkäisee konflikteja.
        Venäjä on ainoa hyökkäyshaluinen tekijä.


      • Anonyymi

        Roskaa. Venäjä ei koskaan hyökkäisi Nato-maahan. Paitsi jos Putler haluaa tulla hirtetyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roskaa. Venäjä ei koskaan hyökkäisi Nato-maahan. Paitsi jos Putler haluaa tulla hirtetyksi.

        Putler ei haluaa sotaa koko Natoa vastaan, mutta seuraajansa saattaa ajatella toisin sitten kun Venäjällä on niin massiivinen armeija, ettei moista ole ennen nähty. Natolla lie 300t sotilasta, joka ei ole mitään, eikä takeita kuinka monta niistä käytetään. Miten Naton lentokoneet, ja entä ohjusjärjestelmät, että tuleeko ne Suomeen? Mulle ei ole niitä tietoja annettu, mutta politiikan puheista päätellen, saamme vain apua, joka ei ole paljonkaan arvoista kun vastassa on 30 miljoonaa venäläistä sotilasta kalustoineen.


    • Anonyymi

      Ensin lähtisin kiertämään muailmaa sillä tällä hallituksella kestäisi varmaan toista vuotta liikekannallepanon aikaan saamiseksi.

      • Anonyymi

        No tältä hallitukselta kestäis kuus sekuntia antautua! … ehdoitta. Ja Toveri Marin olis juoksemassa hame korvissa posket punoittaen kohti itää heti sen jälkeen toivottamassa toverinsa avosylein tervetulleiksi kalevalakorunkiinnikkeet terhakkaasti halaus-asennossa! :) :/


    • Anonyymi

      Kävisin todennäkösesti ostamassa perhepakkauksen ammuksia? Koska asun sen verta keskellä Suomea ettei täs nyt ihan heti ulkona tankkiin törmää vaikka hyökkäiskin. Ja kun kuulun jo nostoväkeenkin niin ei tarttis ees ihan ensimmäisten joukossa olla idän suuntaan tähtäilemässä valtion torrakolla.

    • Anonyymi

      Olisi se hienoa . Euroopan Uunot eli EU ei isännöisi täällä . Polttoaineiden hinnatkin laskisivat 1,5€ litralta , se olisi hienoa .

    • Anonyymi

      Tuskinpa tuolla on sen kummempia muroihini kusemiskonsteja kuin näillä veroparatiisi orientoituneilla "demokraattisesti" valittujen klopaalien mielen mukaan valikoitujen nykyhallinnon edustajilla.

    • Anonyymi

      Mitäkö tekisin jos Venäjä hyökkäisi Suomeen Putlerin käskystä?

      Siirtäisin sodan Venäjän puolelle. Ottaisin mukaan sissimuonaa, ammuksia ja haulikon ja kaivaisin sen Putlerin kolostaan missä ikinä hän piileskeleekin.

      • Anonyymi

        Kenet niistä kaikista valitset?


    • Anonyymi

      Ilmoittaisin puolustusvoimille, että ei minusta pyssysotilaaksi olisi. Olisin turvallisuusriski. Jos sota syttyisi olisi joku huoltokomppania palveluspaikka tai siviilityön jatkaminen. Siviilissä on minulla erikoisosaamista.

      • Anonyymi

        Eroa reservistä niin ei tarvii pelleillä.


    • Anonyymi

      Kuvittelisin voittavani sodan. Tottakai. Jos käy huonosti siinä on muutama sata vihua lähtenyt ennen sitä.

    • Anonyymi

      Ei se minun aikomuksiini perustu.

    • Anonyymi

      Tuleeko maahan tunkeutuneet lainsuojattomiksi?

    • Anonyymi

      "Tarjoaisin valloittajalle kunnon konjakkiryypyt"!!!

      • Anonyymi

        Todennäköisimmin tyypit ottaa pullon, ja kokeilee kuinka korkealta se täytyy pudottaa kiveen, ennenkun särkyy...


    • Anonyymi

      En tekisi mitään erityistä. Yrittäisin tulla toimeen uudessa tilanteessa. Eihän siinä olisi muuta tehtävissä. Muuanne lähteminen olisi kohtalaisen vaikeaa, eikä siihen sen kummemmin olisi edes tarvetta.

    • Anonyymi

      Yritän myydä arvottomat Teslan osakkeet äkkiä pois.

    • Anonyymi

      Varmaan siihen kriisiin nyt toisten kustannuksella piilotelleet rokottamattomat menevät etulinjaan. Rokotetta pelkäämättömät ovat jo maan pelastaneet yhdeltä kriisiltä.

    • Anonyymi

      Täytyykin kysyä mitä kansanedustaja tekisi mikäli sota tulisi. Jos ei olisi valmis heti antautumaan ettei tule turhia miestappioita niin en äänestäisi sellaista sotahullua eduskuntaan.
      Meillä pitää olla uskottava puolustus...
      Mutta mehän tiedetään että meidän "uskottavan" puolustuksen tarkoitus on estää hyökkääjän hyökkäys halut Mutta jos hyökkäys kumminkin tulee niin hyvä leikkiä kuollutta.
      Häviö jos olisi itsestään selvyys niin mitäpä sitä hyödyttäisi vastapuolenkaan sotaan-pakotettujen ampuminen.

      • Anonyymi

        Toi strategia toimi juutalaisillakin ihan sikahyvin tokassa maailmansodassa kun ”leikkivät kuollutta” marssimalla kiltisti natsien keskitysleireihin! :) :/


      • Anonyymi

        Meillä on nyt Nato varustelutukena, joka vastaa Ukrainan tilannetta, ja konfliktista tulee hyvinkin samaten jäätynyt ja sitten Venäjän resurssit satavuotisessa sodassa tappaa viimeisenkin suomalaisen.

        Natolla ei ole yksin resursseja voittaa Venäjää traditionaalisessa sodassa, ja kun Suomi on Venäjän, ne käyttää mahdollisesti ydinaseita jos pakko, mutta uskon Venäjän kasaavan ennen näkemättömän suuren armeijan kalustoineen, että sille ei voi mitään, ja EU:n on pakko pysyä varustelukilvassa tai tulla vallatuksin aikaa myöten.

        Venäjä voi aikaa myöten saada myös kumppaneita mukaan, vaikkei siltä nyt näytä puolustusliittonsa osin, eikä Kiinan osin, mutta Kiinasta ei voi tietää, varsinkin jos ne sotii USA:ta vastaan, joka jostain syystä sekoilee Kiinalle kuuluvassa Taiwanissa.

        Ukrainan sota voi kestää vielä 98 vuotta, ja sitä ennen jopa Moldova on Natossa, mutta se on muutoin seuraava kohde, ja sitten Venäjän ja Turkin välissä on maita, jotka Venäjä voi vallata. Baltia n listalla, ja aikaa myöten Romania ja Bulgaria, jotka on kaikki selvästikin listalla. Puola on jossain vaiheessa myös listalla, kuten Suomi, ja ei ole syytä olettaa, etteivät laajenisi myös Ruotsiin ja Norjaan, ja aikaa myöten koko EU:n alueelle, mukaan luettuna ydinasemaat kuten Ranska, koska he mieluummin antautuvat kuin tuhoutuvat.


    • Anonyymi

      Ottaisin puna-armeijan sotilallisesti vastaan kuten isäni teki talvisodassa.

      • Anonyymi

        Eli Naton, jonka uskot tulevan Suomea auttamaan? Tilanne, ellet sitä tiennyt, on kääntynyt toisinpäin.


    • Anonyymi

      Tässä seuraavassa käy näin. Venäjän joukot menevät pohjoiseen ja suomalaiset vain seurailevat tilannetta mutta välttävät yhteenottoa. Loppua en vielä kerro.

      • Anonyymi

        No milloin nähdään seuraava jakso?


    • Anonyymi

      Olen jo jättänyt Suomen, johtuen verotuksesta. Sotatilanteessa en kuitenkaan osallistuisi, koska olen liian vanha armeijaan.

    • Anonyymi

      Eli aloittajalle kelpaa vain natofriikkien "määolenihasamaamieltä!" -kommentit. Itse kuitenkin tarjoaisin ryccille vodka-paukut ja sitten soutaisin Ruotsiin.

      • Anonyymi

        Sieltä Pietarista on pahuksen pitkä matka soutaa Ruotsiin, mutta onnea matkaan. Ellei puna-armeija ehdi sitä ennen napata sinua palvelukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä Pietarista on pahuksen pitkä matka soutaa Ruotsiin, mutta onnea matkaan. Ellei puna-armeija ehdi sitä ennen napata sinua palvelukseen.

        Erehdyt. Se on nykyään sini-armeija, EUSSR/Nato.


    • Anonyymi

      Armeijaan meno vapaaehtoiseksi kaikille,nuo kutsunnat vois olla että kysytään kiinnostaa lähteä sotimaan muuta loppupäätös pitää olla aina jokaisella itsellään,niin kuin ne nyt naisille tuli.

      Ja jos jengi katsoo että ei lähde armeijaan ,merkitsee se sitä että maata ei haluta puolustaa vapaaehtoisesti ,mikä antaa toiselle kansalle oikeuden valloittaa maa,mutta mitä siitä.

      Tietenkin sitten jos tulija alkaa normaaleja yksilö-/ihmisoikeuksia polkemaan, taistelutahto normi-ihmisellä kasvaa ja he haluaakin alkaa puolustaan oikeuksiaan ja menee vapaan maailman armeijaan tyranniaa vastaan vapaaehtoisesti.

      Mitään armeijapakkoja ei nykymaailmassa enää tarvita,ei ihmiset ole päälliköiden käskykassaroita joita käskytetään aivan miten huvittaa vaikka omaan kuolemaansa,mikä on täysin laitonta ja vapaita ihmisoikeuksia polkevaa.

      • Anonyymi

        "mutta mitä siitä."

        Ei kai mitään, jos kylmä junakyyti Siperiaan pakkotyöhön ei haittaa.


      • Anonyymi

        Miksi haluatte totaalikieltäytyä?
        Koska en halua sotaan.
        Entä sivarina?
        Joutuu jäämään tänne.
        Luuletteko, että totaallina pääsisitte maasta?
        Paras mahis ja tuskin kutsutaan ulkomailta takaisin Suomeen.


    • Anonyymi

      Liittyisin maanalaiseen armeijaa sotimaan NATOa vastaan.

    • Anonyymi

      Venäjän hyökkäys Suomeen on kuin Jeesuksen toinen tuleminen; aina siitä vouhotetaan, että se tapahtuu milloin vain, eikä se kuitenkaan koskaan tapahdu. Pääasia on siis saada vouhottaa ylläpitää haluttua mielikuvaa.

      • Anonyymi

        Jos nyt suomalaiset ensinnäkin pääsisi näistä lapsellisen ajattelemattomista "koskaan, aina, ikinä, milloinkaan" -sanoista eroon...


      • Anonyymi

        Jos Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, niin miksi se ei hyökkäisi ei-Nato-maa Suomeen?


    • Anonyymi

      Jos Venäjä juoksee Suomen läpi aseineen Norjaan, se ei ole sodan julistus. Jos joku juoksisi kämppäni läpi naapuritaloon, katsoisin vain ihmeissäni, tai jos hän asettuisi asemiin talooni, koska hänen naapurinsa aiheuttaa hänelle ongelmia, jatkaisin omaa elämääni.

      • Anonyymi

        Samalla myös keräisin tärkeimmät kamppeet kokoon ja valmistautuisin siirtymään turvallisempaan paikkaan. Siitä mahdollisesti alkavasta rähinästä ei voi selvitä vähällä. Taloa tuskin tuhotaan, joten tyypin mentyä korjaisin paikat ja jatkaisin eloani. Jos hyvän käytökseni johdosta tyyppi toteaa, että kiitokseksi antaa aiemmin talooni kuuluneen osan takaisin hallintaani... sijoittaisin sinne sitten vain ne, jotka siitä osaavat huolta pitää.


    • Anonyymi

      On hiukan ennenaikaista pohtia täsmällisiä toimia. Asia riippuu siitä, mitä tuolloin käytännössä tapahtuisi.

      Mitä voi tehdä? Mielelläni en pakenisi minnekään. Mutta jos elämä pommitetussa kaupungissa kävisi mahdottomaksi, pakko olisi tuppautua mahd. sukulaisten luo muualle Suomeen.

      Suomen viranomaisillahan on jo kauan olleet valmiit evakuointisuunnitelmat, meidät evakuoidaan kaupungeittain, tai kaupunginosittain tietyille, muille paikkakunnille.

      No, kotonani on kynttilöitä, stidejä, pattereita, on patteriradio, on pieni ruokavarasto. Eihän nuo kauan riitä, mutta sillai ensiavuksi. Välittömästi, ensimmäinen toimi on ottaa paljon vettä talteen, sillä vesihuolto voi hetkessä loppua, kuten sähkökin katketa. Käteistä rahaa kannattaa olla. Laukku / reppu aina valmiiksi pakattuna tärkeimmällä omaisuudella, kun ilmahälytys tulee. Veitsi / puukko, lusikka, taskulamppu, pieni kattila.

      Jos oma kotitalo saisi osuman, no, kaiketi valtio ja kaupunki on varautunut hätämajoittamisiin. Siinä sitten toimisi ohjeiden mukaan.

      • Anonyymi

        Taskuun tai reppuu muovipullo, veitsi, rahaa, henkkarit, joku pannu jossa keittää vettä ja muutakin, Vedenpuhdistustabletteja, jos vielä saatavilla, saippua, Mikrokuituliinoja (vedensuodatus), pieni pyyhe. Sopiva vaatetus. Mahjdollisimman vähän, kun tossa ei ole edes telttaa ja makuupussia, joita voi harkita joihinkin vuodenaikoihin, jos jostain syystä lähdettävä vaellukselle ja mahdollisesti pois Suomesta. Kotioloissa tarvii jonkun vedenkantoastian, lähijärvestä tai muualta.

        Aikaa vietetään paljon pommisuojassa; kotona käydään jopa vain vessassa, suihkussa, hakemassa vettä, sikäli sitä tulee kraanasta. Evakuointimahis voi tulla jossain vaihessa, mutta joku Kiovakin on vielä pystyssä ilmankin.


    • Anonyymi

      Matut ainakin häviäisivät Suomesta kuin pieru Saharaan, niissähän oli sotilaskarkureita jo tänne tullessaan ja muita epäluotettavuuksia.

    • Anonyymi

      Anarkia alkasi rikkaita vastaan heti.

      • Anonyymi

        Voisi luulla, että monet kaupat ryöstetään (sikäli mitään enää jäljellä mitä ruokakauppoihin tulee), mutta tilanne ei tietääkseni mennyt kovin pahaksi Ukrainassa, vaikka tosin laki taisi muuttua siten, että kauppojen ryöstäjät ammutaan. Ryöstäjiä kuitenkin kadun varsilla, että täytyy olla varovainen, ja nillä voi olla virka-asusteitakin.


    • Anonyymi

      Enemmänkin mietin, että kun netti kaatuu joskus...

      Mitä käy, kun nämä lastentarhatasoiset joutuu menee ihmisten ilmoille näiden juttujensa kanssa! Alkaako tulla enemmältikin pataan?

    • Anonyymi

      olen tiedustelu poliisilla töissä ei voi paljastaa. tirxs..

    • Anonyymi

      Minä lukisin ulkomailla päivän sotauutiset joka aamu. Kolmella kielellä. Sitten arvuuttelisin mikä on totta ja mikä ei.

    • Anonyymi

      Kyllä ne kertoo, mitä sitten tehdään.

    • Anonyymi

      No jos lähdetään ihan aamusta, niin ensin söisin hyvän aamupalan. Sitten koirien kanssa lenkille. Sitten leiska kuntoon ja töihin. Sitten töistä kotiin ja koirien kanssa lenkille. Sitten laatuaikaa emännän kanssa ja ehkä omien harrastusten parissa viihtymistä.

    • Anonyymi

      1. Ensin ripulipaskalle
      2. Tumputtaisin oikein huolella
      3. Ruotsinlaivalle

    • Anonyymi

      Lähden Venäjälle johonkin Moskovaan/ Pietariin sellaiseen paikkaan, jossa ihan sivistynyt ja siisti asuminen. Taikka Norja on toinen vaihtoehto. Kolmas on joku Teneriffan paikka, jossa on aina suomalaisia lomalla.

    • Anonyymi

      Varmaan esiksi mentäsiin vanhan rajan seutuville.

    • Anonyymi

      Se on aivan varmaa - venäjä hyökkää ja kostaa

      TÄMÄN SUOMI JOUTUU NYT PIANKIN KOKEMAAN

      NYT KUN NIILLÄ ON VEREN HIMOT KORKEUKSISSA

      • Anonyymi

        Suomen Tulli on rajalla valmiina ja estävät rikollisten ja salakuljetuksen..Eihän Venäläinen solttu ole kuin kadunmies joka ostanut maastopuvun jostain rättikaupasta joten mitä sitä pelkäämään?? Onhan maastopukuisia hirvimetsälläkin


    • Anonyymi

      Kyllä lähtisin puolustamaan näin on kotimaa on kotimaa kävi miten kävisi .

      • Anonyymi

        Rajojen vartiointi kuuluu Rajavartiolaitokselle ja Tullille ja vaatii rajavartiokoulun käynnin jossa on kuntotestit sun muut samoin tullikoulun..Mites yhtääkkiä kadunmies voi alkaa rajoja vartioimaan??? Taidan hakea sitten rajavartiolaitokselle työhön ja en vartioi rajoja ilman tessin mukaista liksaa, Orjatyö on baronan hommia jos ilmaiseksi pitäs tehdä.


    • Anonyymi

      Antautuisin ja olisin Venäjän puolella.

    • Anonyymi

      Menisin jonottamaan kauppaan wc paperia.

    • Anonyymi

      Kyllä ne sitten meille kertoo.

    • Anonyymi

      Suomen Tulli ja rajavartiolaitos valvoo rajoja ja ottavat tälläkin hetkellä Venäläisiä kiinni ja käännyttävät rekkoja joita ajaa Venäläiset eli reserviläiset Venäjän armeijasta koska armeija on yhtä kuin kadunmies ja kadunmiehellä ei ole Suomeen oikeutta tulla jos rajavartiolaitos käännyttää..niin miten tänne Venäläiset voi tulla??? Tulli ja rajavartiolaitos valvovat ettei maahan tule salakuljettajia tai rikollisia..joten pelko pois sodasta vai ettekö luota Tullin toimintaan rajalla estää venäläisten tuloa aseiden kanssa. Suomen tulli ohjelmasta saa kuvan että ovat kuninkaita ja kukaan tai mikään ei tule maahan kun ovat rajalla.

    • Anonyymi

      Lähden sotimaan kodin, uskonnon ja isänmaan puolesta. Tietysti. En ole raukka pelkuri.

    • Anonyymi

      Yrittäisin alkaa hieroa Rauhaa kaikin mahdollisin keinoin.

    • Anonyymi

      Jo aikanaan 1990-luvulla pääministerimme Esko Aho kertoi, kuinka Siperia opettaa. Lähtisin oitis opettelemaan uusia asioita Siperiaan elleivät ehtisi lähettää ennen sitä.

    • Anonyymi

      iltasanomissa oli kauheaa kidutuskertomus siviliäkohtaan .
      miten julmia .
      kyllä on paettava aavallesuolle.

      • Anonyymi

        Jos ne valtaa Suomen, Ruotsin rajalla päästetään meidät pois, sillä hetkellä, kun vielä mahdollista paeta. Isoin riski tänne jäävillä on natsat omaavilla, varsinkin jos niillä on aseenkantolupa, koska Venäjä kerää sellaiset kasaan ja teloittaa.


    • Anonyymi

      Toivottavasti kuolisin.

    • Anonyymi

      Vihdoinkin pääsen tähtäämään ryssiä silmien väliin, nyt viedään homma loppuun ja tehdään suuri suomi

    • Anonyymi

      Ulkomaille pakeneminen on sen verran vaativa operaatio, että se ei onnistu järkevästi useimmalta. Olen sen analysoinut.

      Sen sijaan, sivarina, jään pääkaupunkiseudulle ja lähden täältä heti kun tulee evakuintivapaus toiseen kaupunkiin. Sitten kun ollaan lähes hävitty, mut päästetään Ruotsin puolellle.

      Otan riskiä tällä valinnalla, mutta mulla on sen verran menetettävää, että se on mulle paras ratkaisu. Olen toki avuksi myös Suomelle, joka on jonkin arvoista, vaikken olekaan samaa mieltä politiikastanne useilta osin ja olen muuttamassa sen vuoksi toiseen maahan kun sen aika on.

      Venäjän on kuitenkin vahvistuttava ennen kuin se voi hyökätä miljoona-armeijaa vastaan joka on lisäksi Natossa, ja EU:ssa. On tosin mahdollista, että ydinaseuhkaus tulee, kun suomalaiset eivät omaa ydinaseita, jossa tapauksessa täytyy lähteä pääkaupunkiseudulta turvallisempaan paikkaan, jos uskon uhkauksen toteutumiseen, joka laitetaan joltain osin toteen jos Suomi kieltäytyy antautumasta tai mitä Venäjä sitten vaatiikin.

    • Anonyymi

      Aloitus on itsessään jo trollausta, koska Suomi on USA:n talutusnuorassa hyökkäämässä Venäjälle. Itse en osallistuisi hyökkäykseen, vaan antaisin hullujen tapattaa itsensä.

    • Anonyymi

      Valitaan maa ja paikka ja toimi Kiinasta, Aasiasta, Afrikasta, Väli- tai Etelä Amerikasta, jonne etsintäkuulutus ei yllä ja vaikka yltäisi, olisi tavoittaminen vaikeata, jos peittää jälkensä. Kielitaito on myös tarpeen, varsinkin jos aikoo olla duunissa tai vastaava.

      Lähtö on ennen kuin rajat menee kiinni ja valinnaisena välimaana/-maina voi olla mikä vaan maa, josta voi hoitaa prosessia eteenpäin ennen hyökkäystä etsintäkuulutuksineen. Loppujen lopuksi edes sitä maata mihin saapunut on vaikea jäljittää; viranomaisilla siellä on korkeintaan etsintäkuulutus kuvineen. paperittomatkin saa jonkin verran terveydenhuoltoa mm. EU:ssa, että jos majoittuu epävirallisesti rahalla, tuttavien avulla, ystävillä, omin avuin (myös Suomessa jossain mahis, mutta ei voi mennä kävelee minnekään ja ikävämpi jos Venäjä valtaa Suomen, ja lopulta on oikeus edessä).

      Työhönhaussa käytetävillä papereilla ei hevillä pääse maahan ilman sopivaa viisumia. Rahansiirtorajoitukset, kielitaito, rokotukset, turvallisuus, ja varmasti ettei maa luovuta oltava tiedossa, jos jä normaaliksi asukkaaksi. Kielitaito on keskeisin, jos tarvii duunia, muun voiden suunnitella matkallakin.

    • Anonyymi

      Lähtisin turvapaikanhakijaksi

    • Anonyymi

      toivoisin, että homot ja muut terroristit tapettaisiin
      niin rauha palaisi maahan

    • Seuraisin uutisia

    • Anonyymi

      En tee mitään, koska olen jo Karibialla.

      No tietysti kannustan poikiamme tekemään parhaansa. Lisäksi seuraan netin kautta tapahtumia.

      Skål kaikille! Otetaanpa taas kun ilta on vielä nuori.

    • Anonyymi

      Miten niin jos tulee? Pitää kysyä KUN tulee sota. Ei tämä tilanne enää höpöttämällä ratkea.

      Lännessä pitää käsittää että kysymys on ei vähempää kuin länsimaisen demokraattisen elämäntavan säilymisestä. Sen säilyttäminen edellyttää sitä eksponentiaalisesti uhkaavien autoritääristen voimien tuhoamista niin perinpohjin etteivät ne kykene enää muodostamaan uhkaa. Mitä nopeammin niin sen parempi lopputulos ja vähemmin uhrauksin. Isoja uhrauksia se tulee vaatimaan mutta niin tapahtui toisen maailmansodankin aikana. Sen jälkeen saamme elää rauhassa taas ainakin 80 vuotta. Jos uhrauksia ei tehdä se tietää koko oman elämäntapamme tuhoa.

      • Anonyymi

        Nyt hieman alle nelikymppisenä olen tässä odotellut kutsua nostoväkeen. Kun kävi alokaana sillai että tuli hakattua vääpeli ja sain lähdöt väestä,mutta sanottiin että sodan tullessa saan pyssyn käteen ja etulinjaan. Tämä saattaa pitää paikkansa en tiedä,kertaamaan ei ole kutsuttu kyllä


      • Anonyymi

        Vähintään suomen kokoisia uhrauksia tuo sota tietäisi. Suomen alueelta kuolisi taatusti jokainen suomalainen koska oltaisiin kaikki etulinjassa mikäli NATO ja Venäjä ottaisi tosissaan yhteen. Aloituksen kysymykseen siis helppo vastata Kuolisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähintään suomen kokoisia uhrauksia tuo sota tietäisi. Suomen alueelta kuolisi taatusti jokainen suomalainen koska oltaisiin kaikki etulinjassa mikäli NATO ja Venäjä ottaisi tosissaan yhteen. Aloituksen kysymykseen siis helppo vastata Kuolisin.

        Suomen pitäisi heti sodan ensi tunteina kyetä iskemään 300-400 km venäjän sisään. Silloin kiihkein sota käytäisiin tuolla venäjän maaperällä sijaitsevassa etulinjassa eikä suomessa.


    • Anonyymi

      Tukholmasta käsin on turvallista ihailla nousevia sienipilviä.

    • Anonyymi

      Kohottaisin maljan, keittäisin vahvat kahvit ja söisin viinerin juhlan kunniaksi.

      Niin kauheeta kun sota onkin, niin Euroopan eliitin touhu on mennyt liuan pitkälle ja stoppi tarvitaan.

      Luksuselämää ihannoidaan liikaa ja sen tavoittelu nykyisessä laajuudessaan on kestämätöntä, samoin pakolaisvirrat ovat täysin luonnottomia ja on järjenvastaista edesauttaa pakolaisvirtojen kasvua.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe