Joulu Galluppi !

Miten maistuisi Joulu Galluppi. Saako uskova ostaa joululahjoja? Kyllä vai ei?

13

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulu on Saatanasta. Missään kohtaa Raamattua ei meille anneta mitään lupaa omasta päästä keksiä juhlia, ja missään kohtaa Raamattua ei käsketä viettää joulua. Jeesus edes ei syntynyt joulukuussa, joten koko juhla perustuu valheeseen. Koko ajatus syntymäpäivän viettämisestä on täysin vieras Raamatulle, Raamatussa ainoastaan pakanat Faarao ja Herodes viettävät syntymäpäiviään, ja molempien bileissä joku päätyy päätä lyhyemmäksi.

      • Joulua.juhliva.krisutar

        Joululahjojen antaminen juontaa juuri Beetlehemin tapahtumista, kun Itämaan tietäjät, astronomiaa ja astrologiaa tunteneet kolme kuningasta ja maagia (Kasper, Jesper ja Joonatan... eiku Kaspar, Melchior ja Balthasar) toivat arvokkaita lahjoja Jeesus-lapselle: kultaa, mirhaa ja suitsukkeita. Kultaa kuninkaalle, suitsukkeita Jumalalle, mirhaa Messiaalle, Kristuksen tulevaa hautausta varten.

        Parisataa vuotta myöhemmin Myran piispa, pyhä Nikolaus, aloitti joulu-hyväntekeväisyyden, viemällä salaa lahjoja köyhien oville. Eräällä miehellä oli kolme tytärtä, muttei myötäjäisvaroja heidän naittamisikseen. Nikolauksen salaa viemillä avustuksilla kukin tyttö, vanhimmasta nuorimpaan, pääsi vuorollaan naimisiin.

        Kun Coca-cola-firma kehitti Santa Claus-hahmon, se otti esikuvaksi lahjoja tuovan pyhä Nikolauksen. Suomalainen joulupukki-hahmo samaten. Pyhä Nikolaus oli aito, elänyt ihminen, joskus 200-luvulla, Santa Claus ja Joulupukki taas hänestä väärennettyä huuhaata.

        Tottakai Jouluna saa antaa lahjoja. En minä Raamatusta katso myöskään, saanko ostaa bussilipun vai en. kristitty.net on itse osoittanut olevansa Saatanan asiamies: hänen "evankeliuminsa" on tehdä Raamatusta ja Jumalasta vastenmielisiä, kaiken ihmisen luonnollisen ilon kieltäjiä. Hän on ilkeä, pahansuopa ihminen, uskonnoltaan Kristuksen vastainen valhejuutalais-messiaaninen, ei kristitty. Ei kyllä juutalainenkaan, vaikka henki on sama. Minä pysyn nykyään sekä juutalaisista että messiaanisista kaukana. Etenkin oma kokemus on elämässä rankka, mutta hyvä kasvattaja.

        VADE RETRO SATANA!

        Saviksen kysely-agenda on outo, samoin kuin nicki Herätyyksen agenda julistaa non stoppina olevansa ainoa oikea Kristuksen seuraaja, eikä muita ole. Ehkä he ovat vain vaarattomia kylähulluja, mutta ehkä eivät. 🤪 😵


      • Joulua.juhliva.krisutar kirjoitti:

        Joululahjojen antaminen juontaa juuri Beetlehemin tapahtumista, kun Itämaan tietäjät, astronomiaa ja astrologiaa tunteneet kolme kuningasta ja maagia (Kasper, Jesper ja Joonatan... eiku Kaspar, Melchior ja Balthasar) toivat arvokkaita lahjoja Jeesus-lapselle: kultaa, mirhaa ja suitsukkeita. Kultaa kuninkaalle, suitsukkeita Jumalalle, mirhaa Messiaalle, Kristuksen tulevaa hautausta varten.

        Parisataa vuotta myöhemmin Myran piispa, pyhä Nikolaus, aloitti joulu-hyväntekeväisyyden, viemällä salaa lahjoja köyhien oville. Eräällä miehellä oli kolme tytärtä, muttei myötäjäisvaroja heidän naittamisikseen. Nikolauksen salaa viemillä avustuksilla kukin tyttö, vanhimmasta nuorimpaan, pääsi vuorollaan naimisiin.

        Kun Coca-cola-firma kehitti Santa Claus-hahmon, se otti esikuvaksi lahjoja tuovan pyhä Nikolauksen. Suomalainen joulupukki-hahmo samaten. Pyhä Nikolaus oli aito, elänyt ihminen, joskus 200-luvulla, Santa Claus ja Joulupukki taas hänestä väärennettyä huuhaata.

        Tottakai Jouluna saa antaa lahjoja. En minä Raamatusta katso myöskään, saanko ostaa bussilipun vai en. kristitty.net on itse osoittanut olevansa Saatanan asiamies: hänen "evankeliuminsa" on tehdä Raamatusta ja Jumalasta vastenmielisiä, kaiken ihmisen luonnollisen ilon kieltäjiä. Hän on ilkeä, pahansuopa ihminen, uskonnoltaan Kristuksen vastainen valhejuutalais-messiaaninen, ei kristitty. Ei kyllä juutalainenkaan, vaikka henki on sama. Minä pysyn nykyään sekä juutalaisista että messiaanisista kaukana. Etenkin oma kokemus on elämässä rankka, mutta hyvä kasvattaja.

        VADE RETRO SATANA!

        Saviksen kysely-agenda on outo, samoin kuin nicki Herätyyksen agenda julistaa non stoppina olevansa ainoa oikea Kristuksen seuraaja, eikä muita ole. Ehkä he ovat vain vaarattomia kylähulluja, mutta ehkä eivät. 🤪 😵

        Niin, he toivat lahjoja Jeesukselle. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään ostaa turhaa tavaraa toisillemme satojen eurojen edestä Jeesuksen syntymäpäivänä, joka edes ei ole joulukuussa?

        Raamatussa Jumala on ilmoittanut selvästi juhlapyhät, jotka meidän tulee pyhittää (3. Moos. 23). Missään kohtaa Raamattua Jumala ei anna meille mitään lupaa keksiä omasta päästä juhlapyhiä. Jumala ei ole koskaan siunannut eikä pyhittänyt joulua, siksi joulussa ei ole mitään siunausta. Näemmä tänään selvästi, että jopa jumalattomat pakanat rakastavat joulua - koska joulu on läpensä pakanallinen juhla.

        Kannattaa varoa, ketä kutsuu kylähulluksi. Raamattu sanoo:

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)


      • Juutalaiselle.tiedoksi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Niin, he toivat lahjoja Jeesukselle. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään ostaa turhaa tavaraa toisillemme satojen eurojen edestä Jeesuksen syntymäpäivänä, joka edes ei ole joulukuussa?

        Raamatussa Jumala on ilmoittanut selvästi juhlapyhät, jotka meidän tulee pyhittää (3. Moos. 23). Missään kohtaa Raamattua Jumala ei anna meille mitään lupaa keksiä omasta päästä juhlapyhiä. Jumala ei ole koskaan siunannut eikä pyhittänyt joulua, siksi joulussa ei ole mitään siunausta. Näemmä tänään selvästi, että jopa jumalattomat pakanat rakastavat joulua - koska joulu on läpensä pakanallinen juhla.

        Kannattaa varoa, ketä kutsuu kylähulluksi. Raamattu sanoo:

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)

        Se ei kuulu sinulle vietänkö minä Joulua, vai en. Itse olet tämän foorumin ilkein piikittelijä ja toisenuskoisten asioihin sekaantuja, sinä muka kasvatat muita. Mitä tekemistä sinulla on kristinuskon alle merkityllä foorumilla kuin olla pilkkaamassa kristittyjä, vieraita ihmisiä, joiden yksityisasiat ja juhlat eivät sinulle kuulu. Jos et itse vietä Joulua, maailmassa n. kolme miljardia ihmistä viettää sitä. Pysy sinä pihalla.

        Oletko omiltasi kysynyt kuinka he viettävät pääsiäistään? Onko teillä edelleen kivana tapana naulita ihmisiä risteille? Näytä Raamatusta, Toorasta kohta jossa käsketään pääsiäisen alkajaisiksi tappamaan toisinajattelijoita.


      • Juutalaiselle.tiedoksi kirjoitti:

        Se ei kuulu sinulle vietänkö minä Joulua, vai en. Itse olet tämän foorumin ilkein piikittelijä ja toisenuskoisten asioihin sekaantuja, sinä muka kasvatat muita. Mitä tekemistä sinulla on kristinuskon alle merkityllä foorumilla kuin olla pilkkaamassa kristittyjä, vieraita ihmisiä, joiden yksityisasiat ja juhlat eivät sinulle kuulu. Jos et itse vietä Joulua, maailmassa n. kolme miljardia ihmistä viettää sitä. Pysy sinä pihalla.

        Oletko omiltasi kysynyt kuinka he viettävät pääsiäistään? Onko teillä edelleen kivana tapana naulita ihmisiä risteille? Näytä Raamatusta, Toorasta kohta jossa käsketään pääsiäisen alkajaisiksi tappamaan toisinajattelijoita.

        Ilkein piikittelijä? Kerro miten minä olen ilkeästi piikitellyt yhtään ketään.

        Ai maailmassa on kolme miljardia ihmistä, jotka viettävät joulua? Eli siis sen täytyy olla oikein? Ja kukaan heistä ei ole älynnyt kysyä, missä kohtaa Raamattua käsketään viettämään joulua?

        Missään kohtaa Tooraa ei käsketä ristiinnaulitsemaan ketään pääsiäisenä. Juutalaiset toimivat tuossa asiassa vastoin Tooraa.


    • PasiToivonen

      >>Koko ajatus syntymäpäivän viettämisestä on täysin vieras Raamatulle...>>

      13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:

      14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

      • Sanotaanko tässä, että enkelit kerran vuodessa muistivat Jeesuksen syntymäpäivää, ja käsketäänkö meitä muistamaan Jeesuksen syntymää kerran vuodessa?


    • Loooooogisesti

      Kyllä. Lahjojen antaminen on ihan Raamatullista. Perheestä huolehtiminen kuuluu jokaiseen päivään. Se mikä lahjojen antamisessa on hieman ikävää on se ettei Raamatullinen antaminen tahdo kohdistua niihin joilla on puutteita ja tarvetta avulle. Itse en karta joulua mutten myöskään ylistä sitä sen enempää. Jumala on hyvä tullessaan lihaksi ihmisten keskuuteen ja ilmoittaessaan Itsensä.

      On totta että joulunkin tarkoitus on tuhoamisen kohteena. Eikä joulu ole Jeesuksen varsinainen syntymäpäivä, mutta kannattaako sitä hyttysiä pyydystellä jos kameleitakin on huoneistossa.

    • Steyr

      Kyllä. Saapi ostella lahjoja. Joulunakin saa ostella. Ja ennen jouluakin juoda horaista välillä joululökiä, jos maistuu. Ja joulupaistin kanssa saapi syyä märsytä löökikastiketta ja papuja. Ja sittepä se on mukava köllähtää untenmaille riemukkaille, sillä hyvä mieli on kuin alituiset pidot, sanoo Herra. Sananlaskuissa.

      • JouluOnTaas

        Joululimppua, voita päällä, kinkkusiivu sekä maitoa. Nam, maiskis.
        🎄* 🥣🥄🥛* 🍽️🥗🍲🍞🐖=🥩🥛* 🧀🥟🍰☕ *🍹🥜 ⛄🎉🍭 * ⛪


    • Niin kuin joku sanoi jo niin myy kaikki ja anna lahjaksi köyhille niin sinun tulee olemaan paikka Taivaan valtakunnassa !!

    • kylläsaa

      Vastaan kyllä, minulle saa ostaa lahjoja.

      • HyväVastaus

        👍🏿


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe