Miltä tuntuu nöyryytys?

MiettikääTätä

Suomalainen nuori alle 25v työtön, ammatillisen tutkinnon suorittanut, joutuu aktivoinnin seurauksena työskentelemään turkkilaisen omistamassa pitseriassa työmarkkinatuki palkkanaan.

Melko reilua eikö, työvoimaviranomainen kusee omiensa jaloille tukiessaan ulkoa tulevaa kilpailua ilmaistyövoimalla karenssin ja perusturvaleikkausten uhalla.

Täällä näköjään päättävät asioista pelkästään järkensä menettäneet akat ja akkamaiset miehet?

20

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työläinenpalkkansaandain

      Se on väärin työstä palkka aina muuten se romuttaa koko järjestelmän. SAK:n syytä puuttua väärinkäytöksiin.

      • Sosdemdem

        Miksi palkata ketään kun kokoomus on järjestänyt ilmaiset työmarkkinat.

        Erona vaan on täydellinen orjuus.
        Nimittäin jos et mene ilmsistöihin. Munetät kaiken asunnot pinenkin tuen jota olet veroissasi maksanut.

        Mitenköhän työllisyyd kohenisi jos kaikki ilmaistyöt kielletään lailla


    • nöyryyttäjät
    • Tuttu juttu. Sielä mä huhkin. Turkkilaiset nauraa ja katseleen. Illalla kun lähden kotiin mun pakarat on ihan jauhossa.

    • realismi______

      Ihmetellään miksi nuoret ei lisäänny perusta siinä perhettä olemattomilla palkoilla ei onnistu?

    • omanilkka

      Tuo on varmaan Jari Lindströminkin kohtalo lähitulevaisuudessa!

      • rtiyhd

        Pitseriaan vääntään lättyä lindströminpihvikin. Toivottavasti joku turkkilainen leipoo sitä oikein kunnolla.


      • Anonyymi

        Näinpä.


    • loiselle.oikein

      Jos hänellä on kokin koulutus niin palkkatöitä on tarjolla vaikka kuinka paljon.

      • pikku_petteri

        Jutuistasi päätellen jäit luokalle apukoulussa.


      • yritä.samaa
        pikku_petteri kirjoitti:

        Jutuistasi päätellen jäit luokalle apukoulussa.

        Miten vain, mutta minä elätän itseni.


    • ryökköö

      Täällä ennen vaaleja ilmeisesti joku persu nimittelli takuueläkeisiä haitta-ihmisiksi ja vapaamatkustajiksi.
      Kiva purkaa ilkeyttään jo sairaiden ja kärsineiden ihmisten naamalle, jotka varmaan ovat sitten kovastikin syyllisiä tämän maan vaikeuksiin? - Eivät päättäjät niinkään. Eihän sopetumiseläkkeellä olevasta kansanedustajasta ole mitään haittaa.

      • Näinhän-se

        Ihminenhän sairastuu ihan vaan piruuttaan kun on niin laiska, syöpäkin on sillain kiva ettei tarvii tehdä työtä sitten, saa nostella tukia ja makailla uurnassa tekemättä mitään.

        Kyllä virastoissa ja kabineteissa on paljon hulluja.


      • yrftd
        Näinhän-se kirjoitti:

        Ihminenhän sairastuu ihan vaan piruuttaan kun on niin laiska, syöpäkin on sillain kiva ettei tarvii tehdä työtä sitten, saa nostella tukia ja makailla uurnassa tekemättä mitään.

        Kyllä virastoissa ja kabineteissa on paljon hulluja.

        Sarkasmia.


    • käsipelillä

      niin, monet lisääntyy toki lapsilisän takia, siitähä se tulee, lapsi tuo leivän tullessaan sanonta,

      monet eronneet punkero tantat tosin huomannu että pian jää yksin kerrostalo murjuun

      semmoisea leivän tuloa se oli sitten

      niin kauan ku rahaa joutuu ajattelemaan, ei normaalit miehet ala tuoho rumbaan, jotkut ryhtyy sukurutsallat aasen, eli jopa kahdet eri vanhemmat tukee ja seuraa taustalla nuorten kehitystä ja puhuvat eteenpäin niistä

      sitten nämä nuoret kauempana on, eivät ole vanhemmat vartioimassa käsihommia tai kuuntele ohuen väliseinä takanaa ku nuori pippeliään siirtää nuoren tytön kolossa

    • pommottelu

      usein kuulee politiikkojen sanovan että koulutusta pitää lisätä mutta minne alaan kun suhranne vaihtelut taloudessa vaihtelee ammattien työllisyydessä, sitten usein päärytään te toimiston harkoihin kun olet hakijana väliinputooja työmarkkinoilla,

    • Kappasvuan

      Ei aloittajalta ollenkaan huono määritelmä aktivoitavasta persusta:
      "Täällä näköjään päättävät asioista pelkästään järkensä menettäneet akat ja akkamaiset miehet?"
      Jokainen on oman onnensa seppä.

      • SiehäSeppoUot

        Laitaha kölli osottees ni kahtotaa?


    • Anonyymi

      Turkkilaisessa pitseriassa ei ole ollut ikinä suomalaista pizzataksia.

      • Anonyymi

        On, on ollut. Tyyppi teki myös niitä lättyjä, sai €6,-/ tunti pimeästi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1549
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      1002
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      186
      875
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      658
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe