Vuoden 2019 konventin teema on "Rakkaus ei koskaan häviä". Aihe on "hieman" kiistanalainen. On yleisesti tiedossa, että Jehovan todistajien rakkaus häviää sekunnissa, jos joku kertoo, ettei hän enää usko sillä tavalla kuin hallintoelin määrää uskomaan.
Lloyd Evans ("John Cedars") esittää konventtivideoista omia teräviä analyysejaan. Tällä kertaa käsittelyyn otetaan kymmenen pätkää kaikista videoista.
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w692.html
John Cedars kommentoi kesän 2019 konventtivideoita
62
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hieman joo... Lahko joka käyttää armotonta henkistä väkivaltaa... Mitä sellainen voi puhua rakkaudesta?
- Anonyymi
Kiitos tästä J.Cedarsin esityksestä. Hän mongertaa epätoivoisesti yrittäen vääntää hyvän pahaksi. Pitääkö hän tosiaan itseään ja omia esityksiään parempina kuin konventin videoita? Surkeaa väkinäistä vängerystä!
Tarkoitus oli jättää konventti väliin, mutta taidankin mennä.
Jos vaihtoehto on mitä J.C. eskittää. Eipä hänenkään elämäntehtävään kuulu enää muuta kuin todistajien mustamaalaaminen.
Minä kuuluin niihin läpsiin, jotka pyysivät päästä kokouksiin, konventteihin ja kentälle. Ne olivat hyviä asioita, mitä luettiin Raamatusta ja Vartiotornista.
Paljon parempaa kuin luterilaiset järjestivät, joihin kuuluin.- Anonyymi
Nautipa konventista sitten. Kesäpäivän voi kyllä monien mielestä viettää hauskemmin tai hyödyllisemmin.
- Anonyymi
Tuon kaltaisia ( anonyymi 17.5.2019 1:11) ei edes Jehovan todistajissa ole montaa. Täytyy olla niin että olet noussut JT hierarkiassa korkealle ja asemasi on noussut päähäsi kuin "urea".
Mutta kuten kirjoitin; ei joukossanne ole edes tuollaisia montakaan. Ehkä 1:1000.
Ja aina muistat mollata entisiä uskontovereitasi.
Ja seuraavassa lauseessa moitit niitä jotka eivät kehu nykyistä lahkoasi.
No,täytyy sinullakin olla joku harrastus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kaltaisia ( anonyymi 17.5.2019 1:11) ei edes Jehovan todistajissa ole montaa. Täytyy olla niin että olet noussut JT hierarkiassa korkealle ja asemasi on noussut päähäsi kuin "urea".
Mutta kuten kirjoitin; ei joukossanne ole edes tuollaisia montakaan. Ehkä 1:1000.
Ja aina muistat mollata entisiä uskontovereitasi.
Ja seuraavassa lauseessa moitit niitä jotka eivät kehu nykyistä lahkoasi.
No,täytyy sinullakin olla joku harrastus.Sinä siis olet sitä mieltä, että kun mies käy työssä ja elättää perhettään,
vaimon tulee salata sekä pahoinpitelyt, väkivallat, alkoholin väärinkäytöt ja
valehdella työnantajalle, kun mies makaa humalassa maanantaisin kotona.
Sinun tavallasi moni ajattelee, että kun tehdään hyvää, on peitettävä moraalitoomuus.
luen vielä tänä päivänä seuran viikottaista ohjelmaa, mutta en hyväksy kaikkia menetelmiä tai usko kaikkia oppeja.
Onko minun nieltävä paha hyvän mukana, vai saanko käyttää ajatuskykyäni?
Seuloa hyvän pahasta ja pitää sen, minkä omatuntoni sallii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis olet sitä mieltä, että kun mies käy työssä ja elättää perhettään,
vaimon tulee salata sekä pahoinpitelyt, väkivallat, alkoholin väärinkäytöt ja
valehdella työnantajalle, kun mies makaa humalassa maanantaisin kotona.
Sinun tavallasi moni ajattelee, että kun tehdään hyvää, on peitettävä moraalitoomuus.
luen vielä tänä päivänä seuran viikottaista ohjelmaa, mutta en hyväksy kaikkia menetelmiä tai usko kaikkia oppeja.
Onko minun nieltävä paha hyvän mukana, vai saanko käyttää ajatuskykyäni?
Seuloa hyvän pahasta ja pitää sen, minkä omatuntoni sallii.Mitä kuuluu Pohjoisen Akka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kuuluu Pohjoisen Akka.
Kiitos, paljon parempaa kuin vuosi sitten.
Meillä kaikilla on omat "sormenjälkemme", joista meidät tunnistetaan.
Joskus on vain vaikeaa tietää, mihin mennä.
Vaikeaa myös muistaa, että siellä, missä henkilö-kemia ei toiminut,
siellä se ei toimisi vastaisuudessakaan.
Häiritsee vain kuppikunnan rauhaa. Antaa kunkin taapertaa tyylillään.
Rehellisempää olla yksikseen kuin vetää huonosti istuvaa roolia.
Kaikkialla tuntuu myös olevan ihmisiä, jotka haluavat jollekin pahaa!
Joten ei pidä mennä kepillä sohimaan käärmekuoppaa keväällä ;-D
Ei ole tämä oppi pelstaavaa, vaan harhaoppia, joka vie kadotukseen. Lisää tässä linkissä. http://raamattuajassamme.fi/jehovantodistajat/
- Anonyymi
Kiitos vilpittömästä tahdostasi varoittaa vahingollisesta ja
antaa jotain parempaa tilalle. Näin toimii hyvää tahtova kristitty.
Katsoin sivuja ja koin ne mietiskelyn arvoisiksi.
Olen lukenut katekismuksen aikuisena ja pidin sitä nuorelle
ihmiselle askeleena hengellisemmälle elämälle.
On vain muutamia oppikysymyksiä, joihin en voi uskoa.
Ne ovat minun henkilökohtaisia omantunnon kysymyksiäni,
eikä joku akateemisesti koulutettu pappi sanele minulle lakeja.
En myöskään tiedä, millä perusteella saksalainen uskonpuhdistaja
on amerikkalaisia uskonsa opettajia parempia.
molemmat ovat epätäydellisiä ihmisiä, jotka syyllistyvät synteihin.
Luterilaisuus on lahko katolisista kirkoista, eivätkä heidän päämiehensä
ole eläneet puhtaampaa elämää kuin Jehovan todistajat.
Celipaatissa elävillä papeilla oli perheitä, joita eivät tunnustaneet.
Uskonsotiin osallistuminen on MINUSTA vastoin Kristuksen oppeja.
Esille voidaan tuoda kaikki korneliukset kumppaneineen, mutta
tappamiset ovat minun luontoni kohtaan väkivaltaa.
Samoin moni muu oppi kirkon opeissa on MINUSTA vastoin
Jeesuksen Kristuksen antamia periaatteita opetuslapsilleen.
Uskon Jumalaan ja Jeesus Kristus on välimiehenä, ei muut luodut.
Luen Raamattua, vaikka se on käännetty ja väännetty alkuperäisestä
ja vaikka se kertoo syntiin langenneen ihmiskunnan väärinteoista.
Kuitenkin Raamattu antaa minulle sisäistä rauhaa ja toivoa.
Kiitos sinulle, hyvää päivän jatkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vilpittömästä tahdostasi varoittaa vahingollisesta ja
antaa jotain parempaa tilalle. Näin toimii hyvää tahtova kristitty.
Katsoin sivuja ja koin ne mietiskelyn arvoisiksi.
Olen lukenut katekismuksen aikuisena ja pidin sitä nuorelle
ihmiselle askeleena hengellisemmälle elämälle.
On vain muutamia oppikysymyksiä, joihin en voi uskoa.
Ne ovat minun henkilökohtaisia omantunnon kysymyksiäni,
eikä joku akateemisesti koulutettu pappi sanele minulle lakeja.
En myöskään tiedä, millä perusteella saksalainen uskonpuhdistaja
on amerikkalaisia uskonsa opettajia parempia.
molemmat ovat epätäydellisiä ihmisiä, jotka syyllistyvät synteihin.
Luterilaisuus on lahko katolisista kirkoista, eivätkä heidän päämiehensä
ole eläneet puhtaampaa elämää kuin Jehovan todistajat.
Celipaatissa elävillä papeilla oli perheitä, joita eivät tunnustaneet.
Uskonsotiin osallistuminen on MINUSTA vastoin Kristuksen oppeja.
Esille voidaan tuoda kaikki korneliukset kumppaneineen, mutta
tappamiset ovat minun luontoni kohtaan väkivaltaa.
Samoin moni muu oppi kirkon opeissa on MINUSTA vastoin
Jeesuksen Kristuksen antamia periaatteita opetuslapsilleen.
Uskon Jumalaan ja Jeesus Kristus on välimiehenä, ei muut luodut.
Luen Raamattua, vaikka se on käännetty ja väännetty alkuperäisestä
ja vaikka se kertoo syntiin langenneen ihmiskunnan väärinteoista.
Kuitenkin Raamattu antaa minulle sisäistä rauhaa ja toivoa.
Kiitos sinulle, hyvää päivän jatkoa.Kyllä raamattu tosiaan itse avaa itseään. Ja kun siihen liitetään rukous ja Pyhä Henki, niin mitä sitten muuta tarvitaankaan? Ei ainakaan mitään kirkkokuntia tai lahkoja jotka vain sekoittavat.
Tietenkin jos löytyy muutama samanmielisesti ajatteleva voi pitää vaikka kotikokouksia tai Herran ehtoollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä raamattu tosiaan itse avaa itseään. Ja kun siihen liitetään rukous ja Pyhä Henki, niin mitä sitten muuta tarvitaankaan? Ei ainakaan mitään kirkkokuntia tai lahkoja jotka vain sekoittavat.
Tietenkin jos löytyy muutama samanmielisesti ajatteleva voi pitää vaikka kotikokouksia tai Herran ehtoollista.Herran ehtoollisesta puheen ollen.
Tänä vuonna valmistautuessani juhlaan siihen aikaan ja lukiessani Jeesuksen elämän viimeistä Jerusalemin matkaa, mieleeni tuli monia kysymyksiä.
Egybtistä lähdön yönä pääsiäislammas valmistettiin perhekunnittain.
Jumalan käskystä. Perhekunnittain ryhdyttiin sivelemään lampaan veri pihtipieliin. Perheen keskuudessa pidettiin hartaus ja rukoushetki.
Entä ne yksinäiset ihmiset, jotka ovat sairaaloissa tai vankeudessa?
Ovatko nämä Jeesuksen uhrin symbolit välttämättömiä ja
tuleeko yksinäisen ihmisen vilpitön rukous ja kiitos uhrikoulemasta arvottomaksi Jumalan edessä? Tarvitaanko siihen ihmisvälittäjä?
Eikö yksityinen naisen rukous olekaan minkään arvoinen?
Jehovantodistajilla on tapana antaa muistonvieton leipien paisto jollekin hengelliselle sisarelle. Pyhittääkö hänen syntiset kätensä leivonnaiset?
Onko hänen hellansa pyhittävä? Onko hänen liinansa pyhempi?
Joten, tulin siihen tulokseen miettiessäni tätä toimintaa rukouksessa,
että minulla ei ole mitään estettä siivota kotiani juhlakuntoon,
kattaa oma pöytäni valkoisella liinalla, kynttilöillä, kukilla ja
hankkia omat Kristuksen asettamat symbolit.
En tiedä tosin tänä päivänä, mitä taivaissa pidettiin siitä, että
viinin sijaan ostin puhdasta punaista viinirypälemehua?
Leipä symbolisoimaan Kristuksen ruumista oli helpompi järjestää.
Rukoukset, jotka Jeesus esitti sinä iltana löytyi Raamatusta.
Laulut löysin Psalmeista ja toisinaan jopa laulan niitä!
Minulla oli elämäni rauhaisin, vilpittömin, suoraan sydämestä lähtevä
Jeesuksen kristuksen muistonvietto!
Miksi tunkeutua J-todistajien joukkoon, kun he lähettivät minulle
kesän konventtikutsun, mutta ei muistonviettokutsua!
Odottelin siinä viikon verran mietiskellen tilannetta.
Muistelin kertoja, jolloin he eivät hakeneet minua salille,
vaan "unohtivat" pysähtyä ohi ajaessaan.
Sitten oli kovat anteeksipyynnöt.
Pääsiäisenvieton Juudas sai olla mukana.
Jeesus lähetti Juudaksen pois ennen kuin solmi
uuden liiton uskollisten opetuslastensa kanssa.
Minulle on aina sanottu suoraan, että en sovi heidän joukkoonsa.
Ei kukaan soittanut ja ilmaissut aikaa tai tarvitsenko kyydin salille!
Se oli niin suoraa huutoa, että en ole tervetullut heidän juhlaansa! - Anonyymi
Penttiz:n linkittämästä aineistosta lainaus:
"Jehovantodistajien opin taustalla on saatanallinen henkivalta, joka yrittää istuttaa meihin samaa kovuutta ja omavanhurskautta, mitä heissä on."
Hyvin sanottu. Saatanallisen henkivallan voi halutessaan ymmärtää myös vertauskuvana ihmisen pahuudesta. Joka tapauksessa tuloksena on ollut harvinaislaatuinen määrä kovuutta ja omavanhurskautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Penttiz:n linkittämästä aineistosta lainaus:
"Jehovantodistajien opin taustalla on saatanallinen henkivalta, joka yrittää istuttaa meihin samaa kovuutta ja omavanhurskautta, mitä heissä on."
Hyvin sanottu. Saatanallisen henkivallan voi halutessaan ymmärtää myös vertauskuvana ihmisen pahuudesta. Joka tapauksessa tuloksena on ollut harvinaislaatuinen määrä kovuutta ja omavanhurskautta.Käsittääkseni se on aika yleinen ajatus muuhun uskonlahkoon kuuluvasta kuin sen oman lahkon oppijärjestelmä ja kuitenkin Raamattu on sama, mutta se tulkitaan oman käsityksen mukaan. Raamattu tosin on käännetty ja väännetty omien tarkoitusperien tukemiseksi keisarin ja papiston vallan varmistamiseksi.
Joka tapauksessa, kuten Jeesus sanoi opeista kuvaillen viinin säilytystä, että uusi viini on säilytettävä uusissa leileissä, tai molemmat vahingoittuvat.
Niinpä missä tahansa uskonlahkosta siirryttäessä toiseen, sen vanhan lahkon "haju" on jäljellä ja se kavahduttaa uuden lahkon jäseniä juoruamaan ja osoittamaan sormella. luo siinä ystävyyssuhteita uudessa seurassa!
Penttizin linkittämä aineisto on kirkollinen ja tuota asennetta papit ovat osoittaneet Jehovan todistajia kohtaan, mitä nyt muistan jo kouluajasta ja rippikoulusta asti. Sekä todistajat, että kirkolliset ovat heittäneet herjaa toisistaan sanoin ja pilakuvin nimittäen toisiaan saataniksi eli vastustajiksi.
Sitä voidaan vetää ystävällisyyden kohtelias asenne kättelyssä,
mutta kun toisesta on saatu ote, niin se henkinen väkivalta alkaa.
Hierarkian vaikutusta, vaikka kuinka sanotaan, että kaikilla on sama ihmisarvo. Ihmisarvo voi olla sama, mutta sillä ei ole mitään käytännön merkitystä lahkoissa ja niiden kupppikunnissa seurustellessa.
- Anonyymi
Tuo moraalinen närkästys jota JP tuossa tarjoilee on hieman huvittavaa.
Lähtökohtaisesti Suomessa ihmisillä on vapaus valita seuransa. Yksi hyvä syy valkata seuraansa on se, että toinen henkilö ei enää jaa arvomaailmaa, jota itse kannattaa. Ajatus siitä, että minun pitäisi säilyttää ystävyys vaikkapa naisen kanssa, joka saarnaisi Patriarkaatista ja valkoisen heteromiehen pahuudesta olisi kauhistus. Tutkimuksissa on todettu, että esim. aviopuolisoiden yhteinen arvomaailma ennustaa pitkää avioliittoa. Ajatus siitä, että ihmisen muuttaessa perusteellisesti käsityksensä maailman menosta, niin ihmisillä olisi joku universaali velvollisuus säilyttää sellaiseen ihmiseen ystävyys. Kuule JP, niin ei vain ole aikuisten maailmassa.
Ei niin ole myöskään exien maailmassa. Asian voi testata kirjoittelemalla Veljesseuraan todistajamyönteisiä juttuja ja sitten voi jäädä odottelemaan vain rauhassa lauhkeaa ystävällisyyttä ja ystävyyttä ;-))))
JP ei rakkaus koskaan häviä, se vaihtaa vain kohdetta. Voisitko JP sinä kertoa, mitä sinä olet tehnyt sellaista, että Jehovan todistaja voisi tuntea sinua kohtaa rakkautta? Oletko ollut jotenkin erityisen rakkaudellinen ja huomaavainen todistajia kohtaa, jotta se rakkaus joka joskus on ollut olisi voinut jatkua?
Kun olet noita rakkauden ja ystävyyden tekoja listannut, niin ihmetellään sen jälkeen Jehovan todistajien kylmäkiskoisuutta esim. sinua kohtaan.- Anonyymi
On se mukavaa että edes yksi kehuu entisiä Jehovan todistajia ja antaa heidän uskoa kuten uskovat.
Tarvitseeko kukaan Jehovan todistajien rakkautta? Sen rakkauden teennäisyys paistaa peninkulmien päähän.
En minä ainakaan heitä ja heidän teennäisyyttään kaipaa.
Hyvä kun pysyvät minusta kaukana. Karttakaa ihan vapaasti.
Minä tarvittaessa rakastan Jehovan todistajia niin paljon, että paljastan heidän mädännäisyyden
.
Minullakin on uskon vapaus, joka on teille tietenkin harmin kappale. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se mukavaa että edes yksi kehuu entisiä Jehovan todistajia ja antaa heidän uskoa kuten uskovat.
Tarvitseeko kukaan Jehovan todistajien rakkautta? Sen rakkauden teennäisyys paistaa peninkulmien päähän.
En minä ainakaan heitä ja heidän teennäisyyttään kaipaa.
Hyvä kun pysyvät minusta kaukana. Karttakaa ihan vapaasti.
Minä tarvittaessa rakastan Jehovan todistajia niin paljon, että paljastan heidän mädännäisyyden
.
Minullakin on uskon vapaus, joka on teille tietenkin harmin kappale.Luulen jehovan todistajien pelkäävän, että he syntisinä ihmisinä rikkovat Jehovan lakeja ja siksi he noudattavat tunnontarkasti sääntöjä.
Kun käsketään: rakasta lähimmäistäsi; olette teatteria enkeleille ja ihmisille, niin he uppoutuvat rooliinsa.
Mutta kuka haluaa pakotettuja repliikkejä rakkaudenilmaisuiksi?
Siitä tulee näyttelyä! Ei aitoa sydämestä pulppuavaa, rehellistä, spontaania tunnetta.
He ovat menettäneet tunteissaan sen puromaisen aitouden ja vaihtaneet sen ihmistekoiseen kanavaan, jossa vesi lasketaan ja nostetaan Beetelin käskyjen mukaan.
Turvallista ja mukavaa, mutta kaikille se ei sovi! - Anonyymi
Lähtökohtaisesti Suomessa ihmisillä on vapaus valita seuransa.
-Näinhän sen pitäisi olla. Ei ole oikein että joku lahko sanelee kenen kanssa saan olla tekemisissä ja kenen kanssa en. Se on oma asiani, johon en tarvitse ohjeita. - Anonyymi
JP ei ehkä kykene itse määrittelemään syitä toisten olla kiitollinen hänelle heille laatimastaan informaatiosta. Sen voi kertoa vain infon saaja.
Minä olen yksi niistä. - Anonyymi
"Lähtökohtaisesti Suomessa ihmisillä on vapaus valita seuransa."
Näin on. Mutta todistajien kohdallahan ei ole kyse mistään lähellekään tällaisesta. Kyse on järjestötason käskystä hylätä toisinajattelijat. Hylkäämättä jättämisestä on myös luvassa teokraattisia rajoituksia. Tämä taas tarkoittaa sitä, että todistajilla ei lähtökohtaisesti ole vapautta valita seuraansa, vaikka juuri tätä argumenttia todistajamieliset käyttävät hyväksi perustellessaan hylkäämisen oikeutusta.
"Ajatus siitä, että ihmisen muuttaessa perusteellisesti käsityksensä maailman menosta, niin ihmisillä olisi joku universaali velvollisuus säilyttää sellaiseen ihmiseen ystävyys. Kuule JP, niin ei vain ole aikuisten maailmassa."
Näin on. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta säilyttää ystävyyttä yhtään kenenkään kanssa. Jokainen voi laittaa välit poikki mistä syystä tahansa ja tämä on jokaisen oikeus. Mutta mitä tekemistä tällä on todistajien hylkäämissäännön kanssa, joka koskee kategorisesti kaikkia järjestöstä lähteneitä ja kun hylkäämisestä jättämisestä saattaa tulla seurakunnassa jopa rangaistuksia? Seurakunnat ovat vähintään puolillaan sellaisia hylkääjiä, jotka eivät todellakaan olisi hylänneet läheistään pelkästään siksi, että he olivat rehellisiä itselleen ja muille, eivätkä enää voineet siksi olla Jehovan todistajia.
Myös tämä todistajamielinen argumentti haukkaa siksi tyhjää ja kääntyy vähänkään syvemmältä tarkasteltuna itseään vastaan. Jos ystävyyden säilyttäminen ei ole universaali velvollisuus, niin millä perusteella ystävyyden katkaiseminen sitten olisi universaali - todistajia koskeva - velvollisuus?
Lisäkysymys: Kun hylkäämissääntö nyt on sinullekin noin selvä asia, niin miksi Jehovan todistajien tiedotusosasto valehtelee siitä mediassa joka kerta kun siitä kysytään? Ja miksi jw.orgin usein kysyttyä "Karttavatko Jehovan todistajat entisiä jäseniään?" -osio on laskelmoidun epärehellinen, sen keskittyessä toimettomiin eikä suinkaan otsikon kysymykseen?
"Ei niin ole myöskään exien maailmassa. Asian voi testata kirjoittelemalla Veljesseuraan todistajamyönteisiä juttuja ja sitten voi jäädä odottelemaan vain rauhassa lauhkeaa ystävällisyyttä ja ystävyyttä"
Mitä tahansa exien maailmassa tapahtuukaan, se on aina aidosti yksilöiden oma valinta, johon kukaan kolmas taho ei pakota millään tavalla. Se on sitä todellista vapautta valita seuransa, toisin kuin todistajilla.
Lopuksi kotitehtävänä lukea miksi hylkäämisrangaistus on pääsääntöisesti muutenkin perusteetonta. Ainakin jos sitä mittaa millään tavalla inhimillisillä mittareilla. Kotitehtävä jää toki tekemättä, mutta onpahan annettu.
Karttamisrangaistuksen oikeutuksen tarkastelua:
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1082.html - Anonyymi
"Tuo moraalinen närkästys jota JP tuossa tarjoilee on hieman huvittavaa."
Huvittavaa näytti siis olevan ainoastaan lahkomaailman kyllästämät, perusteettomat, lyhytnäköiset ja naiivit argumenttisi.
- Anonyymi
" ei rakkaus koskaan häviä, se vaihtaa vain kohdetta. Voisitko JP sinä kertoa, mitä sinä olet tehnyt sellaista, että Jehovan todistaja voisi tuntea sinua kohtaa rakkautta?"
-Näin ulkopuolisena ja siten puolueettomana on kommentoitava.
Lahko on ns. vaarallinen yhteisö, ja tässä tapauksessa vaikuttaa tuo mielenhallinta, lahkolaiset ovat velvollisia mököttämään JP:lle, koska lahko heille niin sanoo.
JP oli onnettomien sattumien johdosta jäsen, ja hänet erotettiin lahkosta lahkon omien sääntöjenkin vastaisesti. Johtajavaltaisuus onkin yksi vaarallisen lahkon tunnusmerkki.
Kysymys on väärin aseteltu siten, että JP ei todistajalle voi tehdä mitään "rakkauden saamiseksi", koska tässä lahkossa jäsenet saavat ohjeensa lahkolta, vanhimmilta ja noudattavat niitä.
" Oletko ollut jotenkin erityisen rakkaudellinen ja huomaavainen todistajia kohtaa, jotta se rakkaus joka joskus on ollut olisi voinut jatkua?"
-Lahkosäännöt sanovat että kun on mökötettävä, ei vastata tervehdykseenkään.
" ihmetellään sen jälkeen Jehovan todistajien kylmäkiskoisuutta esim. sinua kohtaan"
-Se mielenhallinta siinä on kysymyksessä. Ulkopuolisesta sen totaalisuus onkin käsittämätöntä.
Tässä perustietoja lahkosta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko- Anonyymi
" mitä sinä olet tehnyt sellaista, että Jehovan todistaja voisi tuntea sinua kohtaa rakkautta?"
Hän paljastaa "Jehovan todistajia" oruuttavan kultin mädännäisyyttä. Se on arvokasta työtä.
- Anonyymi
Exät ne ketkä vastustavat ja etsivät virheitä Jehovantodistajista toimivat juuri niin kuin tämä järjestö opettaa luopioiden toimivankin, siinä mielessä he palvelevat täysin järjestön opetusta.
Löytyisikö Raamattuun pohjautuvaa rakkaudellista, toisenlaista tapaa toimia?- Anonyymi
Etsivätkö JT:t virheitä luterilaisesta, katolilaisista tai helluntailaisista?
Voin vakuuttaa että etsivät?
Miksi siis ex-jt:t eivät etsisi. Ja syystä. - Anonyymi
Anonyymi 17.5.2019 15:20
" etsivät virheitä Jehovantodistajista "
-Tieto löytyneistä virheistä tulisi palkita kiitoksella ja poistaa virhe, eikä määrätä mökötystuomioita.
"toimivat juuri niin kuin tämä järjestö opettaa luopioiden toimivankin"
-Että opettaa etsimään lahkon omia virheitä ? En tiennytkään.
"Löytyisikö Raamattuun pohjautuvaa rakkaudellista, toisenlaista tapaa toimia?"
-Lahkohan on väärentänyt Raamatun, Turunen on ottanut kirjaansa kymmenisen asiantuntijalausuntoa.
-Yksi tapa olisi toimittaa lahkolaisten postiluukkuun rakkaudellisesti valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuosien kohdalta, taikka sellaisten vanhojen oppien kohdalta, joiden olemassaolo nykyään kiistetään kokonaan. Ydinkohdan alle voisi vetää punaviivan.
Tämä antaisi mahdollisuuden lahkolaiselle silmien avautumiseen. - Anonyymi
"Exät ne ketkä vastustavat ja etsivät virheitä Jehovantodistajista toimivat juuri niin kuin tämä järjestö opettaa luopioiden toimivankin"
Argumentti suoraan lapsellisuuden jämämailta. Tätä argumenttia kun voi käyttää mikä tahansa instanssi, jolla on kaapit täynnä luurankoja ja joka ei halua että kaappeja tutkitaan. Järjestö, jonka totuus ei kestä lähempää tarkastelua käyttää luonnollisesti juuri näin yksinkertaisia ja naiiveja perusteluita.
Naiivien ja lapsellisten perusteluiden sijaan järjestö voisi vastata sitä vastaan esitettyihin argumentteihin. Jota se ei tee. Syystä jonka se itse varsin hyvin tietää. - Anonyymi
Kuka ne lähes 8 miljardia ihmistä hautaa jotka tapetaan Harmagedonissa.
Kahdessa päivässä ruumiit alkaa haista, keskitysleirit oli pikku juttu kun vertaa teidän touhuihin.
Voipi olla melkoinen lemu.
- Anonyymi
Tulipa vastauksia exät liikkeellä.
Markku Meilo kertoi, että karttaminen on eniten rikottu pykälä Jehovan todistajissa. Siis, eivät todistajat karta, jos katsovat, että ystävyyden ylläpitäminen on jonkin arvoista.
Tässä maailmassa ei ole pakko kuin kuolla. Oli mitä tahansa sanktioita tiedossa, niin loppupeleissä yksilö tekee valinnan. Se että onko ohjausmekanismit suuret eivät poista sitä vastuuta mikä yksilöllä on. Sotarikoksissakaan yksilön vastuuta ei poista se, että kenraali käski.
Uhkaako joku Jehovan todistajaa aseella karttamaan? Ei uhkaa, joten valinta katkaista ystävyys perustuu arvojen punnitsemiseen. Jos yksilö kokee, että ystävyyden säilyttäminen on säilyttämisen arvoista, niin hän tekee arvovalinnan jolla voi olla seurauksia. Kun Jehovan todistaja punnitsee ystävyyttä ihmiseen, joka tekee selväksi, että todistajat vakaumus on sitä itteään, niin valinta lienee varsin helppo. Omiin lapsiin todistaja pitää yhteyttä, kuten me kaikki tiedämme. Miksi joku ei pidä yhteyttä omiin lapsiinsa, niin siinähän ulkopuolisella on selvittämistä. Itse ajattelen, että sellaisessa suhteessa mättää paljon muutakin, kuin pelkkä järjestön ohje.- Anonyymi
"Uhkaako joku Jehovan todistajaa aseella karttamaan? Ei uhkaa,"
Vaan uhkaa laittaa mököttämään.
Ja ihmissuhteet lahkon ulkopuolisiin on painostettu katkaistaviksi.
Plus valehdeltu että ei olisi pelastusta lahkon ulkopuolella. - Anonyymi
Niinhän vartiotorni kirjoittaa: Ei ole pelastusta järjestön (lahko lahkoslangiksi) ulkopuolella.
Vartiotorni on myös kirjoittanut siitä, että Raamattu ei tunne mitään järjestöä. Ei ole tyytynyt siihen että vartiotorniuskontopa tuntee järjestön. Vaan että "eikö sinustakin ole järkevää että on järjestö" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uhkaako joku Jehovan todistajaa aseella karttamaan? Ei uhkaa,"
Vaan uhkaa laittaa mököttämään.
Ja ihmissuhteet lahkon ulkopuolisiin on painostettu katkaistaviksi.
Plus valehdeltu että ei olisi pelastusta lahkon ulkopuolella.Niin ja ystävyyden säilyttäminen ei ole säilyttämisen arvoista kun on kysymys omista lapsista tai isästä tai äidistä, siskosta tai veljestä tai kaukaisemmista sukulaisista.
Ai niin. Sehän on sitä ystävyyttä kun soitetaan isän tai äidin kuolemasta."Tervetuloa valtakunnansalilla hautajaisiin".
Miten naiivia touhua. Edes pikkulapset ei tee noin, ne joilta otetaan ne jäätelörahat, ja nyt koko säästöpossu.
Kyllä huomaa miten hypnotisoituja JT:t on. - Anonyymi
"Markku Meilo kertoi, että karttaminen on eniten rikottu pykälä Jehovan todistajissa. Siis, eivät todistajat karta, jos katsovat, että ystävyyden ylläpitäminen on jonkin arvoista."
Tässä ei taas vaihteeksi turhaan välitetä realiteeteista. Karttaminen on varmasti eniten rikottu pykälä, mutta näytä minulle todistaja joka kertoo seurakunnan vanhimmille, että minäpä muuten pidän yhteyttä entiseen todistajaan juuri niin paljon kuin haluan. Ei taida montaa tällaista mahtua sataan. Ja ne jotka tällaista kertovat, saavat teokraattisia sanktioita.
Ei sillä, että sinua fakta kiinnostaisi, mutta karttamisesta on tehty kyselytutkimus, joka kertoo karttamisen tasosta käytännössä.
Kyselytutkimus karttamisesta
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s429.html
"Tässä maailmassa ei ole pakko kuin kuolla."
Ai. Minä kun luulin, että todistajien maailmassa ei ole pakko tehdä sitäkään. Mielenkiintoinen pointti sinulta. Nähtävästi et usko itsekään todistajien paratiisiutopiaan, mutta jostain jännittävästä syystä pidät kuitenkin tarpeellisena taistella järjestön puolesta. Kaikkea se todistajamielisyys teettää.
"Oli mitä tahansa sanktioita tiedossa, niin loppupeleissä yksilö tekee valinnan."
Tämä argumentti on suoraan sontalaatikosta. Ensin esität pyhimyksenä, että kaikilla on vapaus valita seuransa. Sitten kun jäät kiinni suoranaisesta shaissesta, vetoat siihen että loppupeleissä yksilö tekee valintansa. Argumenttia höystämään vedät hiasta säälittävän sotarikokset -kortin ja kuvittelet, että sillä olisi jotain tekemistä ihmisten arkitodellisuuden kanssa.
Jos ihmisiä kiristetään hylkäämään läheisensä, mistään valinnanvapaudesta ei enää silloin ole kysymys, yritit sinä tai kuka muu todistajamielinen sönköttää mitä tahansa. Se, että te ette uskalla myöntää tätä itsestäänselvyyttä, on teille vain ja ainoastaan häpeäksi. Samalla tavalla teille on häpeäksi jokainen kerta, kun järjestön edustaja pääsee mediassa ääneen ja valehtelee törkeästi hylkäämissäännön todellisesta luonteesta.
"Omiin lapsiin todistaja pitää yhteyttä, kuten me kaikki tiedämme."
Kuten me kaikki tiedämme, valehtelit tässä niin rankasti että sitä on vaikea edes kuvailla. Sen lisäksi on selvää, että pelkästään Suomessa on tuhansia täysi-ikäisiä ihmisiä, jotka ovat menettäneet vanhempansa tai lapsensa lopullisesti järjestön hylkäämissäännön takia. Konventtivideossa näytettiin suoraan, miten vain totaalikarttaminen toimii. Ja kas kummaa, veli Leinonen valehteli kysyttäessä siitäkin. Veikko kertoi haastattelussa, että kun lapsi soitti videossa äidille, äidin tiedossa oli, että puhelun sisältö oli hengellinen eikä vastannut siihen sen takia. Videosta ei kuitenkaan tullut ilmi mitään tällaista. Todellinen sanoma oli että entisten todistajien puheluihin ei vastata olivat he lapsia tai eivät.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jehovan-todistajien-video-nayttaa-kuinka-seurakunnasta-erotettua-perheenjasenta-kartetaan/5923636
Kuten oletettua oli, jätit kaikki edellisessä viestissäni esitetyt oleelliset kohdat ja kotitehtävän huomiotta. Sellaista se on, kun yrittää puolustella jotain, joka ei ole aikuisten maailmassa puolusteltavissa ilman alhaista vilppiä. - Anonyymi
Näin tuo pitkälti menee, nuo seuraukset vaihtelevat eritavalla eri seurakunnissa.
Itse en koe karttamista oikeastaan ollenkaan, olen kyllä tahdikas puheissani Jehovan todistajien kanssa, puhumme myös uskon asioista, mutta esimerkiksi en ole milloinkaan kehottanut ketään lähtemään pois järjestöstä. Minut paremmin tuntevat eivät myöskään ns. kosiskele minua takaisin, ne taas jotka eivät niin hyvin tunne näin tekevät ja vastaavasti toiset karttavat.
En myöskään halua, enkä ole tekemisissä ns. luopiohumalassa olevien exien kanssa.
"toivottavasti sanonta ei loukkaa, mutta en muunlaistakaan nyt keksinyt".
Toisaalta en tuomitse heitä, enkä heidän toimintaansa. Jokainen meistä on eronnut tai erotettu omista lähtökohdista, näistä lähtökohdista ja monista muustakin syistä johtuen, ero vaikuttaa meihin eri tavalla, oma haasteellinen prosessi se silti aina on.
Itse olen kokenut eron rakentaneen ihmisyyttäni, antaneen minulle lisää ymmärrystä, opettanut anteeksiantoa ja vahvistanut uskoani, kiitänkin sydämestäni rakasta Jehovaani tästä kaikesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin tuo pitkälti menee, nuo seuraukset vaihtelevat eritavalla eri seurakunnissa.
Itse en koe karttamista oikeastaan ollenkaan, olen kyllä tahdikas puheissani Jehovan todistajien kanssa, puhumme myös uskon asioista, mutta esimerkiksi en ole milloinkaan kehottanut ketään lähtemään pois järjestöstä. Minut paremmin tuntevat eivät myöskään ns. kosiskele minua takaisin, ne taas jotka eivät niin hyvin tunne näin tekevät ja vastaavasti toiset karttavat.
En myöskään halua, enkä ole tekemisissä ns. luopiohumalassa olevien exien kanssa.
"toivottavasti sanonta ei loukkaa, mutta en muunlaistakaan nyt keksinyt".
Toisaalta en tuomitse heitä, enkä heidän toimintaansa. Jokainen meistä on eronnut tai erotettu omista lähtökohdista, näistä lähtökohdista ja monista muustakin syistä johtuen, ero vaikuttaa meihin eri tavalla, oma haasteellinen prosessi se silti aina on.
Itse olen kokenut eron rakentaneen ihmisyyttäni, antaneen minulle lisää ymmärrystä, opettanut anteeksiantoa ja vahvistanut uskoani, kiitänkin sydämestäni rakasta Jehovaani tästä kaikesta.Minä kyllä kartan.
Jokainen saa itse päättää kenenkä kanssa on tekemisissä.
Minä en ole missään tekemisissä Jehovan todistaja sukulaisteni kanssa.
En isän,en äidin kanssa. En myöskään siskoni ja muiden sukulaisteni kanssa.
En kaipaa heidän ruikutuksiaan.
Olen elänyt näin jo yli 10v.
Kärsiköön nahoissaan
- Anonyymi
Olipa taas vastauksia exiltä.
Päällimmäiseksi jäi mieleen se, ettei yksilövastuuta voi perustella yksilövastuulla, no kyllä kuule voi. Sotarikos ja karttaminen eivät ole toki sama asia, mutta molemmissa yksilöt tekevät päätöksen, noudattavatko hierarkiasta tulevia ohjeita, vai jättävätkö noudattamatta. Yksilö tekee moraalisen valinnan ja sotarikoksessa vaihtoehtoja voi olla kaksi, eli jos et tee sotarikosta saat kuulan kalloon ja jos teet, niin voit saada tuomion sotarikoksesta. Samoin, JT yksilönä tekee moraalisen valinnan. Jos ei karta voi joutua oikeuskomiteaan ja jos karttaa, niin ottaa siitä vastuun. Vastuu on siis yksilön, sillä Jehovan todistajaa ei uhata aseella, eikä hän ole piikkilangan ympäröimänä. JT voi aina kävellä ulos järjestöstä. Sotilas joutuu vastuuseen, vaikka olisi uhattuna tappanut siviilejä. Yksilön vastuuta ei voi pestä pois, vaikka se olisi exä ideologiselle ajattelulle mieluista.
Samaa vastuunpakoa tarjoili joukko Saksan kansalaisia (toki liuta muita myös), jotka kertoivat totelleensa vain käskyä ja itse asiassa vain Hitler olisi vastuussa. Ei mennyt läpi ei, vaan vastuuta joutuivat kantamaan teoistaan.
Muu teksti olikin sitten sen oloista argumentointia, että se ei innosta vastaamaan. Jos sinua henkilökohtaisesti kartetaan, niin järjestö ei mahdollisesti ole ainut tekijä karttamisessa.
Huomiosi kuolemasta meni hieman vipuun. Tässä maailmassa on todella pakko kuolla! uudessa järjestelmässä opin mukaan ei. Vaikka kuinka viha sumentaa ajattelukyvyn, niin kannattaa silti ajatella vasta, kun on hieman rauhoittunut.
Keskustelun taso on aina pettymys niinä harvoina kertoina kun palstalle ilmestyn. Henkilökohtaisuuksia ja irvimistä. Jotenkin tuntuu, että isoa osaa exiä kartetaan aivan vapaaehtoisesti ilman järjestön ohjetta.- Anonyymi
"Päällimmäiseksi jäi mieleen se, ettei yksilövastuuta voi perustella yksilövastuulla"
Päällimmäiseksi vastauksestasi mieleen, että jätit kaikki oleelliset kohdat tekstistäni huomiotta ja tykitit sivuun niin että soi ja haisee. Eikä kukaan toki edes yllättynyt. Kotitehtävä jäi tekemättä, järjestön tiedotusosaston räikeisiin valheisiin jäi vastaamatta ja argumenttiesi osoitettu onttous jäi täysin huomiotta.
Miksei voisi joskus edes yrittää? Kukaan todistajamielinen ei ole koskaan kyennyt vastaamaan näihin. Ja sinä olit taas vain yksi joka ohitti kaiken oleellisen, koska tiesit ettei ole mitään millä puolustautua.
"Samoin, JT yksilönä tekee moraalisen valinnan. Jos ei karta voi joutua oikeuskomiteaan ja jos karttaa, niin ottaa siitä vastuun. Vastuu on siis yksilön, sillä Jehovan todistajaa ei uhata aseella, eikä hän ole piikkilangan ympäröimänä."
Todistajaa uhataan Jehovan toteuttamalla tappotuomiolla ja todistaja on mitä suurimmassa määrin henkisen piikkilangan ympäröimänä.
"JT voi aina kävellä ulos järjestöstä. Sotilas joutuu vastuuseen, vaikka olisi uhattuna tappanut siviilejä. Yksilön vastuuta ei voi pestä pois, vaikka se olisi exä ideologiselle ajattelulle mieluista."
Kas kas, ettet vain olisi jättänyt kotitehtävääsi väliin. Kukaan kun ei heittelisi näin lapsellisia, mikäli olisi tutustunut karttamisen todelliseen oikeutukseen, eli siihen, ettei sitä useinkaan ole. Sinulle annettiin materiaalia tutustua aiheeseen, jonka sinä vähemmän yllättäen siirsit sivuun ja kommentoit aihetta, joka on jo osoitettu hötöksi.
"Samaa vastuunpakoa tarjoili joukko Saksan kansalaisia (toki liuta muita myös), jotka kertoivat totelleensa vain käskyä ja itse asiassa vain Hitler olisi vastuussa. Ei mennyt läpi ei, vaan vastuuta joutuivat kantamaan teoistaan."
Monet entiset todistajat, jotka ovat huomanneet karttamisen olleen vain umpimielisen kultin tilaustyötä omien luurankojen peittelyyn, ovat miettineet tätä samaa teemaa. Ei ole helppoa tunnustaa, että on hylännyt ystäviään vain koska joku Hitler tai järjestö on vaatinut. Vastuu on aina yksilöllä vaikka mielenhallintapäissään olisikin hylännyt lapsensa tai muita läheisiä. Onnekseen useimmat entiset todistajat ymmärtävät mistä on ollut kyse, ja jos todistaja herää mielenhallintaloitsusta, heillä on tukiverkko valmiina muista entisistä todistajista.
"Huomiosi kuolemasta meni hieman vipuun. Tässä maailmassa on todella pakko kuolla! uudessa järjestelmässä opin mukaan ei."
Ai. Ettäkö kaikki Jehovan todistajatkin kuolevat ennen paratiisia? Kannattaa soitella hallintoelimelle välittömästi ja kertoa uudesta valosta. Älä toki ylläty jos valoa ei ihan heti hyväksytä.
"Keskustelun taso on aina pettymys niinä harvoina kertoina kun palstalle ilmestyn. Henkilökohtaisuuksia ja irvimistä."
Ehkä sinun kannattaisi irvimisen sijaan keskittyä siihen mitä sinulle vastaukseksi kirjoitetaan, esimerkiksi annettuihin tehtäviin. Se, että jätät ne kaikki järjestäen väliin kertoo jotain oleellista, kuten varmasti ymmärrät vaikka et haluaisikaan.
"Jotenkin tuntuu, että isoa osaa exiä kartetaan aivan vapaaehtoisesti ilman järjestön ohjetta."
Jotenkin tuntuu, että kirjoitit tämän ainoastaan kiukusta. Me kaikki kun tiedämme, että exät ovat ihan tavallisia ihmisiä, heitä ei nyt vain satu nappaamaan joku amerikkalainen ihmisoikeuksia polkeva uskonnolinen kultti. Ja voiko heitä siitä moittia? - Anonyymi
Olen aina ottanut Raamatun lukemisen ja sen neuvojen soveltamisen henkilökohtaisesti - pyrkinyt soveltamaan neuvot itseeni, enkä naapuriini.
Se kohtelu, mitä olen saanut seurakunnissa, on ollut myös hyvin henkilökohtaista. Kuin olisin saanut yksinäisenä sisarena vanginvartijan, jolla on oikeus päättää ei vain asenteistani, vaan myös ajatuksistani ja tunteistani.
Eli vanhimman, ryhmänjohtajan nimityksellä nykyisin, jolla on oikeus päättää seurastani, asustani, työstäni, koulutuksestani, vapaa-ajan vietostani, jne.
Kokouksissa ja kentällä, missä enimmäkseen olin uskontovereiden kanssa tekemisissä, oli tunnetusti valmiit repliikit ja nykyisin videot, mikä ei paljoakaan poikkea entisajan gramofonin pyörityksestä. Tosin kalliinpaa.
Kuitenkin tässä yhteiskunnassa tuli toimia ilman aikaa, voimaa, varoja hankkia tarvittavaa tietoa yhteiskunnan toiminnasta ja jatkuvista muutoksista. Kaikki on henkilön omalla vastuulla.
Moni todistajista on omistautunut teokraattiseen toimintaan ja
elänyt ilman omaa perhettä, lapsia, joista nyt olisi apua.
Ei se Raamatun luku ja kokouksiin tulu ihan riitä arkipäivinä.
Miehillä se on tietysti ollut helpompaa patriarkaalisessa maailmassa.
On aina helpompaa olla "hunssaaja" kuin "hunssattavana".
Mies kasvaa mieheksi vasta, kun hänellä on vaimo valtansa alaisuudessa.
- Anonyymi
Olipas erikoinen purkaus. Oliko pointtisi se, että Jehovan todistajat ovat niin hurjassa mielenhallinnassa, että ovat käytännössä henkisen piikkilangan ympäröimänä?
Kuitenkin Veljesseuran sivuilla on esitetty, että suurin osa nuorista poistuu todistajista ennen ikää X en nyt muista mikä ikä ja että entisiä Jehovan Todistajia on ainakin länsimaissa enemmän, kuin Jehovan todistajia.
Jos samaa suhteutetaan Veljesseuran suosikki esimerkkiin Pohjois-Koreaan, niin se merkitsisi, että 22 miljoonasta kansalaisesta yli 11 miljoonaa olisi pystynyt poistumaan mielenhallinnan ja rautalangan keskeltä. Todellisuudessa henkinen rautalanka ja mielenhallinta on vain exien keksimää venkoilua, jolla ei ole mitään yhteyttä todellisuuteen, kuten tuo esimerkki Pohjois-Koreasta kertoo.
Mitään mielenhallintaa ei ole Jehovan todistajilla, sen jo todistaa kannattajapako. Sori, jäljelle jää vain yksilön vastuu jääkö noudattamaan Hallintoelimen ohjeita vai ottako ritolat. - Anonyymi
”harhaoppia, joka vie kadotukseen”
Kysymys nimimerkille penttiz: Kenen valtuuksilla jakelet muille ihmisille kadotustuomioita?- Anonyymi
Samalla oikeudella, millä Vartiotorni jakelee harmagedontuomioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla oikeudella, millä Vartiotorni jakelee harmagedontuomioita?
Ensinnäkin, minulle henk.kohtaisesti ei ole merkitystä mitä uskontoa toisia kadotukseen tai ikuiseen kuolemaan tuomitsevat ihmiset edustavat. Oli kyseessä sitten Jehovan todistaja tai kuka tahansa muu, niin yhtä kaikki siinä rikotaan räikeästi Jeesuksen käskyä olla tuomitsematta muita ihmisiä.
Toiseksi, onko mahdollista saada Jumalan edessä oman tuomionsa kumottua vedoten siihen, että joku muu on toiminut ihan samalla tavalla kuin hänkin? Voitko alkaa varkaaksi sen vuoksi koska naapurisikin on varas? Jos tällainen selitys ei menisi läpi edes maallisen oikeuden edessä, niin kuinka sitten Jumalan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin, minulle henk.kohtaisesti ei ole merkitystä mitä uskontoa toisia kadotukseen tai ikuiseen kuolemaan tuomitsevat ihmiset edustavat. Oli kyseessä sitten Jehovan todistaja tai kuka tahansa muu, niin yhtä kaikki siinä rikotaan räikeästi Jeesuksen käskyä olla tuomitsematta muita ihmisiä.
Toiseksi, onko mahdollista saada Jumalan edessä oman tuomionsa kumottua vedoten siihen, että joku muu on toiminut ihan samalla tavalla kuin hänkin? Voitko alkaa varkaaksi sen vuoksi koska naapurisikin on varas? Jos tällainen selitys ei menisi läpi edes maallisen oikeuden edessä, niin kuinka sitten Jumalan?Niin, ehkä ei kannattaisi tuomita. Miksi uskovaiset sitten niin paljon sitä tekevät? Ehkä se on niin hauskaa, ettei malta olla tekemättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ehkä ei kannattaisi tuomita. Miksi uskovaiset sitten niin paljon sitä tekevät? Ehkä se on niin hauskaa, ettei malta olla tekemättä.
Jokaisessa erilaisessa seurakunnassa on hierarkia ja kuppikuntia, jotka paheksuvat ja opettavat toisia korottaen siten itsensä tuomariksi.
Raamatun mukaan ainoastaan yksi on Tuomari, Jumala, eikä edes Jeesus Kristus tuominnut ketään, koska Hän tuli pelastamaan tuomiosta!
Mutta ihmiset tuomitsevat toisensa voidakseen siten nauttia itsensä korotuksen tunteesta. Voidakseen tuntea olevansa parempi kuin tuo toinen, saavansa valtaa kaltaisensa ihmisen yli ja olevansa oikeassa.
Paremmuuden tunne antaa egolle voimaa jatkaa kuppikunnassa.
Niissä tuhansissa erilaisissa opeissa samasta Raamatun opista.
Ei ihmiseltä mielikuvitysta ja luovuutta puutu!
Vaikka meidän tuleekin varoittaa vaarasya, neuvoa parempaan, rukoilla jopa vihollisiemme puolesta, niin vain Jeesus Kristus on meidän Välittäjämme ja Esirukoilijamme. Ei kukaan epätäydellinen ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa erilaisessa seurakunnassa on hierarkia ja kuppikuntia, jotka paheksuvat ja opettavat toisia korottaen siten itsensä tuomariksi.
Raamatun mukaan ainoastaan yksi on Tuomari, Jumala, eikä edes Jeesus Kristus tuominnut ketään, koska Hän tuli pelastamaan tuomiosta!
Mutta ihmiset tuomitsevat toisensa voidakseen siten nauttia itsensä korotuksen tunteesta. Voidakseen tuntea olevansa parempi kuin tuo toinen, saavansa valtaa kaltaisensa ihmisen yli ja olevansa oikeassa.
Vaikka meidän tuleekin varoittaa vaarasya, neuvoa parempaan, rukoilla jopa vihollisiemme puolesta, niin vain Jeesus Kristus on meidän Välittäjämme ja Esirukoilijamme. Ei kukaan epätäydellinen ihminen.Välittäjä Ylimmäisenä pappina ja Esirukoilija siis Jumalan ja ihmisen välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka meidän tuleekin varoittaa vaarasya, neuvoa parempaan, rukoilla jopa vihollisiemme puolesta, niin vain Jeesus Kristus on meidän Välittäjämme ja Esirukoilijamme. Ei kukaan epätäydellinen ihminen.Niinpä, Jehovan todistajien uskonto on vain kuppikunta muiden joukossa. Toisaalta myös Raamattu on vain kirja muiden joukossa.
- Anonyymi
"Olipas erikoinen purkaus."
Ja tällä sitten sivuutit taas kaikki sinulle esitetyt faktat, kysymykset ja kotitehtävät. Miltä se tuntuu, kun tietää että ei ole mitään eväitä vastata mutta kuitenkin on pakottava tunne edes yrittää jotain? Seurauksena sitten laskelmoitua sivuunvetämistä ja vertauksia suoraan absurdaniasta.
"Oliko pointtisi se, että Jehovan todistajat ovat niin hurjassa mielenhallinnassa, että ovat käytännössä henkisen piikkilangan ympäröimänä?"
Hienosti sisäistetty.
"Kuitenkin Veljesseuran sivuilla on esitetty, että suurin osa nuorista poistuu todistajista ennen ikää X en nyt muista mikä ikä ja että entisiä Jehovan Todistajia on ainakin länsimaissa enemmän, kuin Jehovan todistajia."
En nyt tiedä onko näille mitään mustaa valkoisella esittää, mutta toki on niin, että ovet käyvät ja järjestön kannalta miinusvoittoisesti. Jos muistelen oikein, Jenkeissä tehdyn tutkimuksen mukaan todistajaksi syntyneet jättävät uskontonsa useammin kuin muihin uskontoihin syntyneet. Tai ainakin todistajuus oli listan kärkipäässä mitä tulee lähtijöihin tässä suhteessa.
Lähteminen sinänsä ei kerro uskonnon käyttämistä mielenhallintakeinoista yhtään mitään. Se kertoo ainoastaan sen, että hallintoelin haukkaa shaissea, kun se yrittää tehdä kaikista todistajaperheiden lapsista todistajia, ja kastaa heidät ennen kuin heillä on mitään mahdollisuutta ymmärtää mitä kaste todella merkitsee. Se on vain siirrettyä uskonnollisuutta, josta loppuu ennen pitkää virta, mikäli se ei ole sitä mitä yksilö sisimmässään on (ja aika harva ihminen on sisimmässään aidosti Jehovan todistaja). Kun siitä loppuu virta, alkaa yksilön sisäinen kamppailu, joka johtaa joko lähtemiseen tai rehellisyytensä myymiseen ja järjestöön jäämiseen, vaikka siihen ei enää usko, eikä se ole sitä mitä yksilö todellisuudessa on.
"Jos samaa suhteutetaan Veljesseuran suosikki esimerkkiin Pohjois-Koreaan, niin se merkitsisi, että 22 miljoonasta kansalaisesta yli 11 miljoonaa olisi pystynyt poistumaan mielenhallinnan ja rautalangan keskeltä. Todellisuudessa henkinen rautalanka ja mielenhallinta on vain exien keksimää venkoilua, jolla ei ole mitään yhteyttä todellisuuteen, kuten tuo esimerkki Pohjois-Koreasta kertoo."
Vertauksesi ontuvat jatkuvasti molemmilla jaloilla. Voisitko yrittää parantaa niitä jatkossa? PK:ssa ihmistä ammutaan päähän, jos tämä yrittää lähteä.
Henkinen rautalanka ja järjestön käyttämä mielenhallinta ovat yksi selvimmistä järjestöön liittyvistä asioista. Asiassa ei ole mitään epäselvää. Mielenkiintoista sinänsä, että joku voi kuvitella kumoavansa yhdellä lauseella kaikkien entisten todistajien ja useiden vielä järjestössä sisällä olevien yhteneväiset kokemukset aiheesta. Jotain suuruudenhulluutta lienee tällaisessa. Tai fakta-allergiaa. Jälkimmäisestä näyttäisi kyllä olevan jo muutenkin viitteitä. Eikä ihan vähääkään.
"Mitään mielenhallintaa ei ole Jehovan todistajilla, sen jo todistaa kannattajapako."
Ja koska myös skientologiasta erotaan, siihen ei voi liittyä mitään mielenhallintaa, niinkö?
Kannattajapako ei kerro mielenhallinnasta mitään. Se kertoo siitä, että ihmiset indoktrinoidaan järjestöön niin nuorena, että he eivät tiedä mitä ovat tekemässä. Tämä sitten niittää satoa myöhemmin, kun ihmisen oma identiteetti puskee ilmoille.
Ilman mielenhallintaa kannattajapako olisi paljon suurempaa. Minä tiedän useita jotka ovat järjestössä jonkun ihan muun takia kuin siksi, että järjestön ylläpitämä uskonto tekisi heille hyvää. Kun ihminen ei ole todistaja omasta vapaasta tahdostaan vaan mielenhallinnan takia, todistajuudesta tulee hyvin ahdistavaa hyvin monella eri tavalla. Nämä yksilöt eivät kuitenkaan kykene rikkomaan mielenhallinnan loitsua vaan kuvittelevat olevansa Totuudessa™, vaikka se on heille ainoastaan haitaksi.
Millä aloitussanoilla ajattelit tällä kertaa suoriutua? "Olipas erikoista tekstiä" vai "exiltä taas vastauksia"? Mitä jos vaikka keskittyisit asiaan. - Anonyymi
"Todellisuudessa henkinen rautalanka ja mielenhallinta on vain exien keksimää venkoilua, "
-Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa.
- Uhrin persoonallisuus pyritään korvaamaan uudella, ryhmän mielen mukaisella identiteetillä, mutta fyysisen pakotuksen sijasta käytetään hypnoosin ja ryhmädynamiikan keinoja. Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista
Henkinen kontrolli sisältää neljä elementtiä, jotka vaikuttavat toisiinsa. Jos esimerkiksi ihmisen käytös muuttuu, muuttuvat myös hänen tunteensa ja ajattelunsa, koska ihminen pyrkii välttämään tekojensa ja ajatustensa välistä ristiriitaa
T. Tunteiden hallinta
Lahko ohjaa ja manipuloi jäsenen tuntemaan tiettyjä tunteita. Lahko määrittelee, millaisten tunteiden tunteminen on sallittua ja suotavaa, kun on kysymys lahkon johdosta, lahkotyöstä, oppinäkemyksistä tai entisistä lahkolaisista
A. Ajatusten hallinta
Lahko ohjailee ajatuksia sallittuihin ja suotuisiin uomiin, niin että henkilö oppii ajattelemaan asioita, jotka ovat lahkon kannalta myönteisiä. Henkilö opetetaan torjumaan kielteiset ajatukset. Jäsenet oppivat pysäyttämään omat ajatuksensa, jos ne menevät kielteiselle tai kriittiselle alueelle
K. käyttäytymisen hallinta
Lahko ohjailee elämää tiukoin käyttäytymissäännöin. Lahkotyö tai muu lahkon määräämä rutiinikäyttäytyminen sitoo ihmistä, koska sitä mitä jatkuvasti tekee ei kyseenalaista.
T. Tiedonsaannin hallinta
Lahko ohjaa hankkimaan tietoa vain ja ainoastaan sallituista, eli lahkon omista lähteistä ja pyrkii estämään kriittisen tiedon leviämistä. Internetissä tai kirjoissa ja lehdissä julkaistut entisten lahkolaisten kirjoitukset ovat kiellettyä kirjallisuutta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta- Anonyymi
Niin totta, niin totta ja tuossa sitä on ollut mukana! Tässä on TOTUUS!
Olen aina tuntenut suurta helpotusta, koska en ole ollut näiden veikkojen kanssa naimisissa. Olen aina ymmärtänyt sisaria, jotka ovat antaneet oman turhautumisensa purkautua minuun, sillä olen säälinyt heitä.
Itse en olisi kestänyt olla elävänä piinattuna, kuten he avioliitossaan,
mutta tunsin olevani todistajana elävältä haudattuna.
Mutta nyt ei voi tuntea muuta kuin kauhua!
Tuollaisessa paikassa sitä on ollut koko ikänsä ymmärtämättään ja
siksi osaamattaan pois lähteä pois. Kuin kalat sumpussa.
Epäkohtia näkee vielä enemmän toisissa uskonlahkoissa sivustakatsojanakin. Suo täällä, vetelä siellä.
"Sääli ihmistä" - sanoi Strimberg. - Anonyymi
Köyhää on exien anti.
Tuo Wikipedian artikkeli on muuten entisten Jehovan todistajien ja UUT ry väsäämä mielipide, jolla ei ole mitään todistusarvoa. Oli artikkelissa asiaakin, esim. juuri Pohjois-Korean harjoittamasta amerikkalaissotilaiden aivopesusta. Artikkelissa ei toki ollut mitään todistetta sen puolesta, että Jehovan todistajat todistetusti harjoittavat mielenhallintaa.
Luin tuosta amerikkalaisten sotilaiden aivopesusta ja mielen haltuunotosta. Vaikka sotilaat olivat täysin eristettynä ja heitä painostettiin tavalla, joka on vain suljetussa yhteiskunnassa mahdollista niin silti kaikkia sotilaita ei saatu avopestyä. Vapaassa yhteiskunnassa Jehovan todistajien kaltaisen yhteisön on mahdotonta ottaa mieli hallintaan. Exien harjoittama pseudotiede on sinänsä mielenkiintoista, mutta taitaa olla täysin tuntematonta esim. varteen otettavassa tieteellisessä tutkimuksessa. Yhtään vakavasti otettavaa akateemista tutkimusta ei aiheesta löytänyt.
Entisillä Jehovan todistajilla ja feministeillä on sama tapa jäsentää maailmaan. Omassa kuplassa keksitään mielestään joku hieno termi, jonka jälkeen sitä aletaan mainostaa suurelle yleisölle. Tuo entisten Jehovan todistajien väittämä mielenhallinnasta on samaa sukua feministien väitteelle, että sukupuolia on yli 30. Mitään tieteellistä todistetta asiasta ei ole, On vain oman kannattajajoukon vahva usko asiaa.
Ylipäätänsä faktoilla on hyvin vähän merkitystä ihmisille joka on sosiaalisesti täysin liittynyt johonkin ryhmään. Ilmeisesti tähän ryhmään liittymiseen liittyviin normaaleihin suojelumekanismeihin exin pseudotiede tarraa ja väittää sitä mielenhallinnaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhää on exien anti.
Tuo Wikipedian artikkeli on muuten entisten Jehovan todistajien ja UUT ry väsäämä mielipide, jolla ei ole mitään todistusarvoa. Oli artikkelissa asiaakin, esim. juuri Pohjois-Korean harjoittamasta amerikkalaissotilaiden aivopesusta. Artikkelissa ei toki ollut mitään todistetta sen puolesta, että Jehovan todistajat todistetusti harjoittavat mielenhallintaa.
Luin tuosta amerikkalaisten sotilaiden aivopesusta ja mielen haltuunotosta. Vaikka sotilaat olivat täysin eristettynä ja heitä painostettiin tavalla, joka on vain suljetussa yhteiskunnassa mahdollista niin silti kaikkia sotilaita ei saatu avopestyä. Vapaassa yhteiskunnassa Jehovan todistajien kaltaisen yhteisön on mahdotonta ottaa mieli hallintaan. Exien harjoittama pseudotiede on sinänsä mielenkiintoista, mutta taitaa olla täysin tuntematonta esim. varteen otettavassa tieteellisessä tutkimuksessa. Yhtään vakavasti otettavaa akateemista tutkimusta ei aiheesta löytänyt.
Entisillä Jehovan todistajilla ja feministeillä on sama tapa jäsentää maailmaan. Omassa kuplassa keksitään mielestään joku hieno termi, jonka jälkeen sitä aletaan mainostaa suurelle yleisölle. Tuo entisten Jehovan todistajien väittämä mielenhallinnasta on samaa sukua feministien väitteelle, että sukupuolia on yli 30. Mitään tieteellistä todistetta asiasta ei ole, On vain oman kannattajajoukon vahva usko asiaa.
Ylipäätänsä faktoilla on hyvin vähän merkitystä ihmisille joka on sosiaalisesti täysin liittynyt johonkin ryhmään. Ilmeisesti tähän ryhmään liittymiseen liittyviin normaaleihin suojelumekanismeihin exin pseudotiede tarraa ja väittää sitä mielenhallinnaksi.Mistähän on lähtöisin hienot termit:
-Teokraattinen sodankäynti.
-Ylitsepursuavaiset todisteet.
-Eikö ole järkevää ajatella.
-Kenttäpalvelus raportti.
-Yleisöesitelmä.
-Kierroskonventti.
-Piirikonventti.
-Harjoituspuhe.
-Palvelusvalvoja.
-Haaratoimistokoordinaattori.
-Hallintoelin.
-Erikoistienraivaaja.
-Sairaalayhteyskomitea.
-Meikäläiset.
-Väärän uskonnon tuho.( kaikki muut paitsi Jehovan todistajat)
-Varakoordinaattori.
-Kaupunginvalvoja.
-Meidän totuus.
-Kenttä alue.
J.N.E. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän on lähtöisin hienot termit:
-Teokraattinen sodankäynti.
-Ylitsepursuavaiset todisteet.
-Eikö ole järkevää ajatella.
-Kenttäpalvelus raportti.
-Yleisöesitelmä.
-Kierroskonventti.
-Piirikonventti.
-Harjoituspuhe.
-Palvelusvalvoja.
-Haaratoimistokoordinaattori.
-Hallintoelin.
-Erikoistienraivaaja.
-Sairaalayhteyskomitea.
-Meikäläiset.
-Väärän uskonnon tuho.( kaikki muut paitsi Jehovan todistajat)
-Varakoordinaattori.
-Kaupunginvalvoja.
-Meidän totuus.
-Kenttä alue.
J.N.E.Hieman vaikea hahmottaa, ettekö suurelta osaa noista termeistä löydy jopa aivan fyysinen vastine todellisuudesta.
- Anonyymi
Mielenhallinnan seuraus on Uskontojen uhrien tuki ry, jolle mielenhallinta tuo suurimman asiakasryhmän.
Mielenhallinta ilmenee esim. tällä foorumilla siten, että lahko on antanut kiellon tulla tälle foorumille, ja täällä käy vain lahkon mainosvaltuutetut, taikka jos todistaja käy kiellosta huolimatta, on se jo ensimmäinen askel pois lahkosta.
Mielenhallinta ilmenee esim. että lahkolainen puolustaa lahkoa silloinkin kun lahko toimii jäsentä, jäseniä vastaan. Jättää vaikkapa eläkemaksut maksamatta.
Ja järjettömyyksilläkään ei ole merkitystä, esim. Raamatun väärentämisellä, oppien edes-takaisin muuttelemisilla.
Ja todistajilla teetetään lain rikkomisia, todistajat laitetaan kieltämään - kuten tekee lahkojohtokin:
Iltalehti on nähnyt kopion muistiinpanosivusta, johon on merkitty henkilön olevan muslimi.
Jehovan todistajien tiedottajan Veikko Leinosen mukaan muistiinpanot eivät muodosta henkilörekisteriä.
EU-tuomioistuimen mukaan uskonnollinen toimija lasketaan henkilörekisterin ylläpitäjäksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201807272201098884
(linkkiartikkelin ohessa video, jossa Jehovan todistajissa lapsena hyväksikäytetty ja nöyryytetty Josefina kertoi karusta kohtalostaan ) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenhallinnan seuraus on Uskontojen uhrien tuki ry, jolle mielenhallinta tuo suurimman asiakasryhmän.
Mielenhallinta ilmenee esim. tällä foorumilla siten, että lahko on antanut kiellon tulla tälle foorumille, ja täällä käy vain lahkon mainosvaltuutetut, taikka jos todistaja käy kiellosta huolimatta, on se jo ensimmäinen askel pois lahkosta.
Mielenhallinta ilmenee esim. että lahkolainen puolustaa lahkoa silloinkin kun lahko toimii jäsentä, jäseniä vastaan. Jättää vaikkapa eläkemaksut maksamatta.
Ja järjettömyyksilläkään ei ole merkitystä, esim. Raamatun väärentämisellä, oppien edes-takaisin muuttelemisilla.
Ja todistajilla teetetään lain rikkomisia, todistajat laitetaan kieltämään - kuten tekee lahkojohtokin:
Iltalehti on nähnyt kopion muistiinpanosivusta, johon on merkitty henkilön olevan muslimi.
Jehovan todistajien tiedottajan Veikko Leinosen mukaan muistiinpanot eivät muodosta henkilörekisteriä.
EU-tuomioistuimen mukaan uskonnollinen toimija lasketaan henkilörekisterin ylläpitäjäksi
(linkkiartikkelin ohessa video, jossa Jehovan todistajissa lapsena hyväksikäytetty ja nöyryytetty Josefina kertoi karusta kohtalostaan )Todella ikävää on lukea tuollaisesta käsitesekoilusta. Normaalissa sitoutumisessa ryhmään, ryhmälle kielteinen informaatio sivuutetaan ja se on aivan normaalia käytöstä. Yksilö tuntee yhteenkuuluvuutta ja halua olla ryhmän täysvaltainen jäsen. Ilmiö on maailmaanlaajuinen ja liittyy ryhmädynamiikkaan. Jostain syystä noille tavallisille ryhmäidentiteetti tunteille exät ovat keksineet nimen Mielenhallinta, joka tässä kontekstissa on pseudotiedettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella ikävää on lukea tuollaisesta käsitesekoilusta. Normaalissa sitoutumisessa ryhmään, ryhmälle kielteinen informaatio sivuutetaan ja se on aivan normaalia käytöstä. Yksilö tuntee yhteenkuuluvuutta ja halua olla ryhmän täysvaltainen jäsen. Ilmiö on maailmaanlaajuinen ja liittyy ryhmädynamiikkaan. Jostain syystä noille tavallisille ryhmäidentiteetti tunteille exät ovat keksineet nimen Mielenhallinta, joka tässä kontekstissa on pseudotiedettä.
Ryhmäidentiteetti ei estä tarkastelemasta ryhmässä tapahtuvia negatiivisia ilmiöitä silloin kun siihen on riittävät perustelut. Terveessä ryhmäidentiteetissä negatiiviset ilmiöt voidaan käsitellä ja pyrkiä selvittämään ne. Näin käy ihan jatkuvasti kaikissa ryhmissä, joiden tarkoitus ei ole kontrolloida ryhmän jäsenten ajatuksia, tunteita, käytöstä ja tietoa.
Jehovan todistajilta kaikki kritiikki on _kiellettyä_. Tällaisella ei ole mitään tekemistä pelkän ryhmäidentiteetin kanssa.
- Anonyymi
"Köyhää on exien anti."
Että näin tällä kertaa.
"Luin tuosta amerikkalaisten sotilaiden aivopesusta ja mielen haltuunotosta. Vaikka sotilaat olivat täysin eristettynä ja heitä painostettiin tavalla, joka on vain suljetussa yhteiskunnassa mahdollista niin silti kaikkia sotilaita ei saatu avopestyä."
Ja tämä on sitten todiste, mitä vastaan? Tapasi vetää täysin irrallisia ilmiöitä tukemaan omaa agendaasi on mielenkiintoista, mutta varmasti itsekin ymmärrät että se kertoo lähinnä omasta vääristyneestä maailmankuvastasi. Kun vertauksilla ei tarvitse olla mitään yhteyttä siihen mitä niillä yritetään verrata, mutta ne käyvät sinulle silti.
Aikuisten määräaikainen aivopesu on ihan eri maailmansa kuin järjestön käyttämät mielenhallintakeinot, jotka ovat koko elämän jatkuva prosessi. Mielenhallinta toimii parhaiten niiden kohdalla, jotka on indoktrinoitu järjestöön heti lapsesta. Ja useimmat todistajathan nykyään ovat tätä mallia.
"Vapaassa yhteiskunnassa Jehovan todistajien kaltaisen yhteisön on mahdotonta ottaa mieli hallintaan."
Tällä argumentilla pyyhitään pois samalla minkään muunkaan mielenhallinnan mahdollisuus, missään lahkossa, puolueessa, valtiossa tai ryhmässä, jos ryhmä kuuluu edes osittain vapaaseen yhteiskuntaan. Ja jos olet todella tätä mieltä, että mielenhallintaa ei tällaisessa ympäristössä voi esiintyä, olet avun ulottumattomissa ja todennäköisesti itsekin raskaan mielenhallinnan uhri.
"Exien harjoittama pseudotiede on sinänsä mielenkiintoista, mutta taitaa olla täysin tuntematonta esim. varteen otettavassa tieteellisessä tutkimuksessa. Yhtään vakavasti otettavaa akateemista tutkimusta ei aiheesta löytänyt."
"Vakavasti otettavalla" tarkoitat tietenkin sitä, että rajaat reilusti kaikki sellaiset tutkimukset roskiin, jotka tukevat sitä että järjestö käyttää mielenhallintakeinoja. En yhtään epäile, ettetkö saisi väännettyä suhtautumistasi mielessäsi tieteelliseksi. Sellaista se mielenhallinta teettää. Päivänselvät asiat vääristyvät päässä ja omasta arviointikyvystä tulee tutkimuksia luotettavampaa pelkästään sillä perusteella, että tutkimukset eivät tue omia ennakko-oletuksia.
Steven Hassanin BITE-malli kulttien mielenhallinnasta huutaa järjestön kohdalla punaista miltei kaikissa mittareissa. Mutta mitäpä se sinua kiinnostaisi. Kyllähän sinä tiedät paremmin. Siitäkin huolimatta, että malli on yleinen ja luotettava, ei järjestöä varten tehty.
https://freedomofmind.com/the-bite-model-and-jehovahs-witnesses/
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0463.html
Kuinka huijata uskovaisia - uskonto manipuloinnin välineenä (Matti Liljeqvist, teol.lis.): http://www.vihrearouva.net/usko/luento1.html
Todellisuudessa järjestö on yksi parhaita malliesimerkkejä uskonnollisesta mielenhallinnasta ja sen käytöstä kontrollin välineenä. Vaikka edelliset kotitehtävät jäivätkin väliin (koska mielesi ei halua käsitellä niitä), laitetaan lisää.
Tee oma koe mielenhallintaan liittyvistä ajatuksen pysäyttämiseen liittyvistä mekanismeista (vapaassa yhteiskunnassa, voitko kuvitella).
Ota kymmenen kärrykenttäilijän otos ja käy haastattelemassa heitä järjestön pedofiiliongelmasta. Ongelmahan on todellinen ja järjestö tuomittu asiasta monta kertaa. Kysymyksen asettelussa voit käyttää vaikka Australian tapausta ja ihmetellä, miksi Jehovan todistajat eivät vieneet yli tuhannesta hyväksikäyttötapauksesta yhtä ainoaa viranomaisen tietoon.
Kokeessa kannattaa tarkkailla vastausten laatua versus todellisuus. Todennäköisesti saat vastaukseksi useimmiten jotain sellaista, että kyse on vain kohuotsikoista ja että emme voi tietää mitä on todella tapahtunut. Ja että yhteisömme ei hyväksy lasten seksuaalista hyväksikäyttöä. Nämä vastaukset kertovat suoraa kieltä siitä, että kyseiset yksilöt eivät ole koskaan edes tutustuneet aiheeseen järjestön esittämiä lausuntoja enempää. He ovat vain ja ainoastaan järjestön version varassa. Tämä johtuu siitä, että mielenhallinta estää heitä ajattelemasta järjestöstä mitään pahaa eikä heillä ole sen takia mahdollisuuksia tarkastella aihetta objektiivisesti, vaikka tietoa on tarjolla. Voitko kuvitella. Vapaassa yhteiskunnassa.- Anonyymi
Näytät viestistä toiseen jankkaavan samaa. Ryhmäidentiteetin suojelu, jota nimität mielenhallinnaksi.
Mitään uutta et kykene tarjoilemaan.
Turha jatkaa tästä aiheesta lisää. - Anonyymi
Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla
kulttien harjoittama henkinen kontrolli on hienovaraisempi järjestelmä. Uhrin persoonallisuus pyritään korvaamaan uudella, ryhmän mielen mukaisella identiteetillä, mutta fyysisen pakotuksen sijasta käytetään hypnoosin ja ryhmädynamiikan keinoja. Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytät viestistä toiseen jankkaavan samaa. Ryhmäidentiteetin suojelu, jota nimität mielenhallinnaksi.
Turha jatkaa tästä aiheesta lisää."Näytät viestistä toiseen jankkaavan samaa. Ryhmäidentiteetin suojelu, jota nimität mielenhallinnaksi."
Kukahan täällä jankkaa. Ryhmäidentiteetin suojelu on aivan eri asia kuin vahingollinen mielenhallinta, jota järjestö käyttää. Ryhmäidentiteetin suojelu kuuluu asiaan, mutta on vain pieni osa kokonaisuutta, johon järjestön mielenhallinta perustuu.
Ryhmäidentiteetti ei estä tarkastelemasta ryhmässä tapahtuvia negatiivisia ilmiöitä silloin kun siihen on riittävät perustelut. Terveessä ryhmäidentiteetissä negatiiviset ilmiöt voidaan käsitellä ja pyrkiä selvittämään ne. Näin käy ihan jatkuvasti kaikissa ryhmissä, joiden tarkoitus ei ole kontrolloida ryhmän jäsenten ajatuksia, tunteita, käytöstä ja tietoa.
Jehovan todistajilta kaikki kritiikki on _kiellettyä_. Tällaisella ei ole mitään tekemistä pelkän ryhmäidentiteetin kanssa.
"Mitään uutta et kykene tarjoilemaan."
Itse asiassa olen tarjonnut uutta todistusaineistoa joka viestissäni, toisin kuin sinä, joka perustat näkemyksesi pelkästään omiin ennakko-oletuksiisi. Olen tarjonnut mielenhallintaan liittyen erittäin paljon tietoa, johon et ole koskenut pitkällä tikullakaan.
"Turha jatkaa tästä aiheesta lisää."
Epäilemättä. Koska sinä et lue mitään mitä sinulle vastataan ja vielä vähemmän tutustut seikkaperäisiin perusteluihin, joita sinulle annetaan.
Kerta toisensa jälkeen, kun täällä törmää todistajamielisiin, sitä jää ihmettelemään miten vahva denialismin voima on. Vaikka heille antaa mustaa valkoisella, he eivät uskalla edes tutustua siihen. Ja samaan aikaan he saattavat väittää pokkana, että mitään mielenhallintaa ei ole. Vaikka he omalla toiminnallaan todistavat juuri päinvastaisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha jatkaa tästä aiheesta lisää.Juokse vaan karkuun.
- Anonyymi
Anonyymi 19.5.2019 10:25
"Todella ikävää on lukea tuollaisesta "
-Niin, jätä lahkosi, äänestä jaloillasi. Muuta äänioikeutta ei muuten tavallisella rivijäsenellä olekaan, käy Johanneksenpojan kotisivuilla lukemassa lahkon valtiovallalla hyväksytetyistä säännöistä.
(Raamattu myös sallii pyrkiä vanhimmaksi, ei pelkästään äänestää valinnasta:
1 Tim. 31 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen)
" Mielenhallinta, joka tässä kontekstissa on pseudotiedettä. "
-Tuolla edellä oli myös artikkelin linkki, siksi minäkin lukaisin sen se on mielenkiintoinen tieto lahkoista, joista vartiotorniuskonto on pahin. Tämä:
(linkkiartikkelin ohessa video, jossa Jehovan todistajissa lapsena hyväksikäytetty ja nöyryytetty Josefina kertoi karusta kohtalostaan )- Anonyymi
Edelle laitoin erehdyksessä eri linkin (sekin kyllä lahkoa kuvaava)
Tämä on siitä mielenhallinnasta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta - Anonyymi
Meikäläinenkin on kuullut että lahko kieltää Raamatun perusperiaatteet seurakunnan asioiden hoidosta.
Seurakuntien johtoon määrätään sellaisia, jotka toteuttavat pedofiilien suojeluohjelmaa, jotka määräävät lasten jäätelö- ja säästöpossurahat USA:aan lähetettäviksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432946- 502432
- 1072391
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101- 981627
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2341614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141478Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4101472Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81449R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi191251