Syökää uudessaliitossa kaikkea, Jumala on puhdistanut

Anonyymi

Sitähän valhetta, ymmärtämättömyyttä julistetaan.
Eli syökää kaikkea saastunutta, se käy kehon läpi -uskovaisella- ja paskantaa kettinkiä, eli hän ei kärsi mistään.
Sillä kaikki on puhdasta, mitä turpaan laitetaan, kunhan on uskovainen, uudenliiton KRIsTITTY.
Muistatteko mantranne, millä valheen hyväntiedon hedelmäpuu on ravintona hapattanut mielenne!?

Entä tämä? Ovatko he epäuskoisia ja pakanoita, eli ravintoketju on heillä saastunut ja heille on se Jumalan Sana - totuus, eli pitäisi syödä puhtaita eläimiä ja näin varjeltuisivat sairaudelta, tahi jopa kuolemalta.
Uskovat ovat uskonsa kautta -vapaati,- ja kun uskonveli sen todistaa, niin tottahan se on. Uskoveli on näin lain mukaan tukemassa ja vastaa terveydestä omin sanoin - eli yllyttää tekoihin.
Eikös vain. Ja uskovast sanovat aamenen ja etanarualle mars.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006171148.html

Angiostrongylus cantonensis -sukkulamato. Rottien keuhkomato luikertelee ihmisaivoihin säännöllisesti, kertoo tuore American Journal of Tropical Medicine and Hygiene -lehdessä julkaistu tutkimus.
Sukkulamato loisii pääosin rottien keuhkoissa mutta myös etanat, katkaravut, ravut ja sammakot kantavat loista.

muistatteko, myös trikiinimato on sian- ja monen elukan kantama mato, joka tappoi tässä jonkinaikaa taannoin Virossa ihmisiä, kun sitä sikaa syötiin.
Eli kylmäsavustettu - vaikka villisian liha... nam nam... eikös vain, ja silmät kaivellaan päästä ja aivoihin jne. Mutta, eihän ne uskovaan tartu eihän?
Sillä Jeesus usko on veljien mielestä rokote, jotta suussa sanansylki tappaa trikiinin. Täälläkin profetoidaan uskovain keskuudessa, että kaikki vaan. Jumala on kaiken lihan puhdistanut... Eli kääntävät sanan kieroon, siitähän on kyse...
Savolaisten raamatuntulkinnasta. Vastuu on kuulijan.
Minä en usko moiseen valheeseen, ja Jeesuksen nimessä valehtelevat.
Kävikö omaantuntoon? Vastaatko sanoistasi?
jatketaan.
Ihmiskehoon loismadot voivat päästä kypsentämättömistä etanoista tai äyriäisistä esimerkiksi sushissa. Myös pesemättömät salaatinlehdet tai muut vihannekset ja hedelmät, joissa etanat ovat madelleet, voivat aiheuttaa tartunnan.
tietysti kasviksetkin pitää pestä.

Siis voimme päätellä sen, että mitä Sanassa aikoinaan varoitettiin ihmistä, Jumalan tarkoitus on ennaltaehkäistä vaara, pätee tänäänkin.
Tauti on tauti, ja loiset on loisia, ei ihminen ole turvassa. Vesikin on vaarallinen. Pojan äidiltä vei vesijohtovesi- tavallaan näön, kun ötökkä tuli silmään, ja piilolinssin alle. Nyt on siirrännäinen silmässä.
ts. alkueläin kaupungin saastuneen veden mukana.

Puhtaat ja saastuneet eläimen ja Sana. Kyse on elukan käyttämän ravintoketjun ideasta. Saastunut eläin, se voi olla raadonsyöjä. Siinäpä se, ei se kettinkinä paskaannu ulos, jos sitä syö. Se jää elimistöön välille ja tekee tuhojaan.

Oppikaas miettimään, ennenkuin savolaisittain väännätte mustan valkeaksi.

556 kommenttia

Vastaukset

• On paljon ymmärtämättömiä, joille käy kaikki saastaiset eläimet, kuten sika ruuaksi. Semmoista se on kun järki ei leikkaa.
    Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta.

1234567---

• Siksihän sianliha pitää tarastaa ennen myyntiä

• Anonyymi kirjoitti:

Siksihän sianliha pitää tarastaa ennen myyntiä

Jumala on jo tarkastanut sianlihan. Sika kuuluu saastaisiin eläimiin. Tämä on Jumalan jaotus.
      1234567---

• Kaikki minkä Jumala on luonut on hyvää.
    Uskosta osaton ja itsensä paaduttanut adventisti valehtelee. Yhtä lailla lehmässä on tauteja kuin possussakin. Adventistien ja muitten lain vouhkaajien saastaisten eläinten välttäminen on vain tyhjää uhoa ja puhetta. Lain mukaan ihminen saastuu heti kun hän vain koskee saastaisen possunsyöjään.
    Adventistit eivät ole yhtään sen puhtaampia kuin tavalliset maailman ihmiset.

• Jumala siis ilmaisi, mikä on hyvää ja mikä ei.
      Eli saastainen ja puhdas.
      Sen Jumala on eritoten luonut ravinnoksi.
      Eli saastaisen on Jumala nimennyt, ei adentisti. Hokaatteko?

Muutois, botulismi ja botuliini ravinnossa tappaa.
      Ei kaikki välttämättä ole puhdasta. Siksipä säilytys on avainsana

• Nykyään olisi puhdistamista, mutta miksei Jumala ole tullut puhdistamaan ?

• Anonyymi kirjoitti:

Nykyään olisi puhdistamista, mutta miksei Jumala ole tullut puhdistamaan ?

Jumala antaa ja sallii kaiken tapahtua.

• Jeesus ei koskaan julistanut mitään saastaisia ruokia syömäkelpoisiksi.

Raamatussa on ilmiselvä väärä käännös. Alkukielessä ei ole sanoja, "Näin hän sanoi". Jeesus ei kumonnut tässä jakeessa ruokasäädöksiä, vaan alkukielellä luettuna suoraan hän tarkoittaa, että pesemättömillä käsillä syöminen ei saastuta ruokaa syömäkelvottomaksi, koska käsien kautta tuleva lika kulkee ruuansulatuksen läpi ja ulostuu puhdistettuna. Mark 7 luvun asiayhteys on se, että pitääkö Tooran mukaan pestä kädet, jottei ruuasta tule syömäkelvotonta eli saastaista. Toorassa ei ole käskyä pestä käsiä, eikä Uudessa testamentissa yhtäkään jaetta, jossa kumotaan Raamatun ruokasäädökset.

Mark 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

Tämä jae on käännetty oikein mm. Kuningas Jaakon käännöksessä.

Mark 7:19 Because it entereth not into his heart, but into the belly, and goeth out into the draught, purging all meats?

• Oikea käännös on, että toraisteilla on saastaa sydämessä ja mielessä.
      Tämä on Totuus adventisteista ja toraisteista:
      Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikea käännös on, että toraisteilla on saastaa sydämessä ja mielessä.
      Tämä on Totuus adventisteista ja toraisteista:
      Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

Paavali kielsi pakanauskovia koskemaan saastaisiin lihoihin. Sianlihaan ei saa koskea, kuten Paavalin käsky myös tarkoittaa.

2 Kor 6:17 Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan [Jes. 52:11]
      18 ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

• Jakeesta 14 käy ilmi, että Pietari noudatti pakanain tapoja.

Gal2:11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
      2:12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
      2:13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
      2:14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

• Anonyymi kirjoitti:

Jakeesta 14 käy ilmi, että Pietari noudatti pakanain tapoja.

Gal2:11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
      2:12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
      2:13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
      2:14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

Itse asiassa ei sanota. Pietari ei synty koskaan mitään kiellettyä, kuten hän itsekin sanoi. Kysymys oli siitä, että Paavali nuhteli Pietaria tekopyhyydestä. Pietari ei suostunut syömään pakanoiden kanssa, koska hän pelkäsi niitä juutalaisia, jotka pitivät pakanauskovia saastaisina.

Jumala opetti Pietarille purjekangasnäyn kautta, ettei Jumalan puhdistamaa ihmistä saa enää sanoa saastaiseksi.

Ap.t 10:14 Mutta hän vastasi: "Ei, ei, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä."
      ----
      28 Hän sanoi heille: "Niin kuin tiedätte, juutalaisen ei ole sallittua seurustella toiseen kansaan kuuluvien kanssa eikä mennä heidän luokseen. Jumala on kuitenkin osoittanut minulle, ettei ketään ihmistä saa pitää epäpuhtaana tai saastaisena.
      -----
      34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
      35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa ei sanota. Pietari ei synty koskaan mitään kiellettyä, kuten hän itsekin sanoi. Kysymys oli siitä, että Paavali nuhteli Pietaria tekopyhyydestä. Pietari ei suostunut syömään pakanoiden kanssa, koska hän pelkäsi niitä juutalaisia, jotka pitivät pakanauskovia saastaisina.

Jumala opetti Pietarille purjekangasnäyn kautta, ettei Jumalan puhdistamaa ihmistä saa enää sanoa saastaiseksi.

Ap.t 10:14 Mutta hän vastasi: "Ei, ei, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä."
      ----
      28 Hän sanoi heille: "Niin kuin tiedätte, juutalaisen ei ole sallittua seurustella toiseen kansaan kuuluvien kanssa eikä mennä heidän luokseen. Jumala on kuitenkin osoittanut minulle, ettei ketään ihmistä saa pitää epäpuhtaana tai saastaisena.
      -----
      34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
      35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

Jakeessa 12 sanotaan, että Pietari oli syönyt yhdessä pakanoiden kanssa.
      Ruuat olivat pakanoiden ruokia (Syökää mitä eteenne pannaan on uuden liiton käsky).
      Toraisti yrittää vääntää Raamatun tekstiä hänen amerikkalaiseen nettiuskontoon sopivaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ruuat olivat pakanoiden ruokia (Syökää mitä eteenne pannaan on uuden liiton käsky).
      Toraisti yrittää vääntää Raamatun tekstiä hänen amerikkalaiseen nettiuskontoon sopivaksi.

Syökää mitä eteenne pannaan ei tarkoita sitä, että syökää saastaista sianlihaa. Apostolit lähtivät saarnaamaan Israeliin, missä ei syöty sianlihaa, koska se oli saastainen ruoka. Jeesus sanoi, ettei apostolit saa olla nokonuukia siitä, mitä heille tarjotaan oli se sitten halpaa kasvisruokaa tai arvokkaampaa liharuokaa.

Jakeessa 12 ei sanota, että Pietari söi saastaisia pakanoiden ruokia, koska alkuseurakunnassa ei syöty saastaisia ruokia. Kysymys oli siitä, että syökö Pietari pakanoiden kanssa vai ei. Jumala opetti hänelle, että pitää syödä uskoon tulleiden pakanoiden kanssa. Pietari sanoi, ettei ole koskaan syönyt mitään kiellettyä, joten hän ei syönyt sianlihaa tai muuta saastaista pakanoiden kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Pietari teki sitä syntiä, ettei syönyt uskoon tulleiden pakanoiden kanssa. Se oli pakanallinen tapa, koska niin toimien Pietari teki syntiä. Juutalaisten näkökulmasta kaikki synti on pakanallista tapaa, koska pakanalliset tavat tarkoittavat juutalaisuudessa yleisesti ottaen synnin tekemistä. Kyse ei ollut siitä, että Pietari olisi syönyt saastaisia ruokia ja erottautuminen pakanuskovista oli syntiä.

Gal 2:15 Me olemme syntyperältämme juutalaisia, emme syntisiä pakanoita.

• Anonyymi kirjoitti:

Pietari teki sitä syntiä, ettei syönyt uskoon tulleiden pakanoiden kanssa. Se oli pakanallinen tapa, koska niin toimien Pietari teki syntiä. Juutalaisten näkökulmasta kaikki synti on pakanallista tapaa, koska pakanalliset tavat tarkoittavat juutalaisuudessa yleisesti ottaen synnin tekemistä. Kyse ei ollut siitä, että Pietari olisi syönyt saastaisia ruokia ja erottautuminen pakanuskovista oli syntiä.

Gal 2:15 Me olemme syntyperältämme juutalaisia, emme syntisiä pakanoita.

Pietari sanoi nämä sanat paljon aikaisemmin kuin söi pakanoiden kanssa Antiokiassa.

"En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä."

Apostoleille Pyhä Henki opetti, että vanhan liiton ruokasäännökset eivät ole enää voimassa.

Alla olevassa Raamatun kohdassa Paavali käskee syömään sitä mitä pakanat tarjoavat.

1Korinttolaiskirje:
      10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
      10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

Toraisti ei voi lähteä kauaksi oman ruokapöydän äärestä. Oma uskonto orjuuttaa hänet.

• Anonyymi kirjoitti:

Pietari sanoi nämä sanat paljon aikaisemmin kuin söi pakanoiden kanssa Antiokiassa.

Apostoleille Pyhä Henki opetti, että vanhan liiton ruokasäännökset eivät ole enää voimassa.

Alla olevassa Raamatun kohdassa Paavali käskee syömään sitä mitä pakanat tarjoavat.

1Korinttolaiskirje:
      10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
      10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

Toraisti ei voi lähteä kauaksi oman ruokapöydän äärestä. Oma uskonto orjuuttaa hänet.

Pyhä Henki ei ole opettanut, että lain ruokasäädökset ovat kumottu uuden liiton alkaessa. Jeesus Kristus oli täynnä Pyhää Henkeä sanoessaan, että kaikki lain ja profeettojen käskyt ovat voimassa uuden liiton aikana, jolloin kristittyjen tulee noudattaa lain ruokasäädöksiä mm. jättämällä sianliha ja veri syömättä:

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

Korintti oli pakanauskontojen vallassa ja torilla myytiin paljon epäjumalille uhrattua lihaa. Ihminen pitää jotain syödä, joten torilta ruokaa tulee ostaa. Ihmisen ei pidä kysellä, mikä on lihan alkuperä ja vaan syödä tarvitsemansa ravinto. Jos kuitenkin joku saa tietää, että liha on uhrattu epäjumalille, niin silloin lihaa ei saa syödä.

1 Kor 10: 27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. [Luuk. 10:7,8]
      28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.

Uusi testamentti käskee noudattamaan lain ruokasäädöksiä, jonka mukaan epäjumalille uhrattua lihaa ei saa syödä, eikä verta eikä sellaista lihaa, josta ei ole verta päästetty. Pakanat usein söivät sellaista lihaa, johon oli veri jätetty sisälle (läkähdytetty eläin). Sianlihan syöjät tuleva saastaisiksi, eikä Jeesus pelasta heitä, vaikka he olisivat kristittyjä.

2 Kor 6:17 Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan [Jes. 52:11]
      18 ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilm 22:11 Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
      12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.

Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8; 2. Piet. 3:7]
      16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: [Ilm. 19:20,21]
      17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.

• Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki ei ole opettanut, että lain ruokasäädökset ovat kumottu uuden liiton alkaessa. Jeesus Kristus oli täynnä Pyhää Henkeä sanoessaan, että kaikki lain ja profeettojen käskyt ovat voimassa uuden liiton aikana, jolloin kristittyjen tulee noudattaa lain ruokasäädöksiä mm. jättämällä sianliha ja veri syömättä:

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

Korintti oli pakanauskontojen vallassa ja torilla myytiin paljon epäjumalille uhrattua lihaa. Ihminen pitää jotain syödä, joten torilta ruokaa tulee ostaa. Ihmisen ei pidä kysellä, mikä on lihan alkuperä ja vaan syödä tarvitsemansa ravinto. Jos kuitenkin joku saa tietää, että liha on uhrattu epäjumalille, niin silloin lihaa ei saa syödä.

1 Kor 10: 27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. [Luuk. 10:7,8]
      28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.

Uusi testamentti käskee noudattamaan lain ruokasäädöksiä, jonka mukaan epäjumalille uhrattua lihaa ei saa syödä, eikä verta eikä sellaista lihaa, josta ei ole verta päästetty. Pakanat usein söivät sellaista lihaa, johon oli veri jätetty sisälle (läkähdytetty eläin). Sianlihan syöjät tuleva saastaisiksi, eikä Jeesus pelasta heitä, vaikka he olisivat kristittyjä.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ilm 22:11 Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
      12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.

Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8; 2. Piet. 3:7]
      16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: [Ilm. 19:20,21]
      17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.

Te toraistit ette tunne Pyhää Henkeä. Te olette vain kirjanoppineita. Olette opetelleet amerikkalaisen nettiuskonnon.
      Veren syömiskielto on uudessa testamentissa. Vain uudessa testamentissa olevat käskyt ovat voimassa. Siellä ei mainita sapattia, ruokaohjeita, kymmenyskäskyä, vanhan liiton uhraamiskäskyjä ym.
      Toraisti ei saa käyttää vesivessaa, koska ulosteet tulee peittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Te toraistit ette tunne Pyhää Henkeä. Te olette vain kirjanoppineita. Olette opetelleet amerikkalaisen nettiuskonnon.
      Veren syömiskielto on uudessa testamentissa. Vain uudessa testamentissa olevat käskyt ovat voimassa. Siellä ei mainita sapattia, ruokaohjeita, kymmenyskäskyä, vanhan liiton uhraamiskäskyjä ym.
      Toraisti ei saa käyttää vesivessaa, koska ulosteet tulee peittää.

Sinä valehtelet kuin Saatana. Uudessa testamentissa mainitaan monta kertaa se, että Vanhan testamentin käskyt ovat voimassa uuden liiton aikana.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelet kuin Saatana. Uudessa testamentissa mainitaan monta kertaa se, että Vanhan testamentin käskyt ovat voimassa uuden liiton aikana.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

Kristityt eivät tienneet vanhan liiton käskyistä mitään, koska he eivät voineet mennä synagoogiin sillä juutalaiset olisivat kivittäneet heidät.
      Tänäkin päivänä toraistit kivittäisi kristityt, jos Suomen laki ei suojaisi.
      Toraisteilla on murhauskonto kuten juutalaisilla ja muslimeilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristityt eivät tienneet vanhan liiton käskyistä mitään, koska he eivät voineet mennä synagoogiin sillä juutalaiset olisivat kivittäneet heidät.

Höpö höpö. Kristityt kävivät synagogissa ja monissa niistä heidät toivotettiin tervetulleeksi puhumaan Jeesuksesta. Jerusalemin pääsynagoga oli temppeli, jossa he saivat vapaasti kokoontua.

Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
      -----
      46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin.

Ap.t 13:42 Kun Paavali ja Barnabas lähtivät synagogasta, heitä pyydettiin puhumaan näistä asioista seuraavanakin sapattina.

Ap.t 14:1 Ikonionissa Paavali ja Barnabas menivät samalla tavoin juutalaisten synagogaan puhumaan, ja heidän puheensa johdosta suuri joukko juutalaisia ja kreikkalaisia tuli uskoon.

Ap.t 18:8 Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Synagogissa kävi paljon pakanoita kuuntelemassa Mooseksen lain lukemista. Yksi sellainen oli pakana Cornelius, joka uskoi Israelin Jumalaan. Kun pakanat kuulivat Jeesuksesta, niin moni uskoi Jeesuksen olleen Mooseksen lain ennustama Messias.

Ap.t 14:1 Ikonionissa Paavali ja Barnabas menivät samalla tavoin juutalaisten synagogaan puhumaan, ja heidän puheensa johdosta suuri joukko juutalaisia ja kreikkalaisia tuli uskoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Kristityt kävivät synagogissa ja monissa niistä heidät toivotettiin tervetulleeksi puhumaan Jeesuksesta. Jerusalemin pääsynagoga oli temppeli, jossa he saivat vapaasti kokoontua.

Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
      -----
      46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin.

Ap.t 13:42 Kun Paavali ja Barnabas lähtivät synagogasta, heitä pyydettiin puhumaan näistä asioista seuraavanakin sapattina.

Ap.t 18:8 Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin.

Toraistit ovat kovia valehtelemaan! Alla oleva lainaus paljastaa sen. Apt8:1 kertoo totuuden.

"Kristityt kävivät synagogissa ja monissa niistä heidät toivotettiin tervetulleeksi puhumaan Jeesuksesta. Jerusalemin pääsynagoga oli temppeli, jossa he saivat vapaasti kokoontua."

Apostolien teot:
      8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.

Myös Paavali kirjoittaa kirjeessään kuinka juutalaiset kristityt joutuvat kärsimään vainoa omilta kansalaisiltaan kuten pakananristityt omiltaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Toraistit ovat kovia valehtelemaan! Alla oleva lainaus paljastaa sen. Apt8:1 kertoo totuuden.

"Kristityt kävivät synagogissa ja monissa niistä heidät toivotettiin tervetulleeksi puhumaan Jeesuksesta. Jerusalemin pääsynagoga oli temppeli, jossa he saivat vapaasti kokoontua."

Apostolien teot:
      8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.

Myös Paavali kirjoittaa kirjeessään kuinka juutalaiset kristityt joutuvat kärsimään vainoa omilta kansalaisiltaan kuten pakananristityt omiltaan.

Sinä se vääristelet Raamattua ottamalla jakeet irti asiayhteydestä. Oli tietenkin joitakin synagogia, joihin ei päästetty kristittyjä, mutta oli paljon sellaisia synagogia ja myös pääsynagoga Jerusalemin temppeli, jossa kristityt vapaasti kokoontuivat. Näistähän jakeista käy selvästi ilmi, että kristityt pääsivät opiskelemaan Mooseksen lakia synagogissa ja myös julistamaan evanekliumia Jeesuksesta.

-----

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä se vääristelet Raamattua ottamalla jakeet irti asiayhteydestä. Oli tietenkin joitakin synagogia, joihin ei päästetty kristittyjä, mutta oli paljon sellaisia synagogia ja myös pääsynagoga Jerusalemin temppeli, jossa kristityt vapaasti kokoontuivat. Näistähän jakeista käy selvästi ilmi, että kristityt pääsivät opiskelemaan Mooseksen lakia synagogissa ja myös julistamaan evanekliumia Jeesuksesta.

-----

Ympärilekkaamattomilla eli pakanoilla eli "kreikkalaisilla" ei ollut mitään asiaa synagoogiin, vaan sellainen olisi saastuttanut synagoogan, se lukee selvääkin selvemmin Raamatussa !!!

Ap. t. 21:28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan.

Joten lopeta sinä Raamatun vääristelysi !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Ympärilekkaamattomilla eli pakanoilla eli "kreikkalaisilla" ei ollut mitään asiaa synagoogiin, vaan sellainen olisi saastuttanut synagoogan, se lukee selvääkin selvemmin Raamatussa !!!

Ap. t. 21:28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan.

Sinä et lue ollenkaan sinulle annettuja vastauksia, vaan itse vääristelet Raamattua ja esität perusteettomia syytöksiä.

Ensinnäkin, Jerusalemin temppelin sisempiin esipihoihin ei saanut pakanat tulla, mutta pakanoiden esipihalle he saivat tulla sekä myös synagogiin. Raamatussa lukee, että synagogissa oli juutalaiset ja kreikkalaiset Israelin Jumalaan uskovat yhdessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et lue ollenkaan sinulle annettuja vastauksia, vaan itse vääristelet Raamattua ja esität perusteettomia syytöksiä.

Ensinnäkin, Jerusalemin temppelin sisempiin esipihoihin ei saanut pakanat tulla, mutta pakanoiden esipihalle he saivat tulla sekä myös synagogiin. Raamatussa lukee, että synagogissa oli juutalaiset ja kreikkalaiset Israelin Jumalaan uskovat yhdessä.

Tuossa ei puhuta mitään sellaista, että pakanat olisivat olleet tervetulleita synagoogiin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lopeta valehtelusi siis !!!

TOISTAN YHÄ !!!

• Anonyymi kirjoitti:

-----

Sinä kirjoittelet amerikkalaisen nettiuskontosi satuja!
      Jokainen joka lukee uutta testamenttia huomaa, että juutalaiset (=toraistit) vainosivat jatkuvasti kristittyjä. Jeesuskin ennusti tämän!

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa ei puhuta mitään sellaista, että pakanat olisivat olleet tervetulleita synagoogiin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lopeta valehtelusi siis !!!

TOISTAN YHÄ !!!

>>>pakanoilla eli "kreikkalaisilla" ei ollut mitään asiaa synagoogiin<<<

Ei pidä alkuunkaan paikkansa. Jerusalemin temppelin sisempiin esipihoihin pakanat evät saaneet tulla, mutta synagogiin he saivat tulla. Raamattu kertoo, miten kreikkalaiset Israelin Jumalaan uskovat kävivät synagogissa kuuntelemassa lain lukemista. Myös kristittyjä oli heidän joukossa, kuten Raamattu todistaa. Oli synagogia, joissa ei kristityistä pidetty, mutta oli myös paljon synagogia, jonne kristityt olivat tervetulleita myös puhumaan evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Apostolien tekojen kirja kertoo, miten pakana ja juutalaiset kuulivat evankeliumia synagogassa:

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ennusti juutalaisten ja toraistien vainoavan kristittyjä. Eikö toraistit ole lukenet tätä?

Johanneksen evankeliumi:
      16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

• Anonyymi kirjoitti:

1Korinttolaiskirje:

Se saastainen oli juuri tuo trikiini vaikkaei sitä silloin tiedetty, mutta tiedettiin että se tartuu ihmisiin ja sen kantajia olivat varvaseläimet ja sika joka on myös raadonsyöjä

• "uudessa liitossa"
    voi kai sitten "syödä" vaikka uuden. . .aviopuolisonkin, - vierestä.

niin, no.
    - sehän on "maailmassa" valittu puoliso: "Herra antaa uuden"" !!!

• >>> Tauti on tauti, ja loiset on loisia, ei ihminen ole turvassa. Vesikin on vaarallinen.

Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos.

• Kysyisin, miksi Sanaa vääristelet? nimimerkki HENKI
      Siksikö, että sinulle on opetettu harhaa - ja toistat siten ihmisoppia ja teet tyhjäksi Jumalan Sanan! Hokaatko.
      No, laitoin tuonne alle lääketieten tohtorisedän kirjoituslinkin ja hieman tekstiä.
      http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html
      Arvaapa mitä? Juuri tuo teksti vetää sinun väitteeltäsi maton altasi.
      Jos uskovaisuus on sitä, että mitään saastaista ei ole, kun se sana puhtaaksi väitteenne mukaan on puhdistunut, niin kerropa henki- nimimerkki syyn siihen, miksi se liha sitten tarkastetaan?
      Miksi saastuneeseen on kuoltu, kun se piti olla tässä uudessaliitossa puhdas. Siis taidat nyt ymmärtää, että ei pitäisi puhua, jos ei tiedä.

Jumala tietää ja HÄN on juuri Sanaan neuvon ja ohjeen asettanut.
      Mutta, sinä vain olet perinnejuttujen perässä, mitä muut uskovat ovat korvaan kuiskuttanut ja sitähän sinäkin sitten mantrasit toisten joukossa.

Eli - tällaista se savolaisten uskovaisuus on. Perinnejuttuja täysi. Eikös vain ja siksi pitää lainsäädännön ottaa vastuu teistäkin, että sieltä lihakaupastanne saisitte syötävää.
      Entä kun reissaat, aivan ulkomaille asti. Kiinnostaisiko sanan varoitus, vai miten aioit ratkaista asiaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kysyisin, miksi Sanaa vääristelet? nimimerkki HENKI
      Siksikö, että sinulle on opetettu harhaa - ja toistat siten ihmisoppia ja teet tyhjäksi Jumalan Sanan! Hokaatko.
      No, laitoin tuonne alle lääketieten tohtorisedän kirjoituslinkin ja hieman tekstiä.
      http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html
      Arvaapa mitä? Juuri tuo teksti vetää sinun väitteeltäsi maton altasi.
      Jos uskovaisuus on sitä, että mitään saastaista ei ole, kun se sana puhtaaksi väitteenne mukaan on puhdistunut, niin kerropa henki- nimimerkki syyn siihen, miksi se liha sitten tarkastetaan?
      Miksi saastuneeseen on kuoltu, kun se piti olla tässä uudessaliitossa puhdas. Siis taidat nyt ymmärtää, että ei pitäisi puhua, jos ei tiedä.

Jumala tietää ja HÄN on juuri Sanaan neuvon ja ohjeen asettanut.
      Mutta, sinä vain olet perinnejuttujen perässä, mitä muut uskovat ovat korvaan kuiskuttanut ja sitähän sinäkin sitten mantrasit toisten joukossa.

Eli - tällaista se savolaisten uskovaisuus on. Perinnejuttuja täysi. Eikös vain ja siksi pitää lainsäädännön ottaa vastuu teistäkin, että sieltä lihakaupastanne saisitte syötävää.
      Entä kun reissaat, aivan ulkomaille asti. Kiinnostaisiko sanan varoitus, vai miten aioit ratkaista asiaa?

Puhumme eri asioista: minä Hengestä, sinä jostain makkarasta. Nämä ovat yhtä kaukana toisistaan kuin päivä ja yö.

>>> Kysyisin, miksi Sanaa vääristelet?

Osoita kohta, missä vääristelen Raamatun Sanaa.

• Henki kirjoitti:

Puhumme eri asioista: minä Hengestä, sinä jostain makkarasta. Nämä ovat yhtä kaukana toisistaan kuin päivä ja yö.

>>> Kysyisin, miksi Sanaa vääristelet?

Osoita kohta, missä vääristelen Raamatun Sanaa.

Eiköhän kommentointisi tarkoitus ollut pakanallinen "henki" nimimerkki.
      Sillä tarkoitushakuisesti kirjoitit, ettei ihmistä saastuta - suuhun menevä.
      Syököön siis mitä vain. Ideaalinen näköalasi ilman tarkentamista on näin.

Puhuminen voi saastuttaa.

No, olisit puhunut, että epäpuhdas- saastuttaa, ts. vaikka LKT- Forsiuksen siis lääkärin kirjoitus, trikiini saastuttaa, jopa Virossa on kuollut trikiiniin.
      Siis MINÄ todistan saastumisen, en jätä puhumatta suusta ulos totuutta.
      Mutta, sydämestäi väitit muuta.
      Jos lääketiede varoittaa saastuneesta, terveystarkastus edelleen tekee työtä -MIKSI tekee, sopii miettiä? Siksi, että liha voi olla ---saastunut.---
      Eli uskova, vaikka paskisi sitä kettinkiä, saa trikiinin, siinä, kuin epäuskoinen.

Uskova vain tosissasi, ei tätä kannata kierrellä.

Varjellakseen ihmistä, Jumala varoitti vaarasta, kautta aikakausien ja siksi Hän sanoi sikaa saastaiseksi.

Miksi sitten villisikoja lahdataan? Eikös ne ole pumpulin puhtaista, kristittyjen soppakattilaan. Hyvää ja makoisaa, menee läpi että pläjätää ja eritoten uudenliiton mantrakristityt, ne paskintaa puhdasta kettinkiä, ei ole trikiiniä joukossa. Eli hyvää villisikaa, siillivikaa tarjolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän kommentointisi tarkoitus ollut pakanallinen "henki" nimimerkki.
      Sillä tarkoitushakuisesti kirjoitit, ettei ihmistä saastuta - suuhun menevä.
      Syököön siis mitä vain. Ideaalinen näköalasi ilman tarkentamista on näin.

Puhuminen voi saastuttaa.

No, olisit puhunut, että epäpuhdas- saastuttaa, ts. vaikka LKT- Forsiuksen siis lääkärin kirjoitus, trikiini saastuttaa, jopa Virossa on kuollut trikiiniin.
      Siis MINÄ todistan saastumisen, en jätä puhumatta suusta ulos totuutta.
      Mutta, sydämestäi väitit muuta.
      Jos lääketiede varoittaa saastuneesta, terveystarkastus edelleen tekee työtä -MIKSI tekee, sopii miettiä? Siksi, että liha voi olla ---saastunut.---
      Eli uskova, vaikka paskisi sitä kettinkiä, saa trikiinin, siinä, kuin epäuskoinen.

Uskova vain tosissasi, ei tätä kannata kierrellä.

Varjellakseen ihmistä, Jumala varoitti vaarasta, kautta aikakausien ja siksi Hän sanoi sikaa saastaiseksi.

Miksi sitten villisikoja lahdataan? Eikös ne ole pumpulin puhtaista, kristittyjen soppakattilaan. Hyvää ja makoisaa, menee läpi että pläjätää ja eritoten uudenliiton mantrakristityt, ne paskintaa puhdasta kettinkiä, ei ole trikiiniä joukossa. Eli hyvää villisikaa, siillivikaa tarjolla.

>>> No, olisit puhunut, että epäpuhdas- saastuttaa...

No voi hyvää päivää, pitääkö vielä ruveta palstan aikuisia ihmisiä opastamaan, mitä suuhun saa laittaa ja mitä ei?! Jokainen voi itse käyttää tervettä järkeä tässä yhteydessä, ei siihen Raamattua tarvita. Raamattu ei ole mikään kulinaristinen opas untuvikoille.

>>> Varjellakseen ihmistä, Jumala varoitti vaarasta, kautta aikakausien ja siksi Hän sanoi sikaa saastaiseksi.

Kannan syntini itse.

• Henki kirjoitti:

>>> No, olisit puhunut, että epäpuhdas- saastuttaa...

No voi hyvää päivää, pitääkö vielä ruveta palstan aikuisia ihmisiä opastamaan, mitä suuhun saa laittaa ja mitä ei?! Jokainen voi itse käyttää tervettä järkeä tässä yhteydessä, ei siihen Raamattua tarvita. Raamattu ei ole mikään kulinaristinen opas untuvikoille.

>>> Varjellakseen ihmistä, Jumala varoitti vaarasta, kautta aikakausien ja siksi Hän sanoi sikaa saastaiseksi.

Kannan syntini itse.

Aivan, näin sanoo kirjoitukset ja siihen kuuluu kylväisen lakikin.

• Jatkan. Meillä on Luterilainen kirkko. No, se on sanoutunut Martin opetuksista irtiottoa. Eli Martilla o kahdet kasvot.
      Meillä fanitetaan Marttilaisuutta. Mutta, mitä hän kylvi, hän ja mietin sanojasi, kantaa vastuun. Martin kirjoitukset ja Holokaustin uhrit. Jumala tietää, tuomarina sen vastauksen, mitä Martin oppi ja opetus sai aikaiseksi.
      Jopa tuon Holokaustin sotatuomioistuimessa vedottiin Martin kirjoituksiin, puolustaakseen tekoja. Jopa maallisen tuomioistuimen edessä Martti ei tullut välimieheksi, vaan tuomittu joutui hirteen.
      Siksi väärä valinta, kun sanoit kantavasi taakkasi, voi olla ravintoketjun hirsinaru, johon jää roikkumaan.
      Moni syö jopa itsensä hautaan. Tapoja on monia

• Anonyymi kirjoitti:

Jatkan. Meillä on Luterilainen kirkko. No, se on sanoutunut Martin opetuksista irtiottoa. Eli Martilla o kahdet kasvot.
      Meillä fanitetaan Marttilaisuutta. Mutta, mitä hän kylvi, hän ja mietin sanojasi, kantaa vastuun. Martin kirjoitukset ja Holokaustin uhrit. Jumala tietää, tuomarina sen vastauksen, mitä Martin oppi ja opetus sai aikaiseksi.
      Jopa tuon Holokaustin sotatuomioistuimessa vedottiin Martin kirjoituksiin, puolustaakseen tekoja. Jopa maallisen tuomioistuimen edessä Martti ei tullut välimieheksi, vaan tuomittu joutui hirteen.
      Siksi väärä valinta, kun sanoit kantavasi taakkasi, voi olla ravintoketjun hirsinaru, johon jää roikkumaan.
      Moni syö jopa itsensä hautaan. Tapoja on monia

>>> Siksi väärä valinta, kun sanoit kantavasi taakkasi, voi olla ravintoketjun hirsinaru, johon jää roikkumaan.

Kukaan ei taida olla halukas kantamaan toisten syntejä, jokainen siis itse joutuu vastaamaan teoistaan.

>>> Moni syö jopa itsensä hautaan. Tapoja on monia

Jos pelkää susia, ei kannata lähteä metsään.

• Onko tämä Jumalan Sanaa vai täyttä valhetta vain ???

Mark. 7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

9 Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan.
    10 Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
    11 Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
    12 Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
    13 Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
    14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
    15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
    16 Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.

1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
    26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".

1. Kor. 10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
    29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
    30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
    31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

Kaiken tämän selvän opetuksen kieltävät nämä judaistit, ja väittävät lakiliiton säädösten luuluvan uuteen liittoon ja pakoille, vaikka apostolit yhdessä Pyhän Hengen kanssa antoivat selvääkin selvemmin sanoivat ohjeen pakanoille:

Apostolien teot 15
    24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
    25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
    26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
    27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
    28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
    29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
    30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
    31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.

Siis muuta ei pakana uskovilta vaadittu, kuin välttämään haureutta ja lihaa, josta ei ole verta päästetty !!!

Mutta nämä judaistit haluavat laittaa meidän päällemme lakiliiton ikeen, jota he itsekkään eivät ole kyenneet eivätkä kykene kantamaan !!!

Ap. t. 15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

Miksi siis TEKIN KIUSAATTE Jumalaa ???

Miksi yritätte sälyttää uskovien niskaan ikeen, jota eivät lakiliiton uskovatkaan kyenneet kantamaan ???

Oikein on teistä ulkokullatuista omavanhurskaista Raamatussa sanottu:

Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä!

Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

• 1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
      26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".

Totta. Mutta,, tuokaan ei tarkoita, että pitäisi syödä kaikki - paljon mitä lihakaupasssa myydään eli elää mässäyksissä ja mässäillen ruualla.

Todellisesti tänä päivänä ei edes arvosteta ruokaa kuin ainoastaa mässäyksissä - sen makuhermoja kutkuttaen. Puhutaan jo kansan taudista, johon usvovatkin ovat mukautuneet. Maailman menoon.
      m.l

• Sinä olet käsittänyt täysin väärin Raamattua.

Vastaan lyhyesti. Paavalilla on vaikea kohdata pakanoita, koska juutalaiset pitivät pakanoita saastaisina. Jumalalla oli suunnitelma lähettää Paavali pakan Corneliuksen perheeseen ja hän opetti Pietarille näyn avulla, ettei Jumalan puhdistamia ihmisiä saa pitää saastaisina.

Pietari ihmetteli näkyä, ei ymmärtänyt sitä, koska ei ollut syönyt mitään saastaista, mutta myöhemmin antoi Apostolien tekojen kirjaan selityksen, mitä näky tarkoitti. Se tarkoitti pakanaihmisiä, joita ei saa sanoa saastaisiksi, jos heidän on Kristus puhdistanut. Heti näyn jälkeen hän tapasi kolme pakanaa, jonka mukaan hän lähti.

----
      -----

1. Kor. 10 luku ei tarkoita sitä, että kristityt saisivat syödä saastaista lihaa. Kysymys on siitä, että onko lihatorilla myytävä liha uhrattu epäjumalille vai ei. Jos ostaja ei tiedä sen olevan uhrilihaa, niin hän saa syödä sen, mutta jos ostaja tietää sen olleen epäjumalien uhrilihaa, niin sitä ei saa syödä.

• Apostolien tekojen kirjan 15 luvusta. Se usein ymmärretään täysin väärin. Kysymys oli siitä, että juutalaiset kirjanoppineet vaativat ulkomailla asuvilta pakanoilta Mooseksen lain tarkoittamaa ympärileikkausta, jotta he voivat pelastua. Mooseksen laissa on ainoastaan käsky ympärileikata vain Abrahamin jälkeläiset ja heidän perheensä jäsenet, jota apostolit vapauttivat kreikkalaiset pakanauskovat ympärileikkauksesta, koska laissa ei ole sellaista käskyä.

Apostolit kuitenkin halusivat korostaa pakanauskoville, että heidän tulee heti noudattaa neljää Mooseksen lain käskyä, jotta epäjumalanpalvelus loppuisi. Kolme käskyistä on Mooseksen lain ruokasäädöksiä, mm. ei saa syödä verta. Apostolit eivät missään nimessä kumonneet pakanoiden velvollisuutta noudattaa lakia vaan eivät halunneet enempää käskyllä heitä häiritä, koska uskoon tulleet pakanat olivat opiskelemassa Mooseksen lakia synagogassa joka sapatti. Tämän tulee parhaiten ilmi Bibliasta.

Ap.t 15:19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
      20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
      21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.

Paavali oli apostolien kokouksessa mukana ja tiesi mitä siellä päätettiin. Kokous ei antanut lupaa pakanoille valehdella, varastaa eikä murhata. Niin olisi lupa, jos pakanat olisi vapautettu noudattamasta lakia, mutta sitä kokous ei tehnyt. Sen takia Paavali vaati pakanauskovia noudattamaan tarkasti lakia, pysymään erossa saastaisesta lihasta ja muusta saastaisesta.

1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
      10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
      11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34+]
      12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
      13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
      ----
      27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Kuten olen todistanut, niin pakanauskovien on noudatettava Mooseksen lain ruokasäädöksiä ja muitakin säädöksiä. Pakanat eivät saa syödä sianlihaa, ei rottia, ei verta, ei epäjumalille uhrattua lihaa, eikä lihaa, josta ei ole verta päästetty. Jeesus ei kumonnut lakia vaan vahvisti sen olevan voimassa uuden liiton aikana.

19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

• taitaa nm. Anonyymi 12.7.2019 19:16 puhua perinneuskonnon potaskaa, kun näin on opetettu.
      Tuossa olen jo eräälle HENKI- kirjoittajalle viestinyt, eli sinäkin putosit matolta, kun tieto lisääntyy.

Eli potaskaa, potaskaa.

Toivottavasti terveyspuoli pitää teistä huolta, kun ette itse usko sanaa.
      Sanahan on Jumalan itsensä ohjeet ja neuvot, varjelemaan vaaroilta.
      Kalvaa se sinunkin sisuksia tuo - ötökkä,- trikiiini, kuten ennenkin on ihmistä UUDENliiton aikana kalvanut ja tappanut, ja voi olla, että aivan uskovaa on kalvanutkin.
      Vastahan ongelma löydettiin ja terveyspuoli siitä on kiinni ottanut.
      Eli syö jutuistanne sen pohjan, eli tuuleen puhuitte, muka opettajana.
      Ei, ei opettajana, vaan isien perinnäistarinoiden kertojina te liikutte ja teette tyhjäksi Sanan.

Taitaa tuossa adventistit jossain mielessä paremmalla pohjalla olla, kuin te ja väärin toistaalta tulkitsette tuon Pietarinkin liinavaatejutut.
      Sana itse selittää asiansa. Eli kyse on pakanan puhtaudesta siihen, kun Jumala on pakanan puhdistanut sisältäkäsin.
      Ei se puhdistettu syötäväksi, jos saan huomauttaa, vaikka joku sitä "varmaan" tarkoitti. Ilmeisesti näki pakanan liinavaatteessa ja siten ihmissyönnin sopivaksi. Virnuillaan pikkasen teitin savolaisuuden jutuille

• Anonyymi kirjoitti:

Apostolien tekojen kirjan 15 luvusta. Se usein ymmärretään täysin väärin. Kysymys oli siitä, että juutalaiset kirjanoppineet vaativat ulkomailla asuvilta pakanoilta Mooseksen lain tarkoittamaa ympärileikkausta, jotta he voivat pelastua. Mooseksen laissa on ainoastaan käsky ympärileikata vain Abrahamin jälkeläiset ja heidän perheensä jäsenet, jota apostolit vapauttivat kreikkalaiset pakanauskovat ympärileikkauksesta, koska laissa ei ole sellaista käskyä.

Apostolit kuitenkin halusivat korostaa pakanauskoville, että heidän tulee heti noudattaa neljää Mooseksen lain käskyä, jotta epäjumalanpalvelus loppuisi. Kolme käskyistä on Mooseksen lain ruokasäädöksiä, mm. ei saa syödä verta. Apostolit eivät missään nimessä kumonneet pakanoiden velvollisuutta noudattaa lakia vaan eivät halunneet enempää käskyllä heitä häiritä, koska uskoon tulleet pakanat olivat opiskelemassa Mooseksen lakia synagogassa joka sapatti. Tämän tulee parhaiten ilmi Bibliasta.

Ap.t 15:19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
      20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
      21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.

Paavali oli apostolien kokouksessa mukana ja tiesi mitä siellä päätettiin. Kokous ei antanut lupaa pakanoille valehdella, varastaa eikä murhata. Niin olisi lupa, jos pakanat olisi vapautettu noudattamasta lakia, mutta sitä kokous ei tehnyt. Sen takia Paavali vaati pakanauskovia noudattamaan tarkasti lakia, pysymään erossa saastaisesta lihasta ja muusta saastaisesta.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
      10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
      11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34+]
      12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
      13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
      ----
      27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Kuten olen todistanut, niin pakanauskovien on noudatettava Mooseksen lain ruokasäädöksiä ja muitakin säädöksiä. Pakanat eivät saa syödä sianlihaa, ei rottia, ei verta, ei epäjumalille uhrattua lihaa, eikä lihaa, josta ei ole verta päästetty. Jeesus ei kumonnut lakia vaan vahvisti sen olevan voimassa uuden liiton aikana.

19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Synagoogissa ei siedetty kristittyjä juutalaisia. Sen ennusti jo Jeesus, joka nimittää synagoogeja Saatanan synagoogeiksi. Joten lopeta toraisti valehtelemasta, että (juutalaiset) kristityt opettelelivat Mooseksen lakia synagoogissa! Juutalaiset yrittivät vain tappaa kristittyjä. Sen voi lukea Raamatusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Synagoogissa ei siedetty kristittyjä juutalaisia. Sen ennusti jo Jeesus, joka nimittää synagoogeja Saatanan synagoogeiksi. Joten lopeta toraisti valehtelemasta, että (juutalaiset) kristityt opettelelivat Mooseksen lakia synagoogissa! Juutalaiset yrittivät vain tappaa kristittyjä. Sen voi lukea Raamatusta.

Sinä olet toitottanut tätä valhetta koko ajan. Ei kaikki synagogat ole Saatanan synagogia. Ainoastaan ne ovat Saatanan synagogia, joissa ei noudateta juutalaisten lakia, joka käskee uskomaan Messiaaseen. Paavali noudatti juutalaisten lakia, joten hän ei kuulunut Saatanan synagogaan.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Oli synagogia, jotka olivat kääntyneet uskomaan Jeesuksen Kristukseen, joten ne synagogat olivat Jumalan synagogia. Jotkut yksittäiset jäsenet voivat luopua uskosta ja tehdä syntiä, joten he eivät kuulu silloin enää Jumalan synagogaan syntiensä takia, mutta vanhurskaat kuuluvat.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet toitottanut tätä valhetta koko ajan. Ei kaikki synagogat ole Saatanan synagogia. Ainoastaan ne ovat Saatanan synagogia, joissa ei noudateta juutalaisten lakia, joka käskee uskomaan Messiaaseen. Paavali noudatti juutalaisten lakia, joten hän ei kuulunut Saatanan synagogaan.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Oli synagogia, jotka olivat kääntyneet uskomaan Jeesuksen Kristukseen, joten ne synagogat olivat Jumalan synagogia. Jotkut yksittäiset jäsenet voivat luopua uskosta ja tehdä syntiä, joten he eivät kuulu silloin enää Jumalan synagogaan syntiensä takia, mutta vanhurskaat kuuluvat.

Yhäkään ei ollut uskovilla pakanoilla mitään asiaa synagoogiin, jos heitä ei oltu ympärleikattu ja siten liitetty lakiliittoon !!!

Tämä on tooran totuus !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Yhäkään ei ollut uskovilla pakanoilla mitään asiaa synagoogiin, jos heitä ei oltu ympärleikattu ja siten liitetty lakiliittoon !!!

Tämä on tooran totuus !!!

Eikä uskovilla opetuslapsilla ole mitään asiaa kirkkoihinkaan. Sieltä ulkoistetaan, perinneopin tähden.
      Tunnustetaan totuus, mutta kehotetaan poistumaan kadulle.

• Anonyymi kirjoitti:

taitaa nm. Anonyymi 12.7.2019 19:16 puhua perinneuskonnon potaskaa, kun näin on opetettu.
      Tuossa olen jo eräälle HENKI- kirjoittajalle viestinyt, eli sinäkin putosit matolta, kun tieto lisääntyy.

Eli potaskaa, potaskaa.

Toivottavasti terveyspuoli pitää teistä huolta, kun ette itse usko sanaa.
      Sanahan on Jumalan itsensä ohjeet ja neuvot, varjelemaan vaaroilta.
      Kalvaa se sinunkin sisuksia tuo - ötökkä,- trikiiini, kuten ennenkin on ihmistä UUDENliiton aikana kalvanut ja tappanut, ja voi olla, että aivan uskovaa on kalvanutkin.
      Vastahan ongelma löydettiin ja terveyspuoli siitä on kiinni ottanut.
      Eli syö jutuistanne sen pohjan, eli tuuleen puhuitte, muka opettajana.
      Ei, ei opettajana, vaan isien perinnäistarinoiden kertojina te liikutte ja teette tyhjäksi Sanan.

Taitaa tuossa adventistit jossain mielessä paremmalla pohjalla olla, kuin te ja väärin toistaalta tulkitsette tuon Pietarinkin liinavaatejutut.
      Sana itse selittää asiansa. Eli kyse on pakanan puhtaudesta siihen, kun Jumala on pakanan puhdistanut sisältäkäsin.
      Ei se puhdistettu syötäväksi, jos saan huomauttaa, vaikka joku sitä "varmaan" tarkoitti. Ilmeisesti näki pakanan liinavaatteessa ja siten ihmissyönnin sopivaksi. Virnuillaan pikkasen teitin savolaisuuden jutuille

Adventistit ymmärtävät näkyjä parhaiten. On monilla vapaiden suuntien edustajilla näkyjen ymmärtäminen varsin heikkoa.

1234567---

• noh niin, Raamattu on jokaisella kotonakin.

-ei ole "pakko koko raamattua" kirjoittaa tänne.

- mut jos ei muuta sanottavaa, -"piiloudu raamatun taakse"

• Uskova perustaa kaiken Raamatun opetuksiin !

Jos joku leivittää valhetta, esim. täällä, niin valhe paljastetaan ja paljastuu Raamatun Sanalla !

Nyt laitoin riittävästi Sanaa, jotta ei näiden judaistien tarvitse alkaa enää valheitaan levittämään !

Mutta jos tässä asiassa sinulle ei Sana maistu eikä Raamatun Totuus, niin älä minulle kiukuttele !

Etkä sinä minua vastaan taistele, vaan Jumalaa, jos Raamatun Totuudellinen Sana ei sinulle maistu eikä kelpaa !

Minä toimin Jumalan Sanan ohjeen mukaan:

Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskova perustaa kaiken Raamatun opetuksiin !

Jos joku leivittää valhetta, esim. täällä, niin valhe paljastetaan ja paljastuu Raamatun Sanalla !

Nyt laitoin riittävästi Sanaa, jotta ei näiden judaistien tarvitse alkaa enää valheitaan levittämään !

Mutta jos tässä asiassa sinulle ei Sana maistu eikä Raamatun Totuus, niin älä minulle kiukuttele !

Etkä sinä minua vastaan taistele, vaan Jumalaa, jos Raamatun Totuudellinen Sana ei sinulle maistu eikä kelpaa !

Minä toimin Jumalan Sanan ohjeen mukaan:

Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Sinun Raamatun vääristelysi on todistettu Raamatulla vääräksi. Pakanuskovat eivät saa syödä saastaista lihaa, mistä edellä kattava selvitys Raamattua lainaten.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Sinun Raamatun vääristelysi on todistettu Raamatulla vääräksi. Pakanuskovat eivät saa syödä saastaista lihaa, mistä edellä kattava selvitys Raamattua lainaten.

Pakanoille, eli ihan KAIKILLE ihmisille Jumala ITSE antoi kaiken lihan ravinnoksi !!!

1. Moos. 9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

Ymmärrätkö mitä siinä sanotaan ???

KAIKKI MIKÄ LIIKKUU OLKOON TEILLE RAVINNOKSI !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Pakanoille, eli ihan KAIKILLE ihmisille Jumala ITSE antoi kaiken lihan ravinnoksi !!!

1. Moos. 9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.

Ymmärrätkö mitä siinä sanotaan ???

KAIKKI MIKÄ LIIKKUU OLKOON TEILLE RAVINNOKSI !!!

Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana. Mooseksen laki kyllä opettaa, ettei kaikkia saa suuhunsa panna.

Ei ollut kielletyn hedelmäkään syöminen sallittua ravintoa Aadamille ja Eevalle, jonka syömisestä he saivat rangaistukseksi kuolevaisuuden, karkotuksen paratiisista ja monta muutakin vaivaa.

Sianliha on saastainen eläin, jonka syöjät joutuvat tuliseen järveen:

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä vääristelet Raamattua kuin Saatana. Mooseksen laki kyllä opettaa, ettei kaikkia saa suuhunsa panna.

Ei ollut kielletyn hedelmäkään syöminen sallittua ravintoa Aadamille ja Eevalle, jonka syömisestä he saivat rangaistukseksi kuolevaisuuden, karkotuksen paratiisista ja monta muutakin vaivaa.

Sianliha on saastainen eläin, jonka syöjät joutuvat tuliseen järveen:

Ymmärrätkö sinä sen, että mitä tarkoittaa "tuli väliin" ?

Room. 5:20 Mutta laki TULI VÄLIIN, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,

Jos joku on välissä kuten tässä sanotaan jostain aikajaksosta, eli lakiliitosta !

Niin se tarkoittaa silloin sitä, että sillä oli ALKU piste ja LOPPU piste, eli se lakiliitto säädöksineen kesti siinä VÄLISSÄ hetken aikaa, ja sitten Jumala lakkautti sen:

Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

Jumala teki lakiliiton mahdottomaksi noudattaa tuhoamalla TOTAALISESTI temppelin !

Siis Jeesus kertoo "kuvana" tässä sen, että lakiliitto on TOTAALISESTI lakkautettu, sillä siitä kertoo se, ettei kiveäkään saanut jäädä päällekkäin maahan jaottamatta !!!

1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
      2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä sen, että mitä tarkoittaa "tuli väliin" ?

Room. 5:20 Mutta laki TULI VÄLIIN, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,

Jos joku on välissä kuten tässä sanotaan jostain aikajaksosta, eli lakiliitosta !

Niin se tarkoittaa silloin sitä, että sillä oli ALKU piste ja LOPPU piste, eli se lakiliitto säädöksineen kesti siinä VÄLISSÄ hetken aikaa, ja sitten Jumala lakkautti sen:

Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

Jumala teki lakiliiton mahdottomaksi noudattaa tuhoamalla TOTAALISESTI temppelin !

Siis Jeesus kertoo "kuvana" tässä sen, että lakiliitto on TOTAALISESTI lakkautettu, sillä siitä kertoo se, ettei kiveäkään saanut jäädä päällekkäin maahan jaottamatta !!!

1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
      2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

höpölöpö taas.
      Seremonia- eli eläinuhrilaki on rajallinen, sen aika kesti "varjolain" kansan ajan, siihen asti, kun tämä täydellinen uhri tuli ja kertakaikkisena päätti eläinuhrin toimitukset. Jopa temppeli pantiin maantasalle, että hommaa ei jatkettaisi.
      Jumalan laki on Jumalankansan perustuslaki. Se osoittaa synnin, myös uskovalle. Eli jos teet syntiä OLET laina alla. Ei armo salli elää synnissä.
      Eli kyse on Jumalan Sanan valkeuden tie- Jumalan tahto. Ja sen toteuttamiseen on Pyhä Henki voimana.
      Synti erottaa elämästä- ja tuomio lähtee Jumalanhuoneesta, muista se.
      Jos ei ole lakia, ei ole syntiäkään, eikä tarvita armoa. Siinä sinulle on yhtälöä mietittäväksi.
      Älä matraa tyhjänpäivästä perinnejuttua, joka on käsitetty väärin.

Jo vanhanliiton aikana on armo elänyt Herran omille, jos sitä et satu tietämään. Sitä se oli Edenistä lähtien.
      Eli taivaasta tuleva Valo - Golgatan kautta, loi sen varjon Edeniin asti.
      ts. sijaisuhri puki jo Adamin ja Evan.

Jumala pelastaa ihmisen, Jumala ilmaisee tahtonsa lakinsa kautta, joka on Pyhyydessä. Ja kun me olemme rikkoneet - tarvitsemme armoistuimen kautta käydä elämäntielle, jonka Elämänvoima on Pyhä Henki meissä, ja Sana valkeutena tiellä polkua valaisemassa, ei elääksemme synnissä, siis laittomuudessa. ts. laki ei katoa, mutta lakia itsessämme emme voi täyttää, Kristus on sen täyttänyt. Kun lain tehtävä on osoittaa se Pyhyys, se saa aikaiseksi itsetutkiskelun ja todeta, että olen syntinen - lain rikkonut ihminen. Kuka voi minut pelastaa.
      Ja tässä astuu kuvaan tämä sijainen. Hän on maksanut hinnan, ja nyt voi kysyä, elääksemmekö edelleen synnissä? Ei, ei lyödä enää Kristusta, vaan Hän laittaa lakinsa Uudessaliitossa kirjoitusten mukaan sydämeen ja antaa Voiman elää, sen armoistuimen kautta elämää.
      Ja kun armo on luettu, eli laittomuus on maksettu, synti siis anteeksiannettu, niin senjälkeen on polku Jeesuksen askelissa, taivasta kohti. Silloin ei ole lainalla. Vaan armonalla.
      No, vieläkö pitäisi lähteä rypemään syntiin? Ei, emme enää pahata maailman mukana, vaan Jumalankansalainen on Valtakunnan lain mukaan elävä, Hengessä. ja siinä ei synnin mittaa enää täytetä. Eikä näin olekaan lain alla, vaan armonalla.
      Joka taas poistuu tuon armonalaisen matkanteon Jumalankäden suojeluksesta ja menee syntiin, hän on rikkomassa Jumalan lakia on synnin alla. Eli laki ei ole hävinnyt, siksi se on ikuinen.
      Muutes, katsopa mielenkiintoinen TV7 ohjelma se on monisäikeinen.
      https://www.tv7.fi/vod/player/52771/
      Löydät valon ja varjon näköalan

• Anonyymi kirjoitti:

höpölöpö taas.
      Seremonia- eli eläinuhrilaki on rajallinen, sen aika kesti "varjolain" kansan ajan, siihen asti, kun tämä täydellinen uhri tuli ja kertakaikkisena päätti eläinuhrin toimitukset. Jopa temppeli pantiin maantasalle, että hommaa ei jatkettaisi.
      Jumalan laki on Jumalankansan perustuslaki. Se osoittaa synnin, myös uskovalle. Eli jos teet syntiä OLET laina alla. Ei armo salli elää synnissä.
      Eli kyse on Jumalan Sanan valkeuden tie- Jumalan tahto. Ja sen toteuttamiseen on Pyhä Henki voimana.
      Synti erottaa elämästä- ja tuomio lähtee Jumalanhuoneesta, muista se.
      Jos ei ole lakia, ei ole syntiäkään, eikä tarvita armoa. Siinä sinulle on yhtälöä mietittäväksi.
      Älä matraa tyhjänpäivästä perinnejuttua, joka on käsitetty väärin.

Jo vanhanliiton aikana on armo elänyt Herran omille, jos sitä et satu tietämään. Sitä se oli Edenistä lähtien.
      Eli taivaasta tuleva Valo - Golgatan kautta, loi sen varjon Edeniin asti.
      ts. sijaisuhri puki jo Adamin ja Evan.

Jumala pelastaa ihmisen, Jumala ilmaisee tahtonsa lakinsa kautta, joka on Pyhyydessä. Ja kun me olemme rikkoneet - tarvitsemme armoistuimen kautta käydä elämäntielle, jonka Elämänvoima on Pyhä Henki meissä, ja Sana valkeutena tiellä polkua valaisemassa, ei elääksemme synnissä, siis laittomuudessa. ts. laki ei katoa, mutta lakia itsessämme emme voi täyttää, Kristus on sen täyttänyt. Kun lain tehtävä on osoittaa se Pyhyys, se saa aikaiseksi itsetutkiskelun ja todeta, että olen syntinen - lain rikkonut ihminen. Kuka voi minut pelastaa.
      Ja tässä astuu kuvaan tämä sijainen. Hän on maksanut hinnan, ja nyt voi kysyä, elääksemmekö edelleen synnissä? Ei, ei lyödä enää Kristusta, vaan Hän laittaa lakinsa Uudessaliitossa kirjoitusten mukaan sydämeen ja antaa Voiman elää, sen armoistuimen kautta elämää.
      Ja kun armo on luettu, eli laittomuus on maksettu, synti siis anteeksiannettu, niin senjälkeen on polku Jeesuksen askelissa, taivasta kohti. Silloin ei ole lainalla. Vaan armonalla.
      No, vieläkö pitäisi lähteä rypemään syntiin? Ei, emme enää pahata maailman mukana, vaan Jumalankansalainen on Valtakunnan lain mukaan elävä, Hengessä. ja siinä ei synnin mittaa enää täytetä. Eikä näin olekaan lain alla, vaan armonalla.
      Joka taas poistuu tuon armonalaisen matkanteon Jumalankäden suojeluksesta ja menee syntiin, hän on rikkomassa Jumalan lakia on synnin alla. Eli laki ei ole hävinnyt, siksi se on ikuinen.
      Muutes, katsopa mielenkiintoinen TV7 ohjelma se on monisäikeinen.
      https://www.tv7.fi/vod/player/52771/
      Löydät valon ja varjon näköalan

Jaha !

Taas kerran näitä "synnittömyys" opin julistajia !

Raamattu tuomitsee kovin sanoin kaltaisenne eksyttäjät:

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Siis sinä teet opeillesi Jeesuksesta valehtelijan !

Sinä eksytät itse itseäsi harhakuvitelmillasi omasta "synnittömyydestäsi" !

Ihmisestä ei tule synnitöntä millään !

• Anonyymi kirjoitti:

Jaha !

Taas kerran näitä "synnittömyys" opin julistajia !

Raamattu tuomitsee kovin sanoin kaltaisenne eksyttäjät:

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Siis sinä teet opeillesi Jeesuksesta valehtelijan !

Sinä eksytät itse itseäsi harhakuvitelmillasi omasta "synnittömyydestäsi" !

Ihmisestä ei tule synnitöntä millään !

Minkä Jumala on puhdistanut, älä sinäkään sano saastaiseksi.
      Perille ei pääse mitään epäpyhää, ja koska Jumala katsoo puhtaaksi, Herran opetuslapsi ei ole saastainen.
      Pietari ja liinavaate- katso opetus.
      Minulla on sijaiseni. Hän näytti syntini, jonka jälkeen sain katselle sijaisuhria, jonka veri vuoti tähteni. Tämä uhri riittää.
      Vai pitääkö alkaa mantrata verisillä Martti Lutherin käsillä, perisyntioppia?
      Ja ottaa osaa siihen holokaustin kansanmurhaan, mikä oli Martin vihakirjoituksen tulos. Ei kiitos.
      Riittää tuo sijaiseni, Hän on Jumalan Sana.
      Ja Sanassa on Valkeus - Jumalan tahto- eli laki. Jumalan valtakunnassa on laki ja sen toteuttamisen Voima on Pyhä Henki, jonka Hän antoi armonkansalaiselle - ja juuri sen tähden olen -opetuslapsi.
      Ja Jumala tuntee nimeltä, Elämänkirjan kirjanpidollisuuden tähden ja siksi menen, jos kuolen ajassa, niin Jumalan muitiin ja nousen autuaiden ylösotossa, viimeisen pasunan soidessa, Ylienkelin äänen kuuluessa, kun Jeesus Kuninkaana saapuu noutamaan omansa.
      Nousupaikka on haudanlepo.
      Näin se vain on. Lepään Kristuksessa, sijaisessani, muita välimiehiä eri kirkkokunnista en kaipaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Minkä Jumala on puhdistanut, älä sinäkään sano saastaiseksi.
      Perille ei pääse mitään epäpyhää, ja koska Jumala katsoo puhtaaksi, Herran opetuslapsi ei ole saastainen.
      Pietari ja liinavaate- katso opetus.
      Minulla on sijaiseni. Hän näytti syntini, jonka jälkeen sain katselle sijaisuhria, jonka veri vuoti tähteni. Tämä uhri riittää.
      Vai pitääkö alkaa mantrata verisillä Martti Lutherin käsillä, perisyntioppia?
      Ja ottaa osaa siihen holokaustin kansanmurhaan, mikä oli Martin vihakirjoituksen tulos. Ei kiitos.
      Riittää tuo sijaiseni, Hän on Jumalan Sana.
      Ja Sanassa on Valkeus - Jumalan tahto- eli laki. Jumalan valtakunnassa on laki ja sen toteuttamisen Voima on Pyhä Henki, jonka Hän antoi armonkansalaiselle - ja juuri sen tähden olen -opetuslapsi.
      Ja Jumala tuntee nimeltä, Elämänkirjan kirjanpidollisuuden tähden ja siksi menen, jos kuolen ajassa, niin Jumalan muitiin ja nousen autuaiden ylösotossa, viimeisen pasunan soidessa, Ylienkelin äänen kuuluessa, kun Jeesus Kuninkaana saapuu noutamaan omansa.
      Nousupaikka on haudanlepo.
      Näin se vain on. Lepään Kristuksessa, sijaisessani, muita välimiehiä eri kirkkokunnista en kaipaa.

Sama jaarittelija taas siis kyseessä !

Lue kunnolla ja ajatuksella !

Johannes puhuu tässä uskoville !

• Nykyajan uskovalla vegaanisuus on ainoa oikea vaihtoehto!!!

• Ei noin !

Vegaaniset kärsivät erilaisista puutostiloista !

Ihan vain tiedoksesi.

Ja siitä vegaanisuudesta Raamattu sanoo näin:

Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

Siis uskossa heikko syö vegaania Raamatun mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei noin !

Ihan vain tiedoksesi.

Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

Kaikella kunnioituksella, mutta olet väärässä. Vegaanisuus on nykyajan uskoville ainoa tosi ruokavalio.

• Pakanauskonnoissa eläimet olivat epäjumalia, joiden lihaan ei saanut koskea, koska se oli tabu. Voipi olla, että joillakin kristityksi kääntyneillä oli aluksi vaikeuksia alkaa syömään lihaa, koska se vaati tottumista uuteen asiaan.

Toinenkin syy vegaanisuuteen oli tavallisen kansan vähävaraisuus. Liha oli kallista ruokaa, mihin tavallisella kansalla ei aina ollut varaa kuin harvoin. Tavallinen kansan päivittäinen ruoka oli yleensä paistettu leipä, joka täytettiin kasviksilla. Viini oli tavallinen ruokajuoma, joka säilyi lämpimässäkin hyvin.

• Ihmisen suolisto ei voi tehdä kasvisruuasta B12 hermovitamiinia, joten se on otettava purkista.
      Eli vegaaniruokavalio ei ole ollut mahdollinen kuin nykyisin.
      Ruoka(valio) ei lähennä meitä Jumalaan.

• Vegaanien on turha täällä levittää uskontoaan.

1Korinttolaiskirje:
      8:8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei noin !

Ihan vain tiedoksesi.

Anonyymi 12.7.2019 19:33 kirjoitti.
      Ei noin !
      Ihan vain tiedoksesi.

Tutkihan kirjoituksia, mihin tuo viittaa, äläkä puhu kuin savolaiset läpiä päähäsi.
      Linjaus oli siinä, että joku jätti syömättä siinä, että oletti lihan olevan epäjumalille uhrattu ja siksi jätti syömättä.
      Ja tässä ei tarvitse ajatella, että siasta olisi kyse. vaan epäjumalan alttarin tuotteesta. Ja siksi turvautui ns. vegaaniin.

ts. tarkkuutta, tarkkuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei noin !
      Ihan vain tiedoksesi.

Tutkihan kirjoituksia, mihin tuo viittaa, äläkä puhu kuin savolaiset läpiä päähäsi.
      Linjaus oli siinä, että joku jätti syömättä siinä, että oletti lihan olevan epäjumalille uhrattu ja siksi jätti syömättä.
      Ja tässä ei tarvitse ajatella, että siasta olisi kyse. vaan epäjumalan alttarin tuotteesta. Ja siksi turvautui ns. vegaaniin.

Paavali kirjoittaa, että epäjumalia ei ole olemassa. Tästä seuraa, että epäjumalille uhrattua lihaakaan ei ole olemassa.
      Ruokasäädöksiin eksyy heikkohermoiset ja amerikkalaisen nettiuskonnon orjat toraistit.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei noin !
      Ihan vain tiedoksesi.

Tarkkuutta tarkkuutta vaan itsellesi !!!

Tuossa Room 14 luvussa ei puhuta yhtään mitään epäjumalille uhratusta lihasta !!!

Joten jospa nyt ihan ITSE lukisit kunnolla asiat !!!

Kuka nyt olikaan se "läpiä päähänsä puhuva savolainen" ???

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkkuutta tarkkuutta vaan itsellesi !!!

Tuossa Room 14 luvussa ei puhuta yhtään mitään epäjumalille uhratusta lihasta !!!

Joten jospa nyt ihan ITSE lukisit kunnolla asiat !!!

Kuka nyt olikaan se "läpiä päähänsä puhuva savolainen" ???

Läpiäkö katsotaan, eli otetaan sitten tarkkuutta.
      Rom 14:1-6 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä. (2) Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia. (3) Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa. (4) Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään. (5) Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. (6) Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

Piispa Kaila Romalaiskirjeen selitysteksessa s. 188 toteaa, ettei kasvisruuasta [hieman omin sanoin] tuomita. jae 6
      ja miksi näin.

Rom 14:14-17 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää. (15) Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut. (16) Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi; (17) sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
      1Ko 8:7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
      Tavallaan tässä liikutaan alueella, jossa puhutaan siitä, ettei vahingoiteta veljen "mielipidettä".
      Henkilökohtaisesti kuljen eri "poppoiden" ovista, aivan evankelumin tähden. Saatan jopa Jeesuksen nimessä, kävellä jahvettilaistenkin tilaisuuksiin siksi, että haluan Jeesusta kirkastaa rakkauden Hengessä.
      Mutta, jos joku veljeni siitä loukkaantuu, [omistani], niin silloin en mene hänen tähtensä, sillä Jumalan on kaikki maa - ja sana on vietävänä Lähettäjäni käskystä.

Se, että kiisteltäisiin savolaisittain, että saastainen on puhdas, meidän näkemyksen mukaan, niin ei se ihan näin mene. Mutta, kun menen pöytään, jossa on kaikennäköistä tarjottavaa- voin valintaa tehdä.
      Liha- ei ole kielletty, kun se mittasuhteet on oikeat, eli en ole vegaani, vaikka helluntalaisissa on vegaaneita, ainakin mitä minä tunnen vuosikymmenten varjossa.
      Ja tiedän vaikka tuolta Intian suunnalta sen, tv.n lähetysten kautta, kun on dokumentteja tuotu, siellä on kokonaisia kaupunkeja, jotka elävät vegaanisti, ja mitäpä sitä tuomitsemaan.
      Mutta, että me olisimme totuudellisia itse asiaan, niin jo terveyspuoli kertoo lihan ongelmista, mikä on tosi, ja kyllä se sika on ollut ongelma, juuri sen trikiinin tähden. Siksihän sitä tarkastellaan, ennenkuin myydään ja hylkyjä tulee juuri sairauden tähden.
      Kerran kysyin eräältä vegaanilta, että miksi? Syy oli hänellä se, että hän työskenteli juuri lihapuolen teurastamon laboratoriossa ja näki, kuinka silloin sairaasta eläimestä leikattiin "paha" pois ja loput meille evääksi.
      Jopa työkaverini - hän ei syönyt kun vaihtoi taloa, niin vaan balkanin makkaraa. Muuta ei kuulema pannut suuhunsa. Kysyin miksi?
      Hän totesi, että kun sitä valmistivat, kaikki koneet silloin puhdistettiin hyväksi ja paaras raaka-aine pantiin balkkani- makkaraan.
      No, siinä on miettimistä- että jotainhan on, siis ongelmaa.
      Lisäksi tänään on antibiootit - ettei tarviste enää kuureja syödä, kun se tulee lihan mukana. No, huumori huumorina. Mutta aivan vakavasti.
      Koskahan meidät tavoittaa antibiootille resistantti - kun eläinkunnasta saadaan terveiset elimistöön.
      Miten sitten sanotaan, kun tautia ei saada tapetuksi.
      Minulta tapettiin sairaalapöpö 9- vuotta sitten. Aivan terve mies saatiin sairaaksi. Sain terveet munuaiseni sairaalassa keskivaikeaan tilaan, kohta dialyysihoito on lähellä. Tiputettiin ne myrkyt, että jäin henkiin.
      Eli elämme vakavien asioiden äärellä. Vaikka lihaa syömme, kannattaa jo suosituksia alkaa lukemaan, jos siitäkin syystä, että runsas punaisenlihan syönti - tuo paksusuolen syövän ja avanteen. Sen kanssa ei ole kiva elää.
      Pohjois- Suomen ja Etelän ero näkyvissä tilastoissa.
      Täällä Etelä-Suomessa syömme suolistomme sairaaksi.
      Saati sitten, jos saastunut eläin tulisi matkalla nenänalle ja sian - saastaisuus tulisi karusti esiin.
      Minä en syö mitään kylmäsavustesikaa - vaikka kaupassa sitä kovasti myydään. Eikä terveydenpuolen muutakaan myrkytettyä säilykemakkaraa syö, on suolaisia, sekä munuaisille vaarallista tavaraa. En halua dialyysia, Juice Leskisen loppua tähän, vaikka Keskussairaalan lääkäri vasta kertoi terveiset, toinen munuainen on jo - jne. tuossa on dialyysi ja tuossa kuolema, ohjeistus.
      On vain yksi ruumis, sitä hoitaa suu, ja mitä siihen pannaan. Voihan se täälläkin olla epäjumala - se ruoka

• Anonyymi kirjoitti:

Läpiäkö katsotaan, eli otetaan sitten tarkkuutta.
      Rom 14:1-6 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä. (2) Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia. (3) Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa. (4) Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään. (5) Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. (6) Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

Piispa Kaila Romalaiskirjeen selitysteksessa s. 188 toteaa, ettei kasvisruuasta [hieman omin sanoin] tuomita. jae 6
      ja miksi näin.

Rom 14:14-17 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää. (15) Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut. (16) Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi; (17) sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
      1Ko 8:7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
      Tavallaan tässä liikutaan alueella, jossa puhutaan siitä, ettei vahingoiteta veljen "mielipidettä".
      Henkilökohtaisesti kuljen eri "poppoiden" ovista, aivan evankelumin tähden. Saatan jopa Jeesuksen nimessä, kävellä jahvettilaistenkin tilaisuuksiin siksi, että haluan Jeesusta kirkastaa rakkauden Hengessä.
      Mutta, jos joku veljeni siitä loukkaantuu, [omistani], niin silloin en mene hänen tähtensä, sillä Jumalan on kaikki maa - ja sana on vietävänä Lähettäjäni käskystä.

Se, että kiisteltäisiin savolaisittain, että saastainen on puhdas, meidän näkemyksen mukaan, niin ei se ihan näin mene. Mutta, kun menen pöytään, jossa on kaikennäköistä tarjottavaa- voin valintaa tehdä.
      Liha- ei ole kielletty, kun se mittasuhteet on oikeat, eli en ole vegaani, vaikka helluntalaisissa on vegaaneita, ainakin mitä minä tunnen vuosikymmenten varjossa.
      Ja tiedän vaikka tuolta Intian suunnalta sen, tv.n lähetysten kautta, kun on dokumentteja tuotu, siellä on kokonaisia kaupunkeja, jotka elävät vegaanisti, ja mitäpä sitä tuomitsemaan.
      Mutta, että me olisimme totuudellisia itse asiaan, niin jo terveyspuoli kertoo lihan ongelmista, mikä on tosi, ja kyllä se sika on ollut ongelma, juuri sen trikiinin tähden. Siksihän sitä tarkastellaan, ennenkuin myydään ja hylkyjä tulee juuri sairauden tähden.
      Kerran kysyin eräältä vegaanilta, että miksi? Syy oli hänellä se, että hän työskenteli juuri lihapuolen teurastamon laboratoriossa ja näki, kuinka silloin sairaasta eläimestä leikattiin "paha" pois ja loput meille evääksi.
      Jopa työkaverini - hän ei syönyt kun vaihtoi taloa, niin vaan balkanin makkaraa. Muuta ei kuulema pannut suuhunsa. Kysyin miksi?
      Hän totesi, että kun sitä valmistivat, kaikki koneet silloin puhdistettiin hyväksi ja paaras raaka-aine pantiin balkkani- makkaraan.
      No, siinä on miettimistä- että jotainhan on, siis ongelmaa.
      Lisäksi tänään on antibiootit - ettei tarviste enää kuureja syödä, kun se tulee lihan mukana. No, huumori huumorina. Mutta aivan vakavasti.
      Koskahan meidät tavoittaa antibiootille resistantti - kun eläinkunnasta saadaan terveiset elimistöön.
      Miten sitten sanotaan, kun tautia ei saada tapetuksi.
      Minulta tapettiin sairaalapöpö 9- vuotta sitten. Aivan terve mies saatiin sairaaksi. Sain terveet munuaiseni sairaalassa keskivaikeaan tilaan, kohta dialyysihoito on lähellä. Tiputettiin ne myrkyt, että jäin henkiin.
      Eli elämme vakavien asioiden äärellä. Vaikka lihaa syömme, kannattaa jo suosituksia alkaa lukemaan, jos siitäkin syystä, että runsas punaisenlihan syönti - tuo paksusuolen syövän ja avanteen. Sen kanssa ei ole kiva elää.
      Pohjois- Suomen ja Etelän ero näkyvissä tilastoissa.
      Täällä Etelä-Suomessa syömme suolistomme sairaaksi.
      Saati sitten, jos saastunut eläin tulisi matkalla nenänalle ja sian - saastaisuus tulisi karusti esiin.
      Minä en syö mitään kylmäsavustesikaa - vaikka kaupassa sitä kovasti myydään. Eikä terveydenpuolen muutakaan myrkytettyä säilykemakkaraa syö, on suolaisia, sekä munuaisille vaarallista tavaraa. En halua dialyysia, Juice Leskisen loppua tähän, vaikka Keskussairaalan lääkäri vasta kertoi terveiset, toinen munuainen on jo - jne. tuossa on dialyysi ja tuossa kuolema, ohjeistus.
      On vain yksi ruumis, sitä hoitaa suu, ja mitä siihen pannaan. Voihan se täälläkin olla epäjumala - se ruoka

Yhä vain jatkat jauhamistasi !

Ja sekoitat puurot ja vellit sekavaksi hutuksi !

Tuo 1Kor 8 luku on oma lukunsa ja opetuksensa !

Eli siinä Paavali puuttuu asiaan epäjumalille urhartun lihan syömiseen !

Se alkaa siis sanoilla:

1. Kor. 8:1 Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

Mutta Room 14 opetuksessa ei puhuta yhtään mitään epäjumalille uhratuista !

Se alkaa sanoilla:

1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
      2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

Joten älä sotke eri Raamaatun opetuksia sekaisin !

Sinulle tiedoksi se, että lakiliittoon kuuluivat siis "epäpuhtaat" eläimet ja niiden syöminen, ja tuossa Room 14 kohdassa siis puututaan tähän juutalaisten väärään riippumisen yhä lakilitossa ja sen säädöksissä, jotka Raamatun mukaan siis olivat vain lihan sääntöjä ja voimassa vain sen lakiliiton olemassa olon ajan !

Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

Eli kyse on eri asioista ja eri opetuksista, toinen puutuu siis epäjumalille uhrattuun lihan syömisen, toinen taas siihen, mitä uskova voi uudessa liitossa hyvällä omalla tunnolla syödä, välittämättä siis lakiliiton lakkautetuista LIHAN SÄÄNNÖISTÄ.

• Anonyymi kirjoitti:

Yhä vain jatkat jauhamistasi !

Ja sekoitat puurot ja vellit sekavaksi hutuksi !

Tuo 1Kor 8 luku on oma lukunsa ja opetuksensa !

Eli siinä Paavali puuttuu asiaan epäjumalille urhartun lihan syömiseen !

Se alkaa siis sanoilla:

1. Kor. 8:1 Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

Mutta Room 14 opetuksessa ei puhuta yhtään mitään epäjumalille uhratuista !

Se alkaa sanoilla:

1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
      2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.

Joten älä sotke eri Raamaatun opetuksia sekaisin !

Sinulle tiedoksi se, että lakiliittoon kuuluivat siis "epäpuhtaat" eläimet ja niiden syöminen, ja tuossa Room 14 kohdassa siis puututaan tähän juutalaisten väärään riippumisen yhä lakilitossa ja sen säädöksissä, jotka Raamatun mukaan siis olivat vain lihan sääntöjä ja voimassa vain sen lakiliiton olemassa olon ajan !

Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

Eli kyse on eri asioista ja eri opetuksista, toinen puutuu siis epäjumalille uhrattuun lihan syömisen, toinen taas siihen, mitä uskova voi uudessa liitossa hyvällä omalla tunnolla syödä, välittämättä siis lakiliiton lakkautetuista LIHAN SÄÄNNÖISTÄ.

Älä ala Marttineuvojaksi juutalaisille. Juuri pakanat, muotouskonnolliset murhamiehet kirkoissa, se saa aikaiseksi peittovaatteen juutalaisille silmille, että he eivät näe "osa" Kristukseen.
      Eli pakanakristillisyys on saastainen omine vaatteineen.
      Mutta, muista se, että kun Apostolit julistivat pelastusta, oliko raamattusi kainalossa, painettuna ja präntättynä josta sinä mittaat?
      Ei, ei ollut. Vaan se Vanhatestamentti, Kirjakääröt, ne todistavat Jeesuksesta, ts. kirjoitukset.
      Kirjoitukset lähtevät jo ennen luomista. Sapatin Herra- on Luoja.
      Luomiskertomus on kirkasta valoa- jota nykypäivän muotouskonnollisuus ei monet tajua pätkän vertaa, ellei kysäse Herran kansalta - Jerusalemista.
      Sieltä tulee se oppi ja opetus.
      Pakana- siis epäjumalanpalvelijat- suomeksi kristityt, saastutetut hapatteella, ne ovat yhtälailla hukassa, monessa asiassa perinneoppeineen ja sillä juuri tehdään tyhjäksi Jumalan Sana.
      Jos katoliset eivät olisi ottaneet Apostolien oppia haltuun ja tehnyt siitä muotouskontoa, meillä olisi Suomessakin erilainen Siion tänään.
      Tavallaan, vaikka Marttia en fanita - hänen harhaisen ja vihakirjoitusten tähden, hänkin kävi katolista harhaa vastaan. Mutta uskonpuhdistuksen pitäisi mennä eteenpäin, eikä jämähtää paikalleen.
      Eli palata Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan lähteille. Siitähän on kyse.

Eli revi siitä.

Jäin tässä miettimään sitä, että kun ja koska Lutherin Martti -kuukaudessa- käänsi Uudentestamentin jostain; ) eli käänsi ja loi saksanpojan kielelle, joka tehden uusia sanoja niin tämän uudentestamentin, kirjoitus, kuinka alkuperäisen Hengellisen sisällön se sitten sai?
      Tarkoitan jokaista sanaa ja käsitettä. Siis käännös ja kieli.
      Toinen lainaus mietteeni on, että lue se koko Heb 9 luku ja mieti siitä se jaepäätelmäsi. Kyseessä on seremoniallisen varjolain aikakauden päätös, johon päättyi eläinuhraaminen, ja se oli väliaikainen, siksi siitä piti kirjoittaa juutalaisille, että se oli vertauskuva. Vertauskuvahan on tavallaan varjo. Varjo lankeaa, kun on Valo olemassa. Ja tämä valo on Kristus. Siksi vanhanliitonajan seurakunta on varjolain aikainen Herran kansa, ja uhrit ovat varjolain aikaiset ja ne päättyivät ristiin. Tuli se Valkeus, jonka viesti lähti jo ennen luomista Sanan merkityksessä, johon on kaikki luotu. Pelastus on Jumalantyö.
      Eli rualle ja jomalle tulee uusi näköala.
      Mutta, saastunut eläin se ei puhdistu. Huomaa tämä ero

• Heb 9:1-28 Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö. (2) Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä". (3) Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin"; (4) siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut, (5) ja arkin päällä kirkkauden kerubit varjostamassa armoistuinta. Mutta näistä nyt ei ole syytä puhua kustakin erikseen. (6) Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan, (7) mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä. (8) Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo. (9) Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa, (10) vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti. (11) Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, (12) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. (13) Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, (14) kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! (15) Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. (16) Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; (17) sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. (18) Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty. (19) Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, (20) sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt". (21) Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. (22) Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. (23) On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. (24) Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. (25) Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, (26) sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. (27) Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, (28) samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

• Muistetaan vielä se, että varjolainkansan Ilmestysmaja, se on mallinnus taivaista ja Jumala antoi tekijöille armolahjat toteuttaa se. Ja tuohon majaan Herra on laskenut tulensa, myös ensimmäiseen temppeliin ja sitten Helluntaina - kun vuodatettiin Pyhä Henki tulen liekeissä, on kolmas kerta, kun tulta käytettiin merkkinä Jumalan läsnäolosta.
      Siis Jumalalla on vain Yksi kansa, Hän on sen johdossa ja tuo Itseään julki niissä paikoissa ja toiminnoilla, minkä Hän on tarkoitukseen valinnut.
      Nyt temppeli on Hengellisenä huoneena Herran omat - siis opetuslapset.
      Aabrahamin tavoin Jumalaan uskovat.
      Ja tässä jätetään isien kodit, eli kirkkokunnat ja lähdetään kohti luvattua.
      Eli ollaan niitä opetuslapsia. Opetuslapset seuraavat sijaistaan Jeesusta.
      Hän antaa esimerkin, ohjeen ja neuvon, sekä Pyhän Hengen kirkastamaan, valaisemaan Jumalan tahdon polullemme.
      Ja tässä tarkastelemme sitä, mistä Jumala haluaa varjella meitä.
      Toteamme sen, että maailma ei ole Edeniä. Vaikka ravintoketju on ihmisellä olemassa, niin Jumala ilmitoi saastaiset ja puhtaat, jopa arkissa huomattiin jaotus. Esimerkki pelastuksesta , kasteesta, Kristuksesta jne.
      Puhtaan ravintoketju ja saastaisen ravintoketju.
      Saastainen syö raatoja ja me tiedämme sen, että raato kantaa ongelmaa ja se saastuttaa jatkokäyttäjän. Jokohan sokeus poistuu, kun Sanan valoa tuo näköalaan ja valon, sekä varjonkautta näkyvyys tuottaa tulosta.
      Näemme ääriviivat. Terveysjärjestelmäkin valossa katsoo, onko terveyttä, tai ei. Ei ne pimeässä sitä katso. Joku valo siinä on.
      Valon muotoja on monenlaista. Määrätyllä laseilla ja valolla nähdään saasteet.
      Että silleen. Taidan mennä maate. Selkä vihottelee, että pitää yöllä valvoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Muistetaan vielä se, että varjolainkansan Ilmestysmaja, se on mallinnus taivaista ja Jumala antoi tekijöille armolahjat toteuttaa se. Ja tuohon majaan Herra on laskenut tulensa, myös ensimmäiseen temppeliin ja sitten Helluntaina - kun vuodatettiin Pyhä Henki tulen liekeissä, on kolmas kerta, kun tulta käytettiin merkkinä Jumalan läsnäolosta.
      Siis Jumalalla on vain Yksi kansa, Hän on sen johdossa ja tuo Itseään julki niissä paikoissa ja toiminnoilla, minkä Hän on tarkoitukseen valinnut.
      Nyt temppeli on Hengellisenä huoneena Herran omat - siis opetuslapset.
      Aabrahamin tavoin Jumalaan uskovat.
      Ja tässä jätetään isien kodit, eli kirkkokunnat ja lähdetään kohti luvattua.
      Eli ollaan niitä opetuslapsia. Opetuslapset seuraavat sijaistaan Jeesusta.
      Hän antaa esimerkin, ohjeen ja neuvon, sekä Pyhän Hengen kirkastamaan, valaisemaan Jumalan tahdon polullemme.
      Ja tässä tarkastelemme sitä, mistä Jumala haluaa varjella meitä.
      Toteamme sen, että maailma ei ole Edeniä. Vaikka ravintoketju on ihmisellä olemassa, niin Jumala ilmitoi saastaiset ja puhtaat, jopa arkissa huomattiin jaotus. Esimerkki pelastuksesta , kasteesta, Kristuksesta jne.
      Puhtaan ravintoketju ja saastaisen ravintoketju.
      Saastainen syö raatoja ja me tiedämme sen, että raato kantaa ongelmaa ja se saastuttaa jatkokäyttäjän. Jokohan sokeus poistuu, kun Sanan valoa tuo näköalaan ja valon, sekä varjonkautta näkyvyys tuottaa tulosta.
      Näemme ääriviivat. Terveysjärjestelmäkin valossa katsoo, onko terveyttä, tai ei. Ei ne pimeässä sitä katso. Joku valo siinä on.
      Valon muotoja on monenlaista. Määrätyllä laseilla ja valolla nähdään saasteet.
      Että silleen. Taidan mennä maate. Selkä vihottelee, että pitää yöllä valvoa.

Plaa plaa plaa plaa...

Selitystä selitystä selityksen perään.

Yrität näköjään hukuttaa asian ja oman erehtymisesi/eksymisesi loputtomaan selitysten tulvaan !

Mutta se kikka ei kanssani onnistu !

Jumala ITSE on antanut KAIKEN LIHAN ihmiselle ravinnoksi jo alussa !!!

Joten miksi taistelet Jumalaa ja Hänen Sanaansa vastaan ???

Sinä itse sanoit, että varjolaki oli vain varjoa, mutta se oli myös vain" kuvaa" eikä itse asiain olemus, eli nuo eläimet ja uhraamiset kertovat vain "kuvina" uuden liiton Hengellisistä asioista !

Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo,

Hepr. 9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen

Eli miksi sitten itse otat ne suoraan, etkä vain "kuvina", jota ne ovat oikeasti ???

Siis jos kaikki muukin vanhassa liitossa oli vain kuvaa ja varjoa, niin miksi et ymmärrä sitä, että myös ne ruoka ja juoma säädöksetkin sitä olivat, eivätkä siis todellista asiain olemusta eli uuden liiton Hengellistä todellisuutta ???

Linjasi ei ole looginen ollenkaan, osa on kuvaa ja varjoa ja sitten osa ei sitä muka olekkaan !!!

Mutta pysy nyt asiassa, äläkä selittele diibadaabaa ja älä yritä hukuttaa eksymystäsi ja väärää tulkintaasi loputtomiin asiaan kuulumattomiin selittelyihin KIITOS !

• sisin on tärkein-

"te puhdistatte kyllä vadin ulkokuoren muta sisältä olette täynnä raadeltavia susia"

lukee raamatussa.

• Väärä alusta keskusteluun,,, vatijutussa.
      Sisinkin on ruumiissa, joka on Pyhän Hengen temppeli. Ja kun sisin on Herran, niin ruumiskin on pidettävä kunnossa.
      Tuskin siihen kannatta hankkia matoa kalvamaan liian aikaisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Väärä alusta keskusteluun,,, vatijutussa.
      Sisinkin on ruumiissa, joka on Pyhän Hengen temppeli. Ja kun sisin on Herran, niin ruumiskin on pidettävä kunnossa.
      Tuskin siihen kannatta hankkia matoa kalvamaan liian aikaisin.

Jumala tahtoo kuitenkin laupeutta eikä uhria. Hänelle mieluista olisi, jos ruokkisi nälkäisiä, eikä hifistelisi ruokasäädöksillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala tahtoo kuitenkin laupeutta eikä uhria. Hänelle mieluista olisi, jos ruokkisi nälkäisiä, eikä hifistelisi ruokasäädöksillä.

Ruokasäädökset eivät ole uhraamista, vaan ruokasäädösten noudattaminen on Jumalan rakastamista. Jos ei noudata ruokasäädöksiä, niin Herran Jeesuksen tehdessä paluun, joutuu tuhon omaksi.

2 Tess 1:kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
      8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

• Anonyymi kirjoitti:

Ruokasäädökset eivät ole uhraamista, vaan ruokasäädösten noudattaminen on Jumalan rakastamista. Jos ei noudata ruokasäädöksiä, niin Herran Jeesuksen tehdessä paluun, joutuu tuhon omaksi.

2 Tess 1:kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
      8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

Herää jo harhoistasi !

Jumala teki lakiliiton vain juutalaisten kanssa !!!

Ei pakanoita koskenut se liitto mitenkään, vaan pakanat jatkoivat Jumalan alkuperäisen sanan mukaan toimimista:

Niin ja lakiliiton säädökset koskivat lakilliton aikaa, ja se päättyi Kristuksee !

Niin ja tiedoksesi vielä se, että Jumalan kansasta oksastettiin kaikki ne pois, jotka eivät hyväksyneet muutosta eli uutta liittoa vanhan tilalle !

19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
      20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta.

Eli juutalaiset lakkasivat olemasta Jumalan kansa siinä kohtaa !

Nyt vain ja ainoastaan uudestisyntyneet uskovat kuuluvat Jumalan kansaan ja Jumalan lasten joukkoon !

Hepr. 8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

• Anonyymi kirjoitti:

Herää jo harhoistasi !

Jumala teki lakiliiton vain juutalaisten kanssa !!!

Ei pakanoita koskenut se liitto mitenkään, vaan pakanat jatkoivat Jumalan alkuperäisen sanan mukaan toimimista:

Niin ja lakiliiton säädökset koskivat lakilliton aikaa, ja se päättyi Kristuksee !

Niin ja tiedoksesi vielä se, että Jumalan kansasta oksastettiin kaikki ne pois, jotka eivät hyväksyneet muutosta eli uutta liittoa vanhan tilalle !

19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
      20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta.

Eli juutalaiset lakkasivat olemasta Jumalan kansa siinä kohtaa !

Nyt vain ja ainoastaan uudestisyntyneet uskovat kuuluvat Jumalan kansaan ja Jumalan lasten joukkoon !

Hepr. 8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

Sinä puhut pelkää roskaa ja sovellat Raamattua väärin kuin Saatana.

Ensinnäkin uutta liittoa ei ole tehty pakanoitten kanssa vaan ainoastaan Israelin kansan kanssa. Liittoa asetettaessa ei ollut läsnä yhtään pakanaa. Jeesus käski opettaa lakinsa kaikille kansoille, jotta he voivat Paavalin sanojen mukaan oksastaa itsensä Israelin kansaan. Pakana pelastuu, jos hän uskossa Jeesukseen Kristukseen tekee parannuksen lain rikkomisesta.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia, vaan palauttamaan Israelin kansan lainkuuliaisuuden kirjoittamalla Tooraan sydämeen, jotta ihmiset Tooraa noudattaisivat.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. [Jes. 51:16, Jes. 59:21]
      34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

Hes 36:26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
      27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhut pelkää roskaa ja sovellat Raamattua väärin kuin Saatana.

Ensinnäkin uutta liittoa ei ole tehty pakanoitten kanssa vaan ainoastaan Israelin kansan kanssa. Liittoa asetettaessa ei ollut läsnä yhtään pakanaa. Jeesus käski opettaa lakinsa kaikille kansoille, jotta he voivat Paavalin sanojen mukaan oksastaa itsensä Israelin kansaan. Pakana pelastuu, jos hän uskossa Jeesukseen Kristukseen tekee parannuksen lain rikkomisesta.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia, vaan palauttamaan Israelin kansan lainkuuliaisuuden kirjoittamalla Tooraan sydämeen, jotta ihmiset Tooraa noudattaisivat.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. [Jes. 51:16, Jes. 59:21]
      34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

Hes 36:26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
      27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Höpö höpö !

Pakanat eivät ole oksastettu Isrelin kansaan !

Joten ihan täyttä valhetta levittelet

Meidät on oksastettu Kristukseen, eikä juutalaisiin !!!

1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
      3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
      4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

Sitten uusi liitto on tehty kaikkien ihmisten kanssa, eikä vain juutalaisten !

Juutalaisille se piti ENSIN ilmoittaa, mutta kun he eivät ottaneet vastaan, kuten et sinäkään niin sitten oli pakanoiden aika !!!

Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

Ap. t. 11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !

2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
      4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

Juutalaisille se piti ENSIN ilmoittaa, mutta kun he eivät ottaneet vastaan, kuten et sinäkään niin sitten oli pakanoiden aika !!!

Ap. t. 11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".

>>>Pakanat eivät ole oksastettu Isrelin kansaan !<<<

Puhut taas valhetta, minkä pystyn taas todistamaan Raamatulla, että villistä metsäoliivipuusta irrotetut pakanat oksastetaan jaloon oliivipuuhun, joka on Israel. Juurinesteen pakanoille antaa Israel, koska pakanat on liitetty Israelin kansaan, jos he noudattavat lakia.

Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin. [Jes. 56:6,7]

Room 11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä, [Jer. 11:16; Ef. 2:19]
      18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua. [Joh. 4:22]

Sak. 2:11 Tuona päivänä monet kansat liittyvät Herraan, ja niistäkin tulee hänen kansaansa. Hän itse asettuu asumaan sinun luoksesi. Silloin sinä ymmärrät, että Herra Sebaot on lähettänyt minut sinun luoksesi.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !

>>>Sitten uusi liitto on tehty kaikkien ihmisten kanssa, eikä vain juutalaisten<<<

Puhut taas väärin. Kaikki Jumalan liitot Abrahamin jälkeen on tehty vain Israelin kansan kanssa. Raamattu mainitsee, että uusi liitto on solmittu vain Israelin kansan kanssa. Pakanoiden on liityttävä Israelin kansaan, jos he haluavat uuteen liittoon, mutta se edellyttää sitä, että pakanat alkavat tottelemaan lakia.

Koita keskittyä ja lukea edes kerran nämä jakeet, jossa tämä asia on ilmoitettu aivan selvästi.

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Sitten uusi liitto on tehty kaikkien ihmisten kanssa, eikä vain juutalaisten<<<

Puhut taas väärin. Kaikki Jumalan liitot Abrahamin jälkeen on tehty vain Israelin kansan kanssa. Raamattu mainitsee, että uusi liitto on solmittu vain Israelin kansan kanssa. Pakanoiden on liityttävä Israelin kansaan, jos he haluavat uuteen liittoon, mutta se edellyttää sitä, että pakanat alkavat tottelemaan lakia.

Koita keskittyä ja lukea edes kerran nämä jakeet, jossa tämä asia on ilmoitettu aivan selvästi.

Syvää on pimeytesi ja harhasi !!!

Kuinka joku voikin olla noin pahasti eksynyt ja noin syvässä pimeydessä ???

Lukisit edes vähän enemmän Raamattua !

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
      8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
      9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
      10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
      11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

14 Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
      15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
      16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
      17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
      18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.
      19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
      20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
      21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
      22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;
      23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
      24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
      25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
      26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
      27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
      28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Oletko sinä repinyt omasta Raamatustasi nämä Totuuden Sanat kokonaan pois ???

Vai heittäännytkö vain tietämättömäksi ????

Joten HERÄÄ JO HARHOISTASI !!!

• http://www.saunalahti.fi/arnoldus/trikiini.html

leike ammattimieheltä

Eli puhdasta on trikiinikin uskovan suolistossa, niinhän se on. Sanan mukaan syödään ja nautitaan jälkiseurauksista.

Trikiinin toukat kaivautuvat suolen seinämään ja jopa seinämän läpi vatsaonteloon. Pian toukat kulkeutuvat imusuonia pitkin vereen ja sen mukana kaikkialle elimistöön. Lopuksi ne hakeutuvat erityisesti poikkijuovaiseen lihaskudokseen. Niiden mielipaikkoja ovat varsinkin pallean, silmien, niskan, nielun, kurkunpään ja kielen lihakset, mutta myös raajojen lihakset ja usein myös sydänlihas. Toukkien asettuessa lihaksiin esiintyy vaikeissa tapauksissa kuumetta 40—41 astetta ja hourailua. Toukat voivat aiheuttaa myös aivotulehduksen. Kuumeilu saattaa kestää 6—7 viikon ajan. Trikinoosi on usein hengenvaarallinen tauti. Tautiin kuolee keskimäärin 5—15 % sairastuneista, mutta vaikeissa tartunnoissa kuolleisuus on ollut jopa 30 %.

Toukkien valtaamat lihakset ovat särkeviä ja kosketusarkoja sekä liikutettaessa aristavia ja kankeita. Silmäluomissa esiintyy usein turvotusta. Silmien sidekalvoissa voidaan havaita sarveiskalvon lähellä pieniä verenpurkautumia, samoin sormien ja varpaiden kynsien alla. Toukkien koteloituminen kudoksissa alkaa noin 17. päivänä taudin tartunnasta ja kestää 2 viikkoa. Sen aikana toukka kasvaa, kiertyy spiraaliksi ja kehittää ympärilleen kotelon. Vasta tämän vaiheen jälkeen trikiini on taas lisääntymiskykyinen. Kotelo alkaa kalkkiutua noin kuuden kuukauden kuluttua. Lihakseen koteloituneet toukat kuolevat yleensä muutaman vuoden kuluessa, mutta toisinaan niiden on todettu säilyvän elossa jopa yli 20 vuotta.

Joskus trikiinin toukkia on osoitettavissa ulosteista taudin alkuvaiheessa ja veressä 9. päivänä tartunnasta. Valkosolujen ja erityisesti eosinosolujen määrä veressä lisääntyy. Trikiinit muodostavat myrkkyä, joka aiheuttaa elimistössä vasta-aineiden muodostumista. Niiden seurauksena tauti on varmistettavissa ihokokeella (Bachmanin koe) tai verinäytteillä kahden-kolmen viikon kuluttua tartunnan saamisesta. Trikiinien tunkeuduttua lihaksiin tauti voidaan todeta myös niistä otetun näytteen avulla. Tiabendatsoli -niminen lääke tehoaa taudin alkuvaiheessa suolistossa oleviin trikiineihin, mutta myöhemmin tautiin voidaan käyttää vain oireenmukaista hoitoa.
    Koska trikiinitauti on hankala ja vaarallinenkin, ovat yhteiskunnat pyrkineet ehkäisemään taudin esiintymistä määräämällä tarkastuspakon myytävälle ja elintarvikkeiden valmistukseen käytettävälle lihalle. Erityisesti sikojen kotiteurastus aiheutti teurasjätteiden huonon käsittelyn seurauksena trikiinitaudin leviämisvaaran myös rottien välityksellä. Saksalainen patologi Rudolf Virchow ehdotti Saksassa 1860-luvulla todettujen trikinoosiepidemioiden johdosta pakollista lihan trikiinitarkastusta. Tarkastukset aloitettiin Berliinissä vuonna 1865 ja koko Preussissa vuonna 1878. Suomessa aloitettiin lihan trikiinitarkastus Helsingissä vuonna 1876 ja yleinen lihantarkastustoiminta käynnistyi Oulussa vuonna 1898.

Suomessa valtakunnallinen lihan trikiinitarkastus perustuu alunperin vuonna 1922 voimaan tulleeseen lihantarkastuslakiin. Meillä tarkastetaan nykyään kaikki myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen tuleva sian liha ja muu mahdollisesti trikiinejä sisältävä ravinnoksi käytettävä liha. Tarkastus tapahtuu eläimen munuaistapeista tai pallean lihaksesta otetuista näytteistä, karhuilla myös puremalihaksista otetuista näytteistä. Suomessa todetaan vuosittain keskimäärin parisenkymmentä trikiinejä sisältävää ruhoa, jotka hylätään ja hävitetään. Trikiinitaudin ehkäisyyn kuuluu olennaisena osana sikaloiden ja villisikatarhojen kunnollinen hoitaminen. Siat saavat trikiinejä itseensä syödessään niiden saastuttamia rottia, riistaa tai teurasjätettä. Sen vuoksi sikalat ja sikatarhat olisi pidettävä vapaina rotista ja sioille ei saisi antaa ravinnoksi kuumentamatta tai kunnollisesti pakastamatta sellaisten eläinten lihaa tai teurasjätettä, jotka voivat olla trikiinien saastuttamia. Myös teurastamoiden huolellisella hoidolla on merkitystä tartuntaketjun katkaisijana.

Kirjoitus on luonnosteltu 1993, tarkistettu maaliskuussa 2000.

Lukekaas ja miettikääs, kun sitä kettinkiä paskannatte Jeesuksen nimessä.

• Herää jo harhoistasi !

Raamattu ei kiellä maidon nauttimista, ja käsittelemätön maito tappoi aikoinaan ihmisiä, ihan siinä missä jotkut loisetkin !

Joten joku loinen ei ole mikään peruste judaistien ruokasäädöksille !

• Anonyymi kirjoitti:

Herää jo harhoistasi !

Raamattu ei kiellä maidon nauttimista, ja käsittelemätön maito tappoi aikoinaan ihmisiä, ihan siinä missä jotkut loisetkin !

Joten joku loinen ei ole mikään peruste judaistien ruokasäädöksille !

Käärmeen kieli taas.
      Maito toisaalta on elukan ruokaa kasvaville, niinkuin äidinmaito tissiruokana vauvalle.
      Vai ajatteletko, että saat sian trikiinistä puhtaaksi, jos se sellainen on?

Jos otetaan hylamaidot kaupasta, niin hoksaat, että vesi on paras.
      Eli väitteesi on lihan puhetta.
      Jos mietitään, että karmaiseva sodanmalja tulee juotavaksi, palataan kivikauteen, niin kannattaako ottaa "kirjoitukset" oppaaksi ja jättää sika villiksi luontoon. SE kertokoon totuuden.
      Se sika ei tarvitse muutakuin syödä yhden rotan, jossa on trikiini, ja senjälkeen kun olet sen syönyt, ne kaivelee sinun silmäsi, mietipä sitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Käärmeen kieli taas.
      Maito toisaalta on elukan ruokaa kasvaville, niinkuin äidinmaito tissiruokana vauvalle.
      Vai ajatteletko, että saat sian trikiinistä puhtaaksi, jos se sellainen on?

Jos otetaan hylamaidot kaupasta, niin hoksaat, että vesi on paras.
      Eli väitteesi on lihan puhetta.
      Jos mietitään, että karmaiseva sodanmalja tulee juotavaksi, palataan kivikauteen, niin kannattaako ottaa "kirjoitukset" oppaaksi ja jättää sika villiksi luontoon. SE kertokoon totuuden.
      Se sika ei tarvitse muutakuin syödä yhden rotan, jossa on trikiini, ja senjälkeen kun olet sen syönyt, ne kaivelee sinun silmäsi, mietipä sitä.

Herää harhoistasi !

Olen koko ikäni syönyt sikaa ja muuta "saastaista" kaksin käsin, enkä ole vahinkoa kärsinyt !!!

Sinä taistelet Sanaa eli Jumalaa vastaan opeillasi:

18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
      19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
      20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
      21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
      23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

Jeesus ITSE sanoi kaikki ruuat puhtaiksi, mutta sinä väität Jeesuksen sanoja valheeksi !!!

Sana eli Jeesus On Totuus !

Mutta nyt sinä väitätkin, että Jeesus on valehtelija ja sinä itse olet totuus !

Oikeasti hei, mieti nyt edes hetki sitä, mitä sinä oikein touhuat !

• Anonyymi kirjoitti:

Herää harhoistasi !

Olen koko ikäni syönyt sikaa ja muuta "saastaista" kaksin käsin, enkä ole vahinkoa kärsinyt !!!

Sinä taistelet Sanaa eli Jumalaa vastaan opeillasi:

18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
      19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
      20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
      21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
      23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

Jeesus ITSE sanoi kaikki ruuat puhtaiksi, mutta sinä väität Jeesuksen sanoja valheeksi !!!

Sana eli Jeesus On Totuus !

Mutta nyt sinä väitätkin, että Jeesus on valehtelija ja sinä itse olet totuus !

Oikeasti hei, mieti nyt edes hetki sitä, mitä sinä oikein touhuat !

>>>>Jeesus ITSE sanoi kaikki ruuat puhtaiksi<<<<

Jeesus ei koskaan julistanut mitään saastaisia ruokia syömäkelpoisiksi. Jeesus ei julistanut kaikkia ruokia puhtaiksi.

Raamatussa on ilmiselvä väärä käännös. Alkukielessä ei ole sanoja, "Näin hän sanoi". Jeesus ei kumonnut tässä jakeessa ruokasäädöksiä, vaan alkukielellä luettuna suoraan hän tarkoittaa, että pesemättömillä käsillä syöminen ei saastuta ruokaa syömäkelvottomaksi, koska käsien kautta tuleva lika