Sillä Ruotsin Migri on myöntänyt syyskuun loppuun mennessä 89 120 oleskelulupaa, jotka jakautuvat seuraavasti:
Afgaanilain eli opiskelulain perustella 2 349.
Turvapaikanhakijat 10 863.
Turvapaikanhakijan omaiset 22 961.
Opintojen perustella 9 670.
Työperäiset 22 996.
Työperäisten omaiset 10 804
Muut omaiset 9 477.
Kuluvasta vuodesta tulee siten kolmanneksi suurin vuosi myönnettyjen oleskelulupien suhteen. Uusi väkimäärä vastaa Kuopion tai Lahden kokoista kaupunkia. Loppuvuodesta voi mahdollisesti tulla vielä huippu tulijoissa, sillä hallitus päätti hiljattain helpottaa perheenyhdistämisiä ”erityisen herkissä” tapauksissa.
Ruotsi jatkaa mamutuslinjalla
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kun kertoo maahanhaalimistilastot puolellatoista, niin päästään lähemmäksi totutta. Ruotsi on jo pilalla ja mädättäminen jatkuu maailman tappiin. Vaikea kuvitella sellaista skenariota, jossa Ruotsin yhteiskunnalliset ongelmat vähenisivät tulevaisuudessa. Sosiaaliturva ja tulonsiirrot vetävät kehitysmaalaisia kuin liimapaperi kärpäsiä. Työperäinen maahanmuutto on eräs suurimpia kusetuksia. Kehitysmaista tulleet "työperäiset maahanmuuttajat" ovat samassa suhteessa työttöminä ja pois työmarkkinoilta kuin Suomessakin. Ruotsissa vaaditaan että maasta olisi poistettava 500.000 ulkomaalaistaustaista yhteiskunnan rauhoittamiseksi. Hallitus ja päättäjät haalivat kehitysmaalaisia lisää 150.000 vuosivauhdilla. Sopeutumisongelmia tiedosssa seuraavien 500 vuoden ajaksi nyt ainakin.
- Anonyymi
Niinpä. Jos poistettava 500.000, niin sehän on just se luku, joka suomalaisia sinne muutti.
Ruotsi on vähentänyt paljon pakolaisuutta. Ja tulee vähentämään enemmänkin.
Nyt hallituksessa Vihreät on vastaan sosiaalidemarien pakolaisuuden vähentämistä ainakin puolella. Toivottavasti ei hallitus kaadu tähän.
Vihreät, siis Miljöpartiet haluaa kaikkien tulevan tänne. Sosiaaligemarit ei. Mutta sossujen on yritettävä tehdä kompromissejä Miljöpartiet kanssa.- Anonyymi
Älä unta näe, että nykyinen Ruotsin punavihreä hallitus vähentäisi mamutusta!Muuta kun vain silmänlumeeksi harhauttaaksen ruotsalaista kansaa ja äänestäjiä.
Tiedät sen hyvin, mutta olet itse ruotsalaisvastainen mamuttajasuvakki. Siis vaikka itsekin olet mamu, mutta sellaisiahan te vasurit olette... Anonyymi kirjoitti:
Älä unta näe, että nykyinen Ruotsin punavihreä hallitus vähentäisi mamutusta!Muuta kun vain silmänlumeeksi harhauttaaksen ruotsalaista kansaa ja äänestäjiä.
Tiedät sen hyvin, mutta olet itse ruotsalaisvastainen mamuttajasuvakki. Siis vaikka itsekin olet mamu, mutta sellaisiahan te vasurit olette...Joo, olen todellakin perillä Ruotsin politiikasta ja tiedän mikä on Sosialidemarien kanta amaahanmuuttoon, mutta valitettavasti S joutuu neuvottelemaan asiasta Miljöpartiet kanssa ja se on miljöpartiet jotka haluaisi tänne enemmän pakolaisia. Se on politiikkaa, ottamista ja antamista. Yksikään puolue ei voi yksin sanella mitä tehdään. Ei sellaista peliä teilläkään ole.
Täällähän on jo riitaa kun Löfven sanoi että hän haluaa vähentää maahanmuuttoa ainakin puolella. Ja siihen Miljöpartiet jo parahti surkeasti.
Miten niin olen ruotsalaisvastainen?
Olen mamu, mutta olen myös ruotsalainen ja pidän Ruotsista ja täällä on hyvä elää ja olla.
Vasuri? :) voi voi sentään, miksi kuvittelet minusta? Et sinä tiedä hölyn pölyä mikä on minun politiikkaani, kunhan vain rehvastelet.
Em mä suutu, rehvastele vaan, minä naureskelen vaan sinun lapsellisille jutuillesi :)
Aloittajan luvuissa paljon hieman vääristelyö.
Tässä oikeat luvut ja oikeat ryhmät joista on kysymys.
Ensimmäiset luut on syyskuun ja se toinen on koko vuoden luvut.
Anknytning - 2 678 - 22 961
Arbete - 2 636 - 33 800
Asyl - 1 188 - 13 212
EU/EES - 1 027 - 6 765
Studier - 811 - 12 382
Totalt - 8 340 - 89 120
Anknytning on kaikkien ryhmien perheenomaiset jotka on saaneet tulla Ruotsiin.
Arbete on kaikki he jotka haki Ruotsiin täihin, myös suomalaiset.
Asyl on he jotka sai oleskeluluvan, siis pakolaiset.
EU/EES on on eurooppalaisia jotka tuli tänne.
Studier on ympäri maailmaa tänne tulleita oppilaita, plus ne afghaani joille myönnettiin lupa opiskella täällä.
Totalt on luku yhteensä' kaikista.
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Beviljade-uppehallstillstand-oversikter.html- Anonyymi
Hulluja nuo roomal...eiku ruotsalaiset.
Typerää mutta ei hullua, on kun laitetaan statistiikkaa omasta päästään, kukaan sellaiseen usko.
Statistiikasta ollessa kyse täytyisi aina laittaa mukaan linkki mistä lukijat voi tarkistaa asian :)- Anonyymi
seijaah kirjoitti:
Typerää mutta ei hullua, on kun laitetaan statistiikkaa omasta päästään, kukaan sellaiseen usko.
Statistiikasta ollessa kyse täytyisi aina laittaa mukaan linkki mistä lukijat voi tarkistaa asian :)Typerää on myös kääntyä islamiin....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerää on myös kääntyä islamiin....
Ruotsalaiset kai ymmärtävät mitä tekevät, aika näyttää mitä tulee.
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsalaiset kai ymmärtävät mitä tekevät, aika näyttää mitä tulee.
Ruotsalaiset ei ole sen tyhmempiä mitä suomalaiset :)
- Anonyymi
seijaah kirjoitti:
Ruotsalaiset ei ole sen tyhmempiä mitä suomalaiset :)
Ruotsalaiset olivat kauan tyhmempiä kuin suomalaiset, mutta mamutulva tyhmensi valtaeliittiimme totaalisesti.
Nyt meidän mamutuseliitti haluaa oikein kilpailla ruotsalaiseliitin kanssa suuremmista mamumääristä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsalaiset olivat kauan tyhmempiä kuin suomalaiset, mutta mamutulva tyhmensi valtaeliittiimme totaalisesti.
Nyt meidän mamutuseliitti haluaa oikein kilpailla ruotsalaiseliitin kanssa suuremmista mamumääristä.Samaa mieltä - kun ottivat vastaan 400.000 suomimamua, silloin.
Anonyymi kirjoitti:
Typerämpää se on naljailla ihmisille uskonnoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Islam kehitysmaista tuotettuna tulee tuhoamaan Ruotsin n. 20 vuoden sisään lopullisesti. Hyvässä tuhokiidossa Ruotsi on ja Suomi seuraa viipeellä perässä. Kiitos punaiset ja vihreät!
- Anonyymi
seijaah kirjoitti:
Typerämpää se on naljailla ihmisille uskonnoista.
Sanoo käännynnäinen...hehehehehee.
- Anonyymi
Migri tietojen mukaan se myönsi 79 555 oleskelulupaa viime vuonna!
Joka on paljon enemmän suhteessa väkilukuun kuin Ruotsissa. - Anonyymi
Meillä Suomessa on valtava työvoimapula.
Täällä tarvitaan varsinkin sotilaskarkureita, siis miehiä joilla on sotakokemusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv302806- 1422636
- 1372197
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162143Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131880Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591394Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311236Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891172Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381128