Onko luomakunta täydellinen jo?

Anonyymi

Mun mielestäni ihmisen havaintoelimet ja aistit eivät ole täydelliset vielä tai osa on turtunut suuresti. Luonnossa esiintyy vain muutamaa väriä kuten sininen ja vihreä. Ja silmien näkökyky on reseptorien suhteen rajoittunut RGB ja kirkkauden muutoksien havaitsemiseen.

Mä kuvittelen, että uudessa maailmassa ja ehkä jopa taivaassa jossakin voisi olla niin, että havainnot ja aistimukset ovat paljon intensivisemmät ja monipuolisemmat. Ehkä saadaan kyvyt, jotka vastaavat enkelien kykyjä aistia. Voi olla, että esiintyy enemmän värejä kuin vain sininen ja vihreä.

Jos luonto nykyisin olisi monivärinen ja värikäs niin silmien reseptorit eivät kestäisi sitä. Jos asiaa ajattelee näin niin on helpompi ymmärtää kun Apostoli väittää, että maalliset kärsimykset eivät ole mitään verrattuna taivaan iloon. Pelkkä ajatus siitä, että maan päällä kärsimys on hetkellistä ja taivaan ilo iankaikkista ei riitä minulle.

Mutta jos ajattelen, että ihmisellä nykyisin on vain pieni osa niistä kyvyistä, joita taivaassa on niin asia avautuu minulle paremmin. Jos taivaassa älykkyys, havaintoaistit ja monet muut asiat nousevat enkelten tasolle niin silloin saatta kärsimys maanpäällinen tuntua vähäisemmältä.

En tahtoisi kivettää ajatusta siihen, että Ihminen jo nykyisellään on Jumalan kuva ja kaltaisuus, vaan ajattelen mielummin, että ihmisellä pitää olla varaa evoluution kaltaisen prosessin kautta tapahtuvan ominaisuuksien parantamiseen.

Jospa tapahtuisi jonkinlainen tajunnan räjähdys taivaassa niin kuin on huumausainekokemukset joillakin ihmisillä. Ja eräät raamatun käännökset esittävät asian niin: Että tulkaa tehkäämme ihmisestä Jumalan kuva ja kaltaisuus eli että se on prosessi joka etenee ja vähitellen johtaa tuohon tulokseen.

Ilmestys sanoo loppuluvussaan, että kyyneleet pyyhitään pois eikä mikään entinen nouse mieleen. Kaikki tehdään uudeksi.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Luonnossa esiintyy vain muutamaa väriä kuten sininen ja vihreä.

      Ihmeellinen väite. Minun nähdäkseni luonnossa on suunnilleen äärettömästi eri värisävyjä.

      • Anonyymi

        Toki varsinkin etelässä on monia värikkäitä perhosia ja hyönteisiä ja kasveja. Ajattelin lähinnä sitä mitkä värit ovat dominoivia luonnossa. Sitten ajattelin, että mitä jos luonto olisi koko ajan ympäri vuoden niin kuin ruska tai syksyn väriloisto. Esim. jos kaikki pilvet jotka vaeltavat taivaalla olisivat eri värisiä ja samoin kivet ja kalliot. Mietin, että kestäisinkö nykyaistireseptoreilla sellaista värimäärää. Tuskinpa?

        Jotenkin vain kyllästyttää tämä pohjoisen ainainen harmaus ja se, että taivas on sininen ja puiden lehdet vihreät ja samoin nurmikko. Eläimet ovat joko tummia, mustia tai valkoisia.

        Tarkoitan, että jos taivaassa on yhtä harmaata kuin maan päällä niin eipä juuri ole hurraamista tuossa paikassa. Eipä ole ihme, että Krishna tietoisuus opettaa jälleensyntymään ja buddhalaiset sanovat, että paratiisi on niin kyllästyttävä paikka, että sen asukkaat kaipaavat takaisin tähän harmaaseen maailmaan.


    • Anonyymi

      Eihän tuo luodulta näytä ja värejä löytyy tietysti kaikki.

    • Taikasienet auttavat kuulemma värien näkemisessä ja ajattelussa.

      Voisi löytyä apu uskonharhaankin noista sienistä tai vaihtoehtoisesti kemiallisesti valmistetusta lääkeaineesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe