Testaa oletko etuoikeutettu valkoinen

Anonyymi

Aloita pitämällä viisi sormea ylhäällä. Laske yksi sormi jokaisesta väittämästä, jonka koet omaksesi.

– Laske yksi sormi, jos jossain yhteydessä täällä kotona Suomessa olet kuullut itseesi kohdistettuja haukkumasanoja ihonvärisi tai taustasi takia.

– Laske yksi sormi, jos jossain yhteydessä täällä kotona Suomessa olet kohdannut tuntemattoman ihmisen taholta vihaa tai raivoa.

– Laske yksi sormi, jos jossain yhteydessä aikuisiälläsi vartijat tai kaupan henkilökunta ovat katsoneet sinua erityisen tarkasti ollessasi kaupassa.

– Laske yksi sormi, jos poliisi on pysäyttänyt sinut ilman mitään näkyvää syytä.

– Laske yksi sormi, jos olet täällä kotona Suomessa ollut jossain yhteydessä huolissaan turvallisuudestasi ainoastaan ihonvärisi takia.

Kuinka monta sormea on jäljellä? Ystäväiseni, tämä on sitä valkoista etuoikeutta.

37

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Viisi jäi pystyyn.

• Anonyymi

Koko kääsi nyrkissäää

• Anonyymi

Ette ole oikeutettu anomasn ne korvauksiin koska olette suomalainen ja olette olleet joskus ansiotöissä.

Vaadimme losselvitystä mutta turha lähettää hylkäämmrsenkin
        Kiitos
        Kela bank
        Yhteistyössä somalian. Maastoautoytiö
        Jotka saimme kehitys apuna tsjoils

• Anonyymi

Aloituksesi on hourivaa pskaa. Sama kuin kysyisi "oletko etuoikeutettu valkoinen omassa kodissasi?".

Toisekseen, Suomessa enemmistö EI OLE valkoisia euripideja, vaan siperianmongoloidisia (geneettisiä isolaatteja), jotka loisivat, kutevat ja omivat valkoisten aryaneuripidisten suomenheimojen histioriaa, identiteettiä, kulttuuria ja verovarojakin nykyään kähmiessään paskakaivohankkeita yms.

• Anonyymi

En ole katkera, mutta kuitenkin... oletko kuullut biisin? Se kertoo sinusta!

• Anonyymi

Ette ole oikeutettu anomasn ne korvauksiin koska olette suomalainen ja olette olleet joskus ansiotöissä.

Vaadimme losselvitystä mutta turha lähettää hylkäämmrsenkin
        Kiitos
        Kela bank

• Anonyymi

Valkoinen ja kaikki sormet alhaalla.

• Anonyymi

Oletko köyhällidtöön kuuluva kpkokoomusta äänestä ifiootti

• Anonyymi

Kyllä viisi sormea jää pystyyn, juuri noin.

• Anonyymi

valkoista etuoikeutta

Valkoiset ovat rakentaneet omat yhteiskuntansa itse, ainakin Euroopassa. Suomessa alkuperäiset suomalaiset ovat siis oikeutettuja nauttimaan omasta kulttuuristaan, kielestään ja maastaan. Mitä vttua se kuuluu siperianmongoloideille "suomalaisille" tai afrikkalaisille? Menkää kutemaan "etuoikeutetusti" omiin jurttiinne Siperiaan.

• Anonyymi

Viisi sormea pystyssä koska:.
      -en raiskaa
      -en tapa uskonnon takia
      -en yritä tuhota yhteiskuntaa
      -en loisi toisten verorahoja
      -en kunniamurhaa
      -en tuhoa toisten sukupuolielimiä
      -en pure syöttävää kättä
      -en ole rasisti kuten arabit ja suvakit ovat

• Anonyymi

Ei suvakki ole rasisti, pelkästään omalle koivelleen kuseva idiootti.

• Anonyymi

Nyt on jo sekin pystyssä. Valkoinen hetero.

• Anonyymi

Viisi sormea pystyssä, tottakai, koska Suomi on syntymämaani , silti en tunne olevani erityisen etuoikeutettu vaan kovia veroja ja maksuja makselen oikeudesta täällä asua. Jokainen ihminen syntyy johonkin maahan ja on silloin tietysti siinä maassa vahvassa asemassa.

• Anonyymi

Vitivalkoinen hyvin toimeentuleva omistusasuja ja minulla ei jäänyt ainuttakaan sormea pystyyn....olenko nyt siis sorrettu musta?

Tästä päätellen suomessa ei ole "rakenteellista rasismia" joten tuo äärikommunistinen blm vouhotus voitaneen lopettaa!

• Anonyymi

Olen niin etuoikeutettu, etten viitsi sormiani rasittaa tyhmillä kysymyksillä!

• Anonyymi

Jos vanhemmat eivät varjele yhteiskunnan oikeuden mukaisuutta, voivat jälkipolvet joutua myöhemmin maksamaan tehdyt vääryydet jopa hengellään.

• Anonyymi

"– Laske yksi sormi, jos olet täällä kotona Suomessa ollut jossain yhteydessä huolissaan turvallisuudestasi ainoastaan ihonvärisi takia."

Nosta sormi pystyyn kun olet hakeutunut psykiatriseen hoitoon tai palannut takaisin kotimaahasi.

• Anonyymi

Ei romaneillakaan huono maine ole tullut niiden ihonväristä, vai väittääkö joku muuta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei romaneillakaan huono maine ole tullut niiden ihonväristä, vai väittääkö joku muuta?

Romanit pääosin ovat hitonmoisia rasisteja.

• Anonyymi

Mitä etuoikeutusta se on, jos minun pitää tehdä valkoisena kantasuomalaisena TÖITÄ elääkseni?

• Anonyymi

Nosta sormet pystyyn, jos olet saanut taikaseinästä ilmaista veronmaksajien rahaa ilman, että olet tehnyt mitään sen ansaitsemiseksi.

• Anonyymi

Nosta sormet pystyyn, jos olet saanut kaupasta kassikaupalla ilmaista ruokaa maksusitoumuksilla eikä siksi ole tarvetta jonottaa leipäjonossa.

• Anonyymi

Nosta sormet pystyyn, jos olet saanut jossakin helpotuksia tai etuoikeuksia, joita ei saa normaali kantasuomalainen.

• Anonyymi

Olen syntyperäinen valkoihoinen monenpolven suomalainen, kaikki sormet laskivat.

Kertoo ihmisten yleisestä idiotismista, syrjintää eivät kohtaa ainoastaan tummaihoiset.

Poliisissa, vartijoissa ja viranomaisessa yleensä, on paljon persoonallisuushäiriöisiä jotka hyökkäävät ihmisten kimppuun monin tavoin.

Toki älypäitä löytyy joka paikasta, ihan niistä tummaihoisistakin, eivät hekään mitään pyhimyksiä ole.

• Anonyymi

Nosta sormet pystyyn, jos sinulla on paremmin Suomessa asiat kuin mitä olisi omassa kotimaassasi.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Todella härskejä valehtelijoita nuo serkunnussijat!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kylmäpakkauksenkin oli varastanut kiitokseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylmäpakkauksenkin oli varastanut kiitokseksi.

Minulla jäi vain keskari pystyyn. Pidän sitä vähän aikaa pystyssä laitan samalla terveisiä kaikille rasisteille.

• Anonyymi

Haaraa piisaa, onnekkaita poikia

• Anonyymi

Yksi sormi jäi tälläisellä valkoihoisella heterolla pystyyn

• Kyllä minä tiedostan olevani etuoikeutettu. Osa tämän listan asioista ei kuitenkaan välttämättä siihen yksiselitteisti liity. Esimerkiksi moni tunnettu henilö kohtaa hyvinkin usein tuntemattomien taholta vihaa ja raivoa, etenkin, jos tapaa esittää voimakkaita mielipiteitä.

Oman etuoikeutetun aseman tiedostaminen ja myöntäminen on tietysti usein ikävää. On kivempaa ajatella, että meillä kaikilla olisi samat mahdollisuudet, ja juuri itse olisi onnistunut sitten menestymään täysin omin ansioin. Kyllä niitä omia ansioita menestymsieen vaaditaankin, mutta lähtökohdat ovat toisille helpompia ja suotuisampia kuin toisille.

• Anonyymi

Me sosialidemokraatit suhtaudumme hyvin kieleteisesti kaikkiin sormileikkeihin kuten kaupallisiin maskeihinkin.

• Anonyymi

Valitettavan moni jää odottelemaan sormien pystyyn nousemista, vaikka erimaassa se olisi helpompaa.On vaikea sopeutua Suomeen.Jos kokee noita asioita,on parasta koittaa kotiutua muualle.Jos elämä täynnä vihaa,selviytymistä.Maan vaihto ratkaisee ne.Ei odottelu,tylsistyminen ja elämän pilaminen kylmässä Suomessa.

• Anonyymi

Olen etuoikeutettu valkoihoinen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      176
      2145
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      38
      1503
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1184
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      942
    5. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      254
      883
    6. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      866
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      812
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      745
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      733
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      209
      707
    Aihe