Annettiinko synnit anteeksi Jeesuksen kuolemassa?

Anonyymi

Muistan esittäneeni tämän (absurdin) väitteen Jehovan todistajalle, joka kuittasi: "Mitenkäs ne siellä on voitu etukäteen anteeksi antaa?" Hölmistyin tuossa tilanteessa.."mutta niinhän aina opetettu..".
Todellisuudessahan Raamatun opetus on, että Kristus voitti "kuoleman omalla kuolemallaan"; siis vapautti ihmisen Aatamin synnin aiheuttamasta kuoleman vallasta.
Siksi jokainen on "omillaan", ja pelastus riippuu omasta uskosta ja teoista.

En ole JT, mutta näin ev.-luttina täytyy todeta, että noinhan se on ollakseen järkeenkäypä.

66

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisi Jesse vaan pitänyt suunsa kiinni niin olisi voinut jatkaa niitä puusepän hommiaan.

• Anonyymi

Ja olmut nevöhööds

• Anonyymi

Olisi Jesse vaan pitänyt suunsa kiinni niin olisi voinut jatkaa niitä puusepän hommiaan.

Väärin,silloin pahuus olisi.
        Miksi et usko Rakkauteen?

• Mielenkiintoinen aihe. Ymmärtääkseni kristinuskon yksi keskeinen elementti on heidän jumalansa kaikkitietävyys. Jokaisen olennon jokainen hetki on ennalta tiedetty ja jopa määrätty. Tämä mahdollistaa tulevaisuuden syntien anteeksi antamisen. Silti senkin opin mukaisesti jokain on omillaan, eli ilman uskoa ei pelastu, vaikka kaikkia ei edes kutsuta, ja kutsutuistakin vain harva valitaan, mikä käytännössä tuskin voi tarkoittaa muuta, kuin että valtaosan ihmisistä ei ole tarkoituskaan pelastua, eikä sille asialle yksilö voi mitään.

Tekstit antavat niin paljon liikkumavaraa, että varmaan monenlaisia tulkintoja tästäkin asiasta löytyy.

• Anonyymi

Jaa , sinä "uskot" predestinatioon!:)
        On kyllä väärin sanoa , että ihmisen kohtalo olisi ennalta määrättyä; ei tämä ole mitään ennaltakirjoitettua teatteria , jossa ei olisi valinnanvaraa.
        Ei Jumala luonut mitään ohjelmoituja nukkeja.

Mutta varmaan ateistille on edullista ajatella kristinuskosta noin ja ottaa valikoiden lauseita?

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa , sinä "uskot" predestinatioon!:)
        On kyllä väärin sanoa , että ihmisen kohtalo olisi ennalta määrättyä; ei tämä ole mitään ennaltakirjoitettua teatteria , jossa ei olisi valinnanvaraa.
        Ei Jumala luonut mitään ohjelmoituja nukkeja.

Mutta varmaan ateistille on edullista ajatella kristinuskosta noin ja ottaa valikoiden lauseita?

Kuten sanottua, monia tulkintoja varmasti löytyy. Tämä on yksi monelta kristityltä kuulemani, eikä Raamattu itsellenikään ole vieras. Asioista voi keskustella niihin uskomattakin. Ei se aina ole pahoista motiiveista kiinni, jos muut ihmiset eivät tee juuri samoja tulkintoja kuin sinä. Yhtä kristittyjä nekin ovat, jotka tulkitsevat tämän eri tavalla.

• Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Kuten sanottua, monia tulkintoja varmasti löytyy. Tämä on yksi monelta kristityltä kuulemani, eikä Raamattu itsellenikään ole vieras. Asioista voi keskustella niihin uskomattakin. Ei se aina ole pahoista motiiveista kiinni, jos muut ihmiset eivät tee juuri samoja tulkintoja kuin sinä. Yhtä kristittyjä nekin ovat, jotka tulkitsevat tämän eri tavalla.

En tarkoittanut pahoja motiiveja, mutta myönnät varmaan sen, että ateistinen vakaumuksesi kyllä ohjaa ajatteluasi kielteiseen suuntaan kristinuskosta puhuttaessa, tuskin muuten olisit ateisti.:)
        Ei sinua voi kovin kiinnostaa sen käsittely myönteisessä mielessä, koska se olisi vastoin näkemyksiäsi.
        No, en minäkään keskitys ateismin myönteisiin puoliin.:)
        Olen saanut kirjoitustesi kautta käsityksen rehellisestä ihmisestä, en pahantahtoisesta. Itseäni pidän varsin kusipäisenä.

• Anonyymi kirjoitti:

En tarkoittanut pahoja motiiveja, mutta myönnät varmaan sen, että ateistinen vakaumuksesi kyllä ohjaa ajatteluasi kielteiseen suuntaan kristinuskosta puhuttaessa, tuskin muuten olisit ateisti.:)
        Ei sinua voi kovin kiinnostaa sen käsittely myönteisessä mielessä, koska se olisi vastoin näkemyksiäsi.
        No, en minäkään keskitys ateismin myönteisiin puoliin.:)
        Olen saanut kirjoitustesi kautta käsityksen rehellisestä ihmisestä, en pahantahtoisesta. Itseäni pidän varsin kusipäisenä.

Olen ateisti, koska en pidä jumalia uskottavina. Jos tämä muuttuu, lakkaan olemasta ateisti. Käsitykseni uskonnoista muodostuu sen pohjalta, millaisen kuvan ne itsestään minulle antavat. Aloituksen aiheesta minulla ei ole arvotuksia, sillä vapaan tahdon käsite on muutoinkin varsin monitahoinen. En siis näe tulkintaa tässä mihinkään suuntaan myönteisenä tai kielteisenä, vain erilaisena.

Minua kuitenkin tässä enemmän kiinnosti aloittajan esiintuoma pohdinta kuin itseeni liittyvä keskustelu.

• Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Olen ateisti, koska en pidä jumalia uskottavina. Jos tämä muuttuu, lakkaan olemasta ateisti. Käsitykseni uskonnoista muodostuu sen pohjalta, millaisen kuvan ne itsestään minulle antavat. Aloituksen aiheesta minulla ei ole arvotuksia, sillä vapaan tahdon käsite on muutoinkin varsin monitahoinen. En siis näe tulkintaa tässä mihinkään suuntaan myönteisenä tai kielteisenä, vain erilaisena.

Minua kuitenkin tässä enemmän kiinnosti aloittajan esiintuoma pohdinta kuin itseeni liittyvä keskustelu.

Tunnet Rakkauden..se on Jumalasta !

• Anonyymi

Enempihän toi naapurin pelastaminen kiinnostaa näitä, vaikka naapuri olisi ihan kelpo veikko. Mitenhän niillä on itsensä kanssa tuo kelpoisuus?

• Anonyymi

Muusikon termeillä ilmaistuna jumala sävelsi synnit ja jeesus sovitti ne.

• Anonyymi

Tarviiko näistä 2000 vuotta vanhoista asioista jauhaa tällä palstalla?

• Anonyymi

Jauhetaanhan täällä koraanistakin, joka on mielestäni vielä kivikautisempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan noi ihme oppeja. Jos ihminen koko ikänsä on ollut auttavainen ja kiltti, eikä usko noihin oppeihin, niin se joutuu silti kuoltuaan ikuiseen kärsimykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan noi ihme oppeja. Jos ihminen koko ikänsä on ollut auttavainen ja kiltti, eikä usko noihin oppeihin, niin se joutuu silti kuoltuaan ikuiseen kärsimykseen.

Noin teräviä kun lauot. Tajuat varmaan senkin, miten tyhmempiä on helpointa hallita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä keskustellaan ajankohtaisista aiheista, eikä mistään 2000 vuotta vanhoista jutuista kuten tuon jeesuksen kuolema. Uskovaisille on omat palstat, joissa voitte pohtia ongelmianne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin teräviä kun lauot. Tajuat varmaan senkin, miten tyhmempiä on helpointa hallita?

Niin toi koraani juttu. Eihän siellä köyhällä ole muuta kuin koraani ja sulttaaniit elää porssastelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin toi koraani juttu. Eihän siellä köyhällä ole muuta kuin koraani ja sulttaaniit elää porssastelee.

Joo, kyllä niiden rahvaitten älykkysosamäärän, täytyy olla hyvin alhainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, kyllä niiden rahvaitten älykkysosamäärän, täytyy olla hyvin alhainen?

Kohtahan ihmiset eivät tarvi enään politiikkoja tai kirkkoja. Kun ne alkavat aivan itse ajattelemaan asioita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kohtahan ihmiset eivät tarvi enään politiikkoja tai kirkkoja. Kun ne alkavat aivan itse ajattelemaan asioita?

Turha toive. Porukoit pitää yllyttää toisiaan vastaan. Muuten mistään ei tulisi mitään.

• Anonyymi

Tarviiko näistä 2000 vuotta vanhoista asioista jauhaa tällä palstalla?

Kovin olet tyhmästi koulutettu..miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei joudu.. Hän saa Rakkautta..Ei ole ikiusta kärsimystä,mitä muut sanovat.

• Anonyymi

Näkisin niin, että Jeesus sovitti perisynnin ja toi ihmisille armon mahdollisuuden. Armo voidaan vastaanottaa ja samalla sanoutua irti synnistä.

Se joka Jeesuksen sovitukseen vedoten jatkaa synneissään elämistä, kuten esimerkiksi monet papit tekevät, on pimeyden vallan puolekseen valinnut ja itse itsensä eksyttänyt jopa pahemmin kuin se joka ei vielä sovitusta edes tunne.

• Anonyymi

Ompa totisesti jeh,tod, outo ja Raamatun ilmoituksen vastainen möläys.
      He eivät vieläkään tajua, että Jeesuksen sovitustyö on aina yhtä tuore, kuin oli silloin, kun Hän ristillä riippuessaan sanoi, että "SE ON TÄYTETTY". -siis syntien sovitus joka ikisen ihmisen kohdalla, joka katuu syntejään, ja sielussaan huutaa armahdusta, ja Jeesusta pelastajakseen. Sitä varten on evankeliumia vietävä kaikille kansoille ja heimoille.

• Anonyymi

Aivan samaa mieltä : "joka katuu syntejään.." -ei niitä ETUKÄTEEN ole anteeksi annettu.
        Jeesus kuoli meidän puolestamme, mutta ei meidän pahoja tekojamme siinä kuitattu.

• Anonyymi

Kaikki synnit on annettu annettu anteeksi Jeesuksen verellä. Älkää huoliko!

• Anonyymi

Luonnolisessa elämässä voi talettaa toisen tilille rahaa ja varat ovat tilillä niin kauan kuin tilinhaltija nostaa rahat. Samoin Jumalan antama pelastus on valmiina, jos vain joku haluaa ottaa vastaa Jeesuksen, pelastajan. Nyt on pelastuksen päivä, nyt on otollinen aika.

• Ymmärtääkseni tähän kuitenkin liittyy ehtoja, kuten syntien tunnustaminen ja katuminen ja niiden pyytäminen anteeksi, sekä se, ettei niitä enää tee (tai ainakaan aio tehdä). Vai onko tästä eriäviä näkemyksiä?

Ja edelleen, ymmärtääkseni tähän liittyy olennaisilta osin sovinnon tekeminen Jumalan kanssa, mitä ei kai voi tehdä, jos ei usko koko hahmon olevan olemassakaan. Joten siinä mielessä tuo aloituksessa mainittu 'riippuu omasta uskosta ja teoista' ei ole kaiketi tuulesta temmattu tässä uskonnossa.

• Anonyymi

Pyhän Hengen pilkkaa ei saa koskaan anteeksi, ja muutkin syntinsä vasta sitten, kun katuu niitä, ja tekee parannuksen ! Siinäkään omat teot ei pelasta, vaan Jeesuksen sovitustyö on pätevä.

• Anonyymi

Jeesus kuoli kaikkien puolesta, ja ne, jotka uskovat hänen verensä puhdistavan heidät synneistään, pelastuvat. Ennen kuin Jeesus vuodatti verensä, elettiin lain aikaa. Tarvittiin eläinuhreja ja omia tekoja pelastumiseen, toki uskoa Jumalaan myös. Jumalan oma kansa ei suurimmalta osin ottanut Messiastaan vastaan. Siksi Jeesus ilmoitti Paavalin kautta, että pelastus on nyt avattu myös pakanoille (ei-juutalaisille).

Jos joku väittää, ettei Jeesuksen veri toimi enää tänään, häneltä voi tiedustella, kenen synnit Jeesus sitten hänen mielestään sovitti. Ennen Jeesusta eläneet eivät voineet uskoa häneen. Siis vainko pelkästään ne, jotka olivat elossa Jeesuksen elämän aikana ja uskoivat, saivat siihenastiset syntinsä anteeksi? Ja sitten alkoi taas tekojen rumba heille, ja kaikille heidän jälkeensä eläville? Miten sitten Ef 2:8-9?

8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

• Anonyymi

Aivan totta - armosta pelastetut uskon kautta.....aivan. Uskoa tarvitaan, ei niitä syntejä ole etukäteen anteeksi annettu. Anteeksianoja saa armon.

Mietitäänpäs yhteiskuntaa, jonka oikeusjärjestelmä perustuisi rikosten etukäteen anteeksiantamiseen...... seuraus----> ??!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan totta - armosta pelastetut uskon kautta.....aivan. Uskoa tarvitaan, ei niitä syntejä ole etukäteen anteeksi annettu. Anteeksianoja saa armon.

Mietitäänpäs yhteiskuntaa, jonka oikeusjärjestelmä perustuisi rikosten etukäteen anteeksiantamiseen...... seuraus----> ??!!

Vääristeletkö tahallasi? Jeesus kuoli kaikkien syntisten puolesta, mutta vain ne, jotka uskovat sen, pääsevät osalliseksi armosta. Usko ei ole teko, se on vain uskoa. Jeesus teki sen teon, yhden kerran, ja se riitti. Lain aikana, ennen Jeesusta, ihmiset tarvitsivat eläinuhreja pelastuakseen. Ei enää.

Kun ihminen tajuaa sen, että on syntiensä takia ansainnut helvetin (me kaikki), ja ymmärtää, että Jeesus kuoli myös juuri hänenkin puolesta, ettei hänen tarvitsisi mennä helvettiin maksamaan syntejään, hänen pitäisi olla niin kiitollinen, ettei jää rypemään synneissään.

En jää vatvomaan asiaa kanssasi. Ne, jotka etsivät totuutta, sen kyllä löytävät. Niille, jotka ovat mielistyneet valheeseen, Jumala lähettää eksytyksen. Vain Jeesuksen kautta voi pelastua. Ja se pelastus on täysin ilman omia ansioitamme. Murhamies ja juoruilija ovat yhtä lailla helvetin ansainneet kuin huoraaja tai varas. Ja vaikka uudestisyntynyt kristitty pääsee taivaaseen teoistaan huolimatta, maallinen oikeuslaitos ei toimi samoin. Eikö olekin uskomattoman valtava armo, että sinäkin voit pelastua? Jeesus kuoli myös sinun puolestasi. Jos pidät halpana hänen kalliin uhrinsa, olet itse valinnut helvetin. Vielä on hetki armonaikaa. Ole viisas ja ota vastaan pelastus nyt. Vihan vuosina on vaikea pelastua, koska se melko varmasti tarkoittaa marttyyrikuolemaa. Nyt me kelvottomat syntisäkit saamme pelastuksen helposti. Osaammeko sitä tarpeeksi arvostaa? Tuskin, monikaan. Minäkään.

• Anonyymi

Miten se nyt noin toimii?
        Jonkun kuolema sovittaa synnit. Miksi?
        Onko tuossa nyt mitään järkeä?

• Anonyymi

Pitääkö niitä syntejä ollenkaan tehdä.?Mä vaan ruokin oravia ja taivaan lintusia ruokintaautomaatilla ja tonni tulee eläkettä kuukaudessa.

• Anonyymi

Jos sulla on fanikerho, niin miten siihen voi liittyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla on fanikerho, niin miten siihen voi liittyä?

Tajuan että vinoilet. Mutta aluksi voit käydä ulkona tietokoneesi vierestä ihmettelemässä upeeta Suomen luontoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tajuan että vinoilet. Mutta aluksi voit käydä ulkona tietokoneesi vierestä ihmettelemässä upeeta Suomen luontoa.

Ei Kalliossa ole muut kuin kivisiä kerrostaloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Kalliossa ole muut kuin kivisiä kerrostaloja.

Sörkässä on narkkareita. niitäkin voi käydä luonnon ihmeenä tarkkailemassa.

• Anonyymi

Jumala todistaa Raamatussa, ettei ole yhden yhtäkään synnitöntä, ja olen oppinut, että se pitää varmasti kirjaimellisesti paikkansa.
        Kaikki me tarvitaan vaatteittemme pesua Jeesuksen verellä, jopa päivittäin että tulisimme villanvalkoisiksi.

• Anonyymi

Minä en ole syntinen, koska jos olen joskus maailmanhistoriassa tehnyt jotakin kovin väärää, en muista sitä ja se ei ole omaa syytäni etten muista. Virheitä toki olen tehnyt tässä elämässä mutta en mitään raskaita syntejä.

Väittäisin että "jumala" tai sellaisen esiintyvä on se suurin syntinen kun pakottaa meidät elämään tällaisessa maailmassa.

• Anonyymi

Hänen alkupeäinen tahto ja käsky on, etä lisääntykää ja täyttäkää maa. Hänen ihmistajua suurempi rakkautensa antoi ihmisille vapaan tahdon valita asioista, j varoitti turmion tielle menemästä.
        Tämän maanpäällisen helevetin esikartanon on rakentaneet ihmiset mielettömässä rahanahneudessaan ja murhien ja petosten sekamelskaksi, eikä Jumala.
        Ja kun ihmiset eivät tee parannusta, eivätkä halua kuulla Jumalan neuvoja, niin kärsitään ja itketään sitten tekojemme seuraukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen alkupeäinen tahto ja käsky on, etä lisääntykää ja täyttäkää maa. Hänen ihmistajua suurempi rakkautensa antoi ihmisille vapaan tahdon valita asioista, j varoitti turmion tielle menemästä.
        Tämän maanpäällisen helevetin esikartanon on rakentaneet ihmiset mielettömässä rahanahneudessaan ja murhien ja petosten sekamelskaksi, eikä Jumala.
        Ja kun ihmiset eivät tee parannusta, eivätkä halua kuulla Jumalan neuvoja, niin kärsitään ja itketään sitten tekojemme seuraukset.

Mutta miksi minun (tai kenenkään) pitää kärsiä muiden teoista, samalla kun muille paljon kärsimystä teoillaan tuottaneet saattavat päästä kuin koira veräjästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta miksi minun (tai kenenkään) pitää kärsiä muiden teoista, samalla kun muille paljon kärsimystä teoillaan tuottaneet saattavat päästä kuin koira veräjästä.

jatkona edelliseen... Jos meillä on jonkinlainen kollektiivinen vastuu kaikkien pahoista teoista, niin silloinhan joku koko maailman valtansa alle alistava "hyväntahtoinen" diktaattori, joka huolehtii siitä että kaikilla on mahdollisimman hyvä olla, olisi paras mahdollinen ihminen.

• Anonyymi

niin,esitin jehoville(kaksi herttaista naista) aikoinaan kysymyksen johon eivät osanneet vastata.ja se alkaa näin,vanhassa testamentissa nooa keräsi arkkiinsa ihtesä,vaimonsa,poikansa ja poikien vaimot,yhteensä 8 ihmistä ja muutama elukka.no koska nooa oli saanut käskyn suoraan pääjehulta se on mitä todennäköisemmin totta.mutta pääjehun tarkoituksena oli hävittää synti poispoikkeen,niin kaikkivoipana hänen täytyi tietää että homma menee reisille.johonkin niihin 8 immeiseen jäi synnin siemen.ONKO PÄÄJOHTAJA EREHTYMÄTÖN.

• Anonyymi

Ihan hyvä juoni sotkea asiaa. Nooan perhe olikin varmaan sen verran synnitön, että Jumala otti heidät vedenpaisumulta turvaan, ja jatkamaan ihmissukua, kun kaikken muiden pilkkairvistelyt hiljeni. Varmaan Nooan perheellä oli hämmästyttävä tilanne, kun muita ei enää ollut.
        Mutta pikkuhiljaa ihmisten taas lisääntyessä jossin vaiheessa alkoi saatana kiertää ympärillä ja houkutella jälkipolvia Nooan poismenon jälkeen ylpeyteen ja kateuteen ja koston kierteisiin, ja siitä se synti alkoi levitä.
        Onhan Jumala sanonutkin, ettei Hän koskaan enää hukuttamalla tuhoa ihmiskuntaa, ja antoi sateenkaaren sen merkiksi. Se viittaisi mielestäni siihen, että aiemmin oli maapallon ympärillä vesikerros, joka esti sateenkaaren näkymisen, ja kun vesikerros satoi alas, niin sateenkaaret tuli näkyviin , sateitten jälkeen..mutta Hän sanoi, että " maa on talletettu tulelle".

• Anonyymi

Tajuatte varmaan miksi ihmisistä halutaan tehdä syntisiä. No jos ette tajua niin minäpä itse vastaan. Koska niitä on siten helpompi hallita.

• Anonyymi

No eihän ev-lut kirkko ole pitkään aikaan puhunut synnistä. Ei ole papin puhutteluunkaan joutunut vuosikymmeniin.

Eli kuka haluaa hallita? Eiköhän se ole vastapuoli joka haluaa orjuuttaa ihmiset. Jos on viime aikoina seurannut tapahtumia niin orjuutusta pukkaa.

• Anonyymi

Sittenhän sitä saa tehdä vaikka mitä pahaa mielin määrin, kun ne teot on etukäteen annettu anteeksi. Aivan hölmöä. Raamattua on aivan väärin tulkittu monessa muussakin asiassa kuin tässä.

• Anonyymi

Irvokastahan tämä nykymeno on perseen keikuttelijoineen. Mutta uskon että nuokin vanhetessaan alkavat varmaan miettimään mitä kaikkea turhaa sitä tulikaan nuoruudessaan touhutuksi?

• Anonyymi

Miksi narsisti muuttuisi, vaikka saisi elää, vain satavuotta elämäänsä maansa pinnalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi narsisti muuttuisi, vaikka saisi elää, vain satavuotta elämäänsä maansa pinnalla?

Muutama vuosi sitten rakensin pihalle terassia ja sihen sitten pörähti, jostain uskovainen. Väitt,i että maanpäällä kaikki tekeminen on aivan turhaa ja siintä se alkoi nyrkkeily ja kaikki sen jälkeiset puheet,, ovat painokelvotonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutama vuosi sitten rakensin pihalle terassia ja sihen sitten pörähti, jostain uskovainen. Väitt,i että maanpäällä kaikki tekeminen on aivan turhaa ja siintä se alkoi nyrkkeily ja kaikki sen jälkeiset puheet,, ovat painokelvotonta.

Ajatteles nyt ihan loppuun..Eikös ookkin joku totuus noissa uskovaisten jutuissa lienee. Mutta olen ehdottamasti sitä mieltä että noi uskonnot ovat jonkun neron kusetus.

• Anonyymi

Minä olen tie, totuus ja elämä. Tuo Jeesuksen lause kertoo Jeesuksen olevan Jumala, toivottavasti Jehovan todistajat tuon vielä joskus ymmärtävät.

• Anonyymi

Herramme Jeesus Kristus Golgatan keskimmäisellä ristinpuulla maksoi syntimme ja sairautemme ja sovitti meidät Isän Jumalan kanssa.

Jumala liikkuu ajassa mielensä mukaan.

Ihmisen käsitykseen ajasta kuuluu syntyminen ja kuoleminen.

Jumala on aina ollut ja Jeesus Kristus kuolemallaan sovitti kaikki syntimme ja tulevien ihmisten synnit.

• Anonyymi

On havaittu tutkimuksissa, että näitä äärimmäisiä vanhoja tutkimuksia, kuten näitä esim. vanhoja murhia sekä niihin liittyviä huumetynnyreitä, ei voida liittää mitenkään mihinkään rikokseen, paitsi mahdollisesti asianajajan palkkioita maksavaan valtiokonttoriin?

• Anonyymi

Kukas tään sitte omistaa tään valtiokonttorin, josta maksetaan sitte nää kaikkien asianajajien korvaukset kaikille syyttömille, ja lisäksi useimmiten vielä joillekin syyllisillekin, jos näitä yleensäkään nykyisin enään löytyy?

• Anonyymi

Saiko Juudas tekonsa anteeksi ja pääsi paratiisin portista sisään? Juudashan vain toteutti hänelle määrätyn roolin kavaltajana. Entäs jos hän olisi viime hetkellä tullut toisiin ajatuksiin ja kieltäytynyt tehtävästään? Koko tuleva spektaakkeli olisi mennyt kiville. Oliko Juudakselle katsottuna varamies vetämään osansa kunnialla tässä näytelmässä?

• Anonyymi

Rikos on vanhentunut tältä osin Jeesuksen kuolemasta, mutta äärimmäisen tarkka arviointi huumekeisarista, joka oli peräti pääpäsmäri jupakassa, oli hänen arvionsa omasta päsmäröinnistään ainoastaan oma versio.

• Anonyymi

Nuo uskonlahkot kyllä Anna mitään anteeksi niistä eroaville jäsenilleen. Ovat kyllä irvokas kuva täydellisyydestä.

• Anonyymi

Ihmisten synnit annettiin anteeksi ja mahdollisuus tehdä parannus mikä tässä on niin vaikeaa?

• Anonyymi

Onko minut aivopesty jossakin vaiheessa, kun en muista tehneeni näitä anteeksiannettuja syntejä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko minut aivopesty jossakin vaiheessa, kun en muista tehneeni näitä anteeksiannettuja syntejä?

20:5 ”Älä kumarra äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka rangaisen isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20:5 ”Älä kumarra äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka rangaisen isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni”

Eli jos isovanhempani tai iso-isovanhempani olisivat jotakin mokailleet, niin minä ja/tai lapseni saamme kantaa seuraukset. Ei kuulosta reilulta.

• Anonyymi

Eikö tällainen avaus pitäisi siirtää jollekin uskonto-palstalle?
      Miksi tämän pitää olla täällä?

• Anonyymi

Olet kai huomannut miten vuonna 2020 maailma muuttuu päivä päivältä hullummaksi (niin on toki tehnyt jo muutaman vuoden, ainakin n. 2015 lähtien). Pitäisi selvittää mistä on kysymys. Sillä perusteella aihetta voisi väittää ajankohtaiseksi. Ehkä me olemme tällä aikalinjalla koska meitä "rangaistaan" jostakin (luultavimmin väärin perustein ja valheellisesti tosin).

• Anonyymi

- mutta sen verran kuitenkin Sinua kiinnosti , että piti avata tämä sivu - hyvä niin. Oletko muihinkin avauksiin liittänyt tuon toiveesi, koska täällä on aika monta aihetta, joita ei oikein ehkä voi käsittää "maailman menoksi"...........:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3288
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      35
      2639
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2258
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2239
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2181
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2153
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1927
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1904
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1859
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1632
    Aihe