Olipa kerran Gang Stalking -uskova.

Anonyymi

Heitettiin lopulta vankilaan lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

36

324

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heitettiin vankilaan siis syyttömänä.

    • Anonyymi

      Entä sitten? Ei hetkauta minun elämää suuntaan eikä toiseen.

    • Anonyymi

      Ei sellaista voi tapahtua Suomessa.

      • Anonyymi

        Syyttäjä tietää että sellaista voi Suomessa tapahtua. :D


    • Anonyymi

      Ei tämä ole mikään täydellinen maailma. Syyttömätkin joutuvat välillä kärsimään. Valitettavasti niin.

    • Anonyymi

      Poliisiin on äskettäin perustettu yksikkö tutkimaan ihmiskaupan uhreja Suomessa. Arvellaan, että puolesta on tähän mennessä saatu tietoa. Seksikauppa tietenkin, mutta myös työtä16 h /7päivää lähes ilman palkkaa.

      Mihin gang stalkingia tarvitaan, kun maailma on pullollaan vääryyttä hyväksi käyttöä ja kärsimystä muutenkin.

      • Anonyymi

        Mihin sinua tarvitaan kun vessapaperi sanoi perseelle täällä haisee paska.


    • Anonyymi

      Kuka joutui vankilaan syyttömänä?

      • Anonyymi

        Auer ja Aarnio ovat olleet syyttöminä vankilassa, kun helsinkiläinen vapaamuurari teki julkisuuteen tulleet rikokset heidän kiinteistöissään.


    • Anonyymi

      Kotkassa oli sellainen tapaus.

      • Anonyymi

        Vaino luokiteltiin joukkovainon alalajiksi nimeltä cointelpro. Oli USA:ssa tavallinen. Sitä tapahtuu työelämässä, Ihan avoimen törkeästi esitetään vääriä syytteitä ja tuhotaan ihminen.
        Vainon taustaverkostot ovat melkoiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaino luokiteltiin joukkovainon alalajiksi nimeltä cointelpro. Oli USA:ssa tavallinen. Sitä tapahtuu työelämässä, Ihan avoimen törkeästi esitetään vääriä syytteitä ja tuhotaan ihminen.
        Vainon taustaverkostot ovat melkoiset.

        Silloin kun se oli meneillään, netissä kirjoitettiin paljon. En muista oliko virallisessa mediassa. Kun oikeudenkäynti oli ollut ja vankeustuomio tullut, syyllistä lähdettiin viemään oikeussalista ulos, SIIHEN LOPPUI KAIKKI TIETO. En tiedä, onko edes hengissä. Netistä poisteltiin tapaukseen liittyvät kirjoitukset,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun se oli meneillään, netissä kirjoitettiin paljon. En muista oliko virallisessa mediassa. Kun oikeudenkäynti oli ollut ja vankeustuomio tullut, syyllistä lähdettiin viemään oikeussalista ulos, SIIHEN LOPPUI KAIKKI TIETO. En tiedä, onko edes hengissä. Netistä poisteltiin tapaukseen liittyvät kirjoitukset,

        Kokeilen julkaistaanko,. Netissä kerrottiin,että oikeudenkäynnissä lueteltiin syytökset: aika ja paikka, milloin lapseen kohdistuvat seksirikokset olivat tapahtuneet. Syytetty ja asianajaja antoivat kirjalliset todisteet, että syytetty oli ollut juuri kyseisinä ajankohta kaupunginhallituksen?valtuuston? kokouksissa. Tuomari oli vastannut, että kyseessä on niin vakava rikos, että on samantekevää missä ja milloin on tapahtunut. -Tällaisen luin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilen julkaistaanko,. Netissä kerrottiin,että oikeudenkäynnissä lueteltiin syytökset: aika ja paikka, milloin lapseen kohdistuvat seksirikokset olivat tapahtuneet. Syytetty ja asianajaja antoivat kirjalliset todisteet, että syytetty oli ollut juuri kyseisinä ajankohta kaupunginhallituksen?valtuuston? kokouksissa. Tuomari oli vastannut, että kyseessä on niin vakava rikos, että on samantekevää missä ja milloin on tapahtunut. -Tällaisen luin.

        Ei poistettu viestiä eikä ketjua, mutta pantiin tukkoon. Sama se, tapauksesta ei olisi ollut mahdollista ollut keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilen julkaistaanko,. Netissä kerrottiin,että oikeudenkäynnissä lueteltiin syytökset: aika ja paikka, milloin lapseen kohdistuvat seksirikokset olivat tapahtuneet. Syytetty ja asianajaja antoivat kirjalliset todisteet, että syytetty oli ollut juuri kyseisinä ajankohta kaupunginhallituksen?valtuuston? kokouksissa. Tuomari oli vastannut, että kyseessä on niin vakava rikos, että on samantekevää missä ja milloin on tapahtunut. -Tällaisen luin.

        "netissä kerrottiin"

        Muistelen että oikeudenkäyntien tiedot sekä kaupunkien hallitusten kokoukset ovat julkista tietoa.

        Eli voisit sitten vaikka nimetä mikä oli oikeudenkäynti mistä puhut, ja minkä kaupungin kokouksesta puhutaan jotta asian voi todentaa muuksi kuin urbaaniksi legendaksi.

        Netissä kun nyt satutaan kertomaan kaikenlaisia satuja; ja yllättävän moni on vielä valmis ne uskomaan sellaisenaan tarkistamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "netissä kerrottiin"

        Muistelen että oikeudenkäyntien tiedot sekä kaupunkien hallitusten kokoukset ovat julkista tietoa.

        Eli voisit sitten vaikka nimetä mikä oli oikeudenkäynti mistä puhut, ja minkä kaupungin kokouksesta puhutaan jotta asian voi todentaa muuksi kuin urbaaniksi legendaksi.

        Netissä kun nyt satutaan kertomaan kaikenlaisia satuja; ja yllättävän moni on vielä valmis ne uskomaan sellaisenaan tarkistamatta.

        Voitte pitää urbaanina legendana. Olen vain sivusta seurannut, kun minua kiinnosti, onko joukkovainosta oikeudenkäyntejä Suomessa. No oli, mutta päinvastoin kuin minua olisi kiinnostanut: kohde olisi tehnyt rikosilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitte pitää urbaanina legendana. Olen vain sivusta seurannut, kun minua kiinnosti, onko joukkovainosta oikeudenkäyntejä Suomessa. No oli, mutta päinvastoin kuin minua olisi kiinnostanut: kohde olisi tehnyt rikosilmoituksen.

        Kiitos että myönsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos että myönsit.

        En ole myöntänyt urbaaniksi legendaksi. Kerroin vain, etten kerännyt todisteita. Kotkassa oli pidemmän aikaa kouhunaa tämän tapauksen ympärillä. Yritti raukka pitää puoliaan. Oli niin hirveää kirjoittelua, että vain silloin tällöin vilkaisin vieläkö jatkuu. -Kotkalaiset kyllä muistaa tämän. Jos olet utelias, ota yhteyttä johonkin. - Nyt on mahdollista, että oikeusjuttu on määrätty salattavaksi.

        minua ei kiinnosta tämä juttu, vastasin vaan, kun joku avannut ketjun ja totesi, että syyttäjä muistaa, minäkin muistan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole myöntänyt urbaaniksi legendaksi. Kerroin vain, etten kerännyt todisteita. Kotkassa oli pidemmän aikaa kouhunaa tämän tapauksen ympärillä. Yritti raukka pitää puoliaan. Oli niin hirveää kirjoittelua, että vain silloin tällöin vilkaisin vieläkö jatkuu. -Kotkalaiset kyllä muistaa tämän. Jos olet utelias, ota yhteyttä johonkin. - Nyt on mahdollista, että oikeusjuttu on määrätty salattavaksi.

        minua ei kiinnosta tämä juttu, vastasin vaan, kun joku avannut ketjun ja totesi, että syyttäjä muistaa, minäkin muistan.

        Kot kot kot.

        Muna vai kana?


    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/74-20005338

      Talous

      Venäläistaustainen Immigram voitti Slushin startup-kilpailun – nyt Slush aikoo selvittää yrityksen taustat

      Isoon-Britanniaan muuttavia ulkomaalaisia auttava kasvuyritys Immigram palkittiin eilen miljoonan euron sijotuksella Slush 100 -kilpailussa. Tänään esille on noussut Lontooseen perustetun yrityksen kytkökset Venäjälle.

      19.11.2022 16:08

      Jaa
      Kasvutapahtuma Slush on ilmoittanut selvittävänsä perusteellisesti startup-kilpailun eilen voittaneen Immigramin taustat. Lontooseen vuonna 2020 perustettu kasvuyritys auttaa Isoon-Britanniaan pyrkiviä tietotyöläisiä maahanmuuttoprosessin kanssa.

      Tänään esille on noussut Immigramin yhteydet Venäjään. Yrityksen perustajat ovat Venäjältä lähtöisin olevat Anastasia Mirolyubova ja Mikhail Sharonov. Ukrainalainen pääomasijoittaja Yaroslav Krempovych kirjoittaa Linkedin-sivustolla, että Immigramin työvoima koostuu pelkästään venäläisistä, joista osa asuu yhä Venäjällä.

      Venäjän hyökättyä Ukrainaan Immigramin venäläisten asiakkaiden määrä on kasvanut valtavasti. Yritys keräsi 500 000 euron rahoituksen aiemmin tänä keväänä.

      Slush 100 -kilpailun pääpalkinto on miljoonan euron sijoitus yhtiöön. Rahat tulevat viideltä pääomasijoitusyhtiöltä: Accel, General Catalyst, Lightspeed, NEA ja Northzone.

      Slush ilmoitti Twitterissä, ettei se tee yhteistyötä venäläisten yritysten tai rahastojen kanssa. Tapahtuma ei myöskään ota vastaan hakemuksia venäläisiltä startupeilta tai sijoittajilta. Slush kertoo selvittävänsä yrityksen taustat.

    • Anonyymi

      IL-TV DIGI

      Jaajo Linnonmaa teki uuden aluevaltauksen - tällainen on Virtual Traveller
      Radiopersoona Jaajo Linnonmaa on Slush-tapahtumassa mukana uuden Virtual Traveller -aplikaation osastolla.

      https://www.iltalehti.fi/iltvdigi/a/201612010162826

      ----------------

      DIGI & TEKNIIKKA

      Jaajo hehkuttaa matkailusovellustaan: "Tavoitteena on kerätä 100 000 euron rahoitus"

      Jaajo Linnonmaa hakee rahoitusta kavereidensa kanssa kehittämälleen virtuaalitodellisuuteen perustuvalle sovellukselle.

      Torstai 16.2.2017

      https://www.iltalehti.fi/digi/a/201702152200071316

    • Anonyymi

      Ei Joe B ole VIELÄ joutunut vankilaan! Odotellaan.

    • Anonyymi

      https://www.seiska.fi/kotimaa/miki-liukkosen-somejulkaisut-huolestuttivat-jo-pitkaan-en-mina-ela-vanhaksi/1076168

      Miki Liukkosen somejulkaisut huolestuttivat jo pitkään: "En minä elä vanhaksi"
      WSOY:n tiedottaja vahvisti Miki Liukkosen kuoleman Seiskalle tänään.
      Kirjailija Miki Liukkonen menehtyi eilen tiistaina 4. heinäkuuta 33 vuoden ikäisenä

      Mikin somekäytös eron jälkeen oli huomattavan alavireistä ja hän kirjoitti Instagram-julkaisuihinsa riipaisevan kauniita tekstejä, joissa kuvaili piinaavia tunteitaan.

      Mikin kolmanneksi viimeiseksi julkaisuksi jäi kuva, jonka surumielinen teksti kumpusi jostakin syvältä.

      - Olen voinut erittäin huonosti viime aikoina. Herään aamuisin paniikkiin ja kauhuun, illat myös kamalia. En tiedä. Tätä olotilaa, tätä tuskaa on mahdoton kuvailla.

      - Seuraan kevään hirvittävää elämän kukoistusta surun ja kateuden vallassa, en ole osa sitä. Ja kaikki, kaikki on vain ja ainoastaan Karmeaa. Tämä on tilanne. En minä jaksa, Miki kirjoitti.

      Toukokuun alussa lisäämässään erojulkaisussa Miki kuvasi tuntemaansa syvää rakkautta ja pyysi, etteivät seuraajat lähettäisi hänelle tsemppiviestejä.

      - Nyt jokaisessa sanassa lymyää syksy… ja minä puhun taivaalle, mutta taivas on tyhjä, hän kirjoitti ja kertoi tarvitsevansa aikaa.

      - Vanhana sitten joskus keinutuolissa kun keinuskelet, voit surra montaakin asiaa mut et sitä, että sait häntä rakastaa, eräs seuraaja kommentoi.

      - En minä elä vanhaksi, Miki totesi vastauksessaan.

      Mikiä pidetään yhtenä sukupolvensa merkittävimmistä kirjailijoista. Hän julkaisi uransa aikana kolme runokokoelmaa, viisi romaania ja aikuisille kirjoitetun kuvakirjan.

      Mikin teos O (2017) oli ehdolla kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnosta, ja sitä kutsuttiin kritiikeissä muun muassa yhdeksi 2010-luvun tärkeimmistä kotimaisista romaaneista.

      Mikin kuolinsyytä ei ole kerrottu julkisuuteen.

      --------------

      https://www.kaleva.fi/arvostelu-miki-liukkosen-jarkalemainen-romaani-on/1940042

      Ar­vos­te­lu: Miki Liuk­ko­sen jär­kä­le­mäi­nen romaani on hauska ja lä­pi­tun­ke­va ajan­ku­vaus

      Miki Liukkosen romaani O on niin avara teos, että on vaikeuksia päättää, mistä syrjästä sen kuvauksen aloittaisi, eikä siinä edes ole syrjää kuten sen nimi kertoo.

      09.05.2017

      Romaani Miki Liukkonen: O (tai yleispätevä tutkielma siitä miksi asiat ovat niin kuin ovat). WSOY 2017.

      Miki Liukkosen (s. 1989 Oulussa) romaani O on niin avara teos, että on vaikeuksia päättää, mistä syrjästä sen kuvauksen aloittaisi, eikä siinä edes ole syrjää kuten sen nimi kertoo.

      O on ympyrä, ikuisuuden symboli, kosmoksen alku ja loppu.

      Hahmoja riittää

      Ilmestyskirjaa siteeraava uintivalmentaja

      O kyseenalaistaa fiktion ja todellisuuden suhteen ironisoimalla ja kyseenalaistamalla realismin.

      -------------

      https://books.google.fi/books/about/O_e_kirja.html?id=MkmLDgAAQBAJ&source=kp_book_description&redir_esc=y

      Miki Liukkonen
      WSOY, 7.4.2017

      O on romaani

      ja Espanjassa veneen alla asuvaan narkkariin, joka näkee pohjan raosta taivaan jollaisesta me muut voimme vain uneksia.

      • Anonyymi

        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009699480.html

        Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

        Liukkonen yhdisti kansainvälisen kokeellisen kirjallisuuden tuulia
        suomen kielen virtuoosimaiseen hallintaan.

        MIKI LIUKKONEN puhui mielenterveyteen ja jaksamiseen liittyvistä ongelmista avoimesti. HS:n haastattelussa keväällä 2019 hän kertoi säikähtäneensä, kun romaania kirjoittaessaan huomasi voivansa todella huonosti.

        ”Säikähdin. Sekin, että kirja oli omistettu minulle itselleni. Se vaikutti melkein kuin testamentilta”, Liukkonen sanoi.

        Viisi viikkoa sitten julkaistussa Instagram-julkaisussa hän kirjoitti:

        ”Tässä kuvassa haluan sulautua seinään, kadota. Olen voinut erittäin huonosti viime aikoina. Herään aamuisin paniikkiin ja kauhuun, illat myös kamalia. En tiedä. Tätä olotilaa, tätä tuskaa on mahdoton kuvailla. Mitä se oikeastaan ON, mistä se tulee etc. (Toki syy on osin selvä monille.)”, hän kirjoitti.

        ”Mutta on todettava, että myös jokin tässä keväässä, tässä sinfonisessa multikakofoniassa on tehdä hulluksi, ja sitten se kuinka jokainen akti, pieninkin, on tuskan ja työn takana. Etten osaa kuin maata lattialla ja huohottaa pahaa oloa ulos vain jotta se samassa hetkessä palaa taas sisään. Tuntuu että olen tulossa hulluksi. Tai surusta vain vinossa. Että jokainen solu tekisi kuolemaa, olisi musta.”

        ”Seuraan kevään hirvittävää elämän kukoistusta surun ja kateuden vallassa, en ole osa sitä. Ja kaikki, kaikki on vain ja ainoastaan Karmeaa. Tämä on tilanne. En minä jaksa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009699480.html

        Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

        Liukkonen yhdisti kansainvälisen kokeellisen kirjallisuuden tuulia
        suomen kielen virtuoosimaiseen hallintaan.

        MIKI LIUKKONEN puhui mielenterveyteen ja jaksamiseen liittyvistä ongelmista avoimesti. HS:n haastattelussa keväällä 2019 hän kertoi säikähtäneensä, kun romaania kirjoittaessaan huomasi voivansa todella huonosti.

        ”Säikähdin. Sekin, että kirja oli omistettu minulle itselleni. Se vaikutti melkein kuin testamentilta”, Liukkonen sanoi.

        Viisi viikkoa sitten julkaistussa Instagram-julkaisussa hän kirjoitti:

        ”Tässä kuvassa haluan sulautua seinään, kadota. Olen voinut erittäin huonosti viime aikoina. Herään aamuisin paniikkiin ja kauhuun, illat myös kamalia. En tiedä. Tätä olotilaa, tätä tuskaa on mahdoton kuvailla. Mitä se oikeastaan ON, mistä se tulee etc. (Toki syy on osin selvä monille.)”, hän kirjoitti.

        ”Mutta on todettava, että myös jokin tässä keväässä, tässä sinfonisessa multikakofoniassa on tehdä hulluksi, ja sitten se kuinka jokainen akti, pieninkin, on tuskan ja työn takana. Etten osaa kuin maata lattialla ja huohottaa pahaa oloa ulos vain jotta se samassa hetkessä palaa taas sisään. Tuntuu että olen tulossa hulluksi. Tai surusta vain vinossa. Että jokainen solu tekisi kuolemaa, olisi musta.”

        ”Seuraan kevään hirvittävää elämän kukoistusta surun ja kateuden vallassa, en ole osa sitä. Ja kaikki, kaikki on vain ja ainoastaan Karmeaa. Tämä on tilanne. En minä jaksa.”

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17917522/toivooko-joku

        Toivooko joku

        Anonyymi-ap

        2023-07-04 15:35:27

        Ilmoita

        Että kuolen alle 40-vuotiaana? Kysyy 33-vuotias mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009699480.html

        Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

        Liukkonen yhdisti kansainvälisen kokeellisen kirjallisuuden tuulia
        suomen kielen virtuoosimaiseen hallintaan.

        MIKI LIUKKONEN puhui mielenterveyteen ja jaksamiseen liittyvistä ongelmista avoimesti. HS:n haastattelussa keväällä 2019 hän kertoi säikähtäneensä, kun romaania kirjoittaessaan huomasi voivansa todella huonosti.

        ”Säikähdin. Sekin, että kirja oli omistettu minulle itselleni. Se vaikutti melkein kuin testamentilta”, Liukkonen sanoi.

        Viisi viikkoa sitten julkaistussa Instagram-julkaisussa hän kirjoitti:

        ”Tässä kuvassa haluan sulautua seinään, kadota. Olen voinut erittäin huonosti viime aikoina. Herään aamuisin paniikkiin ja kauhuun, illat myös kamalia. En tiedä. Tätä olotilaa, tätä tuskaa on mahdoton kuvailla. Mitä se oikeastaan ON, mistä se tulee etc. (Toki syy on osin selvä monille.)”, hän kirjoitti.

        ”Mutta on todettava, että myös jokin tässä keväässä, tässä sinfonisessa multikakofoniassa on tehdä hulluksi, ja sitten se kuinka jokainen akti, pieninkin, on tuskan ja työn takana. Etten osaa kuin maata lattialla ja huohottaa pahaa oloa ulos vain jotta se samassa hetkessä palaa taas sisään. Tuntuu että olen tulossa hulluksi. Tai surusta vain vinossa. Että jokainen solu tekisi kuolemaa, olisi musta.”

        ”Seuraan kevään hirvittävää elämän kukoistusta surun ja kateuden vallassa, en ole osa sitä. Ja kaikki, kaikki on vain ja ainoastaan Karmeaa. Tämä on tilanne. En minä jaksa.”

        Tyyppi kirjoittaa selvästi itsetuhoista tekstiä mutta yhteiskunta ei tee mitään, katselee vain vierestä odotellen koska se tappaa itsensä.

        Tuollaiset pitäisi ottaa hoitoon jotta saavat elää.

        Tässäkin tapauksessa pitäisi etsiä ne syylliset kuolemaan, niitä kun on, ja RANGAISTA vähintään kuolemantuottamuksesta ja heitteillejätöstä, kenties ihan murhasta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/jaakiekko/a/2010091812371615

      Valmentaja raivostui toimittajille – olivat julistaneet kuoliaaksi

      Torstaina Pat Burns julistettiin kuoliaaksi. Perjantaina hän oli jälleen elossa.

      Lauantai 18.9.2010 klo 15:52

      Useat medialähteet, muun muassa CTV, uutisoivat entisen NHL-valmentaja Pat Burnsin, 58, terveydentilan huonontuneen rajusti ja kuolleen keuhkosyöpään.

      Uutisankka syntyi, kun Burns palasi kotiseudulleen Quebecin Magogiin.

      Burnsin perheenjäsenet ja ystävät hätkähtivät uutisesta. He ottivat yhteyttä tiedotusvälineisiin ja keheen tahansa, kuka kuunteli heitä ja kertoivat, että Burns oli yhä elossa.

      Lopulta myös itse Burns soitti TSN-urheilukanavan kiekkotoimittaja Bob McKenzielle.

      – Ja taas sitä mennään. He yrittävät tappaa minut ennen kuin olen kuollut. Tulin Quebeciin viettämään aikaa perheeni parissa, ja he sanovat minun olevan kuollut, Burns selitti McKenzielle.

      – En ole kuollut, h******n kaukana siitä. He ovat julistaneet minut kuolleeksi kesäkuusta saakka. Kerro heille, että olen elossa. Kerro heille totuus.

      Burnsilla todettiin syöpä kaudella 2003–04. Maksasyöpä hänellä todettiin vuonna 2005, mutta sisukas valmentaja selvisi siitä. Keuhkosyövän vuoro oli vuonna 2009. Burns kieltäytyi hoidosta, mutta jatkoi taisteluaan.

    • Anonyymi

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lavastettu_kuolema

      Lavastettu kuolema on pila tai huijaus, jossa henkilö lavastaa oman kuolemansa tai teeskentelee muille olevansa kuollut. Jossain tapauksissa kuolemansa lavastaneet henkilöt hankkivat kyseenalaisin keinoin uuden henkilöllisyyden.

      Muita yleisiä keinoja välttää kiinnijäämistä ovat salanimien käyttö ja ulkonäön huomattava muuttaminen. Joissain tapauksissa henkilön läheiset tietävät ja jopa auttavat huijauksessa.

      Syitä kuoleman lavastamiselle voivat olla taloudelliset vaikeudet, omien rikoksien seuraamukset ja huoli omasta turvallisuudesta.

      Suomen rikoslaissa ei ole käsitelty huijauksena pidettävää kuoleman lavastamista rikoksena. Vaikkei kuoleman lavastus lähtökohtaisesti ole rikos, voi siihen liittyä rikoksia, kuten veropetos.

      Joidenkin kuuluisien henkilöiden kuolemia on salaliittoteorioissa väitetty lavastetuiksi.


      Kuuluisia tapauksia

      Brittiläinen työväenpuoluetta edustanut parlamentin jäsen ja entinen ministeri John Stonehouse lavasti vuonna 1974 itselleen hukkumiskuoleman Floridassa Yhdysvalloissa ja siirtyi elämään väärällä henkilöllisyydellä Australiaan, sillä häntä uhkasivat petossyytteet kotimaassa. Stonehouse kuitenkin paljastui kuukauden kuluttua ja pidätettiin.

      Laulaja Salomon lavasti hukuttautumisitsemurhan vauhdittaakseen levymyyntiään.

      Brittiläinen John Darwin katosi 21. maaliskuuta 2002 ollessaan melomassa kanootilla.Darwin ilmestyi yllättäen joulukuussa 2007 lontoolaiselle poliisiasemalle ja väitti, ettei muista mitään. Poliisille selvisi, että Darwin oli vaimonsa Annen kanssa lavastanut kuolemansa 250 000 punnan (yli 300 000 euron) henkivakuutusrahojen vuoksi. Darwinit saivat heinäkuussa 2008 vankeustuomiot: John 6 vuotta 3 kuukautta ja Anne 6 vuotta 6 kuukautta.

      Fiktiossa

      William Shakespearen näytelmässä Romeo ja Julia Julia lavastaa kuolemansa välttääkseen pakkoavioliiton. Tämä johtaa kuitenkin siihen että Romeo epätoivossaan tekee itsemurhan, koska ei saanut tietoa kuoleman lavastamisesta ja luulee Julian oikeasti kuolleen.

      Sherlock Holmes piiloutui kahdeksi vuodeksi, kun hänen luultiin kuolleen Reichenbachin vesiputouksilla. Tällä selityksellä Arthur Conan Doyle saattoi kirjoittaa lisää Holmes-tarinoita, vaikka oli jo kertaalleen antanut lukijoiden ymmärtää hahmon kuolleen.

      Graham Greenen käsikirjoitukseen perustuvassa elokuvassa Kolmas mies karismaattinen rikollinen Harry Lime on lavastanut oman kuolemansa.

      Olavi Linnuksen Yleisradiolle kirjoittamassa jännityskuunnelmassa
      Muistosanat Vahtoselle päähenkilön, toimistopäällikkö Tauno Vahtosen, kuolema lavastetaan ja hänen esimiehensä lausuu muistosanat, jotka saavat uuden merkityksen sarjan lopussa.

      Suomalaisessa televisiosarjassa Salatut elämät kuoleman lavastus tai muuten epäselvissä olosuhteissa katoaminen ja takaisin tuleminen ovat arkipäivää.
      Näin on käynyt ainakin henkilöille Kristiina Pohjonen, Aaro Vaalanne, Sebastian Vuorela, Sergei Kuula ja Marianna Kurki.

    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0988c1c9-553d-4099-8d46-47b543bd8c3b

      VIIHDEUUTISET

      Miki Liukkosen kirjoista tullut harvinaisuuksia: Kysyntä räjähti – Näin kustantaja reagoi

      Kirjastojen jonot ovat hirmuiset, kirjat alkavat olla loppuunmyyty jopa jälleenmyyjiltä, eikä niitä ole käytettynäkään tarjolla.

      Jesse Raatikainen

      Keskiviikko 12.7.2023 klo 18:52

      Kirjailija Miki Liukkosen kuolema on nostanut valtavan kysyntäpiikin kirjailijan teoksiin. Kirjastoissa kirjoihin on satojen ihmisten varauslistat, mutta kirjoja on tällä hetkellä lähes mahdoton saada käsiinsä muutakaan kautta.

      Kaikki Liukkosen romaanit ovat kuunneltavissa tai luettavissa äänikirjapalveluissa. Jos kirjan haluaa hyllyynsä tai lukea kirjana käsissään, saatavuus on suuri ongelma. Kirjat ovat kiven alla.

      Suomalaisessa ja Akateemisessa Kirjakaupassa, sekä Rosebudissa kirjat ovat loppuunmyytyjä. Ainoastaan Liukkosen ja Ville Rannan lastenkirjaparodiaa Johnny Mitten ja Ville-Valle rotkon reunalla (2022) on jonkin verran saatavana.

      Kirjoja ei myöskään ole saatavana käytettynä. Erilaisilla jälleenmyyntisivustoilla kirjoja ei ole tällä hetkellä myynnissä ollenkaan, ellei satunnainen kirja ilmesty myyntiin silloin tällöin. Liukkosen kuoleman jälkeen myyntiin on ilmestynyt lähinnä Finlandia-ehdokkuuden saanutta O:ta (2017) tai Hiljaisuuden mestaria (2019).

      Harvinaisimmat lienevät kirjailijan kolme runoteosta, Valkoisia runoja (2011), Elisabet (2012) ja Raivon historia (2015), joita ei ole julkaistu edes e-kirjoina.

      Miki Liukkosen kirjat ovat tällä hetkellä kiven alla.

      Uusintapainoksia on kuitenkin tulossa. WSOY kertoo, että elokuussa neljästä Liukkosen kirjasta julkaistaan uusintapainokset. Uusintapainokset ovat romaaneista O, Hiljaisuuden mestari ja Elämä: Esipuhe (2021), sekä Liukkosen edesmenneelle äidilleen kirjoittama runokirja Elisabet.

      Liukkosen esikoisromaani Lapset auringon alla (2013) julkaistaan pokkaripainoksena syyskuussa.

      Tämä tarkoittaa siis sitä, että syksyllä kirjailijan kaikkia romaaneja ja yhtä runokirjaa on saatavana.

      Miki Liukkosen toinen romaani, O, oli ehdolla Finlandia-palkinnon saajaksi vuonna 2017. Juha Hurmeen Niemi voitti palkinnon.

    • Anonyymi

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009528709.html

      Fox News taipui maksamaan liki 800 miljoonan dollarin korvaukset – valehteli äänestys­laitteista

      Fox Newsin omistaja ja tähtiankkurit välttivät todistajan­aitioon joutumisen vuoden 2020 presidentin­vaalien salaliitto­teorioihin liittyvässä oikeuden­käynnissä.

      Perättömiä väitteitä levittivät monet Fox Newsillä esiintyneet haastateltavat, joiden sanomisia kanavan ohjelmien ankkurit eivät haastaneet

      19.4. 9:38
      YHDYSVALTALAINEN konservatiivi­yleisön mediayhtiö Fox News on taipunut maksamaan 787,5 miljoonan dollarin (noin 719,2 miljoonan euron) korvaus­summan äänestyslaitteita valmistavalle Dominionille osana sovittelu­ratkaisua.

      Viime hetkellä ennen oikeuden­käynnin alkua sovitellussa kunnian­loukkaus­jutussa Dominion oli vaatinut Foxilta 1,6 miljardin dollarin korvauksia valehtelusta yhtiön valmistamista äänestys­laitteista, joita käytettiin Yhdysvaltain vuoden 2020 presidentin­vaaleissa.

      Foxin asianajajat eivät kommentoineet sovittelua toimittajille, mutta lausunnossa yhtiö tunnustaa oikeuden päätöksen, jonka mukaan tietyt Dominionista kanavalla levitetyt väitteet olivat perättömiä.


      Dominionin äänestyslaitteet ovat olleet pääosassa entisen presidentin Donald Trumpin kannattajien levittämissä salaliittoteorioissa, joiden mukaan vuoden 2020 vaalit olisivat olleet vilpilliset ja voitto anastettu Trumpilta Joe Bidenille, joka tosiasiassa voitti vaalit.

      Perättömiä väitteitä Dominionin laitteista levittivät monet Fox Newsillä esiintyneet haastateltavat, joiden sanomisia kanavan ohjelmien ankkurit eivät haastaneet.

      Vuonna 2021 Fox Newsin oikeuteen haastaneen Dominionin oikeusjuttu oli herättänyt suurta huomiota Yhdysvalloissa. Oikeudessa yhtiön omistaja, mediamoguli Rupert Murdoch sekä kanavan tähtiankkurit Tucker Carlson ja Sean Hannity olisivat joutuneet todistajanaitioon.

    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000009415780.html

      ”Todella hullua kamaa”

      Yhdysvaltain katsotuin uutiskanava Fox News jäi kiinni valehtelusta. Nyt käynnissä oleva oikeusjuttu on osoittanut, että kanavan työntekijät saati pääomistaja Rupert Murdoch eivät itsekään usko kanavalla esitettyihin villeihin väitteisiin.

      Tavoitteena on totuudesta piittaamatta antaa yleisölle, mitä se haluaa, ja kuitata rahat.

    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/3-12657427

      Alex Jones

      Salaliittoteoreetikko Alex Jonesin maksettava koulusurmavalheistaan lähes miljardin korvaukset

      Salaliittoteoreetikko kutsui oikeudenkäyntiä show'ksi ja vetosi kuuntelijoihinsa, että he vierailisivat hänen sivustollansa ja ostaisivat siellä myytäviä tuotteita.

      Alex Jones väitti vuosien ajan, että vuoden 2012 kouluampuminen oli lavastettu

      13.10.2022 1:57

      Päivitetty 13.10.2022 5:15


      Yhdysvalloissa äärioikeistolainen salaliittoteoreetikko Alex Jones on tuomittu maksamaan yhteensä 965 miljoonaa dollaria korvauksia lukuisille Sandy Hookin kouluampumisessa kuolleiden perheille.

      Jones väitti vuosien ajan, että vuoden 2012 kouluampuminen oli lavastettu ja että surevat vanhemmat olivat näyttelijöitä. He halusivat Jonesin mukaan koulusurmahuijauksella kiristää maan aselakeja. Hän perui myöhemmin väitteensä.

      Connecticutissa järjestetyn oikeudenkäynnin valamiehistö antoi päätöksensä korvausasiassa keskiviikkoiltana Suomen aikaa.

      Elokuussa texasilainen valamiehistö määräsi Alex Jonesin ja hänen luotsaamansa valemedia Infowarsin maksamaan erillisissä oikeusjutussa korvauksia Sandy Hookin vanhemmille reilut 49 miljoonaa dollaria.

      Sandy Hookin alakouluammuskelussa kuoli 26 ihmistä.

      Jonesin perustama Infowars-sivusto hakeutui konkurssiin huhtikuussa, ja Jonesin omistama yritys Free Speech Systems on tuoreeltaan hakeutunut konkurssiin.

      Jones suunnittelee valittavansa tuomiosta

      Jones esiintyi suorana Infowars-sivustollaan, kun valamiehistön keskiviikkoista päätöstä luettiin oikeudessa. Hän sanoi suunnittelevansa tuomiosta valittamista.

      Salaliittoteoreetikko kutsui oikeudenkäyntiä show'ksi ja vetosi kuuntelijoihinsa, että he vierailisivat hänen sivustollansa ja ostaisivat siellä myytäviä tuotteita.

      Perheitä edustanut asianajaja Chris Mattei kuvaili tuomiota historialliseksi. Hänellä oli myös viesti Jonesin mahdolliselle yleisölle.

      – Jos harkitsette antavanne hänelle (Jones) rahaa, haluan teidän tietävän, että valamiehistön tämänpäiväisen päätöksen perusteella se ei ole kovin hyvä vaihtoehto, Mattei sanoi.

      Korjattu kello 8.55: Sandy Hookin alakouluammuskelussa kuoli 26, ei 28 ihmistä.

      LÄHTEET: REUTERS, AFP

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe