Ketään kokeillut itse tehtyä ruokaa?

Anonyymi

Nettisurffissa törmäsin sivustoon missä kerrottiin ruokien tekemisestä. Onko ketään testannut koskaan itse? Tuleeko lähellekään niin hyvää mitä kaupan ruuat?

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      suosittelen makaroonilaatikon tekoa kaikille. peruspersuruokaa jota persumummonikin teki jo 50 vuotta sitten puu-uunissa rintamamiestalossa metsän keskellä korvessa. kasvatti yksin 3 lasta kun mies kuoli sodassa. onneksi ei enää nää tätä suomea tänään

      • Anonyymi

        Noin pätevä mummo kasvatti varmasti makaroonitkin itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin pätevä mummo kasvatti varmasti makaroonitkin itse.

        Sitten on ollut tosi taitava, jos on osannut porata vielä reijätkin makarooneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on ollut tosi taitava, jos on osannut porata vielä reijätkin makarooneihin.

        Se poraaminen opetettiin sota-aikana kaikille kouluissa, etkö tätäkään tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se poraaminen opetettiin sota-aikana kaikille kouluissa, etkö tätäkään tiennyt.

        Olin etulinjassa sota-aikana. Ei siellä mitään makaroonia syöty, vaan käpyjä ja mustikanvarpuja.


    • Anonyymi

      Siis et muka koskaan eläessäsi ole kokannut lainkaan, vaan ostat kaupasta eineksiä.... No eipä ole ihme kun kaupan hyllyt niitä notkuu... Ja jatkuvasti itse ihmettelen että kuka tuollaista moskaa ylipäätään voi syödä!

    • Anonyymi

      Makaronivelli vedellä, oikeassa makaronilaatikossa ei ole muita aineita kuin vettä ja makaroneja.

    • Anonyymi

      Minä tein jotain sitruunakuorrutus kalapaloja, aivan hyviä ja helposti tehtyä pannulla, mutta oikeasti kuuluisi lisukkeet ja kastikkeet joukkoon, aivan paljailtaankin ihan hyviä.

    • Anonyymi

      Tonnikalakiusaus on maailman helpoin ja hyvää. Mutta aloittaja ei nyt luultavasti kuitenkaan tosissaan ollut?

    • Anonyymi

      Miksi tehdä itse, kun saa ostettua valmista? Pitäisi olla tosi kiinnostunut ruoan laitosta, jos nykyisin pitäisi tehdä itse. Ei kiinnosta vähääkään hommata kaikkia tarveaineita, koska ei ne tule valmiiksi ilman kunnon mausteita ja muita lisukkeita. Nykyisin on valmiita aterioita hyviäkin, kun ostaa hieman kalliimpia, eikä niitä aivan halpoja mössöjä.

      • Anonyymi

        Pitäisi hankkia kattiloita ja paistinpannujakin. Sähköäkin kuluu.

        Tutkimusten mukaan einekset ovat ravintoarvoiltaan parempia kuin tönkkösuolatut kotikokkien rasvakeitokset. Lisäksi keskuskeittiön tuottamaa ruokaa menee vähemmän hävikkiin, ja myös energiatehokkuus on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi hankkia kattiloita ja paistinpannujakin. Sähköäkin kuluu.

        Tutkimusten mukaan einekset ovat ravintoarvoiltaan parempia kuin tönkkösuolatut kotikokkien rasvakeitokset. Lisäksi keskuskeittiön tuottamaa ruokaa menee vähemmän hävikkiin, ja myös energiatehokkuus on parempi.

        Linkki tällaiseen 'tutkimukseen', kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi hankkia kattiloita ja paistinpannujakin. Sähköäkin kuluu.

        Tutkimusten mukaan einekset ovat ravintoarvoiltaan parempia kuin tönkkösuolatut kotikokkien rasvakeitokset. Lisäksi keskuskeittiön tuottamaa ruokaa menee vähemmän hävikkiin, ja myös energiatehokkuus on parempi.

        Tiskaaminen kuluttaa myös vettä etc.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki tällaiseen 'tutkimukseen', kiitos!

        Mihin siinä linkkiä tarvitaan? Johan sen osaa alakoululainenkin laskea jos joka kopissa keitetään soppaa niin kalliiksi tulee kun jokainen voisi ostaa keskuskeittämöstä annoksensa.


    • Anonyymi

      Taitaa olla ei einesteollisuuden masinoimaa trollia, liian läpinäkyvää, sorry. Korona aikana ihmiset ovat oppineet tekeen kotiruokaa. Tämä on moskaruokajättien vastaisku.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kannata, ei kotona pääse lähellekään niin maukkaita hanmppareita mitä mäkkäriltä löytyy eikä lähjellekään niin maukkaita pizzoja kuin mitä hoono-soomi pizzerioista saa.

      • Anonyymi

        Pihvin paistosta tulee myös hirvee dunkkis.


      • Anonyymi

        et vaan osaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihvin paistosta tulee myös hirvee dunkkis.

        et vaan osaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et vaan osaa!

        Joo. En osaa paistaa paistamatta.


      • Anonyymi

        Hesen hampparit ovat mehukkaita mutta mäkkärin kuivakkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesen hampparit ovat mehukkaita mutta mäkkärin kuivakkaita.

        Ei hampparin kuulu olla noin kuiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesen hampparit ovat mehukkaita mutta mäkkärin kuivakkaita.

        Hese on boikotissa, Mäkkäriin en jaksa lähteä, joten käyn Burger Kinkyssä, jossa on hyvät purilaiset.


    • Anonyymi

      Jos on paljon rahaa ja aikaa voi tehdä itsekkin, aikaa palaa kun etsii raaka aineita ja usein ne ovat jo vanhentuneita seuraavaksi ne välineet pannut lastat veitset yms ja mikä sotku ite tein pizzaa ja joo ne putos pellitä uunin pohjalle kiva kiva.

      • Anonyymi

        Kuules, aikaa ainakin minulla palaa tasan tarkkaan yhtä kauan kuin jos ostaisin valmmita tai puolivalmiita eineitä, ja ruokaraaka-aineita ostamalla kaikki tulee halvemmaksi kuin mitä eineillä!

        Esim. minulla menee Prismassa käydessä tasan tarkkaan enintään 1 tunti, ja kaikki viikon ostokset on tehty. Joskus menee nopeamminkin.


        Mutta, ostakaa te vaan niintä eineitä niin meille kokeille jää sitten enemmän raaka-aineita pannuun ja uuniin! nami nami.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules, aikaa ainakin minulla palaa tasan tarkkaan yhtä kauan kuin jos ostaisin valmmita tai puolivalmiita eineitä, ja ruokaraaka-aineita ostamalla kaikki tulee halvemmaksi kuin mitä eineillä!

        Esim. minulla menee Prismassa käydessä tasan tarkkaan enintään 1 tunti, ja kaikki viikon ostokset on tehty. Joskus menee nopeamminkin.


        Mutta, ostakaa te vaan niintä eineitä niin meille kokeille jää sitten enemmän raaka-aineita pannuun ja uuniin! nami nami.

        Nami nami ja olet ennenaikaisesti haudassa, kun vedät suolaa ja rasvaa mielipuolisesti. Eineksissä on ravintoarvot kohdallaan, ja ne ovat terveellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nami nami ja olet ennenaikaisesti haudassa, kun vedät suolaa ja rasvaa mielipuolisesti. Eineksissä on ravintoarvot kohdallaan, ja ne ovat terveellisiä.

        en käytä suolaa ja rasvaa. syökää itse suolanne ja rasvanne einestenne kanssa.

        paistan kaiken wok -pannussa oliiviöljyllä, enkä lisää suolaa tms., kun kaiken voi laittaa jälkikäteen oman maun mukaan, tai sitten uuniin jos on isompi pala lihaa tms.

        vihannekset höyrytän lämpimiksi.

        nami nami.


    • Anonyymi

      Tuttavieni luona ja ravintoloissa olen kokeillut monesti heidän itse tekemäänsä ruokaa. Ihan itse en viitsi ruokaa valmistaa.

    • Anonyymi

      Kova hätä on katteiden alamäestä valmisruokabisnes porukalla. Kukaan järkevä viitsi lisäainemoskaa syödä, ei pidä edes nälkää ja todella kallista.

    • Anonyymi

      ruokaa en yritä mutta kilju pönttö pulputtaa parasta aikaa

      • Anonyymi

        pitäs laittaa käymään vaan en o ny jaksannu. syöminen on niin yliarvostettua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe