Jos niin minkä sähköpyörän ostaisitte?

Anonyymi

Perusteluja!
Mitä pitää hankinnassa osata huomioida?
Missä kohtaa ei kannata säästää?
Missä maksaa turhasta?

86

4756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensi kesäksi sellainen pitää hankkia. Sillä pääsee kätevästi 45 kilometrin päässä olevalle kesämökille, lataa yön ja pääsee takaisinkin. Pyörän merkkiä pitää vielä harkita.

      • Anonyymi

        Ihan outoja nuo merkit, mitä on myynnissä.

        Vähän netistä kattellut. Kävin jo ihan oikeassa pyöräliikkeessäkin tossa lähellä. Kehuvat tietty sitä, mitä heillä on myynnissä.


      • Anonyymi

        45 kilsaa, aikas kaukana on mökki....meillä 24.5 kilsaa kotoota ja ihanassa paikassa....


    • Anonyymi

      tekniikka pelaa mutta akkujen kanssa on jollain ollut vaihto tavaraa päivittäisessä käytössä olevilla, ei ainakaan halvinta akkua kannata hankkia,

      • Anonyymi

        Eli?


      • Anonyymi

        Kuinka usein se akun vaihtotarve sitten iskee?

        Ei taida olla köyhän valinta sähköpyörä?

        Mikä on huoltotarve? Pystyykö itse tekemään mitään?


    • Anonyymi

      Pitäisi olla nelipyöräinen katettu malli tuuli- ja sivulaseilla lämmitys syyskeleille.

      • Anonyymi

        Kolmipyörä olisi hyvä.
        Peräkärry kanssa.


    • Anonyymi

      Pyörä kuin pyörä, mutta rungon on oltava terästä. Tukeva 7-vaihteinen akuton Aino, hyvät jarrut ja matka taittuu, kun nopeus ja kiire eivät ole ykkösasioita. Päällysrenkaat kannattaa vaihtaa heti kättelyssä paksuihin pistosuojattuihin. En ymmärrä sähköpyörävimmaa ollenkaan.

      • Anonyymi

        Juu ei.
        Tollahan ei voi ajaa kuin suoraan eteenpäin.


      • Anonyymi

        Tuo 7-vaihteisuus on nimenomaan turha juttu; ajelu menee pelkäksi vaihteluksi.
        Itse tykkään juuri 3-vaihteisesta. Ihan riittävä.
        Se tuntuu hienolta, kun on paljon räplättävää - mutta käytännössä ei juuri järkeä.
        Ja rikkoutuukin herkemmin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 7-vaihteisuus on nimenomaan turha juttu; ajelu menee pelkäksi vaihteluksi.
        Itse tykkään juuri 3-vaihteisesta. Ihan riittävä.
        Se tuntuu hienolta, kun on paljon räplättävää - mutta käytännössä ei juuri järkeä.
        Ja rikkoutuukin herkemmin..

        Kappavaihteet ovat syvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappavaihteet ovat syvältä.

        Toimivat tosi näppärästi ja luotettavasti. Ne moniratasviritykset takana ovat syvältä. Kura myrkkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimivat tosi näppärästi ja luotettavasti. Ne moniratasviritykset takana ovat syvältä. Kura myrkkyä.

        Kappavaihteissa ei ole mitään tolkkua vaihteiden välillä.
        Kauhea sotkuri ja sitten järkyttävä vääntö. Ei noilla pysty ajamaan. Ei edes mummot ja papat , joille noita myydään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappavaihteissa ei ole mitään tolkkua vaihteiden välillä.
        Kauhea sotkuri ja sitten järkyttävä vääntö. Ei noilla pysty ajamaan. Ei edes mummot ja papat , joille noita myydään.

        Hienosti toimi juuri kappavaihteinen , ei ongelmia pakkasella. Nuo siirtäjäjutut monine rattaineen ovat tympeitä ja häiriöherkkiä, eihän niillä ajeta kuin kesällä.
        Kappavaihteissa on sopivat välityserot ja vääntöä pitääkin olla. Tätä asiaa taas voi säädellä tehostuksen valinnalla napin painalluksella. Niitäkin on kolme omassa.
        En muuta ottaisikaan, hienosti toimi. Kolme vaihdetta riittää., ei turhaa sähläämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti toimi juuri kappavaihteinen , ei ongelmia pakkasella. Nuo siirtäjäjutut monine rattaineen ovat tympeitä ja häiriöherkkiä, eihän niillä ajeta kuin kesällä.
        Kappavaihteissa on sopivat välityserot ja vääntöä pitääkin olla. Tätä asiaa taas voi säädellä tehostuksen valinnalla napin painalluksella. Niitäkin on kolme omassa.
        En muuta ottaisikaan, hienosti toimi. Kolme vaihdetta riittää., ei turhaa sähläämistä.

        Kaksivaihteinen jalkakäyttöinen vaihteisto hyvä, ja toiminut jo 50 vuotta moitteetta ja ilman huoltotarvetta. 21-vaihteinen moniratasvaihteistokin toiminut hyvin jo 20 vuotta juurikaan huoltamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappavaihteissa ei ole mitään tolkkua vaihteiden välillä.
        Kauhea sotkuri ja sitten järkyttävä vääntö. Ei noilla pysty ajamaan. Ei edes mummot ja papat , joille noita myydään.

        Juu, ei.
        Jos eivät juuri nyt ole parantuneet, niin ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei.
        Jos eivät juuri nyt ole parantuneet, niin ei.

        3-vaihteinen kappavaihde on kätevä ja kestävä, kuka helkkarissa tarvitsee 21 vaihdetta tai edes 7:ää....?? Sehän on yhtä renkutusta niiden vipujen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3-vaihteinen kappavaihde on kätevä ja kestävä, kuka helkkarissa tarvitsee 21 vaihdetta tai edes 7:ää....?? Sehän on yhtä renkutusta niiden vipujen kanssa.

        Se, joka on ajanut autolla ja oppinut käyttämään vaihteita.


    • Anonyymi

      Harley Davidsonin tietenkin.

      • Anonyymi

        Ja hammasvälit täynnä kärpäsiä. Ei.


    • Anonyymi

      Hyvä sähköpyöra maksaa kolmisen tonnia. Vanhasta diesel mersun romustakaan ei saa kuin 1500 romutuspalkkiota vaihtamalla se uuteen autoon, miksei sitä saa vaihdossa polkupyörään.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa samantien minimi 500W -tehoinen jolla pääseekin sitten jo lujempaa kuin 25 km/h , 250W ja 25 km/h ärsyttämään ajan mittaan.
      Tässä valikoimaa ,90% pyörien osista tehdään Taiwanissa-Kiinassa eli on sama mistä tai minkälaisen ostaa.
      https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=electric bike&_sacat=0

      • Anonyymi

        Sähköpyörää voi myös polkea kovempaa niin kyllä se kulkee vaikka neljääkymppiä.

        Jos et jaksa niin osta mopo.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Siinä pitää olla vähintään 3 pyörää, parempi jos 4. Sitten siinä pitää olla veden ja tuulen pitävä koppi. Pieni diiselkonekkaan ei olisi pahitteeksi varalla olla.

      • Anonyymi

        Akun lataamisen Diesel moottori, jottei matka jää kesken.


    • Anonyymi

      Mielestäni sähköpyörän pitää olla tunnettua merkkiä. Tämä siksi, että siihen on saatavissa esim akku parin kolmen vuoden kuluttua. Jos ostaa jonkun halppispyörän niin akun saaminen ja muiden osien saaminen voi olla työlästä tai mahdotonta.

      Toinen pointti on se, että mielestäni sähköpyörän pitää olla kevyesti ajettavissa akun hyytymisen jälkeen. Sen pitää toimia kuin tavallinen pyörä ikään. Jos ajelee vain kaupungissa niin tällä ei ole mitään väliä koska pyörää voi ladata useammin.

      Ei kannata lähteä hinnan perässä juoksemaan koska ylärajaa ei olekkaan. halvallakin saa hyviä pyöriä.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä ovat nämä kännykkäliitteiset pyörät?
        Eikö niillä pääse liikkeelle ilman kännykkää ja sen hiplausta?
        Ei kiitos.


      • Anonyymi

        Akut kestävät monia,monia vuosia.
        Itsellä ollut 5 v käytössä ja mitään hyytymisen merkkejä ei ole akussa.
        Mikään sähköpyörä ei ole kevyt polkea jos akku loppuu ,Bosh ,Shimanolla on planeettapyörästö poljinkammissa joka ei ole kevyt jos akku loppuu.
        Takamoottorinen on kaikista kevyin mutta ei sekään kevyt ole jos akku loppuu.
        Merkillä ei ole niin väliä koska lähes samoista Taiwanilaisista-Kiinalaisista osista ne kaikki on koottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut kestävät monia,monia vuosia.
        Itsellä ollut 5 v käytössä ja mitään hyytymisen merkkejä ei ole akussa.
        Mikään sähköpyörä ei ole kevyt polkea jos akku loppuu ,Bosh ,Shimanolla on planeettapyörästö poljinkammissa joka ei ole kevyt jos akku loppuu.
        Takamoottorinen on kaikista kevyin mutta ei sekään kevyt ole jos akku loppuu.
        Merkillä ei ole niin väliä koska lähes samoista Taiwanilaisista-Kiinalaisista osista ne kaikki on koottu.

        Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä ovat eri asioita. Sähköavusteinen pyörä on yhtä kevyt polkea kuin tavallinen polkupyörä vaikka akku loppuisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut kestävät monia,monia vuosia.
        Itsellä ollut 5 v käytössä ja mitään hyytymisen merkkejä ei ole akussa.
        Mikään sähköpyörä ei ole kevyt polkea jos akku loppuu ,Bosh ,Shimanolla on planeettapyörästö poljinkammissa joka ei ole kevyt jos akku loppuu.
        Takamoottorinen on kaikista kevyin mutta ei sekään kevyt ole jos akku loppuu.
        Merkillä ei ole niin väliä koska lähes samoista Taiwanilaisista-Kiinalaisista osista ne kaikki on koottu.

        Mikään akku säilytä tehoaan viittä vuotta käytti sitä tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä ovat eri asioita. Sähköavusteinen pyörä on yhtä kevyt polkea kuin tavallinen polkupyörä vaikka akku loppuisikin.

        Miten noi erottaa toisistaan?


      • Anonyymi

        Mikä on tunnettu merkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tunnettu merkki?

        Nopsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä ovat eri asioita. Sähköavusteinen pyörä on yhtä kevyt polkea kuin tavallinen polkupyörä vaikka akku loppuisikin.

        No ei se nyt ihan noinkaan ole. Jos esim sähköavusteinen läskipyörä painaa 25 kiloa, polkeminen muuttuu ratkaisevasti akun loputtua. Itsellä tuollainen.


    • Anonyymi

      Itse lueskelen yleensä TM:n vertailuja, jos olen hankkimassa jota sellaista mistä ei ole itsellä oikein käsitystä. Kaikkein viimeisimpänä uskon nettitrollien kirjoitteluun.

      • Anonyymi

        Maksumiurin takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksumiurin takana.

        Ei saanut presidentti Niinistö kirjastoja maksullisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saanut presidentti Niinistö kirjastoja maksullisiksi.

        Mutta tärkeämmät eli terveyskeskukset ovat maksullisia..eipä esitä vasemmisto tai persut poistettavaksi...
        Ei kirjasto ole edes nykymaailmassa niin olennainen kuin ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tärkeämmät eli terveyskeskukset ovat maksullisia..eipä esitä vasemmisto tai persut poistettavaksi...
        Ei kirjasto ole edes nykymaailmassa niin olennainen kuin ennen.

        Kirjasto on ainakin itselleni tarpeellisempi. Terkkarilla kävin viimeksi joskus viime vuosituhannella, ja silloinkin vain hakemassa lääkärintodistuksen ajokorttia varten, ts. täysin turha reissu sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjasto on ainakin itselleni tarpeellisempi. Terkkarilla kävin viimeksi joskus viime vuosituhannella, ja silloinkin vain hakemassa lääkärintodistuksen ajokorttia varten, ts. täysin turha reissu sekin.

        Kirjastoon on matkaa jotain 10 kilometriä.
        Ei jaksa kävellä sinne.


    • Anonyymi

      Polkemalla latautuvan Zitran.

    • Anonyymi

      Kukaan ei ole ajanut tavallisellakaan polkupyörällä niin kovaa kuin sillä pääsee.

      • Anonyymi

        Renkaiden nopeusluokka tulee vastaan ennemmin kuin fillarin huippunopeus.


    • Anonyymi

      Joku hyvä kiinalainen.

      • Anonyymi

        Ei semmosta ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei semmosta ole olemassakaan.

        Itseasiaasa KAIKKI e-fillarit ovat kiinasta .. itsekin ostan elektroniikan ja ja valmistan piirilevyt KIINASSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiaasa KAIKKI e-fillarit ovat kiinasta .. itsekin ostan elektroniikan ja ja valmistan piirilevyt KIINASSA.

        Amerikassakin tehdään sähköfillareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassakin tehdään sähköfillareita.

        Kiinalaisista osista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinalaisista osista.

        Proudly Made In U.S.A. Ei mitään kinukkia seassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proudly Made In U.S.A. Ei mitään kinukkia seassa.

        Tarrat vaihtamalla ja uudelleen pakkaamalla kaikesta kiinalaisesta saadaan suomalaista tai jenkeissä USA laista.


    • Anonyymi

      Omat minimivaatimukset:
      Pitää päästä yhdellä latauksella 2000 kilon perävaunu perässä 12 tunnissa Hangosta Nuorgamiin -30 asteen pakkasessa.

      • Anonyymi

        Eipä tuossa aikataulussa kyllä millään. Mulla menee pirkanmaalta Enontekiölle (n.1000 km) se 13 tuntia rajoitusten mukaan ja parilla tauolla.


    • Anonyymi

      Keskimoottorilla, eli kampiakselin kohdalta avustava mahdollisimman kevyt pyörä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        noita muunnos sarjaa saa halvinmillaan 100-200 euroon ulkomaisista verkkokaupoista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noita muunnos sarjaa saa halvinmillaan 100-200 euroon ulkomaisista verkkokaupoista,

        Saa Saa muttei ei tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa Saa muttei ei tee mitään.

        Et vaan osaa. Itse laitoin vanhaan Tunturiin, ja nyt on mukava päästellä menemään loskaisiakin katuja pitkin.


    • Anonyymi

      Missä on Tunturin tuleva sähkäri? jos edes tiedätte mitä tarkoitan!

      • Anonyymi

        Tunturi ei ole ikinä tehnyt laadukkaita fillareita.


    • Anonyymi

      Vähän, mutta raskaalla kuormalla ajettu esittelypyörä Helkamalta.
      Voi tuoksahtaa diarrea ja korruptio.
      Ei omantunnon aroille.

    • Anonyymi

      Vihreille suosittelen sähköpyörän sijaan sähkötuolia

    • Anonyymi

      Osta mikä tahansa paitsi HELKAMA koska se on suvakkimerkki uhkaili kärkkäisboikotilla jne..

      • Anonyymi

        Kärkkäisboikotti on ihan aiheellinen


    • Anonyymi

      Onko ruotsalaisista pyöristä mihinkään?

      • Anonyymi

        eikö crescent ja monark oo laatumerkkejä ainaki ennen ollu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö crescent ja monark oo laatumerkkejä ainaki ennen ollu?

        On.
        Ainakin Crescent.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö crescent ja monark oo laatumerkkejä ainaki ennen ollu?

        Kevyesti polki vaari ennen kuin meni etukumi littuun.


    • Anonyymi

      Ei ole haplaa lystiä sähköpyöräily. Kokemuksen mukaan pelkästään akkukustannus tekee 0.10 e/km eli saman verran kuin pikkuauton bensakulut.

      • Anonyymi

        Äskettäin lehdessä oli, että vuoden huolto 500 e ja osat päälle 300 e. En nyt muista mikä lehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äskettäin lehdessä oli, että vuoden huolto 500 e ja osat päälle 300 e. En nyt muista mikä lehti.

        Oikeasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äskettäin lehdessä oli, että vuoden huolto 500 e ja osat päälle 300 e. En nyt muista mikä lehti.

        Mv-lehti oli lähde.


      • Kerrotko miten päädyit tuohon 0.10€/km akkukustannukseen? Ihan kiinnostavaa olisi tietää.

        Sinänsä tuolla asialla ei ole itselleni isoa merkitystä. Minulle kun tuo sähköavusteinen pyörä harrastusvälinen ja kustannukset ovat toissijainen asia, itselläni on tällähetkellä kolme eri sähkoavsuteista pyörää hieman eri ajotarkoituksiin (Etujousitetusta maastopyörästä hieman "modifioitu" yleispyörä Kaupunkiin, maantielle sikä helppoon maastoajoon, sitten hiilikuiturunkoinen täysjousitettu maastopyörä "vakavampaan" maastoajoon, sekä uusimpana hankintana etujousitettu sähköfätti talvi-ajoon sekä kesällä sellaiseen maatoajoon, missä pehmeää/märkää ajoalustaa), näiden hankintaan, "varusteluun", huoltoon sekä ajovarusteisiin on mennyt viimeisen reilun 3v. aikana joku 10-12t.€ joten kilometrikustannuksia on omalta kohdalta turha laskea ja ei oikeastaan millään tasolla edes kiinnosta, harrastus on harrastus ja se maksaa sen minkä se maksaa.


    • Anonyymi

      Kunnollinen sähköpyörä maksaa 2000 eurosta ylöspäin! Hyviä merkkejä ovat : cannondale, kona, cube, Husqvarna, trek, ja muutama muu. 500watin akku vähintään ja shimanon, Boshin, keskimoottorit, myös brosen moottori hyvä” suosittelen hyvillä shimanon osilla varustettua pyörää deoren osasarjoilla tai srammin osasarjoja. Ketjuja kuluu samoin rattaita, ovat sähköpyörissä kovilla! Moottori ja akku yleensä vähävikaisia, joustohaarukka tuo mukavuutta röykkyiselle tielle mutta yhden vikakohteen ja huoltokohteen lisää!

      • Anonyymi

        Taidat tietää näistä jotain.
        Mistä löytää oikeaa tietoa, mitä lukea. Ei pelkkää mainos- ja myyntipuhetta.

        Oikeasti harkitsen sähköpyörän ostoa, mutta en halua ostaa kokeeksi mitää p as kaa, vaan pyörän, millä ajelen vielä parikymmentä vuotta.

        Tai ehkä ostan vaan sittenkin sen lihasvoimaisen pyörän ja ajelen pidemmät siivut ja muutoin vähän kolottaessa ja väsyessä autolla.


    • Anonyymi

      Käytännössä kaikissa hyvälaatuisissa pyörissä on alumiinirunko tai hiilikuitu!

      • Anonyymi

        Teräsrunko on varma, pitkäikäinen ja aivan riittävän kevytkin valinta, vaikka ei olisi sähköpyöräkään.


    • Anonyymi

      Sähkö-Joposta haaveilen. Se on 100 % kotimainen luomutuote. Moottorin käämit on outokumpulaista kuparia, ja renkaat nokialaisen natsin – luomuna kumipuuta viljelevän – kumipuutarhasta lähtöisin.

    • Anonyymi

      Miksi sähöpyörää tarvii, kun voi mennä mökille autolla? Saa kaikki tarvittavat kamat mukaan. Turha ostaa sähköpyörää.

    • Anonyymi

      Sellaisen, jolla voisi myös lentää, hinnalla ei niin väliä.

    • Anonyymi

      Mikä on myydyin merkki?

    • Hankinnassa pitää ehdottomasti osata huomioida se minkälaiseen käyttöön kyseinen pyörä lähtökohtaisesti tulisi jonka jälkeen sitten sen mukaan valitaan se minkä tyyppistä pyörää oltaisiin ylipäätänsä hommaamassa.
      Sitten käy koeajamassa muutamaa erityyppisillä moottoriratkaisuilla varustettua pyörää että pääsee hieman niiden erilaisiin ominaisuuksiin sisälle ja miettimään mikä ratkaisu olisi omalle kohdalla tarkoituksenmukaisin. Jonka valinnan jälkeen sitten olisi yksityiskohtaisempi tutkiskelu edessä lopullisen pyörän valinnassa.

    • Anonyymi

      Vihreille sähköpyörän sijaan sähkötuolia

    • Anonyymi

      Turha ostos, vanha mankeli riittää.

    • Anonyymi

      Osaako joku kertoa, miten saa fappesta kävelyavustimen aktivoitua

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 600
      9778
    2. 24h Kirppis

      Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2431
    3. Suomessa eletään liian pitkään

      "Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      207
      1746
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

      Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1491
    5. Näyttääkö kaivattusi

      Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      1000
    6. Sun ulkonäkö on

      Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      947
    7. Oletko koskaan

      Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      852
    8. Olen niin haaveillut

      Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      842
    9. En voi ottaa

      Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      802
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

      Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      76
      722
    Aihe