Perusteluja!
Mitä pitää hankinnassa osata huomioida?
Missä kohtaa ei kannata säästää?
Missä maksaa turhasta?
Jos niin minkä sähköpyörän ostaisitte?
86
4756
Vastaukset
- Anonyymi
Ensi kesäksi sellainen pitää hankkia. Sillä pääsee kätevästi 45 kilometrin päässä olevalle kesämökille, lataa yön ja pääsee takaisinkin. Pyörän merkkiä pitää vielä harkita.
- Anonyymi
Ihan outoja nuo merkit, mitä on myynnissä.
Vähän netistä kattellut. Kävin jo ihan oikeassa pyöräliikkeessäkin tossa lähellä. Kehuvat tietty sitä, mitä heillä on myynnissä. - Anonyymi
45 kilsaa, aikas kaukana on mökki....meillä 24.5 kilsaa kotoota ja ihanassa paikassa....
- Anonyymi
tekniikka pelaa mutta akkujen kanssa on jollain ollut vaihto tavaraa päivittäisessä käytössä olevilla, ei ainakaan halvinta akkua kannata hankkia,
- Anonyymi
Eli?
- Anonyymi
Kuinka usein se akun vaihtotarve sitten iskee?
Ei taida olla köyhän valinta sähköpyörä?
Mikä on huoltotarve? Pystyykö itse tekemään mitään?
- Anonyymi
Pitäisi olla nelipyöräinen katettu malli tuuli- ja sivulaseilla lämmitys syyskeleille.
- Anonyymi
Kolmipyörä olisi hyvä.
Peräkärry kanssa.
- Anonyymi
Pyörä kuin pyörä, mutta rungon on oltava terästä. Tukeva 7-vaihteinen akuton Aino, hyvät jarrut ja matka taittuu, kun nopeus ja kiire eivät ole ykkösasioita. Päällysrenkaat kannattaa vaihtaa heti kättelyssä paksuihin pistosuojattuihin. En ymmärrä sähköpyörävimmaa ollenkaan.
- Anonyymi
Juu ei.
Tollahan ei voi ajaa kuin suoraan eteenpäin. - Anonyymi
Tuo 7-vaihteisuus on nimenomaan turha juttu; ajelu menee pelkäksi vaihteluksi.
Itse tykkään juuri 3-vaihteisesta. Ihan riittävä.
Se tuntuu hienolta, kun on paljon räplättävää - mutta käytännössä ei juuri järkeä.
Ja rikkoutuukin herkemmin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 7-vaihteisuus on nimenomaan turha juttu; ajelu menee pelkäksi vaihteluksi.
Itse tykkään juuri 3-vaihteisesta. Ihan riittävä.
Se tuntuu hienolta, kun on paljon räplättävää - mutta käytännössä ei juuri järkeä.
Ja rikkoutuukin herkemmin..Kappavaihteet ovat syvältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappavaihteet ovat syvältä.
Toimivat tosi näppärästi ja luotettavasti. Ne moniratasviritykset takana ovat syvältä. Kura myrkkyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimivat tosi näppärästi ja luotettavasti. Ne moniratasviritykset takana ovat syvältä. Kura myrkkyä.
Kappavaihteissa ei ole mitään tolkkua vaihteiden välillä.
Kauhea sotkuri ja sitten järkyttävä vääntö. Ei noilla pysty ajamaan. Ei edes mummot ja papat , joille noita myydään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappavaihteissa ei ole mitään tolkkua vaihteiden välillä.
Kauhea sotkuri ja sitten järkyttävä vääntö. Ei noilla pysty ajamaan. Ei edes mummot ja papat , joille noita myydään.Hienosti toimi juuri kappavaihteinen , ei ongelmia pakkasella. Nuo siirtäjäjutut monine rattaineen ovat tympeitä ja häiriöherkkiä, eihän niillä ajeta kuin kesällä.
Kappavaihteissa on sopivat välityserot ja vääntöä pitääkin olla. Tätä asiaa taas voi säädellä tehostuksen valinnalla napin painalluksella. Niitäkin on kolme omassa.
En muuta ottaisikaan, hienosti toimi. Kolme vaihdetta riittää., ei turhaa sähläämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti toimi juuri kappavaihteinen , ei ongelmia pakkasella. Nuo siirtäjäjutut monine rattaineen ovat tympeitä ja häiriöherkkiä, eihän niillä ajeta kuin kesällä.
Kappavaihteissa on sopivat välityserot ja vääntöä pitääkin olla. Tätä asiaa taas voi säädellä tehostuksen valinnalla napin painalluksella. Niitäkin on kolme omassa.
En muuta ottaisikaan, hienosti toimi. Kolme vaihdetta riittää., ei turhaa sähläämistä.Kaksivaihteinen jalkakäyttöinen vaihteisto hyvä, ja toiminut jo 50 vuotta moitteetta ja ilman huoltotarvetta. 21-vaihteinen moniratasvaihteistokin toiminut hyvin jo 20 vuotta juurikaan huoltamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappavaihteissa ei ole mitään tolkkua vaihteiden välillä.
Kauhea sotkuri ja sitten järkyttävä vääntö. Ei noilla pysty ajamaan. Ei edes mummot ja papat , joille noita myydään.Juu, ei.
Jos eivät juuri nyt ole parantuneet, niin ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei.
Jos eivät juuri nyt ole parantuneet, niin ei.3-vaihteinen kappavaihde on kätevä ja kestävä, kuka helkkarissa tarvitsee 21 vaihdetta tai edes 7:ää....?? Sehän on yhtä renkutusta niiden vipujen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3-vaihteinen kappavaihde on kätevä ja kestävä, kuka helkkarissa tarvitsee 21 vaihdetta tai edes 7:ää....?? Sehän on yhtä renkutusta niiden vipujen kanssa.
Se, joka on ajanut autolla ja oppinut käyttämään vaihteita.
- Anonyymi
Harley Davidsonin tietenkin.
- Anonyymi
Ja hammasvälit täynnä kärpäsiä. Ei.
- Anonyymi
Hyvä sähköpyöra maksaa kolmisen tonnia. Vanhasta diesel mersun romustakaan ei saa kuin 1500 romutuspalkkiota vaihtamalla se uuteen autoon, miksei sitä saa vaihdossa polkupyörään.
- Anonyymi
Kannattaa ostaa samantien minimi 500W -tehoinen jolla pääseekin sitten jo lujempaa kuin 25 km/h , 250W ja 25 km/h ärsyttämään ajan mittaan.
Tässä valikoimaa ,90% pyörien osista tehdään Taiwanissa-Kiinassa eli on sama mistä tai minkälaisen ostaa.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=electric bike&_sacat=0- Anonyymi
Sähköpyörää voi myös polkea kovempaa niin kyllä se kulkee vaikka neljääkymppiä.
Jos et jaksa niin osta mopo. - Anonyymi
Tietoa heille, jotka eivät halua rikkoa lakia ja joutua virkavallan kanssa tekemisiin.
Sähköiset liikkumisvälineet
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/sahkoiset-liikkumisvalineet
- Anonyymi
Siinä pitää olla vähintään 3 pyörää, parempi jos 4. Sitten siinä pitää olla veden ja tuulen pitävä koppi. Pieni diiselkonekkaan ei olisi pahitteeksi varalla olla.
- Anonyymi
Akun lataamisen Diesel moottori, jottei matka jää kesken.
- Anonyymi
Mielestäni sähköpyörän pitää olla tunnettua merkkiä. Tämä siksi, että siihen on saatavissa esim akku parin kolmen vuoden kuluttua. Jos ostaa jonkun halppispyörän niin akun saaminen ja muiden osien saaminen voi olla työlästä tai mahdotonta.
Toinen pointti on se, että mielestäni sähköpyörän pitää olla kevyesti ajettavissa akun hyytymisen jälkeen. Sen pitää toimia kuin tavallinen pyörä ikään. Jos ajelee vain kaupungissa niin tällä ei ole mitään väliä koska pyörää voi ladata useammin.
Ei kannata lähteä hinnan perässä juoksemaan koska ylärajaa ei olekkaan. halvallakin saa hyviä pyöriä.- Anonyymi
Mitä ihmettä ovat nämä kännykkäliitteiset pyörät?
Eikö niillä pääse liikkeelle ilman kännykkää ja sen hiplausta?
Ei kiitos. - Anonyymi
Akut kestävät monia,monia vuosia.
Itsellä ollut 5 v käytössä ja mitään hyytymisen merkkejä ei ole akussa.
Mikään sähköpyörä ei ole kevyt polkea jos akku loppuu ,Bosh ,Shimanolla on planeettapyörästö poljinkammissa joka ei ole kevyt jos akku loppuu.
Takamoottorinen on kaikista kevyin mutta ei sekään kevyt ole jos akku loppuu.
Merkillä ei ole niin väliä koska lähes samoista Taiwanilaisista-Kiinalaisista osista ne kaikki on koottu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut kestävät monia,monia vuosia.
Itsellä ollut 5 v käytössä ja mitään hyytymisen merkkejä ei ole akussa.
Mikään sähköpyörä ei ole kevyt polkea jos akku loppuu ,Bosh ,Shimanolla on planeettapyörästö poljinkammissa joka ei ole kevyt jos akku loppuu.
Takamoottorinen on kaikista kevyin mutta ei sekään kevyt ole jos akku loppuu.
Merkillä ei ole niin väliä koska lähes samoista Taiwanilaisista-Kiinalaisista osista ne kaikki on koottu.Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä ovat eri asioita. Sähköavusteinen pyörä on yhtä kevyt polkea kuin tavallinen polkupyörä vaikka akku loppuisikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut kestävät monia,monia vuosia.
Itsellä ollut 5 v käytössä ja mitään hyytymisen merkkejä ei ole akussa.
Mikään sähköpyörä ei ole kevyt polkea jos akku loppuu ,Bosh ,Shimanolla on planeettapyörästö poljinkammissa joka ei ole kevyt jos akku loppuu.
Takamoottorinen on kaikista kevyin mutta ei sekään kevyt ole jos akku loppuu.
Merkillä ei ole niin väliä koska lähes samoista Taiwanilaisista-Kiinalaisista osista ne kaikki on koottu.Mikään akku säilytä tehoaan viittä vuotta käytti sitä tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä ovat eri asioita. Sähköavusteinen pyörä on yhtä kevyt polkea kuin tavallinen polkupyörä vaikka akku loppuisikin.
Miten noi erottaa toisistaan?
- Anonyymi
Mikä on tunnettu merkki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on tunnettu merkki?
Nopsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpyörä ja sähköavusteinen pyörä ovat eri asioita. Sähköavusteinen pyörä on yhtä kevyt polkea kuin tavallinen polkupyörä vaikka akku loppuisikin.
No ei se nyt ihan noinkaan ole. Jos esim sähköavusteinen läskipyörä painaa 25 kiloa, polkeminen muuttuu ratkaisevasti akun loputtua. Itsellä tuollainen.
- Anonyymi
Itse lueskelen yleensä TM:n vertailuja, jos olen hankkimassa jota sellaista mistä ei ole itsellä oikein käsitystä. Kaikkein viimeisimpänä uskon nettitrollien kirjoitteluun.
- Anonyymi
Maksumiurin takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksumiurin takana.
Ei saanut presidentti Niinistö kirjastoja maksullisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saanut presidentti Niinistö kirjastoja maksullisiksi.
Mutta tärkeämmät eli terveyskeskukset ovat maksullisia..eipä esitä vasemmisto tai persut poistettavaksi...
Ei kirjasto ole edes nykymaailmassa niin olennainen kuin ennen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tärkeämmät eli terveyskeskukset ovat maksullisia..eipä esitä vasemmisto tai persut poistettavaksi...
Ei kirjasto ole edes nykymaailmassa niin olennainen kuin ennen.Kirjasto on ainakin itselleni tarpeellisempi. Terkkarilla kävin viimeksi joskus viime vuosituhannella, ja silloinkin vain hakemassa lääkärintodistuksen ajokorttia varten, ts. täysin turha reissu sekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjasto on ainakin itselleni tarpeellisempi. Terkkarilla kävin viimeksi joskus viime vuosituhannella, ja silloinkin vain hakemassa lääkärintodistuksen ajokorttia varten, ts. täysin turha reissu sekin.
Kirjastoon on matkaa jotain 10 kilometriä.
Ei jaksa kävellä sinne.
- Anonyymi
Polkemalla latautuvan Zitran.
- Anonyymi
Kukaan ei ole ajanut tavallisellakaan polkupyörällä niin kovaa kuin sillä pääsee.
- Anonyymi
Renkaiden nopeusluokka tulee vastaan ennemmin kuin fillarin huippunopeus.
- Anonyymi
Joku hyvä kiinalainen.
- Anonyymi
Ei semmosta ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei semmosta ole olemassakaan.
Itseasiaasa KAIKKI e-fillarit ovat kiinasta .. itsekin ostan elektroniikan ja ja valmistan piirilevyt KIINASSA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiaasa KAIKKI e-fillarit ovat kiinasta .. itsekin ostan elektroniikan ja ja valmistan piirilevyt KIINASSA.
Amerikassakin tehdään sähköfillareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassakin tehdään sähköfillareita.
Kiinalaisista osista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaisista osista.
Proudly Made In U.S.A. Ei mitään kinukkia seassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Proudly Made In U.S.A. Ei mitään kinukkia seassa.
Tarrat vaihtamalla ja uudelleen pakkaamalla kaikesta kiinalaisesta saadaan suomalaista tai jenkeissä USA laista.
- Anonyymi
Omat minimivaatimukset:
Pitää päästä yhdellä latauksella 2000 kilon perävaunu perässä 12 tunnissa Hangosta Nuorgamiin -30 asteen pakkasessa.- Anonyymi
Eipä tuossa aikataulussa kyllä millään. Mulla menee pirkanmaalta Enontekiölle (n.1000 km) se 13 tuntia rajoitusten mukaan ja parilla tauolla.
- Anonyymi
Keskimoottorilla, eli kampiakselin kohdalta avustava mahdollisimman kevyt pyörä.
- Anonyymi
Vanhan fillarin voi modata helposti sähköavusteiseksi hankkimalla muunnossarjan.
https://www.outsidepursuits.com/best-electric-bike-conversion-kit/- Anonyymi
noita muunnos sarjaa saa halvinmillaan 100-200 euroon ulkomaisista verkkokaupoista,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noita muunnos sarjaa saa halvinmillaan 100-200 euroon ulkomaisista verkkokaupoista,
Saa Saa muttei ei tee mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa Saa muttei ei tee mitään.
Et vaan osaa. Itse laitoin vanhaan Tunturiin, ja nyt on mukava päästellä menemään loskaisiakin katuja pitkin.
- Anonyymi
Missä on Tunturin tuleva sähkäri? jos edes tiedätte mitä tarkoitan!
- Anonyymi
Tunturi ei ole ikinä tehnyt laadukkaita fillareita.
- Anonyymi
Vähän, mutta raskaalla kuormalla ajettu esittelypyörä Helkamalta.
Voi tuoksahtaa diarrea ja korruptio.
Ei omantunnon aroille. - Anonyymi
Vihreille suosittelen sähköpyörän sijaan sähkötuolia
- Anonyymi
Osta mikä tahansa paitsi HELKAMA koska se on suvakkimerkki uhkaili kärkkäisboikotilla jne..
- Anonyymi
Kärkkäisboikotti on ihan aiheellinen
- Anonyymi
Onko ruotsalaisista pyöristä mihinkään?
- Anonyymi
eikö crescent ja monark oo laatumerkkejä ainaki ennen ollu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö crescent ja monark oo laatumerkkejä ainaki ennen ollu?
On.
Ainakin Crescent. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö crescent ja monark oo laatumerkkejä ainaki ennen ollu?
Kevyesti polki vaari ennen kuin meni etukumi littuun.
- Anonyymi
Ei ole haplaa lystiä sähköpyöräily. Kokemuksen mukaan pelkästään akkukustannus tekee 0.10 e/km eli saman verran kuin pikkuauton bensakulut.
- Anonyymi
Äskettäin lehdessä oli, että vuoden huolto 500 e ja osat päälle 300 e. En nyt muista mikä lehti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äskettäin lehdessä oli, että vuoden huolto 500 e ja osat päälle 300 e. En nyt muista mikä lehti.
Oikeasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äskettäin lehdessä oli, että vuoden huolto 500 e ja osat päälle 300 e. En nyt muista mikä lehti.
Mv-lehti oli lähde.
Kerrotko miten päädyit tuohon 0.10€/km akkukustannukseen? Ihan kiinnostavaa olisi tietää.
Sinänsä tuolla asialla ei ole itselleni isoa merkitystä. Minulle kun tuo sähköavusteinen pyörä harrastusvälinen ja kustannukset ovat toissijainen asia, itselläni on tällähetkellä kolme eri sähkoavsuteista pyörää hieman eri ajotarkoituksiin (Etujousitetusta maastopyörästä hieman "modifioitu" yleispyörä Kaupunkiin, maantielle sikä helppoon maastoajoon, sitten hiilikuiturunkoinen täysjousitettu maastopyörä "vakavampaan" maastoajoon, sekä uusimpana hankintana etujousitettu sähköfätti talvi-ajoon sekä kesällä sellaiseen maatoajoon, missä pehmeää/märkää ajoalustaa), näiden hankintaan, "varusteluun", huoltoon sekä ajovarusteisiin on mennyt viimeisen reilun 3v. aikana joku 10-12t.€ joten kilometrikustannuksia on omalta kohdalta turha laskea ja ei oikeastaan millään tasolla edes kiinnosta, harrastus on harrastus ja se maksaa sen minkä se maksaa.
- Anonyymi
Kunnollinen sähköpyörä maksaa 2000 eurosta ylöspäin! Hyviä merkkejä ovat : cannondale, kona, cube, Husqvarna, trek, ja muutama muu. 500watin akku vähintään ja shimanon, Boshin, keskimoottorit, myös brosen moottori hyvä” suosittelen hyvillä shimanon osilla varustettua pyörää deoren osasarjoilla tai srammin osasarjoja. Ketjuja kuluu samoin rattaita, ovat sähköpyörissä kovilla! Moottori ja akku yleensä vähävikaisia, joustohaarukka tuo mukavuutta röykkyiselle tielle mutta yhden vikakohteen ja huoltokohteen lisää!
- Anonyymi
Taidat tietää näistä jotain.
Mistä löytää oikeaa tietoa, mitä lukea. Ei pelkkää mainos- ja myyntipuhetta.
Oikeasti harkitsen sähköpyörän ostoa, mutta en halua ostaa kokeeksi mitää p as kaa, vaan pyörän, millä ajelen vielä parikymmentä vuotta.
Tai ehkä ostan vaan sittenkin sen lihasvoimaisen pyörän ja ajelen pidemmät siivut ja muutoin vähän kolottaessa ja väsyessä autolla.
- Anonyymi
Käytännössä kaikissa hyvälaatuisissa pyörissä on alumiinirunko tai hiilikuitu!
- Anonyymi
Teräsrunko on varma, pitkäikäinen ja aivan riittävän kevytkin valinta, vaikka ei olisi sähköpyöräkään.
- Anonyymi
Sähkö-Joposta haaveilen. Se on 100 % kotimainen luomutuote. Moottorin käämit on outokumpulaista kuparia, ja renkaat nokialaisen natsin – luomuna kumipuuta viljelevän – kumipuutarhasta lähtöisin.
- Anonyymi
Miksi sähöpyörää tarvii, kun voi mennä mökille autolla? Saa kaikki tarvittavat kamat mukaan. Turha ostaa sähköpyörää.
- Anonyymi
Sellaisen, jolla voisi myös lentää, hinnalla ei niin väliä.
- Anonyymi
Mikä on myydyin merkki?
Hankinnassa pitää ehdottomasti osata huomioida se minkälaiseen käyttöön kyseinen pyörä lähtökohtaisesti tulisi jonka jälkeen sitten sen mukaan valitaan se minkä tyyppistä pyörää oltaisiin ylipäätänsä hommaamassa.
Sitten käy koeajamassa muutamaa erityyppisillä moottoriratkaisuilla varustettua pyörää että pääsee hieman niiden erilaisiin ominaisuuksiin sisälle ja miettimään mikä ratkaisu olisi omalle kohdalla tarkoituksenmukaisin. Jonka valinnan jälkeen sitten olisi yksityiskohtaisempi tutkiskelu edessä lopullisen pyörän valinnassa.- Anonyymi
Vihreille sähköpyörän sijaan sähkötuolia
- Anonyymi
Turha ostos, vanha mankeli riittää.
- Anonyymi
Osaako joku kertoa, miten saa fappesta kävelyavustimen aktivoitua
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000600977824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92431Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2071746Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221491- 711000
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41947Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74852Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57842En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43802Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä76722