Olen hiukan ylipainoinen... Onko aikuisilla, ja miksei nuorillakin jotain neuvoja, kuinka saisi makkarat pois? En jaksa aloittaa mitään lajia, mutta kuinka usein/kauan pitäisi urheilla, että saisi vapuksi/kesäksi pari kiloa pois? Ahmin helposti paljon, kun en ajattele lihoamista, mutta olisiko esim. joku helppo ja nopea dietti mahdollinen hanke?
Löytyisikö:
Esim. lihas liikkeitä tai linkkejä sivuille? Itse-hillintä-vihjeitä, etten ahmisi niin paljoa?
Kaikki painonpudotus-tieto kelpaa! Olisi tärkeää, en jaksa kuunnella "Läski!"-huutoja enää.
Kiitos kaikille, toivottavasti tulee paljon vastauksia!
Läskit pois 13-vuotiaalta!
18
5690
Vastaukset
Jätät kaikki roskaruokapaskat pois. Syöt niitä herkkuja vain lauantaisin.
Puolen tunnin kävelylenkki muutaman kerran viikossa auttaa pikkusen. Ei tarvi heti juoksemaan alkaa. Pyöräkin on hyvä ja runsaat ylämäet bonusta.
Itse syön kunnolla kerran päivässä ja siihen se sitten jääkin. Illalla jotain, mitä jääkaapista löytää. Leipää, muroja tai sitten äiti vääntää jotain pikku syötävää. Nuudelit on hyviä ja marjoja ja hedelmiä kannattaa syödä.
Vatsalihas-liikkeitä iltaisin sängyssä ihan ajan kuluks.
Teholaihdutuskuurit on syvältä. Itseni ei ole tarvinnut koskaan laihduttaa, niin en tiiä kuinka syvältä nämä neuvot ovat.- äiti
Ennen kuin neuvon, kerro vielä painosi ja pituutesi ja onko suvussa muuten pullukoita?
- Keskustelun aloittaja
Painoni on kai 59 kg ja pituus suunnilleen 165 cm, en kyllä ole ihan varma..
- Mami-79
Keskustelun aloittaja kirjoitti:
Olet vielä kasvuiässä eli tasoittumista tapahtuu, vaikka tuntisit itsesi nyt pullukaksi (mitä et kyllä ole!).
Pidä huoli kunnostasi jatkossa niin, että syöt karkkia vain karkkipäivinä, unohdat turhat välipalat ja syöt kohtuullisen kokoisia annoksia ruokaa - ei siis liian suuria mikä on monen ongelma, ruoka kun on niin hyvää... :) Syömistä ei pidä missään nimessä lopettaa vaan arkiruoka ja säännölliset ruoka-ajat kunniaan!
Ja muista käydä joka päivä ulkona vaikka vain pienellä kävelylenkillä. 13-vuotiaana itse ainakin vielä leikin kavereiden kanssa ulkona heppa- ym. leikkejä eli luonnollista liikuntaa tuli helposti. Sellainen on kai nykynuorille liian noloa, mutta jos ette enää leiki kavereiden kanssa niin käykää vaikka kävelylenkeillä kaupungilla notkumisen sijaa. - Joraaja
Mami-79 kirjoitti:
Olet vielä kasvuiässä eli tasoittumista tapahtuu, vaikka tuntisit itsesi nyt pullukaksi (mitä et kyllä ole!).
Pidä huoli kunnostasi jatkossa niin, että syöt karkkia vain karkkipäivinä, unohdat turhat välipalat ja syöt kohtuullisen kokoisia annoksia ruokaa - ei siis liian suuria mikä on monen ongelma, ruoka kun on niin hyvää... :) Syömistä ei pidä missään nimessä lopettaa vaan arkiruoka ja säännölliset ruoka-ajat kunniaan!
Ja muista käydä joka päivä ulkona vaikka vain pienellä kävelylenkillä. 13-vuotiaana itse ainakin vielä leikin kavereiden kanssa ulkona heppa- ym. leikkejä eli luonnollista liikuntaa tuli helposti. Sellainen on kai nykynuorille liian noloa, mutta jos ette enää leiki kavereiden kanssa niin käykää vaikka kävelylenkeillä kaupungilla notkumisen sijaa.Yksi kiva keino liikkua joka päivä on tanssi.
Laitat siis lempimusiikkiasi (nopeaa ja rymikästä) soimaan ja tanssit omassa huoneessasi. Se on hauskaa ja puolituntia menee nopeasti. Eikä sen tarvitse olla mitään oikeaa tanssia, riittää että hypit ja pompit, heilut musiikin mukaan niin että tulee hiki.
Se on kivaa :) - äiti
Minä olin nuoruuteni ja lapsuuteni perheen pullukka. Vaikka juuri näiden mittojen mukaan ei ole tai ollut mitään hätää. Tiedän, että on kamala vastaus, odota teini-ikää ja aikuusuutta, sinusta puhkeaa ihan normaali aikuinen nainen. Niin kävi minulle. Minulla oli vyötärö, mistä pikkusiskot oli langanlaihoina kateellisia. Ja peppu tietysti.
Jos inhoat liikuntaa, yritä silti keksiä se oma juttu. Minun oli uiminen. Tykästyin sukelteluun ja auringonpalvontaan. Samassa paketissa työläs ja mukava juttu. Kesä tulee, toivottavasti lämmin, kavereiden kanssa rannalle ja kiinteydyt kuin huomaamatta. Tanssi on myös hyvä konsti. Jätä kaikki roskaruoka pois ja syö oikeaa ruokaa. Nakerra porkkanoita välipaloiksi (auttaa rusketuksen saamiseenkin). Jotkut tykkää hevosista, jos rahapussi antaa myöden, kokeile ratsastusta. Se kiinteyttää ja saat uusia kavereita. Jätä sokeri pois kahvista, teestä, ei pullaa, ei karkkia, ei limua. Keitetty kananmuna ja maitotuotteet saavat kyntesi ja hiuksesi kukoistamaan. Liiku kävellen tai fillarilla paikasta toiseen. Rappuset ei hissiä.
Tämä koko juttu kestää jonkin aikaa, älä kokeili mitään poppaskonsteja, niillä saat itsesi kipeäksi ja masentaa, kun uudestaan palaa vanhaan rytmiin.
Luotan siihen, kun sinnikkäästi kokonaisuutta muokkaat, olet tyytyväinen itseesi. - Läskipelle
äiti kirjoitti:
Minä olin nuoruuteni ja lapsuuteni perheen pullukka. Vaikka juuri näiden mittojen mukaan ei ole tai ollut mitään hätää. Tiedän, että on kamala vastaus, odota teini-ikää ja aikuusuutta, sinusta puhkeaa ihan normaali aikuinen nainen. Niin kävi minulle. Minulla oli vyötärö, mistä pikkusiskot oli langanlaihoina kateellisia. Ja peppu tietysti.
Jos inhoat liikuntaa, yritä silti keksiä se oma juttu. Minun oli uiminen. Tykästyin sukelteluun ja auringonpalvontaan. Samassa paketissa työläs ja mukava juttu. Kesä tulee, toivottavasti lämmin, kavereiden kanssa rannalle ja kiinteydyt kuin huomaamatta. Tanssi on myös hyvä konsti. Jätä kaikki roskaruoka pois ja syö oikeaa ruokaa. Nakerra porkkanoita välipaloiksi (auttaa rusketuksen saamiseenkin). Jotkut tykkää hevosista, jos rahapussi antaa myöden, kokeile ratsastusta. Se kiinteyttää ja saat uusia kavereita. Jätä sokeri pois kahvista, teestä, ei pullaa, ei karkkia, ei limua. Keitetty kananmuna ja maitotuotteet saavat kyntesi ja hiuksesi kukoistamaan. Liiku kävellen tai fillarilla paikasta toiseen. Rappuset ei hissiä.
Tämä koko juttu kestää jonkin aikaa, älä kokeili mitään poppaskonsteja, niillä saat itsesi kipeäksi ja masentaa, kun uudestaan palaa vanhaan rytmiin.
Luotan siihen, kun sinnikkäästi kokonaisuutta muokkaat, olet tyytyväinen itseesi.Toivottavasti ei ole kuollut keskustelu :) Mutta tämä auttaa minuakin paljon, sillä tanssi ja nämä sinun juttusi kuulostavat sellaiselta että kyllä minäkin jaksaisin :) Minulla on nääs aika lailla ylimääräistä. Tai en tiedä. Olen 12, painan sellaiset 38-39 kiloa ja olen 142 senttimetriä pitkä, vatsani pullukka, mutten usko olevani varsin läski. Korjasin juuri äsken aikas pahan virheen huppista... kirjoitin vahingossa että olen 42 senttimetriä pitkä... Mutta se on todella ongelma, sillä minulla on vain yksi ystävä, muut haukkuvat minua pullukaksi. Ja haluaisin läskit pois ennen yläasteelle siirtymistä, niin ajattelin että voisin aloittaa sosiaalisen elämäni "puhtaalta pöydältä". Mutta uskon että se johtuu siitä, että en vain uskalla puhua kenellekkään, ja kun menetin monta vuotta sitten bestani kukaan ei halunnut olla kanssani. Ongelma? Kyllä isolla Koolla. Eli paino: 38-39 kg Ikä: 12 ja puoli Pituus: 142 cm ongelma: läskit.
Voiko joku auttaa? - painavampi
Sanoit olevasi hiukan ylipainoinen... ET ole.
- puusta pudonnut
kuka kertoi viestin aloittajan olevan tyttö? entä jospa hän onkin poika?
- joku xP
1. kaikki karkit ym. roskaruoat pois,niistä saa vain hetkellisen tyydytyksen ja lihoo... 2. yritä mennä kouluun/kavereille pyörällä tai kävellen, ehdota kaverillesi että olisitte ulkona mieluummin kuin sisällä 3. välitunneilla kannattaa kavereiden kanssa tehdä jotain juoksuleikkejä esim. keinupehmis, poliisi ja rosvo, kirkonrotta, ym. muuta. 4. jos mahdollista vähennä tietokoneen ja tv:n käyttöä, näin jää aikaa liikkumiseen(kavereiden kanssa) ja vaikka lukemiseen. 5. yritä syödä vihanneksia ja jtn. muuta terveellistä mitä ikinä kaapista löytyy 6. tee vatsa,selkä,niska,hauis lihaksia päivittäin(SE AUTTAA!) 7.yritä lenkkeillä viikottain en tarkoita välttämättä juoksua(jos haluaa voi juosta) mutta kävele vaikka jokin kiva metsälenkki 8.kun olet kävellyt jonkin aikaa kuntosi kohoaa ja voit yrittää juoksemista jos et jaksa, ei haittaa kävele vain lisää kunnes jaksat. JA MUISTA: liikkumisen täytyy olla kivaa ja vapaaehtoista ei mitään; nyt 27 km juoksua jonka jälkeen luistelen vielä 2 tuntia... älä välitä jos tuloksia ei näy heti viikon jälkeen kuntoilu on pitkäaikaista eikä muutokset tapahdu heti!
LIIKUNNAN ILOA!
ps:jos juokset tai hölkkäät lenkkejä kannattaa ottaa esim. mandariinejä tai jotain maukkaita ja terveellisiä marjoja pussiin ;)
kiva jos minusta on apua... - jokujokavoiauttaa
Helppoa urheilua on nimenomaan lenkkely pari kertaa viikossa ja sellaset lihas-kuntoliikkeet kuten vatsalihasliikkeet ja punnerrukset.Tollanen tanssi-jumppa-hyppely-juttu voi myös olla hauskaa.Älä aloita kuitenkaan liian rankasti koska olet kasvuiässä ja se voi myös olla haitallista kuukautisten kannalta (jos olet tyttö :)). Myös turha mässäily kannataa unohtaa mutta tottakai kerran-pari viikossa jonkun pullan voi popsia, nekin voit korvata hedelmillä ja marjoilla tai välipalapatukalla makeannälkään. Älä kuitenkaan missään nimessä aloita sellaista laihis-dieettiä joka voi olla hyvin haitallista terveydelle. Onnea!
- läskikasa
mä tarvisin vähä apuu ku mä oon 12v ja mä oon 153cm ja 68 (eli siis ylipainoinen)nii mä tarvisin tehokkaita rasvan poltto vinkkejä mä kyllä oon urheillu vaikka kuinka kauvan mut ei paino vaa tipu joten jos olis jotain todellaa tehokkaita vinkkejä nii laittakaa pliis ihmessää =]
- :--------)
Kannattaa harrastaa liikuntaa säännöllisesti, ja etsiä itselle sellainen oma laji mistä tykkää. Herkkuja kannattaa syödä vain karkkipäivänä, silloinkin tulee muistaa kohtuus. Karkit sun muut voi korvata hyvin vaikka hedelmillä, niistä oppii tykkäämään nopeasti! Syö 5 päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) ateriaa n. 3h välein. Muista juoda tarpeeksi vettä (n. 6-8 lasia), jotta aineenvaihdunta pysyy käynnissä.
Tsemppiä! Muista, ettei painosta kannata ottaa turhaa stressiä. Äläkä mieti urheillessa laihtumista, vaan sitä hyvää oloa, mikä siitä tulee!:) Tarttisin apua ja nopee koska olen 15v poika joka on n.166 cm pitkä ja painan n. 82kg eli Ylipainoinen. Tykkään liikkua mutta kuitenkin tässä parin vuoden aikana olen lihonnut huomattavasti. Pitäisi laihtua ja saada parempi kunto kun alkaa tuo kesä tulemaan.
- josjököomlhdöo
yksinkertaisesti paras tapa saada painoa putoamaan ja ylimääräistä rasvaa pois kehosta on: suurempi kulutus kuin syöty energia. Eli annoskokojen pienentäminen ja liikunta. Ei niin väliä mitä syö, kunhan vain kuluttaa sen mitä syö.
- Morororo
Jos on vain vähän ylipainoa sen saa helposti muokattua lihakseksi. Kokemusta on.
- Joskus itsekkin
Itselläni menee pää ihan sekaisin kaikista Dietti ruuista tai lenkkeilystä.
En ymmärrä myöskään ihmisiä jotka vain hyväksyvät sen että ovat vähän isokokosia..
Itse en harrasta liikuntaa paitsi kevyttä zumbaa ja pomppimista kavereitteni kanssa Trampoliinilla.
Olen Tuskaillut pienestä pitäen kilojeni kanssa. olin Perheen isoin vauva ja silti nykyään olen se hoikkeliini joka o ylpeä itsestään vaikka pari makkaraa olisikin siellä paidan alla.
Silti ne kiusaavat minua ja käytän löysiä paitoja jotka eivät muotoudu kroppani mukaan myötäillen.
Isosiskoni kiusaa minua siitä hyvästä.
Mutta kaikki mikä on hauskaa ja saa näyttämään hyvältä on sallittua.
Pieni herkuttelu illalla.. Ihan pieni vaikkapa yksi namu on hyvä palkinto mutta ei yhtään enempää ja mieluusti jotain pahan makuista sellaista.
Älä anna koneen valloittaa sinua vaan liiku siitä se hyvä olo tulee. - pullukka
oon 11v ja oon pitkä 156 ja painan 55 oonko lihava?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4801743Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781507Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641348Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H161315- 100905
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19866- 51859
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15731Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722