Verkkosivun ylläpito omalla palvelimella.

Anonyymi

Hei.

Olen aloittanut verkkosivujen teon tammikuussa, ja olen saanut asiakkaakseni muutaman pienyrityksen ja blogin.

Tällä hetkellä verkkosivut pyörivät ystäväni palvelimella, josta sovimme hinnaksi 120€/kk, maksanko palvelusta liikaa? Palvelimella pyörii 5 verkkosivua, ystäväni ei tee back-endiä verkkosivuille, tein ne itse.

Ostin kaksi HP Proliant DL380 G5 palvelinta viime viikolla, osaisiko joku sanoa kuinka monta verkkosivua pystyn ylläpitämään niillä?

Laitteistotiedot:
-Prosessori: 2×Quad-Core Intel Xeon Processor X5450 (3.0 GHz).
-RAM: 4×2GB.
-Varasto: 8x125GB hdd.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohon on aika mahdotonta vastata ilman lisätietoja koska tuo riippuu hyvin paljon esim. siitä millä tekniikalla sivut on toteutettu ja paljonko on kävijöitä.

Esimerkiksi minulla on pari nettisivua virtuaalipalvelimella (1 GB RAM, 1 CPU, 25 GB levytilaa) yhteishintaan alle 10€/kk, ja pystyisin helposti lisäämään tuohon ainakin 10 nettisivua lisää. Mutta nuo ovatkin hyvin kevyitä eikä liikennettä ole paljoa.

• Eli toisinsanoen tuollaisella palvelimella pystyy ylläpitämään 0 - 1000 verkkosivua.

0 jos verkkosivu on Facebookin tasoa
      1000 jos verkkosivut ovat hyvin yksinkertaisia ja kävijöitä on vähän

• Anonyymi

Unohdin mainita, 5 verkkosivua tällä hetkellä, verkkosivujen kävijämäärä vaihtelee noin 100-1500kpl kuukaudessa.

Sivut on toteutettu html css ja pieniä JavaScript animaatioita.

Kiitos vastauksestasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Unohdin mainita, 5 verkkosivua tällä hetkellä, verkkosivujen kävijämäärä vaihtelee noin 100-1500kpl kuukaudessa.

Sivut on toteutettu html css ja pieniä JavaScript animaatioita.

Kiitos vastauksestasi.

Tekniikalla tarkoitin lähinnä että millainen backend-tekniikka palvelimella on.

Esimerkiksi melko staattiset sivut vaikka nginx tms. kautta on aivan eri asia kuin joku hidas PHP kuten vaikka Wordpress.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe