Saksalainen ja japanilainen näkyy olevan ja 1100€ pelkkä vaihde hässäkkä! Vau, mutta onko se ns loppuelämän vaihteisto oikein huollettuna ja katon alla ulkona säilytys ja ajosuorite in n2000km vuodessa? Asfalttia kumpuilevaa hiekka tietä pikku polkuja ei mns maastokäyttöä yhtään ja ajo on aikuisen rauhallista liikkumista jollain hyvä ehkä titaani runkoisella ns retkipyörä mallisella aikuisten pyörä on tarkoitus alkaa kokoilemaan ei kuitenkaan 10000€ tai käytetty hyvä. Vaihteiston vaan haluan tuommoisen ns hyvän kappavaihteisen. Mikään markettipyörien 7 vaihteista en hanki.
Paremat umpinapa vaihteistot ?
8
178
Vastaukset
Kyllähän tuo "saksalainen" eli Rohloff napavaihteisto on varmastikkin se paras napavaihteisto mitä pyörään on saatavilla, kovia kilometrejä on noilla kehuttu ajetun, mutta kaikissa mekaanisissa laitteissa voi joskus ilmetä vikaa (valmistus taikka materiaalivirhe yms.) ja tuskin kukaan voi luvata että myös tuo Rohloff olisi viaton ja aivan varmasti kestäisi loppuelämäsi.
Huolto-ohjehan tuohon kertoo että öljynvaihto tulisi tehdä 5000km/1v. välein, mutta ei ilmeisestikkään ole mikään kauhean monimutkainen toimenpide ja on itse tehtävissä.- Anonyymi
Ei ole, mitäänhän ei tarvitse purkaa edes. Youtube videoiden mukaan hyvin simppeli homma. Hyvin huoltovapaa siis.
- Anonyymi
Takapesän uudelleen sorvaus ja valu.
- Anonyymi
En oikein perusta noista napavaihteisista.
Itse unelmoin kunnollisesta 1-vaihteisesta jalkajarru navasta rasvanipalla :)
Minusta lähimmäksi täydellisyyttä pääsee vanhat saksalaiset, joita kait nykyään myydään velosteel/favorit merkkisinä. Tuohon kun laittaisi vielä rasvanipan, että voisi huoltaa ruuttaamalla rasvaprässillä lisää vaihteistoöljyä. Noh. Vanha shimano toimii edelleen..
..olisi fillaristin taivas :) ..noin 30 euron hintaan :) - Anonyymi
Peryskoulussa ei nykyään opeteta ainekirjoitusta.
- Anonyymi
Rohloff on omassa luokasssaan, kilpailijoita ei ole. Huonoa siinä on, että ulkona säilytys ei ole välttämättä hyvä idea. Voi tarttua matkaan.
Näinhän se tuntuu olevan, kun lukee käyttökokemuksia tuosta Rohloff:sta, se nyt vain on paras napavaihteisto mitä polkupyörään on saatavilla, siihin tuskin kauheasti eriäviä mielipiteitä on.
Tietysti osalle on täysin käsittämätön asia että joku maksaa pelkästä vaihteistosta 1000€, mutta tuo Rohloff ei olekkaan tarkoitettu kyseisille pyöräilijöille.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Näinhän se tuntuu olevan, kun lukee käyttökokemuksia tuosta Rohloff:sta, se nyt vain on paras napavaihteisto mitä polkupyörään on saatavilla, siihin tuskin kauheasti eriäviä mielipiteitä on.
Tietysti osalle on täysin käsittämätön asia että joku maksaa pelkästä vaihteistosta 1000€, mutta tuo Rohloff ei olekkaan tarkoitettu kyseisille pyöräilijöille.Kyseessä on kuitenkin tavallaan kertainvestointi joka ei uusiudu ihan heti jos puheet kestävyydestä pitävät paikkansa ja vaikuttavat pitävän, melkoisia kilometrimääriähän noilla on poljettu. Samoilla kilometreillä polkee tukun ketjuvaihteistoja loppuun. Rohloff on myös vaihteisto joka ei mene luultavasti myyntiin vaikka kalusto vaihtuisi vaan siirtyy sitten uuteen kalustoon.
Kallis on mutta kestävyys tasoittaa peliä jonkin verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83623Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46554Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501