Juudas - vakava esimerkki luopumuksesta, Jeesuksen mitätöimisestä?

Anonyymi

Juudaksen, Jeesuksen hylänneen kohtalo?

Vakava esimerkki siitä, miten saattaa lopuksi käydä, kun ihminen ylpeydessä ja kapinassa hylkää Jeesuksen? Tämä Juudas. Siitä apostolien teot kirjoittaa:

• ”Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.” ( Apt 1:18)
• ”Hän siis on ansainnut pellon vääryyden palkasta, ja kuin hän pudotettiin alas, on hän keskeltä kahtia pakahtunut, että kaikki hänen sisällyksensä läksivät ulos.” Apt 1:18 Biblia (1776)

Mitä tämä opettaa?

On kohtalokasta, kadottava synti - kun joku on ensin saanut hyvän mahdollisuuden?
Mutta sitten synti pettää ja paaduttaa, niin että hylkää Jeesuksen kalliin armon ja lahjan! Ja lopuksi?

Niin sortui Juudas - omaan pahuuteensa. Teki sellaista, että...

Niin sortui aikoinaan Kuningas Saul. Pyhän hengen saanut, sitten luopunut.
Hän kaatui omaan miekkaansa....

Viha tappaa ihmisen, surmaa sisältäpäin. Kovettaa. paaduttaa.
Siis se viha, jota ihminen hellii omassa itsessään, kantaa käärmettä povellaan!
Se Oma Viha. Oma ongelma, vihaamisen synti...

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Interlineaarinen käännös auttaa ymmärtämään:

      18 Houtos men = 18 Tämä (mies) tosiaan
      oun ektesato chorion = sitten ansaitsi (itselleen) pellon
      ek misthou tes adikias, = palkkioksi tästä vääryydestä,
      Kai prenes genomenos, = Ja päistikkaa (mies) tuli,
      Elakesen mesos, = Ratkesi auki keskeltä,
      Kai exechythe = Ja valutti ulos
      panta ta splanchna autou = kaikki suolensa

      • Anonyymi

        ” Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.”

        ” Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
        se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.”

        ” Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on, kuinka katoavaisiksi sinä olet luonut kaikki ihmislapset.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.”

        Suloinen tulevaisuus.


    • Anonyymi

      Juudas on turhaan hyljeksitty sankari.
      Lopulta hän uskalsi ilmiantaa hyväksikäyttäjänsä viranomaisille.

      • Anonyymi

        Hihkautan ransikset makkaralla.


    • Anonyymi

      Sunilla on salaisia syntejä ja rikkomuksia. (= Rikoksen luonteisia tekoja..) joita hän koettaa salata. Siksi Saatana ei päästä häntä. Mutta ellei hän tahdo totuuteen tulla ne teot tuleva JULKISESTI kerrotuiksi.
      Mitä sitten?

      Kehuuko hän sitten, että "pääsi valoon"?

      Ei. Häpeä on niin suuri, että hän sulkee suunsa...

      • Anonyymi

        ” Minä kohotan käteni sinun käskyjesi puoleen, jotka ovat minulle rakkaat, ja tutkistelen sinun säädöksiäsi.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Minä kohotan käteni sinun käskyjesi puoleen, jotka ovat minulle rakkaat, ja tutkistelen sinun säädöksiäsi.”

        ” Oi Herra, rikoin käskysi,
        en kestä kirkkauttasi,
        vaan siksi tänne synnyitkin,
        synnistä että pääsisin.”


    • Anonyymi

      Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia väärintekijöitä.

      • Anonyymi

        ”Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.”


    • Anonyymi

      amen

      • Anonyymi

        b-men sunikin tuolla tosin on


    • Anonyymi

      Juudas ei kyennyt uskoa enää Jeesuksen armoon omien väärien valintojensa takia.

      • Anonyymi

        ”Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.”


      • Anonyymi

        Pietari uskalsi vielä turvautua armoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.”

        ”Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari uskalsi vielä turvautua armoon.

        Niin teki! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.”

        ” Veisatkaa kiitosta Herralle, joka Siionissa asuu, julistakaa kansojen keskuudessa hänen suuria tekojaan.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari uskalsi vielä turvautua armoon.

        Pietari oli Jeesuksen valittu,Juudas ei sitä ollut.


    • Anonyymi

      Niin teki. Mutta Juudas?

      Jeesus valitti Juudaksen kohtaloa!

      "Sillä Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin säädetty on, mutta VOI SITÄ IHMISTÄ, jonka kautta hänen kavalletaan." ( Luukas 22:22)

      Nytkin? Jeesus valittaa Erään eksyttäjän kohtaloa.... VOi sitä ihmistä, joka torjuu ja pilkkaa Jeesuksen sovintotyötä! Joka kuin kavaltaja JUUDAS antaa Paholaiselle sijan!

    • Anonyymi

      Oliko Juudas ollut puhas edes valinta hetkellä?
      No oli miten oli mutta Jeesuksella oli ennalta näkemisen taito ja tiesi jo valintahetkellä mitä tulee tekemään.
      Jeesus siis tiesi tämän Juudaksen ongelman koko ajan mutta ei kuiteskaan nuhdellut missään vaiheessa.
      Jeesus ite tieten tahtoen valitsi petturin opetuslapseksi.

    • Anonyymi

      Onko Juudakset vähentyneet?
      Jos tämä Juudaksen tapaus on joku varoittava esimerkki.
      Raamatun varoitukset näyttävät olevan semmoisia muodollisia varoituksia kun ei näistä kukaan ole oppinut mitään.

    • Anonyymi

      Jeesus itse käski Juudaksen kavaltamaan itsensä, jotta eräs V. T. n profetia toteutuisi. Juudas oli Jeesuksen luotettavin ja uskollisin opetuslapsi, joka oli aikaisemmin ottanut Jeesukselta vastaan P. H. n. Jeesus vakuutteli Juudakselle olevansa turvassa ja jos olisi tarpeen niin kymmentuhantinen enkel armeija tulisi hänen käskystään avuksi. Jeesukselle kaikessa uskollinen Juudas parka uskoi Jeesusta ja teki sen minkä Jeesus määräsi hänet tekemään.
      Jeesus olisi antanut Pietarille tehtäväksi pettää itsensä vaan ei luottanut häneen. Juudas ei pettänyt Jeesusta vaan Jeesus petti Juudaksen!
      Kehoittaisin aloittajaa lukemaan Raamattua ja tarkastaa sieltä kuulemiensa huhupuheiden todenperäisyyden!
      Juudas ei ostanut peltoa!
      Jeesus valehteli Juudakselle!
      Jeesus petti Juudaksen!
      Jeesus uhrasi armottomasti uskollisimman opetuslapsensa täyttääkseen yhden mitättömän ennustuksen!
      Lue Raamattua!

    • Anonyymi

      Jeesus kutsui itse itseään profeetaksi moneen otteeseen!

      Profeetta Jeesus suunnitteli ja ohjaili oman itsemurhansa, vanhat kirjoitukset käsikirjoituksenaan!

      Profeetta Jeesus petti Juudaksen!
      Juudas oli se todellinen uhri!

      Luuk. 13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

      Matt. 27:9 Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo: "Ja he ottivat ne kolmekymmentä hopearahaa, hinnan siitä arvioidusta miehestä, jonka he olivat israelilaisten puolesta arvioineet,

      Mark. 14:49 Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne opettaen pyhäkössä, ettekä ole ottaneet minua kiinni. Mutta tämä tapahtuu, että kirjoitukset kävisivät toteen."

      Joh. 19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano."

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      715
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      710
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      702
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      106
      657
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      80
      644
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe