Tasa-arvoa murhiinkin

Kukkanen

Kyllä se niin on, että Porvoon mahdollinen murhapolttajaäiti on todellakin mahdollinen murhapolttaja. Mitään ei siis ole varmaksi todistettu. Lisäksi meidän täytyy muistaa, että mikäli hän varmistuu lastensa murhaajaksi, on hänellä ollut murhiin erityisen painava syy. Tällainen yleensä aiheutuu joko suoraan tai välillisesti miehistä. Äidillä on ollut vaikea elämä ja raskasta kaikin puolin. Viimeisenä niittinä hän avuttomana, nurkkaan ahdettuna pelasti lapsensa pahalta maailmalta. Kyllä me vielä tähän tekoon oikeasti syyllisen miehen löydämme.

Mutta sitten Keuruun tapaukseen. Sehän on selvää, että mies tappoi vaimonsa, ei siihen mitään tutkimuksia tarvita. Lisäksi on selvää, että mies on sika. Mikään henkinen uupumus tms. syy ei oikeuta tappamaan.

12

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanelma

      vitsailla tämmöisillä asioilla. Heitä nyt vielä joku holocaust-vitsi, että saamme oikein nauttia...

      • Kukkanen

        olisiko ok, jos tuosta poistettaisiin tuo naisesta kertova osuus? että puhuttaisiin vain pahoista miehistä, ja siitä miten murhanhimoisia he ovat?


      • mariamagda
        Kukkanen kirjoitti:

        olisiko ok, jos tuosta poistettaisiin tuo naisesta kertova osuus? että puhuttaisiin vain pahoista miehistä, ja siitä miten murhanhimoisia he ovat?

        Ei tuo naisesta kertova osuus oikein viisaalta näyttänyt.

        Ja miksi pitäisi kertoa yhdestä naisesta ja yhdestä miehestä tuollainen, kun oikeasti pitäisi olla, saadaksemme oikean kuvan, ehkäpä 10 miesmurhaajaa ja 1 naismurhaaja.


      • Kukkanen
        mariamagda kirjoitti:

        Ei tuo naisesta kertova osuus oikein viisaalta näyttänyt.

        Ja miksi pitäisi kertoa yhdestä naisesta ja yhdestä miehestä tuollainen, kun oikeasti pitäisi olla, saadaksemme oikean kuvan, ehkäpä 10 miesmurhaajaa ja 1 naismurhaaja.

        Nyt kyse ei ollutkaan siitä, kummat enemmän murhia tekevät. vaan siitä, että molempien sukupuolten tekemiin rikoksiin tulisi suhtautua samalla asenteella, eikä sääliä ja ymmärtää naisia.


      • Kurre_Orava
        mariamagda kirjoitti:

        Ei tuo naisesta kertova osuus oikein viisaalta näyttänyt.

        Ja miksi pitäisi kertoa yhdestä naisesta ja yhdestä miehestä tuollainen, kun oikeasti pitäisi olla, saadaksemme oikean kuvan, ehkäpä 10 miesmurhaajaa ja 1 naismurhaaja.

        Jep, on se niin väärin.

        Kyllä tavoitteena pitää olla tasa-arvo. Naisia ei saa rangaista murhista ennenkuin tilanne on tasan 50%/50%. Kyllä naisia pitää kannustaa kunnon veritekoihin alentamalla tuomioita ennestään.

        Muistetaan sekin, että oikeasti naismurhaaja on aina uhri. Jos nainen murhaa, niin todellinen syyllinen on mies. Niikerta...


      • mariamagda
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Jep, on se niin väärin.

        Kyllä tavoitteena pitää olla tasa-arvo. Naisia ei saa rangaista murhista ennenkuin tilanne on tasan 50%/50%. Kyllä naisia pitää kannustaa kunnon veritekoihin alentamalla tuomioita ennestään.

        Muistetaan sekin, että oikeasti naismurhaaja on aina uhri. Jos nainen murhaa, niin todellinen syyllinen on mies. Niikerta...

        Sinäkin olet sitten ottanut jo tämän palstan miesten käsityksen asioista omaksesi.

        Ihanko tosiaan uskot, ettei naisia rangaista SAMANLAISESTA murhasta samalla tavalla?


      • Ramon
        mariamagda kirjoitti:

        Sinäkin olet sitten ottanut jo tämän palstan miesten käsityksen asioista omaksesi.

        Ihanko tosiaan uskot, ettei naisia rangaista SAMANLAISESTA murhasta samalla tavalla?

        Sehän on jo vanha totuus, että naiset saavat pienempiä tuomioita väkivaltarikoksista. Naisen kohdalla myös tulkitaan hätävarjelua usein löysemmin, esimerkiksi uhka tai pelon tunne oikeuttaa miehen puukottamisen (muistan ihmetelleeni tällaista tapausta, mutta en muista yksityiskohtia). Jos mies tuntisi pelkoa ryyppyjengissä ja puukottaisi sen takia toista miestä niin ei varmaan saisi sympatiaa puolelleen kun ei kävellyt ulos tilanteesta.


      • mariamagda
        Ramon kirjoitti:

        Sehän on jo vanha totuus, että naiset saavat pienempiä tuomioita väkivaltarikoksista. Naisen kohdalla myös tulkitaan hätävarjelua usein löysemmin, esimerkiksi uhka tai pelon tunne oikeuttaa miehen puukottamisen (muistan ihmetelleeni tällaista tapausta, mutta en muista yksityiskohtia). Jos mies tuntisi pelkoa ryyppyjengissä ja puukottaisi sen takia toista miestä niin ei varmaan saisi sympatiaa puolelleen kun ei kävellyt ulos tilanteesta.

        .. vanha ja kulunut?

        Hätävarjelua on varmasti aiheellista epäilläkin.

        Aika outoa, että näin olisi, koska jos nainen käyttäytyy samalla huonolla tavalla kuin vastaavasti mies, esim. juopottelee, käy vieraissa jne., naista pidetään hullumpana kuin miestä ja syyllistetään siitä enemmän.


      • mariamagda kirjoitti:

        .. vanha ja kulunut?

        Hätävarjelua on varmasti aiheellista epäilläkin.

        Aika outoa, että näin olisi, koska jos nainen käyttäytyy samalla huonolla tavalla kuin vastaavasti mies, esim. juopottelee, käy vieraissa jne., naista pidetään hullumpana kuin miestä ja syyllistetään siitä enemmän.

        Huomioi se, että kulttuuri on jatkumo.Vaikka kuinka edistyksellisiä lakeja säädellään, korviemme välissä monen sukupolven ajan vaikuttaa mennyt historia. Olen tämä mielipiteeni taustana " Ramon" in linjalla.
        vom


    • Mies

      En ota kantaa murhaan, mutta....





      Ei kirjoituksesi mielestäni ihan metsään mennyt.

      Monet miehet käsittelee naista tosi huonosti.

    • Murhaaja

      Joka nainen mahdollinen lapsenmurhaaja.

      Yhteiskunnallisessa keskustelussa on puututtava tähän vaiettuun tosiasiaan. Jos naiset itse perustaisivat ryhmän, jonka kasvattaisia naisia asenteeseen: "Lapsia ei saa tappaa", äitienkin asenteet muuttuisivat, ja ennen pitkää pääsisimme eroon lapsenmurhista.

    • Sanelma

      Onko kenellä tarkempaa tietoa telineen sukupuolesta? Oleellista tietoa pimitetään kansalta.

      Noin yleisesti ottaen (jos kerran täällä tosiaan on suotavaa vääntää vitsiä kuolemista, vammautumisista, kivuista ja peloista) teline oli joko naisen sinne jättämä, nainen oli taas selkärangattomuudellaan ja vastuuttomuudellaan aiheuttanut viattoman ihmistaimen hengen menetyksen. Mikäli taas (toki hyvin epätodennäköistä) jättäjä oli miespuolinen, nainen oli laiskuuttaan ja välinpitämättömyyttään aiheuttanut viattoman ihmistaimen hengen menetyksen kun ei hoida itse lapsiaan vaan sysää heidät ulkopuoliseen hoitoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe