Eurooppalaiset ovat ainoana luoneet

universaalin

kulttuurin. Eli kulttuurin, jota matkitaan ja joka ylittää muitten maanosien korkeakulttuurin. Tällaista universaalia kulttuuria eivät ole luoneet kiinalaiset, eivät intialaiset, eivät arabit, eikä mikään muun maanosan kansat vaikka heilläkin korkeaa kulttria on ollut. Nyt on kehitysvaiheessa EU eurooppalaisilla. Ja taas muiden maanosien (USA:ta ehkä lukuunottamatta) ovat matkimassa eurooppalaisia unionihankkeoissa. Euroopan unioni on suuri kehitysvaihe ihmiskunnankin historiassa, valitettavasti vain monet suomalaiset eivät sitä huomaa vaan tuijottavat omaan napaansa tiukasti.

9

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainitsemasi
    • LoL

      Vai sellaista

    • Gutta-Perkka

      Euroopalla oli sentään joku rooli siirtomaavallan
      aikana maapallolla ja se vei kehitystä eteenpäin
      mutta se nyt on ollutta ja mennyttä aikaa sekin ja sitäkään roolia Euroopalla ei eurooppalaisen enemmistön mielestä olisi saanut eikä saisi olla
      vieläkään.

      Eurooppa ja sen vallassa olevat suuret primitiivimassat eivät enää osaa muuta kuin apinoida, jos sitäkään.

    • Nappikauppa

      EU: on kuitenkin nappikauppa kooltaan ja Kyltyy-
      riltään. Se ei mainostamalla kohoa, mitään eri-
      koisen hyvää ei täällä ole keksitty. Täällä
      puhutaan demokratiasta ym, paskasta.Oletko
      kenenkään nähnyt elävän sillä muiden kuin politi-
      kon . Joten humpuukia koko EU.

    • lupelele

      Toivottavasti ei käy kuin neuvostoliiton, turha yrittää nopealla aikataululla (vuosikymmenissä)tehdä EU ,ihmiset liian erilaisia ,ei vain kielellisesti.Olin EU kannalla nyt toisin.

    • heilheili

      Hitlerillähän oli tämä Neuropa-ideansa. Euroopasta on tullut myös: imperialismi, kehitys/siirtomaidenryöstö, kommunismi, natsismi, inkvisitio, totalitarismi, kiihkokapitalismi, pienten euroopplaisten kansojen sortaminen, haave suurvalta-LIITTOVALTIO-EUROOPASTA, JOKA PERUSTUU ERIARVOISEEN HARVAINVALTAAN...

      Kyllähän Ranskassa syntyi "vapaus,veljeys,tasa-arvoaatteet", jotka nyt esim. EU-propaganda oikein hallitsijatasolla pyrkii itsekkäästi tukahduttamaan kansojen vapauden kaipuuta esim. manipuloiden Ranskan enemmistön kansalaisten kielteistä kantaa liittovaltion perustuslaille myönteiseksi, koettaen kääntää se kyllä-eliitin hyväksi. Oikein Ylen aamu teeveessäkin. Että.

    • Jopa panit lusikkasi suureen kattilaan! Sana kulttuuri (lat.) tarkoitti alunperin viljelyä, niin maan- kuin hengenkin. Väittämäsi joutuu lievästi sanottuna outoon valoon, kun kerron vehnän viljelyn alkuaikojen ajoittuvan n. 7000 vuotta ennen ajanlaskumme alkua! Ei muuta.
      vom

    • -------------

      universaalia paskapuhetta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe