Naisten syrjintä liikenteessä

Krisse F Emakko

Suomen nykyinen liikenne surjii räikeästi naisia. Joka arki-aamu bussit ovat täpötäynnä töihin matkaavia naisia, ja miehet huristelevat ohi hienoilla yksityisautoillaan. Katsokaa vaikka!!

Meidän naisten ei tule enää alistua joukkoliikenteeseen. Kulkekaamme mielummin vaikka polkupyörällä. Autovero alas!!

11

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen

      Itsekkin olen huomannut, että bussit ja ratikat ovat aina täynnä NAISIA! Miehiä on ehkä muutama. Ja ohi ajavien autojen kuskit ovat lähes poikkeuksetta miehiä.

      Kyllä naisella on oikeuus omaan autoon sinä missä miehelläkin!! Tässä taas yksi epäkohta sp:n tasa-arvossa!

    • Nari Säre

      ...jos tilanne on näin, niin juuri auton omistajat ovat niitä hyviä lypsylehmiä valtiolle, jolta pohjalta voidaan sitten verovaroin subventoida julkisia...

      • Nari Säre

        "...automiehet kustantavat veroina sen, kun viherpiipertäjät ajelevat subventoiduilla julkisilla"?


      • että autoteollisuutta ja yksityisautoilua tässä subventoi koko muu maailma. Onnellinen autonomistaja maksaa vain murto-osan veroina niistä kuluista ja haitoista, joita hän ajokkeineen aiheuttaa ympäristölle ja muille ihmisille.


      • Kurre_Orava
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

        että autoteollisuutta ja yksityisautoilua tässä subventoi koko muu maailma. Onnellinen autonomistaja maksaa vain murto-osan veroina niistä kuluista ja haitoista, joita hän ajokkeineen aiheuttaa ympäristölle ja muille ihmisille.

        Perusteleppa nyt hiukan...

        Millä muuten ajattelit liikenteen hoituvan Suomen kokoisessa ja harvaan asutussa maassa ilman autoa?

        Meinaatko, että kaikkien on muutettava radanvarsislummeihin?

        Se on muuten sellainen asia, että minäkin maksan pelkkää polttoaine veroa noin 165€/kk. Tämä ainoastaan työmatkoista. siihen käyttömaksut yms. päälle, niin...


      • Sanelma
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Perusteleppa nyt hiukan...

        Millä muuten ajattelit liikenteen hoituvan Suomen kokoisessa ja harvaan asutussa maassa ilman autoa?

        Meinaatko, että kaikkien on muutettava radanvarsislummeihin?

        Se on muuten sellainen asia, että minäkin maksan pelkkää polttoaine veroa noin 165€/kk. Tämä ainoastaan työmatkoista. siihen käyttömaksut yms. päälle, niin...

        miksi luulit luudan nojaavan joka ovenpieleen??


      • Kurre_Orava kirjoitti:

        Perusteleppa nyt hiukan...

        Millä muuten ajattelit liikenteen hoituvan Suomen kokoisessa ja harvaan asutussa maassa ilman autoa?

        Meinaatko, että kaikkien on muutettava radanvarsislummeihin?

        Se on muuten sellainen asia, että minäkin maksan pelkkää polttoaine veroa noin 165€/kk. Tämä ainoastaan työmatkoista. siihen käyttömaksut yms. päälle, niin...

        No, pelkästään yksityisautoilusta aiheutuvia kuluja kuten saastumisesta, tapaturmista ja ihmishenkien menetyksistä aiheutuvia kuluja eivät autovero ja polttoainevero riitä kattamaan. Tässä ei ole vielä huomioitu autojen valmistuksesta aiheutuvia haittoja ollenkaan.

        Näin yleisellä tasolla nämä laskelmat ovat sikäli järjettömiä, että onhan autoista hyötyäkin. Siksi niitä kai valmistetaan, olettaisin.

        En ole sitä mieltä että kaikkien pitäisi muuttaa radanvarsislummeihin. Mutta jos työmatka on max. 5 km sen voi kävellä tai pyöräillä, ja jos se on max. 10 km, sen voi pyöräillä, noin pääsääntöisesti kuuden kuukauden ajan Suomen vuodesta (siis mikäli julkisen liikenteen käyttäminen on henkisesti liian vaativaa).

        Sellainen täysin järjetön työmatkaliikenne kaupunkien keskustoihin omalla autolla pitää saada loppumaan. Olen ennenkin puhunut tästä mieshelminauhasta, joka seisoo paikoillaan ruuhka-aikana satojen metrien, jopa kilometrien pituisena kaupunkien sisään/ulosmenoväylillä. Siellä istuu yksi mies per auto onnettoman näköisenä, kaikki samaan suuntaan menossa.

        Kaupunkioloissa muutenkin täytyy ihmetellä tätä suunnatonta innostusta työmatka-autoiluun. On siinä monenlaista välivaihetta, puomia ja parkkihallia ja kusenhajuista hissiä ja sen sellaista, ennen kuin sen aarteensa saa kunnialla johonkin jätettyä. Sama peli illalla kun väsyneenä lähtee töistä. Reippaan kävelyn ulkoilmassa bussipysäkille luulisi houkuttavan enemmän kuin parkkiluolissa harhailun ja peltikuoressa istuskelun motarilla. Mutta ei sitä kaikki saa kai istua töissä tarpeeksi.

        Sekin on merkin kummallista, ettei työpaikat onnistu sitten millään sijaitsemaan sopivan matkan etäisyydellä asutuksesta - mutta tämä on jo toinen juttu. Muutenkin kantani koskee nimenomaan kaupunkiseutuja, joilla jonkinmoinen julkinen liikenne toimii. Maaseutumaiset alueet on vähän eri asia. Tosin haja-asutusalueolosuhteissakin polkupyörän on havaittu toimivan lähes normaalilla tavalla.


      • Kurre_Orava
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

        No, pelkästään yksityisautoilusta aiheutuvia kuluja kuten saastumisesta, tapaturmista ja ihmishenkien menetyksistä aiheutuvia kuluja eivät autovero ja polttoainevero riitä kattamaan. Tässä ei ole vielä huomioitu autojen valmistuksesta aiheutuvia haittoja ollenkaan.

        Näin yleisellä tasolla nämä laskelmat ovat sikäli järjettömiä, että onhan autoista hyötyäkin. Siksi niitä kai valmistetaan, olettaisin.

        En ole sitä mieltä että kaikkien pitäisi muuttaa radanvarsislummeihin. Mutta jos työmatka on max. 5 km sen voi kävellä tai pyöräillä, ja jos se on max. 10 km, sen voi pyöräillä, noin pääsääntöisesti kuuden kuukauden ajan Suomen vuodesta (siis mikäli julkisen liikenteen käyttäminen on henkisesti liian vaativaa).

        Sellainen täysin järjetön työmatkaliikenne kaupunkien keskustoihin omalla autolla pitää saada loppumaan. Olen ennenkin puhunut tästä mieshelminauhasta, joka seisoo paikoillaan ruuhka-aikana satojen metrien, jopa kilometrien pituisena kaupunkien sisään/ulosmenoväylillä. Siellä istuu yksi mies per auto onnettoman näköisenä, kaikki samaan suuntaan menossa.

        Kaupunkioloissa muutenkin täytyy ihmetellä tätä suunnatonta innostusta työmatka-autoiluun. On siinä monenlaista välivaihetta, puomia ja parkkihallia ja kusenhajuista hissiä ja sen sellaista, ennen kuin sen aarteensa saa kunnialla johonkin jätettyä. Sama peli illalla kun väsyneenä lähtee töistä. Reippaan kävelyn ulkoilmassa bussipysäkille luulisi houkuttavan enemmän kuin parkkiluolissa harhailun ja peltikuoressa istuskelun motarilla. Mutta ei sitä kaikki saa kai istua töissä tarpeeksi.

        Sekin on merkin kummallista, ettei työpaikat onnistu sitten millään sijaitsemaan sopivan matkan etäisyydellä asutuksesta - mutta tämä on jo toinen juttu. Muutenkin kantani koskee nimenomaan kaupunkiseutuja, joilla jonkinmoinen julkinen liikenne toimii. Maaseutumaiset alueet on vähän eri asia. Tosin haja-asutusalueolosuhteissakin polkupyörän on havaittu toimivan lähes normaalilla tavalla.

        Onhan se niinkin niin...


    • Urpo

      Riippuu vähän missä on työpaikka. Esim. paperitehtaille, metallijalostamoille, voimalaitoksille yms. kulkevat bussit ovat täynnä miehiä. Naisten työpaikka on hyvin usein keskustaajaman toimistoissa.

    • Taidatkin olla savolainen! Muuten en ymmärrä autoveron alentamisen myönteistä vaikutusta julkisen liikenteen käyttöön??
      vom

    • cisma

      Tarkoitit kai sitten että autoverot ylös, eikä alas?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe