Jos saatte jostain käsiinne Peter Jacksonin "Meet the Feebless":in , onnittelen. Elokuva on ehdottomasti oman kategoriansa kruunaamaton
prinssinakki, jonka hulpean idioottimainen
meno pesee kevyesti "Bad Taste":n kaltaiset onnettomat tekeleet ja teelmät.
Tuttuun, mupettimaiseen kehyksiin luotu rypistely
sijoittuu juonellisesti erään teatterin takahuoneeseen, jossa todellakin sattuu ja tapahtuu kummia.
Jacksonin luomuksessa nähdään
muun muassa Vietnamin sodan kokenut, postraumatisoitunut "kermit", joka vetää narkkarimaisin elkein hepoa; pervo ja perin elefanttimainen olento, jonka kärsä löytää
muutakin haisteltavaa kuin taatelipalmun hedelmät
(=naisten pikkuhousut); kiero ja henkilökuntaansa
estoitta hyväksikäyttävä mursu-teatterinjohtaja vain muutamia mainitakseni.
Elokuvan edetessä on vaikea sanoa pitäisikö itkeä, nauraa vai kenties oksentaa tälle darwinilaiselle elostelukauhuoopperalle... Elokuvassa nähdään muun muassa, minkälainen jälkeläinen syntyy eleffantin ja kanan yhteiselon seurauksena!
Transsendentaalisempaa katsomiskokemusta on vaikea enää löytää - lisäksi Jacksonin myöhemmät tuotokset näkee väistämättä uudessa valossa.
Meet the Feebless
9
942
Vastaukset
- x_boy89
On muuten harvinaisen hyvä elokuva. Itse ostin joku aika sitten tuon Peter Jackson-boxin, joka sisältää elokuvat: Bad Taste, Good Taste Made Bad Taste, Meet the Feebles, Braindead ja Forgotten Silver.
Aluksi ei ollut suuria odotuksia tuon elokuvan suhteen. Nyt on kuitenkin pakko myöntää, tuo Meet the Feebles oli Peter jackson-boxin parhain elokuva. Bad Taste onneton tekele?
Mestariteos vailla vertaistaan!- Ratmonkey from Sumatra
Todellakin on. Peter Jacksonin luovuus huipussaan kun kuitenkin täytyy ottaa huomioon leffan budjetti, se että näyttelijäkaarti koostuu aika pitkälti tutuista / kavereista, perehtyisivät ihmiset asiaan ennenkuin rupeavat mollaamaan. prkl.
- minä
Ratmonkey from Sumatra kirjoitti:
Todellakin on. Peter Jacksonin luovuus huipussaan kun kuitenkin täytyy ottaa huomioon leffan budjetti, se että näyttelijäkaarti koostuu aika pitkälti tutuista / kavereista, perehtyisivät ihmiset asiaan ennenkuin rupeavat mollaamaan. prkl.
oli aivan loistavasti sanottu ettei tiennyt itkeäkö, nauraako vai oksentaa. mulla täysin sama fiilis. PJ paketin ostaneena en taida silti enää koskaan katsoa
Feebles elokuvaa, MUTTA en ala väittämään että se olisi huono!ainakin se vaikutti muhun jotenkin. huonoimpia ovat elokuvat jotka ei liikuta pätkääkään.. - mystery-86
minä kirjoitti:
oli aivan loistavasti sanottu ettei tiennyt itkeäkö, nauraako vai oksentaa. mulla täysin sama fiilis. PJ paketin ostaneena en taida silti enää koskaan katsoa
Feebles elokuvaa, MUTTA en ala väittämään että se olisi huono!ainakin se vaikutti muhun jotenkin. huonoimpia ovat elokuvat jotka ei liikuta pätkääkään..feebles on tavallaan sellainen väliprojekti.Täyttämään tiettyjä aukkoja,kenties tehty muistuttamaan jostain tai jotain sinne päin.Kyseessä ei ole niinkään virallinen projekti.Luultavasti tästäkin olisi alunperin pitänyt tulla paljon lyhempi,hienoa on kuitenkin se että nämä leffat ovat 100% Pter Jacksonia itseään.Ulkopuoliset ilkeät tahot eivät ole päässeet tekemään näistä kaupallista elotonta ja katsojia aliarvioivaa skeidaa.Missä tapahtumilla ei ole mitään väliä.Tuollaisia on suurin osa leffoista ja kusetusta tapahtuu enemmän kuin katsoja tajuaa.Monille on annettu esim. k18 leima kaupallisuuden takia....ym....lisää.
- mystery-86
tuosta bad tastesta,siinä tehdään parodiaa muista splattereista ja kauhukomedioista.Tahallaan pilattu....Jackson oli siihen aikaan oikeastaan kaikkia leffa genrejä vastaan.Elikkä sehän ei ole mikään kunnianosoitus splattereille.
- pretty.hate.machine
Veljeni osti kyseisen elokuvan, ja minä sain trauman. En voi katsoa enää lapsuuden suosikkiani Muppet Show'ta.
- mystery-86
pretty.hate.machine kirjoitti:
Veljeni osti kyseisen elokuvan, ja minä sain trauman. En voi katsoa enää lapsuuden suosikkiani Muppet Show'ta.
äläs nyt tuohon tuo vielä entisestään muppet showta esille....muppet's with hot rod wheels.......tilu lei.
- Jon_o_Donnie_monstrous_rock...
toisaalta taas raaimmat ja eniten huonolla tavalla vaikuttavat leffat ovat ennemminkin sarjamurhaaja sekä thrilleri leffoja.Mielsetäni esim....vaikkapa tuollainen sekopää kiasma tyyppinen taide vaikuttaa pahemmalla tavalla ihmisen psyykeeseen ja alitajuntaan/piilotajuntaan kuin väkivalta leffat....kauhu leffoissa on turvallisuuden tunteen tavoittelua ja kontrollin...(peruskauhu)....ei pääni ainakaan ole kärsinyt siitä että olen katsonut paljon kauhua...luultavsti kärsis jos katsois sarjamurhaaja juttuja sekä taide sekoiluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592