Janne Holmenin lonkka paskana

Anonyymi-ap

Juoksija-lehden jutussa Holmen kertoo miten juoksu tuhosi lonkan. Hirveässä kunnossa lääkärin mukaan.

https://juoksija.fi/juoksu/janne-holmen-pinnoiteproteesi-uudisti-juoksijan-lonkan/

Kahdesti operoitu. Halusi jatkaa juoksua yhä vaan. Pakko painaa menemään, pakko päästä juoksemaan. Ei ole saanut tarpeeksi vieläkään vaikka keho kertoo että kilometrit on täynnä.
Tätähän tämä juoksu on. Tuhansia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä jolkotellaan tyhjän takia ja sitten on paikat paskana. Halutaan saada ihmiset koukkuun ja ne haluaa aina vaan lisää eivätkä malta lopettaa vaan aina vaivojen jälkeenkin sitovat kengät jalkoihin ja vetävät sukkahousut jalkoihin ja takin päälle ja aukaisevat oven, lähtevät taas kerran lenkille.

Myös Jani Sievisellä, Markus Pöyhösellä ja jääkiekkoilija Ville Niemisellä on lonkat paskana noin 45-vuotiaina. Ja varmasti monella muullakin, mutta eivät kerro siitä julkisesti.

32

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtuus kaikessa. Ei pidä ahnehtia määrää ja vauhtia. Hyvä olla tyytyväinen vähempään, niin pystyy hölkkäämään vielä seitsemänkymppisenäkin. Ja pari savuketta kuussa palkinnoksi liikunnallisesta elämäntavasta ei ole pahitteeksi.

      • Anonyymi

        Euroopan mestaruus vaatii hieman ravaamista. Pitäisi osata lopettaa tosissaan juokseminen sitten kun ei enää kilpaile huipulla.


      • Anonyymi

        Miksei Jannelle tarjottu tupakkia
        Olisi välttynyt leikkauksilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Jannelle tarjottu tupakkia
        Olisi välttynyt leikkauksilta.

        Kaksi olutta päivässä niin pysyy tekemisen meininki rentona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Jannelle tarjottu tupakkia
        Olisi välttynyt leikkauksilta.

        Juu ja euroopanmestaruudelta myös.


    • Anonyymi

      Petteri Koposella 34 vuatiaana.

    • Anonyymi

      Tennisukko 41v lopettaa kun ei paikat tahdo enää kestää.

    • Anonyymi

      Erilaisten lajien urheilijoiden nivelet yleensä rikkoutuvat vääntyilleessään luonnottomissa liikkeissä, ja tekoniveliä laitetaan paljon huonokuntoisille liikkumattomille ylipainoisille. Nivelten pinnoissa on jatkuvasti uusiutuva liukas kulutuspinta eikä suinkaan luu luuta vastaan hiertämässä, joten terveen ihmisen luu ei kulu juoksuliikkeessä.

    • Anonyymi

      Moni ukko pääsi alle neljän Jannen ohjelmilla.
      Lenkit vain kolmesti viikossa.

      • Ohjelma näyttää menneen maksumuurin taakse. Itsekin joskus koitin ohjelmaa, mutta en osannut noudattaa sitä oikein. Juoksin liian rankasti kovat harjoitukset, en noudattanut sykerajoja helpoilla lenkeillä, ja juoksin ylimääräisiä lenkkejä välipäivinä. Vikaa oli varmasti enemmän ohjelman käyttäjässä kuin ohjelmassa 😤


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Ohjelma näyttää menneen maksumuurin taakse. Itsekin joskus koitin ohjelmaa, mutta en osannut noudattaa sitä oikein. Juoksin liian rankasti kovat harjoitukset, en noudattanut sykerajoja helpoilla lenkeillä, ja juoksin ylimääräisiä lenkkejä välipäivinä. Vikaa oli varmasti enemmän ohjelman käyttäjässä kuin ohjelmassa 😤

        Vika on Ari Paunosen ahneudessa.
        Maksaa jokainen lantti menee juoksuun.
        Missä sisältö tavan kansalaiselle.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Ohjelma näyttää menneen maksumuurin taakse. Itsekin joskus koitin ohjelmaa, mutta en osannut noudattaa sitä oikein. Juoksin liian rankasti kovat harjoitukset, en noudattanut sykerajoja helpoilla lenkeillä, ja juoksin ylimääräisiä lenkkejä välipäivinä. Vikaa oli varmasti enemmän ohjelman käyttäjässä kuin ohjelmassa 😤

        Ohjelma olisi parempi viidellä lenkillä viikossa. Miksi maratonin harrastaja haluaisi juosta vain kolme lenkkiä viikossa? Sen lisäksi pitkän lenkin kilometrien tulee olla noin 30% viikkokilometreistä. Tuossa ohjelmassa ne on vähintään puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjelma olisi parempi viidellä lenkillä viikossa. Miksi maratonin harrastaja haluaisi juosta vain kolme lenkkiä viikossa? Sen lisäksi pitkän lenkin kilometrien tulee olla noin 30% viikkokilometreistä. Tuossa ohjelmassa ne on vähintään puolet.

        Ohjelma on tehty ruuhkavuosissa painiville kiireisille kuntoilijoille. Kolmeen lenkkiin viikossa saa luvan vaimolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjelma on tehty ruuhkavuosissa painiville kiireisille kuntoilijoille. Kolmeen lenkkiin viikossa saa luvan vaimolta.

        Uijui kova ukko kun on nyrkin ja hellan välissä.


    • Anonyymi

      Liika on liikaa, vaikka kuinka geenit olisivatkin kohdillaan.

    • Anonyymi

      Ai tuohan onkin lohduttava tieto kun joku sanoo että Nivelten pinnoissa on jatkuvasti uusiutuva liukas kulutuspinta eikä suinkaan luu luuta vastaan hiertämässä, joten terveen ihmisen luu ei kulu juoksuliikkeessä.

      Mistä johtuneekaan että joillakin polvet ja lonkat kestää hyvin. Esimerkiksi vanhemmillani 73v ja 77v ei ole nivelissä ongelmia. Mutta tiedän monia joilla on vaivoja.
      Varmaan terveellistä olisi juosta muutama kerta viikossa 10, 15 tai 20 minuuttia. Kun kyllähän liike ja kohtuullinen rasitus pitää niveliä toimintakunnossa ja aktivoi niitä. Mutta jos kuvitellaan että joku juoksee vaikka keskimäärin seitsemän tuntia viikossa tai kymmenen tuntia viikossa, niin kyllä siinä kertyy rasitusta pitkällä tähtäimellä.

      On se tavallaan paljon vaadittu, jos odottaa että nivelten pitäisi pysyä kivuttomina viisi vuosikymmentä, kuusi vuosikymmentä tai seitsemän vuosikymmentä.
      Joskus olen myös lukenut sellaista juttua, että joillekin ei voida tehdä tekonivelleikkausta koska ikenet ei ole riittävän hyvässä kunnossa vaan suussa on tulehdusta, ientulehdus.

      • Anonyymi

        Eiköhän se nivelten voitelupinnan kunnossa pysyminen edellytä terveenä olemista ja liikuntaa. Liikkumattomuus, huono ravinto, huono kunto, sairaudet, aikaansaavat ettei se nivelen uusiutuva pintakerros uusiudu normaalilla tavalla, ja ylipaino yhdistettynä em. seikkoihin lisää nivelen huonoon kuntoon menemistä.


    • Anonyymi

      Kun on saanut maistaa juoksun endorfiinejä, ei sitä haluaisi lopettaa koskaan.

      • Anonyymi

        Maltapa hetki ja maista raakaa koskenkorvaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maltapa hetki ja maista raakaa koskenkorvaa.

        Ei kiinnosta alkoholisoituminen viinaukoksi. Maistan vain savukkeita sivistyneesti juhlapäivänä.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Ei kiinnosta alkoholisoituminen viinaukoksi. Maistan vain savukkeita sivistyneesti juhlapäivänä.

        Väätäiselle maistui. Entäpä Janne, onko koskismiehiä?


    • Anonyymi

      Kilometrin pituinen aamulenkki niin kuin armeijassa, se voisi olla sopiva. Tai no alle kilometrin se varmaan oli.

      • Anonyymi

        Kyllä. Lenkille lähtöaika herätyksestä taisi olla muutama minuutti. Lenkin kesto tosin oli myös tuon muutaman minuutin luokkaa.


      • Anonyymi

        Itse juoksen arkisin 3km aamulenkin. Viikonloppuisin lepään pidempään. Nivelet hyvässä kunnossa ikäisekseni.


    • Anonyymi

      Holmenin treeni liian kuluttavaa. Lonkka paskana ja hiukset lähtee päästä. Sama meininki maratonohjelmassaan. Never easy.

      • Anonyymi

        Jos maratonharjoittelu olisi rentoa ja riskitöntä, kaikki tekisivät sitä.


      • Anonyymi

        Never easylla em kultaa.


    • Anonyymi

      Kohtuudella tehdyt harjoitteet kannattavat aina, omaa kehoa tarkasti kuunnellen.

      • Anonyymi

        kohtuudella omaa kehoa kuunnelle kuka juossut mestariksi?


      • CigarettesAfterRun
        Anonyymi kirjoitti:

        kohtuudella omaa kehoa kuunnelle kuka juossut mestariksi?

        Palauttavat ja kevyet kahdeksan minuutin kilsavauhdilla. Nivelet kiittää. Paavo Nurmikin käveli lenkkejä. Kovat voi vetää kolmosen vauhdilla.


      • Anonyymi
        CigarettesAfterRun kirjoitti:

        Palauttavat ja kevyet kahdeksan minuutin kilsavauhdilla. Nivelet kiittää. Paavo Nurmikin käveli lenkkejä. Kovat voi vetää kolmosen vauhdilla.

        Kuka haluaa olla pehmo? Laita hokat, nivelet kiittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka haluaa olla pehmo? Laita hokat, nivelet kiittää

        Soili juossut Hokalla hurjaa määrää ja jotain lonkkavaivaa hänelläkin vissiin ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe