Onko ihminen terroristi ?

Anonyymi-ap

Onko ihminen tullut mieleltään ja aatteiltaan huomaamattaan tai tarkoituksella terroristiksi jos huomaa että tukee ja kannattaa sellaisia valtioita jotka on luokiteltu julkisesti terroristivaltioiksi .

Suomessakin on muutama harva ihminen jotka tukevat ja kannattavat sellaisia julkisesti tunnustettuja terroristisia maita kuten Iran venäjä tai vaikkapa Pohjoiskorea pitäisikö tällainen ihminen luokitella terroristiksi koska hän luonnollisesti kannattaa ja tukee terrorismia .

Onko se myös rikos josta pitäisi alkaa langettamaan tuomioita.?

13

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruotsissa on vähän enemmänkin ihmisiä, jotka kannattavat sellaista tunnettua terroristijärjestöä kuin PKK. Ruotsin ja Suomenkin lakien mukaan tämä on luvallista toimintaa mikä tunnetaan nimellä "mielipiteenvapaus".

      Tämä ärsyttää niin suuresti Turkkia, että se on kieltäytynyt ratifioimasta Ruotsin ja siinä samassa yhteydessä Suomen NATO-jäsenyyttä. Erdogan käyttää aivan samaa nimitystä tästä toiminnasta: terrorismin tukeminen.

      • Anonyymi

        En osaa sanoa kyllä PKK :sta mitään terroristivaltiohan se ei ole koska sillä ei ole valtiota missään kai jonkinlainen järjestö ja käsittääkseni Ruotsi oli ensimmäinen länsimaa joka sen sellaiseksi on julistanut venäjä ei vastaavasti kyseistä järjestöä ole terroristeiksi luokitellut Turkin pyynnöistä huolimatta .

        Mutta itse asiaan terroristivaltioita voi siis tukea ja kannattaa mielipiteen vapauteen vedoten kiitos vastauksesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa kyllä PKK :sta mitään terroristivaltiohan se ei ole koska sillä ei ole valtiota missään kai jonkinlainen järjestö ja käsittääkseni Ruotsi oli ensimmäinen länsimaa joka sen sellaiseksi on julistanut venäjä ei vastaavasti kyseistä järjestöä ole terroristeiksi luokitellut Turkin pyynnöistä huolimatta .

        Mutta itse asiaan terroristivaltioita voi siis tukea ja kannattaa mielipiteen vapauteen vedoten kiitos vastauksesta .

        Sellainen tarkennus kuitenkin, että rahallinen tukeminen on lainvastaista, ideologinen tukeminen (siis kannattaminen) ei ole. Tässä se ero Turkin ja Ruotsin/Suomen käsityksessäkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa kyllä PKK :sta mitään terroristivaltiohan se ei ole koska sillä ei ole valtiota missään kai jonkinlainen järjestö ja käsittääkseni Ruotsi oli ensimmäinen länsimaa joka sen sellaiseksi on julistanut venäjä ei vastaavasti kyseistä järjestöä ole terroristeiksi luokitellut Turkin pyynnöistä huolimatta .

        Mutta itse asiaan terroristivaltioita voi siis tukea ja kannattaa mielipiteen vapauteen vedoten kiitos vastauksesta .

        PKK on itse asiassa kurdipuolue, joka on takavuosina tehnyt terroristi-iskuja. Nykytilanteesta on vaikea sanoa mitään, sillä Turkki syyttää kaikkia kurdeja. Ei vain Turkissa, vaan myös Syyriassa ja Irakissa. PKK on kuitenkin luokiteltu terroristijärjestöksi YK:n ja EU:n toimesta, joten EU-valtiot noudattavat tietenkin näitä luokituksia.

        Terrorismin kannattaminen on rikos, mikäli syyllistytään terrorismin edistämiseen, rahoittamiseen tai suoraan terroristiseen toimintaan. Ajatukset eivät ole rikos. Venäjän julistaminen terroristivaltioksi on symbolista. Venäjä rikkoo kuitenkin kansainvälistä lakia ja sanktiot ovat seurausta siitä. Sanktioiden kiertäminen on Suomessakin rikos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        PKK on itse asiassa kurdipuolue, joka on takavuosina tehnyt terroristi-iskuja. Nykytilanteesta on vaikea sanoa mitään, sillä Turkki syyttää kaikkia kurdeja. Ei vain Turkissa, vaan myös Syyriassa ja Irakissa. PKK on kuitenkin luokiteltu terroristijärjestöksi YK:n ja EU:n toimesta, joten EU-valtiot noudattavat tietenkin näitä luokituksia.

        Terrorismin kannattaminen on rikos, mikäli syyllistytään terrorismin edistämiseen, rahoittamiseen tai suoraan terroristiseen toimintaan. Ajatukset eivät ole rikos. Venäjän julistaminen terroristivaltioksi on symbolista. Venäjä rikkoo kuitenkin kansainvälistä lakia ja sanktiot ovat seurausta siitä. Sanktioiden kiertäminen on Suomessakin rikos.

        No turkki voi sanoa mitä vaan,Terroristi on paksu sana,Venäjää sano myös ukranialaiset terroristia.Ja usa sanoi vietnamilaiset terroristia


    • Anonyymi

      Ihminen on lain mukaan terroristi jos tukee rahallisesti terrorismia jos vaikka nyt lähettäisi rahaa venäjän terrorismivaltion käyttöön tukeakseen tämän terroristisia sotatoimia Ukrainassa .

      Terrorismin rahoittaminen tai terroristisen teon valmisteluun osallistuminen on Suomen lain mukaan rikollista toimintaa.

    • Anonyymi

      Pitäisikö Suomen viranomaisten alkaa tutkimaan lähettääkö yksittäiset ihmiset tai järjestöt täältä rahaa itäiseen terroristivaltiion joka ohjautuu terroristimaan armeijan käyttöön ja siten tukee venäjän terrorismin jatkuvuutta samaten tutkia lähetetäänkö täältä esimerkiksi maahan muuttaneiden sukulaisten tai venäkämielisten Putinistien toimesta yksittäisille terroristimaan sotilaille varusteita tai muuta jotka edistävät heidän kykyään toteuttaa terroria Ukrainassa.

    • Anonyymi

      "Onko ihminen terroristi ?"

      Nato Tiltu voi olla, tosin se ei ole ihminen.

    • Anonyymi

      No ainakin jos kannattaa tai tukee rahallisesti jotain ihan pahimpia terroristivaltioita, kuten USA, pitäisi tuomita suoraan kansanmurhasta.

      • Anonyymi

        Tai ehdottomasti SILLOIN, kun joku kannattaa ylivoimaisesti maailman pahinta terroristimaata, joka tällä hetkellä on EHDOTTOMASTI VENÄJÄ, JOKA KÄY PARHAILLAAN JULMAA JA RAAKAA VALLOITUSSOTAA EUROOPASSA!


    • Anonyymi

      Vika on opetuksessa... Mikä on pyhää, toisen omaisuutta... Raamatun kymmen käskyä ja vieraisiin pöytiin ei huudella eikä toisen maalle astuta ilman lupaa ja jos kysyy luvan niin mennään naapurin säännöillä..

    • Anonyymi

      Suurin terroristit on Usa!

    • Anonyymi

      No ainakin avaajan pitää mennä kielikouluun.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe