Sotatoimet tulossa Suomeen.....!

Maavoimaseminaarissa 2023, paneeli 1:ssä totesi Itä-Suomen aluehallintoviraston pelastusylitarkastaja Esa Ahlberg:
"teistä jokainen tietää erittäin hyvin ettei tässä ole paljon aikaa kun alkaa sotatoimet tänne Suomeen..."

https://www.youtube.com/watch?v=POEjhrYLP7U

53

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi rintamalle lähetettävien yläikärajaa ollaan nostamassa 65 vuoteen.
      Ne ovat jo niin huonojalkaisia etteivät takuulla pääse juoksemaan karkuun vaan taistelevat kunnialliseen kuoloon saakka.
      Ei tarvitse niillekään sitten enää eläkkeitä maksella sano.

    • Anonyymi

      Eipä ole isommin huolta, Venäjällä ei ole jäljellä sellaisia sotajoukkoja joilla uskottavasti hyökätään edes lumikasan huipulle.

      Ja mikäli rajalle eksyvät, Suomessa on opeteltu tehokkaasti se mitenkä lämpimästi Venäläinen tankki otetaan vastaan; jotenka montaa metriä ne ei rajan yli pääse ilman että torni lentää korkealla.

      Edes Venäjä ei ole niin tyhmä että tuhoaisi loputkin tankkinsa Ukrainan jälkeen; osaavia kuskeja kun siellä ei ole enää jäljellä, ne on jo rapeina.

    • Jos venäjä voi tuhota Londoon 11 min ja Paris 8 min, Älä toivo sota suomeen .Olen varma olet ensimmäinen kysyt turva paikka ruotsista hahaha.hehehe ,On tosi kiva istua tietokone takana ja kirjoita kaikki vaikka et uskalla kirjoita oma nimi ,

      • Anonyymi

        Jaha siis vennäänpoika kommentoi. Jos se erehtyisi tuhoamaan Lontoon 11 min niin moskova tuhoutuisi ½ tunnin päästä, vaikka koko Englanti ja Ranska tuhoutuisi, niin tuhoutuisi myös Venäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha siis vennäänpoika kommentoi. Jos se erehtyisi tuhoamaan Lontoon 11 min niin moskova tuhoutuisi ½ tunnin päästä, vaikka koko Englanti ja Ranska tuhoutuisi, niin tuhoutuisi myös Venäjä.

        Koska asun Eteläisellä puoliskolla tarjous että Lontoon ja Pariisin hinnalla päästäisiin koko Venäjästä on varsin houkuttava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaha siis vennäänpoika kommentoi. Jos se erehtyisi tuhoamaan Lontoon 11 min niin moskova tuhoutuisi ½ tunnin päästä, vaikka koko Englanti ja Ranska tuhoutuisi, niin tuhoutuisi myös Venäjä.

        Vennäänpoika en olen ,Jos olisin kyllä sanoin .Älä ajattelee pelkän juuri joka kirjoita tietokone takana ja ei uskalla kirjoita oma nimi ,.Minä en sanoin venäjä tuhoamaan ranska tai lontoon ,,Tv 5 ranska Tv 3.3.2023.Mitä minä voin teen jos sinä olet papukaija ja puhut mitä toisia sanoa tällä suomi 24 f


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaha siis vennäänpoika kommentoi. Jos se erehtyisi tuhoamaan Lontoon 11 min niin moskova tuhoutuisi ½ tunnin päästä, vaikka koko Englanti ja Ranska tuhoutuisi, niin tuhoutuisi myös Venäjä.

        No Hei vahva poika ensi uskalla kirjoita oma nimi et asu ,P.Korea .Myös nostan hattua jos olet menossa auta ukraina, Muista kotimatka ottaa karjala takaisin


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        No Hei vahva poika ensi uskalla kirjoita oma nimi et asu ,P.Korea .Myös nostan hattua jos olet menossa auta ukraina, Muista kotimatka ottaa karjala takaisin

        google translate ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        google translate ?

        Se on vanha peli ,Jos ei osaa vastata viesti sano kieli


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Se on vanha peli ,Jos ei osaa vastata viesti sano kieli

        Saisko saman Suomeksikin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saisko saman Suomeksikin?

        Du är stark pojke kan du hjälpa ukraiarna och sedan åka hem för att ta tillbaka karelen .Du sitter bakom datron och du vågar inte skriva namnet ,Feg du bor inte i p.korea.Film tiger


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha siis vennäänpoika kommentoi. Jos se erehtyisi tuhoamaan Lontoon 11 min niin moskova tuhoutuisi ½ tunnin päästä, vaikka koko Englanti ja Ranska tuhoutuisi, niin tuhoutuisi myös Venäjä.

        Millä sen perustelet kun atommipommeja ei ole olemassakaan? Tai sanotaan näin, että ehkä nyt on, mutta ei ollut toisessa maailmansodassa.

        Nagasakin ja Hiroshiman tuhoamisessa ei käytetty atomipommeja vaan napalmia ja perinteisiä pommeja.

        Uskon että jos atomipommeja olisi oikeast olemassa, niitä olisi tähän mennessä käytetty jo useamman kerran, jopa Ukraina-Venäjä-sodassa.

        Voin toki olla väärässä arvailussani, mutta näin nyt ainakin tällä hetkellä uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        google translate ?

        Jos hän kirjoittaisi ensin omalla äidinkielellään, ja sen jälkeen kääntäisi äidinkielensä tekstin suomeksi Google kääntäjässä, niin hänen tekstinsä olisi helpompaa luettavaa, siitäkin huolimatta että Google kääntäjä ei sekään ole täydellinen (vielä).

        Terv: Tietopisteen Pete


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos hän kirjoittaisi ensin omalla äidinkielellään, ja sen jälkeen kääntäisi äidinkielensä tekstin suomeksi Google kääntäjässä, niin hänen tekstinsä olisi helpompaa luettavaa, siitäkin huolimatta että Google kääntäjä ei sekään ole täydellinen (vielä).

        Terv: Tietopisteen Pete

        Olen varma sekoitin sinun sunnuntai aurinko päivä 1-0


      • Anonyymi

        Oletko pitkään kärsinyt halusta tappaa kaikki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko pitkään kärsinyt halusta tappaa kaikki?

        Kärsinyt hahaha hehehe ,Miksi kärsin kaikki on rahaa ja naiset ,Suomi on kaunis Maa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko pitkään kärsinyt halusta tappaa kaikki?

        Hei ja minun viesti ,Minä voin olen väärässä. Minä hyväksy ja i agree en olen täydellinen ja joskus olen tyhmä .Mutta tällä suomi 24 täynnä tyhmiä ihmisiä kuka ja ketä heistä on valmis sanoa hän ei täydellinen.


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Kärsinyt hahaha hehehe ,Miksi kärsin kaikki on rahaa ja naiset ,Suomi on kaunis Maa

        Putin johtaa valkohattuja. Trump komppaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Putin johtaa valkohattuja. Trump komppaa.

        En tiedä täytyy kysyä Venäjälainen ja Amerikalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sen perustelet kun atommipommeja ei ole olemassakaan? Tai sanotaan näin, että ehkä nyt on, mutta ei ollut toisessa maailmansodassa.

        Nagasakin ja Hiroshiman tuhoamisessa ei käytetty atomipommeja vaan napalmia ja perinteisiä pommeja.

        Uskon että jos atomipommeja olisi oikeast olemassa, niitä olisi tähän mennessä käytetty jo useamman kerran, jopa Ukraina-Venäjä-sodassa.

        Voin toki olla väärässä arvailussani, mutta näin nyt ainakin tällä hetkellä uskon.

        Olet oikeassa siinä, että olet väärässä! Ydinaseita on olemassa, käytän tuota sanaa tuon vanhahtavan "atomipommin" sijaan.
        Hiroshiman ja Nagasakin pommituksesta selvinneet näkivät vain yhden, kirkkaan välähdyksen, ei siis mitään jatkuvaa pommitusta. Olisi se ollut melkoinen perinteinen pommi joka olisi tuhonnut kokonaisen kaupungin.
        Ydinaseita on monella valtiolla, se itsessään rajoittaa ketään aloittamasta ydinsotaa.
        Kuten tiedät, ydinaseilla on eräitä haittavaikutuksia, tuo ydinlaskeuma voi tulla myös omaan maahan, tai omien joukkojen päälle, ja mitä kukaan hyökkääjä tekee vihollismaalla, jonka on pommittanut asumiskelvottomaksi?


    • Anonyymi

      Hyvä sitten nähdä kuinka Atamoonikin kahlaa liejussa ja kuikkii puskissa kun ei noilla "arvomerkeillä" taida sisähommiin päästä.

    • Noni nyt ymmärsit hyvin.Se on totta ihminen ja ihmiset luonto halua ymmärrä mitä halua ja ei halua ymmärrä mitä ei halua. Rakastan rehellinen ihminen

    • Et uskalla kirjoita oma nimi ,Olen varma et uskalla mene wc yksin mammanpoika

      • Anonyymi

        Siehä haastat iha joutavia. Piletti kotimaahasi jo haalittuna? Alkasolla korkee aika siun ottaa ritolat….


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siehä haastat iha joutavia. Piletti kotimaahasi jo haalittuna? Alkasolla korkee aika siun ottaa ritolat….

        Kyllä suomi on kaunis maa ,Kaunis naiset


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa mieluummin alkuperäinen video, kuin jonkun YouTubettajan kommentoima ja mahdollisesti väärin ymmärtämä video.

      Alkuperäinen löytyy alkuperäiseltä kanavalta tietenkin.

      https://youtu.be/e9Gx_iuvCxs

    • Anonyymi

      Kardo, mistä sä oot kotoisin; taidettiin aiempi kysymys poistaa.

      • Minä .En tiedä .Joskus minulla sanota Kurdilainen ja arabilainen ja turkkilainen ja venäjäläinen ja kaksi päivä sitten minulla sanotti oletko kiinalainen .Ja hauskaa en olen kord tai arabi tai venäjä .Ihan sama


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Minä .En tiedä .Joskus minulla sanota Kurdilainen ja arabilainen ja turkkilainen ja venäjäläinen ja kaksi päivä sitten minulla sanotti oletko kiinalainen .Ja hauskaa en olen kord tai arabi tai venäjä .Ihan sama

        Jos kirjoittaa hoono soomi niin eikös se ole normaalia että väki alkaa miettimään mistä kirjoittaja on alunperin kotoisin?

        Mikset voi kertoa, ei siinä ole mitään salaista.

        Ja minä ainakaan en ala kertomaan että palaa mistä tulit, koska itse lähdin Suomen paskalasta vittuun pari vuosikymmentä sitten; tiedän siis omasta kokekuksesta mitä on olla maahantulija/muuttaja jossain valtiossa. Ei ole siis multa mitenkään pois että asut Suomessa ja olet jostain ulkomailta, sama se jos Suomi vielä jollekin kelpaa.

        Kiinnostaa vain mistä sinne päädyit, ja myös se miksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirjoittaa hoono soomi niin eikös se ole normaalia että väki alkaa miettimään mistä kirjoittaja on alunperin kotoisin?

        Mikset voi kertoa, ei siinä ole mitään salaista.

        Ja minä ainakaan en ala kertomaan että palaa mistä tulit, koska itse lähdin Suomen paskalasta vittuun pari vuosikymmentä sitten; tiedän siis omasta kokekuksesta mitä on olla maahantulija/muuttaja jossain valtiossa. Ei ole siis multa mitenkään pois että asut Suomessa ja olet jostain ulkomailta, sama se jos Suomi vielä jollekin kelpaa.

        Kiinnostaa vain mistä sinne päädyit, ja myös se miksi.

        Hyvää sitten ,Minä kirjoitan huono ja huonoksi suomi kieli ,Se on hyvä sinä kirjoita hyvin olet täydellinen ,Onko tuo oli kaikki rakas


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Hyvää sitten ,Minä kirjoitan huono ja huonoksi suomi kieli ,Se on hyvä sinä kirjoita hyvin olet täydellinen ,Onko tuo oli kaikki rakas

        Tuskin kirjoitan hyvää Suomea kun en sitä enää päivittäin puhuessa käytä; ellen sitten kiroile itsekseni.

        Menit taas aiheesta ohi, tulee jotenkin mieleen Viki joka sekään ei koskaan vastaa kun kysytään.

        Ooks niitä Tapolan poikia vai mistä kotoisin?


      • Kardox89
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kirjoitan hyvää Suomea kun en sitä enää päivittäin puhuessa käytä; ellen sitten kiroile itsekseni.

        Menit taas aiheesta ohi, tulee jotenkin mieleen Viki joka sekään ei koskaan vastaa kun kysytään.

        Ooks niitä Tapolan poikia vai mistä kotoisin?

        Vasta viesti älä vasta henkilö .Kirjoita oma nimi halua elä sama kuin kotka pää on taivaa .sky.En halua elä sama kuin strutsi pää on massa ,,Myös älä elä sama kuin papukaija puhu mitä toisia sanoa ,Muista me elä yksi kerta ja kuolemme yksi kerta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirjoittaa hoono soomi niin eikös se ole normaalia että väki alkaa miettimään mistä kirjoittaja on alunperin kotoisin?

        Mikset voi kertoa, ei siinä ole mitään salaista.

        Ja minä ainakaan en ala kertomaan että palaa mistä tulit, koska itse lähdin Suomen paskalasta vittuun pari vuosikymmentä sitten; tiedän siis omasta kokekuksesta mitä on olla maahantulija/muuttaja jossain valtiossa. Ei ole siis multa mitenkään pois että asut Suomessa ja olet jostain ulkomailta, sama se jos Suomi vielä jollekin kelpaa.

        Kiinnostaa vain mistä sinne päädyit, ja myös se miksi.

        Epäilen Afrikan sarvea…


    • Anonyymi

      Miks suomalaiset tahtoo sotia? Eiks teillä ole hyvä olla siella.

      • Anonyymi

        Mistä vitusta sä ton olet keksinyt. Ei kukaan täysijärkinen halua sotaa ja siihen porukkaan kuuluu Suomikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä vitusta sä ton olet keksinyt. Ei kukaan täysijärkinen halua sotaa ja siihen porukkaan kuuluu Suomikin.

        Vielä pikkupoika ei uskalla kirjoita nimi


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Vielä pikkupoika ei uskalla kirjoita nimi

        Mikä ihmeen tarve teidän heimollanne on isotella aina? Menisitte töihin sen khatin polttelun sijaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve teidän heimollanne on isotella aina? Menisitte töihin sen khatin polttelun sijaan.

        Miksi töihin .Kiitos kela ja sos


    • .Jos halua elä ,Elä sama kuin kotka ,Älä elä sama kuin papukaija

      • Anonyymi

        Somalialainen sananlasku?


    • Anonyymi

      Tottahan se on Suursaari on jo ryssien miehittämä!

      • Anonyymi

        Samoin Karjala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin Karjala.

        Ja Siperia.


    • Onko kaikki on valmis

    • Anonyymi

      Lännessä on saatu k-piikki ja idässä sputnik piikki. Päättele siitä jotain.

    • Mammanpoika ei tarkoita pahaa ,Sinulle hyvä äiti ..Ja uskalla kirjoita oma nimi tarkoita Sananvapaus myös elä sama kuin kotka pää on taivaassa .Älä elä sama kuin strutsi pää on massa

      • Anonyymi

        Mitkä lääkkeet sinulta tänään on ottamatta kun sekoilet oikein urakalla? :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä lääkkeet sinulta tänään on ottamatta kun sekoilet oikein urakalla? :D

        Kirjoita sinun nimi .Älä istua tietokone takana .Asumme suomessa sananvapaus maa .Et asua siellä p.korea .Olen varma nyt sinulle maailma lääkkeet minun viesti takia ,Kyllä lääkäri täytyy he kiitävät minut ,Mun viesti sekoittanut monia tällä


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Kirjoita sinun nimi .Älä istua tietokone takana .Asumme suomessa sananvapaus maa .Et asua siellä p.korea .Olen varma nyt sinulle maailma lääkkeet minun viesti takia ,Kyllä lääkäri täytyy he kiitävät minut ,Mun viesti sekoittanut monia tällä

        En ole tuo lääkityksestä kysynyt, minä olen se joka sen sijaan koitaa kysyä mistä sä oot alunperin kotoisin. Jostain syystä et halua vastata, ja en heti keksi mikset.

        Ja älä oleta että "asumme Suomessa".

        Minä en TODELLAKAAN asu Suomessa, tai edes samalla puolen Maapalloa.


    • Anonyymi

      Katsotaan mitä tapahtuu.

    • Anonyymi

      Kardo kuulostaa Vikin poikaystävältä.

      • Anonyymi

        Kardo ja Persekärpänen
        ne yhteen soppii,
        huomenna ne männöö pussauskoppii.


    • Anonyymi

      Me pommittaa eurooppa ja nesteytetään kaikki venäjän vastustajat. Sitten kaikilla on hyvä olla.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4243
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      194
      2235
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      35
      1821
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      16
      1637
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1630
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      142
      1272
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1114
    8. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      911
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      905
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      127
      841
    Aihe