Suomen valtamedia uutisoi rikollisista maahanmuuttajista eritavalla lähtömaasta riippuen.

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009833261.html
Esimerkiksi Iltalehti ja Iltasanomat julkaisivat näyttävästi Ukrainalaisen nuoren naisen rikokseen syyllistyneen etnisen taustan otsikoinnissaan, mutta vastaavasti valtamedia salaa esimerkiksi lähi-itäläisten rikollisten taustat pääosin kokonaan uutisoinnissaan kiertoilmaisuja (esim. mies) heistä käyttäen. Eikö tälläinen ole jo esimerkiksi lähi-itäläisten törkeän puolueellista suojelua Suomen valtamedialta?

27

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei suomalaisista rikollisistakaan ihmeemmin uutisoida , vaikka niitä on vankilat täynnä!

      • Anonyymi

        Mutta lähi-itäläiset mamurikolliset ovat valtamedian erityissuojelussa, kun näiden mamujen tausta salataan pääosin kokonaan rikosuutisissa. Onkohan niiden namujen tekemät rikokset ideologisessa mielessä sitä niin sanottua parempaa rikollisuutta, vaikka he ovat selvästi yliedustettuina Suomen rikostilastoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta lähi-itäläiset mamurikolliset ovat valtamedian erityissuojelussa, kun näiden mamujen tausta salataan pääosin kokonaan rikosuutisissa. Onkohan niiden namujen tekemät rikokset ideologisessa mielessä sitä niin sanottua parempaa rikollisuutta, vaikka he ovat selvästi yliedustettuina Suomen rikostilastoissa.

        Pelkurit uutisoi kauniisti terroristeista jotta terroristit ei suutu ja kosta.
        Hyvin ymmärrettävää tämä pelko ja siksi vastuu on MAANPUOLUSTUKSEN joka sallii raiskaukset koska ei kykene kansaamme puolustamaan.


      • Anonyymi

        Meillä Oulussa on liian paljon KURDIpaskaläjiä. Ovat tulleet hakemaan turvaa ja ovatkin täyspäiväisiä roistoja. Vuohipaimenet ovat jääneet kiinni huumeiden kauppaamisesta nuorisolle ja alaikäisten tyttöjen seksuaalisista hyväksikäytöistä. Toivottavasti saavat vankilassa sellaisen kohtelun, että muistavat koko ikänsä.


      • J a myös Suomessa aina oli vankila vaikka 100 vuotta sitten


      • Anonyymi00026
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä Oulussa on liian paljon KURDIpaskaläjiä. Ovat tulleet hakemaan turvaa ja ovatkin täyspäiväisiä roistoja. Vuohipaimenet ovat jääneet kiinni huumeiden kauppaamisesta nuorisolle ja alaikäisten tyttöjen seksuaalisista hyväksikäytöistä. Toivottavasti saavat vankilassa sellaisen kohtelun, että muistavat koko ikänsä.

        Ei ne mihinkään vankilaan joudu vaan veronmaksajien rahoittamaan koulutukseen jota pyörittää nuoret tytöt.


    • Anonyymi

      Se suojaväri, se suojaväri......

      • Anonyymi

        SE ISLAM, SE ISLAM….


    • Anonyymi

      Opetelkaa lukemaan lehtiä niin kuin entisessä Neuvostoliitossa tai DDR:ssä. Seurue= asunut Suomessa 400 vuotta mutta eivät ole kotoutuneet. 19- Vuotias teini= suojaväri. 15-Vuotias mies= suomalainen. Tamperelainen mies= suojaväri. Turkulaismies= suojaväri. Oululais nuorukainen= 35 vuotias suojavärjätty.
      Näinhän näistä kirjoitellaan.

      • Anonyymi

        400 vuotta? Mun esihistoriani päättyy 1540-luvulle ja pidän itseäni suomalaisena. Kotoutumisella tarkoitat mitä?

        Mikä ihme on suojaväri? Valkoinen?

        Kuule, kaikki Suomen valtion sisällä syntyneet ovat suomalaisia. Valtiot vain maahan piirretyjä rajoja. Luuletko että suomalaisia ei jäänyt Neuvostoliiton puolelle toisen maailmansodan jälkeen? Ja sitten suomalaisia ovat kaikki kansalaisuuden saaneet.


      • Anonyymi

        Joo, DDR:ssä oli ns. Ulb-- uutiset. Valtion päämies oli Walter Ulbricht. TV:n kuuluttaja ennätti sanoa vain Walter Ulb.. kun kansa sulki tv:n. Tästä nimi Ulb- uutiset.
        En katso mitään tv:n uutisia, tai ohjelmia, joka nostavat verenpainetta. Siksi minulle Ylen uutiset ovat Ulb.. uutiset.


    • Anonyymi

      Koska on kirjoitettu suomalaisten rikoksista?
      Selvitettyihin rikoksiin syylliseksi epäillyt vuoden törkeimmän rikoksen mukaan
      2022
      RIKOKSET JA RIKKOMUKSET YHTEENSÄ
      Suomalaistaustainen, syntynyt Suomessa 119 995

      • Anonyymi

        Siis ihan kaikkien tietoa hakevien saatavissa Tilastokeskuksen tietokannoista. Jos tieto kiinnostaa eikä vain älämölö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ihan kaikkien tietoa hakevien saatavissa Tilastokeskuksen tietokannoista. Jos tieto kiinnostaa eikä vain älämölö.

        Kurdeja vihataan kaikissa lähi-idän maissa. Heitä luonnehditaan lähi-idän mustalaisiksi.


    • Anonyymi

      Joka tapauksessa, sekä kantasuomalaiset että muualla syntyneet rikolliset tuomitaan Suomen lakien mukaan.

      Mutta kuka leimaa kaikki suomalaiset roistoiksi, jos niitä on kymmeniä tuhansia? Ei me kaikki olla?
      Ei noi muualla syntyneetkään. Oman kokemukseni mukaan suurin osa ihmisistä on rehellisiä ja kunnollisia.

      • Anonyymi

        Rasistien mielestä kaikki maahanmuuttajat ovat rikollisia ja pelkästään mamujen väärä ihonvärin on rasistin mielestä rikollista.


      • Anonyymi

        "suurin osa ihmisistä on rehellisiä ja kunnollisia."

        Hauska kommentti.
        Kun suomalaisista 90% uskoo valheita ja suuri osa on varkaita niin vielä suurempi osa ulkomaalaisista on valehtelu äidinkielenään.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasistien mielestä kaikki maahanmuuttajat ovat rikollisia ja pelkästään mamujen väärä ihonvärin on rasistin mielestä rikollista.

        Ja veronmaksaja joka ei halua verojaan käytettävän muhamettien ylläpitoon on rasisti.


    • Anonyymi

      Rasismia.

      • Anonyymi

        Mitäpä sanotaan tästä YLE:n älynvälähdyksestä:
        Yle itse harjoittaa "rasismia" uutisten lukija kertoi juuri pokkana jotta perussuomlaisten ja kristillisten on vaikea löytää kumppania parisuhteeseen . Olen kyllä sitä mieltä.
        KUN RAKKAUS ISKEE, SE EI KYLLÄ KYSY ENSIN PUOLUEKANTAA.**


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä sanotaan tästä YLE:n älynvälähdyksestä:
        Yle itse harjoittaa "rasismia" uutisten lukija kertoi juuri pokkana jotta perussuomlaisten ja kristillisten on vaikea löytää kumppania parisuhteeseen . Olen kyllä sitä mieltä.
        KUN RAKKAUS ISKEE, SE EI KYLLÄ KYSY ENSIN PUOLUEKANTAA.**

        Uutiset ovat yhä enemmän sketsejä eikä tiedonantoja.


    • Anonyymi

      Totta, islaminuskoisia suojelee ns. "kansankiihotus" hokema. On pian nämä valtakunnan syyttelijät vissiin niskassa jos niiden teoista nimillä kerrottaisiin?

      Suomi ei ole oikeusvaltio, kyllä näiden uutisten pitäisi olla tasapuolisia ja mitään uskontokuntia suosimattomia.

    • Anonyymi

      Ja useimmiten se ”suomalainen tekijä” joka ”puhui suomea” on myös vain kiertoilmaisu sille että tekijä oli mueta/ruskea…kyllähän nekin valtaosa puhuu suomea. Niitähän on vankilat täynnä

    • Anonyymi

      Tamperelainen perheenisä, Gibril Massaquoi.

    • Anonyymi

      Ketään ei suojella vaan mennään ihan sääntöjen mukaan. Suurinta osaa rikollisista ei edes uutisoida.

    • Media tiedä mitä sinä haluat lukee
      Ja suuri osaa Suomi 24 ovat kyllä kyllä ryhmä tai voi sanoa papukaija
      Lammas ryhmä tarvii yksi mestari mestari antaa ruokaa antaa vettä me olemme lammas ja suomi 24 meidän mestari hhhhhhhhhhhhhhh

    • Anonyymi00025

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe